Är du en lärare som gillar blandningen av relationellt arbete ned eleverna och fokus på undervisning och ämneskunskap? Hos oss samarbetar vi tätt där vi gärna diskuterar med varandra och har högt i tak. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Utgångspunkten för dig som lärare är att arbeta med planering, undervisning, utvärdering och värdegrundsarbete utifrån läroplanen. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor. Som lärare samarbetar du med vårdnadshavare, kollegor och med andra som förekommer i skolan för att nå en högre måluppfyllelse och skapa bästa förutsättningar för varje elev. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierande och utmanande undervisning. Att använda digitala verktyg är en naturlig del i din undervisning. Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper. Denna tjänst innebär undervisning i matematik och naturkunskap på de flesta av våra nationella program; bygg, el, industri, fordon, frisör, restaurang och VVS. Du tillhör och samarbetar med kollegor i både ett arbetslag och ämneslag. Ämneslaget för matematik och naturkunskap består av sex kollegor med ett väl uppbyggt samarbete där de bland annat samplanerar och diskuterar undervisning. Ämneslagsledaren i matematik är även förstelärare. Vi jobbar mycket med gemensam fortbildning i både ämne och i pedagogik. Din arbetsplats Anders Ljungstedts gymnasium (ALG) är en stor skola med över 1100 elever/studerande och 200 anställda. Organisatoriskt består skolan av fem rektorsområden med nära samarbeten i frågor där det ger synergieffekter i verksamheten. Vårt engagemang ligger i att skapa en skola där elever utvecklas maximalt utifrån sina egna förutsättningar. En hög måluppfyllelse och anställningsbarhet är skolans mål. ALG har en stor mångfald av elever och program där arbetsmiljön präglas av samarbete över hela skolan. Det är enkelt att ta sig till skolan som endast ligger en kort promenad från Linköpings resecentrum. Att ta sig hit med stadsbuss, cykel eller bil fungerar också bra, det finns gott om parkeringsplatser. Skolan erbjuder åtta nationella yrkesprogram, fyra introduktionsprogram (för elever som saknar behörighet till ett nationellt gymnasieprogram), fem nationella yrkesprogram inom anpassade gymnasieskolan (för elever med en IF-diagnos), kommunal vuxenutbildning inom flertalet yrken och som anpassad utbildning samt yrkeshögskoleutbildning. Vissa av programmen på skolan är branschcertifierade, t.ex. är flygteknikutbildningen, industriprogrammet och delar av el- och energiprogrammet certifierade av Teknikcollege. Du som söker I första hand söker vi dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i matematik i gymnasiet. I andra hand söker vi dig med slutförd lärarutbildning för gymnasiet. Alternativt är du i slutet av din utbildning för att bli lärare i gymnasiet. Det är meriterande om du har behörighet att undervisa i naturkunskap, kemi, biologi eller fysik på gymnasiet. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete i läroplansstyrd skola via praktik eller som anställd. Det är meriterande om du har undervisat i gymnasiet under minst ett läsår. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att sätta betyg alternativt dokumenterat elevers lärande under läsåret. I din roll som lärare i gymnasiet har du goda kunskaper om skolans uppdrag och är väl bekant med läroplanen (Gy11/Gy25) och övriga styrdokument. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Gy11/Gy25) ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling. Du ansvarar för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Som lärare är du en god förebild. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande samt dokumenterar det. Du samarbetar väl med kollegor, vårdnadshavare och andra kontakter i samhället som förekommer i din yrkesroll. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Augusti eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller visstidsanställning. Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15372 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Vi gör det möjligt för dig att lyckas Med din insats kan vi nå större framgång tillsammans. Därför vill vi som arbetsgivare att du trivs och har de bästa förutsättningarna att lyckas med ditt uppdrag inom Linköpings kommun. Vi vill att du ska kunna utvecklas och nå din fulla potential!
. Inspirera Assistans AB jobbar för att kunden ska få den tryggaste assistansen och du som personlig assistent är en stor del i att det förverkligas. Är du bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, är lyhörd och är van att ta ansvar och anpassa dig till nya situationer? En bra personkemi mellan assistenten och kunden är avgörande för att trivas i rollen som personlig assistent. Varje kund är unik och deras individuella behov bestämmer vad du ska göra. Du har nu en fantastisk möjlighet att vara med i uppstart av vårt nya uppdrag med start 1 juli, hos vår kvinnliga kund i centrala Linköping. Kunden behöver hjälp och stöttning med allt i sin vardag. Hon bor i centrala Linköping tillsammans med sin man. Kunden kommunicerar med tal. Profil på dig som söker: * Att man är positiv och glad är en förutsättning * Du får gärna vara pratsam men ändå lyhörd * Du ska vara tjej/kvinna, ålder spelar ingen roll * Du ska ha förmåga att samarbeta då man vissa tider arbetar med en kollega. * Personkemin är A och O * Viktigt att du är noga med tystnadsplikten *ICKE RÖKARE Arbetstider: Arbetstiderna är förlagda dag, kväll och natt. (Vaken natt) Arbetsuppgifter: * Hjälp vid Hygien * Kunden sitter i rullstol och du behöver hjälpa till med förflyttningar via lift. * Att hjälpa kunden med allt i hemmet och utanför hemmet i dennes vardag. Övrigt: Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. Lönebeskeden kommer till Kivra. Urval sker löpande så ansök i god tid Lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8 orter i Sverige.
. Inspirera Assistans AB jobbar för att kunden ska få den tryggaste assistansen och du som personlig assistent är en stor del i att det förverkligas. Är du bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, är lyhörd och är van att ta ansvar och anpassa dig till nya situationer? En bra personkemi mellan assistenten och kunden är avgörande för att trivas i rollen som personlig assistent. Varje kund är unik och deras individuella behov bestämmer vad du ska göra. Du har nu en fantastisk möjlighet att vara med i uppstart av vårt nya uppdrag med start 1 juli, hos vår kvinnliga kund i centrala Linköping. Kunden behöver hjälp och stöttning med allt i sin vardag. Hon bor i centrala Linköping tillsammans med sin man. Kunden kommunicerar med tal. Profil på dig som söker: * Att man är positiv och glad är en förutsättning * Du får gärna vara pratsam men ändå lyhörd * Du ska vara tjej/kvinna, ålder spelar ingen roll * Du ska ha förmåga att samarbeta då man vissa tider arbetar med en kollega. * Personkemin är A och O * Viktigt att du är noga med tystnadsplikten *ICKE RÖKARE Arbetstider: Arbetstiderna är förlagda dag och kväll 08:00-10:00 + 19:00-21:00 Arbetsuppgifter: * Hjälp vid Hygien * Kunden sitter i rullstol och du behöver hjälpa till med förflyttningar via lift. * Att hjälpa kunden med allt i hemmet och utanför hemmet i dennes vardag. Övrigt: Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. Lönebeskeden kommer till Kivra. Urval sker löpande så ansök i god tid Lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8 orter i Sverige
Är du idag en erfaren planarkitekt och tycker om att arbeta med projektledning, fastighetsjuridiska och ekonomiska frågor? Då kan rollen som exploateringsingenjör och projektledare vara något för dig! Just nu söker vi dig som har jobbat några år som planarkitekt och som är duktig på att driva projekt samt vill utvecklas inom området för mark och exploatering. Det här är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ett nytt område och som dessutom vill arbeta med den stadsutveckling som Linköping står inför. Dina arbetsuppgifter Ditt huvudsakliga uppdrag är att vara projektledare för exploateringsprojekt med ansvar för juridik, teknik och ekonomi från projektstart till uppföljning av slutfört projekt. Som projektledare leder och samordnar du arbetet i projektteam bestående av olika kompetenser med övergripande ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Vid framtagande av detaljplan och under projektets genomförande har du även ansvar för förhandlingar, avtalsfrågor, fastighetsfrågor och ekonomiska frågor såsom kalkyler och ekonomisk uppföljning. Du har kontinuerlig kontakt med exploatörer, kommuninvånare, näringsliv, myndigheter, kommunpolitiker och kommunala förvaltningar. I uppdraget ingår också att vara delaktig i vårt utvecklingsarbete samt vara en del av arbetslaget och bidra till en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Din arbetsplats Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner med många spännande projekt på gång, såväl förtätningsprojekt