Specialister i allmänmedicin till Vårdcentralen Åhus
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Är du vår nya specialist i allmänmedicin som tillsammans med oss vill bygga för framtiden? Vårdcentralen Åhus är vårdcentralen med det stora hjärtat. Vi är en ackrediterad hälsovalsenhet som innefattar läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, äldremottagning, diabetesmottagning, astma/KOL-mottagning, undersköterskeledda mottagningar, sjukgymnast- och arbetsterapeut, barnhälsovård, kurator och dietist. Vi erbjuder råd och stöd till ett äldreboende samt till kommunal hemsjukvård. Vi är en medelstor vårdcentral med cirka 25 medarbetare. Vår ambition är att ge bästa möjliga service och högkvalitativ vård åt våra ca 8200 listade patienter. Enheten har en lång tradition som utbildningsenhet som präglas av ett gott arbetsklimat och tydlig utvecklingsanda. Geografiskt finner du Vårdcentralen Åhus mellan hav och skog och samtidigt är det nära till Kristianstad. Det går utmärkt att ta sig till oss med kollektivtrafiken. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta på en vårdcentral med utvecklad struktur och tydliga behandlingsriktlinjer. Hos oss får du ett omväxlande arbete där du ges möjlighet att använda din specialistkompetens fullt ut genom arbetsuppgifter på bland annat vår distriktsläkarmottagning och barnhälsovård. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter med kontinuerlig fortbildning internt och externt utifrån intresse och i linje med verksamhetens behov. Du är delaktig och drivande i förbättringsarbete och verksamhetsutveckling. Utvecklingen av mobilt läkarstöd pågår och kommer att ingå i tjänsten. I tjänsten ingår vidare hembesök, handledning av utbildningsläkare, råd och stöd åt kommunsköterskor, specialistsjuksköterskor samt vårt särskilda boende. Tjänsten kan erbjuda möjlighet att arbeta i jourverksamhet på kvälls- och helgmottagning i Kristianstad. Vi uppmuntrar sidouppdrag såsom AKO-arbete, deltagande i läkemedelsråd, kvalitetsarbete och liknande, då vi anser det som berikande för verksamheten och positivt för arbetsmiljön. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och har specialistutbildning i allmänmedicin. Vidare har du språkkunskaper i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Giltigt B-körkort är också nödvändigt då resor i tjänsten förekommer. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i primärvården och av barnhälsovård. Det är en fördel om du är van att använda olika verksamhetssystem - i synnerhet journalsystemen PMO, Pascal och andra i primärvården förekommande system. Att använda IT-stöd som 1177 ökar patientsäkerhet och bidrar till snabbare kommunikation med patienten. Som person är du mån om att vara såväl välkomnande som drivande i ditt förhållningssätt och att arbeta med omtanke och respekt mot både patienter och kollegor. Du gillar utmaningar och är lösningsfokuserad. Självklart är du en god kollega som gärna samarbetar med andra och som bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. I den här rekryteringen använder vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Idag
Sista ansökan:
21 juli 2025
Omvårdnadspersonal till Åhaga
Kristianstads kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nu har du möjlighet att göra skillnad! Vi söker dig som vill arbeta kundfokuserat för att göra varje dag så bra och meningsfull som möjligt för våra äldre medborgare. Åhaga är ett vård och omsorgsboende med 29 platser, varav 19 platser har demensinriktning. Vi arbetar med stor yrkesstolthet och professionellt bemötande. Vårt mål är att alla våra kunder ska känna sig trygga och nöjda. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla verksamheten bland annat genom årliga utvecklingsarbeten där medarbetarnas delaktighet är viktig och sker genom skapade arbetsgrupper. Vi är Stjärnmärkta av Svenskt Demenscentrum och arbetar utifrån de nationella riktlinjerna i demensomsorgen med bland annat BPSD skattningar och checklista demens. Man arbetar på alla enheterna men huvuddelen av schemat är just nu på en demensenhet. Vi samarbetar även med andra vård- och omsorgsboenden med våra gemensamma resurser. Nu behöver vi utöka vår arbetsgrupp, är du rätt person att bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som undersköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att hjälpa till att göra vardagen meningsfull för våra kunder. Ett professionellt förhållningsätt och ett gott bemötande är en självklarhet för oss. Vi arbetar ständigt efter kundfokus, där vi har kundernas behov och önskemål i centrum. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för en god helhetssyn och du behöver vara lösningsfokuserad och kunna arbeta lugnt och medvetet med ett lågaffektivt bemötande. Vi har en positiv inställning och förståelse för vikten av god arbetsmiljö som vi skapar tillsammans. I arbetet ingår att vara kontaktperson till kunder samt att inneha ett eller flera ansvarsområden eller ombudsroller. God anhörigkontakt är viktig och som kontaktperson blir du en viktig länk för kunden till alla inblandade. Du erbjuds ett omväxlande arbete med omvårdnadsinsatser, aktiviteter och delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska och rehabpersonal. Administrativa uppgifter såsom dokumentation i journaler, upprätta genomförandeplaner och göra riskbedömningar är en naturlig del i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är undersköterska och har godkänt vård- och omsorgsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, från arbete på vård- och omsorgsboende liksom om du har utbildning inom psykiatri eller demensområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter behöver du ha dokumentations- och datorvana samt behärska svenska i tal och skrift. Vi söker dig som främjar en god arbetsmiljö och finner lösningar i vardagen. Du kan motivera och entusiasmera och har ett professionellt bemötande mot alla du möter i ditt arbete. Vidare har du förmåga att självständigt planera och strukturera arbetet samtidigt som du respekterar fattade beslut. Vi vill att du är noggrann, engagerad och ansvarstagande i det arbete du utför. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Idag
Sista ansökan:
15 juli 2025
Timvikarier till HVB
Samskapa behandling AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du arbeta vid behov inom våra verksamheter som erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Samskapa är ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. På Samskapa tror vi på modeller men vi tror ännu mer på människor. Det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. Vi är övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Uppdrag: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomen. Du arbetar tillsammans med ungdomen på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Du ansvarar för planeringen för ungdomens dagliga aktiveter och arbetar aktivt på ett stödjande, pedagogiskt och metodiskt sätt för att hjälpa ungdomen att lyckas. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomen ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsten: Anställningsform: Timanställning (visstid) Placering: Vi söker timvikarier på samtliga enheter: Lund, Malmö, Hörby, Tollarp, Sölvesborg, Everöd och Kristianstad Arbetstid: Rullande schema sovande natt (dygnspass) Start: Omgående Krav: Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog, behandlingspedagog, sjuksköterska med inriktning psykiatri med flera. Genuin arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Behärskar svenska språket i tal och skrift. B-körkort Meriterande: Utbildningar eller kortare kurser inom neuropsykiatri och/eller intellektuell funktionsnedsättning, eller andra inslag av den beskrivna målgruppen. Erfarenhet av att arbeta med människor inom NPF. Kunskap om att förebygga och hantera hot och våld. Erfarenhet av att arbeta med utmanande beteenden. Kunskaper i lågaffektivt bemötande. Kännedom om tydliggörande pedagogik (Teacch, AKK, TAKK eller likvärdigt). Baskunskaper i BBiC och IBIC. Kännedom om TMO (Traumamedvetenomsorg). Erfarenhet av olika journalsystem. Kunskaper inom MI. Personliga egenskaper: Som person har du ett pedagogiskt förhållningssätt. Vidare har du förmågan att bygga varaktiga relationer, där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Du har god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteenden. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du har ett genuint intresse och nyfikenhet på ungdomen, samt en stark vilja att arbeta mot uppställda mål i genomförandeplanen. Du är en ansvarsfull person som angriper dina arbetsuppgifter med stor omsorg och engagemang. Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, välj gärna att få det digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Idag
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Gör världen tryggare med teknik – bli brandtekniker i Kristianstad!
