Om tjänsten Nu söker 1-3 drivna och serviceinriktade redovisningsekonomer till Linköpings Universitet. I rollen kommer du att arbeta tillsammans med kollegor i en stödjande och rådgivande funktion gentemot lärosätets, ledning, avdelningschefer, enhetschefer och andra nyckelpersoner. Arbetet innebär huvudsakligen att arbeta med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojk. I detta ingår exempelvis arbete med genomlysning av befintliga projekt, starta upp nya projekt, fullkostnadskalkyler, uppföljning av förbrukning av projeketmedel, avstämningar med projektledare, dokumentation av gamla och nya projekt och ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt. Även budget- och prognosarbete ingår. Andra förekommande arbetsuppgifter: - Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare. - Verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag. - Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på heltid med förväntad start i slutet på augusti och beräknas fortlöpa till och med 2026-03-10 med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs primärt i lärosätets lokaler i Linköping med möjlighet för visst distansarbete enligt överenskommelse. Krav för tjänsten: • Examen från 3-årigt gymnasium och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete ELLER 3-årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi ELLER 2-årig YH utbildning med inriktning ekonomi och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. • God förmåga att arbeta i ekonomi IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) • Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av ekonomiarbete, budget, prognos, månads- och årsbokslut Om dig För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du är en ansvarstagande person med ett professionellt förhållningssätt. Du har en stark servicekänsla, är noggrann i ditt arbete och trivs med att samarbeta med andra. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-08-21. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Nu söker vi en driven och självgående Controller till Linköpings universitet. I rollen kommer du att arbeta tillsammans med kollegor i en stödjande och rådgivande funktion gentemot lärosätets controller, ledning, avdelningschefer, enhetschefer och andra nyckelpersoner. Arbetet innebär främst att delta i budget- och bokslutsprocessen för 2025 samt att samordna dessa processer under det kommande året. Även andra arbetsuppgifter förekommande för rollen ingår. Andra förekommande arbetsuppgifter: - Skapa en grund för den fortsatta hanteringen av budget- och bokslutsprocessen för 2026 - Stötta med underlag och analyser på uppdrag från controller/teamledare och ledning - Hålla ihop och genomlysa den gemensamma ekonomin på institutionen - Stötta vissa forskningsprojekt samt bedöma/granska kalkyler och upplägg i nya forskningsprojekt - Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare - Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa - Verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på heltid med förväntad start i slutet på augusti och beräknas fortlöpa till och med 2026-03-10 med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs primärt i Linköpnings universitets lokaler med möjlighet för visst distansarbete enligt överenskommelse. Krav för tjänsten: • Examen från 3-årigt gymnasium alternativ YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete eller 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 ås erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete • Erfarenhet från liknande uppdrag med syfte att genom lysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet • Du har tidigare varit ansvarig för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning • Erfarenhet av processförbättring och processutveckling. Utveckla, effektivisera och förbättra arbetsprocesser • God förmåga att arbeta i ekonomisystem IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) • Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten - Arbetslivserfarenhet från större organisationer Om dig För att lyckas i rollen som Controller tror vi att du är en ansvarstagande, driven och självgående person som tar initiativ och ser vad som behöver göras. Du har ett professionellt förhållningssätt och trivs i en rådgivande roll där du samarbetar med olika delar av organisationen. Din goda samarbetsförmåga och kommunikativa styrka gör att du bidrar till ett konstruktivt arbetsklimat. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-08-21. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Nu söker vi en driven och självgående Controller till ett lärosäte i Linköping. I rollen kommer du att arbeta tillsammans med kollegor i en stödjande och rådgivande funktion gentemot lärosätets controller, ledning, avdelningschefer, enhetschefer och andra nyckelpersoner. Arbetet innebär främst att delta i budget- och bokslutsprocessen för 2025 samt att samordna dessa processer under det kommande året. Även andra arbetsuppgifter förekommande för rollen ingår. Andra förekommande arbetsuppgifter: - Skapa en grund för den fortsatta hanteringen av budget- och bokslutsprocessen för 2026 - Stötta med underlag och analyser på uppdrag från controller/teamledare och ledning - Hålla ihop och genomlysa den gemensamma ekonomin på institutionen - Stötta vissa forskningsprojekt samt bedöma/granska kalkyler och upplägg i nya forskningsprojekt - Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare - Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa - Verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på heltid med förväntad start i slutet på augusti och beräknas fortlöpa till och med 2026-03-10 med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs primärt i lärosätets lokaler i Linköping med möjlighet för visst distansarbete enligt överenskommelse. Krav för tjänsten: • Examen från 3-årigt gymnasium alternativ YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete eller 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 ås erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete • Erfarenhet från liknande uppdrag med syfte att genom lysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet • Du har tidigare varit ansvarig för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning • Erfarenhet av processförbättring och processutveckling. Utveckla, effektivisera och förbättra arbetsprocesser • God förmåga att arbeta i ekonomisystem IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) • Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten - Arbetslivserfarenhet från större organisationer Om dig För att lyckas i rollen som Controller tror vi att du är en ansvarstagande, driven och självgående person som tar initiativ och ser vad som behöver göras. Du har ett professionellt förhållningssätt och trivs i en rådgivande roll där du samarbetar med olika delar av organisationen. Din goda samarbetsförmåga och kommunikativa styrka gör att du bidrar till ett konstruktivt arbetsklimat. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-08-21. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Har du både passion för och tidigare erfarenheter av mjukvaruutveckling och dessutom vill vara med och forma framtidens intelligenta system? Klart du vill arbeta i framkant av teknologin och utveckla banbrytande lösningar! Du är den vi söker. Vi letar efter drivna, kreativa och erfarna mjukvaruutvecklare som vill ha fokus på machine learning till av vårt dynamiska team i Linköping. Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande projekt och bidra till att skapa avancerade algoritmer och modeller som löser verkliga problem. Varför arbeta på Syntronic? Innovativa projekt: Arbeta med banbrytande projekt inom machine learning, datorseende, algoritmer, signalbehandling och C++. Utveckling och lärande: Utveckla och implementera machine learning-algoritmer, computer vision-lösningar och optimera prestanda för skalbarhet. Teamkänsla: Samarbeta med ett passionerat team för att designa och implementera effektiva lösningar som möter våra kunders behov. Personlig utveckling: Använd dina kunskaper för att bidra till komplexa lösningar och vara en del av vår och våra kunders framgång. Som mjukvaruutvecklare hos oss kommer du att: Arbeta med mjukvaruleveranser och integration av mjukvara. Utföra kravanalys, systemdesign och arkitekturdesign. Utveckla och implementera machine learning-algoritmer för att analysera och extrahera insikter från data. Utveckla avancerade computer vision-lösningar för att förstå och tolka visuell information. Optimera algoritmer för att förbättra prestanda och skalbarhet. Samarbeta nära med teamet för att skapa lösningar som verkligen gör skillnad för våra kunder. Vi söker en Mjukvaruutvecklare som: Har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom Datateknik, Mjukvaruutveckling eller liknande Kommunicerar flytande på svenska och engelska Har några års erfarenhet av Machine Learning i arbete Har förståelse för principerna bakom machine learning och neurala nätverk Är en lagspelare som trivs att arbeta på plats med kollegorna och hos kunder Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av computer vision. Utveckling, träning och utvärdering av djupa neurala nätverk. Algoritmisk utveckling inom signal- och bildbehandling, exempelvis spårning. Personliga egenskaper Vi värdesätter en genuin passion för teknik och innovation. Du tycker att ML och C++ är det roligaste som finns och är alltid redo att prova nya metoder. I din roll som mjukvaruutvecklare är du både kreativ och strukturerad med god förmåga att samarbeta. Om du lockas av att arbeta på ett teknikintensivt bolag som ständigt är i utveckling, då kommer du nog trivas hos oss. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 28 juli. Vi arbetar med löpande urval. Bakgrundskontroller kan förekomma. Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.
Vet du skillnaden mellan "JSON" och "XML"? Kan du namnge minst tre programmeringsspråk innan första kaffekoppen? Tycker du att ”docker-compose up” är en fantastisk start på dagen? Drömmer du om kod som deployas automatiskt och tycker att Git är din bästa vän? Kan du också något om webbutveckling och backend? Kanon, du kan börja på måndag! Ps… eftersom du är ny blir det din tur att fixa fika på fredag, inga nötter och en är vegan (besegrar du kontorschefen Niklas i pingis hamnar du sist på fikalistan). Om rollen Som erfaren Fullstack-utvecklare hos Syntronic kommer du att arbeta med spännande och varierande projekt där du får möjlighet att utveckla både dina tekniska och kreativa färdigheter. Vi arbetar med de senaste teknologierna och strävar alltid efter att ligga i framkant. Du kommer att ha en central roll i att designa, utveckla och implementera lösningar som möter våra kunders behov. Vi gillar dig som har: En högskole- eller civilingenjörsexamen inom Data, Teknisk fysik eller liknande Minst 2-5 gärna fler års erfarenhet som fullstack-utvecklare eller inom liknande roll Kunskaper i programmeringsspråk som C#, C++, Java, Python eller PHP (alternativt besitter förmågan att lära dig snabbt från andra språk) Erfarenhet av moderna webbutvecklingsteknologier och ramverk Grundläggande förståelse för molntjänster som AWS Vana av att arbeta med container-teknologier som Docker och Kubernetes Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi gillar dig ännu mer om du: Är en nyfiken person som är villig att lära dig nya saker och förstår vikten av att hålla en deadline Har glömt hur man använder en datormus Besitter obskyr nischkunskap och är villig att dela med dig av denna på fredagsfikan Spelar CS (vi behöver fler folk till vårt företagsturneringslag), dart, pingis Kan baka fika! Uppfyller du inte allt på önskelistan för fullstack-utvecklare? Du kan vara lugn, köpt fika funkar också utmärkt! Bara du kan programmera är vi ganska nöjda :) Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 28 juli. Vi arbetar med löpande urval. Bakgrundskontroller kan förekomma. Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Välkommen till vårt härliga apotek mitt i Linköpings city, omgivet av ett levande shoppingstråk! På Apotek Hjärtat Tanneforsgatan är vi ett sammansvetsat team som stöttar varandra och skapar en arbetsplats där engagemang, glädje och samarbete leder till framgång. Vi har en varierad kundkrets och arbetar i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik. Som apotekschef är jag driven, nyfiken och gillar att testa nytt. Jag tror på en arbetsplats där vi känner trygghet i det vi gör, samtidigt som vi vågar utvecklas och tänka i nya banor. Som farmaceut kommer du bli en del av vårt härliga team och bidra till både kundernas hälsa och apotekets framgång. Hos oss får du även en varierad arbetsdag där du arbetar både i recepturen och med egenvård. Vi jobbar nära varandra, stöttar varandra och har alltid kunden i fokus – oavsett om det handlar om läkemedelsrådgivning eller egenvårdsprodukter. För rätt person finns även möjlighet att ta en specialistroll, exempelvis som Farmaciansvarig eller Läkemedelsansvarig (LMA). Vi har öppet 09.00-19.00 på vardagar, 10.00-17.00 på lördagar. Söndag och röda dagar har vi stängt. Under sommaren har vi något begränsade öppettider vilket ger möjlighet att njuta lite extra av sommarkvällen. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Under sommaren och semesterperioden kan vår återkoppling på din ansökan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och återkommer så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktperson: Cecilia Berg, 070 282 40 79 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Engagerad VVS lärare till Praktiska gymnasiet Till nästa läsår kommer vi vara närmare 450 elever och 43 medarbetare. Till största delen är vi ett lärlingsgymnasium. På skolan studerar elever inom Bygg- och anläggningprogrammet, Försäljning- och serviceprogrammet, Fordonsprogrammet, Hantverksprogrammet, El- och energiprogrammet och VVS-programmet. Idag driver Praktiska 36 gymnasieskolor från Luleå i norr till Ystad i söder och vi har drygt 10 000 elever och över 1000 medarbetare. Din bakgrund I första hand söker vi dig som är legitimerad yrkeslärare inom VVS och fastighet alternativt har stor kompetens och erfarenhet inom detta område . Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Utöver din yrkeskompetens ser vi att du har ett brett kontaktnät med din bransch. Då utbildningen sker till mer än 50 % ute på APL så är samverkan med det lokala näringslivet, god lokalkännedom och god branschkunskap meriterande. Körkort och egen bil är ett krav för arbetet då du regelbundet gör APL-besök hos dina elever. Du är väl förtrogen med skolans regelverk och har kunskaper samt - erfarenhet inom området. Du har ett stort engagemang, är ansvarstagande, lätt för samverkan med elever, vårdnadshavare, undervisande lärare och elevhälsan. Du har drivkraft och vill ha förmånen att vara delaktig i utvecklingen och bidra till vår utbildningsverksamhet. Den personen som vi ser hos oss är kreativ och öppen för nya idéer och tankesätt. Ditt uppdrag Du kommer undervisa och handleda våra elever inom VVS- och fastighetsprogrammet tillsammans med en annan VVS-lärare. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som yrkesämnet. Utöver yrkesämnesspecifika-har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a mentor, APL-besök mm. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument och planeringar. Det är lika med såväl eleverna som med kollegor. Vår målsättning är att alla elever ska nå så långt som möjligt i sitt lärande. Vi vet att en duktig, erfaren, nyfiken lärare med positiva förväntningar på eleverna i klassrummet/yrkessalen gör skillnad. Vi ska förbereda eleverna inför arbetslivet eller vidare studier och din största uppgift är att leda eleverna dit. Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att lyckas med våra elever. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start 7 augusti eller enligt överenskommelse. Tillsvidaretjänsten föregås av en 6 månaders provanställning. Är du den vi söker? Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 250801. Tillsättning kan komma ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Joakim Hammar 070 650 80 72 eller via mail: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningssamordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.
Vi söker dig som vill bli vår nästa IFS-utvecklare! Xeamit är ett specialistbolag inom IFS, inte ett resurskonsultbolag. Det innebär att du ofta jobbar tillsammans med andra från vårt team, i långsiktiga kundrelationer där du får vara med hela vägen – från idé till implementerad lösning. Vill du utvecklas i en miljö där din kompetens är viktig, där vi litar på varandra och där du ges både rätt förutsättningar och tid att göra ett bra jobb? Då kommer du att trivas här. Nu söker vi en Systemutvecklare till vårt team i Linköping. Varmt välkommen med din ansökan! Din roll hos oss Som systemutvecklare hos oss blir du en nyckelperson i att forma smarta, hållbara lösningar i IFS – ett affärssystem med bredd och komplexitet. Våra kunder finns både inom privat sektor och statliga verk. Gemensamt för dem är att lösningarna som vi bygger måste hålla – tekniskt, funktionellt och affärsmässigt. Tillsammans med kund och kollegor analyserar du behoven, bryter ner kraven och ser till att varje lösning fungerar sömlöst i kundens vardag. Du får kombinera din tekniska kompetens med din analytiska förmåga och bygga lösningar som används – varje dag. I din verktygslåda: Du jobbar främst med PL/SQL Developer, IFS Developer Studio, Azure DevOps och git – och utvecklas kontinuerligt inom dessa. Du har erfarenhet av SQL, PL/SQL eller liknande språk, och ett skarpt sinne för logik och problemlösning. Du förstår hur tekniken hänger ihop, och gillar att navigera i systemmiljöer där många delar samverkar. Du har erfarenhet av att jobba självständigt, men du trivs med att samarbeta – både med andra utvecklare, applikationskonsulter och kunder – och har lätt att sätta dig in i andras perspektiv. Exempel på aktuella uppdrag: En uppgradering från IFS 9 till IFS Cloud hos en teknikdriven kund med höga krav på precision och stabilitet En förstudie och workshopserie hos ett energibolag som förbereder sig för en uppgradering Uppstarten av en ny-implementation för ett globalt tillverkningsbolag med verksamhet i över 20 länder Vad som skiljer oss från andra Du har säkert sett många liknande roller. Det som gör Xeamit annorlunda är hur vi jobbar och vilka vi är. 💡 Teknisk höjd + affärsfokus Du omges av några av de främsta konsulterna inom IFS som känner kundens verksamhet på djupet. Vi kombinerar teknisk spets med ett öga för affären och långsiktiga samarbeten. 🤝 Låg prestige, hög samarbetsvilja Här jobbar vi tillsammans. Vi hjälps åt, utbyter kunskap och lämnar inte varandra i sticket. Du får ta ansvar – men står aldrig ensam. 🚀 Frihet att påverka Vi är tillräckligt små för att kunna vara snabbrörliga, men tillräckligt erfarna för att ha processer som håller. Du får vara med och forma både uppdrag och arbetsvardag. Om Xeamit Xeamit är ett specialistkonsultbolag med kontor i Linköping och Solna. Vi hjälper kunder att skapa friktionsfria liv runt sina affärssystem – alltid med fokus på tillgänglighet, trygghet och teamwork. Vi har vuxit stadigt, belönats som Mästargasell, men viktigast för oss: vi har låg personalomsättning och ett team där människor trivs, utvecklas och gör skillnad. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och villkor som matchar TechSveriges kollektivavtal. Hos oss är varje anställd viktig och värdefull. Vi har utformat ett förmånspaket som speglar det. Några av våra förmåner: Tjänstepension enligt ITP1 Flexpension Föräldralön Friskvårdsbidrag på 5 000 kr Sjukförsäkring och en av marknadens bästa vårdförsäkringar – utan självrisk Bonusmodell som gäller lika för alla Subventionerat kollektivtrafikkort eller parkering Personalcykel – hybrid, el eller klassisk Läs gärna mer på xeamit.se Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mira Möller på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Xeamit. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med kontor i Norrköping och Linköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
Är du vår nya Affärssystemkonsult Underhåll inom IFS? Xeamit är ett konsultbolag som arbetar med att hjälpa kunder att skapa friktionsfria liv runt sina affärssystem. Vi är proffs på det vi gör och våra ledord är teamwork, tillgänglighet och trygghet. Till vårt konsultteam i Linköping söker vi nu dig som är grym på IFS! Du som läser det här kanske inte aktivt söker jobb. Du kanske till och med trivs där du är. Men du vet också att rätt möjlighet inte kommer upp så ofta. Kanske är det nu. Din roll på Xeamit Som affärssystemkonsult på Xeamit jobbar du både strategiskt och operativt, nära kunden för att förstå verksamheten och deras behov. Du arbetar oftast i kundprojekt tillsammans med kollegor från Xeamit. I rollen som Affärssystemkonsult kommer du att: Anpassa och konfigurera IFS enligt kundens behov Jobba med förvaltning, förbättringsarbeten och implementationer Arbeta i uppdrag som kräver både systemkompetens och lyhördhet – ofta från tidig förstudie till drift Leda workshops, utforma lösningar och säkerställa att de håller hela vägen Exempel på aktuella uppdrag: En uppgradering från IFS 9 till IFS Cloud hos en teknikdriven kund med höga krav på precision och stabilitet En förstudie och workshopserie hos ett energibolag som förbereder sig för en uppgradering Uppstarten av en ny-implementation för ett globalt tillverkningsbolag med verksamhet i över 20 länder Vi gillar att vara med tidigt i processen och följa kundens resa hela vägen – från strategi, förstudie till implementation, utveckling och förvaltning. Vad som skiljer oss från andra Du har säkert sett många liknande roller. Det som gör Xeamit annorlunda är hur vi jobbar och vilka vi är. 💡 Teknisk höjd + affärsfokus Du omges av några av de främsta konsulterna inom IFS som känner kundens verksamhet på djupet. Vi kombinerar teknisk spets med ett öga för affären och långsiktiga samarbeten. 🤝 Låg prestige, hög samarbetsvilja Här jobbar vi tillsammans. Vi hjälps åt, utbyter kunskap och lämnar inte varandra i sticket. Du får ta ansvar – men står aldrig ensam. 🚀 Frihet att påverka Vi är tillräckligt små för att kunna vara snabbrörliga, men tillräckligt erfarna för att ha processer som håller. Du får vara med och forma både uppdrag och arbetsvardag. Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för affärssystem och som trivs i konsultrollen. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med IFS – kanske som applikationskonsult, lösningsarkitekt, affärssystemspecialist eller utvecklare – och du är van att ta en aktiv roll i kunddialoger och ta ansvar för helheten. Annan intressant och relevant bakgrund är systemkunskap i SAP, Infor, Dynamics eller Jeeves. Som person är du engagerad, driven och har ett stort intresse för teknik och affärer. Du är en lösningsorienterad doer som trivs i en konsultativ roll nära kunden, och du motiveras av att hitta konkreta lösningar som gör skillnad på riktigt. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning. Extra plus är det om du har erfarenhet av integrationer, SQL och databaskopplingar, Power BI eller andra analysverktyg. Om Xeamit Xeamit är ett specialistkonsultbolag med kontor i Linköping och Solna. Vi hjälper kunder att skapa friktionsfria liv runt sina affärssystem – alltid med fokus på tillgänglighet, trygghet och teamwork. Vi har vuxit stadigt, belönats som Mästargasell, men viktigast för oss: vi har låg personalomsättning och ett team där människor trivs, utvecklas och gör skillnad. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och villkor som matchar TechSveriges kollektivavtal. Hos oss är varje anställd viktig och värdefull. Vi har utformat ett förmånspaket som speglar det. Några av våra förmåner: Tjänstepension enligt ITP1 Friskvårdsbidrag på 5 000 kr Sjukförsäkring och en av marknadens bästa vårdförsäkringar – utan självrisk Flexpension Föräldralön Bonusmodell som gäller lika för alla Subventionerat kollektivtrafikkort eller parkering Personalcykel – hybrid, el eller klassisk Läs gärna mer på xeamit.se Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mira Möller på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Xeamit. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med kontor i Norrköping och Linköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
Har du ett starkt affärsfokus och ett intresse för sportvärlden? Då kan detta vara din nästa utmaning. Vi söker en engagerad och strukturerad Key Account Manager som vill utveckla våra viktigaste kunder inom fotboll och hockey. Du kommer att arbeta nära välkända varumärken med höga förväntningar och stora affärsvärden. Vi hjälper klubbarna att lyckas På Voky arbetar vi för att stärka klubbarnas affärer och supporterrelationer genom väl genomförda merchandise-satsningar. Vi designar och utvecklar klubbarnas merch, stöttar dem i planering och sortimentsstrategi. För flera av våra kunder hanterar vi logistik, e-handel och andra kringliggande tjänster. Vårt mål är alltid detsamma: att skapa en lönsam, hållbar och upplevelsedriven merchandiseaffär för våra kunder. Driv tillväxt och förtroende i våra största affärer I rollen som Key Account Manager ansvarar du för några av våra mest strategiska kunder. Du koordinerar interna resurser, följer upp avtal, leveranser och mål, och säkerställer att samarbetet fungerar enligt plan. Ditt uppdrag är att förvalta, utveckla och maximera affärsvärdet i ett antal utvalda partnerskap, med tydlig struktur och kvalitet i varje steg. Du arbetar metodiskt och långsiktigt med kunden, alltid med fokus på att bygga förtroende och skapa affärsnytta för såväl oss som dina kunder, genom ett välorganiserat samarbete. Vi söker dig som har koll på detaljer och samtidigt förstår helheten Du trivs i en miljö där saker händer snabbt och där du får arbeta nära kund med affären i fokus. Du har förmågan att hålla ihop komplexa projekt med struktur och tydlighet samtidigt som du bygger långsiktiga relationer och skapar affärsvärde över tid. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende med olika typer av människor, både internt och externt. Rollen kräver att du kan driva långsiktiga kundsamarbeten med tydlig affärsförståelse, där du proaktivt identifierar möjligheter och initierar försäljning av hela kollektioner och större affärer. Din erfarenhet Du har erfarenhet av B2B-försäljning och är van att ta långsiktigt ansvar för kundrelationer. Du arbetar målstyrt, följer upp både resultat och processer, och vet vad som krävs för att skapa affärsnytta över tid. Har du arbetat med eller inom sportklubbar är det meriterande, men inget krav. Däremot behöver du ha ett intresse för sport, det är en förutsättning för att förstå våra kunders värld. Vi ser gärna att du har en högskole- eller universitetsutbildning, men det är inte avgörande om du har omfattande yrkeserfarenhet och rätt driv. Därför vill du ha jobbet Hos oss får du möjlighet att arbeta med några av de mest välkända aktörerna inom svensk sport, i en miljö som kombinerar affär, upplevelse och utveckling. Du blir en del av ett strukturerat, engagerat och samarbetsinriktat team där ordning, kvalitet och professionell leverans är avgörande för framgång. Utöver ett schysst kompensationspaket får du se hur produkter och kollektioner som du initierat säljer slut och bärs med stolthet av supporters runt om i norden. Om anställningen 100% tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse Placering i Linköping Sista ansökningsdag är 10 augusti, men urval sker löpande – sök tjänsten redan idag.
Välj ett jobb för att visa detaljer