Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Utgångspunkten för dig som lärare är att arbeta utifrån läroplanen med planering, undervisning, utvärdering samt både summativ och formativ bedömning. Arbetet sker både självständigt, men också i samarbete med kollegor i ämneslag i mycket stor utsträckning. Som lärare i åk 7-9 samarbetar du med vårdnadshavare, kollegor och med andra som förekommer i skolan för att nå en högre måluppfyllelse och skapa de bästa förutsättningarna för varje elev. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierande och utmanande undervisning. Att använda digitala verktyg är en naturlig del i din undervisning. Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper samt har en positiv inställning till verksamhetens gemensamma utvecklingsarbete. I tjänsten som lärare på Linghemsskolan ingår mentorskap i en klass tillsammans med en eller två mentorskollegor. Som mentor ingår du i ett årskursteam där samarbete är en viktig del i uppdraget. Din arbetsplats Linghemsskolan är en mindre högstadieskola en bit utanför Linköping. Du tar dig enkelt med pendeln eller med bil till skolan där du även har gratis parkering intill skolbyggnaden. På skolan går ca 240 elever i åk 7-9. Linghemsskolan delar delvis lokaler med Himnaskolans åk 6. På Linghemsskolan arbetar ca 35 i personalen. Skolan har de senaste åren satsat på fler heltidsmentorer och har exempelvis mycket kompetenta elevstödjare, lärare, specialpedagog etc. Skolan präglas av en familjär stämning där "alla känner alla" och "alla elever är allas elever". En prestigelöshet och samarbetsklimat råder och skolan arbetar aktivt med undervisningsförbättring genom inkluderande skolutvecklingsarbete. Du som söker Du som söker har en lärarutbildning och lärarlegitimation i något eller några NO-ämnen, företrädesvis kemi alternativt biologi, gärna i kombination med matematik för åk 7-9. I din roll som lärare i årskurs 7-9 har du goda kunskaper om skolans uppdrag och är väl bekant med läroplanen (Lgr22) och övriga styrdokument. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Lgr22) ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling. Du ansvarar för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Som lärare är du en god förebild. Du leder och organiserar arbetet så att en god lärandemiljö skapas. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande samt dokumenterar det. Du samarbetar väl med kollegor, vårdnadshavare och andra kontakter i samhället som förekommer i din yrkesroll. Vidare har du en personlig mognad, dvs är trygg och stabil och har god självinsikt. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Snarast Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15545 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som junior översiktsplanerare arbetar du med strategiska planeringsfrågor och översiktlig planering, såväl inom som utom Plan- och bygglagens processer. Du deltar i projekt, eller leder mindre projekt självständigt, och tillsammans med kollegorna på enheten är du med och tar efter förmåga ansvar för helheten genom en kontinuerlig dialog i våra ofta komplexa frågor. Förankring, genomförbarhet och digitalisering är viktiga utvecklingsfaktorer vi jobbar med i våra projekt och processer. Fokus för detta uppdrag är att stötta enheten med olika GIS-uppdrag, små som större, och såväl produktion och analys, men också att genomföra olika typer av kartläggningar och omvärldsbevakningsinsatser. Din arbetsplats Enheten för strategisk planering är en av tre enheter inom Stadsplaneringsavdelningen, som arbetar på uppdrag av Samhällsbyggnadsnämnden och Kommunstyrelsen. Avdelningen arbetar med övergripande strategisk planering, översiktsplanering och detaljplanering och ansvarar också för kommunens markförsörjning och exploatering. På Enheten för strategisk planering finns en bred kompetens inom strategisk/översiktlig planering, trafik, ekologi, kulturmiljö och digitalisering/visualisering. Tillsammans lägger vi grunden för ett hållbart Linköping och skapar beredskap för dagens och framtidens utmaningar. Arbetsplatsen är belägen i nya lokaler i Ebbepark. Vi jobbar aktivitetsbaserat, flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta viss tid på distans. Nu söker vi en översiktsplanerare som vill vara med och driva kommunens fysiska planering och utveckling. Kommunen står inför flera komplexa och strategiska stadsbyggnadsfrågor som du kan förvänta dig att arbeta med. Vi har en antagen Planeringsstrategi som ligger till grund för vårt arbete med en ny digital översiktsplan för kommunen och vår kontinuerliga planeringsanalys. Du som söker Din utbildningsbakgrund är arkitekt/landskapsarkitekt/planeringsarkitekt/samhällsplanerare/kulturgeograf eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. För denna tjänst har vi inga krav på tidigare yrkeserfarenhet, men vi söker en engagerad person med stor lust att utveckla sin förmåga att analysera motstridiga planeringsförutsättningar och omsätta dessa i kloka planeringsinriktningar. Goda kunskaper inom geografiskt informationshanteringssystem (GIS) är ett krav. Tidigare erfarenhet av övergripande trafikplanering och grönstrukturarbete är meriterande. Som person har du driv och du trivs med att samarbeta med andra. Arbetet konkretiseras ofta i olika texter så det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. I ditt arbete är du strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-10-01, eller efter överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, från och med 2025-10-01 till 2026-05-31 Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-08-17 Ref. nr: 15505 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld! Din roll Vill du vara med och bygga taktiska datanätverk för både flygande och markbaserade plattformar? I denna roll får du vara en nyckelperson i utvecklingen av några av världens mest avancerade kommunikationslösningar för Gripen och andra plattformar. Du kommer att leda utvecklingen av hur flygplan kommunicerar med varandra och skapa en taktisk förmåga genom nätverk för tal- och datakommunikation. Som teknisk projektledare på BU Gripen E/F Data Links & Communications får du ett övergripande ansvar för att koordinera och leda utvecklingen av flygsäkerhetskritiska och taktiska funktioner för Gripen. Du kommer att arbeta mellan mjukvara och maskinvara, och säkerställa att teamet arbetar mot gemensamma mål för att göra Gripen taktiskt användbar i olika scenarier. Sektionen består av 20 personer uppdelade i mindre multifunktionella team som täcker hela utvecklingskedjan - från tidiga definitioner och kravställning, via upphandling av hårdvara och mjukvaruimplementation, till verifiering i flygsimulatorer och stöd vid flygprov. I din roll som teknsik projektledare kommer du att hantera hela produktkedjan och säkerställa att alla projektfaser genomförs effektivt, inom tidsramar och enligt plan. Du kommer att spela en central roll i att samordna aktiviteter mellan olika team och säkerställa att kommunikationen är smidig och att alla delar av utvecklingen lever upp till de höga krav som ställs. Du kommer att vara en uppskattad ledare, och samarbete samt ansvarstagande kommer att vara i fokus i ditt team. I rollen ingår bland annat följande ansvar: * Projektledning och samordning av resurser * Konceptutveckling och ledning av kravinsamling och systemdesign * Inköp av utrustning och hantering av leverantörer * Övervakning och implementering av system, analys och felsökning i flygsimulatorer och vid flygprov * Support och verifiering av funktioner och system * Möjlighet till utlandsresor för projektstöd och verifiering Din profil * Relevant utbildning, exempelvis inom teknisk fysik, datateknik eller liknande. * Dokumenterad erfarenhet av projektledning och att framgångsrikt leda tvärfunktionella team. * Erfarenhet av att leda systemering och integration av komplexa system, både hårdvara och mjukvara. * Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, för effektiv kommunikation med internationella team och kunder. För att lyckas i denna projektledarroll behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och en stark förmåga att prioritera och fokusera på rätt uppgifter i rätt tid. Din arbetslivserfarenhet speglas i ditt sätt att ta ansvar, agera proaktivt och behålla lugnet även under press. Du har förmåga att leda genom förändringar och hålla projekten på rätt kurs. Din noggrannhet och metodiska arbetssätt är avgörande, särskilt när det gäller utveckling av säkerhetskritiska system. Du trivs i en ledande roll, där du inte bara driver projekt framåt utan också stöttar och motiverar teammedlemmar för att optimera arbetssätt och verktyg. Som projektledare är du en kommunikativ person som anpassar din dialog efter mottagare och situation, är lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du har ett stort intresse av att effektivisera teamets arbetssätt och har en passion för att driva projekt mot framgång. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här
Brinner du för individen? Att arbeta som lärare på Klara Teoretiska Gymnasium innebär att vara en del av en skola som verkligen ser och sätter eleven i centrum. Vi kallar det "edyoucation" – ett tillvägagångssätt som fokuserar på teoretisk kunskap och på att utveckla elevernas personliga färdigheter, sociala kompetens och emotionella intelligens. Som lärare hos oss får du möjlighet att vara en nyckelspelare i den här utvecklingen, där din insats bidrar till att motivera och inspirera eleverna att nå sin fulla potential. Om oss Klara Teoretiska Gymnasium har funnits sedan 2000 och idag är vi 350 medarbetare och totalt finns det 4200 elever på våra gymnasieskolor. Vi har 11 skolor runt om i Sverige som erbjuder högskoleförberedande utbildningar inom ekonomi, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Vi erbjuder även yrkesprogrammet Försäljnings- och service på vår skola i Linköping. Det här är Klara Teoretiska Gymnasium Linköping Klara teoretiska gymnasium i Linköping startade 2005 och erbjuder 3 högskoleförberedande program, SA, EK och NA samt 1 yrkesförberedande program, FS. Vi är en fristående skola centralt belägen vid Resecentrum och Stångån och vi har i dagsläget ca 450 elever samt 40 medarbetare. Det här söker vi Nu söker vi en gymnasielärare som vill undervisa och inspirera våra elever inom ämnet juridik på Ekonomiprogrammet. Vi söker dig som är legitimerad lärare, behörig att undervisa i juridik på gymnasienivå samt har erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika förutsättningar och kan variera din undervisning. Vidare har du lätt att skapa förtroendefulla relationer med elever och är van att ha föräldrakontakter. Du värdesätter ett nära samarbete med kollegor och är lyhörd för andras kunskaper. Det innebär att du alltid strävar efter att utveckla din undervisning och bidra i det kollegiala lärandet. Det här erbjuder vi dig På KLARA är vi övertygade om att en trygg, peppande och direkt kommunikation är grunden för en positiv lärmiljö. Vi tror också att ditt arbete inte bara handlar om att förmedla kunskap, utan om att hjälpa varje elev att navigera i livet med självförtroende och ansvar. Här coachar du eleverna att klara sina studier och motiverar dem till vad framtiden har att erbjuda. Att vara en del av vårt team innebär också att du får arbeta i en miljö som prioriterar både din och elevernas utveckling. Vi erbjuder en trygg och stöttande arbetsmiljö där dina idéer och din kreativitet värderas högt. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrig information Tillträdesdag: 7 augusti 2025 Placeringsort: Linköping Anställningsform: Tillsvidare • Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning, tillträde den 2025-08-07 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 15 juli 2025 Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Magdalena Hammar, rektor, [email protected] eller biträdande rektor Jenny Lindvall, [email protected] Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.
Vill du arbeta på en behandlingsmottagning? Då har vi jobbet för dig! Njurmedicinska klinikens huvuduppgift är att utreda patienter med medicinska njursjukdomar och att behandla patienter med kronisk njursvikt. Njurmedicinska kliniken består av en mottagning, en slutenvårdsavdelning och tre dialysenheter. Två dialysenheter är belägna i Linköping och en i Motala. Dialysmottagningen universitetssjukhuset är en öppenvårdsenhet dit patienterna kommer för att få sin dialysbehandling. Vi är en enhet i framkant där forskning och utveckling är en självklar del av vår verksamhet. På kliniken har vi av tradition ett gott samarbete mellan yrkesgrupperna och vi arbetar teambaserat med våra patienter i fokus! Du är välkommen att hospitera på dialysmottagningen för att prova om detta är en verksamhet för dig. Varmt välkommen att bli en del av vårt gäng! Vårt erbjudande Vi söker dig som vill arbeta som sjuksköterska tillsammans med oss på vår dialysmottagning. Väljer du att arbeta hos oss, kommer du till en rolig och härlig arbetsgrupp med hjälpsamma och stöttande kollegor som kommer ta väl hand om dig! För att du ska känna dig