Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Vi söker passionerade teknikexperter. Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där innovation är del av vardagen? Då kan den här rollen vara något för dig! Din roll I rollen som Functional safety engineer på Etteplan kommer du ha möjlighet att arbeta med några av de största och vassaste företagen i Norden. Scania, Volvo, Saab, Kalmar och Epiroc är bara några exempel på de kunder vi samarbetar med dagligen. Du kommer få möjlighet att arbeta inom flera standardområden och med hela functional safety-ramverket – från koncept, via kravnedbrytning och design, till verifiering och validering. Majoriteten av våra projekt bedrivs i egna lokaler i Mjärdevi Science Park vilket ger extra energi och inspiration i arbetet, och den stora variationen gör att du snabbt utvecklar både kompetens och helhetsförståelse. Du kommer få möjlighet att både bidra med dina kunskaper i våra inhouse-projekt, eller vara nära tekniken på plats hos kunden. Din profil Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig omvärld och snarare ser möjligheter och utmaningar än hinder och problem. Du skall vara kommunikativ och ödmjuk samt professionellt kunna hantera våra kunder och kollegor. En social person med positiv attityd och rätt driv passar bra in i vårt team. Viktigast av allt är att du lätt kan ta till dig nya kunskaper och snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Denna tjänst kräver att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regler för säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsklassning tillkommer ytterligare krav på svenskt medborgarskap. Vi ber dig att ha detta i åtanke vid din ansökan. Vi värnar om att våra medarbetare trivs hos oss, får utrymme att växa i en välkomnande och flexibel miljö som odlar innovation, utveckling och kreativitet. Samtidigt ser vi till att du får stöd och support från oss med den omfattande tekniska kunskap som finns i bolaget. För att kunna möta våra kunders behov ser vi att du: - Är utbildad civil- eller högskoleingenjör (eller liknande examen) inom datavetenskap eller elektronik. - Har minst 5 års erfarenhet inom functional safety eller system safety. - Har yrkeserfarenhet av riskanalys och -utvärdering, HARA, FTA, FMEA etc. Det är meriterande om du erfarehet av att arbeta som projektledare, mjukvaru/hårvaruutvecklare och har arbetat aktivit med t.ex. ISO 26262, IEC 61508, MIL-STD-882E eller liknande standarder, både civila och militära. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan is a leading technical consulting company shaping the industries of the future. With a dynamic and inclusive work culture, we offer exciting assignments, diverse customer relationships and an environment where your ambition can flourish. We are over 700 technology specialists in Sweden who are passionate about technology and people. Together, we shape the innovations and developments of the future within a global business environment. With us, there are many opportunities for those who want to grow and develop in a forward-looking organization.
Om företaget Beyond Gravity har sitt huvudkontor i Zürich, Schweiz. Vi är inte det ”traditionella” rymdbolaget - utan en unik mix av flexibilitet, snabbhet och innovation. Vi möter ”new space” med årtionden av branschkunskap och en framgångsrik historia med 100% mission succes. Vårt team med över 1800 experter på 14 platser i 7 länder, är hängivna i att utmana gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Inte bara genom att utveckla nyckelprodukter för satelliter, bärraketer och litografi, utan också genom att bidra till att förbättra livet på jorden. Dina arbetsuppgifter Vårt Productionteam i vår helt nya fabrik i Linköping består idag av cirka 30 engagerade medarbetare och leds av Joakim och Michael. Vi har olika bakgrunder, vilket gör att vi kompletterar varandra och kan dra nytta av vår samlade erfarenhet. Här arbetar vi som ett team, där initiativtagande och problemlösning står i fokus. Vi värdesätter en öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla idéer välkomnas och bidrar till att forma framtidens rymdproduktion. Ha ansvar för vår 7-axliga maskin med dubbla arbetsbord och en X-axel med 9 meters slaglängd. Medverka i övergången från enstyckstillverkning till serietillverkning av maskinen. Samarbeta i ett tvärfunktionellt CNC-team tillsammans med programmerare, produktionstekniker och beredare. Övervaka och optimera maskinens kapacitet för att upprätthålla hög effektivitet och kvalitet. Bidra med förbättringsförslag för att effektivisera processer och arbetsflöden. Engagera dig i problemlösning och utveckling av maskinens användningsområden. Arbete i olika skift förekommer, inklusive tider utanför dagtid. Vi söker framförallt dig som vill arbeta helg. #LI-DNI Din profil Vi ser att du har relevant arbetslivserfarenhet inom CNC-fräsning och tidigare har arbetat med en maskin som har 5-axlar eller mer. Om du har kunskap i Siemens Styrsystem samt erfarenhet av ritningsläsning och arbete med kolfiber så ses det som meriterande. Vidare ser vi att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och håller en hög kvalité i allt du gör. Du är engagerad och tycker om att ha mycket ansvar i ditt arbete. Du trivs med att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga. Hos oss arbetar hela teamet mot gemensamma mål vilket vi ser att du bidrar till och trivs med. Varför Beyond Gravity? Arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter så väl lokalt som internationellt. Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden. I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en mångsidig ledningsgrupp. Vi erbjuder en arbetsplats med flexibilitet och självständighet samt helt nya fabrik och nytt kontor med eget gym. Ansökningsförfarande Våra värdeord - passion, tillsammans och nyfikenhet – vi gör utmaningar till möjligheter. Följ med på en resa utöver det vanliga. Vi samarbetar med Beyond Gravity i den här rekryteringen men ansökan sker via vår hemsida. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att på grund av semesterperiod inleds urval och intervjuer under v.33. För frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Jonna Svenson, [email protected].
Vi söker en teknisk informatör med elbakgrund och intresse för flygteknik Har du erfarenhet av teknisk dokumentation och ett öga för struktur och detaljer? Gillar du att vara länken mellan utvecklare och slutanvändare? Nu söker vi en teknikinformatör till ett uppdrag inom flygindustrin där du får jobba med högteknologiska produkter i en miljö som präglas av innovation, samarbete och teknisk spets. Att jobba som teknisk informatör hos Saab Aeronautics Som teknisk inrmatör hos Saab Aeronautics får du arbeta med att skapa och uppdatera tekniska instruktioner i underhållsmanualer. Du kommer även att skapa och publicera i Saabs tekniska publikationssystem, och säkerställa att dessa speglas korrekt i underhållsmanualen. I rollen blir du en viktig länk mellan ingenjörer, utvecklare och slutanvändare, där du tolkar komplex teknisk information och omvandlar den till tydlig och användarvänlig dokumentation. Du arbetar strukturerat med tekniska databaser, ritningar och annan dokumentation – ofta som en detektiv för att samla in rätt information. Uppdraget är varierande och utvecklande, med stora möjligheter att fördjupa dig i avancerade system och processer. Konsultuppdraget är på 12 månader, med god chans till fast anställning hos kund efter uppdragets slut. Vi söker dig som Vi söker dig som har en utbildning eller erfarenhet inom elområdet t, och som är bekväm med att både skriva teknisk dokumentation och förstå tekniska system. Du är strukturerad, analytisk och gillar att arbeta i en komplex teknisk miljö. Du har ett genuint intresse för teknik och drivs av att hitta lösningar och förstå hur saker fungerar. Du har god samarbetsförmåga, men är också självgående och trivs med att ta ansvar för din leverans. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: - Erfarenhet av att arbeta som teknisk informatör, teknisk skribent eller inom elområdet - Förmåga att analysera teknisk data och dokumentera på ett tydligt och korrekt sätt - Erfarenhet av att arbeta med strukturerad teknisk information i CMS - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - God vana av att läsa ritningar och tekniska underlag - Erfarenhet av XML, SGML, iSpec 2200, S1000D och Simplified Technical English är meriterande - God datorvana, särskilt i MS Office - Kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer - Noggrannhet, flexibilitet och förmåga att prioritera arbete effektivt Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som senior konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos Saab Aeronautics i Linköping, med start enligt överenskommelse. Du får även möjlighet att utveckla dina tekniska och personliga kompetenser genom ett skräddarsytt utbildningsprogram, med fokus på framtidens teknikområden såsom AI, Cloud och cybersäkerhet, samt ledarskap och kommunikation. Hos oss får du inte bara ett uppdrag – du blir del av ett sammanhang med nätverksträffar, sociala aktiviteter och möjligheten att växa som både individ och professionell. Vill du dela med dig av din erfarenhet? Som konsult hos Nexer Tech Talent finns även möjlighet att bli mentor. Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Olivia Holm: [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!
Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 25 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga uppgift är att utreda och samordna avvikelser och kvalitetsfrågor för att säkerställa att leverantörsbasen levererar kvalitetsprodukter – främst till Gripen – genom ett nära samarbete med internationella leverantörer och Saabs tvärfunktionella leverantörsteam. Du arbetar nära Saabs strategiska och operativa inköpare för att stödja strategier och målsättningar kopplade till kvalitet. Inom kvalitetsäkringsprocessen tar du emot, validerar, skapar, följer upp och analyserar kvalitetsanmärkningar. Du ansvarar även för att skapa kontrollplaner för Saabs ankomstkontroll. Du har ett nära samarbete och en kontinuerlig dialog med Saabs konstruktörer, produktionsrepresentanter och kvalitetsavdelning kopplade till inköpt material och leverantörsavvikelser. Du fungerar som en viktig länk mellan Saab och leverantörerna med uppdraget att säkerställa att de levererar produkter med hög kvalitet. Din profil För att lyckas i rollen är du en lagspelare med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är analytisk och kan se samband mellan enskilda avvikelser och större underliggande problem. Du är motiverad av att ständigt effektivisera och förbättra verksamheten samtidigt trivs du med att arbeta i en processorienterad organisation och har en förståelse för arbetsprocesser. Vidare är du flexibel och tar personligt ansvar för att planera och genomföra aktiviteter och uppgifter. Andra krav för tjänsten: Intresse och erfarenhet av produktion, konstruktion, kvalitet eller inköp. Du trivs i en internationell miljö och känner dig bekväm både i produktionsmiljöer och i möten på ledningsnivå. Mycket goda kunskaper i både på svenska och engelska, i tal och skrift. Goda datorkunskaper, gärna i affärssystemet IFS. Meriterande för tjänsten: Civil- eller högskoleingenjörsutbildning eller annan teknisk utbildning. Kunskap om leverantörskvalitetssäkring och kvalitetstekniker/-verktyg. Erfarenhet av produktionsprocesser. Kunskap inom inköp/sourcing/upphandling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är ett konsultuppdrag på cirka ett år, med möjlighet till anställning på Saab efter en tids inhyrning. Tjänsten kan tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. På grund av semesterperiod inleds urval och intervjuer under v.32. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Isabelle Jerner på [email protected] eller 013-495 88 04. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du ha ett fritt och varierande jobb med mycket eget ansvar? Trivs du med att arbeta praktiskt, tekniskt – och gärna på vägarna? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om företaget Kardex är en global marknadsledare inom automatiserade lager lösningar. Deras system effektiviserar lagerhantering hos kunder över hela världen. I Sverige är dom ett erfaret serviceteam från Malmö till Gävle– och nu vill dom växa ytterligare. Deras produkter är utformade för att öka produktiviteten, optimera lagringsutrymme och förbättra effektiviteten hos deras kunder. Kardex erbjuder kunder alltifrån enskilda lagerautomater till stora system, integrerade mot t ex robotar och transportörer. Om tjänsten Kardex söker en servicetekniker till deras svenska serviceteam, med utgångspunkt från Linköping med omnejd. Du kommer att arbeta med service och support av deras lagerautomater ute hos kund, vilket innebär att du kommer att resa mycket inom Sverige – med hotellövernattningar som en naturlig del av tjänsten. Hos dom arbetar du både självständigt och i nära samarbete med kollegor över hela landet. Underhåll, felsökning och reparationer Nyinstallationer och flyttar av våra automatiserade lagerlösningar Kundkontakt och teknisk support Du utgår hemifrån och bör bo i eller runt Linköping för att snabbt kunna vara på plats hos kund vid behov. Du kommer vara på resande fot cirka 1 vecka per månad Vi söker dig som Du är tekniskt nyfiken, självgående och trivs med att ta ansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin, särskilt inom hissar. Du har ett naturligt service tänk och uppskattar en roll där kundkontakt är en central del. Då tjänsten innebär en del fysiskt arbete ser vi gärna att du är i god fysisk form. Erfarenhet inom servicetekniker/ hisstekniker / hissmontör B-körkort God fysik (tunga lyft förekommer) God datavana och grundläggande förståelse för nätverkskommunikation Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Truckkort / saxliftkort Erfarenhet av arbete på höjd Kunskap om PLC-styrningar Bakgrund inom industriservice Erfarenhet från kundnära tekniska roller Intresse för logistik och automation Övrigt Kardex erbjuder dig ett fritt och omväxlande arbete där du får stort eget ansvar och möjlighet att växa i din roll. Hos dom blir du en del av en global och växande organisation med goda utvecklingsmöjligheter. Du får tillgång till servicebil/förmånsbil, dator och telefon, och dom lägger stor vikt vid att skapa en trevlig, informell och stöttande arbetsmiljö där du trivs och kan göra skillnad. Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected] I denna rekrytering samarbetar Kardex med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll I Rollen som Teknisk projektledare inom vår utvecklingssektion blir ditt huvudsakliga ansvarsområde att leverera våra utvecklingsprojekt mot ställda krav inom givna ramar. Det kan vara både interna R&D projekt eller kundfinansierade utvecklingsprojekt. Till din hjälp kommer du ha ett kompetent team med kompetenser inom bland annat mjukvaruutveckling, elektronikdesign och mekanikkonstruktion, som sätts samman utifrån projektens karaktär. Du arbetar även överbryggande med andra sektioner som inköp och produktion. Det innebär att du kommer arbeta nära produkterna under hela utvecklingsfasen. Våra utvecklingsprojekt genomförs under en relativt kort livscykel som vanligtvis varierar mellan ett par månader och upp till ett år. I din roll behöver du vara tekniskt insatt för att kunna hantera tekniska diskussioner, bryta ner framtida arbetspaket samt säkerställa att de produkter vi utvecklar, utvecklas mot aktuell kravbild, i samråd med utvecklare. Din profil Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse som du kombinerar med god affärsmässighet. Du är strukturerad med gott självledarskap. Meriterande är tidigare erfarenhet av projektledning, mjukvaruutveckling, mekanik- eller elektronikkonstruktion eller test och verifiering inom produktutveckling, gärna inom området datorer och nätverksbaserade lösningar, eller liknande. Arbete inom affärssystem IFS Sherpa och erfarenhet av system såsom Azure Devops, Jira etc. är även meriterande. Vi tänker oss att du har en relevant högskoleutbildning i botten och några års arbetslivserfarenhet där du hunnit utveckla dina kunskaper inom dessa områden, alternativt att du förskaffat dig fördjupad kompetens på annat sätt. Du behöver vara kreativ och drivas av att hitta lösningar på tekniska utmaningar samt arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet, då ditt arbete starkt är kopplat till produktens kvalitet och upplevelse hos kunden. Du ska trivas med att ta tekniska diskussioner med utvecklare och medarbetare. Till stöd i arbetet finns även flertalet processer som guidar dig i utvecklingsarbetet. Du kommer behöva jobba både i grupp och enskilt och gilla en dynamisk miljö med parallella projekt och ny spännande teknik. För rollen hos oss behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Är du passionerad att ge vård och stöd till dem som behöver det mest? Hos oss får du möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv genom meningsfulla arbetsuppgifter. Som timvikarie kommer du att arbeta inom äldreomsorg, LSS eller socialpsykiatri. Ditt arbete kommer att vara både varierande och utvecklande. Du bidrar till att skapa glädjefyllda dagar för medborgare som behöver stöd och hjälp. Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att hjälpa människor i deras vardag. Det kan handla om att stötta vid vardagssysslor och personlig omvårdnad och hygien, samt att delta i och organisera sociala och fritidsaktiviteter. Varje dag kommer att erbjuda nya utmaningar, och din insats kommer att göra stor skillnad för de personer du arbetar med. För att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter får du en grundlig introduktion. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna kollegor och delta i en digital introduktionsutbildning. Efter att ha genomgått utbildningen i medicindelegering kan du också få möjlighet att ge färdigpackad medicin. Din arbetsplats Vi har över 100 olika verksamheter som dagligen förbättrar och underlättar vardagen för våra medborgare. Här har du chansen att bidra och samtidigt samla värdefull erfarenhet. Inom äldreomsorgen fokuserar vi på att stötta och vårda äldre individer. I din roll hjälper du den enskilde i vardagen med målet att stärka personens individuella förmågor. Du kommer att arbeta på något av våra vårdboenden, korttidsboenden, inom hemtjänsten eller på dagverksamheter. Inom LSS kommer du stödja vuxna eller barn som har intellektuell funktionsnedsättning, diagnos inom autismspektrum, förvärvade hjärnskador eller andra omfattande funktionsnedsättningar. Det förekommer begränsat eller inget verbalt språk. Du kan bidra i miljöer som gruppbostäder, servicebostäder, korttidshem för barn och vuxna, fritidshem för barn och ungdomar med LSS-beslut, samt inom ledsagar- och avlösarservice. Inom socialpsykiatrin arbetar vi med ungdomar/unga vuxna samt vuxna med med psykiska eller neuropsykiatriska funktionsvariationer samt personer med missbruk och social problematik. Syftet är att stödja klienterna till ett självständigt liv och vara delaktig i stöd, service och omvårdnad. Vi har stödboenden, träningsboende, boendestöd och HVB-hem. Det kan förekomma utåtagerande beteende. Du som söker För att trivas i denna roll är du en person som trivs med att hjälpa andra och har ett genuint intresse för stöd, vård och omsorg. Vi söker dig som lägst har en påbörjad eller slutförd svensk gymnasieutbildning alternativt avslutad och godkänd SFI D för arbete inom äldreomsorg eller LSS. Det är meriterande om du har en påbörjad eller slutförd utbildning inom: Barn- och fritid, vård- och omsorg alternativt en YH-eller universitetsutbildning inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska, läkare, logoped eller fysioterapeut. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet från arbetslivet i form av praktik eller betalt arbete. För att arbeta inom socialpsykiatrin och/eller HVB-hem är det ett krav att du har en fullständig utbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller har läst minst 60 högskolepoäng inom socialt arbete eller hälsovård. Alternativt krävs en annan fullständig gymnasieutbildning i kombination med minst ett års vårderfarenhet. För att arbeta hos oss behöver du vara minst 18 år med hänsyn till de uppgifter som ingår i arbetet. Du behöver även kunna utföra personlig omvårdnad av alla brukare. Arbetet innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär det är krav på att du har en god förmåga att kunna kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska. Vi genomför därför ett språktest som en del av urvalsprocessen. Detta test säkerställer att alla sökande får samma möjlighet att visa sina språkkunskaper. Vi vill att du har god datorvana då arbetet till viss del innebär digital dokumentation. I vissa verksamheter kan det vara nödvändigt att kunna cykla, medan andra kan kräva körkort. För vissa placeringar kan det också vara en fördel att ha tillgång till egen bil. Som person är du självgående och ansvarstagande, och du driver ditt arbete framåt. Du samarbetar väl med andra och kommunicerar tydligt. En empatisk förmåga är viktig, vilket innebär att du kan sätta dig in i andra människors perspektiv och situation. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta [email protected] för att få hjälp. I denna rekrytering använder vi språktester. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Sysselsättningsgrad: Varierande Ref. nr: 15573 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Vill du ta nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att - med den du är och det du gör - få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Om arbetsplatsen Flygteknisk enhet (FTE) är en flottiljgemensam verksamhet inom Helikopterflottiljen och är en del av krigsförbandet 3.flygflottiljen. FTE innefattar ledning fortsatt luftvärdighet och flygunderhåll med ingående flygsystemsektioner, flygverkstäder, flygmaterielfunktioner och flygsäkerhetsmaterielverkstad. Verksamheten är fördelad på tre orter; Linköping, Luleå och Ronneby. Verksamheten leds från Linköping. Vi söker nu en personalhandläggare till FTE med uppgift att stödja hela FTE i utvecklingen av organisationen samt enhetens personalförsörjning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som personalhandläggare inom FTE stöttar du verksamheten med alla typer av HR-relaterade frågor och bidrar både på en strategisk, operativ samt administrativ nivå. Att vara ett verksamhetsnära stöd till cheferna är en stor del av arbetet, både avseende enskilda ärenden och i mer generella frågeställningar. Utöver detta kommer du självständigt att leda olika HR-projekt. Andra arbetsuppgifter såsom utbildningsinsatser och deltagande i krigsförbandets övningsverksamhet förekommer också samt allmänt stabsarbete. Resor förekommer i arbetet. Kvalifikationer • Utbildning inom HR/personaladministration, eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. • Erfarenhet av operativt HR/personalarbete eller inom personaladministration. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både i svenska och engelska. • Goda kunskaper i Officepaketet. • B-körkort. Meriterande • Erfarenhet av offentlig verksamhet, med fördel statlig verksamhet. • Erfarenhet av arbete eller tjänstgöring inom Försvarsmakten. • Erfarenhet av Försvarsmaktens verksamhetsledningssystem SAP/PRIO/Vidar. Personliga egenskaper Vi söker dig som har förmågan att arbeta självständigt och har en god förmåga att strukturera ditt arbete. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer. Du ser till helheten, kan arbeta med en stor variation av uppgifter, göra genomtänkta prioriteringar samt tar initiativ utifrån verksamhetens behov. Att skapa goda relationer och samarbeten med chefer och medarbetare är din styrka. Du trivs i rollen som professionellt stöd, med administrativa uppgifter och du trivs med att stödja andra i sitt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Arbetsort: Linköping. Lön: Individuell lönesättning enligt Försvarsmaktens avtal. Befattningen är civil. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innebär krigsplacering, därmed genomförs regelbundet fysiska tester och hälsoundersökning. För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta: C FTA Övlt Robert Ståhls Avdelningsförvaltare Alexander Ögren Wahlund Personalhandläggare Jacqueline Thelander Samtliga nås via växel 010-828 300. Fackliga företrädare OFR/O Mats Häggström SACO Suzanne Ericsson SEKO Urban Hellqvist OFR/S Christoffer Willers Samtliga nås via växel 010-828 300. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är bäst lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du flytande på både svenska och danska? Vill du kickstarta din karriär inom kundservice i ett ungt och socialt team? Sök då rollen som Kundtjänstmedarbetare på Senzum i Linköping! Om tjänsten Vi söker nu dig som är både svensk- och dansktalande till vårt energiska team i Linköping. Här får du chansen att arbeta i en modern och flexibel arbetsmiljö med grymma kollegor, där servicekänsla, kommunikation och teamwork står i fokus. Oavsett om du är i början av din karriär eller bara vill prova något nytt, är det här en perfekt möjlighet att utvecklas inom kundkommunikation och få värdefull erfarenhet i ett växande företag. Vad kommer du att göra? Hjälpa kunder via telefon, chatt och mejl – främst på danska och svenska Vara en problemlösare som får kunden att känna sig sedd och nöjd Arbeta i olika system och se till att allt flyter på bakom kulisserna Samarbeta med ett engagerat team som stöttar varandra Vi söker dig som: Talar flytande danska och svenska Gillar att prata med människor och vill ge service i världsklass Har en positiv attityd och trivs i ett ungt och socialt arbetsklimat Har ett intresse för kundkontakt – och gärna för mode! Är noggrann, ansvarstagande och tycker om att lära dig nya saker Vad erbjuder vi? Ett roligt, tryggt och utvecklande jobb Coachande ledarskap och interna utbildningar Kollektivavtal Friskvårdsbidrag, AW:s, och mycket mer! Information: Anställningsform: Inledande provanställning 6 månader Omfattning: 80-100% Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal Arbetsplats: Linköping (hybrid) Övrigt: I denna process genomför vi bakgrundskontroller via bakgrundkollen.se innan anställning. Urvalet sker löpande vilket innebär att annonsen kan tas ner innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första digital intervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. På Senzum arbetar med fördomsfri rekrytering och använder digitala verktyg för att säkerställa en rättvis och effektiv rekryteringsprocess. Genom att använda digital teknik och objektiva metoder arbetar vi för att hitta rätt person till rätt plats i vår organisation.
Välj ett jobb för att visa detaljer