Securitas Technology Sverige AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

På Securitas Technology drivs vi av viljan att skapa trygghet – med hjälp av den senaste tekniken och genom människorna bakom den. Med över 70 års erfarenhet och en ledande position på marknaden är vi en av de största aktörerna inom säkerhetsteknik – både i Sverige och globalt. Vi kombinerar styrkan av ett stort företag med en varm, familjär kultur där varje individ räknas.  Vill du vara med och skapa trygghet med hjälp av den senaste tekniken? Hos Securitas Technology får du chansen att göra just det – och mycket mer. Vi söker nu en brandtekniker till vårt team i Kristianstad. Du som älskar teknik, tar ansvar och vill bidra till en säkrare framtid kommer att trivas hos oss🌞 Ansvarsområde I rollen som tekniker inom brandteknik ansvarar du för installation och driftsättning av våra brandtekniska system. Tillsammans med projektledare utvecklar du skräddarsydda lösningar för våra företagskunder. Du reser inom regionen och arbetar nära både kollegor och kunder. Du kommer att:  • Installera, driftsätt, koppla in, programmera och provköra system. • Hålla utbildning för kunder i användning av våra lösningar. • Fungera som tekniskt stöd till säljteamet. Därför kommer du att trivas På Securitas Technology ser vi potential i varje person och situation. Du får: 🔴 Möjligheten att växa i ett globalt, teknikdrivet företag i framkant. 🔴 Lära av några av branschens mest erfarna tekniker. 🔴 Arbeta med lösningar som gör verklig skillnad – för våra kunder och samhället. 🔴 En kultur som bygger på samarbete, prestigelöshet och nyfikenhet. 🔴 Bli en del av ett team där du alltid kan räkna med stöd, delaktighet och utveckling. Vem är du?🔍 Du har troligen en gymnasie- eller YH-utbildning inom el, teknik eller IT. Det viktigaste för oss är inte exakt vad du har gjort tidigare – utan vad du vill göra framåt. Har du koll på el/svagström och ett intresse för teknik, har du redan en bra start. Vi ser gärna att du: • Har grundläggande kunskaper i el och svagström. • Har intresse för IT och ny teknik. • Talar svenska och engelska. • Har B-körkort. • Har erfarenhet av säkerhetsteknik – det är ett plus, men inget krav. Det som verkligen gör skillnad är vem du är som person: • Du tar ansvar och vill alltid leverera lösningar som verkligen gör nytta. • Du planerar gärna dina dagar själv och trivs med att arbeta självständigt. • Du är prestigelös, samarbetar naturligt och bygger relationer – både internt och med kunder. • Du ser möjligheter där andra ser hinder och gillar att lösa problem, även när det blir komplext. Är det här ditt nästa steg?🌍 Hos oss får du mer än ett jobb. Du får ett syfte. Du blir en del av något viktigt – där din insats bidrar till att skydda människor, företag och samhällen. Vi ser det du är idag. Och det du kan bli imorgon.  Ansök redan idag – vi hanterar ansökningar löpande. Då vi närmar oss semestertider kommer intervjuer att ske i augusti/september. Observera att svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt godkännande från Länsstyrelsen är krav för anställning. Befattningen är hos våra kunder placerad i säkerhetsklass vilket föranleder att du som kandidat skall genomgå en säkerhetsprövning enl 3kap 1§ Säkerhetsskyddslag (2018:585). Säkerhetsprövningen består av en grundutredning, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll hos Säkerhetspolisen. En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för befattningen. 📩 Kontakta oss gärna: Timmy Paimensalo – Rekryterande chef 📧 [email protected] Ida Häll – Rekryteringsspecialist 📧 [email protected] Facklig kontakt: Riksklubben 📧 [email protected] Läs mer om hur det är att jobba på Securitas Technology här. Ansök idag – och See a different world.

Idag
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent till en glad tjej utanför Kristianstad
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Är du vår nya stjärna?    Vår kund är en snäll och lättsam tjej som till hösten börjar studera på folkhögskola till hösten. Anställningen börjar därför i slutet av augusti.     Vi söker nu en assistent som kan bidra med struktur, flexibilitet och som är inlyssnande.    Det är fördelaktigt om ni har gemensamma intresse så som att pyssla, bada, cykla, fika och spela spel. För kunden är det viktigt att du är kan ta ett steg tillbaka när det behövs för att sedan kliva fram när hon önskar.   Arbetstiderna är varierande. Främst kommer du att arbeta eftermiddag och kvällstid under vardagar och varannan söndag kvällstid. Arbetstider vardagar är ca. 15:00-21:00.     Vi söker allt från timvikarier till 80 % tjänst. Ange gärna i ansökan vilken typ av tjänst du söker!    Vi ser gärna att du har både körkort och bil.   Monument assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret.  Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

Idag
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Kantpressare till Göinge Arnimek AB
Wikan Personal AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Göinge Arnimek grundades 1983 och har sedan dess specialiserat sig på att tillverka högkvalitativa metallkomponenter för olika branscher. Företaget har en modern anläggning och erfaren personal som arbetar tillsammans för att bland annat producera skräddarsydda lösningar för kundernas behov. Vi har hög efterfrågan på våra tjänster och expanderar därför verksamheten med en ny medarbetare. Vi söker dig som vill arbeta som kantpressare och i denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Som kantpressare hos Göinge Arnimek kommer du att spela en central roll i produktionen. Ditt huvudsakliga arbete kommer att bestå av att bocka plåtdetaljer, främst i rostfri tunnplåt. Du kommer att arbeta med programmering, ställ och produktion på avdelningen – mestadels vid vår nyinköpta kantpress av märket Baykal. I arbetsuppgifterna ingår även allmänt verkstadsarbete som gradning, försänkning och gängning. Du får möjlighet att använda din expertis och bidra till att upprätthålla våra höga kvalitetsstandarder. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i rollen som kantpressare hos Göinge Arnimek tror vi att du har en grundläggande verkstadsutbildning eller motsvarande erfarenhet av maskiner och programmering. Du bör ha ett par års erfarenhet av kantpressning. Vi söker dig som har god materialkännedom och känner till begrepp som plåtutbredning, vinklar mm. Du är en van användare av verktyg och har en hög känsla för precision och kvalitet i ditt arbete. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav, truck- och traverskort är meriterande. Som person är du en positiv och lättsam lagspelare som trivs med att arbeta effektivt och noggrant. Vi ser gärna att du är driven, engagerad och har en vilja att utvecklas. Information och kontakt Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är placerad i Göinge Arnimeks lokaler i Hanaskog. Tillsättning sker snarast möjligt efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, men sista ansökningsdag är 3 augusti. Tjänsten är en hyrrekrytering, där du efter en inledande hyrperiod via Wikan Personal förväntas övergå i en tillsvidareanställning hos Göinge Arnimek. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Tomas Nilsson; 0451-70 74 81 eller Amy Frick Melander; 0451-70 74 82. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Bibliotekarie med fokus på barn och unga
Kristianstads kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Har du ett genuint intresse för andra människor? Brinner du för litteratur och läsning och vill arbeta utåtriktat och läsfrämjande med ett uppdrag som gör skillnad i människors liv? Då kan det vara dig vi söker! Till Gamlegårdens bibliotek söker vi nu en drivande och engagerad bibliotekarie som vill inspirera barn och unga till läslust, både på kända och ännu oprövade sätt. Biblioteket på Gamlegård är en del av stadsutveckling Näsby, med målet att bidra till utveckling av en hållbar och levande stadsdel. Biblioteken i Kristianstad är öppna mötesplatser för människor oavsett ålder, social, etnisk eller annan tillhörighet och ska ge alla lika tillgång till bibliotekets resurser. Vårt uppdrag är att stimulera läslust och språkutveckling, med särskilt fokus på barn och unga. Våra bibliotek är också centra för kulturella upplevelser. Biblioteken i Kristianstad består av stadsbiblioteket, tio filialbibliotek och bokbuss. Inom folkbiblioteksverksamheten arbetar ungefär 45 personer. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Gamlegårdens bibliotek ligger i ett mångkulturellt område och är ett av kommunens mest besökta och livaktiga bibliotek. Tillsammans med dina nya kollegor ges du möjlighet att bygga ett framgångsrikt team som kan möta besökarnas behov. Biblioteket arbetar med utgångspunkt i barnkonventionen och två eftermiddagar/vecka genomförs After school-verksamhet för barn i åk 3-6 på biblioteket. På After school får barnen prova på olika kulturaktiviteter och verksamheten sker i samverkan med andra kulturaktörer i kommunen. En betydelsefull del av arbetet är att tillsammans med kollegor driva och utveckla biblioteksverksamheten i området, likaså att nätverka och samarbeta med olika lokala aktörer. Med inriktningen barn och unga har du särskilt ansvar för utveckling av barn- och ungdomsverksamheten. Det handlar om lässtimulerande arbete och programverksamhet. Här ingår bl a sagostunder, bokprat, klassbesök och medieinköp. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete med förskolor, skolor och andra lokala aktörer. Du blir anställd på Biblioteken i Kristianstad med placering Gamlegårdens bibliotek. Tjänstgöring och bemanning kan även ske på både stadsbibliotek och på något filialbibliotek. Arbete på kvällar och helger ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Du som söker har akademisk examen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har god kännedom om litteratur, framför allt för barn och unga. Erfarenhet av läsfrämjande och språkutvecklande arbete med barn och unga krävs också för tjänsten. Som bibliotekarie är mötet med våra besökare en stor del av ditt arbete, vilket kräver att du kan kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift Det är meriterande om du kan kommunicera på något av Kristianstads övriga stora språk. Naturligtvis hanterar du IT-verktyg som en naturlig del i ditt arbete. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra, vilket innebär att du lyssnar aktivt, visar empati och bemöter människor med respekt. Vi vill att du är bra på att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du är kreativ och innovativ person som har lätt för att skapa nya idéer, hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem. Du söker möjligheter till förbättring av organisationen och tar initiativ till förändring. När du blir erbjuden anställning ska ett utdrag ur polisens belastnings-register uppvisas före anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll för arbete som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn. ÖVRIGT Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens satsningar vad gäller bland annat bibliotek, bad- och idrottsanläggningar, Kristianstads teater, Kulturhuset Barbacka, Kulturkvarteret, fritidsgårdar och föreningsbidrag. Vi arbetar över ett brett fält och är för närvarande cirka 100 medarbetare inom verksamheterna. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Idag
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personlig assistent sökes till kille i Kristianstad

Är du en trygg och engagerad person som vill göra skillnad i någons vardag? Jag söker nu en personlig assistent till mig som är en 25-årig kille med stort intresse för bakning, matlagning, djur och natur. Om tjänsten:Du kommer att vara ett stöd i vardagen och följa med på mina olika aktiviteter, både i hemmet och utanför. Jag älskar att baka och laga mat, så det är ett stort plus om du delar det intresset! Då jag även tycker om att vara ute i naturen och umgås med djur, får du gärna vara friluftsintresserad. Jag har katt och marsvin så du måste tåla djur. Jag behöver hjälp med all omvårdnad och kommunicerar med kommunikations dator. Det är viktigt att du är hyfsat stark så du orkar med lyft. Jag har lift i hemmet men är man iväg har man inte alltid tillgång till hjälpmedel. Det är viktigt att du kan simma, då bad och vattenaktiviteter är en del av mitt liv. Du bör också vara flexibel och kunna följa med på resor. Vi söker dig som: - Är rökfri - Har god simkunnighetÄr bekväm med att resaÄr ansvarsfull, lyhörd och har en positiv inställning - Erfarenhet av alternativ kommunikation är meriterande - Gärna har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav Arbetstider och omfattning: Tjänsten gäller en timanställning med inhopp vid behov. Arbetspassen kan vara förlagda både dag/kväll/natt/helg därför söker jag efter dig som är öppen för att hoppa in vid behov dygnets alla timmar! Ansökan: Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med en kort beskrivning av dig själv och din erfarenhet. Vi ser fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Varuhuschef till Åhléns Outlet Kristianstad
Åhléns AB
Chefer inom handel

