Pressgrannar AB i Linköping söker en självständig och driven service & underhållstekniker med inriktning mot industrielektronik och automation men även kunna bistå vid mekaniska arbeten. Om oss: På Pressgrannar är vi en liten men dynamisk service & underhållsavdelning med fyra heltidsanställda och två deltidsanställda. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa att vår produktionsutrustning fungerar optimalt och levererar högsta kvalitet på rätt tid till våra kunder. I din roll som service & underhållstekniker blir du en nyckelspelare i vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:Arbeta med inspektion, förebyggande och avhjälpande underhåll.Felsökning och reparation av utrustning.Delta i viss PLC-programmering och hantera mjukvaror och parametrar. Du kommer att ha kontakter med leverantörer, ansvara för inköp och lagerhållning av reservdelar. Vi erbjuder digEn kreativ och stimulerande arbetsmiljö.Dagliga kontakter med produktionspersonal och kollegor.Arbetstid dagskift måndag till fredag med beredskap var fjärde vecka. Vi söker dig som Relevant utbildning, lägst gymnasieexamen inom beskrivet område.Har minst 5 års erfarenhet inom liknande arbete.Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.Kan arbeta både självständigt och i grupp.Arbetar logisk och systematisk även under tidspress.Har B-körkort.El-kompetens motsvarande begränsad auktorisation B är meriterande. Vårt löfteVi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. För att säkerställa en trygg och säker arbetsplats genomför vi som en del av vår rekryteringsprocess bakgrundsanalyser på utvalda kandidater. Ansökan:Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.För frågor vänligen kontakta rekryterande chef Ulf Asknert ([email protected]) För fackliga frågor vänligen kontakta *Arild Ljungberg (GS), [email protected] Pressgrannar är ett av Nordens främsta tryckerier inom coldset med produktionsanläggning i Linköping. Vi trycker en mängd olika produkter, men med grunduppdraget i NTM-koncernens morgontidningar. Vi är en del av NTM som är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.
Särskilda helikoptergruppen (SHG) är ett specialoperationsförband inom Försvarsmaktens specialförbandssystem (FMSF) lokaliserat vid Helikopterflottiljen i Linköping. SHG primära uppgifter är taktiska transporter, underrättelseinhämtning och flygunderstöd. SHG har i likhet med övriga förband inom FMSF höga krav på tillgänglighet hos särskilt uttagen personal, med stor operativ erfarenhet samt hög utbildnings- och kompetensnivå. Om tjänsten Som LOGISTIKSOLDAT vid SHG så ingår du i förbandets Combat Service and Support (CSS) kompani. CSS omfattar ett flertal understödjande funktioner, bland annat flygunderhåll, samband/IT, logistik och drivmedel. Arbetet sker vanligtvis i mindre grupper där kravet på samarbetsförmåga, noggrannhet och ödmjukhet är förutsättningar för det flexibla arbetssätt som ska genomsyra verksamheten. I huvudsak kommer du att ingå i förbandets logistikfunktion under ledning av logistikbefälen. Du kommer också att ingå i en rörlig drivmedelsomgång som, ofta självständigt, stödjer helikopterbesättningarna med drivmedel både vid bas och ute i terrängen. På sikt kommer du ha möjlighet att vara med att driva och utveckla krigsförbandet inom såväl egen funktion som inom andra områden. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ingå i förbandets logistikfunktion, och som del av en grupp lösa ett brett spann av logistikuppgifter. • Ingå i en rörlig drivmedelsomgång som stödjer helikopterbesättningarna med drivmedelstjänst. • Medverka till att utveckla krigsförbandet och egen funktion Ett flertal övriga uppgifter tillkommer och arbetet ställer mycket höga krav på egen initiativkraft, problemlösningsförmåga och vilja att själv se och förstå vad som behöver göras för att utveckla funktionens arbetsmetodik. Tjänsten innebär att upprätthålla beredskap för nationella och internationella operationer, i vissa fall med kort anspänningstid. Kvalifikationer • Genomförd GMU/värnplikt med godkända betyg. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. • Godkänd enligt FM FysS. • Körkort klass C eller motsvarande militärt förarbevis. Meriterande • Gruppbefälsutbildning. • Tidigare erfarenhet som drivmedelssoldat. • Utbildning kvalitetssäkring drivmedel. • Grundkurs flygdrivmedel. • Utbildning ALARP, FARP, FARS. • ADR-intyg minst klass 1, 3 och tank. • Körkort klass CE, Militärt förarbevis CE. • Truckförarbevis. • Tidigare genomförd internationell tjänstgöring. Personliga egenskaper • Servicekänsla och ansvarstagande. • Initiativkraft och problemlösningsförmåga. • God samarbetsförmåga och samtidigt självgående. • Uthållig och robust med förmåga att hantera snabba förändringar. • Noggrann och strukturerad. • Säkerhetsmedveten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i samband med uttagningstester. Övrigt: Sysselsättningsgrad: Heltid, schemalagd arbetstid Arbetsort: Linköping Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Anställningen sker utifrån Försvarsmaktens kollektivavtal för anställning av gruppbefäl, soldater och sjömän (GSS/K). Detta kan innebära 6 månaders provanställning och därefter anställning upp till 8 år med möjlighet till förlängning i 4 år. Information om rekryteringsprocessen Sökande till tjänst vid SHG, som efter urval bedömts lämpliga, kommer att genomgå en uttagningsprocess omfattande kompletterande tester, intervjuer och medicinsk undersökning. I samband med eventuell kallelse till uttagning kommer detaljer avseende arbetstid, resor, utrustning och förberedelser framgå av denna. Uttagningstester planeras genomföras under vecka 534. För upplysningar om befattningen kontakta: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O, Mats Häggström Försvarsförbundet, Christoffer Willers SACO-S, Suzanne Ericsson SEKO, Urban Hellqvist Samtliga nås via växel 013-28 30 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10, men urval sker löpande. Din ansökan sker via epost och den ska innehålla CV och ifyllt ansökningsformulär (nås via https://jobb.forsvarsmakten.se). Spara ner ansökningsformuläret som ”Förnamn_Efternamn_Logistiksoldat”, fyll i och maila in tillsammans med ditt CV till [email protected] Ofullständig ansökan behandlas ej. Notera att denna befattning inte går att söka i ReachMee, utan endast via mail. -------------------------------------------------------- Försvarsmaktens specialförband är en militärstrategisk resurs som ökar antalet möjliga handlingsalternativ. En insats med specialförbanden kännetecknas av hög effekt på säkerhetspolitisk nivå. Det kan till exempel handla om att frita eller rädda svenska medborgare i internationell tjänst eller inhämta underrättelser. Inom specialförbanden eftersträvar vi enkelhet i såväl planering som genomförande, oförutsägbarhet genom okonventionella metoder samt målmedvetenhet, precision och beslutsamhet. Beredskapen är hög och personalen är särskilt uttagen, utbildad och utrustad för att klara sina uppgifter. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Särskilda helikoptergruppen (SHG) är ett specialoperationsförband inom Försvarsmaktens specialförbandssystem (FMSF) lokaliserat vid Helikopterflottiljen i Linköping. SHG:s primära uppgifter är taktiska transporter, underrättelseinhämtning och flygunderstöd. SHG har i likhet med övriga förband inom FMSF höga krav på tillgänglighet hos särskilt uttagen personal, med stor operativ erfarenhet samt hög utbildnings- och kompetensnivå. Om tjänsten ADMINISTRATÖR vid Särskilda Helikoptergruppen (SHG) är en civil befattning där du ingår i förbandets stab och expedition. Tillsammans i ett mindre administrativt arbetslag stödjer ni chefer och medarbetare i förbandets olika funktioner. Du kommer som administratör främst arbeta med att stötta divisionsledningen med olika typer av administrativa uppgifter, exempelvis med uppföljning av behörigheter och utbildningar, beställningar, som sekreterare vid olika möten samt beredning av olika personalärenden. Utöver det kommer du även vid behov stödja förbandets övriga funktioner med administrativa uppgifter såsom bokningar, beställningar, expeditionstjänst samt hantering av inkommande och utgående handlingar. Du kommer att krigsplaceras och utbildas som kombattant i din roll som administratör. All personal inom försvarsmakten har utlandsobligatorium vilket innebär att man kan bli ianspråktagen för insats utomlands. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Stödja divisionsledningen med administrativa uppgifter. • Ingå i förbandets expedition med övriga ingående medarbetare. • Stödja övriga delar av förbandet med allehanda administrativa uppgifter. Ett flertal övriga uppgifter tillkommer och arbetet ställer höga krav på egen initiativkraft, problemlösningsförmåga och vilja att själv se och förstå vad som behöver göras för att lösa uppgiften. Kvalifikationer • Gymnasieexamen • Dokumenterad och relevant erfarenhet av administration. • Goda IT-kunskaper. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. • Körkort klass B. • Svenskt medborgarskap. Meriterande • Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor. • Erfarenhet av expeditionstjänst. • Tidigare erfarenhet av administrativt arbete i SAP PRIO eller motsvarande. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen som administratör krävs att du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad, serviceinriktad samt har egen initiativförmåga då du förväntas kunna driva dina arbetsuppgifter från start till mål. Du har hög social kompetens, lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta självständigt i kombination med återkommande rutinuppgifter. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta med dator som främsta verktyg. Du är flexibel och kan hantera förändrade förutsättningar och tempoväxlingar. Du är också ödmjuk och prestigelös i ditt förhållningssätt till dig själv, verksamheten och dina kollegor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet under rekryteringsprocessen. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt: Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse och inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid, schemalagd arbetstid Arbetsort: Linköping Nivå: Civil Befattningen innefattar krigsplacering. Information om rekryteringsprocessen Sökande som efter urval bedömts lämpliga kommer att genomgå en uttagningsprocess omfattande intervjuer, fysiska tester, enklare hälsoundersökning samt säkerhetsprövning. För information om rekryteringsprocessen kontakta [email protected] Fackliga företrädare OFR/O, Mats Häggström Försvarsförbundet, Christoffer Willers Saco-S, Suzanne Ericsson SEKO, Urban Hellqvist Samtliga nås via växel 013-28 30 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17 Din ansökan sker via ReachMee och den ska innehålla CV, personligt brev samt gymnasiebetyg. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu en erfaren Configuration Manager med teknisk systemförståelse och kompetens inom kravhantering till ett spännande uppdrag hos vår kund inom försvars- och flygindustrin. Uppdraget är placerat i Linköping och riktar sig till dig som har en senior profil, gärna med erfarenhet från systemingenjörsroller och vana av att arbeta i komplexa tekniska miljöer. Ansvarsområden Hantera krav och konfigurering av teknisk information i verktyget DOORS Skriva och granska tekniska kravspecifikationer och publikationer Säkerställa struktur, spårbarhet och korrekt dokumentation inom konfigurationsstyrning Bidra med teknisk expertis i frågor nära systemingenjörsområdet Samverka nära med både utvecklingsteam och tekniska projektledare för att stödja projektets framdrift Kvalifikationer Minst 5 års erfarenhet från liknande roller inom teknisk utveckling eller systemarbete Djup teknisk förståelse, gärna från rollen som systemingenjör Erfarenhet av DOORS och arbete med kravhantering God förmåga att skriva tekniska kravspecifikationer och dokumentation Tidigare erfarenhet av konfigurationshantering inom säkerhetskritiska miljöer Flytande på Svenska i tal och skrift Annat Vissa av våra kunder kräver att du genomgår och godkänns enligt vår tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vissa tjänster kan även kräva visst typ av medborgarskap. Om Astek Sweden Astek har alltid drivits av en stark upptäckarlust och en passion för teknikens möjligheter. Denna fascination utgör grunden för allt vi gör – vårt engagemang för innovation och produktutveckling, de långvariga kundrelationer vi bygger samt det värde vi skapar i varje uppdrag, varje dag. Hos oss får du möjligheten att utvecklas tillsammans med några av branschens mest kompetenta ingenjörer och tekniska experter. Vad vi erbjuder Vi är ett företag där innovation, gemenskap och utveckling står i centrum. Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande och utmanande projekt i en arbetsmiljö där din kompetens och dina idéer värdesätts. Vi erbjuder: En inspirerande arbetsplats där teknik och kreativitet möts. Möjlighet att arbeta med ledande aktörer inom branschen. Kompetensutveckling och karriärmöjligheter. En företagskultur där vi har kul tillsammans och stöttar varandra! Bra förmåner som t.ex. 5000kr i friskvård. Vi uppmuntrar alla ingenjörer att söka oavsett kön, bakgrund eller livssituation. Vill du också vara en del av vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi rekryterar löpande, tveka inte med din ansökan och kontakta oss gärna om du har frågor. Ansvarig rekryterare: Daniella Hernandez Mejl: [email protected] Telefon: +46 070 624 0344 Vänligen notera att vi kan inte ta emot ansökningar via telefon eller mail enligt GDPR. Ansök via vår karriärsida.
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik på Nygatan i Linköping! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att kombinera våra synundersökningar i butik med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Din roll som dietist är viktig - hos oss gör du skillnad på riktigt. Neurologiska kliniken är en högspecialiserad klinik med regionansvar för hela Sydöstra sjukvårds-regionen. Kliniken omfattar en avdelning med en akutneurologisk enhet, en strokeenhet, en högspecialiserad utredningsenhet och en övervakningsenhet. Vidare finns 2 mottagningar (universitetssjukhuset US ochvrinnevisjukhuset ViN) och ett neuromuskulärt laboratorium. Kliniken har cirka 150 medarbetare. Mottagningarna har en omfattande verksamhet inom samtliga neurologiska diagnosområden. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Du får bidra med din specialistkunskap inom nutrition för att hjälpa människor med nutritions-problem kopplade till olika neurologiska sjukdomar såsom multipel skleros, epilepsi, Parkinson, ALS samt även andra sjukdomar. Arbetet består främst av att ge individuellt anpassade kostråd på mottagning men till viss del även på vår avdelning. Arbetsgrupp Vi erbjuder ett viktigt och omväxlande arbete tillsammans med läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Om dig Vi söker en legitimerad dietist som är intresserade av att arbeta inom både öppen- och slutenvård med både fysiska och digitala besök. Tjänsten passar dig som är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Dina insatser är viktiga för en god och patientsäker vård, därför ser vi också att du är en noggrann och strukturerad person. Då du arbetar i team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, kan ta initiativ och är bra på att kommunicera. Du tar ansvar för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en helhetssyn där patienten och dess närstående är delaktiga och i fokus för dina insatser. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med patienter med neurologiska sjukdomar. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Är du vår nya underhållstekniker? Vill du ha ett omväxlande jobb där du gör verklig skillnad? Hos oss på Tekniska verken får du vara med och utveckla framtidens energilösningar! Just nu söker vi en underhållstekniker som vill vara med och säkerställa att vår biogasanläggning fungerar så effektivt och säkert som möjligt. Vi befinner oss i en spännande fas där biogasens betydelse växer – och vi behöver dig som vill vara en del av det. Hos oss får du kombinera teknik, problemlösning och lagarbete – samtidigt som du är med och bygger världens mest resurseffektiva region! Som underhållstekniker hos oss blir du en del av ett härligt och kompetent team, där ni tillsammans ansvarar för och bidrar till underhållsarbetet på våra anläggningar. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att: - planera, bereda och utföra avhjälpande, förebyggande och förbättrande underhåll samt modifieringar av biogasens produktion- och distributionsanläggningar - arbeta för god arbetsmiljö - arbeta med dokumentation, märkning, framtagande av rutiner och arbetsbetsbesked - delta i projekt Hos oss väntar en vardag med engagerade kollegor, varierade arbetsuppgifter och en tydlig känsla av att du gör skillnad på riktigt! Du arbetar både inom- och utomhus, såväl självständigt som i grupp, där du har ett nära samarbete med underhållstekniker, driftpersonal och elektriker. Är du den vi söker? Vi tror att du är en nyfiken och lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga. Du tar dig an utmaningar med ett positivt synsätt och har lätt för att hitta vägar framåt. Med en strukturerad arbetsstil och ett eget driv tar du ansvar och ser till att arbetet blir gjort – på ett effektivt och noggrant sätt. För att lyckas i rollen som underhållstekniker ser vi att du har: - en teknisk utbildning (lägst på gymnasienivå) alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - B-körkort (manuell) - erfarenhet och kunskap om mekaniskt reparations- och underhållsarbete - goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenheter från processindustrin och/eller energibranschen - erfarenhet av svarv, fräs, svetsning, pneumatik, hydraulik, tätningar eller plåtbearbetning - kunskap inom elteknik eller styr- och reglerteknik - truck- och lastmaskinkörkort - vana av arbete i underhållssystem - tidigare erfarenhet av arbetsledning och samordning Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Jessica Ståhls, avdelningschef Produktion Biogas, 013-20 92 33. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Är du vår nya bränslehanterare? Trivs du med att arbeta med stora maskiner och transporter? Vill du göra skillnad i en verksamhet som håller samhället igång – varje dag, året runt? Tekniska verken säkrar leveransen av fjärrvärme, fjärrkyla och el till regionen – en viktig samhällsfunktion där bränsleberedning och avfallshantering spelar en avgörande roll. För att våra produktionsanläggningar ska fungera dygnet runt krävs ett effektivt flöde av rätt bränsle vid rätt tidpunkt. Nu söker vi en engagerad bränslehanterare till vår transportavdelning! Som bränslehanterare blir du en del av ett härligt gäng som tillsammans ansvarar för att våra produktionsanläggningar får rätt bränsle, på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Med fokus på transport av bränsle inom mellan våra produktionsområden kommer dina arbetsdagar vara fyllda med bland annat: - lastning, transport och lossning av bränslen, restprodukter och avfall - sortering av bränslen och avfall - beredning och mixning av bränslen - vård av lastbilar och maskiner - lagerhantering samt övrig skötsel av anläggningar Tjänsten innebär skiftgång (femskift) under halva året (vintersäsong). Är du den vi söker? Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och trivs med att vara en del av ett team där alla bidrar till att driva arbetet framåt. Du är kommunikativ, prestigelös och med en god förmåga att planera och skapa struktur bidrar du till att arbetet utförs på ett säkert och effektivt sätt – även när tempo och förutsättningarna förändras. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och har ett lösningsfokuserat arbetssätt! Erfarenheter du tar med och delar med oss: - CE-kort - YKB - Goda kunskaper i svenska, såväl skriftligt som muntligt Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av: - Arbete på avfallsverksamhet eller avfallsanläggning - Containerhantering med lastbil/hjullastarkörning - Förarbevis materialhanterare - Förarbevis teleskoplastare - Behörighet hjullastare - Utbildning inom materialhantering och teleskoplastning Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Linus Gunnarsson, 013-20 94 99. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Är du vår nya miljöingenjör? Vill du göra skillnad på riktigt och bidra till ett mer hållbart samhälle? Tekniska verken söker nu en engagerad och lösningsorienterad miljöingenjör till vår avdelning för Farligt avfall. Här får du möjlighet att kombinera miljöarbete med kundkontakt, utbildning och utveckling – och bli en viktig del i vår vision om att bygga världens mest resurseffektiva region. Som miljöingenjör hos oss blir du en del av ett kompetent och härligt team som erbjuder lösningar för avfall och återvinning till företagskunder och kommuner. Vi ansvarar för hämtning, transport och behandling av farligt avfall, övrigt avfall och farligt gods – och som miljöingenjör kommer du ha en viktig roll i hanteringen och utvecklingen av dessa tjänster. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att: - utföra sortering och klassificering av farligt avfall och farligt gods hos både interna och externa kunder - implementera tjänster hos kund samt i vårt verksamhetssystem - fungera som säkerhetsrådgivare inom farligt gods på väg, sjö, järnväg och eventuellt flyg - hålla utbildningar kring hantering av farligt gods och farligt avfall - marknadsföra och sälja våra avfalls- och återvinningstjänster till företagskunder och kommuner - ansvara för att avfall som inte behandlas internt avsätts korrekt - bevaka relevanta lagar och regelverk inom avfall, farligt avfall och farligt gods Är du den vi söker? Vi söker dig som är strukturerad, ansvarstagande och trivs i en roll med både självständigt arbete och nära samarbete med andra. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt – även när tempot varierar eller uppgifterna är komplexa. Som person är du lösningsorienterad och har ett servicefokus, vilket märks i ditt bemötande av både kunder och kollegor. Du tar initiativ och driver frågor framåt. För att trivas i rollen ser vi också att du har en god kommunikationsförmåga och ett intresse för att skapa långsiktiga relationer, både internt och externt. Du delar vår vilja att bidra till ett mer hållbart samhälle – varje dag. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Utbildningsbakgrund inom kemi och/eller miljö, alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdigt - Erfarenhet av klassificering och sortering av kemikalier och farligt avfall - Vana att arbeta med lagstiftning, framförallt farligt gods - Goda kunskaper i svenska, såväl skriftligt som muntligt - B-körkort Har du säkerhetsrådgivarlicens och/eller erfarenhet av att hålla utbildningar ses det meriterande. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Maria Johansson, avdelningschef Farligt Avfall, 013-30 84 38. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 24 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Vi söker en sjuksköterska som vill vara del av vår meningsfulla vardag och utveckla vården vi erbjuder våra patienter. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Vårdcentralen är centralt belägen i Skäggetorp i trevliga och funktionella lokaler. De knappa 8 900 patienter som är listade på vårdcentralen har till stor del en mångkulturell bakgrund och där får patientens möte och relation med vården en särskilt stor betydelse. Läs också gärna om regionens karriärstege för sjuksköterskor och dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen är varierande och omfattar det allmänmedicinska området där du möter patienter med olika bakgrund i alla åldrar. I första linjens vård arbetar du hälso-främjande, rådgivande och behandlande i telefonrådgivning och sjuksköterskemottagning. I både akut och planerad verksamhet tar du ta emot patienter och samverkar med andra professioner i vårdprocessen. Vi strävar efter att ta vara på din specifika kompetens, men skapar också förutsättningar att arbeta med områden du är intresserad av i våra specialistmottagningar. Du får en skräddarsydd introduktion och får delta i utbildningar för att känna dig trygg i din roll och yrkesutövning. Vi har kategorimöten med sjuksköterskegruppen varje vecka för att planera, utveckla och samverka mellan oss. Arbetsgrupp På vårdcentralen arbetar cirka 40 medarbetare inom olika yrkesgrupper. Du har ett nära samarbete med kollegor, arbetar tvärprofessionellt och samverkar med andra aktörer såsom hemsjukvården. Mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom primärvård. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - motsvarande C1-nivå, detta då arbetet innefattar ständig dialog med patienter och kollegor. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Cosmic. Du arbetar evidensbaserat och är professionell i ditt bemötande. Vidare har du god initiativ-förmåga, samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vi ser gärna att du är trygg i din yrkesroll och har förmågan att kunna fatta självständiga beslut utifrån din profession, är du ny i yrket har vi erfarna kollegor som kan erbjuda ett gott stöd på din väg att bli trygg i yrkesrollen som sjuksköterska. Vi vill utveckla vården vi erbjuder våra medborgare i Skäggetorp, för att göra det krävs nyfikna och drivna medarbetare och vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Visstidsanställning 12 månader med möjlighet till förlängning/fast anställning. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. SÖK TJÄNSTEN HÄR Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer