Vill du arbeta i ett litet, hjälpsamt team där ansvar och samarbete står i fokus? Vi söker nu dig som vill vara med och driva utvecklingen framåt hos Field, en ledande aktör inom geospatiala lösningar som drivs av mjukvara, sensorer och AI-teknik. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag hos företaget Field i Linköping med målet att bli överrekryterad på sikt. Detta ger både dig och Field en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Arbetsuppgifter Som fullstackutvecklare hos Field får du arbeta i en varierad och dynamisk vardag där du ibland jobbar fokuserat med backendutveckling i systemet, andra gånger bidrar du med nya funktioner i webbappen eller andra löpande projekt. Alla i teamet tar ansvar, hjälps åt och du får stort utrymme att komma med egna initiativ och påverka både teknikval och arbetssätt. Rollen passar dig som trivs med omväxling och vill utvecklas i en miljö där lärande och problemlösning står i centrum. Du får arbeta nära verksamheten, se resultat av ditt arbete direkt och vara med och bidra till att vi fortsätter ligga i framkant inom vårt område. Fields techstack inkluderar: Frontend: Angular, TypeScript, JavaScript, React Backend: Java (Spring Boot), Express, Fastify, C++ Databaser: MongoDB, PostgreSQL Moln & containerisering: Vultr Cloud, Docker Miljöer: Linux- och Windowsservrar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom programmering, systemvetenskap, civilingenjör eller motsvarande • Tidigare erfarenhet av GIS, fullstackutveckling eller vår techstack (t.ex. Java, React, Angular, C++, Docker, Linux) är meriterande • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift Vi söker dig som är öppen, lättsam och naturligt tar ansvar över dina arbetsuppgifter. Du trivs i en miljö där man jobbar tillsammans, delar med sig av kunskap och hjälps åt för att nå gemensamma mål. Vi tror att du har lätt för att samarbeta med andra oavsett om det handlar om kollega på kontoret eller med kollegor från andra delar världen. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt, samtidigt som du har ett prestigelöst förhållningssätt till både människor och teknik. Vi ser också att du är noggrann och strukturerad, vilket hjälper dig att skapa ordning även i komplexa uppgifter. Du gillar att ha koll, både på detaljer och helhet samtidigt som du är lösningsorienterad för att snabbt anpassa dig när något förändras. Du har en nyfiken inställning, tycker det är kul att lära dig nytt och är inte rädd för att gräva efter svar på egen hand. Att ha "svart bälte i googling" är något vi verkligen uppskattar, och det märks att du har ett driv i att hitta smarta, hållbara lösningar på de problem som dyker upp. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Diskettgatan 11. 583 35 Linköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa via [email protected] eller 070 - 434 17 71 så hjälper vi dig. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi vill bli fler inom vår El- och Automationssektion med kontor i Linköping, Norrköping och Nyköping! Är du erfaren industrielektriker eller automationstekniker som vill byta karriär och vidareutbilda dig till elkonstruktör. Vi erbjuder dig utbildning i de programvaror som krävs, där vi självklart står för kostnaden. Du kommer med stor sannolikhet arbeta mot några av AFRYs största kunder antingen i AFRY:s regi eller direkt i våra kunders verksamheter. Uppdragen/projekten är främst inom Östergötland- och Sörmlands län och är framför allt inom Processindustri, Stålindustri samt Tillverkningsindustri. Vad du kan förvänta dig: Vi gör denna satsning då vi tror starkt på att överföra den befintliga kompetens som finns hos dig och bygga vidare på den med de kunskaper som krävs för att bli en vass elkonstruktör. Vi har redan flera lyckade exempel av befintliga medarbetare som gjort denna resa med väldigt framgångsrika resultat. Här finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som Industrielektriker/Automationstekniker med längre erfarenhet. Som anställd på AFRY så arbetar du dagtid Kvalifikationer Vi tror att du som söker känner igen dig i nedanstående beskrivning: Du har anskaffat dig relevant kunskap för tjänsten genom arbete eller har läst motsvarande teknisk utbildning på gymnasienivå eller högskolenivå. Har minst 5 års erfarenhet men gärna längre av arbete som industrielektriker eller automationstekniker inom industrin och är självgående. Kan kommunicera mycket väl inom svenska och engelska. Vi tror att rätt person för den här rollen är en teamplayer som värderar att skapa goda relationer. Vi tror du är en person som har en vilja och eget driv, något vi sätter stor vikt vid då tjänsten förutsätter att du är villig att utvecklas från dag ett. Låter det här spännande? Ta chansen och sök. Har du några frågor eller funderingar är det bara att höra av dig! Ytterligare information Intervjuer och urval sker löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 2025-08-31. Frågor eller funderingar? Hör gärna av dig! Mattias Walther, Sektionschef +46 10 505 01 44 [email protected] Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Du kommer vara vårdenhetschef för både infektionsmottagningen på vrinnevisjukhuset i Norrköping och universitetsjukhuset i Linköping. Vårt erbjudande Infektionskliniken i Östergötland är en länsövergripande klinik med verksamhet inom området Infektionssjukdomar. Vi ingår i Medicincentrum och finns på universitetssjukhuset i Linköping (US), vrinnevisjukhuset i Norrköping (ViN) samt har konsultverksamhet på lasarettet i Motala (LiM). Kliniken har totalt cirka 160 medarbetare och det bedrivs dygnetrunt verksamhet med sluten- och öppenvård på både US och ViN. Totalt finns det 38 vårdplatser, 19 på US och 19 på ViN. På mottagningarna handläggs infektionssjukdomar utifrån vår spetskompetens och vårt helhets-ansvar. Bland diagnoserna kan nämnas HIV, tuberkulos, hepatit, MRSA, och immunbrist. Kliniken har också ett vaccinationsuppdrag. På US finns en högisoleringsenhet för vård av patienter med högsmittsamma sjukdomar. På ViN finns sedan några år en sprututbytesverksamhet där personer med intravenöst missbruk ges möjlighet att byta sina sprutor i hälsofrämjande och förebyggande syfte. På vår klinik bedrivs bred klinisk forskning, både nationell och internationell, av flera yrkes-professioner vilket genomsyrar vår verksamhet. Undervisning och forskning genomförs också i nära samarbete med Linköpings universitet. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning I ditt uppdrag som vårdenhetschef för Infektionsmottagningarna ingår det att leda, planera och utveckla verksamheten i nära samarbete med klinikens övriga fyra vårdenhetschefer, biträdande verksamhetschef och verksamhetschef. I klinikens ledningsarbete ingår också medicinskt ledningsansvariga läkare vilket ger en bred och djup kompetens inom flera områden. En sektionsledare finns på respektive ort för att bistå i ledningsarbetet. Tillsammans driver vi och utvecklar verksamheten framåt. Du har ett arbetsmiljö- och arbetsgivaransvar för cirka 25-30 medarbetare, bestående av sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer och kurator. Då uppdraget innebär ansvar för två mottagningar är det viktigt att du delar din tid mellan orterna. Ledarskapet ska präglas av engagemang och stimulera till ett aktivt medarbetarskap. Din förmåga att skapa förtroende och bygga relationer kommer att vara avgörande för hur du lyckas med uppdraget. Uppdraget innebär ett från verksamhetschef delegerat ansvar för enhetens medarbetare, arbetsmiljö och kvalitet. Utöver klinikledningen har du även andra stödfunktioner omkring dig. På respektive ort finns en sektionsledare som tillsammans med dig leder arbetet på mottagningarna. Om dig Vi söker dig som har stor förståelse för sjukvård och trivs i rollen att leda och utveckla verksamhet inom hälso- och sjukvård. Du har en vårdrelaterad utbildning samt erfarenhet av arbete inom sjukvård, gärna inom öppenvård. Det är meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet inom sjukvård samt om du genomgått någon form av ledarutvecklingsprogram. Arbete med forskning eller utveckling av vård som baseras på evidens är också meriterande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som arbetar utifrån ett tydligt och närvarande ledarskap. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört sätt och löser konflikter konstruktivt om de uppstår. Genom att se helheter kan du ta hänsyn till det större perspektivet. Det gör också att du kan förstå din roll och se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och kan därmed också hålla tidsramar som sätts upp. Ansökan och anställning Uppdraget som vårdenhetschef är ett tidsbegränsat chefsförordnande. Du har en tillsvidareanställning i Region Östergötland inom din grundprofession. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi vill bli fler inom vår El- och Automationssektion med kontor i Linköping, Norrköping och Nyköping! Vi letar efter dig som har jobbat med elkonstruktion. Vi erbjuder ett stimulerande arbete med utmanande uppdrag i ett engagerat och härligt gäng som har ett gemensamt intresse för teknik, automation, el- och instrument. Vi arbetar i olika roller, bland annat som tekniska projektledare, automationsingenjörer och el- och instrumentkonstruktörer. Som erfaren elkonstruktör hos oss kommer du att få ansvara för elkonstruktion och för projekt inom industriell verksamhet, där arbetssätten varierar beroende på uppdrag. Ofta kommer du få möjlighet att följa projektens gång hela vägen från idé till driftsatt anläggning. Våra industrikunder finns bland annat inom branscherna papper/massa, energi, stål och ban- och logistik. Dina arbetsuppgifter kan innebära konstruktionsarbete i industriella elanläggningar till exempel krets- och förbindningsscheman, layouter, kabellistor, apparatval, kabeldimensionering. Du kommer även att få delta i utcheckningar och idrifttagningar av anläggningar fram till färdig installation och slutbesiktning. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flera års erfarenhet av elkonstruktion inom industriell verksamhet, gärna från pappers- eller stålindustri; du är trygg med att arbeta självständigt inom området. Gedigen teknisk erfarenhet som är relevant för rollen, gärna i CAD-programmen Insyde, Eplan och/eller ElproCad. B-körkort då det kan förekomma resor i tjänsten. Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift, på svenska såväl som på engelska. Relevant akademisk utbildning eller motsvarande. Eftersom du kommer vara delaktig i att utveckla framtidens tekniska lösningar tror vi att du är en engagerad, nyfiken samt teknikintresserad person som driver saker från idé och ända till mål – du ger inte upp så snart det tar emot. Vi tänker oss att du värdesätter att samarbeta med andra, skapa engagemang, bygga relationer och är ansvarstagande i det du gör. Du är också en person som tycker det är roligt att dela med dig av kunskap och lärdomar till andra, som mentor eller sakkunnig. Ytterligare information Intervjuer och urval sker löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 2025-08-31. Frågor eller funderingar? Hör gärna av dig! Mattias Walther, Sektionschef +46 10 505 01 44 [email protected] Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Samhall söker en engagerad integrationsutvecklare som vill vara med och forma framtidens integrationslösningar. Här får du ett brett ansvar för att stödja viktiga interna processer och spela en nyckelroll i en meningsfull, samhällsnyttig organisation. Låter det som ett spännande nästa steg i din karriär? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Samhall är ett av Sveriges största företag och en unik samhällsaktör med ett tydligt uppdrag: att skapa meningsfullt arbete för personer med funktionsnedsättning. Med över 26 000 medarbetare runt om i landet är Samhall en av Sveriges största arbetsgivare och en viktig del av arbetsmarknaden. I den här rollen blir du en del av Samhalls teknikutvecklingsenhet, som tillhör avdelningen för strategi, tjänster och teknik. Du får en tvärfunktionell roll på en enhet med cirka 40 kompetenta och tekniskt intresserade kollegor. På teknikutvecklingsenheten arbetar scrummasters, systemförvaltare, utvecklare och IT-arkitekter i nära samarbete. Som integrationsutvecklare spelar du en nyckelroll i utvecklingen och förvaltningen av Samhalls integrationsplattform. Du kommer att arbeta nära andra utvecklingsteam inom organisationen och ansvara för att bygga och underhålla integrationer mellan olika system och applikationer. Teamet du blir en del av består idag av tre utvecklare som stöttar flera interna verksamheter, såsom sälj, marknad, HR och lön exemplevis. För att lyckas i rollen söker vi dig som är driven, engagerad, strukturerad och samarbetsvillig – med ett starkt tekniskt intresse! Initialt erbjuds tjänsten som ett konsultuppdrag via Academic Work, med målsättningen att övergå till en direktanställning hos Samhall efter sex månader. Du erbjuds - En platt organisation med korta beslutsvägar där dina idéer värdesätts högt - En arbetsplats präglad av öppenhet, samarbete och kunskapsdelning - Tekniska utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter - Ett flexibelt arbete med möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att utveckla och förvalta stödsystem för alla våra interna processer, med ett brett ansvar för integrationer. * Utveckla och förvalta vår integrationsplattform i Microsoft Azure med hjälp av moderna tjänster som Logic Apps, Function Apps och API Management * Bygga och konsumera API:er i C#/.NET, både internt och externt, med fokus på robusta och säkra lösningar. * Arbeta med fullstackutveckling med tyngdpunkt på backend, men med förståelse för helheten i integrationskedjan. * Delta i tredje linjens support med felsökning och vidareutveckling av befintliga integrationer. * Automatisera och förbättra utvecklingsflöden genom CI/CD-pipelines i Azure DevOps. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet som utvecklare samt att bygga och konsumera API:er (REST, JSON) - Har god kunskap inom C#/.net, Microsoft Azure och SQL. - Har en vana vid att arbeta agilt. - Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då arbetsuppgifterna kräver detta. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av systemintegration i en större organisation - Förståelse för säkerhet och autentisering i molnlösningar (OAuth2, Managed Identity, m.m.) - Microsoft Certified: Azure Developer Associate För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du ha ett givande arbete där du både får köra i stadsmiljö och uppleva den otroligt vackra skärgården? Här får du arbetsdagar fyllda av spännande körningar och fantastisk miljö. Intresserad? Då är denna tjänsten något för dig! Vi söker en CE-förare med omgående start! Vi söker nu chaufförer med C eller CE-behörighet till ett välrenommerat företag i Linköping – ett jobb som inte bara handlar om leveranser, utan även om att få vara en del av våra kunders vardag där du också får en fantastisk natur i din vardag och en god arbetsmiljö. Arbetsuppgifter. Som C- eller CE-förare kommer du att ha en varierad arbetsdag, där du bland annat kör livsmedel till olika butiker och företag i både stadsmiljö och den otroligt vackra skärgården. Tänk dig att glida fram längs natursköna vägar, omgiven av sjöar, hav och grönska – en arbetsdag som förvandlas till en upplevelse av den svenska sommaren i sin bästa form! Ditt uppdrag innebär att du ser till att våra kunders butiker får de varor de behöver – på rätt plats, i rätt tid och med den servicekänsla som vi värdesätter högt. Du kommer att hantera varor som specerier, kolonial, kött och chark, samt delar av mejerisortimentet, och du ser till att varje leverans är noggrant planerad och genomförd. Arbetstiden är mellan 05:00-16:00 eller 05:00-14:00, och tjänsten sträcker sig från april/maj till augusti/september, med möjlighet till förlängning eller tidigare start beroende på behov. DETTA SÖKER VI Vi söker helt enkelt rätt person för vårt team – oavsett om du är ny i branschen eller om du har erfarenhet och vill fortsätta utvecklas i ett stimulerande och kundnära arbete. Det viktigaste är att du har ett genuint intresse för service och kvalitet, samt god fysik för att kunna utföra arbetet på ett ergonomiskt och effektivt sätt. **Krav på behörigheter och meriter:** - Körkort klass CE-behörighet är ett stort plus - Digitalt förarkort och yrkeskompetensbevis (YKB) - Truckkort A (meriterande) - Förmåga att arbeta självständigt och i team Vi är ett företag som värderar mångfald och välkomnar sökande från alla bakgrunder. **Varför välja oss?** Förutom en stimulerande arbetsplats, där du får möjlighet att utvecklas och vara en viktig del av ett engagerat team, erbjuder vi dig även en arbetsmiljö som många bara kan drömma om. Förutom körning i stadens puls får du uppleva den rofyllda och inspirerande naturen i Sveriges vackra skärgård. Tänk att starta varje morgon med en tur genom natursköna landskap – en fantastisk plats för både arbetsro och inspiration. **Vill du veta mer?** Tveka inte att kontakta ansvarig person i annonsen för mer information om tjänsten och vad den innebär. Vi ser fram emot att höra från dig! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du vara med och stärka Centerpartiet i Östergötland? Brinner du för politisk organisering, kommunikation och utveckling? Centerpartiet Östergötland söker nu ytterligare en engagerad och strukturerad ombudsman som vill vara med och driva vår verksamhet framåt. Om tjänsten Som ombudsman för Centerpartiet i Östergötland blir du en nyckelperson i vårt arbete. Du är både ett administrativt och organisatoriskt stöd till distriktsstyrelsen och ordföranden – samtidigt som du är med och utvecklar och förmedlar Centerpartiets politik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Att bereda arbetet i distriktsstyrelsen Att vara ett administrativt stöd till distriktets styrelse och kretsar Att samarbeta med regiongruppens politiska sekreterare Att kommunicera och förmedla Centerpartiets politik internt och externt Att tillsammans med distriktsstyrelsen utveckla politiska budskap och strategier Att driva verksamhet som stärker distriktets mål och närvaro Medlemsadministration, hantering av kallelser, protokoll samt bokföring och annan ekonomihantering Vi söker dig som: Har erfarenhet av administrativt arbete och organisationsutveckling Gillar att arbeta självständigt och i team Trivs med att vara spindeln i nätet och ha många bollar i luften Har goda kunskaper i Office-paketet och sociala medier Har erfarenhet av ekonomi och redovisning Är noggrann, initiativrik och ansvarstagande Har kännedom om och delar Centerpartiets värderingar Meriterande om du också har: Erfarenhet av politiskt arbete eller förtroendeuppdrag Högskoleutbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, ledarskap eller kommunikation Tidigare arbetat som politisk sekreterare, kommunikatör eller ombudsman Engagemang inom ideell sektor eller föreningsliv Övrig information Körkort och tillgång till egen bil är ett krav – resor inom hela länet förekommer Arbetet innebär ibland kvälls- och helgarbete Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på deltid fram till och med valet 2026, med inledande provanställning Ansökan Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] snarast. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan till Centerpartiet Östergötland – där vi gör skillnad tillsammans!
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Sturefors, 20 minuter från centrala Linköping. Du erbjuds jobba som timvikarie vid behov med möjlighet till fast tjänst på 50-70% på sikt. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: På vardagar: Kl. 07-16.30 Kl. 16.30-22.30 På helger: Kl. 07-13.30 I första hand söker vi dig som kan jobba dagpassen på vardagar. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 39-årsåldern som bor i en villa tillsammans med sin fru och två små barn. Han har ett stort intresse för sport och andra sociala sammanhang. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har en förvärvad ryggmärgsskada. I kundens vardag ingår bland annat följande: Assistent följer med kund på hans arbete och är behjälplig vid behov Hämta barnen från skolan Förflyttningar, handräckning, personlig omvårdnad och hushållssysslor Aktiviteter och umgänge tillsammans med familjen Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Ej röka under arbetstid Flytande skriv- och läskunnighet i svenska Meriter: Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av barn Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov, med möjlighet till fast tjänst. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vår sektion, Aircraft Simulation, växer och nu söker vi efter fler seniora mjukvaruutvecklare som är sugna på att både vidareutveckla våra mjukvarukomponenter men även sig själva inom flertal olika aspekter såsom teknik, mjukvaruutveckling och teamwork. Vårt team värderar samarbete högt och du kommer arbeta med många andra människor utanför vår sektion, som tillsammans utvecklar såväl Gripen som dess simulatorer. I den här rollen kommer du att ingå i ett av våra utvecklingsteam. Teamen har olika fokusområden men alla jobbar med utveckling av vår komplexa produkt utifrån olika perspektiv. Vi har stort fokus på att kunna leverera vår mjukvara med rätt innehåll och bra kvalitet. Vardagen hos kan bestå av många varierande uppgifter beroende var i utvecklingsskedet vi befinner oss i. Allt ifrån kodning av nya funktioner, integration av mjukvaran med övriga komponenter, felsökning till testning och leveranser med tillhörande dokumentation. Vi strävar efter ständig förbättring och