Lyckas som säljare i Leksand

Här blir du inte bara en kollega, utan också viktig del i vårt familjära team! Vår ambition är att alla hem ska få ett bättre inomhusklimat tack vare vår prisbelönta luftrenare . Maskinen vi säljer kan användas helt utan kemikalier, är 100 % återvinningsbar och har en unik renoveringsplan som garanterar att produkten skall fungera länge! – Quality made in Germany! En lysande hållbar framtid Som säljare har du möjligheten att jobba hur mycket du vill – varifrån du vill. Eftersom vi är placerade runtom i hela landet är det viktigt att vi håller daglig kontakt och coaching. Därtill erbjuder vi en av marknadens högsta provisioner, löpande säljutbildningar och goda utvecklingsmöjligheter för varje anställd. Om jobbet Det viktigaste för oss är att våra medarbetare trivs och har kul på jobbet. Eftersom vi inte ses dagligen prioriterar vi att göra roliga saker tillsammans många gånger per år. Vi erbjuder dig: Förbokade kundbesök via vår bokningsavdelning Ett flexibelt jobb med ett individuellt anpassat arbetsschema En grundlön på 24 500 kr/månad En av marknadens bästa provisioner utöver grundlönen Löpande säljutbildningar Teambuilding och kickoffer Motiverande tävlingar och företagsresor Körkort och tillgång till egen bil är ett krav! Tidigare erfarenhet av försäljning är givetvis ett plus, men absolut inte ett måste! Vi utbildar dig från där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Distriktskonsulent ridsport

Dalarnas Ridsportförbund är ett av Svenska Ridsportförbundets 19 distrikt. Vår styrelse har det övergripande ansvaret för all verksamhet och under den verkar sektioner för Utbildning, Ungdom och Tävling. Inom distriktet finns 30 föreningar med totalt ca 6000 medlemmar. 21 av våra medlemsföreningar driver ridskola. Distriktet har 2 anställda konsulenter på tillsammans 130 %. P.g.a. en pensionsavgång söker vi nu en ersättare för en av dessa. Arbetet är brett och allsidigt och personalen arbetar självständigt men i nära samverkan med varandra och med distriktets styrelse och sektioner. Våra konsulenter fördelar själva sina arbetsuppgifter och täcker upp för varandra vid behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Ansvar för löpande kansliadministration * Stötta distriktets föreningar genom rådgivning och besök * Vara föredragande och sekreterare i distriktets styrelse * Bistå våra sektioner i deras arbete och genomföra av distriktets styrelse och sektioner planerad verksamhet, såsom kurser och föreläsningar, såväl fysiska som digitala. * Självständigt planera, budgetera och genomföra utbildningar och projekt * Samverka med Svenska Ridsportförbundet och upprätthålla vårt goda samarbete med RF-SISU * Sköta externa kontakter med t ex kommuner och myndigheter Våra förväntningar på dig Du har ett stort intresse av hästar och ridsport och en bred erfarenhet av den ideella föreningens villkor och av praktiskt föreningsarbete. Kunskap om ridskolans utbildningsverksamhet är ett plus. Du bör vara förtrogen med idrottsrörelsen och ha erfarenhet av utbildnings- och utvecklingsarbete Du bör ha god organisationsförmåga, ha datorvana och goda kunskaper i Office 365. Idrott Online är ett annat hjälpmedel som vi använder ofta. Vår hemsida ligger hos Consid. (För vår bokföring använder vi Speed Ledger – din tidigare erfarenhet kan styra i vilken utsträckning du kommer att arbeta med administrationen av vår ekonomi) Du uttrycker dig väl i tal och skrift, kan arbeta självständigt och känner dig bekväm med att möta människor i såväl mindre som större sammanhang. Till dina personliga egenskaper hör att du är driftig, diplomatisk och har ett gott tålamod när så behövs. Din tjänst och din arbetsplats Distriktets kansli är idag beläget i Insjön. Planer finns för en flytt till Mockfjärd i början av 2025. En del av ditt arbete kan efter överenskommelse utföras på distans. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställningstid om 6 månader. Tjänstens omfattning kan diskuteras, dock lägst 50 %. Du kan själv påverka din arbetstids förläggning men arbete såväl kvällstid som helger ingår. Vi tillämpar Unionens kollektivavtal för idrottsorganisationer med vissa mindre avvikelser. Körkort är ett krav och du behöver ha tillgång till bil att mot ersättning använda i tjänsten. Ansökan med meritförteckning, personligt brev och löneanspråk ska vara oss tillhanda senast den 31/5. Tillträde enligt överenskommelse, tidigast 1/9. Ansökan görs via mail till [email protected] Ansökningar behandlas löpande. Såväl intervjuer som tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Upplysningar om tjänsten lämnas av: Eva Bylander, ordförande, 070-656 67 39 Louise Tysklind, distriktskonsulent, 070-716 88 59

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker bemanningssjuksköterskor till ett flertal kommuner i Dalarna

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård, särskilt boende och LSS. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Vi rekryterar löpande för behov under våren och sommaren. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som har lång erfarenhet inom socionombemanning och som sedan ett år tillbaka även riktat in sig på sjuksköterskebemanning. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Personlig assistent sökes till glad kvinna i Leksand

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta med en glad kvinna på 40 + år som är boendes i Leksand. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.   Om tjänsten  Vi söker nu personal till våran kund i Leksand. Vi söker dig som vill arbeta på fast schemarad eller som timvikarie vid behov. Tjänstgöringsgraden på schemaraden bestäms i samråd med kund.  Vår kund är en glad, snäll, omtänksam, härlig och social tjej! Hon är rullstolsburen och behöver din hjälp i sin dagliga livsföring. Du hjälper henne i stort som smått, så som städning, aktiviteter, träning, handling, matlagning och personlig hygien. I arbetet ingår också en del sjukvårdande moment då kunden har trakeostomi och peg.  Kunden är en aktiv person som gillar aktiviteter både inomhus men även att gå/åka på utflykter eller bara ta en skön promenad. Hon gillar djur och allra helst hundar och hästar.  Förutom att du får jobba med en härlig kund så kommer du ingå i ett team av härliga assistenter med engagemang! Arbetstiderna är variernade, antingen arbetar du dag 7.00-15.00, kväll 15.00-21.00 eller vaken natt 21.00-7.00.   Vem är du?  Vi tror att du som söker är en glad och positiv kvinna med hjärtat på rätt ställe. Du är aktiv och trivs när det finns saker att göra och tycker om djur och natur.  Arbetet innebär att arbeta självständigt men även ingå i ett team med kollegor.  Det är ett relativt fritt jobb med mycket ansvar. Erfarenhet och utbildning inom området är självklart ett plus, men det är din personliga lämplighet som kommer att vara avgörande.   För denna tjänst krävs det att du:    - Är rökfri  - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift  - Har B-körkort  Det är även meriterande om du har:   - Erfarenhet av en liknande roll  - Är utbildad undersköterska Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tidsbegränsad anställning, timanställning och SLUV (så länge uppdraget varar) Lön:  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal.   Tillträde: Enligt överenskommelse.  Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Tandhygienist

Om jobb SweDental kliniken i Leksand är en etablerad och välkänd klinik med mångårig erfarenhet av att erbjuda hög kvalitet och kundnöjdhet. Vi strävar efter att erbjuda våra patienter en helhetsupplevelse. Vår nära samarbetskultur och fokus på vårdleverans gör oss till en uppskattad destination för tandvård i vårt område. För tjänsten: Vi söker nu en engagerad och passionerad tandhygienist som vill bli en del av vårt engagerade team. I rollen kommer du att arbeta nära våra tandläkare för att säkerställa att varje patient får individualiserad och högkvalitativ vård. Arbetstiden kan vara antingen deltid eller heltid och vi är öppna för att anpassa schemat efter dina behov.

13 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Socialsekreterare barn och unga

Vill du göra skillnad för andra? Är du en person som får energi av att vara i en roll som hjälper människor och skapar bättre förutsättningar för ett fungerande samhälle? Har du förmågan att se helheten i ditt arbete och har ett empatiskt förhållningssätt gentemot dina medmänniskor? Då kan det vara dig vi söker! Höjdpunkter med jobbet "Meningsfullt att ha möjlighet att bidra till förändring" "Omväxlande, ingen dag är den andra lik" "Samtal och möten med våra härliga barn och ungdomar" Dina arbetsuppgifter Socialsekreterare inom barn och unga ansvarar för handläggning av barnavårdsärenden i åldrarna 0-18 år (ibland upp till 21 år). Handläggningen kan innefatta både mottagning och bedömning av orosanmälningar, utredning samt uppföljning av insatser.  Socialsekreterarna leds av 1:e socialsekreterare och enhetschef. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i samverkan, både internt och med externa samarbetspartners. Som socialsekreterare på IFO Barn och Unga får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vi söker två tillsvidaretjänster på 100 %. Möjlighet finns till hybridarbete, arbete på distans. Din profil Du är utbildad socionom eller innehar annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av arbete i en liknande roll sedan tidigare är det meriterande. Då arbetsuppgifterna innebär löpande dokumentation krävs god kännedom om Socialtjänstlagen (SoL) samt att du kan hantera digitala arbetsverktyg. Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. B-körkort är ett krav. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt och som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Sociala sektorn är den största av fyra sektorer i Leksands kommun. Sektorn ansvarar för omsorg av äldre och personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård (HSR), individ och familjeomsorg (IFO), öppenvård och myndighetsutövning och består av cirka 550 tillsvidareanställda medarbetare och 200 vikarier. Inom IFO Barn och Unga möter vi barn, ungdomar och deras familjer som har behov av insatser i olika former. Vi lägger stort fokus på intern och extern samverkan för att ge bästa möjliga stöd och hjälp till våra medborgare. Vår styrka är att vi är måna om, och ställer upp för varandra och skapar arbetsglädje även i svåra situationer. Vi är alla olika men kompletterar varandra på ett bra sätt! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdatum 2024-05-02. Intervjuer och tillsättning av tjänst sker löpande. Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Product Development Manager Gloves

Ejendals is an international company with its roots in Dalarna. The company was founded in 1949 and the head office is since then in Leksand. Ejendals specializes in developing and manufacturing quality products that protect hands and feet. Our products are marketed under the brands TEGERA® (gloves) and JALAS® (shoes). Ejendals has its own factory in Finland and a long-term cooperation with some selected factories in Asia. Our vision is "Zero injuries to hands and feet for the benefit of both the employee and the company and society". Ejendals has around 450 employees in over 30 countries, of which about 150 are employees in Sweden. Sales are just over SEK 2.2 billion. Product Development Manager Gloves - Ejendals Join us at Ejendals on our journey towards global expansion and growth. We need to strengthen our Product Management & Marketing team with you, a meticulous and business minded Product Development Manager. In this role your strength of engaging people, setting structures and defining challenging targets will be of great importance to us at Ejendals. Why you should be a part of Ejendals When you work at Ejendals, you become part of a stable, growing and successful company. You will have the opportunity to work with a well-known brand, where you will play an important role in the company's continued expansion. We offer favorable working conditions and the opportunity to grow and develop in the company. We look forward hearing from you! Ejendals is an international company that for generations has specialized in developing, manufacturing and marketing high-quality products that protect hands and feet. In close collaboration with researchers and our customers, we design products that deliver the highest standard of protection, durability and ergonomics. What we sell is a complete safety concept, which aims to reduce accidents through quality products, education and safety inspections. From our corporate head office in Leksand, Sweden, we envision a safer day with zero injuries to hands and feet. Ejendals has about 450 employees located in over 30 countries. When working with Ejendals, you become part of a stable, growing and successful company. You get the opportunity to work with a well-known brand, where you will contribute to the company's continued expansion and the hole lifecycle of our products. Main tasks We need to strengthen our Product Management team with a new Product Development Manager. We are looking for an enthusiastic person with a desire for Product Managing. You will drive and develop successful new products and product portfolios with all critical tasks in this role. To enable this, you will work closely with our suppliers, sourcing, marketing, and sales teams to ensure we capture all function’s fullest engagement with our products. This will also include training and support to our sales teams. Your main responsibilities: Responsibility for one of our three Glove product portfolios, driving activities like idea generation, market insights, concept development, monitoring of product life cycles and evaluation of new business opportunities together with portfolio management and sales. Ensure that we develop products that are well adapted to the market needs and fulfill our long-term financial objectives. Deep understanding of the idea-to-market chain to collaborate smoothly over functional borders, all the way from idea generation to end user. This in tight collaboration with supply, sales, marketing and launch team. You must secure that we are developing the right products according to specifications and that the specifications are correctly set according to product positioning and strategy. Administrate and follow-up your products through its entire product life cycle. Work with continuous improvements of our processes and routines. Secure resources and competences to achieve the project goals. To lead and manage project successfully. You will be a part of the Product Line Management Gloves team and report to our Team Manager. Traveling will be necessary. Education and Experience As our Product Development Manager Gloves, we think you have relevant University degree or long experience from a similar field. We need you to have the aptitude for driving change and development of processes, structures and way of workings. In addition, supporting continuous improvement as we are building solid common foundations. Your subject experience in product management and/or product development as beneficial in this role. You work towards set goals and contribute to Ejendals development and you will take responsibility for your actions and want to achieve your targets. You have good communication skills to be able to present your analysis in an understandable and constructive way. Most important, you are a motivating team member and partake in supporting development as well as acting in a competence and knowledge sharing culture. You are fluent in English and preferable other languages. Additional Information Location: Leksand Schedule: Full-time We collaborate with Hansson & Partners. Apply at www.hanssonpartners.com no later than April 28. If you want to learn more about Ejendals click here For more information about the position contact Martin Ogemar, +4672237 21 30. [email protected] Anna Hansson, +4670695 64 63, [email protected] We look forward hearing from you!

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Vi söker timvikarier till lokalvården, nu och över sommaren

Är du en servicedriven person där din insats gör att människor kan vistas i fräscha och hälsosamma lokaler hos oss? Är du mån om att skapa en trivsam arbestsmiljö och föredrar du att röra på dig och jobba praktiskt? Är du också intresserad av att arbeta hos oss även i sommar? Då kan det här jobbet vara för dig! Höjdpunkter med jobbet: • Möjlighet att vara delaktig och vara med och utveckla enheten.  • Flexibilitet i arbetstiderna, måndag - fredag dagtid för att få vardagen att fungera.  Dina arbetsuppgifter Som lokalvårdare hos oss håller du inte bara rent och snyggt i kommunens lokaler - du utför ditt arbete effektivt, smart och utifrån uppsatta mål. Du moppar golv och trappor, dammsuger, maskinskurar golv, torkar av ytor och städar toaletter. Du samarbetar med kollegor för regelbundet golvvård i våra fastigheter för att minska våra underhållskostnader och vid behov utför du även flyttstädning och storstädning. Arbetet utförs med miljövänliga och moderna städmetoder och städmaskiner, enskilt och tillsammans med kollegor.  Din profil • Vi söker dig som har gymnasieexamen eller likvärdig erfarenhet förvärvad på annat sätt. • Har du även en formell städutbildning är det meriterande, likväl som praktisk erfarenhet av lokalvård och kunskaper om städprodukter och städverktyg. • B-körkort och egen bil i tjänsten är inte ett krav men är önskvärt då vi är utspridda geografiskt i Leksands Kommun. För att klara av arbetsbelastningen, behöver du ha en god fysik, då en effektiv lokalvård innebär att du rör på dig mycket och arbetar med kroppen. Du behöver även besitta grundläggande IT- och datakunskaper, för att kunna hantera vissa arbetsuppgifter, samt behärska och förstår svenska i tal och skrift, för att kunna läsa och förstå instruktioner och säkerhetsdatablad inom arbetsområdet.  Som person är du serviceinriktad, hjälpsam och har ett gott bemötande. Du är flexibel om uppgiften kräver det och kan arbeta både självständigt eller som del av ett team - där du gärna delar med dig av din kunskap och erfarenhet. Du är noggrann och mån om att leva upp till uppsatta mål och kvalitetsstandard.   Vi söker dig som kan börja omgående och arbeta fler dagar i veckan. Du kan även arbeta under sommarmånaderna juni-augusti.  Om arbetsplatsen Sektor Verksamhetsstöd och service har cirka 140 medarbetare och består av avdelningarna; Administrativ service, Ekonomi och lön, HR, IT, Kommunikation, Kost & Lokalvård samt Kundtjänst. Sektorns uppdrag är att se till att övriga sektorer i kommunen, får de bästa möjliga förutsättningar att ägna sig åt sin kärnverksamhet. Inom Lokalvård arbetar ca 50 medarbetare som alla tillhandahåller professionell service och spetskunskap inom området. Hos oss är kunden alltid i fokus!    Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdag är 2024-04-26. Tillsättning sker omgående efter överenskommelse. Vänta inte med att söka tjänsten, vi går igenom inkomna ansökningar löpande. Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Bagerichef till Leksands knäckebröd

Är du en engagerad, utvecklingsorienterad och tydlig ledare? Vill du ha en ledarroll i ett framgångsrikt och lönsamt familjeföretag? Sök då tjänsten som Bagerichef hos anrika Leksands knäckebröd. Om oss: Leksands Knäckebröd AB är landets största helsvenska knäckebrödsbageri och etablerades redan 1929. Företaget är familjeägt och drivs idag av fjärde generationen. Vi är stolta över att enbart använda svenskt spannmål. Hållbarhet är en stor drivkraft i hela företaget och produktionen har varit fossilfri sedan 2013. Med sammanlagt 160 anställda omsatte vi under fjolåret 316 MSEK, motsvarande 25% av marknaden. Om tjänsten: Som Bagerichef hos Leksands knäckebröd har du ett helhetsansvar för bageriet som idag består av ca 30 medarbetare som arbetar 5-skift. Då personalgruppen är stor krävs det att du lägger mycket tid på att utveckla och utbilda personal samt ansvara för rekrytering, schemaläggning, tidsredovisning och utvecklingssamtal. Till din hjälp har du skiftledare samt en processtekniker som du jobbar nära. Utöver ditt personalansvar arbetar du kontinuerligt med bageriets tekniska utveckling och medverkar aktivt till produkt- och processutveckling inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar för maskinutrustning och samordnar driftunderhåll tillsammans med Underhållsavdelningen. Du ansvara också för framtagning av arbets- och kontrollinstruktioner samt för driftmässig uppföljning av KPI:er. Du kommer till viss del både driva samt medverka i projekt. LEAN är en viktig del i vårt sätt att arbeta och vi lägger stor vikt på både kunskap och erfarenhet inom området. I rollen som bagerichef rapporterar du till produktionschefen och arbetar tätt tillsammans med övriga 4 avdelningschefer samt ingår i produktionsledningsgruppen. Om dig: För att lyckas i rollen bedömer vi att du har flera års erfarenhet av ledarskap. Din erfarenhet får gärna komma från tillverkningsindustrin. Du är drivande och vill framåt samtidigt som du är en mästare på att strukturera och planera ditt och gruppens arbete. Utöver detta vill vi att du är en utvecklingsorienterad och tydlig ledare med gedigen arbetsledarerfarenhet. Du är engagerad och är tekniskt kunnig samt har ett tekniskt intresse som du gärna utvecklar. Leksands knäckebröd har en VI kultur vilket innebär att man arbetar prestigelöst och tillsammans, vi ser därför att du har lätt för att samarbeta och kunna läsa av olika individer samtidigt som du behöver kunna gå in och styra när tillfälle kräver. Du ser sambandet mellan att arbeta målfokuserat och bygga en stark organisation. Självklart är du serviceminded och lätt att arbeta med. Du har en positiv inställning och är duktigt på att pusha och motivera dina anställda och är inte rädd för att bjuda på dig själv. Du lyser med din NÄRVARO! Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde och övriga villkor enligt överenskommelse. Ansökan: I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringskonsult Helena Lundqvist och Linn Skoglund på True Consulting & Recruitment. www.truehr.se Sök tjänsten via: www.truehr.se/lediga-tjanster senast 12 maj. För ytterligare frågor kontakta; Helena Lundqvist, 070-744 00 18 alt. [email protected] Linn Skoglund, 070-883 49 55 alt. [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Dokumentcontroller - arkiv, dataskydd och informationssäkerhet

Är du vår nya kollega och dokumenthanteringsexpert? I så fall väntar ett stimulerande och givande uppdrag som utförs i nära samarbete med ett positivt och utvecklingsbejakande team. Vi söker en tillsvidareanställd dokumentcontroler på heltid. Tjänsten är placerad på avdelningen för administrativ service inom sektorn för verksamhetsstöd. Vår avdelning har till uppgift att underlätta och förbättra politiska beslutsprocesser och ge stöd för att säkra demokratin. Det gör vi bland annat genom vårt arbete med arkiv-, dataskydds- och informationssäkerhetsfrågor. I vårt uppdrag ingår också registratur, nämndadministration och visst rättsstöd.  Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Leksands kommun står inför spännande utmaningar, och med visionen som vägleder oss, har vi stakat ut en väg med höga ambitioner för hållbarhet, det grundläggande välfärdsuppdraget och kommunen som arbetsgivare. Om arbetsplatsen Vi är ett team som präglas av glädje, kvalitetsmedvetenhet och professionalitet. Tillit, förtroende och samverkan är nyckelord som genomsyrar vår verksamhet. Vi delar med oss och hjälper varandra för att lyckas med vårt gemensamma uppdrag att stödja förvaltning och förtroendevalda i frågor vilka rör allt från dokumenthantering till nämndadministration. Hos oss kommer du att: • vara i händelsernas centrum, • vara på en plats med högt tempo och nära till beslut. Dina kollegor är registratorer, nämndsekreterare, kommunsekreterare och administrativ koordinator. Vi ser gärna att du blir en del av vårt team. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter som dokumentcontroller ingår att samordna och underhålla informationshanteringsplaner, tillse leverans, gallring och underhåll av arkivbeståndet samt även utveckla vår e-arkivtjänst. Du är ett stöd i frågor kring offentlighetsprincipen och aktivt upprätthålla den genom att bland annat lämna ut allmänna handlingar. Vidare ingår att underhålla dataskyddsregister och efterlevnadsdokument samt utöva intern kontroll inom dataskyddsfrågor. Du jobbar också med informationssäkerhetsklassning enligt KLASSA, t.ex. vid upphandlingar.  Du arbetar strategiskt med informationsfrågor och bidrar vid framtagande av policies och riktlinjer. Du samordnar informationssäkerhetsåtgärder med de systemansvariga i kommunens olika verksamhetssystem.  I uppdragen som dataskyddsombud och informationssäkerhetsansvarig rapporterar du direkt till kommundirektören, men ansvarig chef är administrativ chef. Din profil Du har relevant högskoleutbildning samt gärna erfarenhet från att verka i en politiskt styrd organisation. Du har därför kunskap om de lagar, regler och övriga förutsättningar som styr vår verksamhet. Dina erfarenheter omfattar specifikt områden som dataskyddsförordningen, arkivlagen och offentlighets- och sekretesslagen. Vidare har du en hög digital kompetens och arbetar gärna med digital utveckling inom dina ansvarsområden. Du är en person som är trygg i dig själv och du kan arbeta självständigt. Du är också nyfiken och drivs av en vilja till lärande, men även en vilja och förmåga att dela med dig av dina kunskaper till andra. Vidare är du ordningsam, effektiv och flexibel. Du har god ansvarskänsla, samarbets- och initiativförmåga samt insikt i hur du prioriterar bland uppdragen. Du kan jobba med detaljer samtidigt som du kan lyfta blicken och se den större helheten. Det gör att du har förmåga att tänka kreativt och hitta lösningar på ett sammansatt sätt. Du har ett proaktivt förhållningssätt genom att du, på eget initiativ, kan aktualisera och driva nödvändiga utvecklingsarbeten. Du har god språklig förmåga och du kan uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Detta kombinerat med att du har en god pedagogisk förmåga, så du kan anpassa ditt budskap efter målgrupp och situation. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är även bekväm i en roll som handledare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se https://leksand.se/redo-for-nasta-steg-i-livet För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdatum 25 april 2024 Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024