Om din roll  Som Varuhuschef på Åhléns Outlet är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus. Du ansvarar för att leverera ett välfyllt varuhus där du inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du leder, coachar och utvecklar ditt team till att skapa en besöksupplevelse som överträffar kundens förväntningar. Att vara Varuhuschef hos oss är en dynamisk tjänst som kräver att du är lika bekväm i butik med kund som med ekonomi och schemaläggning. Om du engageras av ett varierande arbete där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Exempel på arbetsuppgifter: På ett engagerat och ansvarsfullt sätt, genom strategiskt och operativt arbete, bidra till Åhléns Outlets framgång och utveckling Kostnadsmedvetet driva och utveckla varuhuset med fokus på effektivitet och försäljning Leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Genom ett coachande och närvarande ledarskap uppmuntra ditt team till utveckling och försäljning Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln, gärna inom en verksamhet som hanterar stora volymer Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är sälj- och resultatfokuserad med ett starkt driv att skapa tydliga resultat. Du är handlingskraftig och van vid att fatta beslut i ett högt tempo – samtidigt som du inspirerar och kommunicerar tydligt med din omgivning. Du trivs i förändring, är initiativrik och vågar utmana både dig själv och andra när det krävs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv inställning skapar du förutsättningar för god stämning och starkt samarbete i teamet. Du är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att bidra till helheten och till att vi som företag fortsätter att utvecklas och lyckas tillsammans. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 38,25h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

Igår
Sista ansökan:
17 december 2025
Projektchef med personalansvar till ELIQUO MALMBERG WATER
Malmberg Water AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

ELIQUO MALMBERG WATER är en ledande aktör inom vattenrening, specialiserad på den svenska marknaden. Som en del av ELIQUO WATER GROUP och SKion Water GmbH kombinerar företaget teknisk spetskompetens med en stark vision om en cirkulär och hållbar framtid. ELIQUO MALMBERG WATER utvecklar reningsverk som inte bara renar vatten, utan även återvinner energi och näringsämnen för en grönare värld. Är du redo att bli en del av ett företag som driver VA-Sverige framåt och skapar verklig förändring?  www.eliquomalmbergwater.com   Vad kommer du göra hos oss? Som projektchef på Eliquo Malmberg Water får du en central roll i att leda och utveckla våra projekt samt vår projektorganisation. Du ansvarar för att säkerställa att projekten genomförs i enlighet med uppsatta mål, tidplaner och budgetar. Du har en nära och tydlig dialog med både ditt projektteam, andra kollegor inom företaget, våra beställare och underleverantörer. Dina arbetsdagar är varierande och du fungerar som stöd för att säkerställa att projektet drivs och går enligt plan. Med fokus på kvalitet, kommunikation och kundnöjdhet kommer du att vara en nyckelspelare i vår verksamhetsutveckling.   Tjänsten utgår antingen från vårt huvudkontor i Yngsjö eller lokalkontoret i Lund. Resande i tjänsten förekommer.   Som projektchef är dina huvudsakliga ansvarsområden: Personalansvar: Leda ett team av projektledare, platschefer, entreprenadingenjörer och montageledare.  Kvalitetsarbete: Säkerställa att kvalitetsstandarder och verksamhetssystem implementeras och upprätthålls i projekten.  Ekonomi: Ansvara för budgeten för projektchefsgruppen och följa upp prognoser i samråd med affärsområdeschefen.  Samarbete: Arbeta nära affärsområdeschefen och bidra till samordning och strategisk utveckling av avdelningen Projekt & Produktion.  Kundrelationer: Delta i anbudsarbete och kundaktiviteter för att bygga långsiktiga kundrelationer.  Projektledning: Vid behov leda och driva projekt enligt fastställda mål, budget och tidsramar.   Vem är du? För att lyckas i rollen som projektchef ser vi att du har: Erfarenhet av projektledning inom bygg, entreprenad, energi eller VA. Ekonomiskt kunnande med erfarenhet av budgetansvar och ekonomisk uppföljning.  Stark kommunikativ förmåga för att skapa tydlighet och samsyn mellan kunder, medarbetare och intressenter.  Problemlösande förmåga och förmågan att agera snabbt och effektivt vid utmaningar.  Tidigare chefserfarenhet av liknande roll inom bygg, entreprenad, energi eller VA. Vi värdesätter att du har en positiv attityd och en stark vilja att bidra till ständig utveckling. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.   Sök tjänsten redan idag! På ELIQUO MALMBERG WATER arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drog- och alkoholtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår företagshälsovård. Vi kommer också för vissa positioner göra en kreditupplysning.  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Anna Åhlander, [email protected]. Vi vill informera om att vi är på semester under veckorna 28–32 och kommer därför inte att kunna ge någon återkoppling under denna period.  Vi är tillbaka vecka 32 och ser fram emot att hjälpa dig då. Tack för din förståelse!    Är du vår nya kollega? Tveka inte på att söka! Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Vi ser fram emot att höra från dig!

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025