Är du en relationsbyggare med erfarenhet av komplex B2B-försäljning? Trivs du i en självständig roll där du får driva affärer från första kontakt till order? Då kan du vara den vi söker! I denna roll är du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla affärer med både nya och befintliga kunder från prospektering till mottagen order. Med ett starkt kundfokus planerar du aktiviteter mot budget, identifierar kundbehov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med vårt säljteam, och trivs i en varierande roll där kundbesök och kundkontakt är en stor del av vardagen. Vi söker säljare som: Har en högskoleutbildning inom relevant område samt minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning med eget affärsansvar eller minst 5 års erfarenhet av liknande B2B-roll Har erfarenhet av tjänsteförsäljning Har god vana av att arbeta i CRM-system och goda kunskaper i Excel och PowerPoint Har B-körkort Behärskar både svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har: Förståelse för elektronikkomponenter, PCBA, kablage, monteringslösningar eller EMS Arbetat inom affärsområden som telekom, försvar eller liknande teknikintensiva branscher. Tjänsten är placerad på någon av våra sajter i Kumla, Linköping eller Göteborg och du kommer att rapportera till Säljchef på Syntronic Production Services. Vem är du? Som säljare på Syntronic ansvarar du för att aktivt driva försäljning gentemot både nya och befintliga kunder för att uppnå säljbudget. Du vet vikten av att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer, trivs med tydliga mål och har lätt för att identifiera kundens behov. Som säljare har du koll på vad som sker på marknaden och i omvärlden, samverkar med andra avdelningar inom vår koncern och driver offertarbete till avslut. Att överträffa förväntningar och att vara tekniskt nyfiken är en naturlig del av dig. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, och därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 1 augusti. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bakgrundskontroller förekommer. Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post. Under sommaren har vi längre svarstid än vanligt.
Är du legitimerad farmaceut med stort intresse för farmaci och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. I rollen som farmaciansvarig arbetar man med att coacha sina kollegor så att rådgivning, försäljning och effektivitet på apoteket ständigt förbättras i nära samarbete med säljansvarig på apoteket. Som Farmaciansvarig ansvarar man också för kompetensutveckling inom farmaci på sin arbetsplats. Man ansvarar för eller stöttar apotekschefen i kontakterna med lokal sjukvård, och är en god förebild i kundmötet samt tillvaratar och sprider vardagskunskap i syfte att förbättra kvalitet, kundupplevelsen och öka försäljningen. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Shelan Zangana berättar: Välkommen till vårt fina Apotek Hjärtat i anslutning till ICA Maxi Linköping! Vi är 20 härliga kollegor, 14 farmaceuter och 6 apotekstekniker, som hjälper våra kunder med bästa service. Apoteket har Linköpings öppnaste hjärta med generösa öppettider 7–22 alla dagar i veckan, som uppskattas mycket av våra kunder och ger möjlighet till varierade arbetstider för oss personalen. Hos oss kommer laget före jaget. Vi ställer upp för varandra, hjälper gärna varandra och har god kommunikation. Energin i gruppen tror vi är en framgångsfaktor och vi hoppas att du som söker vill vara med och bidra. För mig som chef, är det viktigt att vi trivs och har roligt med såväl varandra som med våra kunder och att vi utvecklas i våra yrkesroller. Vi har alltid kundernas bästa i fokus och vi strävar efter att överträffa kundernas förväntningar. Vill du ha stor variation och gillar när det rör på sig, då är detta jobb för dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Under sommaren och semesterperioden kan vår återkoppling på din ansökan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och återkommer så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Vi söker en personlig assistent till en härlig 15-årig kille! Är du en trygg, varm och initiativrik person som trivs med att arbeta med barn och ungdomar? Vi söker nu en personlig assistent på deltid för en 15-årig kille som bor tillsammans med sin familj. Arbetet innebär att vara en del av familjens vardag, där det ibland krävs att du tar ett steg fram och ibland ett steg tillbaka beroende på situationen. Om tjänsten: Uppdraget utgår ifrån Ljungsbro, med goda kommunikationer, det finns fördel om du är bilburen, men inget krav. • Deltid med varierande arbetspass enligt