På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en man i 60-årsåldern som är bosatt i Linköping. Du erbjuds att jobba extra vid behov. Arbetspassen är förlagda till vardagar och helger mellan kl. 08:30-16:30 och kl. 19:30-21:50. Tiderna kan komma att variera på grund av flexibiliteten i tjänsten. Om kunden Vår kund har en diagnos som innebär många olika funktionsnedsättningar. Kundens assistenter hjälper honom i det han själv skulle ha gjort om han inte hade haft sina funktionsnedsättningar. Du kommer att fungera som hans förlängda armar och ben. Han behöver ibland dina öron som hjälp på grund av sin hörselnedsättning. För honom är ett socialt liv även utanför hemmet viktigt. Han reser gärna både kort och långt, gillar att fika och äta på ute på stan samt bio- och konsertbesök. Han tycker om att vistas ute i naturen, vara ute på långa promenader, pyssla med växter och blommor, fotografera, släktforska samt lyssna på musik. Arbetsuppgifter Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor. Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Lyft kan förekomma vid förflyttningar (rullator och rullstol finns tillhands). Hjälpa till vid utförande av träningsprogram. Om dig Kunden är väldigt öppen och tydlig med vilka delar han anser viktiga och vill därför dela med sig av områden som han uppskattar hos personer när de arbetar med honom. Detta för att du som sökande ska kunna vara så beredd som möjligt. Du kan framkalla ett lugn eller en harmoni hos dig själv samtidigt som du har ett lagom tempo i arbetet så att uppgifter genomförs i en god takt och inte stressas igenom eller drar ut på tiden. Visa enkel vänlighet och respekt på daglig basis genom att vara social med kunden (så som att du bara säger god morgon eller säger hejdå när du avslutat ditt pass hos kunden samt samtalar med kunden under arbetspassen). Kunna observera och analysera när kunden behöver hjälp. Exempelvis erbjuda hjälp när det tydligt syns att det behövs, visa att du kan se det från kundens perspektiv, låta kunden göra vissa saker på egen hand och låta kunden vara delaktig i arbetsuppgifterna. Kunden önskar även att du som söker har ett långsiktigt fokus när det kommer till tjänsten som personlig assistent för att ni får möjlighet att skapa en större gemenskap tillsammans. KRAV Kunden är allergisk mot starka dofter (ex. rökning, parfymer), och har viss känslighet mot pälsdjur. Du som söker bör därmed ej inneha någon form av dessa delar. Kunden har en hörselskada och för att minska missförstånd är det viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar Omfattning: Vikarie vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Är du en serviceinriktad person med ett tekniskt intresse och erfarenhet av IT-support? Vill du vara med i ett större utrullningsprojekt av nya datorer? Då kan det här vara rätt uppdrag för dig! Vi söker nu en IT-tekniker till vår teknikgrupp i Linköping. IT-verksamheten är organiserad i två enheter – system och teknik – och du kommer att tillhöra teknikgruppen som idag består av ca 9 engagerade kollegor. Gruppen ansvarar för drift och support av hela koncernens IT-miljö. Uppdraget Mellan 12 augusti och 3 oktober kommer vi att genomföra ett större projekt där cirka 600 datorer ska installeras och distribueras till användare inom samma byggnad. Ditt arbete kommer i första hand att bestå av att installera datorer med rätt system och applikationer, samt att leverera dem till respektive användare och vara behändig med installation på plats. Arbetsuppgifter Installation, drift och underhåll av datorer, skrivare och applikationer Delta i det pågående utrullningsprojektet av nya PC:s Vi söker dig som har: Ett stort teknikintresse Praktisk erfarenhet av installation och underhåll av datorer och skrivare God kommunikationsförmåga och servicekänsla Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare som är strukturerad, stresstålig och har lätt för att ta till dig ny information. Du tycker om att hjälpa andra och trivs med att arbeta i en miljö där service står i fokus. Anställningsvillkor Period: 12 augusti – 3 oktober Arbetsort: Linköping Omfattning: Heltid Lön: 21 000 – 25 000 kr/månad vid heltid Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Rekryteringsprocessen Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Linnéa Lundström ([email protected]) Om Barona Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. https://barona.se/om-barona/ INDTECH
. Du som söker: Vara över 18 år rökfri gärna jobbat inom assistans innan men inget krav inneha bank ID Dina arbetsuppgifter kunden behöver hjälp med allt i sin vardag. Tex. personlig omvårdnad, planering av dagen, matlagning, matning och allt man behöver göra i ett hem etc. Om kunden: Kunden är en ung man i 27 år ska flytta till eget boende 1 sep. kunden sitter i rullstol och förflyttas med lift. han kommunicerar via ögondator eller svarar på ja och nej frågor med sina ögon. Arbetstiden 16:00-08:00 i veckorna och dygn 10:00-10:00 på helger Kunden är på daglig verksamhet mellan 08:00-15:30 måndag-fredag Han har assistans nattetid med väntetid 7 timmar i veckorna och 7,5 på helger vi erbjuder just nu 3 tjänster som är lite drygt halvtid. och 1 som är varannan lördag. Lön: Individuell lönesättning Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema och signera tidrapport. * Du behöver tala och skriva på flytande svenska då det förekommer viss dokumentaion. * du kommer få relevant introduktion/utbildning på plats hos kund Företaget: Inspirera Assistans AB Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Kollektivavtal har vi med Kommunal/vårdföretagarna Branch G Vårt kontor är öppet alla vardagar 08:00-17:00 och vid akuta ärenden kan ni nå oss på jouren kvällar och helger. Urval sker löpande så ansök i god tid! Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vill du arbeta med teknik i världsklass och skapa teknikinformation som verkligen gör skillnad? Vi söker dig som har erfarenhet av teknikinformation och trivs i en teknisk miljö där ansvar, tempo och samarbete är en självklar del av vardagen. Som teknikinformatör hos oss på Saab Underwater Systems och sektionen Technical Information arbetar du i linjeteam som stöttar utvecklingsprojekten inom våra olika produktområden med tekniska publikationer - alltid med fokus på tydlighet, struktur och användarnytta. Du kommer att: * Analysera och planera teknisk information för både nya produkter och uppgraderingar av befintliga system. * Strukturera och producera instruktioner och tekniska beskrivningar i vårt XML-baserade verktyg Uptime och enligt S1000D. * Delta i förbättringsarbeten och bidra till utvecklingen av våra arbetssätt, verktyg och rutiner. Hos oss får du ta ansvar för dina egna och teamets leveranser, och arbeta i en flexibel miljö där vi värdesätter initiativ, lärande och samarbete. Din profil Vi söker dig som både vill bidra med din erfarenhet och utvecklas genom att våga testa nytt - och som förstår att vi vinner som ett team. Du är van att driva ditt eget arbete och gillar att lösa komplexa tekniska utmaningar tillsammans med andra. Vi ser att du har: * Flerårig erfarenhet av teknikinformation, gärna i tekniska utvecklingsprojekt. * Goda kunskaper i XML och modulbaserad dokumentation. * Mycket god svenska och gärna engelska, i både tal och skrift. Meriterande: * Erfarenhet av att arbeta enligt S1000D och tekniska standarder. * Erfarenhet av Uptime, Adobe Suite eller olika CAD-miljöer. * Bakgrund inom industri, försvar eller annan avancerad produktverksamhet. Vi erbjuder dig: * En roll med stor variation och eget ansvar. * Arbete i linjeteam som samarbetar nära projekten och skapar stabilitet över tid. * En kultur där du uppmuntras att tänka nytt, våga testa, och där det är okej att göra misstag * Möjlighet att påverka hur vi jobbar och utveckla både dig själv och vårt arbetssätt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Då verksamheten växer så söker vi en Kvalitetsingenjörer till kvalitetsavdelningen i produktionen med inriktning mot Carl Gustaf. Här får du möjlighet att bidra med bl.a kompetens inom kvalitetsstandarder och kommunicera ut krav och förväntan som ställs på oss som försvarsindustri. I rollen som kvalitetsingenjör koordinerar, rekommenderar, kontrollerar och planerar du kvalitetssäkrande aktiviteter som skall utföras i produktion. I rollen stöttar och driver du kvalitetsfrågor i olika forum, vilket medför ett ansvar att bidra till en ständig förbättringskultur där kunden alltid är i centrum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: * Leda och koordinera kvalitets- och förbättringsarbete i produktion * Planera och utföra FMEA och kontrollplan * Säkra produktkvalitet samt ansvara över kvalitetssäkrande aktiviteter och arbetssätt * Driva utredning enligt 