Verksamhetsutvecklare med fokus frikyrkan - Bilda Sydöst - Östergötland

Är du intresserad av samhällsfrågor, kristen tro och kultur? Hardu erfarenhet av frikyrklig verksamhet och lätt för att skapa nya kontakter? Vill du skapa bättre förutsättningar för folkbildning och kultur i frikyrkorna? Vill du vara med att utveckla en mångfald av verksamheter? Vi söker dig som vill arbeta som verksamhetsutvecklare med fokus på bildning och kultur i samarbete med frikyrkorna i Östergötland! Bilda är ett studieförbund som erbjuder studiecirklar, kulturprogram och andra sociala mötesplatser. Vårt uppdrag är att ta tillvara våra medlemsorganisationers, samverkansparters, och enskilda människors drivkraft och tillsammans möjliggöra idéer och initiativ som leder till bildning, delaktighet och utveckling för individ och samhälle.Vi vet av erfarenhet att det är i mötet med andra, som vi lär av varandra. Genom att bilda gemenskap, bildar vi för livet. Bilda Sydöst är en av sex regioner i Studieförbundet Bilda med verksamhet i Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Östergötland, med regionkontor i Jönköping och lokalkontor i Kalmar, Växjö och Linköping. Om tjänsten Bildas verksamhetsåtagande har sitt fokus på tro och livstolkning som grund för existentiell hälsa. Särskild uppmärksamhet ägnas åt att involvera unga, äldre samt utrikesfödda med målet att bryta social isolering och att stärka både individens välmående och demokratin. Vi söker nu en person som kan bidra till detta arbete. I nära samarbete med våra kyrkliga medlemsorganisationer ansvarar du för att utveckla folkbildningsverksamhet, främst studiecirklar och olika slags arrangemang. Det innebär verksamheter inom bland annat kultur, kristen tro och teologi, hållbarhet och integration. Arbetet som verksamhetsutvecklare är relationellt – du söker nya, och upprätthåller befintliga kontakter för att i samverkan utvecklakultur- och bildningsverksamhet. I rollen ingår att initiera, genomföra och följa upp. Ledarutveckling är en väsentlig del av arbetet - du kommer att rekrytera, utbilda och introducera cirkelledare samt säkra att de får kontinuerligt stöd i sitt uppdrag. Du kommer också att hålla i Bildas fortsättningsutbildning för cirkelledare. I arbetet ingår flera administrativa moment. Du ingår i en region av engagerade kollegor som arbetar med folkbildning inom våra tre profilområden kultur, kyrka och samhälle, och du relaterar i första hand till ett lokalt kyrkteam i Linköping som leds av en regional teamledare. Rollen ger goda möjligheter till självständigt arbete, eget ansvar och att bidra till att utveckla vårt folkbildningsarbete som möter behov inom våra medlemsorganisationer men också i samhället i stort. Kravprofil - vi söker dig som:  Har gymnasial utbildning Har god kännedom om frikyrkorna och har ett relevant nätverk inom dessa i Östergötland. Har erfarenhet av att samverka med kyrkor, civilsamhälle och offentlig sektor. Är nytänkande, relationsskapande och intresserad av att utveckla nya bildningsverksamheter. Planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat och har god administrativ förmåga, även gärna erfarenhet av projektledning Har kompetens och erfarenhet av ledarutveckling, är pedagogisk och van att föreläsa Har god digital- och systemvana; van användare av sociala medier, Officepaketet och Microsoft Teams. Har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Är en trygg person med integritet, som har stark egen drivkraft till att arbeta självständigt för att nå uppsatta mål God samarbetsförmåga med tålamod och en nyfikenhet kring oliktänkande. B-körkort Meriterande: Relevant eftergymnasial utbildning, t.ex inom något av områdena pedagogik, integration eller projektledning Erfarenhet av arbete med mångfaldsfrågor kopplat till integration. Erfarenhet av folkbildning och/eller av arbete inom ideell sektor/civilsamhälle/ föreningsliv. Erfarenhet av arbete i administrationsverktyget Gustav, som används i studie-verksamheten inom samtliga studieförbund Kännedom om våra medlemsorganisationer. Erfarenhet av att vara cirkelledare för en studiecirkel. För att lyckas i rollen behöver du ha några års relevant arbetslivserfarenhet. Tillgång till bil är ett plus, eftersom vår verksamhet finns utspridda över hela regionen. Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som anställd i Bilda får du en genomtänkt introduktion, 38 timmars arbetsvecka, goda kompetensutvecklingsmöjligheter, bra personalförmåner men framför allt får du arbeta med viktig, meningsfullverksamhet tillsammans med energigivande och kompetenta kollegor och externa kontakter. Arbetet innebär stor frihet och mycket ansvar. Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar 6-månaders provanställning) Omfattning: 100 % (omfattningen går att diskutera vid behov) Placeringsort: Linköping Sista ansökningsdag: 2025-08-04 Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Upplysningar om tjänsten lämnas av: Regionchef David Gunnarsson, tfn: 0766-975873 (Vecka 26-28)  Enhetschef Henrik Demetriades, tfn: 013-31 28 25 (Vecka 29 och framåt)  Facklig företrädare (Unionen) är Fredrik Wallstedt, tfn: 0730–701732 OBS! Vi har gjort våra val beträffande rekryteringsstöd och val av mediekanaler för annonsering i rekryteringsprocessen och vill inte bli kontaktade av säljare via telefon eller mejl. Tack! Registrera din ansökan via knappen "Skicka ansökan" eller via länken "Ansök via webben". Studieförbundet Bilda är ett av Sveriges åtta studieförbundoch erbjuder folkbildning; kurser, studiecirklar ochkulturprogram. Med stöd och inspiration från oss fårmänniskor med olika bakgrund möjlighet att mötas, skapafritt och utvecklas.Vi har erfarenhet, kunskap och nätverk kopplat till kultur,samhällsfrågor, tro, religion och existentiella frågor. Läs gärna mer på Bilda.nu.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Drifttekniker - Linköping
Fortifikationsverket
Fastighetsskötare

Fortifikationsverket söker en drifttekniker till Malmen i Linköping. Har du lång erfarenhet av drift- och underhållsarbete med fastigheter? Vill du jobba i en verksamhet med ett spännande och annorlunda fastighetsbestånd? Läs vidare och se om det är oss du söker. Vi söker dig som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. Din vardag - stärka Sveriges totalförsvar Vi är idag sex drifttekniker, en fastighetstekniker och en driftchef som arbetar på Malmen inom driftdistrikt Linköping. Vi ansvarar för drift, tillsyn, skötsel och underhållsarbete av fastigheterna i distriktet där Malmen och FMV ingår. Nu söker vi dig som vill blir en del av vårt team och arbeta med drift och underhåll av vårt unika fastighetsbestånd. Tjänsten innebär att du får driftuppdrag inom vårt distrikt där arbete med tekniska installationer och tillhörande infrastruktur, exempelvis brandlarm, värme, el, VA, ventilation och kyla ingår. Det förekommer även tilläggsuppdrag från kunder och mindre byggnads- och teknikprojekt där du förväntas vara drivande och bidra med din kompetens. I tjänsten ingår dagliga kund- och leverantörskontakter, både självständiga och samarbetsinriktade uppdrag samt administrativt arbete i flera it-stödsystem. Kvalifikationer Vi söker dig som har driftteknikerutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av drift- och underhållsarbete inom fastigheter och goda kunskaper inom VVS, el och energioptimering. Du har god administrativ förmåga samt god datavana i olika it-stödsystem. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt körkort, klass B är också ett krav för tjänsten. Det är meriterande med vidareutbildning inom VVS. Vi ser också positivt på goda kunskaper inom ventilation och kyla, samt om du tidigare har arbetat inom säkerhetsklassad miljö såsom sjukhus, kraftverk eller motsvarande. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är säkerhetsmedveten, ansvarstagande och driven. Du tilltalas av att arbeta i ett serviceyrke som ställer krav på god samarbetsförmåga, lyhördhet och resultat. Vi är ett bra team som präglas av prestigelöshet och flexibilitet och söker nu dig som är hjälpsam och van att arbeta med kund- och leverantörskontakter och vill bli en del av vår arbetsgrupp. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Beredskapstjänstgöring ingår i anställningen. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 3 augusti 2025, vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 33. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta driftchef Carina Jonsson, tfn 010-44 44 421 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vikarie vid behov sökes till kille utanför Linköping
Bonzi Personligt Stöd AB
Personliga assistenter

