Om jobbet På alla våra Norlandia Förskolorarbeta vihälsofrämjande vilket ävengenomsyrar våra förskolor som erbjudernäringsrik och god mat lagad av våra utbildade kockar genom vårt matkoncept MatMedSmak. All mat lagas på plats med fina råvaror och mycket kärlek. Beskrivning av tjänsten som kock i Norlandia förskolor Vi ser på våra kockar som fantastiska resurser som tillför värden och trivsel i verksamheten och till måltiden. För att skapa matglädje och en bra upplevelse är det fokus på hela måltiden. Vi vill etablera livslånga positiva matupplevelser hos barnen på våra förskolor och väcka barns nyfikenhet kring spännande smaker och utveckla deras sensoriska förmåga. Det innebär att vi ibland utmanar barnen när det gäller menyval och smaksättning. Som kock ingår du i ett nätverk som träffas regelbundet och diskuterar frågor kring mat, menyutveckling och fortbildning tillsammans med andra kockar från Norlandias förskolor. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Tillagning och servering av förskolans samtliga måltider. Städning enligt städrutiner och diskning. Tillagning av specialkoster. Bakning av matbröd och matlagning till familjetjänster. Inköp av matvaror samt planering. Dagligt arbete med egenkontroll/HACCP/Krav Vara delaktig i vidareutveckling av vårt måltidskoncept Mat med Smak. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig arbetskläder i form av kockjacka, arbetsbyxor och arbetsskor. Kvalifikationer och personliga egenskaper Gymnasial utbildning inom restaurang och storkök eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Utbildning inom egenkontroll och livsmedelshygien. Vid arbete i förskola krävs aktuellt utdrag från polisens belastningsregister som visas upp vid intervju. Goda kunskaper inom tillagning av specialkost Du är en trygg och ansvarstagande person som har ett förhållningssätt och bemötande mot stora som små som stämmer väl överens med förskolans värdegrund. Du har goda kunskaper som kock och har en vilja att utveckla våra föräldratjänster på förskolan. Du är lösningsinriktad, positiv och en driven person med ambitioner och arbetsglädje! Du tycker om att ta ansvar och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Du är en engagerad och positiv person som kan skapa förtroende med barn och vårdnadshavare. Du har också en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Om Norlandia Förskolor Vi är ett familjeägt företag som driver ett 100-tal förskolor från Dalarna i norr till Skåne i söder. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Välkommen till en fin gemenskap i en organisation som satsar på kvalitet, innovation och en god arbetsmiljö! Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledande 6 månader provanställning Omfattning: HELTID Arbetstid: DAGTID Tillträde: snarast Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 17 Februari 2025 Varmt välkommen med din ansökan!
Är du tillgänglig omgående och söker efter en tjänst som är både koordinerande och administrativ? Trivs du dessutom i en roll där du får ta stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter i nära samarbete med en kollega? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och som pågår till september medmycket goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Avarn Security Systems AB. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Avarn Security har en lång erfarenhet av att erbjuda sina kunder skräddarsydda säkerhetslösningar både för den privata och offentliga verksamheten. Med sina drygt 7 500 medarbetare bidrar de till att skapa ett tryggare samhälle, i allt från kollektivtrafik till samhällsviktiga anläggningar. I år kom de för andra året i rad med på listan över attraktiva arbetsgivare utsedda av organisationen Karriärföretagen. Nu söker Avarn Security Systems, som erbjuder allt inom brandlarm, CCTV, dörrautomatik, lås, larm, passage och inbrottslarm, efter en koordinerande administratör för att arbeta på plats hos en av deras största kunder i Linköping. Arbetsuppgifter I rollen som koordinator är ditt huvudsakliga ansvarsområde att hantera administrationen kring nyckelhantering, vilket du gör på plats hos Avarn Securitys största kund i samarbete med en kollega i samma roll. Tillsammans hanterar ni inkomna ärenden kopplade till nyckelhantering vilket kan innefatta att skapa arbetsorder i olika affärssystem, vara behjälpliga i frågor som dyker upp eller att hantera personuppgifter och att lägga upp profiler i olika system. Utöver att arbeta nära kontaktpersonerna hos kunden har ni också dialog med Avarn Securitys tekniker som hanterar vissa av ärendena. Administration av nycklar, cylindrar, säkerhetsskåp, parkeringar m.m. Skapa arbetsorder och ärenden i olika affärssystem Hantera inkommande samtal och mail från kunder Hantering av personuppgifter samt uppläggning av profiler Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av en koordinerande eller administrativ roll Mycket god systemvana och mycket goda kunskaper i Office-paketet Du talar och skriver obehindrat på svenska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som är noggrann och väl medveten om vilka kvalitetsstandard som gäller för dina uppgifter, detta då tjänsten är placerad i ett säkerhetsklassat område. Du har förmågan att skapa och hålla struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker, vilket möjliggör för dig att ändra planeringen för din dag utifrån ärenden som inkommer eller vilka frågor som dyker upp. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och kan driva dina uppgifter framåt, samtidigt som du ber om hjälp när det krävs. Då du arbetar nära en kollega i samma roll tror vi också du har en väl utvecklad förmåga och ett intresse för att samarbeta med andra och du har lätt för att se era gemensamma åtaganden gentemot kunden och hur ni levererar som team. Övrig information Start: OmgåendePlats: LinköpingLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-02-14. Välkommen med din ansökan!
Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att lyckas i den dynamiska IT-konsultbranschen? VIPAS AB är ett växande företag som söker engagerade och drivna talanger till vårt nästa spännande projekt. Som en del av vårt team får du möjligheten att utvecklas, arbeta med innovativa lösningar och bidra till vår gemensamma framgång. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Välkommen att bli en del av VIPAS AB! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din IT-struktur är sömlöst anpassad till dina affärsmål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi skapar. Som ett ledande IT-konsultföretag levererar vi skräddarsydda lösningar med den senaste tekniken, inklusive Java och Python. Vårt erfarna team inom mjukvaruutveckling, DevOps och systemarkitektur hjälper dig att navigera det moderna tekniklandskapet med trygghet och strategisk framåtblick. Oavsett om du behöver optimera befintliga system eller utveckla nästa generations digitala plattform, är vi din partner för långsiktig framgång. Låt oss ta din verksamhet till nästa nivå. Jobbeskrivning: Vi söker en engagerad Stakeholder Requirement Manager till vår kund i Linköping. Uppdraget erbjuder dig en möjlighet att arbeta med avancerade system och kravhantering för några av världens mest komplexa produkter, som Gripen och dess stöd- och träningssystem.Om uppdraget. I denna roll blir du en nyckelperson i arbetet med kravförvaltning och verifieringsrapportering, både internt och gentemot kunder samt den militära flyginspektionen (FLYGI). Du kommer att ingå i ett team om 7–8 personer och tillsammans säkerställer ni att kund- och myndighetskrav hanteras och rapporteras på ett strukturerat sätt.Arbetsuppgifter inkluderar:Kravhantering i databas samt framtagning och uppdatering av kravspecifikationer. Hantering av verifieringsinformation för produkt-, luftvärdighets- och kontraktskrav.Utveckling av metoder för verifieringsrapportering internt och till kunder och FLYGI.Stöttning av organisationen i kravrelaterade frågor. Administration av verifieringsrapporter och kommunikation med kunder och myndigheter.I rollen är du proaktiv, initiativtagande och bidrar till att upprätthålla ett positivt arbetsklimat i gruppen.Krav: För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: -Minst 3–5 års erfarenhet av kravhantering, systemutveckling eller arbete med databaser.-Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.-Erfarenhet av objekts- eller relationsdatabaser, exempelvis IBM Doors (meriterande).-Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Word och Excel.-Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat i en komplex miljö. Särskilda krav:Säkerhetsklassning krävs innan start. Varför jobba hos oss?VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nuTveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Svensk medborgarskapeller ett arbetstillstånd. Hur ansöker du:Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!
Senior Mechanical Designer Are you an experienced Senior Mechanical Designer with a passion for aerospace innovation? We are looking for a skilled professional to join our dynamic team! Key Qualifications: Advanced expertise in CATIA V5 Experience with composite materials Background in Jig & Tool Design and structural engineering Strong interdisciplinary knowledge (system installation, stress, and structural design) Skilled in design checks for both detail parts and complex assemblies Familiar with model-based 3D technical data preparation Excellent communication skills and a team-oriented mindset Preferred Experience: Jet A/C design knowledge Lightning strike protection in fuel tanks Fasteners, standard parts, aerospace materials & corrosion prevention If you thrive in a collaborative environment and are eager to contribute to cutting-edge aerospace projects, we want to hear from you!
Vi söker en erfaren och engagerad Business Intelligence utvecklare medsärskilt intresse för Power BI. Hos oss vår kund fårmöjlighet att kombinera din tekniska expertis med en lösningsorienterad inställning för att hjälpa våra kunder effektivisera och förbättra sina verksamhetsprocesser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och implementera BI-lösningar som stödjer kundens behov av dataanalys och rapportering. Utföra dataextraktion, transformation och modellering för att säkerställa hög datakvalitet. Designa användarvänliga och visuellt tydliga rapporter och dashboards. Samarbeta nära med kunder för att identifiera förbättringsområden och anpassa lösningar efter deras affärsmål. Vi tror att du har: Erfarenhet av att arbeta med Power BI Kunskaper inom AWS, Azure ellerGoogle Cloud Platform. Stark förståelse för datamodellering och databashantering. Förmåga att kommunicera tekniska lösningar på ett tydligt och affärsorienterat sätt. Erfarenhet av att arbeta i en rådgivande roll mot kunder, med ett intresse för att skapa värde genom teknik. Flytande i Svenska och Engelska Du erbjuds en arbetsmiljö som är både inspirerande och variationsrik, där du får möjlighet att bidra till spännande projekt tillsammans med kunder från olika branscher. Här finns stora möjligheter att utvecklas inom både Business Intelligencegenom att arbeta med innovativa och utmanande uppdrag. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team där kunskapsdelning och samarbete är centralt för att nå gemensamma framgångar. Arbetsformerna är flexibla och anpassade för att ge dig en bra balans mellan arbete och privatliv. Förutom konkurrenskraftiga anställningsvillkor får du tydliga karriärmöjligheter med fokus på både din professionella utveckling och din personliga tillväxt.
Vi samarbetar med ett modernt IT konsultbolag och söker nu .NET utvecklare.Vår kundskapar verkligt värde genom skräddarsydda lösningar och djup expertis inom systemutveckling. Uppdragen är varierande och dearbetar nära varje kund för att leverera resultat som verkligen gör skillnad. I rollen som .NET-utvecklare kommer du att utveckla, underhålla och optimera applikationer och system med fokus på .NET-teknologier som C# och .NET Core. Du deltar i agila projekt och arbetar nära kunder för att förstå deras unika behov och leverera skräddarsydda lösningar. Dessutom bidrar du med idéer och förslag som förbättrar både produkter och arbetsprocesser. Du får även möjlighet att arbeta med moderna verktyg och teknologier som Azure och DevOps. Vi söker dig som Har 5 årserfarenhet av .NET-utveckling och kunskap inom C#, .NET Core, MVC, ASP.NET. Har intresse för moderna utvecklingsmetoder och verktyg som CI/CD, molntjänster och agila arbetsmetoder. Är en problemlösare som trivs i en miljö där samarbete och kundfokus står i centrum. Meriterande om du har erfarenhet av front end utveckling. Har en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunden erbjuder flexibilitet med möjlighet att arbeta både från deras moderna kontor i Linköping och på distans. Du blir en del av en stark gemenskap i ett tight team som värdesätter samarbete, gemenskap och att ha kul tillsammans. Dessutom erbjuds förmåner som konkurrenskraftig lön och högfriskvårdsbidrag.
Är du en Java-utvecklare med passion för teknik och en vilja att skapa skräddarsydda lösningar? Vi söker dig som vill arbeta påett IT-konsultbolag, där du kommer att göra en verklig skillnad för företag och samhälle. Om företagetArbeta tillsammans med ett team som sätter människa och teknik i centrum. Vår kund har en djupgående expertis inom systemutveckling och levererar tjänster som verkligen gör skillnad. Du får möjligheten att främja innovation inom ett företag som värdesätter gemenskap och kreativitet. Din roll och ansvarSom Java-utvecklare kommer du att: Utveckla och optimera avancerade applikationer med Java-teknologier. Arbeta i nära samarbete med kunder för att förstå deras specifika behov och utforma effektiva, skräddarsydda lösningar. Delta i agila team och bidrar med innovativa idéer under hela utvecklingscykeln. Implementera moderna verktyg och tekniker för att säkerställa bästa praxis inom utveckling. Vad vi söker Minst 3 års erfarenhet av Java och spring. Förståelse för containertekniker som Docker och plattformar som Kubernetes är meriterande. En problemlösare som trivs i teammiljöer Erfarenhet av frontend tekniker, som React eller Angular, är en fördel. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad kunden erbjuder Arbeta i en miljö där personlig utveckling samt din karriärutveckling står i fokus. Här finns flexibiliteten att påverka dina arbetsdagar, med möjlighet till distansarbete och en stimulerande kontorsmiljö i centrala Linköping. Kreativa projekt: Arbeta med intressanta och innovativa projekt som har en direkt inverkan. Attraktiva förmåner: Konkurrenskraftig lön och gota personalförmåner som stöder din hälsa och välmående. Ansök idag Är du redo att ta dig an en ny utmaning och använda din Java-expertis för att skapa innovativa lösningar som gör skillnad? Sök tjänsten idag och bli en del av ett företag där dina idéer och insatser värdesätts.
Vill du vara den som gör skillnad på SGS Analytics? Som kundsupportkoordinator blir du central i att knyta samman våra kunder med vår verksamhet. Om du är en flexibel problemlösare med ett brinnande intresse för kundservice, ser vi fram emot att höra från dig! Om SGS Analytics SGS Analytics Sweden AB är en del av SGS Group, en global ledare inom laboratorietjänster för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. Med en stark närvaro i Sverige, inklusive huvudkontor i Linköping och kontor i flera större städer, erbjuder vi högkvalitativa analyser och insikter med fokus på kvalitet och hållbarhet. Vi erbjuderVi erbjuder dig en spännande möjlighet att utvecklas med oss på SGS Analytics, affärsområde Industries & Environmental (I&E). Du får en omfattande utbildning via Workz, kombinerat med en strukturerad onboarding och intern utbildning hos SGS Analytics. Det ger dig en stark grund för att lyckas i rollen. Du blir en del av ett positivt och stöttande team där vi tillsammans strävar efter framgång. För rätt person finns det goda chanser till förlängning och utveckling inom företaget. Vi är måna om att skapa en arbetsmiljö där du kan växa och trivas långsiktigt. Om rollen Som kundsupportkoordinator kommer du att vara en central länk mellan kund, marknad och produktion, med ansvar för att guida och hantera kundens resa från beställning till faktura. Du ser till att kundens processer uppfyller våra kvalitetskrav och bygger starka kundrelationer genom smidig kommunikation och effektiv ärendehantering. Du stödjer kunder via våra etablerade kommunikationskanaler och fungerar som en viktig kontakt mellan produktion, försäljning och kund. I denna roll kommer du att: Förbereda och anpassa kundens processer för att säkerställa kvalitet Stötta kunder med användarsupport inom alla våra kundsegment Hantera betalningsuppföljning och lösa eventuella avvikelser Ansvara för att välkomna besökare och bemanna receptionen under öppettider Arbeta i ett engagerat team i Sverige, Danmark och Norge. Vi söker dig: Vi söker dig som trivs med att hjälpa andra och har lätt för att kommunicera både med kunder och internt. Du är positiv och flexibel, anpassar dig snabbt till förändringar och hanterar deras konsekvenser effektivt. Du uttrycker dig klart och korrekt i både tal och skrift och följer rutiner för dokumentation. Du arbetar självständigt, är strukturerad och kan hantera stress samtidigt som du prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser också att du har: En fullständig gymnasial utbildning, gärna med naturvetenskaplig inriktning. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i Microsoft Office. Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem, en högskoleutbildning inom kemi och miljö, eller erfarenhet från liknande roller eller branscher. Erfarenhet av analytiskt arbete eller laborativt arbete är också en fördel. Vidare är det meriterande om du har arbetat inom service, försäljning eller kundkontakt. Vi ser fram emot att se hur du kan stärka vårt team! Praktisk information Uppdragsgivare: SGS Analytics Start: Omgående Placering: Linköping Omfattning: Tidsbegränsad anställning på heltid, med goda chanser till förlängning. Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected] Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din e-post direkt efter ansökan och behöver slutföras för att bli en aktuell kandidat
Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi du tror du är en strukturerad, handlingskraftig och trygg person. Som tycker ledarskap är roligt och utvecklade. Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor. En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor. Friskvård. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Deltid 50-75% Plats: Linköping Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Är du en självgående, kommunikativ och driven person som söker en utvecklande roll inom fastighetsbranschen? Vi söker nu en sommarvikarierande uthyrare till vårt team i Linköping – en möjlighet att få inblick i hela uthyrningsprocessen och få värdefull erfarenhet inom fastighetsbranschen. Du kommer starta på timbasis redan nu, och sedan gå upp till heltid under sommarmånaderna.Kvälls - och helgjobb förekommer. Vad innebär rollen? Som uthyrare hos oss kommer du att vara en central del i vårt team och vara ansvarig för hela uthyrningsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera allt från visningar och kontraktsskrivning till förvaltningsadministrativa uppgifter som underlättar för både våra hyresgäster och vårt team. Vi ser att du har ett sinne för detaljer och en förmåga att bygga relationer och skapa förtroende – både med våra hyresgäster och dina kollegor! Detta erbjuder vi: Flexibla arbetstider på timbasis fram till sommaren, därefter heltid under sommarmånaderna En utvecklande arbetsmiljö där du får arbeta brett inom fastighetsförvaltning och uthyrning Ett engagerat team som stöttar och hjälper varandra Möjlighet att växa inom fastighetsbranschen och skapa värdefulla erfarenheter för framtida karriärmöjligheter Vi söker dig som: Är strukturerad och noggrann Har ett intresse för fastighetsbranschen och vill lära dig mer om uthyrning och förvaltning Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska,ibåde i tal och skrift Trivs med ett högt tempo och är lösningsorienterad Erfarenhet av liknande roller är meriterande men inte ett krav Låter det intressant? Skicka din ansökan redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! Vi ser fram emot att höra från dig! Övrig information Startdatum: Så snart som möjligt på timbasis, och sedan heltid juni-aug Omfattning: Deltid till en början och sedan heltid under sommaren Placering: Linköping Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen
Välj ett jobb för att visa detaljer