Instrumenttekniker

Vi söker nu en Instrumenttekniker till vår fabrik i Bäckhammar. Välkommen med din ansökan och var med på vår spännande resa! Som instrumenttekniker är du en del av underhållsavdelningen. Vi arbetar i syfte att förebygga, förbättra samt bygga bort fel och brister i befintlig utrustning. Arbetet ger dig en varierad vardag där du arbetar medbland annat följande: Förebyggande- och avhjälpande underhåll Driftsättning Felsökning och kalibrering av mätutrustning Reparation, installation och montage av instrument, reglerutrustning och automationssystem Rollen kan också innefatta arbete med automation och hydraulikteknik. Du kommer även att få hålla på med ventilation som innehåller kyla- och värme system. Beredskapstjänst kommer att ingå när du har kommit in i rollen. Vem söker vi? Vi söker dig som har en teknisk utbildning inom teknik, el, elektronik eller automation eller annat som vi bedömer relevant för tjänsten. Vi tror att du har en bred erfarenhet inom El/elektronik eller automation, gärna inom processindustri. Som person är du social och positiv och trivs att arbeta både i grupp och självständigt. Du är en person som vill utvecklas i din yrkesroll, vill ta ansvar och ser möjligheter och utmaning när problem uppstår Vad erbjuder vi?Utöver flextid,trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Om Nordic PaperNordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Om anställningenTjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort på vår fabrik i Bäckhammar. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen. Sista ansökningsdag är 28 aprilmen urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag. KontaktVid frågor om tjänsten kontakta Morgan Janson, instrumentchef, via mejl, [email protected]. I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Innesäljare i Kristinehamn

Dags att testa en ny karriär? Eller dags att starta din första? Vill du utvecklas och ha en trygghet på din arbetsplats? -BRA! Då ska du fortsätta läsa här! Hos oss på PEC har du ett mån-fre jobb , mellan 8:30-16:30.En trygg arbetsplats som funnits sedan 2003 med kollektivavtal via unionen.På PEC säljer vi tjänster och produkter till både nya kunder, passiva kunder och befintliga kunder.PEC har alltid har arbetat åt de största företagen i sina respektive branscher, så du kommer att känna till flera av varumärkena du kommer att sälja.Några av de varumärkena är tex;Fortum, Bonnier, Egmont, Allente, operatören 3 och Miljonlotteriet.Vi har även en avdelning med inkommande administrativa samtal då för 1177 Vårdguiden. Utöver arbetet i sig, så får man med sig otroligt många nyttiga färdigheter att ha med sig livet ut!Oavsett om det är i det sociala livet, att förhandla om ett lån på banken eller söka sig vidare till nya äventyr så som att tex plugga till mäklare eller annat typ av arbete inom försäljning. Detta då vi kontinuerligt ger feedback, utbildningar inom säljteknik, retorik, och strukturuppbyggnad!På varje kontor finns det platschef och säljledare med många år inom försäljning, som stöttar, utbildar och ser till att du ska nå dina och företagets mål!Dessutom kommer du under din tid hos oss få uppleva tävlingar om allt från en lunch, middag på stan med kollegor, superpresentkort, en resa till varmare breddgrader, eller varför inte en ny TV ? Det du kan förvänta dig hos oss på PEC är; Fast månadslön;120,24 kr/h om du är under 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 20,081 kr vid ett arbetstidsmått om 100%138,05kr/h om du är över 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 23,054kr vid ett arbetstidsmått om 100% Utöver grundlönen har du generös provision Möjligheten att testa vingarna på varmare breddgrader på tex Cypern eller i Dubai Feedback och daglig coachning Ett härligt gruppklimat där vi som kollegor äter gemensam lunch, spelar pingis, biljard eller playstation tillsammans på rasterna Planerade tävlingar om allt från ära och superpresentkort, till en utomlandsresa till en ny TV, äventyr i Sälen eller bowling och middag tillsammans med kollegor! Sammanhållning och högt till tak, med en öppen och ärlig dialog så löser vi det mesta! Försäljning är otroligt givande och väldigt roligt.Vårt mål är att alla som jobbar hos oss ska känna sig som en del av vårt företag, en del av ett team. Att man ska sträva högt! Vi sätter upp dagliga mål på individnivå, kontor och som team. Erfarenheten man får hos oss på PEC har visat sig göra stor nytta hos många av våra anställda även i det sociala livet, eller om man vill plugga vidare till tex mäklare, eller om man ska förhandla om ett lån på banken! Vi söker dig som : Vill lära dig mer om försäljning Har tidigare erfarenhet inom försäljning ( Meriterande om du har erfarenhet inom just telefonförsäljning) Kan arbeta självständigt och i team Som ser lösningar och kan ta emot feedback Har ett engagemang för jobbet du utför Har mycket goda språkkunskaper i svenska - tal och skrift, detta då vi ställer höga krav på tydlighet och förmågan att förklara produkten. Känner du dig redo för en trivsam arbetsplats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation?- Då är det här rätt arbete för dig! Du kommer vid anställning att genomgå säljutbildning och få full upplärning.Vi jobbar sedan aktivt med individuell coachning, feedback och uppföljning genom våra duktiga ledare och säljare. Som säljare hos oss på PEC blir du en del av ett engagerat team med stort driv.Här erbjuds du en speciell arbetsmöjlighet på en spännande arbetsplats där stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och styrkor.Vi anser att med rätt driv och inställning kan man gå hur långt som helst. Sök jobbet som säljare hos oss på PEC! Vi lovar en givande, rolig och utvecklande arbetsplats! *Omfattning: 35h/Vecka (08:30-16:30)*Placering: Kristinehamn*Lön: Fast grundlön och generös provision *Rekryteringsprocess:När vi fått in din ansökan tar rekryteringsansvarig kontakt med dig inom ett par dagar för en telefonintervju.Tar du dig vidare i rekryteringprocessen från telefonintervjun blir du inbokad på en intervju på plats på kontoret, där får du en närmare presentation av företaget och möjlighet att kunna testa jobbet.Känns allt bra från båda parter erbjuds du en anställning. Om oss PEC är Sveriges största care- & contactcenter med gott rykte i branschen. Vi jobbar med både inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Företaget har idag cirka 250-300 anställda och vi finns i Malmö, Kristinehamn, Karlstad och Västervik. Vi har även kontor i Dubai och på Cypern – alla som jobbar hos oss har möjligheten att arbeta även där!

5 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Dags att byta jobb? CNC-operatör strax utanför Kristinehamn

Om företaget Dags att byta jobb? Är du trött på din gamla maskin och får inte riktigt ut det du önskar i din nuvarande arbetsroll? Om du fick chansen att starta nytt i en modern och innovativ industri – hade du tagit den då? För kunds räkning söker vi nu en erfaren CNC-operatör till deras fabrik strax väster om Kristinehamn. Glöm det gamla och tråkiga – här väntar toppmoderna maskiner, några så stora att de tar upp ett helt rum. Kontakta oss om du är redo för en förändring! Dina arbetsuppgifter Som CNC-operatör kommer du få möjlighet att köra svarv, fräs, och/eller arborrverk. Du kommer att arbeta med korta serier, vilket innebär att du behöver ha god kunskap i programmering och mätning. Materialet varierar i allt från lättviktigt aluminium till det tuffaste rostfria stålet. Du får även möjlighet att lära dig fler maskiner än enbart CNC, vilket breddar din kompetens och främjar utveckling. Din profil Vill du ta nästa kliv i din karriär som CNC-operatör? För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har flera års praktisk erfarenhet inom CNC där du haft möjlighet att utöva ritningsläsning, mätning och programmering. Du har erfarenhet av CAD/CAM eller GibbsCAM. Meriterande om du har vana av tyngre industri, då kundföretaget producerar detaljer upp till 35 ton och 10 meter. Om du är en skicklig och engagerad yrkesperson kommer du att trivas i vårt kompetenta team där alla tar ansvar för programmering, inställning, drift och kvalitetskontroll. Letar du efter ett jobb med spännande produkter och häftiga maskiner? Sök jobbet nu! Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sjuksköterska till Rättspsykiatri, vårdavdelning 80, Kristinehamn

Hos oss välkomnas du till en spännande arbetsplats med god stämning och utmanande arbetsuppgifter. Det kanske är just dig vi söker! Din arbetsplats Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Målet för rättspsykiatrisk vård handlar om att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykiatrisk vård ska även beakta samhällsskyddet genom att vården arbetar för att förebygga återfall i brott. Vården och behandlingen präglas av ett personcentrerat arbetssätt där varje enskild patient inkluderas i planeringen och utförandet av sin vård i syfte att uppnå målet. Vårdavdelning 80 har 10 slutenvårdsplatser. Avdelning 80 är en intagningsavdelning men vi vårdar även häktade och personer från anstalt som har behov av psykiatrisk tvångsvård. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska på avdelning 80 arbetar du i team med patienten i fokus. Förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som psykiatrisk omvårdnad, bedömning, stödjandesamtal och medicinering ingår även behandlingsinriktade uppgifter. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel samt ha förmåga att uppmärksamma och formulera de särskilda behov inom ditt område som finns kring den enskilde patienten. Förutom sedvanliga arbetsuppgifter   Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, erfarenhet från psykiatri och rättspsykiatri är meriterande. Du behöver ha god dokumentationsvana och meriterande är erfarenhet av journalsystemet Cosmic. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har lätt att samarbeta och som ser fördelar med att vara en del i vårt team. Du är en trygg person som vill utvecklas och göra skillnad för våra patienter. Du är duktig på att ta egna initiativ, kan ställa om efter ändrade förutsättningar och är professionell i ditt bemötande. Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