8D vid avvikelse definiera korrigerande åtgärd och uppföljning * Delta i kvalitetsrevision (produkt och process) Din profil Ditt arbetssätt genomsyras av att arbeta analytiskt, lösningsfokuserat och noggrant. Vi värdesätter en prestigelös personlighet som är öppen för förändring och utveckling. Du trivs att arbeta både i grupp som självständigt och med många kontaktytor. För att lyckas i rollen bör du ha god förmåga att självständigt ta ansvar över ditt arbete samt att ditt arbetssätt genomsyras av ständig kvalitetsmedvetenhet. Du har lätt för att kommunicera information, då rollen kräver att du på ett övertygande sätt kan förklara kvalitetsrisker för andra inom organisationen. För att lyckas i rollen bör du ha * Högskoleingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet inom kvalitet * Två års erfarenhet av arbete inom kvalitetsområdet * God kommunikativ förmåga på engelska och svenska, i båda tal och skrift * B-körkort Det är meriterade om du har * Kunskap om kvalitetssystem och kvalitetsstandarder * Erfarenhet av att arbete med områden som Lean, rotorsaksanalys och FMEA * Kunskap och/eller erfarenhet inom elektronik Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en personlig assistent för en heltidstjänst. Arbetstiderna varierar och kan ligga mellan cirka kl. 07:45 och 18:30, både på vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna omgående! OM KUNDEN Vår kund är en man i 30-årsåldern som bor i Linköping. Han har en cp-skada och talsvårigheter, och som hans assistent kommer du att spela en viktig roll i hans vardag. Ditt arbete innefattar bland annat att stötta med omvårdnad, hygien och hushållssysslor. Lyft och förflyttningar förekommer, men hjälpmedel finns tillgängliga. Vidare tycker han om att bada, lyssna på musik, laga mat och delta i olika aktiviteter. Har du samma intressen, eller kan du stötta honom i dessa, är det ett stort plus! ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker en social, trygg och empatisk assistent som uppskattar en aktiv vardag tillsammans med vår kund. Du bör vara lyhörd och inkännande i din kommunikation. Det viktigaste för oss är dock att du och kunden trivs i varandras sällskap och känner er bekväma tillsammans. KRAV Rökfri Erfarenhet av vård- och omsorgsyrket Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift MERITER Simkunnig och tåla klorerat vatten Omfattning: Heltid Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll På Underwater Systems jobbar vi med flera spännande produkter till exempel torpeder, minsystem samt olika undervattensfarkoster (ROV/AUV). Våra produkter utsätts för de unika laster och förhållanden som det innebär att verka under vattenytan. Just nu behöver vi utöka vårt beräkningsteam. Hos oss får du möjlighet att jobba med många olika typer av beräkningar. Vi utför allt från ganska enkla egenfrekvensanalyser eller tryckberäkningar till avancerade analyser av dynamiska förlopp. Vår arbetsplats präglas av prestigelöshet och ett gott samarbete där vi löser våra uppgifter tillsammans. En av våra viktigaste uppgifter som beräkningsingenjörer är kommunikationen med våra konstruktörer, så vi kan lösa designproblem innan de uppstår. Vi värnar om att vara en arbetsplats där gemenskap, stimulerande arbetsuppgifter och trivsel står högt i kurs. Programvara som används inom sektionen för beräkning är Ansys, Abaqus, Nastran och LS-dyna. Din profil Vi söker dig som tycker det är roligt att utföra många olika typer av analyser (värme, tryck, egenfrekvenser, vibration, stöt etc.). Som person ser vi att du har ett analytiskt förhållningssätt och att du är drivande i ditt arbete. Du tar eget initiativ och ansvar och kan arbeta både självständigt och i grupp. Önskvärda kvalifikationer: * Utbildning som civilingenjör med inriktning mot maskinteknik eller teknisk fysik med inriktning mot hållfasthet. Alternativt om du har en utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. * Några års arbetslivserfarenhet som beräkningsingenjör. * Du är väl bekant med hjälpmedel såsom Ansys, Abaqus, Nastran och LS-Dyna, alternativt att du har kunskap i likvärdiga verktyg. * Kommunicerar väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi på Saab inom affärsområdet Dynamics söker en engagerad och lösningsorienterad verktygskonstruktör som vill vara med och utveckla våra tekniska lösningar. I denna roll kommer du att vara en del av området Production Engineering - Technical Development vars huvudsakliga uppgift är att stödja produktion inom sammanbyggnad och maskinbearbetning med framtagning av bland annat lyft-, bearbetningsverktyg och fixturer. Du kommer få arbeta inom ett brett område med väldigt varierande arbetsuppgifter där du kommer att ha mycket frihet under ansvar. I rollen ingår att delta i utveckling och förbättring av befintliga verktyg, arbetssätt, metoder och övriga funktioner i den dagliga verksamheten för att vi ska ta oss till nya höjder! Din profil Du är en driven och målmedveten person med ett genuint intresse för teknik samt innovation och trivs med att arbeta i team, har lätt för att samarbeta och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har en teknisk högskoleexamen eller motsvarande och att du har kunskaper i CAD-design, gärna CATIA eller SolidWorks. Erfarenhet av CE-märkning och maskinsäkerhetsarbete är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och B-körkort. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projektform. Vill du vara en del av ett innovativt team där samarbete och utveckling står i fokus? Då vill vi gärna höra från dig! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Älskar du teknik och vill ha ett fritt, praktiskt jobb där ingen dag är den andra lik? Nu har du chansen att bli en viktig del av utbyggnaden och driften av Sveriges digitala infrastruktur! Här får du arbeta självständigt ute på fältet, utgå hemifrån och ha hela Östergötland som din arbetsplats. OM TJÄNSTEN Netel är ett ledande entreprenadbolag inom Infraservices, Kraft och Telekom i norra Europa med över 25 års erfarenhet. De utvecklar och underhåller kritisk infrastruktur och bidrar till ett mer hållbart samhälle genom tillgång till förnybar energi och energieffektiva lösningar. Med verksamhet i Sverige, Norge, Storbritannien och Tyskland erbjuder de trygga arbetsmiljöer och långsiktiga kundrelationer i samhällsviktiga projekt. Som servicetekniker kommer du att arbeta med både nybyggnation, service och underhåll av coax- och fibernät inom Östergötland. Du utför installationer, felsökningar och mätningar i både coax- och fibernät, och säkerställer att arbetet håller hög kvalitet genom noggranna egenkontroller. Majoriteten av uppdragen är inom coax, men även arbete med fiber förekommer regelbundet. VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik, nätverk eller el. - Har minst 1–2 års erfarenhet av arbete med coax och/eller fiber - B-körkort - Har Goda svenska och/eller engelska kunskaper i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av mobilnät och 5G För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET För att läsa mer om Netel: Om Netel Group | Netel Group
Är du en naturlig ledare som gillar att ta ansvar, jobba med människor och inspireras av träning? Då kan du vara vår nästa platsansvarig – en roll där du får kombinera team, utveckling och träningsglädje varje dag! Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en platsansvarig till vår ett av våra klubbar i Linköping. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är redo att ta ditt första steg in i ledarskap – eller kanske redan har provat och vill växa vidare i en fartfylld och positiv miljö. Om rollenSom platsansvarig är du klubbens ledare och förebild. Du ansvarar för att skapa en klubbmiljö där både medlemmar och medarbetare trivs. Du jobbar nära teamet i receptionen, coachar i service och sälj och ser till att klubben håller högsta standard. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Exempel på vad du kommer göra: Leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet Bemanna och schemalägga Jobba praktiskt i receptionen – service, försäljning och medlemskontakt Ha koll på budget, administration och klubbens resultat Skapa lokala event och inspirera till träningsglädje Vara med och forma klubbens kultur och stämning Vi söker dig som: Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Vad du får hos oss: En rolig och inspirerande arbetsplats där vi växer tillsammans Fri träning på alla våra klubbar Möjlighet att utvecklas – vi ser ofta våra platsansvariga ta nästa kliv inom företaget Stöd från chefer och kollegor som vill se dig lyckas Ett arbete där du gör skillnad – varje dag Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: Fun. Movement. Strong. Together.
Välj ett jobb för att visa detaljer