Att jobba i Folktandvården Skåne är att vara med och utveckla framtidens munhälsa. Vi är en plats för dig som tror på att bra munhälsa är viktigt för ett friskare liv och som tycker att det är roligare att jobba i lag än att vara ensam. Framför allt är vi en plats för dig som ser och bryr dig om varje människa du möter. Nu söker vi dig som är tandsköterska till Pedodontikliniken Folktandvården Skåne, Kristianstad C. Hos oss välkomnas du av ett glatt gäng engagerade kollegor som trivs tillsammans vilket ger intressanta möjligheter för såväl utveckling som erfarenhetsutbyte. Vi är idag ungefär 80 medarbetare inom olika yrkeskategorier och befinner oss i moderna lokaler nära Kristianstads centralstation. På kliniken erbjuder vi våra patienter, som består av både barn och vuxna, ett brett behandlingsspektrum inom både specialisttandvård och allmäntandvård. ARBETSUPPGIFTER Som tandsköterska på Folktandvården Skåne har du en viktig roll i vårt arbete med att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla åldrar. Du assisterar någon av våra duktiga tandläkare genom undersöknings- och röntgenassistans, delegerad patientbehandling och administrativt arbete som kostnadsförslag och remisshantering. Folktandvården Skåne arbetar med teamtandvård, vilket innebär att du både arbetar självständigt och tillsammans med dina kollegor. Med teamtandvård får du möjlighet att arbeta på toppen av din kompetens med större omväxling, kunskapsutbyte och ökad delaktighet. Även visst arbete i receptionen och sterilen kan förekomma. Vi värdesätter god service. Därför är gott bemötande en viktig del av ditt arbete med att skapa trygghet och delaktighet. Din professionalism är viktig för att värna om patientsäkerhet och kvalitet, som är centralt i vårt arbete. Sammantaget erbjuder vi ett omväxlande arbete som ger dig kunskapsutbyte med erfarna kollegor. Tillsammans arbetar vi kontinuerligt för att förbättra verksamheten och du har goda möjligheter att vidareutvecklas och engagera dig i frågor som är viktiga för dig. Som nyanställd får du gå vårt introduktionsprogram med bland annat nätverksträffar och utbildningar. KVALIFIKATIONER Du har tandsköterskeexamen och kunskaper i svenska som motsvarar svenskt gymnasium eller svenska C1 enligt Europarådets nivåskala. Vidare har du grundläggande datorkunskap och gärna erfarenhet av att arbeta med system som förekommer inom tandvården. Vi erbjuder utbildning i journalsystemet Alfa eCare Clinics. Vi förutsätter att du är trygg i din yrkesroll och trivs med varierande ansvar och arbetsuppgifter. Som person är du engagerad och har lätt för att samarbeta. För att trivas hos oss är det viktigt att du känner igen dig i våra kärnvärden: Nyskapande, Öppna och Tillsammans. Vill du vara med och utveckla framtidens munhälsa? Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Folktandvården Skåne är ett av Sveriges tio största hälsoföretag med över en miljon besök varje år. Vi är ett bolag, helägt av Region Skåne med närmare 1 500 anställda. Vi finns på 44 orter runt om i Skåne och består av 67 kliniker för allmän- och specialisttandvård. Våra dörrar är öppna för alla skåningar - oavsett behov.
Gör skillnad. Varje dag. Är du sjuksköterska eller distriktssköterska och drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik? Letar du efter din nästa utmaning där du får möjlighet att utvecklas både i din profession och som person? Då kan detta vara det perfekta arbetet för dig! Välkommen till en vårdcentral i förändring. Vårdcentralen Tollarp med filial Degeberga befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där vi nu ändrar synen på reguljärt vårdsökande och istället ska arbeta teambaserat. I tvärprofessionella bedömningar med patienten i fokus diskuteras den optimerade fortsatta behandlingen/bedömning. En mötesform som både stödjer patientsäkerheten och som även utvecklar individerna i den. Vårdcentralen Tollarp med filial Degeberga ryms som namnet säger på två ställen, både i Tollarp och Degeberga. Vi är vackert belägna landsortscentraler med cirka 9000 listade patienter vid porten till Österlen. Vårdcentralen Tollarp förvärvade filialen Degeberga