i innerstaden som helt nya bostads- och verksamhetsområden i ytterstaden och kommunen i övrigt. På Mark- och exploateringsenheten är vi 23 engagerade medarbetare, varav 15 projektledare och exploateringsingenjörer, som driver långsiktiga projekt och sätter sin prägel på stadsutvecklingen. Vi arbetar med projekt i olika skeden, storlekar och karaktärer, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Här finns möjlighet att fokusera på det du brinner för och är skicklig inom, samtidigt som det finns utrymme att utvecklas och bredda din kompetens. Vi är en del av Stadsplaneringsavdelningen vars uppgift är att arbeta med översiktsplaner och detaljplaner som styr markens och vattnets användning och bebyggelsemiljöns utformning. Avdelningen ansvarar också för kommunens markförsörjning och exploatering samt projektledning av kommunens utveckling i samband med Ostlänken. Avdelningen är indelad i tre enheter: strategisk planering, detaljplanering och mark och exploatering. Vi sitter i nybyggda lokaler i Ebbepark och arbetar aktivitetsbaserat, det finns goda möjligheter till både enskilt arbete och kreativa möten. Flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan när arbetet tillåter. Du som söker Vi söker dig som är en erfaren planhandläggare/planarkitekt som är van vid att jobba i projekt tillsammans med exploateringsingenjör. Nu är du intresserad av att byta yrkesbana och utvecklas som projektledande exploateringsingenjör. Du har en högskoleutbildning inom exempelvis lantmäteri, fysisk planering, arkitektur, samhällsbyggnad, väg- och vatten, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta i rollen som projektledare/exploateringsingenjör, alternativt roller som fastighetsutvecklare, planarkitekt, fastighetsmäklare eller liknande, varför du har grundläggande kunskaper inom fastighetsvärdering, -juridik och -ekonomi. Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet bland annat innebär att skriva olika dokument och kommunicera med flera aktörer i arbetet. Du är en person som tar ansvar för din uppgift, strukturerar upp ditt arbete och driver dina processer framåt. Du har inga problem med att arbeta tillsammans med andra människor utan du lyssnar, kommunicerar på ett välformulerat och konstruktivt sätt. Ditt fokus på mål och resultat är märkbart i ditt arbete och du kan företräda kommunens långsiktiga utvecklingsmål samtidigt som du kan arbeta med våra projekt på ett affärsmässigt sätt. Sist men inte minst: Vi söker dig som vill göra idéer till verklighet tillsammans med Linköpings kommun! Välkommen med din ansökan! Genom att klicka på ansökningsknappen kommer du till ansökningssidan för tjänsten. Vi vill ha din ansökan senast den 24 augusti.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Vill du ta nästa steg i karriären och arbeta med komplexa exploaterings- och stadsomvandlingsprojekt? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Nu söker vi en engagerad och driven exploateringsingenjör, tillika projektledare, till vår Mark- och exploateringsenhet som vill arbeta med den utveckling som Linköping står inför. Lockas du av projektledning och stadsutveckling? Då kan det här vara en tjänst för dig! Ditt huvudsakliga uppdrag är att vara projektledare för exploateringsprojekt med ansvar för juridik, teknik och ekonomi från projektstart till uppföljning av slutfört projekt. Som projektledare leder och samordnar du arbetet i projektteam bestående av olika kompetenser med övergripande ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Vid framtagande av detaljplan och under projektets genomförande har du även ansvar för förhandlingar, avtalsfrågor, fastighetsfrågor och ekonomiska frågor såsom kalkyler och ekonomisk uppföljning. Du har kontinuerlig kontakt med exploatörer, kommuninvånare, näringsliv, myndigheter, kommunpolitiker och kommunala förvaltningar. I uppdraget ingår också att vara delaktig i vårt utvecklingsarbete samt vara en del av arbetslaget och bidra till en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Din arbetsplats Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner med många spännande projekt på gång, såväl förtätningsprojekt i innerstaden som helt nya bostads- och verksamhetsområden i ytterstaden och kommunen i övrigt. På Mark- och exploateringsenheten är vi 23 engagerade medarbetare, varav 15 projektledare och exploateringsingenjörer, som driver långsiktiga projekt och sätter sin prägel på stadsutvecklingen. Vi arbetar med projekt i olika skeden, storlekar och karaktärer, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Här finns möjlighet att fokusera på det du brinner för och är skicklig inom, samtidigt som det finns utrymme att utvecklas och bredda din kompetens. Vi är en del av Stadsplaneringsavdelningen vars uppgift är att arbeta med översiktsplaner och detaljplaner som styr markens och vattnets användning och bebyggelsemiljöns utformning. Avdelningen ansvarar också för kommunens markförsörjning och exploatering samt projektledning av kommunens utveckling i samband med Ostlänken. Avdelningen är indelad i tre enheter: strategisk planering, detaljplanering och mark och exploatering. Vi sitter i nybyggda lokaler i Ebbepark och arbetar aktivitetsbaserat, det finns goda möjligheter till både enskilt arbete och kreativa möten. Flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan när arbetet tillåter. Du som söker Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom exempelvis lantmäteri, fysisk planering, arkitektur, samhällsbyggnad, väg- och vatten, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta i rollen som projektledare/exploateringsingenjör, alternativt roller som fastighetsutvecklare, planarkitekt, fastighetsmäklare eller liknande, varför du har grundläggande kunskaper inom fastighetsvärdering, -juridik och -ekonomi. Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet bland annat innebär att skriva olika dokument och kommunicera med flera aktörer i arbetet. Du är en person som tar ansvar för din uppgift, strukturerar upp ditt arbete och driver dina processer framåt. Du har inga problem med att arbeta tillsammans med andra människor utan du lyssnar, kommunicerar på ett välformulerat och konstruktivt sätt. Ditt fokus på mål och resultat är märkbart i ditt arbete och du kan företräda kommunens långsiktiga utvecklingsmål samtidigt som du kan arbeta med våra projekt på ett affärsmässigt sätt. Sist men inte minst: Vi söker dig som vill göra idéer till verklighet tillsammans med Linköpings kommun! Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare. Ansökan Annonsen ligger ute under semesterperioden och fram till den 24 augusti. Efter den 24 augusti kommer vi att påbörja intervjuarbetet. Du är varmt välkommen med din ansökan!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll: Med ökade hot i vår omgivning behöver vi fortsätta skydda och utveckla vårt inre. Saab är en arbetsgivare som erbjuder dig en spännande och varierad miljö där vi tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att skydda människor och våra samhällen. Vi grundades för att stödja Sveriges försvarsförmåga och det är fortfarande kärnan i vår verksamhet. Saab behöver nu din hjälp för att designa, utveckla, implementera och på sikt förvalta nästa generations IT-miljö globalt. Var med och skapa något helt nytt från grunden! I rollen kommer du att arbeta brett som arkitekt där du bland annat gör tekniska utredningar, skapar ritningar och designunderlag samt fungera som bollplank för både lösningsarkitekter och ledningsgrupper. Som arkitekt är du involverad i många olika frågor hela vägen från idé till implementerad lösning. Hos oss får du arbeta i ett team med flera andra kunniga arkitekter tillsammans med tekniska experter, verksamhets - och kravanalytiker, testare, säkerhetsrådgivare och driftmedarbetare. Den person vi söker har erfarenhet av system-, informations- och/eller lösningsarkitektur, fokus på on-prem och utveckling inhouse och med ett säkerhetstänk. Din profil: Om du gillar att designa efter regler, krav och behov, som har samarbetsförmåga och kundfokus och ett säkerhetstänk så är detta en roll för dig. Du har förmågan att utvärdera och jämföra olika alternativ utifrån flera olika aspekter och presentera detta för olika nivåer inom företaget. Du är prestigelös och van att arbeta i team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra. Du behöver vara van vid att göra dig förstådd på flera plan och behöver även kunna leda tekniker, översätta verksamhetsbehov och hjälpa ledning i beslutsprocesser. Vi ser det som viktigt att du är väldigt kommunikativ och gillar att prata med människor runt om på företaget. Vi ser även gärna att du har modelleringskompetens och erfarenhet från både infrastruktur och mjukvaruutveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Var med i vår vision "keep people and society safe". Urval sker löpande, ansök på svenska eller engelska. Komplettera gärna med personligt brev. Placeringsort är på något av våra Saab-kontor i: Malmö, Stockholm, Göteborg och Linköping. Arbetet är främst på plats men det finns möjlighet att arbeta hemifrån. Resor primärt nationellt men även internationellt kan förekomma. Vad du blir en del av: Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.
Är du intresserad av bilar och söker ett sommarjobb? Drömmer du om ett jobb i bilbranschen? Då kan det vara dig vi söker! Att jobba som hallvärd Du blir en viktig del i vårt fortsatta arbete med att utveckla och stärka varumärket. Vi jobbar märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. I rollen som hallvärd är typiska arbetsuppgifter att: Hälsa kunder välkomna och se till att alla besökare blir sedda Arbeta för att våra showrooms ger en inbjudande upplevelse, damma av bilar, säkerställa att alla bilar har prisskylt samt står uppställda enligt angivna regler Assistera hantering av sommar- och vinterdäck Supporta dina kollegor vid billeveranser Supporta vid provkörningar och säkerställa den bästa körupplevelser kopplat till kundens behov Administrativa uppgifter som exempelvis fotografering, modda bilar samt uppdatera biluppgifter och data på hemsidan Hålla god ordning på parkeringen Transportera bilar mellan butik, bilprovning och verkstäder Utföra skickbeskrivningar och varudeklarationer Tvätta bilar vid behov Arbetstider varierar och helgarbete kan förekomma. Att jobba på Kamux Kamux är ett stort, börsnoterat företag som expanderat kraftigt i Sverige under de senaste åren och vi kommer fortsätta växa. Detta innebär att vi kan erbjuda en stabil arbetsplats. Personalen är otroligt viktig för oss. Vi värnar om att de anställda ska trivas och satsar mycket på att utbilda och coacha våra anställda så de ska ha de största möjligheterna att lyckas. Är du den vi söker? Tjänsten kräver att du har ett manuellt B-körkort och en slutförd gymnasieutbildning Öppen, ärlig och positiv med en stark känsla för service Vi månar om en god teamkänsla och därför är det viktigt att du har rätt attityd och kan identifiera dig med våra värderingar: integritet, passion och innovation Du har en strukturerad förmåga och ser fördelarna med att arbeta noggrant. Du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir gjorda enligt planering Initiativrik och beredd på att göra det lilla extra för att kunden ska bli nöjd eller för att hjälpa en kollega Vi erbjuder dig Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där du blir en viktig del av vårt framgångsrika team. Hos oss får du en gedigen introduktionsutbildning och kontinuerlig coachning från din områdeschef för att säkerställa att du känner dig väl rustad för dina arbetsuppgifter. Vi tror på att ständigt växa och utvecklas, vilket är varför vi ger dig möjligheter att göra just det inom Kamux. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan en plattform för personlig och professionell tillväxt. Bli en del av Kamux - Ansök redan idag! Vill du vara en del av vårt team i Linköping och ha sommarens roligaste jobb? Skicka in ditt CV och personliga brev via länken så fort som möjligt men senast den 9e juli. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! Vänligen notera att vi enbart tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef [email protected]! Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en driven och kommunikativ IT-projektledare med erfarenhet av både agila och traditionella arbetssätt? Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelspelare i ett stort digitaliseringsprogram hos hos vår kund i Linköping. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är placerat i Linköping med möjlighet till hybridarbete (upp till två dagar i veckan på distans). Resor kan förekomma beroende på uppdragets behov. Uppdraget sträcker sig från juni till december 2025, med start omgående, beroende på säkerhetsprövning. Arbetsuppgifter I denna roll kliver du in som IT-delprojektledare och agil initiativdrivare, där du även fungerar som stöd till programledaren inom ett omfattande program för företagets IT-avdelning. Uppdraget är variationsrikt och innebär arbete med förändringsledning, kommunikation och koordinering i en komplex internationell organisation. Exempel på arbetsuppgifter: - Leda IT-projekt enligt både vattenfallsmodellen och agila metoder. - Anpassa projektmetodik efter uppdragets behov (även hybridmodeller). - Kommunicera tekniskt komplex information på ett lättförståeligt sätt genom presentationer, utbildningsmaterial och utskick. - Stödja projekt- och programledning genom förstudier och dokumentation. - Arbeta nära andra projektledare, utvecklingsteam och verksamhet i en global miljö. - Bidra till effektivt samarbete och bygga starka nätverk inom organisationen. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 8 års erfarenhet av att leda IT-projekt med både traditionell och agil metodik. - God förmåga att anpassa projektmetoder efter uppdragets karaktär. - Starka kommunikativa och pedagogiska färdigheter, både på svenska och engelska. - Tidigare erfarenhet från större komplexa organisationer, gärna inom industrin. - Vana vid att rapportera inom IT PMO och arbeta med externa partners. - Dokumenterad erfarenhet av att skapa förstudier, teknisk dokumentation och visuellt material. Meriterande teknisk kompetens: - God förståelse för IT-system, infrastruktur, digitala arbetsplatser, IT-säkerhet och plattformar. - Erfarenhet av verktyg som Jira, Antura, Confluence och Microsoft Teams. - Stark kommunikativ förmåga med fokus på visualisering och samarbete. - Erfarenhet av agila metoder och agilt mindset. Det är även meriterande med en tidigare säkerhetsklassning (RK3). Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]
