Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du vara med och skapa framtidens energieffektiva lösningar inom VVS-området? AFRY med affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige inom fastighetssektorn. Här får du möjlighet att vara med och påverka och skapa byggnader och boenden där människor ska vistas och trivas. För oss är säkerhet, hållbarhet och ett välmående samhälle viktiga faktorer och där vi på ett framgångsrikt vis är med och bidrar med kreativa och innovativa lösningar – både nu och för framtiden. Making Future, som vi säger. Våra uppdrag omfattar allt ifrån idé och förstudie, projektering, projektledning, energisamordning, teknisk rådgivning, besiktning, driftsättning samt förvaltningstjänster. Vi arbetar idag med några av de största projekten i Sverige samt med stora och små aktörer inom fastighetsbranschen. Vi söker dig som är redo att anta utmaningen att utveckla både dig själv och oss inom vår VVS-avdelning i Östergötland. I rollen som uppdragsledare kommer du ansvara för att leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tider och ekonomi. Handledning och upplärning av juniora konsulter ingår som en naturlig del i ditt arbete. Kvalifikationer Som person har du höga ambitioner och vill utveckla både dig själv och tekniken. Du har troligen högskoleexamen eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot VVS eller energisystem. Alternativt har du förvärvat kunskaperna genom arbete och erfarenhet. Även de yrkesinriktade 2-åriga utbildningarna kan vara rätt i sammanhanget. Du har minst 5 års arbetserfarenhet inom området ifrån fastighets- eller industribranschen som konsult-, leverantör eller entreprenör. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, samt innehar körkort (B). Du har en gedigen systemförståelse av VVS-system och byggprocessen. Kunskaper i Magicad och/eller Revit är ett krav. Vi ser att du är en driven och utåtriktad som person och att du arbetar lika bra i grupp som självständigt. Du har lätt att knyta och behålla kontakter samt att vara affärsmässig. Ytterligare information Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-07-31. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktperson för frågor: Sammy Forslund, Gruppchef [email protected] tel. 010-505 36 15 Raoul Pettersson, Sektionschef [email protected] tel. 010-505 01 72 På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Sök till ett av Sveriges godaste jobb – Processoperatörer till ASM Foods Mjölby! Om tjänsten Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett företag som bokstavligen skapar Sveriges godaste produkter? Då är detta jobb för dig! ASM Foods söker nu flera processoperatörer till sin moderna och välsmakande produktion i Mjölby. Som processoperatör kommer du att introduceras till företagets olika tillverkningsprocesser och successivt få ansvar för ett eget processflöde. Det handlar om framställning och paketering av choklad- och livsmedelsprodukter i världsklass. Arbetet är varierat, kräver noggrannhet och ett högt kvalitetstänk. Vi verkar i en miljö där tempot är högt och förändring är en naturlig del av vardagen. Rollen passar dig som trivs med att hantera flera processer samtidigt och som motiveras av variation snarare än av en strikt och förutsägbar struktur. Tjänsten innebär två- eller treskift samt eventuellt helgarbete. Ständigt nattskift kan också förekomma. Tjänsten är en direktrekrytering till ASM Foods, vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget. Observera att drogtester kommer att genomföras innan anställning samt löpande under anställningstiden i enlighet med företagets policy. Om dig Vi söker dig som: • Är noggrann, kvalitetsmedveten och ansvarstagande • Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Trivs i en målinriktad och strukturerad arbetsmiljö • Har engagemang och en stark arbetsmoral Erfarenhet från livsmedelsproduktion eller liknande industri är meriterande, likaså truckvana – men inget krav. Rekryteringsprocessen inkluderar videointervjuer och tester, så se till att skicka in din ansökan och genomföra intervjun och testen så snart som möjligt. Urval sker löpande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tidigare erfarenhet från livsmedelsproduktion. Om ASM Foods ASM Foods AB är en del av Barry Callebaut-koncernen – världsledande inom choklad- och kakaoprodukter. I Mjölby utvecklar och tillverkar ASM Foods kundanpassade varor för bageri-, mejeri-, glass och konfektyrindustrin. Företaget har ett tydligt hållbarhetsfokus och arbetar mot målet att all choklad ska vara hållbart producerad. Hos ASM Foods blir du en del av ett engagerat team som skapar produkter som både smakar och gör gott. Missa inte chansen att få arbeta i en spännande och växande bransch – sök redan idag till ett av Sveriges godaste jobb! Kontakt Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta rekryteringsansvarig: Marcus Björk 0736- 84 70 36, [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare säljare till distrikt Östergötland. Om tjänsten Du kommer inom ditt distrikt att ansvara för att sälja in nyheter och informera om kampanjer till butiker inom dagligvaruhandeln. Ditt arbete innebär också ansvar för budget, uppföljning och resultat. Du förväntas bygga långsiktiga relationer för att främja tillväxt och lönsamhet för såväl Sales Support som våra kunder och uppdragsgivare. Rollen kommer även att innebära kategori- och utrymmesanalyser där din uppgift blir att analysera våra produktkategorier för att kunna utveckla Sales Support position på butiksnivå. Din bakgrund För att lyckas i din roll som säljare hos Sales Support behöver du ha arbetat som etablerad säljare och ha erfarenhet från försäljning samt goda kunskaper om branschen i stort. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga. Har du arbetserfarenhet från dagligvaruhandeln är det meriterande. Vi ser gärna att du har gymnasieexamen. Körkort för personbil (B) är ett krav då tjänsten innefattar resor med bil. Som person är du en utåtriktad visionär med stor social kompetens. Du är förtroendeingivande och pålitlig med en god förmåga att skapa långsiktiga win-win relationer. Du värdesätter god struktur och bra planering samt har en stark egen drivkraft och tävlingsinstinkt. Företaget genomsyras av en stark laganda och våra medarbetare är alla ansvarstagande personer som tycker om att bidra till gruppens framgång. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket och god förmåga att kommunicera. Vi förutsätter att du behärskar MS Office-paketets olika delar. Lämplig bostadsort är Linköping. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett fartfyllt och spännande arbete i en dynamisk miljö med många kontaktytor. Våra medarbetare är vårt varumärke – därför ställer vi höga krav på vår personal och ger i gengäld goda utvecklingsmöjligheter och chansen att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning och stark gemenskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Övernattning kan vid enstaka tillfällen förekomma. Låter detta intressant? För mer information eller frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig regionchef, Hans Persson, [email protected] Sista ansökningsdag är 2025-07-27. Urval sker löpande. Ansökningar sker endast via vår karriärsida där du laddar upp din ansökan med ditt CV och personliga brev. Notera att ansökningar som kommer in via mejl inte kommer att hanteras eller registreras i vårt rekryteringssystem. Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med ett externt rekryteringsföretag och avböjer kontakt från andra rekryteringsföretag.
Vill du jobba i ett engagerat team och samtidigt se den direkta effekten av din insats? Hos oss på TitanX blir du en viktig del i att hålla vår produktion i toppform – tillsammans med kollegor, spännande teknik och en stark vilja att hela tiden bli bättre. Om oss TitanX Engine Cooling AB är en global partner till tillverkare av kommersiella fordon för värmeöverföring. Med stöd av våra ägare TataAutoComp Systems är vårt uppdrag att utveckla innovativa och konkurrenskraftiga lösningar för värmehantering för att påskynda arbetet med renare transporter. På TitanX litar vi på att varje teammedlem gör skillnad, bidrar med innovativa idéer och tillför värde till företaget. Våra beslutsvägar är korta, vi agerar snabbt och tar ägandeskap. Vi är ett globalt team och uppnår bättre resultat tillsammans. Om tjänsten Som Servicetekniker hos TitanX ansvarar du för förebyggande, förbättrande och avhjälpande underhåll av vår maskinpark. Det handlar om allt från mekaniska och hydrauliska pressar till robotceller och vakuumugnar – och du får möjlighet att arbeta brett med mekanik, el, hydraulik och automation. Du kommer bland annat att: • Utföra underhåll enligt plan samt åtgärda akuta driftstörningar • Följa upp, planera och bereda underhållsåtgärder • Delta i förbättringsarbete och utveckling av maskinutrustning • Ha ansvar för en del av våra produktionslinjer • Arbeta i 2-skift inklusive beredskap enligt schema Din profil Vi söker dig som har erfarenhet som servicetekniker eller från liknande teknisk roll inom produktionsindustrin. Du har minst grundläggande förståelse för elscheman. Du är van vid teknisk problemlösning och logisk felsökning. I ditt arbete är du strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är troligen en person som gillar teknik även på fritiden, med ett intresse för att inte bara laga saker när de redan gått sönder, utan istället se till att hålla saker i bra skick. En bonus är om du har kunskap inom PLC-programmering samt erfarenhet av ABB-robotar och styr- och reglerteknik. Vad vi erbjuder Vi beskriver vårt arbetsklimat som internationellt, stärkande, mångkulturellt, snabbt och dynamisk. Hos oss är du med och skapar premiumprodukter i världsklass i ett globalt företag. TitanX är en arbetsplats där du får växa och kan göra skillnad! Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara Lidmer, [email protected] eller Martin Ingström, [email protected] Urval sker löpande och denna annons kommer att vara aktiv under sommaren och urvalet påbörjas under augusti. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som chef för sektionen Taktisk Omvärldssimulering kommer att leda ett gäng personer där olika erfarenheter möter varandra i en prestigelös miljö. Du leder flera team med hjälp av dina teamledare och tillsammans med duktiga mjukvaruutvecklare & UX designers. Tillsammans arbetar vi med att utveckla och förbättra förmågan för taktisk omvärldssimulering som nyttjas i alla faser inom vapensystemet Gripen. Förmågan innebär taktisk träning & övning, utvärdering av genomförd övning, simulering & analys genom en mjukvarukomponent för att simulera computer generated forces (CGF). Den taktiska omvärldssimuleringen är en central del i Saabs simulatorer och riggar för konceptframtagning, marknadsföring, utveckling, validering och träning. Du och din sektion verkar därmed mot uppdragsgivare och andra samarbetsparter från olika avdelningar inom affärsområdet Aeronautics på Saab. Du har det övergripande ansvaret för sektionen när det gäller personal, ekonomi och leverans. I ditt arbete säkerställer du gemensamt med andra att vi når mål inom både det dagliga operativa arbetet och projekt som driver verksamheten framåt. Du är ansvarig för att skapa en tydlig vision och strategi för sektionen, leda dina teamledare och medarbetare mot uppsatta mål och säkerställa att de ekonomiska ramarna följs. Du ingår i områdets ledningsgrupp där du är med och utvecklar hela området Training systems förmåga, i form av strategier, gemensamma personalfrågor och stöttning mellan sektionerna. Du verkar i ledningsgruppen för att öka delaktighet och synergier mellan din sektion och områdets övriga verksamhet. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att mjukvaruutveckling. Vi ser med fördel att du har erfarenhet av att leda och utveckla team sedan tidigare, där du skapat en positiv och resultatinriktad arbetsmiljö utifrån ett agilt arbetssätt. Du har en god analytisk förmåga och fattar välgrundade beslut samtidigt som du är trygg i andras förväntan om att du ibland måste fatta snabba beslut som senare kan behöva revideras. Eftersom ansvarsområdet är brett blir det avgörande att du kan balansera i när du behöver agera på egen hand, när du behöver be om stöd av andra och när du med tillit bör delegera uppgiften i sin helhet till din omgivning Du arbetar gärna med andra mot gemensamma mål, och förstår vilket ansvar och vilka aktiviteter som krävs för att skapa välfungerande samarbete med grund i öppna och tillitsfulla relationer på arbetsplatsen. Att ge och få tydlig och konsekvent feedback, uppmuntran och vägledning är något du som ledare värderar och prioriterar. Du är en förebild för visionen av en arbetsmiljö där produktivt experimenterande uppmuntras och förbättringar och effektivisering kontinuerligt är på agendan för att förbättra arbetsflöden, utveckla människorna och stödja affärstillväxten. Vill du vara en del av ett team som utvecklar banbrytande lösningar för framtidens utmaningar? Då kan det här vara den perfekta möjligheten för dig! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här På grund av semesterperioden kan du räkna med att få svar på din ansökan mot slutet av augusti. Men tycker du att tjänsten är intressant är du mer än välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Verksamhetsstöd och service som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Inom förvaltningen finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. Vi bidrar till utveckling av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna för den aktuella tjänsten innehåller de flesta typer av ärenden som förekommer inom Överförmyndarnämndens ansvarsområde. Fokus är framför allt tillsyn av gode män och förvaltare samt förmyndare. Uppdraget innebär att utreda och fatta beslut på delegation från Överförmyndarnämnden. Andra arbetsuppgifter som förekommer är utbildningsinsatser för ställföreträdare och rekrytering av gode män. Ärenden handläggs med stöd av bland annat: • Föräldrabalken • Förmyndarskapsförordningen • Ärvdabalken • Äktenskapsbalken • Lag (2005:429) om gode män för ensamkommande barn • Övrig lagstiftning som ska följas för handläggning av ärenden. Din arbetsplats Överförmyndarenheten utövar tillsyn över hur ställföreträdare (föräldrar, särskilt förordnade förmyndare och vårdnadshavare, gode män och förvaltare) sköter sina uppdrag. I tillsynen ingår att granska hur ställföreträdarna sköter sina huvudmäns/myndlingars ekonomi och bevakar deras rättigheter och skyldigheter. Enheten består för närvarande av 15 medarbetare, som har sin ordinarie arbetsplats på St. Larsgatan i Linköping. Här finns förutom chef för enheten även specialister och utredningssekreterare och administrativt stöd. Till verksamheten hör även medarbetare som arbetar med budget- och skuldrådgivning och konsumentvägledning. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag och flextidsavtal tillämpas. Några enstaka tillfällen per år kan kvälls- och/eller helgarbete förekomma i samband med utbildningar och informationstillfällen. Du som söker Vi söker dig som har juridisk eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av handläggning eller myndighetsutövning och du har erfarenhet av att ha arbetat med överförmyndarverksamhet. Eftersom att du i tjänsten använder språket som ett arbetsverktyg för kommunikation och kommer att producera skriftliga underlag är svenska i tal och skrift ett krav. Det är meriterande om du även behärskar engelska då det kan komma att användas i kontakt med gode män, förvaltare och förmyndare. För att lyckas i rollen behöver du ta ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt kunna driva ditt arbete framåt. Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker under pressade situationer. Du arbetar bra med andra människor och kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställa att budskap når fram korrekt. Eftersom att vi arbetar utifrån lagar och bestämmelser behöver du även vara noggrann och lägga stor vikt vid kvaliteten i ditt arbete. Urval påbörjas efter sista ansökningsdag, den 14 augusti. Intervjuer planeras att genomföras 21, 22 och 26 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15326 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Uggla Massage & Wellness söker massör till företagsuppdrag i Linköping med start i augusti. Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad med en drivkraft att förmedla hälsa och friskvård till andra på ett motiverande sätt. Du är nyfiken på människor och har lätt för att skapa en personlig atmosfär i dina möten med kunder. Du har ett genuint intresse för yrket och har en känsla att förstå kunden och tillhandahålla de en riktad individuell behandling just för deras enskilda önskemål. Uggla Massage & Wellness har arbetat med friskvård i över 35 år och är en av Sveriges ledande leverantörer av företagsmassage. Vi har hela Sverige som arbetsplats och hjälper både företag och privatpersoner till en bättre hälsa. Vi står för kvalité inom våra kunskapsområden och en erfarenhet både gentemot kunder och medarbetare. Välkommen med ansökan via länk!
Säljande receptionist till Nordic Wellness Linköping City Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Linköping City. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: Heltid på klubben Linköping City I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som biträdande rektor kommer du att ha ett verksamhets-, resultat- och personalansvar. Som pedagogisk ledare förväntas du, både självständigt och tillsammans med andra, leda och driva processer som syftar till att öka elevernas måluppfyllelse utifrån verksamhetens behov och övergripande mål. Du förväntas vara en del i att skapa och bibehålla en god arbetsmiljö på skolan. Tillsammans med rektor leder du skolan mot uppsatta mål. Du ingår i såväl skolans ledningsgrupp som utvecklingsgrupp. Du kommer även att vara en del i elevhälsoteamet, ansvara för lokal- och driftsfrågor samt ansvara för viss administration och schemaläggning. I din roll har du kollegialt stöd och arbetar med professionell utveckling i ett nätverk tillsammans med andra biträdande rektorer. Linköpings kommun tillämpar chefsförordnanden vilket innebär att tjänsten är en tillsvidareanställning inom grundprofessionen med ett tidsbegränsat förordnande som chef. Din arbetsplats Rektorsområde Askeby och Bankekinds skolor har en gemensam skolledning och ett gemensamt utvecklingsarbete vilket gör att vi har ett välfungerande samarbete mellan alla våra verksamheter. Vi arbetar aktivt med skolutveckling och har gemensamt uppsatta mål för skola och fritidshemsverksamhet som utvärderas periodvis. Bankekinds skola är den lilla skolan på landet med drygt 60 elever årskurs F-3. Bussförbindelserna till Bankekinds skola är goda och skolan omges av en vacker miljö med närhet till skog och natur. Skolan har ett tillhörande fritidshem där personalen arbetar tillsammans med skolans personal för att alla elever ska trivas och utvecklas under hela dagen. Askeby skola är en F-6 skola belägen några kilometer därifrån med tillhörande fritidshem. På skolan går det cirka 180 elever och här börjar eleverna från Bankekind år 4. Vi är måna om att samverka och samarbeta skolorna emellan för att skapa en vi-känsla hos personalen och en likvärdig undervisning för våra elever. En stabil och kunnig personalgrupp arbetar aktivt för en trygg miljö med personlighet, närhet och omtanke. Vi är en arbetsplats som präglas av samarbete, arbetsglädje och engagemang. Du som söker Vi söker dig som har pedagogisk högskoleexamen och som har erfarenhet av att arbeta med elever inom skola. Vi ser även att du har arbetat i en arbetsledande roll. Har du erfarenhet av arbete som biträdande rektor eller rektor ser vi det som meriterande. Vi ser det också som meriterande med erfarenhet av skolverksamhet F-6, arbete med pedagogisk utveckling i skola och fritidshem samt erfarenhet av främjande och förebyggande elevhälsoarbete. Pågående eller genomförd utbildning “Nya och framtida chefer” ser vi som positivt. God svenska i tal och skrift är nödvändigt för att kunna nå ut med budskap i verksamheten och ha förmågan att dokumentera. Du är också insatt i grundskolans läroplan och andra styrdokument. Som ledare är du trygg i din roll och ditt ledarskap präglas av professionalitet och förändringskraft. Som närvarande ledare skapar du en arbetsplats där medarbetare trivs och utvecklas. Att samarbeta med andra är en självklarhet för dig. Du relaterar lyhört till andra och har förmågan att lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har mod att våga tänka och göra nytt och ser möjligheter i förändring. Vidare arbetar du mot mål och styrs av ett mål- och resultattänk i ditt agerande. Avslutningsvis har du en realistisk tro på din egen förmåga och besitter förmågan att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar för att lösa dem. Urval påbörjas efter sista ansökningsdag, den 3 augusti. I denna rekrytering använder vi oss av personlighet- och problemlösningstester som en del i bedömningen. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15347 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Här finns plats för både mod och glädje Vi är modiga, omtänksamma och kunniga kollegor som tillsammans stöttar närmare 170 000 invånare i livets alla skeden. Genom att våga tänka och göra på nya sätt växer vi som individer, samtidigt som vi bidrar till att Linköping fortsätter att utvecklas.
Är du en trygg ledare som brinner för att utveckla både människor och verksamhet? Vill du vara en del av ett företag där kvalitet, innovation och arbetsglädje står i centrum? Då kan detta vara din nästa utmaning! På CBRE arbetar vi för att skapa välfungerande arbetsplatser genom att leverera service och underhåll i världsklass. Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag där våra ledord RISE - Respect, Integrity, Service och Excellence - genomsyrar allt vi gör. Hos oss får du möjlighet att växa i en inkluderande miljö där vi värdesätter mångfald, samarbete och balans i livet. Om rollen Som Contract Manager kommer du att tillhöra Business Unit Tech (tidigare H2M), där cirka 200 medarbetare arbetar med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Du har ett helhetsansvar för ett eller flera uppdrag. Du leder teamet mot gemensamma mål, säkerställer att vi levererar enligt avtal och identifierar nya affärsmöjligheter. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar, med fokus på: * Affärsplanering och kundrelationer * Arbetsledning och personalansvar * Projektledning och entreprenadstyrning * Ekonomisk uppföljning och förbättringsarbete Du rapporterar till Area General Manager och blir en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är en engagerad och kommunikativ ledare med ett genuint intresse för människor och fastigheter. Du har: * Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, teknik eller motsvarande erfarenhet * Minst fem års erfarenhet av arbetsledning, gärna inom fastighetssektorn * God kännedom om LOU och erfarenhet av entreprenader * Förmåga att arbeta affärsmässigt med budget och fastighetsekonomi * Erfarenhet av kvalitetsledningssystem (t.ex. ISO) Det är meriterande om du har drivit egna projekt eller förändringsarbete inom branschen. Vi tror att du är: * En trygg och coachande ledare som skapar engagemang i teamet * Lösningsorienterad och strukturerad med ett starkt kundfokus * En lagspelare som trivs med att samarbeta och dela kunskap * Nyfiken och utvecklingsdriven - du ser möjligheter där andra ser hinder Vad erbjuder vi? Hos oss får du en varierad och utvecklande roll i ett företag som satsar på sina medarbetare. Vi erbjuder: * Individuell kompetensutveckling och karriärmöjligheter * Tjänstepension, friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal via Benify * En inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv * Möjlighet att påverka och bidra till en mer hållbar fastighetsförvaltning Tjänsten är på heltid och tillsvidare med inledande provanställning. Vill du veta mer? Kontakta rekryterande chef Jonas Ventzén på CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag med över 130 000 medarbetare globalt. Vi hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster att skapa värde genom innovativa och hållbara lösningar. Inom affärsområdet Global Workplace Solutions (GWS) levererar vi integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.
Välj ett jobb för att visa detaljer