På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten  Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie vid behov  hos vår kund som bor i Klockrike nära Linköping. Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Din arbetsplats är där kund befinner sig  Social samvaro Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 06.00-08.00 Kl. 13.00-22.00 Om kunden Kunden är en kille i övre tonåren . Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av Autism. Han är icke verbal och använder kommunikationshjälpmedel som tex bildstöd. Är du den vi söker: Vi tror att du som söker denna tjänst är en person med en personlig mognad som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, initiativtagande, tålmodig och kan behålla lugnet . Du kan lätt läsa av situationer och ligga steget före då vår kund är utåtagerande. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Meriterande är om du har: Körkort och tillgång till bil om du inte bor i närområdet Krav: Tidigare arbetat med LAB (lågaffektivt bemötande) Yrkesmässig erfarenhet av Autism Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent Simkunnig och tål klor  Omfattning:  1 tjänst vikarie vid behov  Tillträde:  Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd:  Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även  du som har rätt till  någon form av anställningsstöd  genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans,  ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Gruppchef Projekt och projektering
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Är du vår nya gruppchef för Projekt och projektering? Vill du vara med och forma framtidens energiinfrastruktur i en dynamisk och framåtblickande organisation där du får använda både hjärna och hjärta? Vi söker nu en engagerad gruppchef som vill ta ett helhetsgrepp om vårt arbete med projektledning, projektering och utbyggnad av våra fjärrvärme- och fjärrkylanät. Hos oss får du vara med och omsätta strategier till konkreta projekt som gör verklig skillnad – för både samhälle och miljö. Som gruppchef blir du en del av ett härligt och kompetent team där du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och styra gruppen mot uppsatta mål samt utveckla funktionsområdet inom koncernen. Tillsammans säkerställer ni projektledning och projektering av våra fjärrvärme- och fjärrkylanät. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt och samverka med olika avdelningar inom koncernen. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med: - personal- och budgetansvar - planering och ledning av projekt inom utbyggnad och förnyelse för fjärrvärme och fjärrkyla - strategiskt arbete med avdelningens långsiktiga utveckling och investeringar - upphandling av ramavtal, varor och entreprenader samt administration av offerter och inköp - upprättande av förfrågningsunderlag och kalkyler - att skapa goda förutsättningar för medarbetarna i det dagliga arbetet Är du den vi söker? Vi ser att du inspirerar och engagerar ditt team genom ett inkluderande ledarskap och bidrar till en positiv arbetsmiljö där samarbete och trivsel står i fokus. Genom din kommunikationsförmåga och samarbetsvilja skapar du delaktighet och engagemang hos medarbetare och samarbetspartners. Du är driven och förändringsbenägen ledare med ett strategiskt tänk och förmåga att se helheten. Som person är du dessutom lösningsorienterad och arbetar proaktivt för att förbättra verksamheten. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Högskoleutbildning med teknisk inriktning alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - God datavana - Goda kunskaper i svenska språket - B-körkort Har du tidigare ledarskapserfarenhet ses det meriterande. Vi ser även positivt på erfarenhet inom bygg, anläggning, VVS samt projektledning och rörprojektering. Arbetserfarenhet inom/kunskap om fjärrvärme är meriterande. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Martin Lindner, 013-30 86 02. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013- 30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Facility Coordinator
CBRE GWS Sweden AB
Övriga servicearbetare

The primary responsibility of the Facility Coordinator is to ensure the successful delivery of services by supporting the operational team and project execution. Key duties involve under-standing operational impacts, assisting in the development of plans and schedules, serving as a liaison between team members, maintaining accurate documentation, tracking progress, reporting status updates, identifying issues, and facilitating effective solutions. Additionally, the Facility Coordinator provides administrative support to the operations team and offers guidance for on-site projects and minor works, supporting and covering all phases from planning through execution to completion. * Participate in the planning and the resource planning for service, maintenance and corrective actions of all technical equipment on site. * Identify faults, propose solutions, and follow up on corrective actions. * Quality assurance CBRE technical delivery and participate in critical installations and critical maintenance work. Manage and follow up internal CBRE processes. * Backfilling the existing colleges during sick leaves, vacations etc. YOUR RESPONSIBILITIES Operational * Acting as a central point of contact between internal teams and contractors to ensure clear communication and alignment. * Supporting the planning, execution, and completion of operational and technical projects. * Support cross-functional teams, ensuring collaboration and effective communication. * Support and maintaining accurate and up-to-date documentation, including reports, logs, and compliance records. * Day-to-day monitor operational and project progress, identify risks or delays, and implement mitigation strategies. * Assist with installation works and ensure corrective/repair tasks are performed in accordance with current regulations. * Promote compliance with safe working practices, quality standards, and best practice methods. * Participate in decision-making and execution of work activities. * Contribute to the development and improvement of working procedures and processes. * Identify workforce and skill requirements, including coordination of external support when needed. * Support to investigate faults, determine root causes, and implement corrective actions. * Propose ideas and initiatives to enhance service levels and delivery. * Understand operational needs, expectations, and business objectives to tailor project solutions. * Identify opportunities for additional consultancy services within existing projects. * Conduct regular reviews and audits to identify areas for improvement. * Ensure compliance with industry standards, regulations, and internal policies. * Report potential project risks to the contract manager and project manager. * Proactively address challenges to prevent project delays. * Adapt to changes and unexpected challenges in operations and projects. * Apply lessons learned from previous projects to improve future performance. * Assisting in the preparation of simplified tenders and proposals for smaller projects or extra works ensuring alignment with internal guidelines and client expectations. * Demonstrate strong verbal and written communication skills when interacting with team members and stakeholders. Quality * Quality assurance CERM process and Logbooks. * Ensure that the work complies with all regulatory requirements, local requirements, quality, sustainability, energy efficiency and QHSE Policy. * Participate in audits and reviews, perform daily supervision/quality assurance for project and maintenance. * Provide input and carry out account reviews & audits of the Critical Environments. Development * Actively contribute to the continuous development and optimization of site operations and service delivery. * Drive ongoing improvements by gathering and implementing feedback from line managers, engineers, and both internal and external stakeholders. * Continuously improve delivery of the mission by receiving feedback from line manager, engineers and internal and external customers. * Deliver and promote innovative technical solutions with a strong focus on sustainability, energy efficiency, and long-term value. * Support the development and regular review of Data Centre Risk Assessments to ensure operational resilience and compliance. * Assist in the creation and maintenance of long-term Asset Management Plans (5-year and 10-year horizons), aligning with strategic business goals. * Participate in training initiatives and knowledge-sharing activities to foster a culture of continuous learning and innovation. OUR BENEFITS * Future-proof job opportunity with a true development guarantee in one of the fastest growing Data Centre markets worldwide * TOP trainings with internationally recognized state-of-the-art certifications * Attractive salaries based on experience and qualification with an annual salary assessment / increase and other good benefits * International working environment with inspiring cross-border career opportunities * Creative working culture with challenging responsibilities and high level of autonomy * DIVERSITY, OCCUPATIONAL SAFETY and WORK-LIFE BALANCE are practiced values! CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Systemingenjör Kommunikation och Taktiska Datalänkar
