Platform Engineer
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vår kund inom försvarssektorn i Linköping växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med samhällsnyttiga projekt i fokus. På denna resa spelar IT en avgörande roll, och de söker nu flera Platform Engineers till ett projekt i framkant. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som Platform Engineer blir du en del av ett mindre, dynamiskt och drivet team inom Business Application. Man arbetar med ny teknik för att framtidssäkra IT-lösningar och skapa värde för verksamheten genom kontinuerlig utveckling, testning och drift. Arbetet sker i nära samarbete med andra team och innefattar allt från behovsanalys och kravställning till implementation och förvaltning. Kunden tillämpar remote-arbete och virtuella lösningar för samarbete och parprogrammering, men har även teamdagar på plats 2–3 gånger per kvartal. Det finns även möjlighet att arbeta från en närliggande hub. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är tekniskt nyfiken, har ett brinnande intresse för systemutveckling och DevOps samt vill vara en del av ett innovativt och samarbetsinriktat team. Vi tror att du har: -     8–10 års erfarenhet inom IT-branschen -     Erfarenhet av DevOps och ett starkt intresse för DevSecOps -     Kunskap inom något av följande områden: - Containers / Kubernetes - Openstack / Azure / GCP / AWS - Nätverk / Applikationslastbalansering - Utvecklingsverktyg för containers i YAML-format - Infrastruktur som kod (Terraform / Ansible) - Open Source-lösningar (FOSS) -     God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift Kunden värdesätter självgående och proaktiva personer som vill vara med och forma framtidens IT-lösningar. Om du dessutom är en lagspelare med starkt engagemang och lär dig nya saker med glädje, kommer du att trivas hos oss! Vad blir du del av? -     Ett spännande och samhällsviktigt uppdrag inom försvarssektorn -     Ett team där nyfikenhet, samarbete och värdeskapande står i fokus -     Stor möjlighet att påverka och utveckla framtidens IT-lösningar -     Flexibelt arbete med remote-möjligheter och hub-kontor Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande säkerhetsskyddsbestämmelser. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

78 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Undersköterska sökes till Gåsens äldreboende, Norlandia Äldreomsorg
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega!   Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Gåsen äldreboende Gåsen har 19 lägenheter fördelade på två våningsplan. Verksamheten har inriktning omvårdnad. Varje våning har kök, matsal/ vardagsrum och balkonger som vetter mot verksamhetens trädgård. I gemensamhetsutrymmen finns goda möjligheter till umgänge, trevliga måltider och aktiviteter. I trädgården finns möjlighet till utevistelse och utomhusaktiviteter. Goda bussförbindelser finns från Skäggetorps busstation. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/norlandia-aldreomsorg/gasen-norlandia-aldreboende Vi erbjuder dig:   Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund.  Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg  Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus.  Övrig information Anställningsform: tillsvidaretjänst Omfattning: 80%  Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-05-31. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Biträdande verksamhetschef: Lucdy Gutierrez Telefonnummer: 076-1443993 E-postadress: [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

78 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Erfaren kock till vårt team på Östgöta Kök Garnisonen
Östgöta Kök i Norrköping AB
Kockar och kallskänkor

Vår enhet Östgöta Kök Garnisonen  söker en engagerad och erfaren kock som vill vara med och vidareutveckla en restaurang med starkt varumärke, trogna gäster och ständigt nya möjligheter. Här driver vi lunchservering (ca 300 gäster per dag), catering för företag och privatpersoner, event och fester – allt från stilrena företagsmiddagar till oförglömliga bröllop. Vår styrka? Vi är inte en traditionell restaurang – vi är ett gastronomiskt nav med många ben, och alla är lika viktig. Vem är du?Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter ytterligare en prestigelös, engagerad och kreativ kollega som har flera  års erfarenhet av att arbeta som kock och god generell förståelse för matlagning. Strävar alltid efter att servera vällagade rätter rätter av hög kvalitet. Du trivs i det kreativa och har förmåga att organisera och strukturera. Du är en prestigelös har lätta att samarbeta och med glädjen som drivkraft. Östgöta Kök är restaurangkoncern i Linköping och Norrköping som under snart tjugo års tid har fokuserat på att laga Östgötsk mat när den är som bäst. Vår resa startade med en restaurang i Norrköping där vi idag driver Östgöta Kök Nya Torget, Burgers and Bangers, Nous Bistro samt ett skärgårdshotell i Arkösund.  I Linköping driver vi Östgöta Kök Garnisonen och ÖK Smak & Tak. Vi brinner för att servera vällagad mat som grundar sig på kärlek till utvalda råvaror, både på plats på våra restauranger samt via catering och på events. Vår verksamhet genomsyras av råvara, hantverk och omtanke.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Hemstädare / Home cleaners - Hemfrid Linköping

We are looking for new home cleaners to join our team in Linköping. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Linköping. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

79 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Boendestödjare till Linköpings Stödboende
Nytida AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi boendestödjare till vårt team på Linköpings Stödboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsterna som finns att söka en deltidstjänst på 70% samt ett sex månaders vikariat på en heltidstjänst. Om Linköpings Stödboende  Linköpings Stödboende vänder sig till personer med långvarigt beroendesyndrom, ofta i kombination med psykisk ohälsa samt fysiska funktionsnedsättningar och ibland även kriminell livsstil. Här bor kvinnor och män som är i behov av stöd dygnet runt i sin vardag. Linköpings Stödboende är fördelat på två trapphusboenden i centrala Linköping, nära till kommunikationer, affärer, kultur, aktiviteter, hälsa- och sjukvård och annan service.    Om rollen Syftet är att ge stöd med inriktning på rehabiliterande och stödjande insatser för att ge så goda förutsättningar som möjligt för enskilda att på sikt hantera ett ordinärt boende. Vi arbetar kunskapsbaserat och med rekommenderade arbetssätt och metoder samt utvärderar regelbundet. Exempel på metoder är motiverande samtal (MI) och case management utifrån styrkemetoden. Vi har alltid individen i fokus och brinner extra mycket för att göra skillnad på riktigt. Vi tror på att bygga nätverk, samverkan och att vi tillsammans kan skapa chanser i samhället. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour.  Din erfarenhet och kunskap Du som söker har relevant utbildning som socialpedagog, beteendevetare, socionom eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med personer med beroendeproblematik samt goda kunskaper om evidensbaserade metoder som till exempel MI, ASI och ESL. Körkort är ett krav för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation.  Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör.  Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Det här får du hos oss:  Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal  Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning/vikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse  Sista ansökningsdag: 27 april Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Kristin Derke, Enhetschef Linköpings Stödboende Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.   Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.   Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

79 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Account Manager till Joyweek Linköping
Joyweek AB
Företagssäljare

Har du tidigare erfarenhet av strategisk försäljning och vill jobba i inspirerande lokaler, med trevliga kollegor, på ett bolag som brinner för kontor? Då passar rollen som Account Manager hos Joyweek perfekt! Vi är stolta men aldrig nöjda- därför söker vi nu ytterligare en stjärna. Om rollen Vi hjälper våra kunder att skapa en attraktiv arbetsplats och stimulerande arbetsmiljö där personal väljer att vara. Som Account Manager kommer du ingå i ett sammansvetsat team där du hjälper företag att paketera tjänster som behövs till ett kontor. Kaffe/Vattenmaskiner, Lokalvård, Entrémattor, Fruktkorgar, Växtservice, Bemanning, Profil/Trycksaker, Inredningstjänster & Flyttjänster är en del av våra tjänster. Detta görs mot både nya och befintliga kunder. Arbetsuppgifter I den här rollen ansvarar du för hela försäljningsprocessen där arbetsuppgifterna innefattar allt från första kontakt till bokning av möte, genomförande av kundmöten och avtalsskrivning med kund. Som avtalsansvarig över din kund säkerställer du att kunden är nöjd genom hela processen (och framåt i det långsiktiga arbetet). Vi arbetar efter en tydlig säljmodell med konkreta mål och stöd för att lyckas i din roll som säljare. Din profil · Du har erfarenhet inom försäljning · Du innehar B-körkort · Du utrycker dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift Personliga egenskaper För att lyckas väl i rollen krävs en hög social kompetens och en positiv grundsyn. Som person är du självgående, driven, ansvarstagande och framåtsträvande! Du vet vad som krävs för att lyckas och brinner för att vårda och utveckla dina kundrelationer. Vi söker dig som är en lagspelare som sprider energi i gruppen och som ständigt strävar efter att överträffa dig själv. Vad kan vi erbjuda dig? · Hos Joyweek erbjuds du ett coachande ledarskap med närvarande chefer och fantastiska kollegor · Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget · För oss är ditt välmående viktigt! Vi erbjuder en timmes träning på arbetstid varje vecka och en god balans mellan arbetstid och fritid · Möjlighet till tjänstebil efter 6 månader · Rikslunchkort, friskvårdsbidrag och förmånsportal. Om oss Vårt namn Vi kallar oss Joyweek eftersom vi strävar efter att glädja våra kunder vid varje tillfälle och samtidigt bidra till att skapa arbetsmiljöer som fungerar effektivt och sprider glädje. Mission Skapa kontorsmiljöer där alla medarbetare kan utföra sitt arbete på bästa sätt. Vision Hållbara, glädjefyllda kontor där medarbetarna trivs, presterar och väljer att vara. Med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo är vi idag ca 280 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för över 2350 kunder i Norden. Joyweek ägs av Verso Capital. Läs mer på www.joyweek.se. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Omfattning: Heltid Plats: Linköping Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

79 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
ServiceNow-utvecklare
Centric Professionals AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du arbeta med en av marknadens största ServiceNow-plattformar där du får kombinera tekniskt utvecklingsarbete med verksamhetsnära analys? Vi söker nu en ServiceNow-utvecklare som även har erfarenhet som Business Analyst och som vill bidra till att vidareutveckla en plattform som används av över 20 000 medarbetare. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som ServiceNow-utvecklare kommer du att ha en nyckelroll i utvecklingen och förvaltningen av flera produktområden inom plattformen. Du arbetar nära verksamheten i ett agilt team bestående av utvecklare, Business Analysts, Service Managers och Service Owners. I din roll får du möjlighet att påverka såväl teknik som arbetssätt för att skapa värdefulla och effektiva lösningar. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har: -     Minst 4 års erfarenhet av utveckling i ServiceNow -     Dokumenterad erfarenhet av arbete som Business Analyst -     Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet -     God kunskap i JavaScript och vana att automatisera flöden i ServiceNow -     Erfarenhet av integrationer samt incident- och felsökningsarbete -     Van att hålla workshops och ha dialoger med verksamheten Meriterande: -     Erfarenhet av On-prem / Self-hosted-miljöer -     Tidigare genomfört uppgraderingar eller implementationer i ServiceNow -     Erfarenhet av verktyg som Camunda, Docusign eller Blue Prism -     Innehav av relevanta certifieringar, t.ex. CSA, CAD, CIS ITSM, CIS APM eller SPM Fundamentals Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Vi söker erfarna snickare till vårt team!
Rentema AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi växer – och söker fler skickliga snickare till vårt team! Vårt företag är i en expansiv fas och vi har många spännande projekt på gång. Därför söker vi nu fler engagerade snickare som vill vara med på vår resa framåt. Är du en person med yrkesstolthet, erfarenhet och vilja att utvecklas – då är det dig vi letar efter! Om tjänsten Som snickare hos oss kommer du att arbeta med allt från nybyggnation till renoveringar. Arbetet är varierande och innebär både grov- och finsnickeri, beroende på projektens karaktär. Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet som snickare Talar och skriver svenska obehindrat Har B-körkort Är självgående, noggrann och ansvarsfull Trivs med att jobba både självständigt och i team Meriterande: Yrkesbevis eller motsvarande utbildning Erfarenhet av kundkontakt Kunskap i ritningsläsning Vi erbjuder: En trygg anställning i ett växande företag Kollektivavtal och konkurrenskraftig lön Roliga och varierande projekt Trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor Låter det intressant? Skicka din ansökan till [e-postadress] och berätta kort om dig själv. Urval sker löpande – så vänta inte för länge!

82 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Controller
Jobbusters AB
Controller

Din nya rollÄr du en analytisk och affärsorienterad person med stark ekonomisk kompetens? Har du erfarenhet av controlling och vill arbeta i en långsiktig och samhällsviktig verksamhet? Vi söker nu både Financial Controllers och Business Controllers till framtida uppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin i Linköping. Uppdragen kan variera i karaktär och omfattning, men oavsett inriktning kommer du att ha en viktig roll i att stödja verksamheten med kvalificerade ekonomiska analyser och beslutsunderlag. Arbetsuppgifter Som controller arbetar du i gränslandet mellan ekonomi och verksamhet, och du kommer att bidra till att säkerställa finansiell kontroll, uppföljning och strategiskt beslutsstöd. Beroende på uppdragets inriktning (financial eller business control) kan dina arbetsuppgifter inkludera: Budgetering, prognosarbete och uppföljning Löpande analys av intäkter, kostnader och nyckeltal Resultatuppföljning och rapportering till ledning Ekonomisk rådgivning till chefer och projektledare Identifiering av avvikelser och förbättringsförslag Deltagande i affärsplanering, kalkyler och investeringsanalyser Månads- och årsbokslut (framför allt för Financial Controllers) Stöd i strategiskt beslutsfattande och affärsutveckling (framför allt för Business Controllers) För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande Flera års erfarenhet av arbete som controller – antingen inom financial eller business control Erfarenhet av budget, prognos och uppföljning i större organisationer Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem (t.ex. Agresso, IFS, Hyperion) Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en analytisk och strukturerad person med god helhetssyn. Du har lätt för att identifiera mönster och trender i siffror och omsätta dessa i tydliga slutsatser och affärsmässiga rekommendationer. Du arbetar proaktivt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med hög kvalitet. I din kommunikation är du tydlig och pedagogisk, och du bygger förtroende i samarbete med olika delar av organisationen. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: Minst 6 månader med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till! Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

82 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Redovisningsekonom
Jobbusters AB
Redovisningsekonomer

Din nya roll Är du analytisk, noggrann och trygg i din redovisningskompetens? Trivs du i en miljö där struktur, kvalitet och långsiktighet är centrala värden? Vi söker nu redovisningsekonomer till framtida uppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin i Linköping. Som redovisningsekonom kommer du att spela en nyckelroll i arbetet med att säkerställa korrekt och effektiv ekonomisk rapportering. Här kommer du att ansvara för löpande redovisning och vara delaktig i hela bokslutsprocessen. Dina arbetsuppgifter kan bland annat omfatta: Löpande redovisning och periodiseringar Avstämningar av balans- och resultatkonton Månads-, kvartals- och årsbokslut Moms- och skattedeklarationer Rapportering enligt gällande regelverk (K3, IFRS eller liknande) Samarbete med revisorer inför årsbokslut och revision Analyser och uppföljning av ekonomiska nyckeltal Utveckling och förbättring av ekonomiska rutiner och processer För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, finans eller liknande ämnesområde. Flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning God kunskap om bokslut, redovisningsprinciper och skattefrågor God systemvana, gärna från Hyperion, Agresso, SAP eller liknande ekonomisystem Stark analytisk förmåga och goda kunskaper i Excel Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och har ett genuint engagemang för att leverera korrekt och tillförlitlig redovisning. Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att se både detaljer och helhet i ekonomiflödet. I en miljö där kvalitet och säkerhet är avgörande, är du trygg i att ta ansvar och arbeta metodiskt även under press. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar tydligt, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt med stort eget ansvar. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: Minst 6 månader med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

82 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025