överenskommelse. • Arbetet sker i familjens hem, där samarbete och flexibilitet är viktiga delar av uppdraget. • Utomhusaktiviteter förekommer, så du behöver gilla att vara ute och kunna simma. • Viss fysisk träning ingår i arbetet för att stödja personen i hans aktiviteter och rörelse. Vi söker dig som: Vi söker dig som är rökfri, punktlig och har svenska som modersmål i tal och skrift. Datorvana är viktigt eftersom vi använder ett journalsystem. Erfarenhet av TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) är en fördel, men inget krav – vi ser gärna att du är nyfiken på att lära dig. Du behöver ha en grundläggande förståelse för medicinska termer. Erfarenhet av epilepsi, PEG och sondmatning är meriterande. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är stabil, trygg. Att du har en förmåga att behålla lugnet i olika situationer, hantera oväntade händelser med trygghet och vara en positiv kraft i vardagen. Du är lösningsfokuserad och har en god självinsikt, vilket gör att du kan skapa en trygg och harmonisk miljö för personen du arbetar med. Initiativförmåga är en viktig egenskap. Ibland uppstår lugnare stunder i arbetet, och vi vill att du kan se vad som behöver göras och ta initiativ utan att vänta på instruktioner. Den det berör är aktiv på sitt sätt – han kan tycker om att vara ute, utforska och hitta på saker. Det handlar inte om organiserad idrott, utan om vardagsnära och lustfyllda aktiviteter där din närvaro och delaktighet blir en viktig del. exempel: fotbollsmatcher, eller andra aktiviteter där sinnen aktiveras. Vi ser gärna att du har fantasi och engagemang för att hitta på roliga aktiviteter inom givna ramar. Stark parfym eller andra starka dofter bör undvikas. Personliga egenskaper vi värdesätter: Vi söker dig som är stresstålig, lugn och trygg. Du har en varm och empatisk personlighet och är tydlig och ärlig i din kommunikation. Humor och en positiv energi är viktiga egenskaper – gärna med barnasinnet kvar för att kunna möta personen på hans nivå. Tjänsten passar både kvinnor och män. Låter detta som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om dig och varför just du skulle passa som assistent till vår härliga kille. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!
Om Viljan Active Omsorg Rundelsgatan Active HVB Rundelsgatan är ett litet och specialiserat HVB beläget i Linköping. Vi tar emot barn och unga mellan 14-21 år i behov av individuell behandling i vårt lägenhetskoncept. Vi arbetar aktivt och målinriktat för att skapa en trygg, tillitsfull samt lärande- och meningsfull tillvaro. Om rollen som samordnande socialpedagog Hos oss arbetar du i en ledande position i ett team med olika professioner som gemensamt leder ungdomarnas behandlingsprocesser framåt. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra ungdomar. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation, det är av stor vikt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt och tryggt sätt. Tillsammans i teamet och tillsammans med ungdomen skapar du en fungerande och trygg vardag. Som samordnande socialpedagog arbetar du i verksamheten med att leda den dagliga driften och utföra omvårdnadsuppgifter, du bistår även verksamhetschef och biträdande verksamhetschef med administrativa arbetsuppgifter så som schemaläggning och bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Som samordnande socialpedagog är du behandlingsansvarig för de inskrivna och driver en ambitiös och målinriktad behandlingsprocess. Du är i din roll en naturlig del i den operativa ledningen. Kvalifikationer Du är inspirerande och relationsskapande och har god förmåga att etablera fina kontakter med både klienter och medarbetare. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se både verksamhetens och klientens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socionom, beteendevetare eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av att jobba som chef alternativt samordnare i en verksamhet inom socialt arbete. B-körkort. Meriterande: Handläggningserfarenhet från myndighet. Tidigare erfarenhet av att jobba behandlande med målgruppen. Grundläggande psykoterapiutbildning eller andra fortutbildande kurser som exempelvis TMO, MI, ÅP och dylikt. Anställningsvillkor Roll: Samordnande socialpedagog Anställningsform: Föräldravikariat, till och med 1/9 2026 med god möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad: Heltid. Arbetstid: Dagtid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31/7 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Mika Fischer, [email protected], 070-3055133 Biträdande verksamhetschef Olivia Ring, [email protected], 070-6678750
Är du tandläkare och vill utvecklas vidare genom specialistutbildning i ortodonti? Vi erbjuder nu en regional ST-tjänst inom ortodonti. Välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande Vi är en organisation med fokus på framtid, hållbarhet och jämlik munhälsa. Vi bedriver utvecklingsarbeten och omformar våra arbetssätt för att klara framtidens krav på tandvården, samtidigt som vi själva får en hållbar arbetsmiljö och ett yrke där vi kan utvecklas hela livet. Vi har ett tjugotal allmäntandvårdskliniker med varierande vårdpanorama och bedriver i Region Östergötland specialisttandvård inom samtliga specialiteter. Vi erbjuder ST-utbildningar, arbetar med odontologisk kvalitetsutveckling och i vår roll som Universitetsjukvårdsenhet arbetar vi aktivt med forskning i samverkan med odontologiska fakulteter och Linköpings universitet. Genom ett nära samarbete inom och mellan specialist- och allmäntandvården stöttar och lär vi av varandra i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Specialiseringstjänstgöringen omfattar minst 3 års heltidsarbete där du arbetar under handledning på en specialistklinik. En tredjedel av utbildningen består av teoretisk undervisning i form av seminarieprogram och kurser. Övrig tid består av klinisk träning inom ortodonti och sidotjänstgöring i andra odontologiska specialiteter. Den teoretiska delen av utbildningen och den kliniska tjänstgöringen är förlagd till Centrum för Ortodonti/Pedodonti kliniker i Östergötland. ST-utbildningen är målrelaterad med fortlöpande kunskapskontroller och avslutande examination. Målet med specialiseringstjänstgöringen är att du ska få den kompetens som krävs för specialistuppdraget. Den treåriga utbildningen ger dig en bred akademisk och klinisk helhetssyn, samt leder till goda insikter i behandling, pedagogik, vårdetik och ledarskap. ST-utbildningen genomförs i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om tandläkarnas specialiseringstjänstgöring, HSLF-FS 2017:77. ST-platsen är regionalt finansierad av Region Östergötland. Efter avslutad utbildning erhåller du en tjänst som övertandläkare i Ortodonti inom Folktandvården Östergötland. Om dig Du har svensk tandläkarlegitimation och minst två års allmänpraktik omräknat till heltid, inkl. både barn- och vuxentandvård. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare ska du ha visat ett målinriktat intresse för specialiteten både vad gäller kompetensutveckling och tidigare klinisk tjänstgöring. Rollen som ortodontist ställer höga krav på klinisk mognad och social kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande för uppdraget är yrkeserfarenhet som allmäntandläkare upp till fem år, tjänstgöring på specialistklinik under handledning av specialist upp till ett år på heltid samt vetenskapliga meriter. Vid urval till regionala ST-tjänster tillämpas den nationella meritvärderingen utarbetat av Nationella Samordningsgruppen för tandläkarnas specialiseringstjänstgöring (NSATS). Ansökan och anställning Tjänsten är en regional ST-plats och omfattar tjänstgöring på heltid under minst tre år med planerad start januari 2026 eller utifrån överenskommelse. I rekryteringsprocessen tillämpas samma meritvärdering som vid tillsättning av nationell ST-tjänst, utarbetat av Nationella Samordningsgruppen för tandläkarnas specialiseringstjänstgöring (NSATS). Vi vill att din ansökan ska innehålla ett personligt brev samt en meritförteckning, där vi kan tydligt se vad du har med dig för erfarenheter och att du uppfyller de krav som ställs för att bli antagen för en ST-plats. Spara meritförteckningen och tillhörande bilagor i vårt rekryteringssystem tillsammans med din ansökan. Välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2025. Urvalet sköts löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. För kännedom planerar vi att hålla intervjuerna den 11 och 12 september. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Är du vår nya Säkerhetsspecialist med inriktning mot informationssäkerhet? Om oss Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi växer snabbt och vår projektportfölj om 32 miljarder innebär fler spännande projekt än någonsin. Nu söker vi därför fler nyfikna och drivna personer som vill vara en del av vår resa. Välkommen till oss! Om tjänsten Specialfastigheter är marknadsledande inom säkerhetsfastigheter och säkerhet är en av våra mest prioriterade frågor. Säkerhetsenheten, där denna roll är placerad, arbetar bolagsövergripande med det systematiska säkerhetsarbetet, där informationssäkerhet, personsäkerhet, fysisk säkerhet och driftsäkerhet utgör centrala delar. I rollen som säkerhetsspecialist har du en central roll för att informationssäkerheten når ut i hela organisationen, inkluderat de projekt som bedrivs. Genom ditt arbete kommer du ge vår interna organisation så väl som projekt, förutsättningar att leva upp till de säkerhetskrav som ställs på verksamheten. Huvudfokus kommer att vara att utföra analyser, genomföra åtgärder och uppföljningar kopplade till informationssäkerhet. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp bestående av specialister och ansvarigroller inom säkerhetsområdet och du rapporterar till Specialfastigheters säkerhetschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Stötta, kravställa och följa upp projekt • Genomföra informationsklassningar och riskanalyser • Utreda/hantera incidenter • Vara delaktig i att utveckla och uppdatera styrande och stödjande dokument • Omvärldsbevakning inom området • Ta fram och genomföra utbildningar • I övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten Om dig För att vara framgångsrik i rollen har du: • Högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst 3 års erfarenhet av arbete inom liknande uppgifter och ansvar som beskrivs ovan • Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet utifrån relevanta standarder inom informationssäkerhetsområdet som exempelvis SS-ISO/IEC 27001 • Erfarenhet av att upprätta, hantera och utveckla riktlinjer och regelverk inom ovanstående områden • Förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar och tar dig an uppgifter med ett helhetsperspektiv • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Förmåga att leda och samordna mindre uppdrag och arbetsuppgifter • Körkort (B) Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att hålla utbildningar • Erfarenhet från att arbeta i verksamhet med höga säkerhetskrav Placering Din placeringsort är i Stockholm eller Linköping men då vi har fastigheter i hela landet ingår resor i tjänsten. Ansökan & övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2025-08-17. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen Vi påbörjar urvalsarbetet efter att ansökningstiden har gått ut. Därefter kontaktar vi aktuella kandidater för att boka in intervjuer. Inför en eventuell anställning genomför vi en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även alkohol- och drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen: Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen: Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO: Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna: Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Saab is a place where teamwork makes things fly. Literally. Join us and experience our supportive and friendly workplace. Your role This role provides an exceptional opportunity to influence Saab's future business success. You will work in a dynamic, streamlined team environment, with a focus on external business development activities. As a Customer Sales Responsible/Business Developer, you will be a pivotal member of the team shaping the future of the Advanced Jet Pilot Training System T-7 within Saab's Business Unit Aerospace Systems. We operate globally, collaborating with other Saab sites and business partners. Our portfolio includes the T-7 program in partnership with Boeing and commercial airframe assemblies for leading aerospace companies. This role offers a unique blend of strategic planning, customer engagement, and business development, all within a dynamic and international environment. The role is based in Linköping, with frequent domestic and international travel. Some of your responsibilities are: * Build and nurture strong relationships with customers, partners, governmental bodies, and authorities. * Analyse customer needs and market trends to align with our product portfolio. * Develop capture strategies, win plans, and identify business opportunities. * Conduct stakeholder mapping, competitive analysis, and strategic reviews. * Support offer preparation, negotiations, and customer handovers. * Support budget planning and order intake forecasting. * Coordinate market pricing with the Product Sales Responsible (PSR) and partner Boeing. * Present to top management and support marketing and sales communications. * Ensure compliance with export control laws and authorizations. * Initiate and coordinate Industrial Cooperation activities when applicable. Your Profile To thrive in this role, you should be a strategic, proactive, and culturally aware individual with strong stakeholder management and customer influence skills. You feel comfortable navigating complex business contexts and enjoy representing Saab externally. You are attentive to both the needs of the organization and the customer with ability to identify opportunities enabling you to adapt well to different circumstances. You have leadership qualities and an ability to build trust and commitment with your clients and colleagues. You are an excellent communicator, collaborator, and have a keen eye for identifying opportunities. Wanted skills and experience * Proven experience in business development, sales, or a related field * A good understanding of business principles, including political and financial landscapes. * Knowledge of customer procurement processes and decision-making structures. * Experience with various marketing and sales tools. * Strong communication, presentation, and negotiation skills. * Cultural awareness and networking skills across regions. * Familiarity with export control laws and compliance practices. * Knowledge of pilot training and pilot training products is considered beneficial but not required. Any relevant experience or interest in this area is an asset. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Dina arbetsuppgifter Avdelningen datorseende (CVL) söker efter en biträdande universitetslektor i Maskininlärning med fokus på beräkningsfotografi. Avdelningen för datorseende vid Institutionen för Systemteknik (ISY) har en pulserande forskningsmiljö med totalt 37 medarbetare varav 9 forskare, 17 doktorander och flera adjungerade forskare. CVL genomför forskning och utbildning på grund-, avancerad- och forskarnivå för maskinlärning inom datorseende. Avdelningen har blivit omnämnd som en av Sveriges bästa AI forskningsmiljöer i Vinnova’s tidigare rapport och LiU är Sveriges starkaste AI universitet enligt deras senaste rapport. Vi har verksamhet inom WASP (Wallenberg), ELLIIT (Excellence center) och LiUs profilområde VDF (Visual Digital Futures). För mer information om vårt arbete läs på vår hemsida. För den här rollen samarbetar vi med Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program, WASP, som är Sveriges största enskilda forskningsprogram i modern tid. Programmet skapar en plattform för akademisk forskning och utbildning i nära samarbete med ledande svensk teknikintensiv industri. Forskningen innefattar artificiell intelligens och autonoma system som verkar i samarbete med människor och som anpassar sig till sin omgivning med hjälp av sensorer, information och kunskap samt av system skapar intelligenta system. Som biträdande universitetslektor kommer du arbeta med maskininlärning med särskilt fokus på beräkningsfotografi. Det särskilda fokusområdet är forskning och utveckling av metoder samt matematisk analys relevant för perception, bildalstring och datorgrafik. Det övergripande fokusområdet är forskning och utveckling av algoritmer, metoder och teorier som syftar till att öka förståelsen för egenskaper och underliggande mekanismer i statistiska och djupinlärningsbaserade system, även vid simulerade data. Som biträdande universitetslektor förväntas du även utforska tillämpningsområden inom material och life science liksom säkerhet och digital forensik. Du är aktiv inom forskningssamhället, deltar i avdelningens verksamhet såsom seminarier och workshops, deltar i forskningsprojekt, kommunicerar resultat via vetenskapliga publikationer samt bidrar till att attrahera externa forskningsmedel. Samverkan är en integrerad del av universitetets forsknings- och utbildningsuppdrag. Du kommer huvudsakligen arbeta med forskning och forskarutbildning. Under förutsättning av oberoende beslut från WASP ingår finansiering av egen lön och drift under fem år, samt finansiering av två postdoktorer och två doktorander. Du förväntas ansvara för en egen forskargrupp och engagera dig i WASP:s forskarskola, nationella möten och andra aktiviteter. Du förväntas även aktivt söka ytterligare externa forskningsmedel för att säkra uppbyggnaden av en oberoende forskargrupp. I arbetsuppgifterna ingår ungefär 20 procent undervisning. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har doktorsexamen eller motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst söker vi dig som tagit ut din doktorsexamen under de senaste fem åren. För denna anställning kommer i första hand särskild vikt fästas vid den vetenskapliga skickligheten, i andra hand den pedagogiska skickligheten och i tredje hand övriga skickligheter som sinsemellan bedöms likvärdiga. Gällande vetenskaplig skicklighet är det särskilt meriterande med påvisade erfarenheter i projektarbete inom ämnet, inklusive utveckling av metoder och matematiska modeller, publikationer och användning av teknisk utrustning för bildalstring. Gällande pedagogisk skicklighet bedöms det som särskilt meriterande med erfarenheter i handledningen av studenter och doktorander inom ämnet. Särskilt meriterande för anställningen är också dokumenterad skicklighet i samverkan inom forskning. Övriga skickligheter som kommer att bedömas för denna anställning är teknisk skicklighet och förmågan till samarbete i grupp. Särskilt meriterande är erfarenheter i programmering av maskininlärningsmodeller och hårdvaran för bildalstring. Då undervisning och forskning till stor del sker på engelska, så ska du kunna uppvisa förmåga att undervisa och bedriva forskning på engelska. Vi söker en person med god samarbetsförmåga, som arbetar bra med andra människor och relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har självständighet och mod att agera efter din egen övertygelse. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller relationer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, och ser möjligheterna i förändringar. Din arbetsplats Läs mer om vår verksamhet på ISY här. Om anställningen För denna anställning gäller en anställningstid om 5 år, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. För mer information om behörighetskrav, bedömningsgrunder och anställningsförfarande för lärare se Linköpings universitets anställningsordning. Säkerhetskontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" nedan. Din kompletta ansökan inklusive bilagor ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 25 augusti 2025. För fullständig annons och information om ansökningsprocessen se vår hemsida. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Till vårt område Quality and Airworthiness söker vi en erfaren och driven chef för Airworthiness Office inom Aeronautics, Special Mission & Regional Aircraft. Airworthiness office är en viktig del i vår verksamhet som fungerar som en kontaktpunkt för samordning av luftvärdighetsfrågor mellan Designorganisationen och berörda myndigheter. Som chef för Airworthiness Office kommer du att leda sektionen som arbetar med certifiering och luftvärdighet för våra flygande produkter och modifieringar. I rollen kommer du ha personal- och verksamhetsansvar för sektionen där rollen luftvärdighetsingenjör ingår. Medarbetarna ingår i tre olika av civil och militär myndighetgodkända designorganisationer. Du kommer arbeta med rekrytering och utveckling av medarbetare och teamen inom sektionen samt ha yttersta ansvaret för tidplan och ekonomi för sektionens verksamhet. Du kommer ingå i områdets ledningsgrupp där du är med och utvecklar hela organisationens förmåga i form av strategier och stöttning mellan sektionerna. Några av dina ansvarsområden är: * Leda och coacha dina medarbetare * Skapa förutsättningar för att gruppen ska kunna prestera optimalt * Utveckla samarbetet med andra delar av organisationen för att säkerställa arbetssätt, tidplaner och efterlevnad av kravbilden * Tillse att vår verksamhet bedrivs effektivt och med god kvalitet * Budgetansvar Special Mission & Regional Aircraft utvecklar och underhåller Airborne Early Warning & Control Systems (AEW & C), samt underhåller Saabs civila flygplan (Saab 340 och 2000). I uppdraget ingår det att både utveckla nya lösningar till nya och gamla kunder samt att vidmakthålla och uppgradera redan sålda system. I sektionens uppgifter ligger bland annat: * Säkerställa att våra flygande produkter är godkända/certifierade inom våra civila och militära designtillstånd. * Ansvara för certifieringsarbetet och rapportering av händelser till luftfartsmyndigheter. * Projektleda arbetsuppgifter kopplade till certifiering och luftvärdighet inklusive kontakt mot berörd luftfartsmyndighet. * Driva och hantera uppdrag och varierande frågeställningar. * Ha breda kunskaper inom flera områden genom att arbeta med vårt interna regelverk och närliggande områden. * Vidareutveckla vår verksamhet kopplat till sektionens uppgifter och avdelningens mål och vision och att arbeta med ständiga förbättringar Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en tidigare ledande befattning. Gärna med personalansvar med insyn i vad det innebär, dock inget krav. Det är meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med myndigheter och/eller deras regelverk, kvalitetsarbete inklusive relevant kvalitetsmetodik, verksamhetsutveckling och förbättringsarbete inkl. metodik och verktyg. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Som ledare drivs du av att se människor utvecklas och lyckas. Du använder din kommunikativa förmåga för att skapa tillit och bygga förtroende. Du utmanar och ifrågasätter, för att vi ständigt ska bli bättre och utvecklas tillsammans. Du ser individerna och deras potential, samt hur de tillsammans bidrar på bästa sätt till helheten och kommer till sin rätt i arbetet. Förutom din förmåga att se varje individ behöver vi samtidigt dig som arbetar systematiskt med hög kvalitet och affärsfokus. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker en ledare som; * Skapar trygghet genom att bygga gemenskap och främja samarbete. * Leder med tillit och ger utrymme för beslutstagande på alla nivåer. * Tydliggör mål, roller och ansvar - och står stadigt även när det blåser. * Fokuserar på leverans och hjälper teamet att våga prioritera rätt. * Ser värdet i att både lyckas och misslyckas tillsammans, och stöttar sina kollegor längs vägen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Har du erfarenhet av att leda andra och drivs av att se dina medarbetare lyckas? Varmt välkommen med din ansökan! Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Till vårt område Quality and Airworthiness söker vi en erfaren och driven chef för Operation Development inom Aeronautics, Special Mission & Regional Aircraft. Som chef för Operation Development kommer du att leda sektionen som arbetar med kvalitet och verksamhetsutveckling för vår avdelning. I rollen kommer du ha personal- och verksamhetsansvar vilket innebär att du kommer arbeta med rekrytering och utveckling av medarbetare och teamen inom sektionen samt ha yttersta ansvaret för tidplan och ekonomi för sektionens verksamhet. Du kommer ingå i områdets ledningsgrupp där du är med och utvecklar hela organisationens förmåga i form av strategier och stöttning mellan sektionerna. Några av dina ansvarsområden är: * Leda och coacha dina medarbetare * Skapa förutsättningar för att gruppen ska kunna prestera optimalt * Utveckla samarbetet med andra delar av organisationen för att säkerställa arbetssätt, tidplaner och efterlevnad av kravbilden * Tillse att vår verksamhet bedrivs effektivt och med god kvalitet * Budgetansvar Special Mission & Regional Aircraft utvecklar och underhåller Airborne Early Warning & Control Systems (AEW & C), samt underhåller Saabs civila flygplan (Saab 340 och 2000). I uppdraget ingår det att både utveckla nya lösningar till nya och gamla kunder samt att vidmakthålla och uppgradera redan sålda system. I sektionens uppgifter ligger bland annat: * Ansvara för avdelningens verksamhetsutvecklingsmetodik samt uppföljning av verksamhetutvecklingsprojekt * Säkra kvalitet och effektiva processer och rutiner kopplat till avdelningens designverksamhet * Leda, driva och deltaga i verksamhetsutvecklingsprojekt * Leda, driva och deltaga i kvalitetsprojekt * Bistå med kunskap och verktyg för kvalitet och förbättringsarbete * Utveckla och skapa arbetssätt för avdelningen * Koordinera arbetet med Processes, Methods & Tools för avdelningens designarbete (AEW&C) * Facilitera Workshops kopplat till förbättringsarbete eller lessons learned * Vidareutveckla vår verksamhet kopplat till sektionens uppgifter och avdelningens mål och vision och att arbeta med ständiga förbättringar Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en tidigare ledande befattning. Gärna med personalansvar med insyn i vad det innebär, dock inget krav. Det är meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med myndigheter och/eller deras regelverk, kvalitetsarbete inklusive relevant kvalitetsmetodik, verksamhetsutveckling och förbättringsarbete inkl. metodik och verktyg. Som ledare drivs du av att se människor utvecklas och lyckas. Du använder din kommunikativa förmåga för att skapa tillit och bygga förtroende. Du utmanar och ifrågasätter, för att vi ständigt ska bli bättre och utvecklas tillsammans. Du ser individerna och deras potential, samt hur de tillsammans bidrar på bästa sätt till helheten och kommer till sin rätt i arbetet. Förutom din förmåga att se varje individ behöver vi samtidigt dig som arbetar systematiskt med hög kvalitet och affärsfokus. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Vi söker en ledare som; * Skapar trygghet genom att bygga gemenskap och främja samarbete. * Leder med tillit och ger utrymme för beslutstagande på alla nivåer. * Tydliggör mål, roller och ansvar - och står stadigt även när det blåser. * Fokuserar på leverans och hjälper teamet att våga prioritera rätt. * Ser värdet i att både lyckas och misslyckas tillsammans, och stöttar sina kollegor längs vägen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Har du erfarenhet av att leda andra och drivs av att se dina medarbetare lyckas? Varmt välkommen med din ansökan! Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer