Socialsekreterare till mottag inom Navigatorcenter

Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du är en del i? Då är du välkommen att söka tjänsten som socialsekreterare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen! Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Som en vidareutveckling av Arbete, kompetens och välfärds förvaltningens mottag /Navigatorscenter söker vi nu en medarbetare med inriktning mot barn och unga. På Navigatorcenter/mottag arbetar vi tvärprofessionellt vilket innebär att du kan komma att jobba delvis även inom övriga områden så som mottag vuxen samt försörjningsstöd. Navigatorcenter är förvaltningens första instans och ansiktet utåt. Allt mottagande och nybesök hanteras här och slussas sedan vidare ut till rätt instans. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Att jobba över gränserna såväl internt som externt är mycket viktigt i vårt arbete att forma förvaltningens fortsatta arbete. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare med fokus Barn och unga där den här tjänsten främst är placerad, kommer du att arbeta med myndighetsutövning utifrån SoL och LVU samt med arbetssättet Barns Behov i Centrum (BBiC). Vi tar emot anmälningar och ansökningar gällande barn 0-18 år och vi har jourberedskap att agera i akuta situationer. Vi gör risk- och skyddsbedömningar kring barns situation samt rättssäkra förhandsbedömningar som underlag för om utredning ska inledas eller inte. Vi handlägger även vissa yttranden. Som socialsekreterare i mottaget med fokus på ekonomi är man ansvarig för arbetet att utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Här görs utredningar och man fattar beslut utifrån gällande lagstiftning. Som socialsekreterare med fokus på missbruk och socialpsykiatri arbetar man med myndighetsutövning och beslutsfattande enligt socialtjänstlagen och LVM. I arbetets uppgifter ingår även en viss del utredningsarbete inom våld i nära relation. Målet är att ha ett nära samarbete där parallella insatser i samverkan leder till bättre service och delaktighet för våra medborgare och skapar en bättre arbetsmiljö får våra medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen. Du som söker ska ha erfarenhet av och trivas med att arbeta med människor som är i behov av vägledning och stöttning. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete med barn och unga, ekonomiskt bistånd, missbruk, socialpsykiatri, eller andra arbetsuppgifter inom socialtjänstens verksamhetsområde. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av den sociala barn- och ungdomsvården och av att jobbat enligt BBIC. För att du ska passa hos oss är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta självständigt. Du kommer att ha stor möjlighet att själv planera ditt arbete och det är därför viktigt att du har god förmåga till struktur och ordning och inte minst är ansvarstagande. Du behöver också vara bekväm med att fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning. Samtidigt är det viktigt för oss att du är en hjälpsam kollega som gillar lagarbete och att du vill och kan bidra till den kollegiala gemenskapen. En tjänst hos oss kräver att du skall kunna lyfta blicken, se helheten och vara lösningsfokuserad för att på bästa sätt kunna lotsa och stötta individen att hitta vägen till ett självständigt liv. Det är meriterande om du har erfarenhet av MI (motiverande intervjuteknik) och myndighetsutövning. Eftersom det frekvent ingår resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande, så sök redan idag! ÖVRIGT Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare. Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

18 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Distriktssköterska/Sjuksköterska

