Lediga jobb i Leksand

Sök totalt 63 lediga jobb i Leksand

Kundtjänsthandläggare med telefoniansvar
Leksands kommun
Kundtjänstpersonal

Hos oss får du chansen att arbeta med samhällsnytta, möta människor i olika livssituationer och vara en del av framtidens kommunservice. Vi är mitt i en spännande digital utveckling där teknik och nya arbetssätt öppnar dörrar till ännu bättre service. Nu söker vi dig som har modet att utvecklas och viljan att ta ansvar.  Höjdpunkter med jobbet: • Direktkontakt med invånare och kollegor - du gör skillnad varje dag. • Ett brett uppdrag, från barnomsorg och äldreomsorg till bygglov och felanmälaningar - ingen dag är den andra lik. • Att arbeta i offentlig sektor ger en känsla av att bidra till något större - du är en del av samhällsservicen. Dina arbetsuppgifter En del i arbetet innebär att axla rollen som kommunens telefoniansvarig. Det innebär att du har ansvar för att samordna, administrera och utveckla kommunens telefoni. Samtliga kommuner i Dalarnas län har en gemensam telefonilösning (Telenor) vilket innebär att du är kommunens representant vid gemensamma möten. Du är länken mellan teknisk drift (IT) och verksamheternas behov plus att du hjälper kommunens medarbetare med telefonirelaterade frågor. Du skapar rutiner och manualer samt informerar och utbildar personal kring dessa. I rollen som telefoniansvarig ingår även fakturahantering samt kontinuitetsplanering. Den andra delen i arbetet innebär att ha kontakt med medborgarna via framför allt telefon men också besök och digitala kanaler. Som medarbetare i kundtjänst är du den första personen medborgarna möter när de kontakar kommunen. Du tillhandahåller information, ger upplysningar, rådgivning och vägledning med hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Du kommer att arbeta med administration och handläggning av de frågor som kommer in till oss i kundtjänst och vid behov vägleda till annan verksamhet inom kommunen. Ditt arbete möjliggör att det är enklare att ta kontakt med kommunen och därmed en enklare vardag för våra invånare.   Din profil • Du har erfarenhet av användarstöd och felsökning inom telefoni, gärna i större organisationer. • Du har erfarenhet av administration med växellösningar, extra meriterande är om du har erfarenhet av Telenors växellösning. • Du har god förståelse för hur växelfunktioner, anknytningar, grupper, menyval och samtalsflöden fungerar. • Du har kunskap om hur mjukvarubaserade telefonklienter (mobil och dator) fungerar tillsammans med växeln. • Du har förmåga att utbilda användare och skriva manualer eller instruktioner.  • Du har hög digital kompetens. • Du har erfarenhet inom kundtjänst eller annan serviceverksamhet. • Du har god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar. • Du har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. • Du har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. • Kännedom om kommunens verksamheter är meriterande. • Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Artvise är meriterande.  Du har god kommunikativ förmåga, tar ansvar för ditt arbete och samarbetar gärna med andra. Som person är du lugn, uppmärksam, strukturerad och serviceinriktad. Du strävar alltid efter att ge ett gott bemötande. Du är stabil och klarar av att möta människor som befinner sig i utsatta situationer. Du ser det som självklart att rådfråga andra och att dela med dig av information och din sakkunskap. Din digitala kompetens är hög och du har lätt för att anpssa dig till nya arbetssätt och verktyg. I den här rollen får du vara lösningsorienterad, pedagogisk och flexibel.  I den här rekryeringen lägger vi stor vikt vid pesonlig lämplighet.  Om arbetsplatsen Vi välkomnar dig i vårt team som består av fem kundtjänsthandäggare samt avdelningschef. Din arbetsplats är i kommunhuset i centrala Leksand med närhet till både tåg- och bussförbindelser.  Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Legitimation för att verifiera din identitet behöver uppvisas vid en eventuell intervju. Det är standard i alla våra rekryteringsprocesser. Sista dag för ansökan är söndagen den 13 juli. Tjänsten är ett vikariat på heltid (100 %), dagtid måndag-fredag med tillträde enligt överenskommelse under hösten 2025. Vikariatet sträcker sig fram till och med den 31 december 2026 och kan eventuellt bli förlängt. Om du har frågor kan du kontakta kundtjänstchef Andriette Ivarsson, 0247-801 28 eller [email protected]. Vi granskar CV:n löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Följ oss gärna på sociala medier. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Gör skillnad för barn och unga – som skolsköterska i Leksand
Leksands kommun
Skolsköterskor

Vill du arbeta hälsofrämjande och förebyggande i en trygg skolmiljö där barnens bästa står i centrum? Nu söker vi en engagerad skolsköterska till våra centralt belägna skolor i Leksand – Åkeröskolan och Sammilsdalskolan F–6 – där du blir en nyckelperson i elevhälsans viktiga arbete. Höjdpunkter med jobbet: • Du får arbeta förebyggande med barn och unga i en trygg, utvecklingsinriktad skolmiljö • Du blir en viktig del i vårt elevhälsoteam där samarbete och gemensamt lärande står i centrum • Du får möjlighet att utveckla skolsköterskerollen i en kommun som satsar på elevhälsan och där du gör skillnad – varje dag   Dina arbetsuppgifter Som skolsköterska i Leksands kommun arbetar du med fokus på hälsofrämjande och förebyggande insatser för elevernas välmående och lärande. Du genomför hälsosamtal, följer basprogrammet, utför enklare sjukvårdsinsatser och ansvarar för vaccinationsprogram enligt nationella riktlinjer. Du organiserar skolläkarmottagning och har ett nära samarbete med elever, vårdnadshavare, skolledning och övriga yrkesprofessioner inom elevhälsan. Du ingår i ett elevhälsoteam där din kompetens är en viktig del för helheten. Du rapporterar till en av grundskolans rektorer och har ett nära samarbete med MLA-sjuksköterska och verksamhetschef för elevhälsan. Dokumentation sker digitalt och du förväntas arbeta aktivt med digitala verktyg som en naturlig del av din vardag. Din profil • Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning som barnsjuksköterska, distriktssköterska eller skolsköterska. • Du har erfarenhet eller ett stort intresse av att arbeta hälsofrämjande med barn och unga. • Tidigare arbete inom elevhälsa är meriterande, liksom vana av dokumentation och digitala system.  • Körkort (B) är ett krav. Du har god samarbetsförmåga och trivs i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är tydlig i din kommunikation, ansvarstagande och lösningsfokuserad, med ett stort engagemang för barns hälsa och utveckling.  Om arbetsplatsen Leksands grundskolor har cirka 1 470 elever fördelade på åtta skolor. Åkeröskolan och Sammilsdalskolan F–6 ligger centralt och omfattar tillsammans cirka 430 elever. Skolorna präglas av trygghet, närhet och engagerade medarbetare där vi jobbar tätt tillsammans i det vardagliga hälsoarbetet. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan Sista ansökningsdag: 11 juli 2025 Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Legitimation för att verifiera din identitet behöver uppvisas vid en eventuell intervju. Det är standard i alla våra rekryteringsprocesser. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
KMA-samordnare till Skoglunds Bygg – Bygg framtiden med oss
Byggnadsingenjör Nils Skoglund AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Nu söker vi en engagerad KMA-samordnare som vill vara med och utveckla vårt arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö.   Om rollen Som KMA-samordnare hos Skoglunds Bygg kommer du att spela en central roll i att följa upp och vidareutveckla vårt KMA-arbete där vi är certifierade enligt ISO 9001, 14001 och 45001. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, med fokus på att stödja våra projekt och verksamheter.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Samordna dokumentation, processförbättringar och systematiskt arbetsmiljöarbete. • Leda och delta i KMA-grupp samt arbetsmiljörelaterade forum. • Genomföra interna revisioner och uppföljningar för att säkerställa efterlevnad av vårt ledningssystem. • Agera kontaktperson vid externa revisioner och samarbeta med certifieringsorgan. • Ge praktiskt stöd till våra byggprojekt inom KMA och andra administrativa frågor. • Identifiera och genomföra utbildningsinsatser inom KMA.     Din bakgrund Vi söker dig som har: • Erfarenhet av KMA-arbete. • Erfarenhet från byggbranschen. • Vana att arbeta med digitala verksamhetssystem och dokumenthantering. • Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och engagera andra i förbättringsarbete. • En akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.   Det är meriterade om du har: God kännedom om ISO-standarder och erfarenhet av internrevisioner.     Vi erbjuder • En stabil och långsiktig arbetsgivare med stark lokal förankring. • Möjlighet att påverka och driva utveckling inom kvalité-, hållbarhet- och arbetsmiljöarbete. • Ett engagerat team och nära samarbete med både projekt och ledning. • En varierad vardag som kombinerar strategiskt arbete med praktiskt stöd ute i våra projekt.       Sedan 1891 har Skoglunds varit en trygg aktör inom byggbranschen i Dalarna. Med en stark lokal förankring och fokus på stolta medarbetare och nöjda kunder, erbjuder vi tjänster inom bygg, fastigheter, måleri och maskinuthyrning. Vår verksamhet sträcker sig främst från Falun/Borlänge i söder till Dalafjällen i norr, och vi är stolta över att kombinera tradition med innovation för att skapa hållbara lösningar för våra kunder. Krav: Körkort: * B (Personbil)

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Tandvårdsbiträde till Folktandvården i Leksand
REGION DALARNA
Övrig vård- och omsorgspersonal

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. På Folktandvården i Leksand arbetar idag fem tandläkare, en hygienist, fem tandsköterskor, en kliniksamordnare och en verksamhetschef. Vi arbetar helt digitalt i vårt journalsystem (T4) samt med röntgen och avtryckskanner. Tandvårdsbiträde till Folktandvården i Leksand Arbetsuppgifter Folktandvården Region Dalarnas vision är att erbjuda Sveriges bästa tandvård med de stoltaste medarbetarna. Vi erbjuder moderna och välutrustade kliniker, goda möjligheter till kompetensutveckling och ett framsynt ledarskap. Våra värderingar - öppenhet, respekt och ansvar - ska prägla hela verksamheten. Folktandvården Region Dalarna har 20 allmäntandvårdskliniker och specialisttandvård inom samtliga specialiteter. Vi bedriver sjukhustandvård, egen tandteknisk verksamhet och har även en folkhälsofunktion som arbetar för att utöka kunskapen kring munhälsa och satsar på förebyggande tandvård. Leksand är synonym med sina 94 byar i dalromantisk stil och kulturgårdar med stort historiskt värde. Leksand har både Österdalälven och Siljan centralt på orten. Kommunen kan erbjuda många aktiviteter både under vinter och sommarhalvåret som tex vandring, skidåkning, skridskoåkning och i Leksandshallen finns det bad, motionssim, gym, relax och workout. I kommunen finns både stora och små företag. Vi har också mycket bra tågförbindelser till bland annat Stockholm och Arlanda. Folktandvården Dalarna samarbetar med andra arbetsgivare i länet angående medflyttarfrågor genom Rekryteringslots. Rekryteringslots fungerar som stöd och lots för din medflyttande partner, så att hen också hittar ett passande jobb i er nya hemmaregion. För ytterligare information se www.rekryteringslots.se Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har: gymnasieexamen goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt Meriterande: erfarenhet av någon form av arbete inom sjuk eller hälsovård. Kanske vill du prova på att arbeta inom tandvården för fortsatt utbildning inom området. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du arbetar bra tillsammans med andra människor och kommunicerar med både arbetskamrater och patienter på ett lyhört och smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid en god introduktion. Hör gärna av dig om du har frågor eller vill komma och se hur vi har det! Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
1:e socialsekreterare Barn och unga
Leksands kommun
Socialsekreterare

Vi utökar temporärt arbetsledningen för barn och unga med ytterligare en 1:e socialsekreterare. Har du stor kunskap om hur människor och samhället fungerar och ser helheten i ditt arbete? Har du förmågan att visa empati för dina medmänniskor och vill göra skillnad? Tycker du om att leda andra människor till utveckling? Då kan det vara dig vi söker! Höjdpunkter med jobbet • Du gör skillnad för andra • Leda och utveckla dedikerade medarbetare • Ingen dag är den andra lik Visste du:  - att i Leksands kommun erbjuder vi hybridarbete, arbete på distans upp till två dagar i veckan? - att som socialsekreterare har du fem extra lediga dagar varje år, utöver dina semesterdagar, samt möjlighet till semesterväxling? - varje medarbetare i kommunen erbjuds friskvårdsbidrag? Dina arbetsuppgifter Som 1:e socialsekreterare hos oss är din huvudsakliga arbetsuppgift att, tillsammans med din närmaste kollega och enhetschef, leda det vardagliga arbetet inom socialtjänstens barn- och ungdomgrupp. Uppdraget innebär bland annat att handleda socialsekreterarna och hjälpa dem att prioritera sitt arbete, handlägga utredningar och uppföljningar enligt Socialtjänstlagen och LVU vid behov, träffa klienter digitalt eller fysiskt på kontoret, samt delta i extern och intern samverkan, allt för att på bästa sätt kunna vara till hjälp för våra kommuninvånare. Möjlighet finns till hybridarbete, arbete på distans. Du kommer i din roll som 1:e socialsekreterare hos oss att vara en viktig del i omställningsarbetet mot en ny socialtjänstlag. Utifrån den nya lagstiftningen går vi mot en mera förebyggande, tillgänglig, jämställd och kunskapsbaserad socialtjänst.  Detta är en tidsbegränsad tjänst inom barn- och ungdomsgruppen under ett år med start 1 september. Din profil • Du är utbildad socionom eller innehar annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Du har erfarenhet av handläggning av socialtjänstens barn- och ungdomsärenden, både enligt Socialtjänstlagen och LVU, och känner dig trygg i samtliga handläggningsmoment. • Om du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare är det meriterande. • Då arbetsuppgifterna innebär löpande dokumentation krävs att du kan hantera digitala arbetsverktyg. • Erfarenhet avverksamhetssystemet Lifecare är meriterande. • B-körkort är ett krav. Du innehar ledaregenskaper och tycker om att både arbeta själv och utveckla andra mot uppställda mål. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt - som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Inom IFO Barn och Unga möter vi barn, ungdomar och deras familjer som har behov av insatser i olika former. Vi lägger stort fokus på intern och extern samverkan för att ge bästa möjliga stöd och hjälp till våra medborgare. Vår styrka är att vi är måna om, och ställer upp för varandra och skapar arbetsglädje även i svåra situationer. Vi är alla olika men kompletterar varandra på ett bra sätt! Sociala sektorn är den största av fyra sektorer i Leksands kommun. Sektorn ansvarar för omsorg av äldre och personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård (HSR), individ och familjeomsorg (IFO), öppenvård och myndighetsutövning och består av cirka 550 tillsvidareanställda medarbetare och 200 vikarier. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.  Provanställning kan tillämpas. Sista ansökningsdatum 2025-08-03 Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi granskar CV:n löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Läs mer www.leksand.se , följ oss också på sociala medier. Välkommen med din ansökan!   Facklig företrädare:  Henrik Övervall Facklig företrädare för SSR 0247-80318 [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef IFO vuxen
Leksands kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Var med och led välfärden i en framåtlutad kommun Leksands kommun söker en enhetschef till IFO vuxen, då nuvarande enhetschef går vidare till annan tjänst inom sektorn. I omställningen till en ny socialtjänstlag står socialtjänsten inför den största omställningen sedan många år. Vill du vara med och leda utvecklingen av det sociala arbetet i en spännande och utmanande tid?  Höjdpunkter med jobbet: • Utvecklande roll i en nytänkande och framåtlutad sektor • Möjlighet att göra skillnad genom att leda och visa vägen till en mer tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst • Ett nära och samarbetsinriktat arbetssätt där du får ta stort ansvar och vara med och utforma framtidens socialtjänst Dina arbetsuppgifter Som Enhetschef i socialtjänsten ansvarar du för verksamheten tillsammans med enhetschefskollegor. Ditt ledarskap och arbete kommer att ha stor betydelse i omställningen till ny socialtjänstlag med fokus på dem vi är till för. Du kommer att arbeta strategiskt och operativt för att skapa en effektiv, hållbar och kvalitetsdriven verksamhet som möter de behov och utmaningar som välförden står inför. Du driver utveckling tillsammans med medarbetare och fackliga representanter och är tydlig och inkluderande.  I rollen ingår mer specifikt att... • Leda och motivera dina medarbetare • Ansvara för budget, mål- och resultatstyrning och verksamhetens ekonomiska uppföljning • Tillämpa lagar och riktlinjer • Driva förändringsarbete och omställning  • Skapa förutsättningar för medarbetarna att bedriva och utveckla en välfärd med hög kvalitet för dem vi finns till för • Rapportera till avdelnings chef och arbeta nära övriga medlemmar i ledningsgruppen för att driva sektorsgemensamma frågor och bidra till en effektiv samverkan Din profil • Du är utbildad socionom eller har annan utbildnings om arbetsgivare bedömer likvärdig. • Du har intresse för och har kunskaper om offentlig förvaltning och socialtjänstens lagstiftning. • Du har erfarenhet av ledarskap inom socialtjänsten samt har kunskaper inom områden som ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och beroende, våld i nära relationer. • Du har erfarenhet av att arbeta med mål-, budget och uppföljningsarbete.  Som enhetschef behöver du ha helhetssyn och kunna väga in både individens behov och verksamhetens långsiktiga mål i dina beslut, det är särskilt viktigt i den pågående omställningen mot en ny socialtjänst. Du är en tydlig och engagerande ledare som skapar delaktighet och ger dina medarbetare rätt förutsättningar att lyckas. Med ett strategiskt förhållningssätt kan du navigera i förändring och fatta kloka beslut även i komplexa situationer. Du är lyhörd, relationsskapande och har en stark samarbetsförmåga, vilket gör att du skapar tillit och driver utveckling tillsammans med andra. Om arbetsplatsen Individ- och familjeomsorgens vuxengrupp arbetar med insatser som gäller vuxna så som ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och breoende och våld i nära relationer. Arbetsgruppen är samlokaliserad med biståndshandläggare och barn och unga för att förenkla samverkan. Under hösten planeras för att även LSS och socialpsykiatri ska ingå i arbetsgruppen.  Här kan du läsa mer om vår verksamhet inom omsorg & stöd. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Legitimation för att verifiera din identitet behöver uppvisas vid en eventuell intervju. Det är standard i alla våra rekryteringsprocesser. Sista ansökningsdatum : 2025-08-03 Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi granskar CV:n löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.  Följ oss också på sociala medier. Välkommen med din ansökan!   Kontaktperson facklig företrädare:    Henrik Övervall Facklig företrädare för SSR 0247-80318 [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Farmaceut till Apotek Hjärtat, Leksand - med ett extra erbjudande

Är du legitimerad farmaceut och Leksandsbo? Eller är du sugen på att flytta till härliga Dalarna? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Nu är vi äntligen på plats. Tillsammans gör vi vardagen enklare genom att erbjuda lösningen; ”handla mat och medicin samtidigt”. Vi har flyttat in i helt nya lokaler tillsammans med välkända ICA-handlaren i Leksand! Ta chansen och var med från start. Sätt arbetssätt och rutiner tillsammans med dina nya kollegor möjligheten att skapa ett nytt apotek och du kommer alltid kunna säga: ”Det där var jag med och öppnade”! Apoteket är beläget inne på ICA Supermarket precis vid Väg 70. Du och ditt gäng kommer ta hand om Leksands-borna, turisterna och alla som rör sig runt Siljan. Räkna med en hel del hockeyfans! Vi har öppet 8–19 vardagar, 10–15 lördagar och 10–15 söndagar. Anställningen är en tillsvidareanställning. Hel- eller deltid kan diskuteras. Provanställning kan tillämpas. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-09-15 Kontaktperson: Emma Laggar, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
15 september 2025
Sommar, Servitris/ Servitör
Åkerblads i Tällberg AB
Hovmästare och servitörer

Åkerblads Gästgiveri, Hotell & Spa är en familjeägd hotellverksamhet belägen i vackra Tällberg, Dalarna. Gården har sedan 1400-talet varit i familjen Åkerblads ägo & idag arbetar 19:e – 22:a generationen Åkerblad tillsammans med ett starkt 40-manna team för att ge gästen en minnesvärd upplevelse. Upplevelser är vårt nyckelord, det är vad vi förmedlar till gästen från det att hen checkar in tills dess att hen längtar tillbaka till Siljans glittrande vatten. Vårt mål är att leverera en unik produkt vilket avspeglar sig inte bara i de anrika lokalerna utan även i hotellets 73 st. gästrum där alla är personligt inredda & inget rum är det andra likt. Vår restaurang arbetar med lokalt producerade råvaror & personliga smaker, för såväl konferensgäster som för weekendgäster. Hotellet är idag klassificerat med fyra stjärnor & har siktet inställt på ständig utveckling där kvalité & service är ledorden. Servitris/Servitör, 1 tjänst sommar anställning Dina arbetsuppgifter… Som Servitör/Servitris ingår du i ett team som arbetar för att serva och tillgodose våra gästers höga krav. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att servera mat och dryck till såväl lunch som till middagsgäster. Luncherna erbjuds buffé- & tallriksservering & middagarna är helt dominerande av vår ständigt uppdaterande A`la Cartemeny. I din tjänst ingår förberedelser och återställning av matsal, såsom uppdukning, diskning putsning osv. Det förekommer även viss barverksamhet och det viktigaste av allt, att få våra fantastiska gäster att trivas. Kompetensprofil… Ni har arbetslivserfarenhet av A`la Carteservering och god kännedom om viner. Era viktigaste egenskaper domineras av god samarbetsförmåga, att vara en viktig del i ett sammanfogat team. Samt att även kunna arbeta snabbt och prioriterande med kvalitetsöverensstämmande resultat på ledningens krav. Vi lägger stor vikt på personkemi, yrkesstolthet och ert intresse för att leva med branschens ständiga utveckling. Information… Vi söker just dig och erbjuder en Heltidsanställning under sommarmånaderna, 100%. Tjänsten ställs till förfogande från nu och sträcker sig till augusti/september. Det viktigaste för oss är att vi finner rätt medarbetare och därför är vi flexibla i start/slutdatum. Vi tillämpar intervjuprocessen från det att ansökningarna börjar tillkomma oss, därmed kan tjänsterna tillsättas innan sista ansökningsdag. Du sänder Er ansökan till oss via mail, [email protected], märk ansökan med; Sommar Servis/Heltid. Vid frågor som berör tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta oss, på +46 (0)247-508 00. Vi ser att ni sänder er ansökan snarast. Varmt välkommen med er ansökan och hoppas ni kommer att trivas i vårt team.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Serveringspersonal Moskogen Hotell & Restaurang
Leksand Sommarland Strand AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som är en stjärna på service och som gärna gör det lilla extra för att våra gäster ska få en så bra upplevelse som möjligt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Servering In- och utcheckning Kassa Merförsäljning Påfyllning av buffé Städ, plock och disk Till viss del catering Din profil För att lyckas som serveringspersonal hos oss har du minst 1 års erfarenhet av yrket i en liknande verksamhet. Du har avslutad gymnasial utbildning, gärna inom Hotell & Restaurang. Vi förväntar oss att du är ansvarstagande och flexibel i ditt arbete. Du är prestigelös och jobbar bra i team. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har dryckeskunskap samt erfarenhet av bokningssystemet Compusoft, Du är helt enkelt en härlig lagspelare som vill bli en del av vår fina gemenskap. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vad kan vi erbjuda? En viktig roll i vårt härliga team på Moskogen med positiva kollegor. Arbetstider varierar efter hotellets öppettider så det förekommer arbete dagtid, kvällstid och helger. Anställningen är en tillsvidareanställning på 80%, provanställning tillämpas. Lön och övriga villkor enligt kollektivavtal med Visita-HRF Gröna riksen. Om oss Moskogen är ett anrikt hotell med både personlighet och hjärta som tagit emot gäster sedan 1950-talet. Hotellet ligger strax utanför centrala Leksand med lingonris och skogen runt hörnet. Moskogen erbjuder klassiska matupplevelser, boende i mysiga timrade hotellstugor samt möjligheter till avkoppling och träning. Hotellet är även en inspirerande miljö för möten och evenemang. Moskogen är helt enkelt en rogivande hotellupplevelse i Leksand i hjärtat av Dalarna. Moskogen är en del av Leksand Resort AB, en ledande koncern inom Dalarnas besöksnäring där även Leksand Sommarland, stugbyn och campingen på femstjärniga Leksand Resort samt restaurang- och cateringverksamheten Mat vid Siljan ingår. Leksand Resort ägs sedan mars 2022 av Sveriges ledande campingkoncern First Camp. Du kan söka jobbet direkt från mobilen genom att svara på några frågor - inget CV behövs i ett första läge. Allt går snabbt och smidigt på några minuter. Återkoppling på din ansökan och inbjudan till eventuell intervju kommer till din mejladress. Se till att även kolla skäpposten. Hoppas att vi ses!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Företagstekniker till Teknofix och Securitas Direct i Leksand
Verisure Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Vill du vara med och driva utvecklingen av morgondagens säkerhetssystem framåt? Är du en driven och kompetent tekniker som söker nya utmaningar? Vill du gå till jobbet varje dag och bidra till att våra kunder får en tryggare vardag? Trivs du med att arbeta självständigt men samtidigt känna tillhörigheten i ett starkt team? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten som larmtekniker hos oss! Om tjänsten Som larmtekniker hos oss på Teknofix kommer du att arbeta med installationer, driftsättning och service av främst Securitas Directs anläggningar men även andra system. Vi jobbar i hela Dalarna samt Kopparberg. Arbetsuppgifterna innefattar planering, kabelförläggning, installationer, driftsättning, funktionstest och dokumentation. Då det är viktigt för oss att alltid säkerställa att våra kunder har rätt lösning kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetet är omväxlande med företagskunder inom många olika branscher och uppdrag av varierande karaktär. Tjänsten erbjuder såväl självständiga arbetsuppgifter som uppdrag tillsammans med dina kollegor och du kommer får möjlighet att utveckla kompetenser inom flertalet olika teknik- och säkerhetsområden. Vi erbjuder larm och larmlösningar för många olika situationer, exempelvis inbrottslarm, larm för personskydd, överfallslarm, brandvarningssystem, driftlarm och objektskydd. Vi erbjuder också kompletta lösningar inom kameraövervakning och passagekontroll. Vårt utbud av produkter och tjänster till företag kan du läsa mer om på www.securitasdirect.se Vi vänder oss i huvudsak till företag, men även privatpersoner som har höga krav på säkerhetsinstallationer. Grunden för våra larm, inbrottslarm och säkerhetssystem är högteknisk kvalitet med snabb och säker uppkoppling. Med en egen dygnet-runt bemannad larmcentral blir vi en mycket stark organisation med lokal närvaro för en snabb och säker insats. Vem söker vi? - Som person ser vi att du är en lagspelare som besitter stor social kompetens. - Du ska kunna arbeta målinriktat i ett högt tempo både självständigt och i grupp. - Du har lätt för att ta egna initiativ och är drivande i din egen utveckling. - Det är meriterande med en teknisk utbildning på minst gymnasienivå i form av t.ex svagström/larm/säkerhet eller som elektriker. - Då tät och daglig kontakt med våra kunder är ett viktigt inslag i din vardag behöver du ha ett sätt som är tillmötesgående, professionellt och som kännetecknas av hög kvalitet. - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vår bransch. Kanske har du jobbat med larminstallationer tidigare eller så har du erfarenhet av andra områden inom kamera eller brand- och utrymningslarm och vill utvecklas tillsammans med oss. - Du är van vid teknik och tycker om att visa framfötterna och att har lätt för att lära dig nya saker. - Du trivs med ett flexibelt arbete där du tar ett stort eget ansvar. Då du kommer att arbeta med säkerhetsklassade objekt kommer vi behöva göra ett utdrag från belastningsregistret. Svenskt medborgarskap samt körkort B är ett krav. Vi erbjuder Hos Teknofix blir du en del av ett glatt gäng med höga ambitioner som ser kvalitet, service och kundnöjdhet som en självklarhet. Du kommer få möjligheten att vara med och påverka hur din arbetsdag ska se ut och ju tryggare du blir i rollen desto mer eget ansvar över ditt arbete kommer du att få. Vi erbjuder möjligheten att ta del av över 30 års erfarenhet från säkerhets- och installationsbranschen vilket ger dig möjligheten att utveckla kompetenser inom en rad områden. Du kommer även få gå Securitas Directs utbildningar inom larm och kamera. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast månadslön. Du kommer att utgå från hemmet och vårat kontor ligger i Gagnef. Arbetet är förlagt till dagtid och tillträde sker efter överenskommelse.   Vi kommer att tillämpa ett löpande urval. Detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför ansöka så snart du har möjlighet.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025