Passionate about making ideas a reality? Join our welcoming world of tech and let your ideas soar. About Us Information Services Gripen is a unit at Aeronautics that creates digital solutions for information provisioning to Saab's customers. These are mainly created on the .Net development platform, but we are constantly working on further development and adaptation to new technologies, as our platforms have a very long lifespan. We offer technical challenges in many engineering disciplines and we are truly a cross-functional group where we mainly work with IT, but where the applications are in aviation and support operations. Unlike software development for embedded systems, we work with open technologies but in a limited environment where information security and traceability are of the utmost importance. Your role As a Senior .NET Software Engineer at Saab, you will be responsible for designing, developing, and maintaining complex software solutions. You will work alongside an innovative team, driving projects that have a real-world impact. Additionally, we're looking for someone who is passionate about leadership, mentoring, and stepping into a software leadership role as part of their career progression. Key Responsibilities: * Design and develop high-quality software solutions using .NET technologies. * Collaborate with cross-functional teams to define software requirements and system architecture. * Mentor and guide junior developers to help elevate the team's performance and technical expertise. * Ensure the software meets high standards of quality, performance, and scalability. * Participate in code reviews, ensuring adherence to best practices and coding standards. * Troubleshoot and resolve complex technical issues. * Stay current with new technologies and industry trends to bring innovative ideas to the team. * Help shape the technical vision for the product and contribute to project planning and prioritization. * Take on increasing leadership responsibilities, with the aim to transition into a Software Lead role. Your Profile Qualifications: * 5+ years of experience in software development using .NET technologies (C#, ASP.NET, .NET Core, etc.). * Strong experience with relational databases (SQL Server, MySQL, etc.). * Familiarity with DevSecOps practices. * Proficient in back-end technologies is a plus. * Solid understanding of software architecture and design patterns. * Strong problem-solving skills and the ability to work independently. * Excellent communication and collaboration skills. * Experience with Agile methodologies. * A strong desire and ambition to transition into a leadership role in the future. * Master's or Bachelor's degree in Computer Science, Engineering, or a related field. Preferred Skills: * Knowledge of CI/CD pipelines and automated testing frameworks. * Prior experience leading teams or mentoring junior developers is a plus. What We Offer: * Opportunity for career growth with a clear path to leadership. * A supportive and collaborative work environment. * Training and professional development opportunities. If you're a Senior .NET Software Engineer with an ambition to lead, we want to hear from you. Apply now to join a team that values innovation, growth, and leadership development! This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here"
Vill du ha en nyckelroll i att driva förbättring och struktur inom ITSM? Vi söker en kommunikativ och lösningsorienterad koordinator / SPOC till vår kund med placering i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Koordinator / SPOC ansvarar du för att koordinera och prioritera arbetsuppgifter inom vår kunds ServiceNow-instans inom ITSM-området. Du blir länken mellan verksamheten och ServiceNow-förvaltningen och har en viktig roll i att säkerställa smidiga processer, effektiv utveckling och tydlig kommunikation. Exempel på arbetsuppgifter: - Utveckla och underhålla en roadmap för vidareutveckling av ServiceNow. - Identifiera förbättringsmöjligheter och föreslå åtgärder för att förenkla och standardisera processer. - Återanvända formulär och skript på ett strukturerat och effektivt sätt. - Prioritera arbetsuppgifter och säkerställa att leveranser sker i tid. - Hantera eskaleringar och fungera som kontaktpunkt mellan ServiceNow och interna team. Tjänsten är på heltid och utgår från något av kontoren i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Det finns viss flexibilitet att arbeta på distans. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Stark analytisk förmåga och god kommunikationsstil, både skriftligt och muntligt - Erfarenhet av ServiceNow och ITSM är meriterande men inget krav - En lösningsorienterad inställning och förmåga att arbeta både självständigt och i team - Förmåga att navigera i en större organisation och hantera flera kontaktytor - Ett strukturerat arbetssätt med fokus på prioritering och leverans Observera att rollen omfattas av säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser. För vissa uppdrag kan krav på visst medborgarskap förekomma. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer