Talent Acquisition Specialist till Culpeo
Culpeo People & Culture Partner AB
Personal- och HR-specialister

Talent Acquisition Specialist till Culpeo Vi ser ett ökat behov av stöd inom rekrytering och search hos våra kunder. Därför söker vi nu dig som är redo att ta nästa steg i din utveckling. Som Talent Acquisition Specialist kliver du in i ett erfaret team och får direkt bidra i kunduppdrag, samtidigt som du är med och bygger Culpeo vidare tillsammans med oss. Om rollen Som Talent Acquisition Specialist får du en bred och utvecklande roll med fokus på rekrytering, search och kundrelationer. Cirka 80 % av din tid kommer att ägnas åt ett uppdrag där du stöttar en av våra kunder i att utöka sin nationella organisation. Du kommer bland annat att: • Driva hela rekryteringsprocesser – från kravprofil till signering • Söka upp och attrahera kandidater genom search • Ha nära kontakt med både kunder, kandidater och kollegor • Vara med och utveckla våra arbetssätt Vem är du? Du har kanske en utbildning inom HR, beteendevetenskap eller liknande och minst två års erfarenhet av rekrytering eller HR. Men viktigast för oss är att du gillar att få saker att hända – och att du bygger relationer på ett varmt, genuint och professionellt sätt. Du är nyfiken, prestigelös och ser till att slutföra det du påbörjar. Vi tror att du: • Tar initiativ och driver dina processer självständigt • Har god känsla för människor och bygger förtroende • Trivs i ett mindre team där alla hjälps åt • Vill fortsätta utvecklas inom rekrytering och HR Vi letar inte efter ett perfekt CV – vi letar efter rätt person. Någon som vill växa tillsammans med oss. Var och när? Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med önskad start direkt efter sommaren. Vi ser gärna att du har din bas på vårt kontor i Luleå. Vi sitter i fina lokaler på Köpmangatan 2. Ansökan Låter det som något för dig? Skicka din ansökan så snart som möjligt – vi hanterar urval och intervjuer löpande och ser fram emot att välkomna vår nästa kollega! Om Culpeo Vi på Culpeo är ett gäng specialister inom HR, rekrytering och organisationsutveckling. Vi tror på ett mer snabbrörligt och inkluderande näringsliv och är övertygade om att dagens utmaningar kräver nya sätt att arbeta. Vi stöttar våra kunder genom hela medarbetarresan – från första kontakt till avslut – och kombinerar en bred gemensam grund med intern och extern specialistkompetens. Intresset för människor, kultur och utveckling genomsyrar allt vi gör. På bara tre år har vi haft förmånen att arbeta med allt från stora internationella aktörer till små, familjära bolag och oavsett kundens storlek är vår ambition densamma - att boosta kompetensen och skapa bättre arbetsplatser med både arbetsglädje och affärsnytta i fokus. I dag är vi sex personer i teamet – och samarbetar med flera fantastiska konsulter som stärker upp vår verksamhet. Vi är stolta över det vi bygger tillsammans och hur våra kunder fortsätter att växa med oss vid sin sida.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare i matematik och NO, åk 7-9 Björkskataskolan
Luleå kommun
Grundskollärare

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Björkskataskolan ligger centralt i stadsdelen Björkskatan. Läsåret 2025/26 har vi 390 elever från årskurs 7 till 9. Här jobbar erfarna och engagerade lärare och pedagoger, ledare och yrkesmänniskor. På Björkskataskolan tror vi på att tillsammans skapa bra stämning och bygga relationer mellan alla på skolan. Vi har ett fint närområde med hockeyplan, fotbollsplan och basketplan, samt fina studiemiljöer inomhus med bra ljus, luft och ljudnivå. På skolan finns bland annat två lärstudios där resurspedagog och specialpedagoger/speciallärare arbetar med elever så de får extra stöd. Arbetslagen samarbetar med det lokala elevhälsoteamet, som består av skolledning, resurspedagog, specialpedagoger, kurator, SYV och skolsköterska. Vi har också ett väl fungerande elevråd som ger goda möjligheter till elevinflytande, och det skapar engagerade elever som bryr sig om sin skola och utbildning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare för undervisning i ämnena matematik och NO. Du ingår i ett arbetslag och har nära samarbete med övriga lärare i arbetslag och ämneslag. Mentorskap ingår i tjänsten. I ditt uppdrag ingår att planera, genomföra undervisning, bedöma elevernas prestationer och se till deras utvecklingsbehov samt betygssätta eleverna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation och behörighet för undervisning i matematik och NO på högstadiet samt har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper att arbeta språk -och kunskapsutvecklande samt har goda kunskaper i att använda digitala verktyg som pedagogiskt redskap och som kommunikation i lärandet. Du är en viktig länk i att föra det arbetet framåt. Det är av stor vikt att du kan bidra till värdegrundsarbetet på skolan genom att ha ett demokratiskt förhållningssätt och att vara en god förebild. Du har förmåga att skapa goda relationer med elever och du har tydlig struktur i din undervisning för att det ska bli tryggt och att eleverna ska få en god och tillgänglig lärmiljö. Vidare har du förmåga att få till ett bra samarbete med vårdnadshavare men även med andra professioner i och utanför skolan. Om du erhåller tjänsten ska du uppvisa godkänt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

Igår
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Läkare till Försvarshälsan vid Norrbottens Flygflottilj F21 i Luleå
Försvarsmakten
Specialistläkare

Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Är du en person som tycker om att arbeta med förebyggande arbete lika gärna som hälso- och sjukvårdsarbete? Då är det dig vi söker! Vi erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete. Du blir en del i ett multidisciplinärt team som stödjer en komplex organisation på individ- grupp och organisationsnivå. Arbetet innebär stor variation i både uppgifter och miljö. Försvarshälsan har ett garnisonsansvar och bedriver företagshälsovård och är aktiva i försvarsmaktens hälsofrämjande arbete. Vi arbetar för att förebygga och undanröja hälsorisker på arbetsplatsen. Vi bedriver hälso-och sjukvård för värnpliktiga och kadetter samt flygmedicin för personal i flygtjänst. Vi deltar vid övningar samt är en del i förbandens insatser. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som läkare inom Försvarshälsan har du en viktig roll i vårt uppdrag att främja hälsa och förebygga ohälsa samt att skapa goda och säkra arbetsplatser. Du har en unik möjlighet att arbeta verksamhetsnära för att främja hälsa, förebygga ohälsa och vara med och skapa goda och säkra arbetsplats. Försvarsmakten som arbetsplats är varierande utifrån individens uppgift. Arbetet består i mottagning för värnpliktiga under deras grundutbildning, tjänstbarhetsbedömningar inför anställning och utlandstjänstgöring, lagstadgade medicinska kontroller och arbetslivsinriktad rehabilitering. Deltagande i övningar förekommer regelbundet. Klientunderlaget utgörs av både militär- , civil- och pliktad personal. Kvalifikationer • Legitimerad läkare. Specialistläkare inom specialitet som försvarsmakten finner lämplig. Minst tre års arbete inom sin specialistexamen. • God förmåga att kommunicera, i såväl tal som skrift, på svenska och engelska. • B-körkort. Meriterande • Fullgjord värnplikt, Grundläggande Militär Utbildning (GMU) eller Grundläggande Soldatutbildning (GSU Int/GSU) eller annan svensk militär utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Officers- eller reservofficersutbildning. • Utbildning och erfarenhet inom flygmedicin. • Dykläkare/hyperbarmedicinsk utbildning. • Erfarenhet från arbete inom Försvarsmakten. • Dokumenterad erfarenhet av medicinska tjänstbarhetsbedömningar, lagstadgade medicinska kontroller samt arbetslivsinriktad rehabilitering. • Kännedom om vårdhygien och smittskydd inklusive utbrottshantering. • Genomförd A-HLR-utbildning. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, lyhörd, flexibel och har en god kommunikativ kompetens. För att trivas i rollen är du social, har ett gott bemötande, hög servicekänsla och stor integritet i ditt stöd till garnisonen. Och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten innebär deltagande i utbildningar, övningar, nationella så som internationella insatser med försvarsmakten. I tjänsten möjliggörs 3h fysisk träning/vecka på arbetstid. Tjänsteresor kan förekomma.   Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning. I befattningen kan tilläggs-uppdrag som medicinsk ansvarig läkare bli aktuell. Typ av anställning: Tillsvidare anställning, heltid (6 månaders provanställning) Arbetstid: 40h/vecka, heltidstjänstgöring. Verksamheten bedrivs till allra största del på dagtid med fria helger och veckoslut men annan arbetstid kan förekomma. Arbetsort: Luleå Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Upplysningar Frågor om tjänsten besvaras efter V30 pga semester Upplysningar om tjänsten lämnas av Jörgen Divert, Medicinsk verksamhetschef, 073-292 11 75 Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av Maria Sääf Westin, J1med FömedC, tel: 070-569 23 38 Fackliga representanter Leif Edström (OF), Elisabeth Carlström (SEKO), Karina Jönsson (OFR-S), Pentti Sirkka (SACO). Samtliga nås via Försvarsmaktens växel, 0920-23 40 00. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-25. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställningen följer nationell och internationell arbetsskyldighet. Innebörden av det varierar beroende på typ av befattning. Personuppgiftsbehandling i LIME CRM När du söker denna tjänst innebär det att Försvarsmakten behandlar dina personuppgifter. För information om hur Försvarsmakten behandlar dina personuppgifter; https://www.forsvarsmakten.se/sjukvardspersonal Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrbottens flygflottilj, F 21, är Sveriges nordligaste flygflottilj. Huvudbasen är i Luleå, med sidobaser i Jokkmokk och Vidsel. F 21 övar kontinuerligt för att kunna leverera följande luftoperativa förmågor i såväl fred, kris som krig: - Kontroll av luftrummet. - Mark- och sjömålsbekämpning. - Underrättelseinhämtning. - Luftburen transport. - Stöd till övriga stridskrafter, totalförsvaret och samhället i övrigt. F 21 försvarar - tillsammans med övriga förband i Försvarsmakten - Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Tillsammans med övriga flygvapnet bevakar och skyddar vi Sveriges luftrum dygnet runt, året runt. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Väktarutbildning Luleå/Boden V.34
Tempest Security Sverige AB
Väktare och ordningsvakter

Väktarutbildning Luleå / Boden Väktarutbildning i Luleå/Boden – Sommarvikarier sökes För dig som vill skapa trygghet och säkerhet Vill du arbeta med att skapa en tryggare miljö i Luleå eller Boden? Nu söker vi engagerade personer från regionen till vår väktarutbildning! Om utbildningen och tjänstenVi erbjuder en väktarutbildning som förbereder dig för arbete inom stationär bevakning i Boden. Efter avslutad utbildning finns möjlighet till anställning – på heltid, deltid eller vid behov. Startdatum: V.34 (datum kommer inom kort) Plats: Luleå Utbildningen ger dig de kunskaper och färdigheter som krävs för att arbeta som väktare och bidra till en tryggare vardag för alla. Vem söker vi?Vi söker dig som är ansvarsfull, serviceinriktad och trivs med att arbeta i team. Vi tror att du är: ✅ Social och anpassningsbar – du hanterar olika situationer och bemöter människor på ett professionellt sätt. ✅ Noggrann och hjälpsam – du har ett öga för detaljer och vill bidra till en säker miljö. ✅ Flexibel och stresstålig – du behåller lugnet även i pressade situationer. ✅ Kommunikativ – du uttrycker dig tydligt och följer instruktioner, både muntligt och skriftligt. Krav Ostraffad, drogfri och utan betalningsanmärkningar Svenskt medborgarskap B-körkort Godkännande från Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande ➕ Flerspråkighet ➕ Genomförd GMU (Grundläggande militär utbildning)   Är du redo att ta nästa steg?Skicka in din ansökan och bli en del av vårt professionella säkerhetsteam! (Mer information om utbildningen lämnas vid intervju.) Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
DHL Freight söker: Supervisor
Dhl Freight (Sweden) AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   Till DHL Freight Luleå söker vi nu en driven och aktiv ledare till rollen som Supervisor dagtid. Du kommer att rapportera till Platschef och vara en viktig del i vår lokala ledningsgrupp. Det som är unikt hos oss i Luleå är våra medarbetare och vår laganda.  Vi jobbar för att tillsammans utvecklas via ständiga förbättringar med idéer och förslag som kommer från hela vår verksamheten.    Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att: * planera, leda och följa upp den dagliga operativa verksamheten * självständigt analysera ekonomi, processefterlevnad samt serviceutfall * identifiera möjliga förbättringsområden * göra nulägesanalyser (lönsamhet, arbetsstruktur etc) * hantera diverse personalärenden i samråd med HR * säkerställa en god arbetsmiljö som främjar våra medarbetares välbefinnande, hälsa och säkerhet * utveckla, engagera och motivera dina medarbetare För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har: Ledarerfarenhet Erfarenhet och goda kunskaper i Microsoft Office Minimum gymnasiekompetens Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet inom LEAN Management eller liknande   Nedan kännetecknar dig som person: Du är öppensinnad och ser förändringar som en möjlighet Du är en trygg person med ett respektfullt ledarskap Du älskar utmaningar och har ambitioner  Du visar energi, engagemang och uthållighet  Du är strukturerad med god förmåga att prioritera Brinner för att kollegor och kunder är nöjda  Kommunicerar väl och är tydlig  Självgående i att arbeta med ständiga förbättringar, kvalitetsarbete och arbetsmiljö    Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Luleå. Möten kan förekomma utanför dina arbetstider. För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.   Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Platschef Robert Lejon i första hand email: [email protected] eller via telefon 072-170 90 05.   Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige  Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. #LI-Freight

Igår
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Anbudsingenjör Anläggning till Civil North
NCC AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Inom de närmaste åren kommer stora satsningar inom bland annat infrastruktur-, industri- och vattenkraftsprojekt bli verklighet vilket medför att vi nu har ett behov av att få in dig som gillar att vara med i tidigt skede och ta fram intressanta anbud till våra framtida kunder. NCC har en stark marknadsposition med många intressanta projekt på gång. Som anbudsingenjör har du en nyckelroll i att vi får in nya intressanta projekt, där din uppgift är att beräkna kostnaderna och ge projektet rätt förutsättningar att leverera hög kvalitet och god lönsamhet. En hel del av våra projekt sker i nära samverkan och därmed tät kontakt med kund. Välkommen att bli en del av NCC och vårt anbudsteam! Tjänsten som Anbudsingenjör Som anbudsingenjör ansvarar du för kostnadsberäkningar av våra projekt - från förfrågningshandling till färdigt anbud. Tillsammans med ett team bestående av chefer och specialister tar du fram innovativa lösningar. Efter erhållet projekt deltar du i uppstart och uppföljningar samt hantering av projektförändringar. Stor vikt läggs vid kunskaps- och erfarenhetsbyte samt att utmana traditionella arbetsmetoder. En stor del av projekt genomförs i nära samverkan med kund och där blir du en viktig del av teamet som jobbar med anbudsarbete, budgetkalkyl- och planeringsarbete under planeringsfasen samt ibland även vara ett stöd för projektet under produktionsfasen. I tjänsten ingår allt ifrån mängdavtagning och detaljkalkylering till överslagsberäkningar i budgetkalkyler. Beroende på projektens storlek och komplexitet samt din erfarenhet ansvarar du för ett eller fler anbud samtidigt. I vissa fall kan du även fungera som anbudsledare där du leder anbudsteamet fram till lämnat anbud. Du kommer att rapportera till vår specialistchef tillika gruppchef för våra tretton anbudsingenjörer vilka är placerade på olika orter från Karlstad i söder till Luleå i norr. Mycket av vår grupps kommunikation sker bland annat genom våra digitala veckomöten där vi ser att du tar en aktiv roll i att tillsammans med dina kollegor dela med dig av dina erfarenheter och stötta varandra. Om Avdelning Civil North Avdelning Civil North har ca 450 anställda och verkar inom mark och anläggning från design och konstruktion till produktion och underhåll inom infrastruktur, anläggningsarbeten och service inom bland annat mark- och VA-arbeten. Vi är uppdelade i ett flertal produktionsgrupper med verksamhet i Värmland, Jämtland, Västerbotten, Västernorrland och Norrbotten. Din Profil som Anbudsingenjör Du har en byggteknisk utbildning samt några års erfarenhet av arbete med anläggnings- alternativt byggprojekt i en roll som anbuds-, projekt-/entreprenadingenjör alternativt som platschef eller arbetsledare. Du har en bra kunskap och erfarenhet av projekt innehållande bland annat betong- och stålkonstruktioner. Du har arbetat med olika kalkyl- planerings- och kostnadsstyrningsprogram så som MAP, Power Project, MS Project, Office mm samt har goda kunskaper i entreprenadjuridik och behärskar AMA Anläggning, MER, AB04 samt ABT06.  Du kan se helheten utan att tappa detaljerna, är analytisk, noggrann och inser vidden av att leverera till utsatta deadlines. En stor del av ditt arbete kommer att ske i möten med både kunder och kollegor vilket du känner dig bekväm med. Du har en stark drivkraft att hitta bra och kostnadseffektiva lösningar och trivs både med att arbeta självständigt och i grupp och räds inte be om hjälp när du behöver. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. Det är en tjänst som kan utgå från något av våra kontor i Sundsvall, Örnsköldsvik eller Luleå. Körkort erfordras då det förekommer en del resor. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Specialistchef, Sami Leskinen på 070-576 26 79 eller HR Specialist Rekrytering, Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Under vecka 28-32 når du Sami bäst via hans mail: [email protected]. Urval sker löpande dock sista ansökningsdag den 24 augusti 2025. Välkommen med din ansökan! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

Igår
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Glassplockare!
FMCG Partner Sweden AB
Övriga förmedlare

Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på lördagar i sommar med start från vecka 26. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på Lördag förmiddag. Varje person kommer ansvara för 1-3 butiker och kommer besöka dessa varannan vecka som minst. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik.   Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan lördag på förmiddagen under perioden v.26-34 Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste).   Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!

Igår
Sista ansökan:
12 december 2025
Butikssäljare sökes till Mekonomens butik i Luleå!
Mekonomen Detaljist AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi vill anställa fantastiska personer vars passion och affärsmannamässiga driv bidrar till vår framgång! Vill du bli Mekonomens främsta ambassadör och varumärkesbärare? Vi söker dig som brinner för försäljning, är serviceinriktad och har en drivkraft att vilja lära sig. Kunskap om bilens reservdelar är meriterande. Som butikssäljare arbetar du gentemot privatkunder och verkstadskunder för att självständigt och framgångsrikt sälja in våra produkter. Du vill jobba nära kunden, engagera dig i mötet och har viljan att ge det lilla extra för att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är en uppskattad och flexibel lagspelare som gillar att arbeta i team och bidra till helheten. Stämmer ovan in på dig? Då är det dig som vi söker till vår butik i Luleå! Huvudsakliga arbetsuppgifter - Försäljning mot både verkstadskunder och privatkunder både på vardagar och helger - Via telefon serva våra verkstadskunder samt leverera produkter enligt verkstadskundens beställning - Hålla ordning och reda samt fronta produkterna i butiken - Hjälpa kunden med enklare montering - Köra budbil - Aktivt arbeta med merförsäljning på plats vid kundbesöken - Sälja in förbrukningsvaror och sortiment till verkstäderna och sköta eventuell påfyllnad - Säkerställa att returer från kunden tas med tillbaka till butiken och behandlas på korrekt sätt Vi söker dig som har - En pågående eller avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, meriterande med fordonsteknisk inriktning - Erfarenhet och kompetens från tidigare arbete på verkstad är mycket meriterande - Fordonsintresse - Engagerad, ansvarsfull och serviceminded - Positiv inställning och lösningsorienterad - Förmåga att kunna uttala sig i såväl tal som skrift på svenska - Datorvana - B körkort ÖVRIGT Anställningsform: Timanställning Lön: Lönesättning enligt kollektivavtal Start: Enligt överenskommelse Placering: Luleå Låter detta intressant är du varmt välkommen in med din ansökan. Ansökningar kommer att hanteras löpande varvid eventuell anställning kan komma att ske innan annonstiden har gått ut. För oss som arbetar på Mekonomen är mångfaldsfrågor en del av vår vardag. Vi strävar därför efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, en jämnare könsfördelning och en åldersstruktur som på bästa sätt representerar våra kunder. Vi är mycket stolta över vårt senaste resultat i medarbetarundersökningen som är 4.5 av 5 på området Mångfald och inkludering. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Välkommen in med din ansökan! Personuppgiftshantering MEKO Sales AB org.nr. 556157-7288, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikssäljare sökes till Mekonomens butik i Luleå!
Mekonomen Detaljist AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi vill anställa fantastiska personer vars passion och affärsmannamässiga driv bidrar till vår framgång! Vill du bli Mekonomens främsta ambassadör och varumärkesbärare? Vi söker dig som brinner för försäljning, är serviceinriktad och har en drivkraft att vilja lära sig. Kunskap om bilens reservdelar är meriterande. Som butikssäljare arbetar du gentemot privatkunder och verkstadskunder för att självständigt och framgångsrikt sälja in våra produkter. Du vill jobba nära kunden, engagera dig i mötet och har viljan att ge det lilla extra för att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är en uppskattad och flexibel lagspelare som gillar att arbeta i team och bidra till helheten. Stämmer ovan in på dig? Då är det dig som vi söker till vår butik i Luleå! Huvudsakliga arbetsuppgifter - Försäljning mot både verkstadskunder och privatkunder både på vardagar och helger - Via telefon serva våra verkstadskunder samt leverera produkter enligt verkstadskundens beställning - Hålla ordning och reda samt fronta produkterna i butiken - Hjälpa kunden med enklare montering - Aktivt arbeta med merförsäljning på plats vid kundbesöken - Sälja in förbrukningsvaror och sortiment till verkstäderna och sköta eventuell påfyllnad - Säkerställa att returer från kunden tas med tillbaka till butiken och behandlas på korrekt sätt Vi söker dig som har - Arbetslivserfarenhet från liknande bransch - Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, meriterande med fordonsteknisk inriktning - Erfarenhet och kompetens från tidigare arbete på verkstad är mycket meriterande - Fordonsintresse - Engagerad, ansvarsfull och serviceminded - Positiv inställning och lösningsorienterad - Förmåga att kunna uttala sig i såväl tal som skrift på svenska - Datorvana - B körkort ÖVRIGT Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning Lön: Lönesättning enligt kollektivavtal Start: Enligt överenskommelse Placering: Luleå Låter detta intressant är du varmt välkommen in med din ansökan. Ansökningar kommer att hanteras löpande varvid eventuell anställning kan komma att ske innan annonstiden har gått ut. För oss som arbetar på Mekonomen är mångfaldsfrågor en del av vår vardag. Vi strävar därför efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, en jämnare könsfördelning och en åldersstruktur som på bästa sätt representerar våra kunder. Vi är mycket stolta över vårt senaste resultat i medarbetarundersökningen som är 4.5 av 5 på området Mångfald och inkludering. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Välkommen in med din ansökan! Personuppgiftshantering MEKO Sales AB org.nr. 556157-7288, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Erfaren utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan. Med hänsyn till semestertider kan vår återkoppling dröja längre än vanligt och beräknas ske först under senare delen av augusti. Tack för ditt tålamod!

Igår
Sista ansökan:
10 december 2025