förra året och är i skede att utveckla möjligheterna för vårdsökande på båda ställena. Detta möjliggör att personalen kan arbeta på båda centralerna för att tillgodose vårdsökande från våra listade patienter på båda orter. I Tollarp är vårdcentralen belägen med närhet till E22 och bussförbindelser till Kristianstad och Malmö, filialen i Degeberga är belägen mitt i byn med goda bussförbindelser både mot Kristianstad och Ystad/Simrishamn. Bemanningen på Tollarps vårdcentral filial Degeberga är tvärprofessionell med ett rikt utbyte av erfarenheter för att kunna tillmötesgå patienternas behov. Vi erbjuder bland annat läkarmottagningar, fysioterapi, kurator, dietist, psykolog och arbetsterapeut. För sjuksköterskor bedrivs specialistmottagningar inom astma/Kol, diabetes, äldrevård, barnhälsovård och hälsosamtal. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som är trygg och engagerad i din yrkesroll. Tjänsten riktar sig till dig som framför allt har ett intresse av triagering i primärvården då de huvudsakliga uppgifterna kommer vara triage samt bemanna telefon. Vi arbetar i tre team med dagliga ronder, vilket innebär att arbetsgruppen gemensamt bedömer och planerar för icke akuta patientbesök. Detta bidrar till en hög patientsäkerhet och att vi hjälps åt med att prioritera utifrån den enskilda patientens behov. Hos oss erbjuder vi dig som medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling som vi planerar utifrån dina och verksamhetens behov. Du kommer självklart att få vara med och bidra till vårdcentralens utveckling. Det finns även möjlighet att arbeta på kvälls- och helgmottagningen i Kristianstad vilket ingår i uppdraget på vårdcentralen. I arbetet ingår att tjänstgöring kan komma att förläggas både i Tollarp och Degeberga. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Är du utbildad distriktssköterska är detta starkt meriterande. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är även meriterande med erfarenhet från primärvården samt om du du har specialistkompetens inom astma/Kol, diabetes eller hypertoni/hjärtsvikt. Du som person är serviceinriktad och ditt arbete präglas av patientfokus. Likaså värdesätter vi hög social kompetens och god samarbetsförmåga. Du har ett hjärta för primärvården och trivs med att arbeta i tvärprofessionella team. Vidare är du är lyhörd och drivs av att ge en god och kvalitativ vård. Därutöver är du noggrann, strukturerad och har ett flexibelt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Spängerskolan är en enparallell-skola F-9 skola i natursköna Arkelstorp! Genom framgångsrik undervisning, utifrån visionen Lärande för livet - tillsammans är det givet, arbetar vi för elevers lärande god måluppfyllelse. Vi anser att elevhälsans arbete ska börja i klassrummet. Pedagogiska utvecklingsgruppen under ledning av rektorerna, leder utvecklingsarbetet på skolan. Fokus sker i nära samverkan med skolans elevhälsoteam, bestående av specialpedagog, speciallärare, kurator, skolsköterska och rektorer. Även skolläkare och skolpsykolog ingår i vårt team. Fokus över tid, är lärmiljöer som främjar lärande för individen i gruppen, studiestrategier, samverkan med hemmen, bemötande och goda relationer. Vi söker nu en lärare i fritidshem. Välkommen att bli en del av vår verksamhet! ARBETSUPPGIFTER Du ansvarar för undervisningen i fritidshemmet. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att enligt läroplanens mål skapa kvalitetssäkrad undervisning i fritidshemmet och i skolan som är intresseväckande och entusiasmerande. Du arbetar även utifrån de demokratiska värdena och väger in vad eleverna vill ha i fritidsverksamheten. För att verksamheten ska följa en röd tråd vad gäller planering och olika elevers behov sker samarbete med grundskollärare och förskollärare. Tillsammans med dina kollegor ansvarar och leder du även uteverksamhet och rastverksamhet. Dina relationer till eleverna karakteriseras av ömsesidig respekt, samarbete, förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. Du vågar ställa krav på eleverna och är tydlig kring de förväntningar som ställs. Dokumentation av verksamheten i fritidshemmet ingår också. Vidare är du aktiv i det kollegiala lärandet och på ett systematiskt sätt reflekterar du över arbetet enskilt och tillsammans med andra, kopplat till målen i verksamheten och influenser från omvärlden. KVALIFIKATIONER Du som söker har lärarlegitimation med behörighet att bedriva undervisning i fritidshem i kombination med ett ämne i 1-6 grundskolan. Du har erfarenhet från arbete som lärare i fritidshem och/eller arbete inom pedagogisk verksamhet. Du är väl förtrogen med och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare samt har förmåga att verka för demokratiska värderingar och utgår från att alla barn/elever är lika värda. Vidare hanterar du ledarskapet i fritidshemmet/klassrummet samt arbetar med målstyrning, planering och dokumentation. Du har förmåga att entusiasmera, skapa intresse och möta barn på den nivå de befinner sig. Förmåga att välja pedagogiska verktyg utifrån individens behov krävs i arbetet. Du ska kunna integrera digital teknik i den dagliga verksamheten och som redskap i det egna arbetet. Din goda kommunikationsförmåga, lyhördhet och samarbetsförmåga krävs för att skapa förtroendefulla relationer med kontakter inom som utanför skolan. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och utveckla våra nya enheter Mobilt team närsjukvård Kristianstad och Hässleholm? Då är du välkommen att söka denna spännande och utvecklande tjänst! Mobilt team närsjukvård finns på flera ställen i Skåne och upplevs mycket positivt både av patienter och medarbetare. I december 2023 startade vi teamet i Kristianstad och i juni 2024 startade vi teamet i Hässleholm med upptagningsområde Kristianstad, Bromölla och Östra Göinge kommun samt Hässleholm, Osby och Perstorp. De vårdaktörer som ingår är Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK), Hässleholms sjukhus, ambulans, privata och offentliga vårdcentraler samt andra vårdaktörer som finns i området som exempelvis vård- och omsorgsförvaltningen i respektive kommun. Mobila team närsjukvård är en sammanhållen vårdform där primärvården är navet i samverkan med övriga vårdgivare. Teamet erbjuder en trygg, tydlig och tillgänglig vård för patienter som har behov av sjukvård i hemmet i stället för sjukhusvård där teamet kan bedöma, planera, ordinera och utföra insatser. Vården är specialiserad utifrån varje enskild patients behov och målet är att erbjuda patienter kvalificerad vård såväl medicinskt som psykosocialt. Teamet utgår från respektive ort och består av läkare, sjuksköterskor, kurator och medicinsk sekreterare. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär självständigt arbete där du gör hembesök hos patienterna i de olika kommunerna. Du leder och deltar aktivt i planering runt patientens vård tillsammans med övriga professioner samt samverkar med övriga vårdgivare. Patienten får medicinsk bedömning och behandling som annars skulle utförts på sjukhus. Vid de fall patienter kan behöva sjukhusvård eftersträvar vi direktinläggningar på avdelning. Medverkan i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete ingår självfallet också i dina arbetsuppgifter. Det finns också möjlighet till extra uppdrag med ansvar, att tillsammans med enhetschef, bland annat utveckla den medicinska kompetensen och fastställa/utveckla patientsäkerhetsarbetet samt ingå i Ledningsgrupp. Vi är stolta över att fått möjligheten att starta en mellanvårdsform där fler kan få mer sjukvård i hemmen och hoppas hitta dig som är intresserad av att utveckla verksamheten och vill bli en del av teamet. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt har specialistkompetens inom allmänmedicin, internmedicin eller annan specialistkompetens som arbetsgivaren bedömer relevant. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är ett krav att du har giltigt B-körkort då vården till stor del bedrivs i patienternas hem. Har du erfarenhet från liknande arbete är det meriterande. Du som söker är trygg i din yrkesroll och har patienten i fokus. Vidare har du förmågan att se patientens individuella behov samt ett flexibelt förhållningssätt i att lösa arbetsdagens upplägg. En del av arbetet innebär stöd och samtal vilket kräver att du är kommunikativ och har förmåga att möta människor i livets olika skeden. Kvalitets- och förbättringsarbete och ett nära samarbete med teamet är en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Gör skillnad. Varje dag. Är du sjuksköterska och intresserad av att arbeta med patienter som har akutmedicinska åkommor? Letar du efter ett variationsrikt arbete där du har möjlighet att utveckla bred kompetens? Då är detta tjänsten för dig! Nu välkomnar vi på Medicinsk akutvårdsavdelning (Mava) 071 i Kristianstad en ny sjuksköterska till vårt glada och engagerade team. Mava 071 är en slutenvårdsavdelning med 13 vårdplatser som kännetecknas av snabbare patientflöden än andra avdelningar. Hos oss vårdas primärt patienter med förväntad kort vårdtid men också patienter som sedan behöver flyttas till specialistavdelning för vidare vård. Med kvalité och gott samarbete behandlar vi patienter inom hela det medicinska fältet med bland annat intoxikationer, kardiologiska besvär eller infektioner. I vårt uppdrag ingår även till viss del endokrin- och reumatologipatienter. Vi är en avdelning med hög kompetens, god stämning och trevliga arbetskamrater. Vi har respekt för varandra och allas kompetens är viktig. Tillsammans ansvarar vi för det akuta omhändertagandet, utredning, behandling och omvårdnad. Vår utbildningssjuksköterska verkar för utbildning och fortbildning på avdelningen för att stärka kompetens och kunskapsutveckling. ARBETSUPPGIFTER I ditt arbete som sjuksköterska hos oss, erbjuds du ett omväxlande arbete i varierande tempo där du är en viktig person i såväl den basala som den specifika omvårdnaden av patienten. Teamet runt patienterna består av bland annat läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, medicinsk sekreterare, kurator och dietist. Vi arbetar personcentrerat och patienten kommer att möta de kompetenser som behövs för att vården ska bli så optimal som möjligt. Hos oss får du bred kompetens inom hela det akutmedicinska området och möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av vården samt avdelningen. Kompetensutveckling är en av de viktigaste faktorerna för att bibehålla och öka kvaliteten i vården samt ge stimulans i yrkeslivet. På avdelningen hålls fortlöpande utbildningar och det finns möjlighet att engagera sig inom olika ansvarsområden. För nyutexaminerade sjuksköterskor prioriteras en trygg individanpassad introduktion och det finns ett kliniskt basår som innehåller föreläsningar och klinisk färdighetsträning. Tjänstgöringsgraden för anställningen är heltid med möjlighet till deltid. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och natt under samtliga veckodagar. Det finns möjlighet att arbeta endast natt enligt överenskommelse. På vår avdelning använder vi oss av bokningsschema. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Vidare har du språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Om du har erfarenhet av akutsjukvård/sjukhusvård eller intermediärvård anses detta meriterande. Detsamma gäller erfarenhet av CPAP, OptiFlow och annan medicinsk apparatur samt vårdsystemen Melior och PASiS. Du har ett intresse för akutsjukvård, utveckling samt lärande och kan bidra med energi och glädje till vår enhet. I ditt arbete ser du värdet av ett gott samarbete och medverkar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Ditt engagemang och din positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. I vår vardag är det viktigt att kunna planera, prioritera och ha ett helhetsperspektiv eftersom det ofta uppstår akuta situationer som vi behöver anpassa vårt arbete utefter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du en kundfokuserad, strukturerad och ansvarsfull person som drivs av att vara en viktig kugge i ett maskineri? Vill du vara en del av kundsupporten inom ett expansivt och spännande företag? Då kan jobbet på kundtjänst hos Skånska Högtrycksspolarna AB vara helt rätt för dig. Om oss Skånska Högtrycksspolarna AB ingår i koncernen Wall to Wall Group. Tillsammans med våra systerbolag är vi heltäckande inom avloppsunderhåll och renovering av avlopp. Vi finns på flera orter runt om i Sverige. Inom koncernen finns all nödvändig kompetens och certifieringar för att tillhandahålla ett professionellt avloppsunderhåll av bästa kvalitet. Vi arbetar med både förebyggande och akuta åtgärder. Modern teknik och hög servicegrad är kännetecknande, och vi erbjuder helhetslösningar för alla typer av avloppsproblem. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: Spolarna.se Arbetsuppgifter I den här rollen kommer du framför allt att ta emot inkommande ordrar från kunder eller kollegor inom koncernen som du sedan planerar och bokar ut hos våra tekniker. Du kommer att tillhöra kundtjänst, där det i nuläget arbetar tre personer. Lokalerna är fräscha, trivsamma och belägna i Ovesholm, utanför Kristianstad. Kvalifikationer Det här jobbet passar dig som framför allt är kundfokuserad, strukturerad och ansvarsfull i de arbetsuppgifter du tar dig an. Vi ser också att du är en positiv, engagerad och organiserad person som är mån om att göra ett bra jobb. Du trivs med ett högt arbetstempo och har även erfarenhet av liknande arbete inom kundsupport och administration. Erfarenhet av transportledning är meriterande. Villkor för tjänsten Dina arbetstider är 07.00-16.00. Var tredje vecka börjar du 06.30 och slutar 13.00 på fredagar. Startdatum enligt överenskommelse och tjänsten är ett vikariat. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten, kontakta Daniel Olsson, Verksamhetschef på Skånska Högtrycksspolarna: E-post: [email protected] Tel: 0733-16 12 12 Vi ser fram emot att höra från dig!
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Vi söker en tandsköterska/ sterilpersonal till vår moderna klinik som ligger centralt i Kristianstad. Hos oss jobbar 1 parodontolog, 5 tandläkare, 3 tandhygienister, 4 tandsköterskor och 1 receptionist. På kliniken bedrivs all typ av tandvård, inklusive parodontal- och implantatkirurgi. Vi använder Carita som journalföringssystem. Vi är en jättefin och trevlig grupp. Alla är hjälpsamma och välkomnande. Du som ansöker ska ha erfarenhet inom tandvården men självklart ingår introduktion på plats. Du kommer vara ansvarig för vår steril samt hoppa in hos tandläkarena vid behov. Du har en trevlig personlighet och ett bra bemötande mot patienter och kollegor. Vi söker en person som har god samarbetsförmåga, god social kompetens och är flexibel. Känner du att detta beskriver dig så är du mer än välkommen att höra av dig med din ansökan. Gällande arbetstiden är vi flexibela och kan tänka oss allt mellan 60-80%. Arbetsstart efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Hos oss ingår du i en kontext som arbetar med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Det här är ett tidsbegränsat chefsuppdrag för dig som har erfarenhet av att leda en verksamhet i förändring. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en verksamhet som ska avvecklas där ditt bidrag blir mycket viktigt. Region Syd på Migrationsverket är en av myndighetens tre regioner. Regionen omfattar Norrköping, Malmö, Växjö, Kristianstad, Åstorp, Ljungbyhed och består av 6 sektioner samt ett kansli. Verksamheten i regionen är bred och omfattar samtliga typer av myndighetens ärendeslag. Som enhetschef för mottagningsenhet 1 i Kristianstad är du ansvarig för avvecklingen av verksamheten i Kristianstad. Du rapporterar till sektionschefen och ingår i sektionens ledningsgrupp tillsammans med ytterligare 6 enhetschefer. Din enhet består av ca 25 medarbetare med kompetenser som teamledare, beslutsfattare, handläggare och assistenter. Dessa medarbetare är under uppsägningsprocess och verksamheten ska i sin helhet vara avvecklad till sista december 2025. Enhetens huvudsakliga arbete har varit att stödja sökanden från att man skrivs in, till dess att sökanden mottages i en kommun eller lämnar landet. Det innebär arbete med asylsökande och skyddsbehövande från Ukraina rörande ekonomiskt bistånd enligt LMA och förvaltningsrättsliga frågor, underrättar beslut och återvändande. Enheten har ansvarat för lokalt servicecenter samt en nära dialog med externa kontakter såsom kommun, länsstyrelser och Polismyndigheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som enhetschef har du ansvar för att leda avvecklingen av verksamheten. Som ledare skapar du förutsättningar för att under dessa speciella förhållanden hantera medarbetare som är på väg in i andra uppdrag samtidigt som avvecklingen av verksamheten ska ske. En avvecklingsplan finns att utgå ifrån som innebär att säkerställa att alla ansvarsområden överlämnas till övriga enheter i sektionen enligt beslut. Du ska kunna säkerställa bra överlämningar och att planen upprätthålls och anpassas i takt med förändrad bemanning och kapacitet. Du förväntas också kunna stödja och löpande föra dialog med medarbetarna som ingår i Trygghetsstiftelsen under sin uppsägningstid med fokus på att gå in i andra uppdrag framöver. Du behöver flexibelt kunna anpassa arbetet utifrån nya förutsättningar. Som enhetschef ansvarar du för personal, budget och arbetsmiljö på den egna enheten. En viktig arbetsuppgift är att arbeta i sektionens ledningsgrupp för att tillsammans med kollegorna där bidra till att avvecklingsarbetet anpassas efter förändrade förhållanden. Personliga kompetenser Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper om krävs för att framgångsrikt klara att leda en verksamhet i förändring. Vi söker därför dig som är trygg i ditt ledarskap och som kan coacha, motivera och utgöra ett stöd för dina medarbetare. Du har en förmåga att fånga medarbetare som är i en förändring. Du har förmåga att strukturera verksamhetens arbete på ett effektivt sätt. Du visar ett gott omdöme och har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du leder genom mod, empati och tydlighet. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 120 hp som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen eller annan utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet. - Aktuell ledarerfarenhet i offentlig verksamhet i närtid - Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av ledarskap i statlig myndighet - Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning - Erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt - Erfarenhet av budget- samt personalansvar - God kunskap om Migrationsverkets uppdrag och operativa verksamhet, främst inom mottagningsverksamhet Upplysningar Anställningsform: Vikariat, som längst t.o.m. 31 december 2025 Arbetstid: kontorsarbetstider eller förtroendearbetstid enligt överenskommelse Placering: Kristianstad Tillträde: 3 februari 2025 eller enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning. Ansökan Varmt välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 11 december 2024! Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem Varbi. I samband med ansökan kommer du få svara på ett antal urvalsfrågor. Vid frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR-specialist Rebecca Alm Husseiny, 010-2037969. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Om uppdraget Hej Jag heter Filip och jag har en neurologisk muskelsjukdom som heter Spinal muskelatrofi typ 2. För att beskriva min funktionsnedsättning kortfattat så gör den att jag blir svag i mina muskler. Därför behöver jag en personlig assistent för att kunna utföra saker i min vardag, så som förflyttningar, personlig omvårdnad, träning m.m. Om jag skulle beskriva mig själv så skulle jag säga att jag är väldigt snäll och omtänksam. Jag bor strax utanför Kristianstad med goda bussförbindelser. Du som söker ska ha ett genuint intresse för att hjälpa en person att få leva sitt liv på sina villkor. Som personlig assistent måste du vara flexibel, lugn och trygg i dig själv. Din arbetsplats är där jag befinner mig, vilket betyder att vid besök hos vänner, handla, läkarbesök m.m blir det din arbetsplats för stunden. Mina intressen är Youtube, musik, kolla på film/serier och spela schack. Om tjänsten: Tjänstgöringsgrad 75%. Arbetspassen är förlagda till dag 7.30-15 eller kväll 15-22 på vardagar och var tredje helg 12-22. Ett rullande tre veckors schema. Krav: Rökfri Körkort B eftersom jag har egen bil som assistenten kör. Katt finns i hemmet. Bifoga gärna en liten videopresentation. Välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
Välj ett jobb för att visa detaljer