5 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Boendestödjare inom socialpsykiatri/missbruk

Söker du ett meningsfullt och omväxlande arbete där din insats verkligen har betydelse för en annan människa? Välkommen att söka vikariatet som boendestödjare på SIROB! SIROB står för Samverkan i resurs och boende och innebär boendestöd i brukarens eget boende samt boendestöd på stödboende. SIROB vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Verksamheten finns inom arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen i Kristinehamns kommun. I vår arbetsgrupp sätter vi individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten och samarbetar även med missbruks- och beroendeenheten, processen egen försörjning samt psykiatrin. Vi arbetar aktivt med stegförflyttning och målet är att individen efter vistelsen på stödboendet ska, utifrån sin egen förmåga, kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna är varierande med bland annat boendestöd, kontaktteam, samtal, olika behandlingar, provtagningar, hantering av medicin och journalföring riktade till de som bor på boendet eller som på annat sätt ingår i verksamheten. Då SIROB består av en rad olika verksamheter så innebär det också samarbete över gränserna. Du kommer ha ett stort eget ansvar för att arbetet utförs och du arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor. Tillsammans vill ni bidra till livskvalitet för våra brukare och stärka deras förmåga att leva ett självständigt liv. Arbetet är schemalagt både dag/kväll och helg. KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad behandlingsassistent, undersköterska, vård-och stödsamordnare eller har annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du har även arbetslivserfarenhet av att arbeta inom öppenvård och/eller psykiatri. Vidare är du van vid dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt SOL. Då arbetet innebär stöttning i brukarnas eget boende ställer tjänsten krav på B-körkort för att du snabbt ska kunna förflytta dig. Har du erfarenhet av ESL, MI, IBIC samt lågaffektivt bemötande ser vi det som meriterande. Som boendestödjare på SIROB planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du är trygg, stabil och arbetar bra med andra människor. Du har förmågan att sätta dig in i brukarnas perspektiv eller situation utan att ta över brukarens känslor. Vidare arbetar du mot mål och fokuserar på resultat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare. Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

4 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Farmaceut

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Bojortenkommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa.Som farmaceut förväntas duagera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. I denna roll har du en unik möjlighet att inte bara hjälpa människor till en bättre hälsa utan också aktivt bidra till apotekets utveckling och framgång.Du förväntas därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder. Till dig som farmaceut på Apoteket Bojortenvill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?Vårt engagerade team ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår engagemang för kundservice och farmaci. Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 9:00-18:00 samtlördag 9:00-15:00. Välkommen till Apoteket!

4 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Applikationsingenjör till Björneborg Steel!

Björneborg Steel, med en fascinerande historia som sträcker sig tillbaka till 1656, är en aktör inom stål- och metallbranschen. De specialiserar sig inom segmenten energi, marin och industri och levererar skräddarsydda produkter till kunder globalt. Vi söker nu en driven och teknisk duktig applikationsingenjör inom marin. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Björneborg Steels räkning en Applikationsingenjör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Björneborg Steel. Alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Segmentsteknik: • Förvalta och utveckla produktprogram i samråd med segmentschef. • Ansvara för materialtekniks utredning inom sitt segment samt leda projekt för kvalitetshöjningar. • Granska dokumentation från leverantörer och bidra med teknisk kompetens vid val av underleverantörer. • Ge tekniskt stöd till kunder i tidiga projektstadier för att utveckla korrekta kravspecifikationer och hantera produktavvikelser gentemot kund, inklusive att leda utredningar vid behov. • Utarbeta teknisk dokumentation och delta i projekt för effektiviseringar, samt samordna beredning av kundorder för att säkerställa specifika kundkrav. Beredning:  • Samordna beredning för produkter inom det marina segmentet. • Säkerställa att kundkrav, produktens egenskaper och optimal produktionsprocess beaktas • Granska och jämföra tekniska kund- och branschspecifikationer. • Utföra kalkyl- och beredningsarbete inom materialteknik. • Följer nationell och internationell normering av stål. • Delta i utvecklingen av MPS-systemet. Vi söker dig som • Har minst treårig utbildning inom Metallurgi, Materialteknik eller Maskinteknik på högskole- eller universitetsnivå, eller motsvarande utbildning och/eller erfarenhet. • Erfarenhet från tillverknings- eller processindustri, helst inom stålindustrin. • Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav. • Goda kunskaper inom MPS-system (eller motsvarande affärs- eller tillverkningssystem). • Goda kunskaper inom beredning system (Movex, E-bas, Comflow, eller liknande) är meriterande START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Kristinehamn URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jesper Wingqvist #Björneborgsteel #applikationsingenjör #segmentstekniker #beredare Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Processingenjör/Projektledare inom Papperstillverkning

Utvecklas tillsammans med oss på Nordic Paper i Bäckhammar. Vi söker en Processingenjör/Projektledare inom Papperstillverkning för att stärka vårt drivnateam! På Pappersbruketär vi 5 st engagerade och tekniskt intresseradepersoner(Linjechef, Personalledare och 3 st tekniker)med olika ansvarsområden och kompetenser. Tillsammans bildar vi driftledningen i Pappersbruket, som ihop med våra operatörer ser till att fabrikens maskiner går och levererar kvalitetspapper.Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till oss och söker nu enProcessingenjör/Projektledare inom Papperstillverkning! Om tjänsten Du kommer att ingå i driftledningen i Pappersbruket, där du huvudsakligen kommer att arbeta med att: Upprätta och leda utredningar, grundorsaksanalyser samt förbättringsarbete Projektleda investeringsprojekt Planera och genomföra provkörningar på pappersmaskinerna Utreda och hantera kundreklamationer tillsammans med marknadsavdelningen Delta i fabrikens kemikaliegrupp Vem söker vi? Du har: Ingenjörskompetens med inriktning massa- och pappersteknik eller kemiteknik Några års erfarenhet från pappersindustrin B-körkort Goda kunskaper inomsvenska och engelska, i både tal och skrift Vi vill ha en kollega som: Är drivande och sätter saker i rullning Gillar att analysera Arbetar systematiskt Gillar omväxlingen i att både kunna jobba i grupp och självständigt Är positivt energigivande i sociala situationer Vad erbjuder vi? Friskvårdsbidrag Trivselpeng Goda utvecklingsmöjligheter. Gym på anläggningen, som du får använda hur mycket du vill. Förmånscykel Personalmatsal, där du både kan äta och hämta lunch till ett förmånligt pris. Om Nordic Paper Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Om anställningen Tjänsten är heltid med placeringsort Bäckhammar. Tillträde enligt överenskommelse. Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen. Sista ansökningsdag är 28 april men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag. Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta Camilla Hertzböle, Linjechef Pappersbruk via mejl, [email protected]. I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

2 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Ledande montör till ORAB!

Har du gedigen erfarenhet av rörinstallationer, flerårig erfarenhet som ledande montör och vill jobba på ett väletablerat företag inom industrirör? Då kan tjänsten som ledande montör till ORAB vara för dig! ORAB utför rörinstallationer och maskinmontage för industrin, kommuner och förvaltningar. Här tar du en central roll och stort ansvar i att leda kollektivet, samordna arbetet och säkerställa hög kvalitet! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med ORAB en ledande montör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos ORAB under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Arbetsuppgifter I rollen som ledande montör ansvarar du för att leda, samordna och övervaka montaget för aktuellt projekt. Du deltar i planering, beredning och representerar företaget vid olika slag av planeringsmöten. Arbetet innebär även ett nära samarbete med ansvarig projektledare där du ger löpande uppföljningar avseende projektets drift och kvalitet. • Samordna kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet på projektet • Ansvara för kemikalie- och gashanteringen inom aktuellt område • Leda och övervaka svetsarbeten • Samordna och ansvara för dokumentation kopplat till projekten Tjänsten innebär resor och veckopendling till Enköping. Vi söker dig som har • Gedigen erfarenhet av rörinstallationer för industrin • Flerårig erfarenhet som ledande montör eller arbetsledare inom området • Baskunskaper i de vanligast förekommande svetsmetoderna • Grundläggande kunskaper i normer och regelverk samt materialfrågor • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift  • B-körkort Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas som ledande montör. Du trivs i en ledande roll där du får vara kreativ och flexibel i ditt tänkande. Vidare är du social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra såväl som du besitter ett eget driv till att utveckla arbetet framåt.  START: April/Maj OMFATTNING: Heltid STAD: Resor, utgångspunkt Karlstad URVAL: Sker löpande KONTAKT: Rebecka Permestam #ORAB #rör #industri Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024