trygg som ny hos oss, satsar vi extra på din introduktion. Du får en sex veckor lång introduktion tillsammans med erfarna handledare. Under introduktionen får du lära dig om dialysmonitorer och om omvårdnaden av våra dialyspatienter för att börja din resa mot att bli en erfaren dialyssjuksköterska. Vår ambition är att du skall utvecklas tillsammans med oss och där intern kompetensutveckling samt kurser som gynnar både dig som medarbetare och oss som verksamhet är en viktig del. Vi arbetar för ett öppet och hjälpsamt klimat där vi främjar frågor och förslag till förbättringar. Vi tror på ett engagerat medarbetarskap och våra medarbetare deltar aktivt i olika förbättrings-projekt, men också genom att dela med sig av sin kunskap till gruppen. Vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö till exempel genom daglig reflektion, med fokus på patientsäkerhet och arbetsmiljö. Genom gemensam teamreflektion minskar risken för medarbetare att ta de tar med sig arbetet hem, men det förbättrar också det kliniska utfallet och patientsäkerhet. Vill du vara med att skapa en fantastisk behandlingsmottagning? Vi och våra patienter behöver just dig med driv, lust och energi! Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och även om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Dialysmottagningen är en öppenvårdsenhet dit våra patienter kommer hemifrån för att få behandling. Som sjuksköterska arbetar du aldrig ensam utan tillsammans i team. Efter din introduktion ansvarar du för 2-3 patienters dialys under ditt arbetspass. Dialysarbetet innebär en spännande kombination av avancerad behandlingsvård, medicinsk teknik och patientnära omvårdnad. Vi använder oss mycket av tekniska lösningar. Exempelvis har varje sjuksköterska en egen läsplatta där vi kan läsa i patientens journal samt kontrollera behandlingsordinationen. Vi har också ett digitalt monitoreringsprogram där vi signerar alla behandlingsinställningar och i viss mån övervakar behandlingen. Dialysmottagningen har 20 behandlingsplatser och är öppen sju dagar i veckan med kvällspass måndagar, onsdagar och fredagar då vi stänger klockan 19.45. Övriga dagar har vi enbart öppet dagtid. Dialysmottagningen använder sig av individuell schemaläggning utifrån verktyget Tessa. Din återhämtning och hälsa är viktig för oss. Som sjuksköterska tjänstgör man i snitt något mer än en kväll i veckan och arbetar var tredje/var fjärde helg. Citat från en av våra dialyssjuksköterskor: ”Man är aldrig ensam under ett arbetspass på dialysen, det finns alltid någon att fråga eller ta hjälp av. Det ger en trygghet, vilket var en av de saker jag uppskattade när jag gick min introduktion, och som jag värdesätter än idag, 5 år senare. På köpet får vi en himla bra och tajt sammanhållning mellan oss kollegor. Jobbet blir roligare och kommunikationen bättre eftersom vi blir ett så sammansvetsat team. Dessutom älskar jag den humor som vi har på jobbet, något som är oerhört viktigt även i ett professionellt yrke.” Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av dialysvård eller behandlings-mottagning sedan tidigare är meriterande. Du ser dig själv som en teamspelare med god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann och tar eget ansvar i ditt arbete. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Om du dessutom är en person med tankar och visioner om hur vi kan utveckla och förbättra vården, kommer du passa bra hos oss! Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Intervjuer pausas under vecka 30-33. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Har du minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete som controller? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en controller till vår kund i Linköping. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia med planerad start så snart som möjligt och förväntas pågå till 10 mars 2026. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs på plats hos vår kund i Linköping. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens controller och ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare samt projektansvarige. Vidare kommer du att: Arbete i huvudsak med budgetprocessen för 2025 där uppdraget innebär att vara sammankallande och hålla ihop processen under hösten 2025 Arbete i huvudsak med bokslutprocessen för 2025 där uppdraget innebär att vara sammankallande och hålla ihop processen under vintern 2025/2026 Skapa en grund för den fortsatta hanteringen av budget- och bokslutsprocessen för 2026 Arbetet innebär att stötta med underlag och analyser på uppdrag från controller/teamledare och ledning Hålla ihop och genomlysa den gemensamma ekonomin Stötta vissa forskningsprojekt samt bedöma/granska kalkyler och upplägg i nya forskningsprojekt Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa Verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag Dina kvalifikationer Examen från 3-årigt gymnasium alternativt YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete ELLER 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 ås erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete Erfarenhet som konsult av liknande uppdrag med syfte att genomlysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet Erfarenhet av att vara ansvarig för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning Erfarenhet av processförbättring och processutveckling. Utveckla, effektivisera och förbättra arbetsprocesser God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-08-22. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Har du flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete? Då kan detta vara ett uppdrag för dig. Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker flera redovisningsekonomer till ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och förväntas pågå till 10 mars 2026. Uppdraget är på heltid 100% och arbetet utförs i kundens lokaler i Linköping. Kunden är ett svenskt statligt universitet. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsekonom kommer du att arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige. Vidare kommer du att: Arbeta med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt Arbeta med genomlysning av befintliga projekt samt starta upp nya projekt Arbeta med fullkostnadskalkyler samt uppföljning av förbrukning av projektmedel Ha avstämningar med projektledare Hantera dokumentation av gamla och nya projekt Vara ansvarig för ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt Ansvara över budget- och prognosarbete Verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa Dina kvalifikationer Examen från 3-årigt gymnasium och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete alternativt 3-årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller 2-årig YH utbildning med inriktning ekonomi och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-08-22 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Om företaget Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden, Nederländerna, Tyskland och Storbritannien. Sammantaget säljs Cloettas produkter i fler än 50 länder. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Ahlgrens, Jenkki, Kexchoklad, Malaco och Sportlife. Cloetta har sju fabriker i fem länder. I Ljungsbro finns Cloettas produktionsanläggning för choklad, wafer, skum och dragerade produkter. Här arbetar idag ca 350 personer. Dina arbetsuppgifter Som timanställd på Cloetta jobbar du som processoperatör och ansvarar för att våra uppskattade produkter produceras på ett effektivt sätt med ett kvalitativt resultat. Arbetsuppgifterna består bland annat av att: - Optimera produktflödet för att få en effektiv produktion - Köra processmaskin och pack enligt instruktioner - Kontrollera kvalitet - Dokumentera och rapportera enligt rutiner - Felsöka och utföra enklare underhållsarbete Skiftgång gäller i fabriken och arbetstiderna roterar mellan både dag, kväll och natt. Uppdraget inleds under vecka 34, men ett senare startdatum kan diskuteras. Din profil - Studerar på 100% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 75%, med anledning av bestämmelser i vårt kollektivavtal - Har truckkort A1-4 eller kan tänka sig skaffa sig ett innan anställning - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Möjlighet att arbeta varierade tider (dagtid, kvällar och nätter) Anledning till att jobba extra kan vara för att dryga ut studentkassan eller helt enkelt bara skaffa sig mer erfarenhet. Oavsett vad, är du en driven person med motivation och effektivitet som kan ställa upp med kort varsel men även under tidsbestämda perioder. Du som person är flexibel och anpassar dig snabbt. Du är positiv och har viljan att göra ett bra jobb. Vi värdesätter även egenskaper som samarbetsförmåga samt att du är en social lagspelare som arbetar bra i team och är duktig på att kommunicera. Ansökningsförfarande Anställningen blir en student eller behovsanställning på Skill. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, samtidigt som återkopplin kan dröja pga semestertider. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men vid frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta ansvariga rekryterare på Skill. Jesper Björklund [email protected] och Mathilda Hertz [email protected] Om oss på Skill Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vill du bli del av ett helt nytt team som utvecklar framtidens försvarsteknik? Saab Dynamics och Kockums söker utvecklingsingenjörer till Fuze Design Underwater i Linköping. Vi bygger nu gemensamt upp en helt ny sektion inom mekanikkonstruktion, som ska arbeta med utveckling och vidmakthållande av elektriska och mekaniska tändsystem till undervattensprodukter som exempelvis minor, torpeder och sjunkbomber. I din roll kommer du både att arbeta med konstruktion av nya produkter och förvaltning av befintliga produkter. Du kommer att vara med och designa, utveckla och följa våra produkter från idé till färdig produkt. En del av arbetet innebär att bistå produktionen med felsökning och förvaltning, där du hanterar ändringsärenden och ser till att våra produkter kan fortsätta produceras och levereras till våra kunder. Vi bistår också kunder med exempelvis underhåll och uppdatering av produkter. Arbetet görs både i kontorsmiljö, i labb och i fält, och du får möjlighet att lösa tekniska utmaningar och säkerställa produktens långsiktiga funktionalitet. Systemarbete i form av dokumentation, kravskrivning och kravuppfyllnad är också en viktig uppgift. Dina arbetsuppgifter kommer att vara omväxlande och utmanande, med stort ansvar men också friheten att planera ditt eget arbete. Här får du chansen att bli en viktig del i ett team och bidra till att säkerställa kvaliteten på våra nuvarande produkter och utveckla inför framtiden. Eftersom sektionen är ny finns det också stora möjligheter att påverka och bidra i utveckling av arbetssätt och struktur. Upplärning och stöttning kommer att ske genom nära samarbete med vår systersektion i Karlskoga vilket innebär en del resor mellan våra siter, speciellt i början. Din profil Vi söker dig som är framåt och utåtriktad och som har lätt för att kommunicera och samarbeta. Vi tror att du är civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot maskinteknik, teknisk fysik, elektronik, kemi eller har en utbildning/erfarenhet som bedöms relevant. Erfarenhet av konstruktions- och/eller systemingenjörsarbete är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Jag är en glad och utåtriktad tjej på 33 år som nu söker nya personliga assistenter för inhopp vid behov. Jag är en mycket aktiv person som gillar sport, träning och simning. Jag gillar att resa, ibland följer du som assistent med mig. Jag behöver personlig assistans med de vardagliga sysslorna såsom att klä på mig eller att ta hand om mitt hem. Jag har verbalt tal och kan uttrycka mig väl om vad jag vill och vad du ska göra. Jag använder rullstol, och behöver din assistans med förflyttningar, gå-träning och stretching. Jag använder mig av personlig assistans dygnet runt och jag söker nu en assistent som kan arbeta dygnspass med mig. Det är ett krav att du som söker: - Har ett ungdomligt sätt - Har körkort - Inte allergisk mot pälsdjur - Icke rökare Det är bra om du: - Har erfarenhet inom personlig assistans eller motsvarande. - Har en bra fysik då det ibland kan förekomma lyft i arbetet och hjälp med förflyttningar och träning. - Har lite datorvana eftersom jag gillar att arbeta en del med data. Som person är du positiv i ditt sätt och du tar ansvar och är pålitlig. Jag ser gärna att du är en person som kommer med egna initiativ och förslag vad vi kan hitta på. Du bör vara lyhörd och flexibel att se vad jag vill göra utifrån mina behov. Det är viktigt att du och jag har det trevligt tillsammans. Jag vill se dig som en vän som hjälper till och att vi delar upplevelser tillsammans. Jag ser gärna att du som söker är kvinna. Tjänst : Timanställning, omfattning enligt överenskommelse, vid behov. Arbete 24-timmars pass med sovande jour. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Välkommen med din ansökan! Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer