Förste kock/köksmästare

Vi söker nu - Förste kock/Köksmästare till Green Hotel i Leksand! Vi satsar stort och utökar vårt team! Älskar du att skapa kulinariska mästerverk från grunden? Är svenska husmansrätter din specialitet? Då är du precis den vi letar efter! Vi på Green Hotel söker en passionerad förste kock med potential till köksmästare som kan ta vår matupplevelse till nya höjder. Med 200 bäddar och en mångfald av gäster, från privata resenärer till konferens- och bröllopsgrupper, behöver vi någon som kan leverera kvalitet i varje måltid. Vi erbjuder inte bara en plats att arbeta utan även boende och förmånliga arbetstider som ger dig balans i livet. Är du redo att ta dig an denna spännande möjlighet? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team på Green Hotel! Varmt välkommen med din ansökan! Denna rekrytering hanteras av Team sikta.se / se nedan för mer information. Vid intresse maila din ansökan med CV till: [email protected] Ytterligare information maila [email protected] Du kan även vända dig till ansvarig rekryterare Andreas Flyckt / 070-7254836

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Restaurangchef

Vi söker nu - Restaurangchef till Green Hotel i Leksand! Kom och jobba och led ett engagerat team i en skön miljö. Vi söker dig som vill utvecklas och utbildas och samtidigt utveckla och utbilda. Som ansvarig är du inkluderande, intresserad och engagerad. Du har stor omsorg om varje person du möter och visar ditt närvarande ledarskap. Du har kunskap från branschen och är sugen på att lära mer. Du gillar att ta ansvar och leverera och att jobba på golvet. Vi har lokalerna, läget och en fantastisk arbetsmiljö. Om du är sommelier är det ett plus – annars kanske du blir det under din tid hos oss? Skriv till oss och berätta om dig själv så kontaktar vi dig för intervju. Tjänsten vi erbjuder innebär jobb främst på kvällstid – så vi söker dig som aktivt vill delta i driften och samtidigt brinner för organisation och ledarskap. vi går en spännande framtid till mötes – kom och var med! Denna rekrytering hanteras av Team sikta.se / se nedan för mer information. Vid intresse maila din ansökan med CV till: [email protected] Ytterligare information maila [email protected] Du kan även vända dig till ansvarig rekryterare Andreas Flyckt / 070-7254836

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Undersköterska till gruppbostad LSS.

Dina arbetsuppgifter Som undersköterska inom LSS ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från brukarnas behov. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du för att göra brukarnas tillvaro meningsfull och stimulerande. I arbetsuppgifterna ingår näransvar för en eller flera brukare, kontakt med anhöriga, gode män samt förvaltare, dokumentation samt uppförande och reviderande av individuell genomförandeplan. Om arbetsplatsen LSS innebär lagen om stöd och service och består av 10 olika insatser varav Leksands kommun står för nio av insatserna. Insatserna ska främja goda levnadsvillkor för de som berörs av LSS. Vi inom kommunen har ansvar för gruppbostäder, servicebostad, boendestöd, personlig assistans, daglig verksamhet, korttidsvistelse, korttidstillsyn, ledsagare, kontaktperson samt avlösare. Insatserna utformas individuellt efter var individs behov i en genomförandeplan och syftar till att varje person ska kunna leva som andra och vara delaktiga i samhället och så självständiga som det går. Du kan förvänta dig ett roligt och omväxlande jobb där du gör märkbar skillnad i människors vardag så att de kan leva ett aktivt, självständigt och meningsfullt liv utefter deras resurser.  Arbetsplatsen är belägen på Lycka gruppbostad i Leksands kommun. Gruppbostaden har sju lägenheter för brukare med olika funktionsvariatoner. Arbetstid är förlagd dag, kväll, sovande natt samt helg. Tjänstegraden är ca 80 %. Din profil Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har gått omvårdnadsprogrammer eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är initiativrik och lyhörd för brukarens behov och du känner en självklar respekt för andra människor. Du har lätt att samarbeta med såväl brukare, anhöriga samt kollegor och andra medarbetare. Vi ser även att du är flexibel, ansvarstagande samt lösningsorienterad.  Vi arbetar lågaffektivt och ser gärna att du har erfarenhet av detta. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum 240430 Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.  Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier. Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Gymnasielärare i flera ämnen på Leksands gymnasium

Vi inspirerar unga med kunskap och ger dem rätt verktyg för framtiden! Vi söker dig som vill vara med och leda lärandet i framtiden samt brinner för skolans verksamhet! Höjdpunker med jobbet: • Möjlighet påverka och influera ungdomar • Elevens och din utveckling i fokus • Inkluderande medarbetare • Gemenskap och glädje Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är att tillsammans med kollegor och på egen hand stimulera varje elev till högsta möjliga måluppfyllelse. Du tar hänsyn till varje enskild individs behov, förutsättningar, erfarenheter och tänkande. Vidare är du engagerad och aktiv i utvecklingen av utbildningen och skolans pedagogiska arbete. Du tillhör ett arbetslag och kan undervisa på flera olika program på skolan. Mentorskap ingår i tjänsten och viss undervisning på Introduktionsprogrammen kan bli aktuellt.  Du organiserar och genomför arbetet så att våra elever upplever att kunskap är meningsfullt och att deras kunskapsutveckling går framåt. Du samverkar med andra lärare i arbetet för att nå utbildningsmålen. Hel- eller deltidstjänster beroende på ämneskombination. Ansvarig chef för tjänsten är en av våra biträdande rektorer. Din profil Du har: • Lärarlegitimation i engelska, historia, naturkunskap eller teckenspråk för hörande • Undervisningserfarenhet • Samarbetsvilja • Nyfikenhet Vi söker dig som är utbildad och erfaren gymnasielärare. Det är meriterande om du även har behörighet i ämnet pedagogik. Du har goda ämneskunskaper, en pedagogisk insikt och förmåga att anpassa undervisningen efter varje elevs förutsättningar. Vidare är du engagerad i elevernas lärande och väljer de pedagogiska metoder och tekniker som bäst motsvarar de krav som ställs för att eleverna ska kunna utvecklas så långt som möjligt. I ditt ledarskap stimulerar du eleverna i deras utveckling. Arbetet på Leksands gymnasium kräver att du som lärare och mentor kan skapa goda relationer med både elever och vårdnadshavare. Du tar också initiativ till kollegialt samarbete när du planerar och utvecklar undervisningen. Om arbetsplatsen Vår skola präglas i dag av trygghet, erfarenhet och engagemang. Vi har en god stämning på skolan vilket gör att lärare och elever trivs på arbetsplatsen. Vi har ett gott samarbete där vi gärna delar med oss och hjälper varandra. Vi arbetar för en helhet i undervisningen och vi lägger stort värde i den kompetens våra lärare besitter. Gymnasiets lokaler är fräscha och ändamålsenliga. Gymnasiet har idag ca 500 elever fördelade på högskoleförberedande program, yrkesprogram, introduktionsprogrammen och anpassad gymnasieskola. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum Sista ansökning: 2024-05-06. Intervjuer sker löpande. Tjänsten påbörjas: 2024-08-12   Läs mer www.leksand.se Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Företagstekniker till Teknofix och Securitas Direct i Leksand

Vill du vara med och driva utvecklingen av morgondagens säkerhetssystem framåt? Är du en driven och kompetent tekniker som söker nya utmaningar? Vill du gå till jobbet varje dag och bidra till att våra kunder får en tryggare vardag? Trivs du med att arbeta självständigt men samtidigt känna tillhörigheten i ett starkt team? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten som larmtekniker hos oss! Om tjänsten Som larmtekniker hos oss på Teknofix kommer du att arbeta med installationer, driftsättning och service av främst Securitas Directs anläggningar men även andra system. Vi jobbar i hela Dalarna samt Kopparberg. Arbetsuppgifterna innefattar planering, kabelförläggning, installationer, driftsättning, funktionstest och dokumentation. Då det är viktigt för oss att alltid säkerställa att våra kunder har rätt lösning kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetet är omväxlande med företagskunder inom många olika branscher och uppdrag av varierande karaktär. Tjänsten erbjuder såväl självständiga arbetsuppgifter som uppdrag tillsammans med dina kollegor och du kommer får möjlighet att utveckla kompetenser inom flertalet olika teknik- och säkerhetsområden. Vi erbjuder larm och larmlösningar för många olika situationer, exempelvis inbrottslarm, larm för personskydd, överfallslarm, brandvarningssystem, driftlarm och objektskydd. Vi erbjuder också kompletta lösningar inom kameraövervakning och passagekontroll. Vårt utbud av produkter och tjänster till företag kan du läsa mer om på www.securitasdirect.se Vi vänder oss i huvudsak till företag, men även privatpersoner som har höga krav på säkerhetsinstallationer. Grunden för våra larm, inbrottslarm och säkerhetssystem är högteknisk kvalitet med snabb och säker uppkoppling. Med en egen dygnet-runt bemannad larmcentral blir vi en mycket stark organisation med lokal närvaro för en snabb och säker insats. Vem söker vi? - Som person ser vi att du är en lagspelare som besitter stor social kompetens. - Du ska kunna arbeta målinriktat i ett högt tempo både självständigt och i grupp. - Du har lätt för att ta egna initiativ och är drivande i din egen utveckling. - Det är meriterande med en teknisk utbildning på minst gymnasienivå i form av t.ex svagström/larm/säkerhet eller som elektriker. - Då tät och daglig kontakt med våra kunder är ett viktigt inslag i din vardag behöver du ha ett sätt som är tillmötesgående, professionellt och som kännetecknas av hög kvalitet. - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vår bransch. Kanske har du jobbat med larminstallationer tidigare eller så har du erfarenhet av andra områden inom kamera eller brand- och utrymningslarm och vill utvecklas tillsammans med oss. - Du är van vid teknik och tycker om att visa framfötterna och att har lätt för att lära dig nya saker. - Du trivs med ett flexibelt arbete där du tar ett stort eget ansvar. Då du kommer att arbeta med säkerhetsklassade objekt kommer vi behöva göra ett utdrag från belastningsregistret. Svenskt medborgarskap samt körkort B är ett krav. Vi erbjuder Hos Teknofix blir du en del av ett glatt gäng med höga ambitioner som ser kvalitet, service och kundnöjdhet som en självklarhet. Du kommer få möjligheten att vara med och påverka hur din arbetsdag ska se ut och ju tryggare du blir i rollen desto mer eget ansvar över ditt arbete kommer du att få. Vi erbjuder möjligheten att ta del av över 30 års erfarenhet från säkerhets- och installationsbranschen vilket ger dig möjligheten att utveckla kompetenser inom en rad områden. Du kommer även få gå Securitas Directs utbildningar inom larm och kamera. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast månadslön. Du kommer att utgå från hemmet och vårat kontor ligger i Gagnef. Arbetet är förlagt till dagtid och tillträde sker efter överenskommelse. Tveka in att höra av dig vid minsta fundering till: Viktor Lundby, Operativ Chef 073-373 84 05 Vi kommer att tillämpa ett löpande urval. Detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför ansöka så snart du har möjlighet.

11 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Säljande säkerhetsexpert i Leksand

Är du vår nästa säljande säkerhetsexpert i Leksand?   Som säljande säkerhetsexpert hos oss blir du en del av ett motiverat team där vi tillsammans bidrar till att familjer och människor får en säkrare vardag. Vi arbetar med branschens mest innovativa lösningar och du får från start ett gediget introduktionsprogram där du får alla verktyg för att lyckas.  Vi erbjuder dig:   * Attraktiv lönemodell med grundlön, provision och bonussystem  * Kollektivavtal och tjänstebil  * Gedigna sälj- och serviceutbildningar  * En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet  * Marknadens mest innovativa tjänster och produkter  Om tjänsten:  Som säljande säkerhetsexpert hos oss på Verisure så möter du våra kunder i deras hem och levererar en förstklassig kundupplevelse. Rollen innebär säkerhetsrådgivning och försäljning samt trygga installationer och service. Här får du en arbetsplats med hög energinivå, teamkänsla och motiverade kollegor som tillsammans strävar efter att vara bättre än igår.  Eftersom vi har ett introduktionsprogram i världsklass så har vi inget krav på tidigare erfarenhet. Om du har drivet och viljan att lära dig, så har vi verktygen!  Vi söker dig som:  * Har B-körkort  * Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret  * Har stort kundfokus och hög integritet  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och UC. Vi tar inte emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.   Vi ser fram emot din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Matintresserat måltidsbiträde till fast tjänst

Kostenheten söker ett matintresserat måltidsbiträde som älskar att ge god service och sätter stolthet i det man gör.  Skulle du vilja jobba i kök och känner dig redo för nya utmaningar, men är inte kock? Söker du ett jobb på dagtid, där du alltid har lediga kvällar och helger? Gillar du variation och omväxlande arbetsuppgifter? Då kan vi ha jobbet för dig!  Höjdpunkter med jobbet: • Härlig gemenskap med kunniga kollegor • Laga mat från grunden med bra råvaror  • Jobba klimatsmart • Bra arbetstider utan sena kvällar och helger • Att få jobba kreativt och få eget ansvar • Utmanande gäster som sätter kreativiteten på prov  Dina arbetsuppgifter Som måltidsbiträde är du en viktig del i att utveckla vår salladsbuffé, välkomna våra gäster i matsalen och se till att matsalen är inbjudande. Arbetsuppgifterna varierar mycket från dag till dag men en sak är säker – all mat ska lagas med omsorg och gästen i fokus. Du bidrar till att eleverna får en trevlig måltidsupplevelse i våran skolrestaurang. I tjänsten ingår även sedvanliga arbetsuppgifter, som att städa och diska, samt utföra uppgifter enligt vårt egenkontrollprogram. Viss administration förekommer också, kopplat till uppdraget.  Aktuell placering är Gästishallen kök som lagar mat till eleverna på Sammilsdalsskolan samt till Leksands Gymnasium och tjänsten är på 75 %. Din profil • Du är intresserad av matlagning och tycker att det är viktigt med god mat och råvaror av god kvalitét. • Har du praktisk erfarenhet från restaurang eller storkök är det meriterande likväl som kunskaper i näringslära, specialkost och livsmedelshygien. • För att klara av tjänsten är det önskvärt att du kan kommunicera på svenska i både tal och skrift.  • Grundläggande datorvana är ett krav likväl som B-körkort.  Då våra matgäster ställer höga krav på det som tillagas och bakas i köket, behöver du vara kvalitetsmedveten, gilla utmaningar och ständiga förbättringar. Du behöver även ha lätt för att samarbeta med andra, samtidigt som du kan ta eget ansvar och jobba självständigt, om situationen kräver det. Vidare är du serviceinriktad och förmår behålla lugnet i stressade situationer. Då din roll innebär att du arbetar med ett hantverk i ständig förändring behöver du även kunna omsätta dina idéer och nya angreppssätt i praktiken.    Om arbetsplatsen Kostenheten arbetar i en klimatsmart anda med målet att servera näringsriktig och god mat i en trivsam miljö. Vi har en hög ambitionsnivå och vill ständigt utmana oss själva, för att utveckla hantverket och nå våra matgästers högt ställda förväntningar. Kostenheten består av en enhetschef, en administrativ assistent, fem köksmästare, ca 20 kockar, två matdistributörer och ca 15 måltidsbiträden fördelade på 16 kök inom Leksands kommun. Varje dag serverar vi vällagad mat till 2500 matgäster på våra förskolor, skolor, särskilda boenden samt LSS-verksamheter.  Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. För mer information om Leksands kommun som arbetsgivare, vänligen se Jobba hos oss Leksand Kommun  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdag är 30 april 2024.    Tillsättning sker efter överenskommelse.    Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.   Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier. Välkommen med din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarjobba som personlig assistent i Leksand

Vill du bidra till att en medmänniska kan leva på det sätt som han eller hon önskar? Då kan vi på Vi Omsorg erbjuda dig ett omväxlande sommarjobb hos någon av våra kunder i Dalarna! Du är lika viktig oavsett om du är ordinarie eller jobbar extra vid behov. Självklart får du gå introduktion och känna dig för innan du börjar jobba. De faktiska arbetsuppgifterna, tiderna och platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar. Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete året runt. Att vara anställd på Vi Omsorg innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och schyssta semestervillkor. Som anställd hos oss får du tillgång till massor av förmåner. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent. Vi Omsorg är ett av de assistansbolag i Dalarna som varit med längst. Vi är också glada och stolta över att vara ett av de bolag i Dalarna som har flest kunder och medarbetare. Folk brukar trivas med oss och vi med dem. Vi finns i hela Dalarna och har kontor i Mora och Borlänge. Vi är ca 300 medarbetare. De flesta av oss är personliga assistenter. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Välkommen in med din ansökan! Rekryteringen sker löpande. Så ansök redan idag.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Terapeut hos Fasciaklinikerna

Vi växer med flera kliniker runt om i Sverige och söker nu terapeuter som brinner för att hjälpa andra människor. Vi söker nu fler Fasciaspecialister till vår klinik Fasciaklinikerna LEKSAND för en deltidstjänst som kan leda till ökat kontrakt om behov och önskemål finns. Som Fasciaspecialist kommer du att spela en viktig roll i att hjälpa våra kunder att återfå sin rörlighet och livskvalitet genom att arbeta med Fasciabehandling (djupvågsmassage). Utbildning och fortbildning ingår i anställningen. Vem söker vi? Viktigast är att du verkligen brinner för att hjälpa andra människor God service och sammarbetsförmåga Det är viktigare hur du är med människor än vad du har på ditt CV Du bör vara driftig, lyhörd och visa omtanke både för kunder och verksamhet Har du behandlingserfarenhet är det absolut en fördel – men viktigast är att du är nyfiken och villig att lära Du ska känna att våra motton och principer känns självklara och du ska inspireras av visionen Vad innebär tjänsten 1. Du är en ambassadör för visionen 2. Du tar hand om dina kunder 3. Du tar hand om dig själv och dina kollegor 8 fördelar med att jobba på Fasciaklinikerna Varje dag på jobbet gör du något som verkligen gör skillnad i människors liv Utbildning och fortbildning ingår i anställningen Tydlig kravbild och möjligheten att bara jobba med det du är bra på Bra kollegor och behaglig arbetsmiljö Flexibla anställningsavtal med möjlighet till såväl deltid som heltid 7 timmars arbetsdag Personalförmåner Gott om utvecklingsmöjligheter inom Fasciaklinikerna Ingen tidigare erfarenhet eller utbildning krävs. Viktigast för oss är att du vill hjälpa andra, är en bra kollega och vill utvecklas. För rätt kandidat så erbjuds kostnadsfri utbildning till Certifierad Fasciaspecialist vid anställning. Var med i något stort - Fasciaklinikerna växer snabbt och öppnar just nu upp kliniker på flera platser i Sverige. Fasciaklinikerna ska öppna upp 250 kliniker i Sverige inom de närmaste åren och 1500 kliniker i Europa. Det är en fördel om du har erfarenhet vid behandling av kunder, tex massör eller liknande med detta är inget krav. Vi sätter stort värde i att du är en person som tycker om att jobba med andra människor och har en bra känsla för service och kundbemötande. Anställningsvillkor Vi har öppet 7 dagar i veckan och har behandlingar från 07.00-21.00 Arbetstid för våra terapeuter kan variera men man bör som sökande ha möjlighet att jobba kvällar och helger. Vi har anställningsavtal med 7 timmars arbetsdag som standard, där du jobbar med behandlingar 6 timmar av arbetspasset. Möjlighet för konsultavtal finns. Skicka in din ansökan via länken https://fasciaclinics.com/se/jobba/terapeut Hur går en behandling till https://fasciaclinics.com/se/behandling För mer information om Fasciaklinikerna https://fasciaclinics.com/se/

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024