Mat vid Siljan driver en omfattande restaurang- och cateringverksamhet, bland annat i Tegera Arena i Leksand. Till våra restauranger och barer söker vi nu extrapersonal inför höstens och vinterns hockeymatcher och evenemang. Vi söker dig som vill jobba inom servis, bar, disk och kök. För att lyckas hos oss är du en lagspelare som tillsammans med dina kollegor ger våra gäster bästa möjliga upplevelse. Vi förväntar oss att du är ordningsam och initiativtagande och ser vad som behöver göras. Du är flexibel, prestigelös och trivs när det är full fart. Bli en del av vårt härliga team där du får möjlighet att vara med och utveckla verksamheten samt bidra till att vi håller hög kvalitet och når våra högt uppsatta mål. Mat vid Siljan är en del av Leksand Resort AB där även följande verksamheter ingår: · Leksand Sommarland, en vatten- och nöjespark med 46 attraktioner · Leksand Resort, en 5-stjärnig camping med stugor, campingtomter, glampingtält och uthyrbara husvagnar · Hotel & Restaurang Moskogen, hotell-, restaurang- och konferensverksamhet Sök jobbet direkt från mobilen, allt går snabbt och smidigt på bara några minuter.
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 2 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-3 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent som sommarvikarier till en ung och mycket aktiv man som kommer att tillbringa sommaren i Tällberg, mellan veckorna 26 - 32. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter är varierande kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner och vid olika typer av aktiviteter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Om kunden Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhall och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Om dig För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Innehar B-körkort för manuell växellåda. Omfattning: Tidsbegränsad anställning under veckorna 26-32. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Dala Vatten och Avfall är ett regionalt VA- och Avfallsbolag i Dalarna som ägs av kommunerna Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Vår uppgift är att ta hand om avfallet som uppstår i dessa kommuner samt förse invånarna med dricksvatten och avloppsvattenrening. Huvudkontoret är beläget i Leksand. Vill du ha en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet där ditt ledarskap gör skillnad – varje dag? Vi söker dig som vill vara med och leda arbetet med att producera rent dricksvatten och rena vårt avloppsvatten – för människors hälsa och miljöns bästa. Om oss Dala Vatten och Avfall ansvarar för VA- och avfallsverksamheten i kommunerna Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Vi är cirka 90 engagerade medarbetare som varje dag arbetar för att leverera en trygg och hållbar service till våra invånare. Vi är stolta över vår arbetsplats – här kombineras samhällsnytta med ett starkt driv för miljömässig hållbarhet och teknisk utveckling. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en organisation där kompetens, samarbete och arbetsglädje står i fokus. Vi värnar om en god arbetsmiljö och arbetar aktivt för att alla ska känna sig delaktiga, uppskattade och trygga i sin roll. Inom VA Produktion ansvarar vi för drift och underhåll av våra vattenverk, reningsverk, tryckstegringar och pumpstationer – en tekniskt komplex och avgörande del av VA-systemet. Arbetet är varierande, meningsfullt och präglat av ett högt engagemang för att säkerställa rent vatten och fungerande avlopp för dagens och morgondagens behov. Om rollen Som arbetsledare för VA Produktion har du en central roll i att leda och utveckla det dagliga arbetet inom dricksvattenproduktion och avloppsrening. Du är personalansvarig för cirka 8 drifttekniker som arbetar i fält och på våra anläggningar. Rollen är ny och du kommer, tillsammans med en kollega som också rekryteras nu, vara med och forma arbetsledarfunktionen för olika geografiska områden. Tillsammans med din arbetsledarkollega, driftchef och övriga medarbetare bygger ni upp struktur, arbetssätt och ett nära samarbete inom VA-produktion. Du planerar och fördelar arbetet, stöttar i prioriteringar, följer upp resultat och säkerställer att vi bedriver en säker och effektiv verksamhet. Du har nära dialog med såväl drifttekniker och driftchef som andra interna funktioner, entreprenörer och myndigheter. En viktig del i ditt uppdrag är att tillsammans med dina medarbetare bidra till ständig förbättring och utveckling – både tekniskt och arbetsmiljömässigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och fördela arbetet inom VA Produktion • Vara ett stöd i den dagliga planeringen av drift och underhåll • Säkerställa efterlevnad av arbetsmiljökrav, rutiner och instruktioner • Arbeta aktivt med utveckling av arbetssätt, rutiner och tekniska lösningar • Ha personalansvar inklusive lönesättning och medarbetarsamtal • Samverka internt och externt kring tillstånd, projekt och driftfrågor • Delta i beredskapsplanering och vara en del av beredskapsorganisationen Vi söker dig som har • Erfarenhet av personalledning, gärna inom teknisk verksamhet • God kunskap om arbetsmiljöarbete • Erfarenhet från VA, industri eller annan processinriktad verksamhet är meriterande • God datorvana och förmåga att arbeta i verksamhetssystem • B-körkort • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Vi tror att du är • En trygg och tydlig ledare med god förmåga att engagera andra • Strukturerad och lösningsorienterad, även i pressade situationer • Självständig och drivande, men med stark lagkänsla • Serviceminded med gott omdöme och god kommunikationsförmåga Om tjänsten • Tillsvidareanställning, heltid • Placeringsort: Leksand eller Rättvik (resor inom verksamhetsområdet förekommer) • Tillgång till företagsbil • Beredskapstjänstgöring kan ingå (f.n. var 6:e vecka) • Vi ser gärna att du kan tillträda så snart som möjligt Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Intervjuer kan ske löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta: Anders Kabel, Driftchef VA Produktion Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta: Jenny Löweskog, HR
Är du en av våra nästa kock som vill vara med och utvecklas hos en av våra samarbetspartners? Det för att komma framåt. Vi tror att du har jobbat något eller några år och är öppen för att testa nya möjligheter. Du gillar att laga mat där fokus är på nordiska matlagning. Vi jobbar över hela Sverige och skräddarsyr lösningar ut efter behov och hållbarhet. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, att preppen är gjord, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Ha en god struktur - Vara behjälplig hos dina kollegor - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön - Försäkringar betalda - OB - Boende finns vid behov TJÄNSTEN 85-100% Anställningen startas hos oss, och kan komma att övergå direkt hos kunden mär tillfälle ges. VID FRÅGOR Magnus Olsson [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra samarbetspartners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom hotell och restaurangbranschen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess tidigare. People, Planet och Profit. Vi är ett personligt och engagerat rekryteringsföretag som värdesätter dig som person. Transparent dialog och öppenhet. Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa
Profilskolan Excel är platsen för dig som vill nå längre. På Excel får du arbeta med ett engagerat team. Vår vision är en skola där ingen hålls tillbaka och där ingen lämnas efter. Vårt koncept hjälper oss att få rätt förutsättningar till att ge elever möjlighet att nå längre rent kunskapsmässigt men även att byggas som människor. Våra profilområden är engelska, internationalitet, ordning och reda samt fysisk aktivitet. Vi vill vara en skola där vi ger varandra, goda förutsättningar att må bra och nå längre. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en driven NO-lärare för år 8-9 som inte ger sig förrän alla elever nått lite längre. I dina arbetsuppgifter ingår det att arbeta utifrån grundskolans styrdokument samt utifrån Excels koncept. Du har eget ansvar för planering, genomförande, dokumentation och uppföljning av den undervisning du genomför. Du blir en del av vårt arbetslag som arbetar med klasserna 4-9. Förutom ämnesläraransvar så kommer du också att tillsammans med några kollegor vara klasslärare. Du medverkar i analys och utveckling av skolverksamheten tillsammans med övriga lärare, controller och skolledning. Tjänsten är på 50-100% och tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning. Om arbetsplatsen Profilskolan Excel är en F-9 skola med cirka 230 elever. Vi har en klass i varje årskurs. Vi arbetar i arbetslagen fritidshemmet, F-3 samt 4-9 men har ett övergripande synsätt där alla elever är allas. Det ska finnas en familjär känsla på skolan. Vi har ett aktivt elevhälsoteam med tillgång till skolsköterska, specialpedagog och skolkurator. Vi har också en studie- och yrkesvägledare på plats. Profilskolan Excel är en plats där kunskap värderas högt och där vi tillsammans med hemmen arbetar för att ge elever de förutsättningar de behöver för att kunna anta dagens utmaningar i en alltmer globaliserad värld. Att kunna förstå och kunna föra sig i såväl nationella som internationella sammanhang är en viktig del av vårt fokus i att bygga människor och ge dem den kunskap och den erfarenhet som de såväl behöver. På Excel önskar vi ha ambitiösa och flexibla medarbetare som har ett medvetet och tydligt elevfokus och som ständigt arbetar för att utvecklas inom yrket. Vi önskar medarbetare som ser varje elev och möter den där den är, entusiasmerar, ger feedback och utmanar. Vi månar om att samarbeta för att få till en helhetssyn kring eleven för att på bästa sätt ge varje individ, utifrån sina förutsättningar, möjlighet att utvecklas så långt det är möjligt. På Excel arbetar man som heltidsanställd 40 h på arbetsplatsen vilket ökar förutsättningarna för samarbete. Mer information om skolan hittar du på hemsidan www.exceleducation.se Din profil Vi söker dig som är legitimerad lärare i NO för år 7-9. Som person är du nyfiken, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du vill arbeta i en miljö där såväl det engelska språket som internationella frågor är en viktig del av vår vardag. Du har en god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som elever och vårdnadshavare. Det innebär bland annat att du involverar eleverna i det pedagogiska planeringsarbetet och håller vårdnadshavarna väl informerade om elevernas nuläge och progression. Viktigt för oss är att du bygger upp och skapar goda relationer med våra elever både i och utanför klassrummet. Vi vill att eleverna ska känna sig sedda och byggas upp inte bara som studenter utan även som personer. Du har förmåga och intresse att tillsammans med övrig personal utveckla verksamheten utifrån målen för grundskolan. Du kommer med förslag och deltar aktivt i den kollegiala dialogen. Du tar ansvar för att bedriva kvalitetsarbete utifrån ditt eget ämne för att utveckla och höja nivån men också utifrån de delar som både nationella och lokala styrdokument anger. Du har ett professionellt förhållningssätt och är flexibel. Det innebär bland annat att du vet i vilka forum du ska lyfta frågor. Du analyserar situationer och utifrån det deltar du aktivt i förändringsarbete där du även är öppen för andras förslag och lösningar. Vidare är du en god förebild för eleverna, de ska känna både respekt, förtroende och omsorg från dig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av läraryrket och intresse och erfarenhet av socialt och /eller internationellt arbete. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för hållbar utveckling då detta är en del av vår internationella profil. Meriterande är också intresse för träning och hälsa samt goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla medarbetare hittar en balans mellan arbete och fritid, känner trygghet i sin anställning och känner att hen dagligen utvecklas. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. Din ansökan Mejla legitimation samt CV och personligt brev till [email protected] Sista ansökningsdatum 20 juni 2025, 50-100 % tjänstgöringsgrad From 11 augusti 2025 Läs mer www.exceleducation.se Välkommen med din ansökan! Kontaktperson Sakarias Winberg, rektor [email protected]
Dalecarlia Hotel & SPA i vackra Tällberg i Dalarna söker erfaren kock som vill vara med och jobba i ett team som sätter matlagning och gästen i fokus. Du har stor passion för ditt yrke och är kreativ. Du förstår att service och samarbete skapar värde för gästen, ditt team och dig själv. Du ska trivas med att jobba självständigt men även i grupp. Du värdesätter renlighet och noggrannhet och tycker om att jobba i högt tempo. Känner du att detta stämmer in på dig, då är du rätt person för oss och vi vill gärna träffa dig. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Charmig, pigg och busig liten tjej söker världens bästa assistenter Om tjänsten Vår dotter fyller 7 år i år och behöver hjälp med det mesta i livet. Vi söker någon som kan vara hennes armar, ben och röst. Hon behöver hjälp med sondmatning och medicinering flera gånger varje dag, hygien, förflyttningar, motorisk träning, kommunikationsträning och aktiviteter som får henne att må bra. Hon gillar att busa, sjunga, gå ut på promenader, vara nära och mysa. Assistenten kommer bland annat att vara med varje dag i förskoleklass, så en stor dos lek ingår i tjänsten. I dagsläget är det inga nätter, utan morgon, dag och kvällar och helger som timvikarie . Kvalifikationer Vi söker dig som är social, glad, pigg, kreativ, vågar ta egna initiativ och är lösningsfokuserad. Det viktigaste för oss är att du passar ihop med vår familj. Vi består av en mamma, pappa och tre barn, varav vår dotter är mellanbarn. Vi älskar att vara aktiva och skratta, likväl som vi kan uppskatta lugn och ro hemma. Har du erfarenhet av sondmatning så är det ett plus, men inget måste. Meriterande är det även om du har arbetat som personlig assistent tidigare eller har en medicinsk eller pedagogisk bakgrund. Du bör ha erfarenhet av barn på något vis. För att ni ska trivas tillsammans krävs det att du är har ett gott omdöme och kan anpassa dig till att arbeta nära i en familj med integritet och respekt. Det krävs också att du är trygg i dig själv och noggrann vad gäller tillsyn och omvårdnad. Det är viktigt att du är lyhörd för behov och känsloyttringar när kommunikation är begränsad. Du ska även vara varm och empatisk. För att bli aktuell för tjänsten krävs det att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Körkort är ett krav. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. timvikarie Arbetstiden är förlagd till: Vardag – morgon, förmiddag, eftermiddag & kväll. Helg – dag och kväll. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Om assistansyrket Varje dag gör våra personliga assistenter hjälteinsatser för att hjälpa andra utsatta människor – personer som inte klarar allt i vardagen på egen hand. De flesta assistenterna trivs och är stolta över sitt arbete. Den tacksamhet som kommer från kunderna och deras anhöriga betyder mycket. Vi på Omtanken vill gå längre för att höja statusen på assistansyrket genom att … … verkligen se och uppmärksamma varje assistents egna inspel om verksamheten. … erbjuda utbildning som utvecklar deras yrkeskompetens inom ramen för Omtanken Akademi. Nu kan du bli en av oss. Om Omtanken Assistans Omtanken Assistans ett utarbetat koncept för personlig assistans som bygger på familjekänsla, trygghet och glädje. Ett koncept som fungerat bra sedan LSS-reformen kom 1994 och då Omtanken bildades. Här är nyckelfaktorer för Omtankens koncept: * Omtanke med familjekänsla * Trygghet * Skratt och glädje * Lyssna, fika och samtala
Välj ett jobb för att visa detaljer