NDP IT AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker nu en tekniskt skicklig och självgående systemingenjör till ett uppdrag inom kommunikation och taktiska datalänkar för avancerade militära plattformar. Du kommer att bidra i utvecklingen och integrationen av robusta kommunikationslösningar i ett teknikintensivt projekt där internationellt samarbete och höga krav på säkerhet är centrala delar. Om uppdraget Som systemingenjör blir du en del av ett team som arbetar med olika typer av radiosystem och kommunikationslösningar – från talkommunikation i civilt luftrum till militär stridsledning och taktiska datalänkar. Genom att koppla samman sensorer och kommunikationsplattformar bidrar du till att skapa en gemensam lägesbild mellan militära enheter. Du kommer att ha en bred roll med uppgifter som inkluderar: Kravställning mot utvecklingsteam och integratörer för både mjukvara och hårdvara Integration av tekniska lösningar från internationella underleverantörer Test och verifiering i simulatorer samt analys av systemkopplingar Dokumentation, rapportering och kvalitetssäkring av teknisk information Du förväntas kunna arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor och gränssnittspartners i organisationen. Arbetsgruppen präglas av en prestigelös och lösningsorienterad kultur. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Ingenjörsexamen eller motsvarande teknisk utbildning Minst 3 års erfarenhet inom systemutveckling, elektronik eller hårdvara – gärna från försvarsindustrin Erfarenhet av radiosystem, mätsystem eller taktiska datalänkar är meriterande Vana av kravställning, gärna i verktyg som IBM DOORS Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift Ett självständigt arbetssätt och en god samarbetsförmåga för att lösa komplexa tekniska problem i team Övrig information Arbetsmodell: På plats Placeringsort: Linköping Start: Så snart som möjligt efter godkänd säkerhetsprövning (nivå 2, inkl. registerkontroll). Preliminärt september. Svenskt medborgarskap är ett krav.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Anställning som bioinformatiker vid BKV
Linköpings Universitet
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en bioinformatiker till Clinical Genomics inom cell- och neurobiologi.  Om jobbet Arbetsuppgifterna definieras utifrån kompetens och intresse, men kommer i ett första skede omfatta underhåll och vidare utveckling av olika befintliga bioinformatiska arbetsflöden. Analyserna kommer till stor del att utföras på GPUer och en del av uppdraget kommer att omfatta arbete med effektiv datahantering och visualisering för att underlätta tolkning och i vissa fall klinisk rapportering. Arbetet utförs i nära samarbete med kliniskt verksam personal samt med Genomic Medicine Sweden. Rollinnehavaren kommer att vara inblandad i kontinuerlig utvärdering, utveckling och automation av robusta bioinformatiska analyser för att processa short- eller long-readsekvensering och RNA- för båda forsknings- och kliniskt bruk. Att vara intresserade av arbetsuppgifter som omfattar databashantering och mjukvaruutveckling vore positivt och erfarenhet med Python krävs. Rollen innebär ett samarbete med anställda inom såväl akademin som sjukvården och frågor kring datasäkerhet är viktiga. Faciliteten har därför ett eget kluster och de anställda väntas bidra med stöd till underhåll och uppdatering av mjukvaror här. Det kommer att finnas möjlighet till publicering och presentation av både tekniska och biologiska resultat och metoder. Du kommer att jobba tillsammans med andra bioinformatiker, läkare och molekylärbiologer inom vår facilitet och även i nationella och internationella samarbeten. Eftersom rollen även innefattar bioinformatiskt stöd till samarbetsprojekt med Genomic Medicine Sweden samt till forskare som arbetar med icke-modellorganismer, är ämnesspecifika förmågor inom relevanta områden särskilt önskvärda. De kan omfatta kunskaper inom mikrobiologi och antimikrobiell resistens, i synnerhet i samband med sekvensering med långa läsningar. Om dig Vi söker dig som tar ansvar för dina uppgifter och driver processer framåt. Du är strukturerad, gillar att samarbeta och kommunicerar väl med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi vill att du har: • Mastersexamen i ämne med relevans för tjänsten t.ex. bioinformatik, datavetenskap eller motsvarande • Minst två års erfarenhet av att arbeta i en forskningsmiljö med bioinformatik, genomik och tolkning av storskaliga data • Kompetens till avancerad kompetens i hantering av vanliga och specialiserade bioinformatikverktyg och programvara • Erfarenhet i att utforma och implementera bioinformatiska pipeliner • God förmåga att kommunicera på engelska • Dokumenterad förmåga inom scriptspråket Nextflow • Erfarenhet av att arbeta i Linuxmiljö • Förmåga att effektivt kommunicera fullständiga bioinformatiska koncept till både tekniska och icke-tekniska målgrupper • En god förmåga att hantera och prioritera uppgifter effektivt • En god förmåga att identifiera och lösa problem under dataanalys självständigt • Goda praktiska kunskaper inom statistik • Förmåga att hantera data från icke-modell organismer • Praktiska kunskaper inom metagenomik Det är meriterande om du har: • Kännedom om git, conda eller liknande • Kännedom om pipelineverktyg som Snakemake och Nextflow • Erfarenhet av containermjukvaror som t.ex. Singularity (Apptainer)/Docker/Podman • Erfarenhet av undervisning och utveckling av läromedel • Kunskap om MetaAMR pipeline för metagenomik Din arbetsplats Du kommer arbeta på Clinical Genomics Corefaciliteten som tillhör både avdelningen för cell- och neurobiologi (CNB) på Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV) och medicinska fakulteten. Läs mer om vår verksamhet här.  Om anställningen Visstid, 6 månader. Urval av sökanden kommer att ske under vecka 33.  Tillträde enligt överenskommelse.  Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 8 juli 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Produktingenjör
PrimeComp AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Vi söker en erfaren produktingenjör till kunduppdrag i Linköping Har du bred teknisk kompetens och drivs av att ta ansvar för hela utvecklingskedjan – från kravspecifikation till färdig produkt? Vi söker nu en produktingenjör till ett kunduppdrag i Linköping, där du får en nyckelroll i ett engagerat utvecklingsteam med stor påverkan på produktens utformning och kvalitet. Om uppdragetDu kommer att arbeta på plats hos vår kund och ingå i ett mindre men kompetent utvecklingsteam som arbetar tätt tillsammans i en internationell tillverkningsmiljö med högautomatiserade produktionsprocesser. Uppdraget är på plats i Linköping och innebär ett brett tekniskt ansvar, med fokus på motoriserade produkter. Som produktingenjör fungerar du som en viktig länk mellan utveckling, produktion, kvalitet och leverantörer. Du bidrar både strategiskt och operativt i utvecklingsarbetet – från att ta fram tekniska lösningar och specifikationer till att säkerställa produktens kvalitet och tillverkningsbarhet. Dina arbetsuppgifter Ansvara för kravställning, konstruktion och tekniskt underlag (3D/2D) Driva tekniska utredningar och förbättringsarbete Samarbeta med leverantörer kring komponentval och tillverkningsmetoder Arbeta med teknisk dokumentation, FMEA och standarder Vara tekniskt stöd i tvärfunktionella team Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete inom produktutveckling Ingenjörsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet Gedigen kunskap om mekaniska system samt AC-, EC- och DC-motorer Erfarenhet av att ta fram tekniska specifikationer och ritningsunderlag Erfarenhet av FMEA samt dokumentation i PDM-/PLM-system Kunskap inom form- & lägetoleranser samt industriella standarder Förmåga att skapa struktur i komplexa situationer och dokumentera resultat Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Meriterande om du har erfarenhet av: CAD: Autodesk Inventor PLM: Autodesk Fusion Manage PDM: Autodesk Vault ERP: M3 Planering: Asana Vill du vara med och bidra i ett uppdrag där din tekniska bredd verkligen kommer till sin rätt? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande! Välkommen med din ansökan!

20 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Ledsagare & Avlösare i Linköping
Omsorgsgruppen In AB
Personliga assistenter

Omsorgsgruppen IN AB är ett företag som funnits sedan 1996. Vi driver idag gruppbostäder, daglig verksamheter och personlig assistans. Vi verkar i hela Östergötland. Du som arbetar hos oss har en förståelse för vad det innebär att arbeta med människor. Du kan stå för vår värdegrund att alla människor är lika värda och att vi strävar efter att nå bästa livskvalitet utifrån individens förutsättningar. Vi arbetar med ledorden Glädje, Respekt, Omtanke och Helhet. Det genomsyrar hela organisationen. Omsorgsgruppen IN AB är anslutna till Vårdföretagarna och arbetsförhållandena regleras av gällande kollektivavtal för personliga assistenter. Vi söker dig som är positiv, empatisk & som vill arbeta med människor! Du får gärna ha tidigare erfarenheter från yrket eller vård och -omsorg men det är inget krav. I arbetet förekommer fysiskt krävande moment. Det är meriterande om man har ett körkort hos vissa kunder. Sökes: Ledsagare till 20-årig kille i Linköpings kommun. Vi söker nu ett antal ledsagare till en av våra kunder i Linköpings kommun. Arbetstiderna varierar efter ärende och i kommunikation med kunden. Vi söker dig som vill jobba extra och samtidigt göra en viktig insats. Att vara ledsagare innebär att följa med och hjälpa en person på olika ärenden som till exempel att handla, läkarbesök, fritidsaktiviteter eller andra saker som personen behöver hjälp med. Att vara avlösare innebär att en person som i vanliga fall vårdas av närstående i hemmet tillfälligt vårdas av en person som avlöser den närstående. Våra kunder har olika typer av funktionsvariationer, det kan vara kognitiva funktionsnedsättningar eller rörelsehinder. Medfödda eller förvärvade skador - alla har dock ett hjälpbehov där du kan göra skillnad! Märk din ansökan med "Ledsagning Linköping 2025". Intervjuer och tillsättning av tjänsterna sker löpande.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kvinnlig personlig assistent NATTETID sökes för ung tjej utanför Linköping
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person som är flexibel, tar ansvar och engagerad i dina arbetsuppgifter? Du är social, lekfull och älskar att arbeta med barn? Då kan det vara dig vi söker! Här har vi en tjej som tycker om att vara med där det händer saker. Hon uppskattar att hitta på spännande grejer, men behöver också lugnare stunder för återhämtning. Tjejen har en utvecklingsstörning och epilepsi. Hon behöver dig som assistent för att få uppleva sin omvärld så som hon helst vill. Hon är väldigt tydlig i sitt kroppsspråk så man brukar ha lätt att förstå henne när man väl lär känna henne. Tjejen bor tillsammans i Hjulsbro med sin familj som består av mamma och pappa. Vi söker dig som är intresserad av tjänsten ur ett långsiktigt perspektiv. Det är meriterande om du har jobbat med barn eller yngre personer med funktionsvariationer inom LSS, har undersköterskeutbildning eller annan likvärdig erfarenhet men vi värdesätter personlig lämplighet och personkemi allra högst. Mycket goda kunskaper i det svenska språket är ett krav. Det förekommer lyft så fysiken bör vara god. Arbetstid: Nätter 21-07 OBS!! Detta är ett sommarvikariat Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Så snart som möjligt. Vi tillämpar anställningsformen "så länge uppdraget varar" samt timanställning. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Saand är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025