Har du flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete? Då kan detta vara ett uppdrag för dig. Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker flera redovisningsekonomer till ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och förväntas pågå till 10 mars 2026. Uppdraget är på heltid 100% och arbetet utförs i kundens lokaler i Linköping. Kunden är ett svenskt statligt universitet. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsekonom kommer du att arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige. Vidare kommer du att: Arbeta med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt Arbeta med genomlysning av befintliga projekt samt starta upp nya projekt Arbeta med fullkostnadskalkyler samt uppföljning av förbrukning av projektmedel Ha avstämningar med projektledare Hantera dokumentation av gamla och nya projekt Vara ansvarig för ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt Ansvara över budget- och prognosarbete Verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa Dina kvalifikationer Examen från 3-årigt gymnasium och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete alternativt 3-årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller 2-årig YH utbildning med inriktning ekonomi och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-08-22 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Om företaget Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden, Nederländerna, Tyskland och Storbritannien. Sammantaget säljs Cloettas produkter i fler än 50 länder. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Ahlgrens, Jenkki, Kexchoklad, Malaco och Sportlife. Cloetta har sju fabriker i fem länder. I Ljungsbro finns Cloettas produktionsanläggning för choklad, wafer, skum och dragerade produkter. Här arbetar idag ca 350 personer. Dina arbetsuppgifter Som timanställd på Cloetta jobbar du som processoperatör och ansvarar för att våra uppskattade produkter produceras på ett effektivt sätt med ett kvalitativt resultat. Arbetsuppgifterna består bland annat av att: - Optimera produktflödet för att få en effektiv produktion - Köra processmaskin och pack enligt instruktioner - Kontrollera kvalitet - Dokumentera och rapportera enligt rutiner - Felsöka och utföra enklare underhållsarbete Skiftgång gäller i fabriken och arbetstiderna roterar mellan både dag, kväll och natt. Uppdraget inleds under vecka 34, men ett senare startdatum kan diskuteras. Din profil - Studerar på 100% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 75%, med anledning av bestämmelser i vårt kollektivavtal - Har truckkort A1-4 eller kan tänka sig skaffa sig ett innan anställning - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Möjlighet att arbeta varierade tider (dagtid, kvällar och nätter) Anledning till att jobba extra kan vara för att dryga ut studentkassan eller helt enkelt bara skaffa sig mer erfarenhet. Oavsett vad, är du en driven person med motivation och effektivitet som kan ställa upp med kort varsel men även under tidsbestämda perioder. Du som person är flexibel och anpassar dig snabbt. Du är positiv och har viljan att göra ett bra jobb. Vi värdesätter även egenskaper som samarbetsförmåga samt att du är en social lagspelare som arbetar bra i team och är duktig på att kommunicera. Ansökningsförfarande Anställningen blir en student eller behovsanställning på Skill. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, samtidigt som återkopplin kan dröja pga semestertider. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men vid frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta ansvariga rekryterare på Skill. Jesper Björklund [email protected] och Mathilda Hertz [email protected] Om oss på Skill Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vill du bli del av ett helt nytt team som utvecklar framtidens försvarsteknik? Saab Dynamics och Kockums söker utvecklingsingenjörer till Fuze Design Underwater i Linköping. Vi bygger nu gemensamt upp en helt ny sektion inom mekanikkonstruktion, som ska arbeta med utveckling och vidmakthållande av elektriska och mekaniska tändsystem till undervattensprodukter som exempelvis minor, torpeder och sjunkbomber. I din roll kommer du både att arbeta med konstruktion av nya produkter och förvaltning av befintliga produkter. Du kommer att vara med och designa, utveckla och följa våra produkter från idé till färdig produkt. En del av arbetet innebär att bistå produktionen med felsökning och förvaltning, där du hanterar ändringsärenden och ser till att våra produkter kan fortsätta produceras och levereras till våra kunder. Vi bistår också kunder med exempelvis underhåll och uppdatering av produkter. Arbetet görs både i kontorsmiljö, i labb och i fält, och du får möjlighet att lösa tekniska utmaningar och säkerställa produktens långsiktiga funktionalitet. Systemarbete i form av dokumentation, kravskrivning och kravuppfyllnad är också en viktig uppgift. Dina arbetsuppgifter kommer att vara omväxlande och utmanande, med stort ansvar men också friheten att planera ditt eget arbete. Här får du chansen att bli en viktig del i ett team och bidra till att säkerställa kvaliteten på våra nuvarande produkter och utveckla inför framtiden. Eftersom sektionen är ny finns det också stora möjligheter att påverka och bidra i utveckling av arbetssätt och struktur. Upplärning och stöttning kommer att ske genom nära samarbete med vår systersektion i Karlskoga vilket innebär en del resor mellan våra siter, speciellt i början. Din profil Vi söker dig som är framåt och utåtriktad och som har lätt för att kommunicera och samarbeta. Vi tror att du är civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot maskinteknik, teknisk fysik, elektronik, kemi eller har en utbildning/erfarenhet som bedöms relevant. Erfarenhet av konstruktions- och/eller systemingenjörsarbete är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Jag är en glad och utåtriktad tjej på 33 år som nu söker nya personliga assistenter för inhopp vid behov. Jag är en mycket aktiv person som gillar sport, träning och simning. Jag gillar att resa, ibland följer du som assistent med mig. Jag behöver personlig assistans med de vardagliga sysslorna såsom att klä på mig eller att ta hand om mitt hem. Jag har verbalt tal och kan uttrycka mig väl om vad jag vill och vad du ska göra. Jag använder rullstol, och behöver din assistans med förflyttningar, gå-träning och stretching. Jag använder mig av personlig assistans dygnet runt och jag söker nu en assistent som kan arbeta dygnspass med mig. Det är ett krav att du som söker: - Har ett ungdomligt sätt - Har körkort - Inte allergisk mot pälsdjur - Icke rökare Det är bra om du: - Har erfarenhet inom personlig assistans eller motsvarande. - Har en bra fysik då det ibland kan förekomma lyft i arbetet och hjälp med förflyttningar och träning. - Har lite datorvana eftersom jag gillar att arbeta en del med data. Som person är du positiv i ditt sätt och du tar ansvar och är pålitlig. Jag ser gärna att du är en person som kommer med egna initiativ och förslag vad vi kan hitta på. Du bör vara lyhörd och flexibel att se vad jag vill göra utifrån mina behov. Det är viktigt att du och jag har det trevligt tillsammans. Jag vill se dig som en vän som hjälper till och att vi delar upplevelser tillsammans. Jag ser gärna att du som söker är kvinna. Tjänst : Timanställning, omfattning enligt överenskommelse, vid behov. Arbete 24-timmars pass med sovande jour. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Välkommen med din ansökan! Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Notering: Angående rubricering "Diversearbetare" . Denna plattform har inte "reptekniker/reparbetare" eller "Rope Access" som valbar yrkeskategori. Altitude Access Scandinavia AB poängterar att yrkesrollen är Reptekniker. LÖPANDE URVAL SKER! Sista ansökningsdag 1 september 2025. Tjänsten avser dagligt arbete, heltid. Saknar du certifikat - IRATA, SPRAT? Vi ombesörjer certifikat för rätt person! VI VÄXER OCH SÖKER REPTEKNIKER/HANTVERKARE Just nu söker vi reptekniker som också är en driven och mångfacetterad hantverkare (målare, betongarbetare, snickare, ytbehandlare) med god fysik och som gillar utmaningar med mycket högt säkerhetstänk. Du uppskattar en spännande och varierad vardag både på hemmaplan och andra delar av Sverige. Vi är specialiserade på Rope Access (industriell repklättring) och levererar hantverkstjänster inom industri, bygg, fastighet och energi. Rope Access är en unik yrkeskategori som erbjuder variation i arbetet och upplevelser på höga höjder och svåråtkomliga platser där säkerhet går före allt annat. Som reparbetare blir Du en förstärkning i våra team där vi tillsammans utför och löser uppdrag tryggt och professionellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi arbetar i små team och nära varandra. KVALIFIKATIONER/KRAV Yrkesbevis inom bygg- och hantverksbranschen samt certifierad reptekniker/reparbetare. Notering: Saknar du certifikat (IRATA, SPRAT)? Vi ombesörjer certifikat för rätt person! FÖR ATT LYCKAS OCH TRIVAS I ROLLEN BEHÖVER DU... - vara ansvarstagande - uppskatta att arbeta i team och har lätt för att samarbeta - ha god fysik - känner dig trygg i Dig själv och har god självkännedom - uppskatta omväxlande miljöer och arbete - har grundläggande datorvana BRA ATT VETA - Tjänsten är placerad i Linköping och våra uppdrag är i Östergötland och övriga Sverige. - Normal arbetstid 07.00-16.00. Viss övertid kan förekomma. - Resor och helgarbete förekommer. - Tjänsten avser dagligt arbete, heltid MERITERANDE - IRATA certifikat - SPRAT-certifikat KÖRKORT KRAV B BE – meriterande SPRÅK KRAV Svenska Skandinaviska - meriterande SAFETY – COMPETENCE – QUALITY Altitude Access Scandinavia AB är specialiserade på reparbeten på hög höjd och svåråtkomliga platser inom industri, bygg, fastighet och energi. Vi tar fram lösningar och erbjuder tjänster med repteknik samt utför inspektioner, besiktningar och branschutbildningar. Med lång erfarenhet och hög kompetens utför vi uppdragen med fokus på säkerhet. Våra effektiva lösningar och med reducerad miljöbelastning har lett till ökad efterfrågan och långsiktiga samarbeten. Altitude Access Scandinavia AB:s styrka och renommé är viljan och förmågan att lösa problem. KARRIÄR Hos oss finns det många möjligheter att utvecklas. Utifrån Din ambition, drivkraft och nyfikenhet kan Din framtida inriktning exempelvis vara; Instruktör, Besiktning fallskydd (yrkeskunnig och kompetent), Montageledare med mera. TRYGGHET UTVECKLING FLEXIBILITET Vi värnar starkt vår personal där trygghet, utveckling och flexibilitet är ledande ord för individen, likväl som för företagets tillväxtresa. Vi är anslutna till kollektivavtal via Installationsföretagen. Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Nu söker vi på Kärna vårdby två kollegor som vill bli en del av vår verksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100 % utifrån dina önskemål. Din arbetstid kommer vara förlagd till dag, kväll och helg. Hos oss får du arbeta med att tillgodose brukarnas individuella behov. Du är en viktig pusselbit i att skapa en meningsfull vardag för våra brukare. I tjänsten som undersköterska ingår omvårdnadsuppgifter, vilket innefattar exempelvis hjälp vid förflyttningar, personlig hygien, specifik rehabilitering samt olika medicinska insatser. Du kommer även utföra sedvanliga hushållsuppgifter som städ och tvättning. Vi arbetar efter en digital dagplanering för att kunna fördela våra resurser och ansvar under arbetspassen. En kort avstämning utförs på varje arbetspass för att utveckla gruppens kommunikation/arbetssätt. Din arbetsplats Kärna vårdby, som är beläget i Malmslätt, består dels av ett korttidsboende, dels ett demensboende. På korttidsavdelningen finns 22 platser och på demensavdelningen som ligger i huset bredvid finns 10 permanentplatser. Till boendet finns goda förbindelser med kollektivtrafik. På Kärna vårdby får du vara en del av en spännande och fartfylld miljö där du stöter på komplexa sjukdomsfall och arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens. Som undersköterska arbetar du nära både specialistundersköterskor och sjuksköterskor för att skapa en så bra dag som möjligt för brukarna. Du som söker Vi söker dig som har en godkänd utbildning som undersköterska, samt erfarenhet av arbete eller praktik inom vård och omsorg. Har du tidigare erfarenhet av korttidsvård ser vi det som meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har kännedom om ett lågaffektivt bemötande. Arbetet inom äldreomsorgen innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att vi har ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska. Du har förmåga att använda digitala verktyg i ditt arbete och det är meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem. Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Det är också viktigt att du har en empatisk förmåga som innebär att du kan sätta dig in i andras perspektiv och situation. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. I rekryteringen ingår språktest som en del i bedömningen Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 75-100% Antal lediga befattningar: 2 Ref. nr: 15535 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Är du redo att ta din karriär till nästa nivå och vara en del av något stort? Saab söker nu en passionerad och målmedveten konfigurationsledare (CM) till våra innovativa team i Karlskoga eller Linköping. Om du är redo att anta en spännande utmaning och bli en nyckelspelare i projekt som formar framtidens teknik, då är detta din chans! I rollen som konfigurationsledare jobbar du med att skapa och upprätthålla CM-planer som blir kärnan i våra projekt, både under offertstadiet och genom hela projektets livscykel. Du fyller en viktig funktion genom att säkerställa att våra CM-planer inte bara följs, utan också leder till framgång i varje projekt. Du kommer även delta i strategiska forum för ändringshantering och bidra med dina insikter under tekniska genomgångar. Som konfigurationsledare ansvarar du för att säkerställa att verksamheten följer våra etablerade processer och att det finns rutiner och infrastruktur för att tillåta att våra produkters konfigurationer är kontinuerligt uppdaterade och korrekt dokumenterade vid beslutade tillfällen. I samklang med detta är också en viktig del av rollen, att synliggöra och stärka förmågan för konfigurationsledning inom projekt och verksamhet. Du kommer även hålla projekt- och programledningen i loopen med regelbundna uppdateringar om hur det går med konfigurationsledningen. Du är även delaktig i metodikutvecklingen inom ämnesområdet och jobbar med att kontinuerligt förbättra våra arbetsmetoder för att säkerställa att vi alltid ligger i framkant. Du deltar även i förbättringsarbetet gällande utvecklingsprocesser i vårt verksamhetssystem och identifierar och inför förbättringar i det befintliga arbetssättet. Din profil Vi söker dig med stort intresse och engagemang för CM-frågor och vill anta utmaningen att vara delaktig i att vi lyckas utveckla framgångsrika system med god leveransprecision. Vi ser framför oss att du kommer till oss med en gedigen och mångårig erfarenhet av att arbeta med CM. Vi tror att du är en mästare på ordning och reda, med ett öga för detaljer och en fallenhet för struktur. Du trivs lika bra med att arbeta självständigt som i team och har förmågan att driva flera projekt samtidigt. Vidare är du social och är bekväm med att kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska, och har en förmåga att göra komplex information lättförståelig. Har du dessutom teknisk bakgrund eller är bekant med CM-arbete och affärssystemet IFS sedan tidigare? Kanon! Det ger dig en stark grund att stå på och ses som meriterande i denna roll. På Saab får du chansen att inte bara utveckla din egen karriär, utan också vara med och utveckla världsledande system med hög precision och kvalitet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Onkologiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping har ett övergripande ansvar för cancerbehandlingar i Sydöstra sjukvårdsregionen. Verksamheten är organiserad enligt följande: Öppenvård: Behandlingsmottagning: här ges poliklinisk behandling med cytostatika, immunterapi, antikroppar samt målsökande behandling Allmänna mottagningen: här följs patienter efter avslutad cancerbehandling Paramedicin: bestående av fysioterapeuter, dietister, kuratorer samt en arbetsterapeut/rehabkoordinator Strålbehandling Uppföljningsenhet för vuxna som haft barncancer Klinisk prövningsenhet Vi har även ett nära samarbete med cancer- och lungsjukvårdsenheten där våra patienter vid behov vårdas inneliggande. På den allmänna mottagningen är ett engagerat team bestående av tio kontaktsjuksköterskor och en undersköterska som arbetar tillsammans för att erbjuda en personlig och kunnig vård. På mottagningen har vi sjuksköterskeledda mottagningar som är diagnosspecifika, där vi följer upp patienter inom områden som: Biverkningar efter gynekologisk cancerbehandling Bröstcancer Neuroendokrina tumörer Prostatacancer Testiscancer Sarkom Vi strävar ständigt efter att utveckla vår verksamhet och utöka sjuksköterskeledda mottagningar för hjärntumör och gyncancer. Utvecklingen inom cancerområdet går fort framåt vilket medför att vi idag kan ge behandlingar inom fler diagnosspecifika områden. Vi utvecklar även vårt arbetssätt löpande där införande av survivorship care plan står för dörren. Detta gör att vi nu söker nya kollegor som vill vara med och bidra till att utveckla och förbättra vården dels för våra bröstcancerpatienter med en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på den sjuksköterskeledda mottagningar följer du patienten under uppföljningsperiod efter cancerbehandlingen, både för patienter som är friska från sin cancer och patienter där cancern är kronisk. Du ansvarar för att patientens behandlings- och uppföljningsplan följs och ditt arbete ingår rådgivning och stöd via telefon och digitalt. Arbetet som kontaktsjuksköterska är både individuellt och teambaserat. Detta förutsätter att du har god förmåga att självständigt prioritera och driva ditt arbete samtidigt som du behöver vara flexibel och kunna samarbeta med kollegorna på mottagningen samt med övriga yrkesgrupper kring patientens rehabilitering och uppföljning efter cancerbehandlingen. Arbetet är kontorstid, måndag till fredag. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med intresse för onkologi. Du beskrivs som en empatisk, driven och flexibel person med stark ansvarskänsla. Du arbetar självständigt, är trygg och stabil samt har god förmåga att planera och prioritera, även i stressade situationer. Du kan växla mellan detaljer och helhet, är förbättringsorienterad och anpassningsbar vid förändringar. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och hanterar måna kontaktytor väl. Du bidrar till en positiv arbetsmiljö och personlig lämplighet värderas högt i din roll. Ansökan och anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker nu en passionerad och målmedveten Environmental Coordinator till våra innovativa team i Linköping eller Karlskoga. Om du är redo att anta en spännande utmaning och bli en nyckelspelare i projekt som formar framtidens teknik, då är detta din chans! Som Environmental Coordinator kommer du att jobba med miljö- och kemikaliearbetet som är kopplat till våra produkter inom affärsenheten Missile Systems. Våra affärer innefattar såväl nyutveckling som produktion och supportaffärer. Det innebär ett nära samarbete med olika funktioner i verksamheten för att kunna hantera miljökrav och miljödokumentation kopplad till utveckling, inköp, försäljning, användning och avveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten i varierad omfattning: * Planera, koordinera, genomföra och kontrollera aktiviteter som stöder projektens/produktens miljömål och säkerställa efterlevnad av produkternas miljökrav. * Tolka och tillämpa befintlig miljö- och kemikalielagstiftning gällande våra produkter. * Samarbeta med kemi- och miljöfunktioner inom olika avdelningar. * Hantera diverse kemikaliefrågor * Stödja konstruktion och designavdelning med hållbara materialval och materialdeklarationer * Framtagning av miljö- och kemikaliedokumentation till kund. * Bedriva förändringsarbete genom att ersätta material och kemiska produkter med alternativ med mindre hälso- och miljöeffekter. * Lagstagstadgad rapportering till myndigheter gällande farliga ämnen. * Samverka med funktioner från andra delar av organisationen. Resor både inom och utanför Sverige ingår i arbetet. Placeringsort är Linköping eller Karlskoga. Din profil Vi söker dig med ett stort intresse och engagemang för kemikalierelaterade miljöfrågor! Du har följande kompetenser och/eller erfarenheter: * Akademisk/högskoleutbildning inom miljö, kemi, material/maskinteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * God kunskap inom lagstiftningen inom miljö- och kemikalieområdet och då främst REACH och CLP. * Du är en god kommunikatör och har en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Du är: * Drivande och självständig i ditt arbetssätt. * Initiativtagande; du sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. * Bra på att samarbeta med andra, oavsett vilken funktion eller roll de arbetar i. * Kommunicerar på ett tydligt sätt; du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om oss Omsorgsgruppen är ett litet privat företag som funnits sedan 1996. Vi har kontor i Norrköping, Linköping och Finspång och bedriver verksamhet i hela Östergötland. Omsorgsgruppens värdeord Glädje-Respekt-Omtanke-Helhet genomsyrar hela organisationen och är med oss i det dagliga arbetet med våra brukare. Vi tror starkt på människors lika värde och du som söker hit behöver dela det synsättet. Vad vi söker Vi växer så det knakar! En av våra chefskollegor har gått vidare till annan tjänst inom företaget. Vi har även vunnit flertalet upphandlingar. Så nu söker vi två verksamhetschefer till våra gruppbostäder i Linköping. Våra boende är vuxna människor med olika typer av diagnoser som behöver stöd och stöttning i vardagen. Då vi är en privat utförare och verksamhetschefen står som ansvarig på IVO-tillståndet har vi vissa krav från IVO att förhålla oss till. Du behöver ha relevant högskoleutbildning som tex socionom samt ha 2 års dokumenterad erfarenhet av LSS. Det är inte ett krav i sig att du har körkort, men då vi har krav på chefsnärvaro på våra gruppbostäder underlättar det för dig om du på ett smidigt sätt kan ta dig runt. Om rollen Som verksamhetschef har du det yttersta ansvaret för driften av dina enheter. Du säkerställer att vi följer våra avtal med kommunen samt håller dig uppdaterad kring och säkerställer att de lagar och regler som gäller för vårt verksamhetsområde efterlevs. Vidare har du personal- och budgetansvar samt delegerat arbetsmiljöansvar för dina enheter. Vi samverkar mycket med andra aktörer, som tex SSK, rehabteam, olika myndigheter och kommunen, så en förmåga att se helheten och kunna lägga upp olika strategier i samverkan med andra är en nödvändighet för att lyckas i rollen som verksamhetschef. Vi hoppas och tror att du är en positiv person som är duktig på att se och lyfta positiva egenskaper hos andra. Du tycker att verksamhetsutveckling är kul och har ett driv och en framåtanda som smittar av sig. Vi ser verksamhetschefen som en del av ett större team, där vi tillsammans med våra medarbetare arbetar för att våra boende ska ha det så bra som möjligt. Att vi uppmuntrar och arbetar för ett så utvecklande och självständigt liv som möjligt för våra boende är en självklarhet för oss. Tjänsten är på 100% och tillträdet är enligt överenskommelse. Det ingår ledningsjour. Du kommer förväntas göra vissa resor till huvudkontoret i Norrköping, men den mesta av din tid kommer att fördelas mellan gruppbostäderna och kontoret i Linköping. Kontorsutrymmet i Linköping delas mellan verksamhetschefer inom både gruppbostad/daglig verksamhet och personlig assistans, så man sitter sällan helt själv. Intresserad av tjänsten? Du får gärna kontakta vice VD Caroline Andersson om du har frågor om tjänsten. Annars är du välkommen att maila in din ansökan med CV och personligt brev så återkopplar vi så snart vi kan. Urval sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan! Mail: [email protected] Tel: 070-811 59 24
Välj ett jobb för att visa detaljer