Vi behöver nu heltids- butikssäljare till vårt team i Kristianstad. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Önnestad skola är en F-9 skola i Önnestad ca en mil väster om Kristianstad med ca 380 elever. Hos oss får du ett spännande och viktigt uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor! Vi är en skola med stark framtidstro och stort engagemang för våra elever. Vi är stolta över våra barn och ungdomar och vi arbetar kontinuerligt för arbetsro, motivation och goda kunskapsresultat. Trygghet och studiero är viktiga faktorer för barnens inlärning och vi lägger stor vikt vid ledarskapet i klassrummet. Det kollegiala lärandet ser vi som en självklarhet på skolan, det finns ett starkt pedagogiskt intresse och en vilja att tillsammans ta sig an de utmaningar som dyker upp. På skolan finns engagerad personal med ett positivt och inkluderande förhållningssätt som vill ge eleverna en bra skola. Pedagogernas erfarenhet och kompetens tas tillvara för att nå en helhetssyn och hög kvalité. Vi arbetar för att nå höga resultat och söker medarbetare som kan bidra till detta. Vi lägger stor vikt vid att eleverna har kunskap om vilka förmågor som bedöms i varje ämne och hur eleven kan arbeta mot dessa. Skolan är i en spännande utvecklingsfas och vi arbetar mycket med elevers förmåga att ta ansvar för att nå en högre måluppfyllelse. På Önnestad skola F-9 finns gedigen kompetens med hög behörighet i lärarlagen, goda relationer mellan såväl elever, hemmen som personal. Önnestad skola erbjuder dig en arbetsplats med god stämning, där det är hjälpsamt klimat och högt i tak. Den familjära känslan som en mindre skola kan erbjuda hittar du här! Skolan leds av två rektorer fördelat på F-6 och fritids samt åk 7-9. Vi har förstelärare och nyckelperson fritids som leder skolans utvecklingsarbete och arbetslag. Elevhälsoteamet arbetar aktivt för hela F-9 och på 7-9 har vi även ett socialt team till stöd för eleverna. Vi vill vara en trygg skola med ett stort hjärta. Då vi har behov av att tillsätta vakansen inom kort tillämpar vi lö-pande urval. Löpande urval innebär att vi kommer att stänga rekryteringen senast 2025-07-02 men att det kan komma att ske innan om vi hittar rätt kandidat. Vi vill därför uppmana dig att söka vakansen snarast. ARBETSUPPGIFTER Du kommer i huvudsak att undervisa i bild i åk 4-6 samt åk 8-9 och svenska i två klasser åk 7-9, samt ha ett nära samarbete med dina övriga ämneskollegor. Undervisning i andra grupper kan bli aktuellt utifrån din behörighet och kompetens. I tjänsten ingår också ett delat mentorskap i en klass på högstadiet där du också kommer vara del av arbetslag och ämneslag. Som lärare hos oss stimulerar du elever till lärande och eget ansvarstagande. Med engagemang och entusiasm skapar du en trygg lärandemiljö som bygger på ömsesidig respekt och samarbete genom ett gott ledarskap såväl i som utanför klassrummet. Undervisningen utformas utifrån läroplanens mål där planering, förberedelse, genomförande samt utvärdering är viktiga grundpelare. Du har positiva och höga förväntningar på eleverna och anpassar undervisningen utifrån alla elevers nivå, med fokus på elevens bästa. Via dialog skapar du goda relationer som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt. I din roll håller du dig à jour om händelser i omvärld och ungdomars vardag. Alternativa läroverktyg och dokumentation ingår som en naturlig del i ditt arbete. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbetet och tillsammans med kollegor driver du utvecklingsarbete i arbetsgruppen/skolan. Du har också ett gemensamt ansvar både för din egen som gruppens planering och vidareutveckling. Är du ny som lärare stöttas du av en mentor för bästa vägledning i arbetet och du som är obehörig lärare kan bedriva undervisning men inte ansvara för den. Ansvar för betygsättning har en legitimerad lärare. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation med behörighet att bedriva undervisning i årskurs 7-9 i ämnena svenska och bild i grundskolan. I andra hand söker vi dig som har ämneskunskaper på högskolenivå i ovanstående ämnen. Det meriterande om du har pedagogisk utbildning på högskolenivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som lärare i grundskolan, erfarenhet av undervisning samt arbetat med barn i åldern13-16 år. Du har förmåga att anpassa undervisningen utifrån varje elevs förutsättningar och dina lektioner präglas av tydliga förväntningar, arbetsro och lust att lära. Vi ser gärna att du har god förmåga att undervisa barn i behov av särskilt stöd samt förmåga att stödja eleverna i att hantera konflikter som uppstår. Du har engagemang, entusiasm och ett genuint intresse för skolans värld och hur den påverkas av omvärlden. En framgångsfaktor är att du kan skapa förtroendefulla relationer både i som utanför skolan. Vidare är du en trygg pedagogisk ledare med förmåga att kritiskt analysera eget och arbetsgruppens arbetssätt för ständig utveckling. Självklart använder du digital teknik i undervisningen och som redskap för information, planering, kommunikation och rapportering. Arbetet organiserar och strukturerar du utifrån angivna mål. Som person är du kommunikativ, lyhörd och väl förtrogen och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare samt har fallenhet att analysera och dokumentera elevers förmågor och kunskaper. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. Finns inga behöriga legitimerade lärare, kan du som är obehörig anställas tidsbegränsat enligt skollagen. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Maskinoperatör Har du ett stort tekniskt och mekaniskt intresse samt erfarenhet av att arbeta inom produktion? Är du en arbetsvillig, lösningsorienterad och resultatfokuserad medarbetare? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! ARBETSUPPGIFTER Eterni söker nu en Maskinoperatör till en av våra kunder inom industribranschen. I rollen ansvarar du för hela produktionslinjen, där du arbetar med den dagliga driften av maskiner och säkerställer att alla processer och rutiner fungerar smidigt och effektivt. Du lastar material, övervakar produktionen, gör nödvändiga justeringar och utför kontinuerligt underhåll på maskinerna. Exempel på arbetsuppgifter: Kontrollera och övervaka maskiner och produktionsflöde Kontinuerligt underhåll och justeringar av maskiner Hantera material från lastning till bearbetning, analys och kvalitetskontroll PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god teknisk och mekanisk förståelse samt erfarenhet från produktionsmiljö. Du är lösningsorienterad, noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare är du flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Viktigt för tjänsten: Teknisk förståelse eller mekanisk bakgrund Meriterande med tidigare erfarenhet från produktionsmiljö B-körkort och truckkort (motviktstruck är ett krav) Erfarenhet av att köra kran och hjullastare är meriterande Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska OM TJÄNSTEN Tjänsten är en inhyrning där du blir anställd som konsult via Eterni Sweden AB. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda till ständig eftermiddag, men dagtid kan förekomma under vissa perioder. För rätt person finns goda möjligheter att efter sex månader få en direkt anställning hos kundföretaget. ANSÖKAN Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR. Sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan redan idag !
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Erfarna truckförare med B1–B3 och god gaffelvana! Är du en skicklig truckförare med erfarenhet av att köra gaffeltruck och innehar behörigheterna B1–B3? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker nu flera erfarna truckförare till våra kunduppdrag inom lager och logistik. Du kommer arbeta med att lasta, lossa och hantera gods med hjälp av truck – främst motviktstruck och skjutstativtruck. Arbetsmiljön är fartfylld och kräver fokus, noggrannhet och ansvarstagande. Vi söker dig som har: Truckkort med behörighet B1–B3 (enligt TLP10) Dokumenterad erfarenhet av truckkörning, God vana vid lagerarbete God fysik och samarbetsförmåga Möjlighet att arbeta skift (dag/kväll) Grundläggande kunskaper i svenska eller engelska Meriterande: Erfarenhet av terminalarbete eller större logistikflöden Erfarenhet av scanners, WMS-system eller liknande Om anställningen Plats: KristianstadAnställningsform: Enligt överenskommelseStart: Enligt överenskommelse
Car proffsen i Kristianstad AB söker en driven bilförsäljare! Har du bil intresse, sälj talang och gediget kund fokus? Då vill vi ha dig med i vårt team! Om oss Car Proffsen i Kristianstad AB drivs av passion för kvalitets bilar och förstklassig kund upplevelse. Vi erbjuder välsorterade begagnade bilar i toppskick – allt för att varje kund ska känna sig trygg och nöjd. Nu söker vi en säljare som vill bidra till vår fortsatta tillväxt! Dina arbetsuppgifter Rådgivning och bilmatchning baserad på kundens behov Aktiv bearbetning av leads och uppföljning via telefon/mejl Ansvar för provkörningar, inbyten och avslut Bygga långsiktiga kundrelationer Samarbete med verkstad, administration och marknadsteam Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning, gärna från bilbranschen Är självgående, mål orienterad och trivs i en föränderlig miljö Har utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska (och gärna engelska) Är serviceinriktad och lyhörd Har B‑körkort Ansökan Låter det här som rätt steg i din karriär? Skicka CV och personligt brev till [email protected]
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vill du ha ett kul och varierande jobb? Då kanske samordnare inom kultur- och fritidsverksamheten kan vara något för dig? Jobbet innebär att samordna kulturverksamheten och fritidsverksamheten för målgruppen inom LSS. Förutom att samordna kommer du även själv vara delaktig i vissa av aktiviteterna som utförs. Kulturverksamheten jobbar främst med personer som fått beslut om daglig verksamhet enligt LSS el SoL. Vi utför aktiviteter som teater, dans, skapande och musik. Fritidsverksamheten jobbar med förebyggande verksamheter så som ett flertal mötesplatser som håller öppet varje vecka samt aktiviteter som varmvattengympa, innebandy, padel, gymträning med mera. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som samordnare för kultur- och fritidsverksamheten inom LSS kommer du att vara navet i vår verksamhet. Du kommer vara med och leda och fördela den dagliga driften av fritidsverksamhet samt daglig verksamhet inom LSS. Arbetsuppgifter kommer till viss del att vara administrativa, planera, strukturera innehållet och utformningen. Den andra delen av din arbetstid är förlagd i kärnverksamheten där du är med och leder aktiviteter. Kulturverksamheten jobbar främst med personer som fått beslut om daglig verksamhet enligt LSS el SoL. Vi utför aktiviteter som teater, dans, skapande och musik. Fritidsverksamheten jobbar med förebyggande verksamheter så som ett flertal mötesplatser som håller öppet varje vecka samt aktiviteter som varmvatten gympa, innebandy, padel, gymträning med mera. Fritidsverksamheten är förlagd till dag, kväll- och helgtider. Båda verksamheterna har nätverk och samverkan med andra aktörer i kommunen, så som idrottsföreningar och kulturorganisationer. Där får du en viktig roll att förvalta dem och arbeta fram nya samarbetspartners. Att du brinner för vår målgrupp är en självklarhet och att du ska kunna se individens förmågor och positivt bygga på och förstärka dem. På de båda verksamheterna arbetar sju personer och som samordnare har du det övergripande ansvaret för verksamheten och där fördela de arbetsuppgifter som arbetslaget har ansvar för. Därför är det är meriterande om du har tidigare administrativt och samordnande ansvar. Du behöver vara tydlig, målinriktad, strukturerad och ha förmåga att kunna prioritera då det periodvis kan hända många olika saker samtidigt. Du ingår också i ett nätverk med övriga samordnare inom daglig verksamhet. Tillsammans med oss chefer driver gruppen övergripande frågor och utvecklingsområde, alltid med fokus på våra deltagare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är bra på att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete, vilket innebär att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Rollen kräver att du har ett gediget intresse för att människor har en aktiv fritid. Vi ser gärna att du har utbildning från: • barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete • annan eftergymnasial utbildning inom sport/fritid • annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig För att matcha kraven för tjänsten behöver du vara kunnig inom ett eller flera områden så som musik, drama, konst/skapande eller idrott för att kunna leda personer inom LSS i aktiviteter. Du ska ha erfarenhet av att ha jobbat med målgrupper inom LSS, IF och inom socialpsykiatri. Eftersom dialog och dokumentation är en stor del av ditt arbete förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Du som söker har B-körkort. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. För att ge våra medborgare bästa tänkbara stöd och hjälp har Barn och ungdom i Kristianstad valt att inrikta två av våra enheter mot yngre barn och den tredje enheten på ungdomar. Vi erbjuder våra medarbetare mer tillgängligt stöd och arbetsledning och våra utredningsenheter består därför av team om 6-7 medarbetare, där varje medarbetare får nära arbetsledning genom en teamledare. Som medarbetare har man även nära till sin enhetschef. Då två av våra medarbetare går vidare till andra uppdrag, söker vi nu två engagerade kollegor till våra barnteam. Är du socionom och söker nya utmaningar? Brinner du för lösningsorienterat förändringsarbete och gillar utvecklingsfrågor? Vi på Barn och unga i Kristianstad erbjuder inte bara ett stimulerande arbete, utan även en organisation som hela tiden strävar efter kunskapsutveckling och ökad kvalitet, med syftet att göra skillnad för kommunens barn, ungdomar och föräldrar! Vi erbjuder: • Ett öppet, tryggt och välkomnande klimat där vi har roligt på jobbet. • Fantastiska kollegor med kunskap, mod och humor som brinner för målgruppen och värnar sammanhållningen på arbetsplatsen. • En nära och tillgänglig arbetsledning i form av teamledare som handleder och vägleder i det operativa arbetet. • Individuell utveckling och medarbetarinflytande. • Ett välutvecklat kunskapsstöd med alla de riktlinjer/rutiner, checklistor och mallar vi behöver för att utföra arbetet. • Flexibelt arbetssätt i samråd med närmsta arbetsledare. • Handledning. • Flextid och friskvårdsbidrag. • Individanpassad introduktion utifrån varje ny medarbetares behov! Här tillåts du vara ny på jobbet och komma in i arbetet i ett lagom tempo. Vi ingår i Yrkesresan, erbjuder utbildning i Signs of Safety samt flera övriga utbildningar genom vår Utbildningsportal. Vi är ca 140 medarbetare som arbetar utifrån förvaltningens gemensamma värdegrund och förhållningssättet Signs of Safety. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av handläggning och dokumentation enligt Socialtjänstlagen och LVU där du ansvarar för utredningsarbetet samt för att följa upp beviljade insatser. Du har kontakt med barnen/de unga, deras vårdnadshavare och sociala nätverk. I rollen gör du individuella bedömningar, samverkar internt och externt, och jobbar tillsammans med ledning och kollegor för att utveckla verksamheten på olika sätt. Du ansvarar, utifrån delegation, för rättssäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt att upprättade rutiner följs. Vårt förhållningssätt är medborgarens behov i fokus. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen. Det är meriterande med utbildning i BBiC och i Signs of Safety. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete eller inom barn- och ungdomsverksamhet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du datorvana och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Med andra ord behöver du kunna anpassa din kommunikation till vår målgrupp. För att kunna ta dig runt i kommunen vid behov krävs att du har B-körkort för manuell växellåda. Vi söker dig som är trygg i dig själv, har analysförmåga, är flexibel, kreativ och modig. Du vågar se, ta ansvar och kan hantera svåra akuta situationer och har förmåga att fatta beslut. Du har integritet och står för god etik. Samarbete är en självklarhet för dig och du kan skapa och bibehålla goda relationer både internt och externt. Vidare behöver du kunna arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och samarbetspartners. Du är strukturerad person med förmåga att planera, följa upp och avsluta aktiviteter. När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn uppvisa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. Kristianstad kommun. Barn och ungdomsverksamheten består av sex enheter: •Enheten för förebyggande arbete •Utredningsenhet 1 (Mottagningsteam och Utredningsteam 1) •Utredningsenhet 2 (Utredningsteam 2 och Utredningsteam 3) • Utredningsenhet 3 (Utredningsteam 4 och Utredningsteam 5) •Öppenvårdsenheten •HVB enheten •Uppdragsenheten. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. GS Måltid ansvarar för matlagning till vård- och omsorgsboende och matdistribution till enskilda hushåll samt till förskolor och skolor. Verksamheten består av 230 medarbetare uppdelade på 80 kök inom Kristianstads kommun. Våra 80 kök lagar tillsammans bland annat 14 000 lunchportioner varje dag. Vi är stolta över vår yrkesroll och vårt hantverk. Genom att ha fler ekologiska produkter, säsongsanpassa menyerna, öka andelen grönt och minska på svinnet arbetar vi för ett mer hållbart samhälle. Vi är 69 KRAV-certifierade kök på förskolor, skolor och äldreboenden och vi arbetar för att bli fler. Med hållbar utveckling som ledstjärna arbetar vi för lustfyllda måltider med maten i centrum! ARBETSUPPGIFTER Som kock kommer du att arbeta med kvalificerad matlagning. I arbetet ingår även att på ett säkert sätt kunna tillaga och hantera specialkoster och menyer till våra matgäster med behov av anpassad matsedel. Du planerar, organiserar och medverkar i det dagliga arbetet i köket. Vidare ingår traditionella arbetsuppgifter som förekommer i kök så som egenkontroll, beställningar, fakturahantering, diskning, städning med mera. Svalan är ett beredningskök som får kylmat från det stora centralköket på Charlottesborgshemmet vilket sen slutbereds på plats på Svalan. Våra matgäster finns inom inom äldreomsorgen, skola samt förskola. Du kommer att ha daglig kontakt med skolpersonal, elever och gäster och förväntas vara en god ambassadör för GS Måltidsverksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt betyg från restaurang- och livsmedelsprogrammet med inriktning kök eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i produktionskök och kunskap om och erfarenhet av specialkostmatlagning. Vidare har du goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Kommunikation och dokumentation är en viktig del i arbetet så du behöver ha god datorvana och behärska svenska i tal och skrift. Ha du kunskap och erfarenhet i kostdataprogram är meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Välj ett jobb för att visa detaljer