Är du legitimerad sjuksköterska eller distriktsköterska som söker efter ett nytt team? Kom och utvecklas tillsammans med oss i Kristinehamns kommun! Vi erbjuder ett omväxlande, stimulerande och meningsfullt arbete på arbetsplats med en fantastisk gemenskap. Sjuksköterskeenheten tillhör förvaltningen Stöd, vård och omsorg, SVO. Vårt uppdrag är att stödja och ta hand om personer i olika miljöer och sammanhang i livet. Genom verksamheterna bedriver vi omvårdnad, omsorg, rehabilitering, stöd och service. Vi arbetar dygnet runt för att ge bästa möjliga stöd så att vi kan säkerställa ett gott, självständigt och värdigt liv för dem som vi är till för. På vår enhet är vi 42 medarbetare som har hand om ca 700 patienter i livets alla skeenden. Vi går till arbetet med en positiv inställning, värderar kontakten med andra människor högt och tillsammans skapar vi en god och utvecklande arbetsmiljö som gör att vi trivs. Hos oss kan vi även erbjuda dig som medarbetare en specialistutbildning under halvfart på arbetstid, som exempelvis distriktsköterska, Silvia-sjuksköterska eller specialistinriktning på hälso- och sjukvård i hemmet. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska ansvarar du för den specifika omvårdnaden i såväl ordinärt boende som särskilt boende. Tjänsten innebär ett omväxlande arbete där du kommer ingå i ett team bestående av distriktssköterskor och sjuksköterskor. Arbetsgruppen har en bred kunskapsbas och erfarenhet från olika verksamheter och har ett nära samarbete med varandra. Du kommer bland annat att arbeta med: • ett nära samarbete med omvårdspersonal • bedömningar via telefon och/eller hembesök • rådgivning till anhöriga och hemtjänstpersonal • dokumentation utifrån lagstiftning Du ansvarar för delegeringar och för att ge information och utbildningar Tjänsten kan innebära dag-, kvälls-, helg och nattjänstgöring. KVALIFIKATIONER Krav: Sjuksköterskelegitimation, gärna med relevant specialistutbildning. B-körkort. Vi söker dig som är duktig på att bygga och underhålla relationer och som är inställd på ett gott samarbete med kollegor, samarbetspartners och patienter. Utöver detta bör du vara en trygg och stabil person med ett gott omdöme så att du kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar och behålla lugnet även när det uppstår pressade situationer. Då du själv måste prioritera och bland dina arbetsuppgifter bör du ha ett visst mått av självständighet samt vara strukturerad och självgående. Arbetet kräver flexibilitet och du behöver känna dig bekväm med, och kunna förhålla dig till ändrade omständigheter. Det är meriterande att ha fördjupad kunskap inom geriatrik, psykiatri eller demensvård samt att ha arbetslivserfarenhet från sjuksköterskeyrket. ÖVRIGT Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare. Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

17 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Arbetsledare till avfallsanläggningen Strandmossen

Brinner du för en hållbar miljö och vill vara med och leda arbetet på vår moderna avfallsanläggning? Vi söker nu en arbetsledare till Strandmossens avfallsanläggning i Kristinehamn. Återvinningen består av 20 medarbetare uppdelade inom administration, anläggning och insamling. Avdelningen ansvarar för insamling av hushållsavfall, farligt avfall, latrin samt drift av våra återvinningscentraler. Organisatoriskt ingår enheten i avdelningen Vatten och avfall som är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna Offentlig miljö, vatten och avfall samt serviceavdelningen. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi ansvarar även för att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen samt svarar för den strategiska lokalplaneringen. Likaså ansvarar vi för kommunens avfallsinsamling och återvinning. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsledare är det du som leder och fördelar det dagliga arbetet vilket innebär allt från att sköta bemanning och scheman till att säkerställa att anläggningen drivs på ett ekonomiskt, effektivt och säkert sätt. Du är med och skapar och följer upp rutiner samt är delaktig i arbetsmiljöansvaret i form av att hålla i skyddsronder, göra egenkontroller, riskbedömningar och säkerställa att rätt kompetens finns på plats. Du är den som har en helhetssyn på verksamheten och genom dialog fångar upp, samt kommer med förslag på förbättringsmöjligheter både från kunder, kollegor och samarbetspartners. Detta i syfte att våra kunder på anläggningarna skall uppleva ett så trevligt besök som möjligt. Tjänsten innehåller vissa strategiska delar så som att kommunicera mål och måluppfyllnad till kollegorna samt bidra med kunskap om förändringar/trender som på sikt kan påverka verksamheten. Som arbetsledare är du den som fångar upp behov av stöttning i den dagliga driften på anläggningen, samt bidrar i kompetens- och verksamhetsplanering. Även faktura- och avvikelsehantering ingår i tjänsten. Du kommer att arbeta i en verksamhet som är inspirerande, i ständig förändring och där miljö och återbruksfrågor är i fokus. Givetvis är du en stor del i att tillsammans med övriga kollegor bidrar till förändringsarbeten med en lösningsfokuserad och positiv attityd. I tjänsten är du stationerad på Strandmossens avfallsanläggning men ditt arbete innefattar också återvinningscentralen i Björneborg samt våra mobila återvinningscentraler. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med avfalls- och återvinningsfrågor. Du behöver ha minst gymnasieutbildning och det är meriterande om du tidigare arbetat i en liknande roll, eller annan form av ledande position. Du är en kvalitetsmedveten, självgående och tydlig ledare som visar stor flexibilitet i arbetet både mot kollegor, kunder och samarbetspartners. Vi vill att du har förmågan att skapa dig en helhetsbild av verksamheten och att du ser den ekonomiska vinningen i att effektivisera arbetssättet utan att tumma på kvalitén. B-Körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har behörighet för hjullastare, grävmaskin och ADR-S intyg. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare. Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

17 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Projektadministratör till Kongsberg

Är du en strukturerad, lösningsorienterad och serviceinriktad person som letar efter nästa steg i arbetslivet? Är du redo för en spännande möjlighet inom Kongsbergs projektledningsteam? Nu har du chansen! Om tjänsten I rollen som projektadministratör kommer du att vara ryggraden i våra projekt genom att tillhandahålla administrativt stöd till projektledarna. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att säkerställa hög kvalitet på projektdata inom deras affärssytem (Baan), i linje med deras processkartor och att följa deras omfattande affärshanteringssystem. Du kommer att arbeta på uppdrag av projektledarna och leverera gedigen support som underlättar i deras arbete. Tjänsten är placerad i Kristinehamn.  I din roll som projektadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Projekt- och datahantering: Ledning av projektregistrering och upprätthållande av register i affärssystemet Baan. • Finansiell övervakning: Assistera med kostnadsspårning, valutajusteringar och upprättande/hantering av fakturor.  • Processkartshantering: Underhåll av processkarta, hänvisa till giltiga kvalitetsstyrningsdokument och förstärka integriteten av projektdokumentation och efterlevnad. Om dig Kongsberg söker en organiserad, detaljorienterad individ som är skicklig på att prioritera uppgifter för att säkerställa effektiv projektgenomföring. Din förmåga att samarbeta väl med andra är något som värderas högt för denna tjänst. Viktigt för tjänsten: Kommunicera och skriva oförhindrat på svenska och engelska. Relevant erfarenhet, exempelvis inom affärssystem eller administration. Förståelse för finansiell data. Meriterande: Utbildning inom relevant område Bakgrund inom finans, ekonomiassistent, controller eller liknande. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Kongsberg KONGSBERG är en ledande global teknologigrupp med en historia som sträcker sig över 200 år. Under deras mångåriga historia har de kontinuerligt avancerat genom att tillämpa innovativa lösningar på behoven hos deras kunder, partners och samhället i stort. Organisationen tror att mångfald är deras styrka. Genom att främja en inkluderande och mångfaldig kultur värderar och säkerställer dem utrymme för olika perspektiv och idéer. Kongsberg Maritime är en teknologipionjär som möjliggör en mer hållbar framtid för våra hav. Med oöverträffad kompetens, domänkunskap, innovation och marknadsräckvidd är Kongsberg Maritime den betrodda maritima partnern. Med huvudkontor i Kongsberg, Norge, har företaget tillverknings-, försäljnings- och serviceanläggningar i 35 länder. Kongsberg Maritime i Kristinehamn består av 310 engagerade personer som arbetar med försäljning, forskning, utveckling, design, service och montering av marknadsledande lösningar för olika typer av fartyg. Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Om ansökan Urvalsprocessen sker löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. För denna position arbetar vi med personlighets- och förmågetester, vilka kan skickas till dig om du fortsätter i processen. Intervjuer kan börja under ansökningsperioden då vi vill tillsätta denna position så snart som möjligt. Eftersom Kongsberg är ett företag som arbetar med kunder inom den marina sektorn kommer frågor relaterade till medborgarskap att ingå i urvalsprocessen. Sökord Projektadministratör, Administratör, Ekonomi, Kristinehamn, Värmland, Aris, Baan, Kongsberg, Adecco

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Lyckas som säljare i Kristinehamn

Här blir du inte bara en kollega, utan också viktig del i vårt familjära team! Vår ambition är att alla hem ska få ett bättre inomhusklimat tack vare vår prisbelönta luftrenare . Maskinen vi säljer kan användas helt utan kemikalier, är 100 % återvinningsbar och har en unik renoveringsplan som garanterar att produkten skall fungera länge! – Quality made in Germany! En lysande hållbar framtid Som säljare har du möjligheten att jobba hur mycket du vill – varifrån du vill. Eftersom vi är placerade runtom i hela landet är det viktigt att vi håller daglig kontakt och coaching. Därtill erbjuder vi en av marknadens högsta provisioner, löpande säljutbildningar och goda utvecklingsmöjligheter för varje anställd. Om jobbet Det viktigaste för oss är att våra medarbetare trivs och har kul på jobbet. Eftersom vi inte ses dagligen prioriterar vi att göra roliga saker tillsammans många gånger per år. Vi erbjuder dig: Förbokade kundbesök via vår bokningsavdelning Ett flexibelt jobb med ett individuellt anpassat arbetsschema En grundlön på 24 500 kr/månad En av marknadens bästa provisioner utöver grundlönen Löpande säljutbildningar Teambuilding och kickoffer Motiverande tävlingar och företagsresor Körkort och tillgång till egen bil är ett krav! Tidigare erfarenhet av försäljning är givetvis ett plus, men absolut inte ett måste! Vi utbildar dig från där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Stjärnsäljare sökes i Kristinehamn🏆

Att ha jobbat med försäljning har alltid varit en bra språngbräda i karriären, oavsett vad du har för planer för framtiden. Givetvis ser vi ett stort värde i alla som stannar och gör livslång karriär i vårt företag, men flera chefer och ledare i andra branscher har fått sina jobb tack vare den meriterande säljutbildningen de fått hos oss. Vi erbjuder Dig: En grundlig säljutbildning Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning Anpassat flexibelt arbetsschema Löpande vidareutbildning Feedback och stimulans Motiverande tävlingar och företagsresor (Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi ofta åker till varmare platser!) Goda möjligheter att avancera inom företaget Teambuilding och Kick-offer Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Du har körkort & tillgång till egen bil. Villkor, lön och förmåner Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Därför har säljarna hos Bright Nature AB: * Heltidslön på 24 500 kr i månaden * En av marknadens högsta provisioner ovanpå grundlönen * Trygghetsförsäkring * Tjänstegrupplivförsäkring * Provanställning i 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes Ett par röster om jobbet ”Vi får mycket stöd och tips på hur vi kan förbättra oss. Man har daglig kontakt med säljcoach/gruppledare som checkar in och kollar läget om man behöver hjälp med något, vilket gör att man känner sig sedd.” – Angelica, 30 år ”Jag var själv nöjd kund till företaget i flera år innan jag sökte jobbet och har nu jobbat här i över 10 år. Jag gör bara nån demo per dag och har anpassat schemat för att hinna med min yoga och övriga fritidsintressen.” – Pernilla, 67 år Om Clear Sky Clear Sky tillverkas och monteras helt för hand på sin egen fabrik i Tyskland. Clear Sky har en mängd olika funktioner och användningsområden. Den är i grunden en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra mattor, tvätta fönster, m.m utan kemikalier. I samtliga moment renar den samtidigt luften upp till 99,9996%. Produkten är 100 % återvinningsbar och är mycket energisnål, en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. Den har funnits på marknaden i över 20 år och säljs idag i 49 länder över hela världen med drygt 10 000 medarbetare och en årlig omsättning på ca 7,5 miljarder kr. Välkommen in med din ansökan redan idag! Sökord Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Rörläggare

Kristinehamn har rent vatten på grund av oss! Vi på vatten och avfallsavdelningen i Kristinehamn förser dagligen ca 5500 hushåll med vatten. Vi söker nu två kunniga rörläggare som brinner för rent vatten lika mycket som vi! Kom och var en del av vårt förstklassiga team! Tjänsterna är båda placerade på rörnätssektionen som tillsammans med VA-avdelningen i dagsläget består av 11 medarbetare och tillhör Tekniska förvaltningen. Tekniska förvaltningen består av cirka 150 medarbetare och består av avdelningarna vatten och avfall, avdelningen för offentlig miljö, samt serviceavdelningen. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att våra barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi förvaltar även kommunens fastigheter och svarar för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi insamlingen av hushållsavfall samt driver kommunens avfallsanläggning. ARBETSUPPGIFTER Som rörläggare på Kristinehamns kommun har du ett intressant och omväxlande jobb med regelbundna arbetstider. En stor fördel med jobbet är att du jobbar lokalt och slipper långa tjänsteresor. Huvuduppdraget är drift och underhåll av ledningsnätet där det förekommer både planerat och akut underhåll. Vi utför även saneringsprojekt i egen regi på vårt ledningsnät. Arbetstiderna är förlagda mestadels under dagtid, men beredskapstjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten KVALIFIKATIONER Krav: • Anläggningsteknisk utbildning eller annan utbildning / erfarenhet som bedöms likvärdig. • B-körkort • Arbetslivserfarenhet av rör- och anläggningsarbeten Meriterande: • Säkerhet på väg • Svetsning PE-rör • Utmärkningsansvarig • C-körkort • Behörighet för hjullastare • Läcksökningsutbildad • Diplomerad rörläggare Du är en person som trivs med att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har ansvar- och servicekänsla och tar gärna egna initiativ i arbetet. Arbetsuppgifterna kräver att du har ett gott ordningssinne. Då arbetet bitvis kan vara väldigt tungt, ser vi att du gillar ett fysiskt och rörligt arbete och ser tjusningen med att arbeta utomhus i skiftande väder. Det är viktigt att du ser datorn som ett arbetsredskap och har intresse för att lära dig olika verktyg och system. Arbetet som rörläggare ställer stora krav på kvalitetsmedvetenhet samt ett flexibelt arbetssätt och helhetssyn. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare. Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

15 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Jobba Hemma

Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Jobba hemma/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Har dator, internet & headset

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Team Leader till Kongsberg Maritime!

Är du en driven, initiativtagande och lyhörd person som letar efter nästa steg i arbetslivet? Har du tidigare erfarenhet av lager och logistik och gillar att arbeta i ett mindre sammansvetsat team? Se hit!  Nu finns chansen till en varierande och spännande tjänst på Kongsberg Maritime som Team leader till förrådet som är en del av lager och logistik på företaget. Du kommer att ansvara för ett erfaret team med god kunskap och gemenskap, där samarbete och viljan att lösa alla utmaningar tillsammans är av stor vikt.  Om tjänsten Som teamleder är det du som leder och fördelar arbetet för Kongsbergs förrådsverksamhet. En stor del av arbetet är administrativt där du rapporterar i affärssystemet och skiver material-listor. Du agerar spindeln i nätet för förrådet, och är ansvarig över kontakten med interna avdelningar såsom säljare, projektledare, inköp och skeppning. Du hanterar även kontakt med externa leverantörer och kunder. Du ser också över rutiner och arbetssätt för att kostnadsoptimera lagerhållning utan att göra avkall på servicegrad. Till arbetsuppgifterna hör även att lasta och lossa gods samt in- och utleveranser av material. Vidare tillser du att det råder ordning och reda i de ytor som förrådsförda artiklar finns. Du strukturerar och förvaltar kundens utrymmen på ett sätt som effektiviserar din och kollegornas vardag. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på 4 personer där ni tillsammans bidrar till en bra arbetsmiljö och nöjda kunder. Uppdraget är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning till att börja med. Du är anställd som konsult via Adecco.  Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom lager och förråd. Vi ser gärna att du arbetat som teamleader eller liknande tidigare. Då arbetet kräver truckkort ser vi att du har utbildning för skjutstativ och motvikt. Du har en god datorvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i affärssystem och har goda datakunskaper. Som person är du ansvarsfull och noggrann, du trivs med att själv koordinera din och dina kollegors vardag och skapa rutiner. Du har ett bra servicetänk och är en hjälpsam person som förstår vikten av ett gott lagarbete. Vi uppmuntrar lösningsorientering och du ges möjlighet till att själv initiera och genomföra förbättringsförslag. Vi letar efter en person med positiv attityd, stort engagemang och gillar att ha en roll som kräver social kontakt. Om Adecco Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mathilde Branth, [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Förrådsmedarbetare, Teamleader, Lagermedarbetare, lagervård, Adecco, Karlstad

12 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024