lärande och därför har vi en Learning & Innovation Day där man ges möjlighet att lära av varandra men även få tid för att testa nya saker eller förkovra sig i ny teknik eller språk. Du blir en del av ett härligt gäng som besitter olika erfarenheter där vi gärna hjälper varandra med både högt och lågt samt sätter laget framför jaget. Sektionen Aircraft Simulation är en del av områden Utvecklingssimulatorer som ansvarar för att utveckla och leverera en realistisk simulering av JAS 39 Gripen, som skall användas både för utveckling av flygplanet men även för träning av piloter och tekniker. Din profil Vi söker dig som gillar att skriva kod, utveckla funktioner och utföra felsökning samt har jobbat med flera olika programmeringsspråk. En fallenhet för att förstå och utveckla mjukvaruarkitektur, design samt tekniskt ledarskap är också nåt som vi gärna ser i din framtida roll. De språk vi använder mest är ADA, C, C++ och Python, men även Fortran kan förekomma. Du är bekväm med verktyg från Atlassian sviten (Jira, Bitbucket och Confluence). Vidare så har du flera års erfarenhet av att utveckla mindre och mer komplex mjukvara. Du har en relevant akademisk examen tillsammans med en relevant arbetslivserfarenhet. Därtill är det meriterande om du arbetat efter agila principer. För att passa i rollen bör du ha en god analytisk förmåga samt kan identifiera samband och behov. Som person är du ansvarstagande och bekväm med att ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Då du kommer tillhöra ett tekniskt team är det viktigt att vara en lagspelare med förmågan att samarbeta med andra. Därtill är det också värdefullt om du kan bidra med nya idéer och sprida din expertis till andra. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Därför är detta jobb för dig Du brinner för att driva utvecklingsprojekt där ny teknik tar form – från tidiga idéer till färdig produkt. Som projektledare inom R&D leder du arbetet framåt, strukturerar upp komplexa projekt och ser till att lösningar tas fram i rätt tid, med rätt kvalitet och inom budget. Du arbetar nära konstruktörer, ingenjörer, inköp och produktion – och ser till att alla delar rör sig i takt mot samma mål. Med din tekniska förståelse, ditt affärssinne och din förmåga att få människor att samarbeta, skapar du resultat i projekt som formar framtidens produkter. Här kliver du in i ett team där vi delar kunskap, stöttar varandra och vågar tänka nytt. Vill du vara med och driva utveckling som gör skillnad – både för kunder och samhället? Då är det här helt rätt plats för dig. Vi har precis flyttat in i våra nya lokaler mitt i Linköping – specialanpassade för samarbete, fokus och professionellt nätverkande. Här möts vi i kreativa mötesrum, moderna arbetsytor och – för den som vill – vid pingisbordet för en paus med kollegor. Oavsett om du är ute hos kund eller jobbar från kontoret är det här din trygga bas – en plats där relationer stärks, idéer utbyts och utveckling sker, varje dag. Du blir del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Ansvarsområden Leda utvecklingsprojekt från idéstadie till lanserad produkt Sätta upp projektplaner, följa upp tid, kostnad och kvalitet Koordinera tvärfunktionella team inom konstruktion, test, inköp och produktion Driva tekniska utredningar och säkerställa att rätt beslut fattas i tid Implementera strukturerade arbetssätt, processer och verktyg inom projektet Följa upp och kommunicera projektstatus till både interna och externa intressenter Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse för produktutveckling och trivs med att ta ledarrollen i tekniskt komplexa projekt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ och trivs med att samarbeta över discipliner. Vi vill att du har: Ingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet inom teknik eller produktutveckling Erfarenhet av att leda projekt inom R&D, gärna i tillverkande industri Förmåga att kombinera teknisk förståelse med affärsmässighet Trygg i din kommunikation, både på svenska och engelska Erfarenhet av projektmetodik som Agile, XLPM eller PMP är meriterande Vissa uppdrag kan omfattas av försvarssekretess, vilket innebär att en godkänd säkerhetsprövning kan krävas. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor på Tanneforsgatan 3 i Linköping. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer