Bli en del av Norrlands Bil – och representera världsledande märken som Volkswagen! Försäljningsteamet växer! Vi söker nu en personbilssäljare till vårt härliga team i Luleå! Hos oss får du chansen att arbeta med några av bilvärldens mest välkända och eftertraktade märken – inte minst Volkswagen, ett globalt ledande bilmärke som kombinerar innovation, kvalitet och hållbarhet i varje modell. Du kommer att arbeta i vår fina bilhall på Banvägen, där du omges av trevliga och erfarna kollegor som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi erbjuder dig ett utmanande och varierande arbete i en expansiv och framåtblickande organisation där både din personliga och professionella utveckling står i fokus. Genom kontinuerlig utbildning säkerställer vi att du växer i din roll – både som säljare och som ambassadör för starka varumärken. Norrlands Bil är en värderingsdriven organisation där vår värdegrund med Kunden i fokus, Laganda, Ärlighet och Personligt Engagemang står för mer än bara ord. Ledorden ligger till grund för vad vi gör, hur vi beteer oss och driver verksamheten. Vi ser dessa ord som en viktig kompass för hur vi ska vara och på vilket sätt vi når uppsatta mål. Om tjänsten Som säljare får du möjlighet att representera Volkswagen – ett av världens mest betrodda bilmärken, liksom övriga premiumvarumärken vi erbjuder. Du arbetar med försäljning av både nya och begagnade personbilar – från första kontakt till avslutad affär. Din vardag kommer att innehålla allt från rådgivning, provkörningar och tillbehörsförsäljning till inbyten, finansieringslösningar och avtalskrivning. Du ansvarar för att utveckla försäljningen på den lokala marknaden i Luleå och bygger långsiktiga relationer med både privat- och företagskunder. Din roll är central i att skapa kundupplevelser som matchar den höga kvaliteten i våra produkter – inte minst när det gäller Volkswagen, där smart teknik, modern design och körglädje står i centrum. Vem är du? För att passa i rollen och på arbetsplatsen söker vi en resultatinriktad lagspelare. Du vill komma till avslut i allt du företar dig men värnar om kollegorna och att lyckas tillsammans. Det är viktigt för dig att vilja bidra till en god stämning och gemenskap med dina kollegor på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, kreativ och självgående. Du har förmågan att kunna kommunicera och bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som kollegor och ser service som en naturlig del av ditt arbete. Du är noggrann och kan självständigt strukturera och organisera det dagliga arbetet. Har du dessutom en förkärlek för Volkswagen och deras modellprogram – från ikoniska Golf och Tiguan till eldrivna ID.-familjen – är det ett stort plus! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer - B-körkort - Goda digitala kunskaper - God administrativ förmåga - Erfarenhet av försäljning - Det är meriterande om du har branscherfarenhet samt arbetat med uppsökande försäljning Frågor och ansökan Har du frågor kring tjänsten kontakta försäljningschef Daniel Johansson 070-6654850 [email protected] Sista ansökningsdag är 10:e augusti. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen in med din ansökan! Om Norrlands Bil Norrlands Bil koncernen har ca 380 medarbetare fördelade på sju norrländska orter. Från Skellefteå som sydligaste ort till Kiruna i norr. Koncernen består av fyra bolag med verksamhet inom personbil, tunga fordon, fastighet/administration samt finans. Läs mer om oss här: www.norrlandsbil.se Tre föregångare som slagit ihop sina styrkor. Norrlands Bil är summan av tre parallella framgångshistorier. Skellefteå Bil startade i Skellefteå 1944, Müllers i Luleå 1946 och Bil-City i Kiruna 1961. I vår gemensamma berättelse hittar vi några av milstolparna i utvecklingen av personbilen. I samma takt som Volkswagengruppen utvecklades till ett flertal världsledande bilmärken, växte de båda familjeföretagen till föregångare i Västerbotten och Norrbotten. Idag är vi totalt ca 380 medarbetare i de tre bolagen Norrlands Bil Sverige AB (personbilar), Norrlands Bil Tunga Fordon AB (lastbilar) samt Service AB (fastighet & ekonomi). Vi finns fördelade på sju orter i från Skellefteå i söder till Kiruna i norr och har en omsättning på ca 1,5 miljard. Då bilbranschen utvecklas i rask takt innebär det att vi också måste utveckla människorna bakom tekniken, och vara mån om den viktigaste resurs vi har- våra medarbetare! Att arbeta på Norrlands Bil ska kännetecknas av arbetsglädje och goda möjligheter till vidareutbildning, dels inom de olika bilmärkena och Scania men även för övriga tjänster internt. Våra generalagenter från Scania-och Volkswagenkoncernen erbjuder och samordnar utbildningar så vi säkerställer att vi följer med i utvecklingen. Vill du vara med på resan?
Bli en del av Norrlands Bil – och representera framtidens bilvarumärke: CUPRA! Vi söker nu en personbilssäljare till vårt drivna team i Luleå! Här får du chansen att arbeta med några av bilvärldens mest spännande och växande varumärken – däribland CUPRA, ett märke som kombinerar prestanda, design och nytänkande på ett sätt som få andra. Din arbetsplats blir vår fina bilhall på Ålgatan- ett supermodernt CUPRA-garage helt byggt enligt CUPRAS standard. Hos oss får du en utmanande och varierande vardag i en organisation som växer och satsar – på både marknaden och på dig. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning så att du kan utvecklas i takt med både bransch och varumärke. Norrlands Bil är en värderingsdriven organisation där vår värdegrund med Kunden i fokus, Laganda, Ärlighet och Personligt Engagemang står för mer än bara ord. Ledorden ligger till grund för vad vi gör, hur vi beteer oss och driver verksamheten. Vi ser dessa ord som en viktig kompass för hur vi ska vara och på vilket sätt vi når uppsatta mål. Om tjänsten I rollen som säljare får du möjlighet att jobba med försäljning nya personbilar – från första kontakt till avslutad affär. Du ansvarar för att utveckla vår marknad i Luleå och bygger relationer med både privat- och företagskunder. Du kommer att vara en viktig ambassadör för CUPRA, ett bilmärke som utmanar det traditionella med sin unika design, elektrifiering och kraftfulla körupplevelser. CUPRA är mer än bara en bil – det är en livsstil, och du blir nyckelpersonen i att förmedla den känslan till våra kunder. Du guidar kunden genom hela köpprocessen: rådgivning, provkörning, tillbehör, finansiering och leverans – alltid med målet att skapa en exceptionell kundupplevelse och långsiktiga relationer. Vem är du? För att passa i rollen och på arbetsplatsen söker vi en resultatinriktad lagspelare. Du vill komma till avslut i allt du företar dig men värnar om kollegorna och att lyckas tillsammans. Det är viktigt för dig att vilja bidra till en god stämning och gemenskap med dina kollegor på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, kreativ och självgående. Du har förmågan att kunna kommunicera och bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som kollegor och ser service som en naturlig del av ditt arbete. Du är noggrann och kan självständigt strukturera och organisera det dagliga arbetet. Du har ett genuint intresse för bilar och teknik, och om du redan idag fascineras av CUPRA:s djärva formspråk, sportiga prestanda och elektrifierade drivlinor – då kommer du att trivas extra bra hos oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer - B-körkort - Goda digitala kunskaper - God administrativ förmåga - Erfarenhet av försäljning - Det är meriterande om du har branscherfarenhet samt arbetat med uppsökande försäljning Frågor och ansökan Har du frågor kring tjänsten kontakta försäljningschef Daniel Johansson 070-6654850 [email protected] Sista ansökningsdag är 10:e augusti. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen in med din ansökan! Om Norrlands Bil Norrlands Bil koncernen har ca 380 medarbetare fördelade på sju norrländska orter. Från Skellefteå som sydligaste ort till Kiruna i norr. Koncernen består av fyra bolag med verksamhet inom personbil, tunga fordon, fastighet/administration samt finans. Läs mer om oss här: www.norrlandsbil.se Tre föregångare som slagit ihop sina styrkor. Norrlands Bil är summan av tre parallella framgångshistorier. Skellefteå Bil startade i Skellefteå 1944, Müllers i Luleå 1946 och Bil-City i Kiruna 1961. I vår gemensamma berättelse hittar vi några av milstolparna i utvecklingen av personbilen. I samma takt som Volkswagengruppen utvecklades till ett flertal världsledande bilmärken, växte de båda familjeföretagen till föregångare i Västerbotten och Norrbotten. Idag är vi totalt ca 380 medarbetare i de tre bolagen Norrlands Bil Sverige AB (personbilar), Norrlands Bil Tunga Fordon AB (lastbilar) samt Service AB (fastighet & ekonomi). Vi finns fördelade på sju orter i från Skellefteå i söder till Kiruna i norr och har en omsättning på ca 1,5 miljard. Då bilbranschen utvecklas i rask takt innebär det att vi också måste utveckla människorna bakom tekniken, och vara mån om den viktigaste resurs vi har- våra medarbetare! Att arbeta på Norrlands Bil ska kännetecknas av arbetsglädje och goda möjligheter till vidareutbildning, dels inom de olika bilmärkena och Scania men även för övriga tjänster internt. Våra generalagenter från Scania-och Volkswagenkoncernen erbjuder och samordnar utbildningar så vi säkerställer att vi följer med i utvecklingen. Vill du vara med på resan?
Är du en teknisk person som trivs i en flexibel vardag med mycket kundkontakt? Just nu söker vi en Trygghetstekniker till LF Norrbotten Larmtjänster. Större delen av dina dagar kommer du att spendera ute på för-inbokade kundmöten där du både kommer att installera och ge service i larmtjänster åt företagets kunder. I din roll kommer du att utbildas i både produkter, kundbemötande och installation. Är du en teknisk och kommunikativ person är du troligen den vi söker. Sök tjänsten redan idag, urvalet sker löpande. Information om tjänsten Professionals Nord söker för LF Norrbottens Larmtjänsters räkning en tekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos företaget. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds • Ett starkt varumärke och stabilt bolag att arbeta i• Möjlighet att via goda resultat påverka din lön • Ett bolag med fokus på trivsel och hälsa • Kontinuerlig kompetensutveckling • Stöttning och hjälp på din utvecklingsresa Arbetsuppgifter Större delen av dina dagar kommer du att spendera ute på kundmöten där du både kommer att installera och ge service i larmtjänster åt kunderna. I dessa kundmöten kommer även försäljning av larmtjänster att ske då ditt uppdrag är att kontrollera att kundens behov är tillgodosett innan installationen eller servicen är klar. Arbetet kräver en god förmåga till både planering och samarbete med Trygghetsrådgivarna som står för första försäljningskontakt ut mot kunderna. Större delen av kundkontakten sker i kundernas hem men även visst arbete på mässor och evenemang förekommer. Förekommande arbetsuppgifter: • Installation av brand, vatten- och inbrottslarm • Installation av kameraövervakningssystem • Installation av smarta hem produkter • Merförsäljning av samtliga produkter i vårat sortiment • Service och underhåll av anläggningar Vi söker dig som: Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som tekniker. Allra viktigast är att du som person är driven, händig, gillar att arbeta i ett högt tempo och förstår vikten av att leverera ett ytterst professionellt och trevligt kundmöte. Vi tror också att du är noggrann, flexibel och har ett öga för detaljer. I din roll kommer du att utbildas i både produkter, kundbemötande och installation men tidigare erfarenhet inom larmtjänster eller som tekniker är meriterande. Krav för tjänsten B-körkort. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, tillsvidare STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Alma Jonsson Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Är du en ingenjör med minst ett års arbetslivserfarenhet och söker nya utmaningar? Nu har du chansen att bli en del av Sweco, ett internationellt teknikkonsultbolag som erbjuder tjänster inom arkitektur, teknik och miljö med fokus på infrastruktur, stadsutveckling, energi och vatten. I rollen som projektingenjör kommer du att spela en viktig roll i att bidra till något så betydelsefullt som rent vatten. Läs vidare och ansök till tjänsten idag! OM TJÄNSTEN Som projektingenjör på Sweco blir du en del av en nationell enhet som arbetar med vattenverk, avloppsreningsverk och pumpstationer. Lokalt kommer du tillhöra en grupp om nio personer placerade i Skellefteå, Piteå och Luleå. I din roll kommer du stötta projektledare inom olika anläggninsprojekt inom VA-sektorn. Det innebär allt från protokollförande, uppföljningar med leverantörer, planering till platsbesök på anläggningar. Swecos projektledare jobbar främst med kommunala VA-anläggningar, både när det gäller renovering av befintliga anläggningar, projektering och uppförande av nya verk med teknik i framkant. Du erbjuds - En tillsvidaretjänst med en dedikerad konsultchef som stöttar dig längst vägen samt en närvarande chef på Sweco - En lärorik roll där du får följa projekt från start till idrifttagning - Ett varierat arbete där du jobbar i olika projekt och får chansen att ta mer ansvar om du visar framfötterna VI SÖKER DIG SOM - Har en färdig högskole- eller civilingenjörsutbildning inom maskinteknik, kemi- eller bioteknik, miljö och vatten eller annan motsvarig teknisk utbildning samt minst 1 års erfarenhet av arbete efter studier - Har B-körkort då resor i tjänst kan förekomma - Kan tala och skriva på svenska då detta är språket som används vid dokumentation och kommunikation Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom processindustri eller annan industri. Men även om du bor eller har ankytning till Luleå. Som projektingenjör ser vi att du har ett stort intresse för teknik och har viljan att lära dig mer. Du tar gärna ansvar, är noggrann i ditt arbete och är bra på att samarbeta med andra. Som konsult kommer du samarbeta med många kollegor och även ha kontakt med kunder. För rätt person finns möjlighet att kombinera de mer administrativa arbetsuppgifterna med mer tekniska arbetsuppgifter. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Att behandla vattnet varsamt är en viktig del i det hållbara samhället. Vatten är en av jordens viktigaste naturresurser och vi är beroende av att det är rent och fritt från skadliga ämnen. Våra experter hjälper till att bevara och använda världens vatten på smartast möjliga sätt så att det räcker till många. Läs mer här om Sweco.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Inom AFRY:s affärsområde samhällsbyggnad arbetar bara i Sverige närmare 1 400 specialister framgångsrikt med utmanande och spännande projekt. Region nord består av nära 300 medarbetare som drivs av att skapa framtidens hållbara infrastruktur. Kanske drivs även du av just utveckling, innovation och av att hitta rätt samarbeten och kunder som vill utvecklas med vår hjälp. Sektionen för Samhällsbyggnad på AFRY i Luleå fortsätter att växa! Sektionen finns representerad på kontoren i Luleå, Piteå, Boden och Kalix, stationeringsort är således valbar. Vi fokuserar nu på att utvecklas och bli ännu starkare inom väg och mark. Vi söker därför dig som vill bli en del av vårt team och vara med och utveckla vår verksamhet som väg- och markprojektör. Hos oss har vi ett uppskattat arbetsklimat, där vi stöttar och peppar varandra samt tillåter varandra att växa. Flera stora industri- och infrastruktursatsningar kommer genomföras i Norra Sverige de kommande åren. Tillsammans med dig kommer vi att ta oss an de spännande utmaningar detta innebär inom infrastruktur och samhällsbyggnad. Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet inom infrastrukturbranschen. Kanske vill du fortsätta att utvecklas inom projektering. Kanske är du mer erfaren och vill arbeta med teknikansvar och/eller uppdragsledning. Kanske har du jobbat som beställare eller entreprenör och söker en ny utmaning. Hos AFRY finns alla möjligheter att ta nästa steg i din karriär! Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. I vårt arbete använder vi främst projekteringsverktyget Novapoint för vägprojektering, men även AutoCAD Civil 3D för markprojektering. Det är meriterande men inget krav att ha vana av att jobba med dessa program. Som person är du nyfiken och intresserad av ditt teknikområde samt har energi och driv. Du har lätt för att förstå och delta i tekniska diskussioner och trivs i en fartfylld miljö som präglas av tillväxt. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du drivs av att ständigt utvecklas. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om den vi söker! Ytterligare information Hos oss på AFRY får du tillgång till ett nätverk av 19 000 kollegor med spetskompetens inom respektive teknikområde. Vår förhoppning är att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Vi vill få våra medarbetare att trivas och utvecklas genom tydliga kompetensutvecklingsprogram som anpassas efter varje person. Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet. Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Sista ansökningsdag: 2025-09-30 Kontaktuppgifter för frågor: Robin Olofsson, Group Manager +46 10 505 36 59 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Sjulsmark med tre barn (4 år och tvillingar på 2 år) önskar hjälp med barnpassning 1–2 gånger i veckan (cirka 11–15 timmar per månad). Familjen önskar hjälpen på både vardagar och helger under dagtid (med pass om cirka 5 timmar, där senaste start är kl. 09:00) – samt extra under sommaren med flera pass under helgen. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet Kurs i barn-HLR Försäkring till, från och under arbetet Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 132,15 - 165,19 kr/timme inkl. semesterersättning. Ob-tillägg samt storhelgstillägg Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.
Är du intresserad av att arbeta i team med erfarna, ödmjuka och kompetenta kollegor? Vi på ortopeden värnar om en bra arbetsmiljö och erfarenhetsutbyte och behöver nu bli fler för att fortsätta utveckla vården inom ortopedin! Ortopedi är en länsklinik med verksamhet i Piteå, Gällivare och Sunderbyn. Vi sökerNu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska med goda datakunskaper. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ortopediska diagnoser. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att trivas i denna roll är du som person självgående, initiativtagande har god samarbetsförmåga och kan planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du är kreativ, har idéer och förslag på nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Vidare kan du kommunicera på ett tydligt sätt. Det här får du arbeta medSom sjuksköterska på ortopedavdelningen i Sunderbyn kommer du främst arbeta med patienter som har akuta skador eller besvär i rörelseapparaten. En del patienter kan ha brutit ett ben i skidbacken eller varit med om en trafikolycka, medan andra patienter ramlat hemma och fått en höftfraktur eller fått en infektion som kräver amputation. Detta innebär att patientklientelet på ortopeden är varierande både vad gäller ålder och bakomliggande sjukdomar. Vi har ett strukturerat arbetssätt med pulsmöten, vårdtyngdsmätning, tydliga rutindokument och lathundar. Ständigt pågår förbättringsarbeten, dels via vår förbättringstavla där alla har möjlighet att göra sin röst hörd, men även genom möjlighet till egna ansvarsområden. Dagligen arbetar vi med Gröna Korset för att upptäcka risker i vården, men även för att följa upp hur personalens dag varit då vi har stort fokus på en bra arbetsmiljö och att alla ska trivas på jobbet. Det här erbjuder vi dig- Individuellt lång introduktion med erfaren personal - Internutbildningar inom ortopedi och andra sjukdomar/tillstånd - TimeCarePool med önskeschema - Delaktighet i utveckling och möjlighet till egna ansvarområden - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning men även ett vikariat på heltid. Arbetstiden är förlagd dag-, kväll och helgtjänstgöring. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Kliniskt basår för dig som ny sjuksköterska för att arbetet ska bli stimulerande, utvecklande och tryggt, läs mer här https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Välkommen till oss på Region Norrbottens IT/MT-avdelning! Här arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik för att stödja och utveckla vården. Genom nära samarbete med andra avdelningar i organisationen bidrar vi till vårt gemensamma uppdrag – att möjliggöra framtidens bästa hälsa och vård. Söker du ett arbete där du får vara med och påverka samt göra skillnad? Då kan du vara vår nya kollega! Vi sökerVi söker dig som har en teknisk universitets- eller högskoleexamen, alternativt en utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt innehar B-körkort. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i roller som projektledare, Scrum Master, koordinator eller driftledare. Du har goda kunskaper i agila metoder och processer, såsom Scrum, Kanban och andra agila ramverk, samt en förståelse för ITIL och processhantering. I rollen behöver du kunna omsätta verksamhetsmål till teamets arbete och säkerställa rätt resurs- och kompetenshantering för att skapa en välfungerande arbetsgrupp. Du har även en grundläggande förståelse för IT-infrastruktur och erfarenhet av att facilitera möten, exempelvis dagliga stand-ups och sprintplanering. Det är meriterande om du har erfarenhet av att motivera och coacha teammedlemmar, hantera konflikter och kommunicera för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö. Vidare ser vi gärna att du har arbetat med förändringsledning och kan driva samt stötta teamet i förändringsarbete. Erfarenhet av agila verktyg som Jira, Azure DevOps eller Trello är också en fördel. För att lyckas i rollen behöver du ha en god problemlösningsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter genom att strukturera ditt arbete och arbeta självständigt. Du är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Vi söker också en person med stark samarbetsförmåga – du värderar och ser nyttan av samarbete, är lyhörd och anpassningsbar, samt kan kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Då rollen innefattar att leda och stötta ett team, ser vi att du har ett gott ledarskap. Du motiverar och ger andra de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och skapar engagemang och delaktighet för att tillsammans driva arbetet framåt. Det här får du arbeta med IT-infrastruktur ansvarar för att designa, implementera, underhålla och utveckla den tekniska plattform som verksamheten är beroende av. Detta inkluderar servrar, nätverk, lagring, klienthantering, molntjänster och säkerhetslösningar. Vi ansvarar för att IT-miljön är stabil, skalbar och säker men vi arbetar också strategiskt med att framtidssäkra infrastrukturen genom att anpassa den till nya teknologier, verksamhetsbehov och regulatoriska krav. Som Förvaltningsledare hos oss blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa en stabil, säker och framtidssäkrad IT-infrastruktur. Du kommer att leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet genom att planera och prioritera uppgifter, samtidigt som du ser till att rätt resurser och kompetenser finns på plats. I rollen ingår att utveckla och följa upp förvaltningsplaner samt säkerställa att målen genomförs inom tilldelad budget. Du kommer att arbeta strategiskt med att ta fram tekniska lösningar som möter verksamhetens behov och samordna investeringar, upphandlingar och inköp av ITinfrastruktur. Dessutom ansvarar du för att administrera och följa upp avtal med externa leverantörer, samt att kontinuerligt arbeta med förbättringar och omvärldsbevakning inom förvaltningsområdet. Hos oss får du möjligheten att kombinera tekniskt och strategiskt arbete i en roll där du får vara med och påverka utvecklingen av IT-infrastrukturen. Du blir en del av ett engagerat team där samarbete, innovation och nytänkande står i fokus, allt för att skapa en IT-miljö som både uppfyller dagens krav och rustar oss för framtidens utmaningar. Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet till distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Tullverkets IT avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 320 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Vår IT-avdelning i Luleå söker en driven och ansvarstagande infrastrukturutvecklare – ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Tullverket behöver förstärka inom enheten IT Produktion. Enheten IT Produktion ansvarar bland annat för Tullverkets IT-infrastruktur, datacenters samt operativ IT-drift. Som infrastrukturutvecklare kommer du att ingå i ett kvalificerat team som producerar tjänster med hög kvalitet inom infrastrukturområdet (server, lagring, kommunikation, middleware). Du arbetar tätt tillsammans med hela IT-driftenheten samt växlar mellan dagliga drifthändelser inom både mjuk- och hårdvara samt ett självständigt arbete med ständiga förbättringar. Tillsammans med dina närmsta arbetskollegor säkerställer du att Tullverket har en stabil och driftssäker infrastruktur. Du kommer att arbeta i något av våra team då vi behöver utöka med en till två personer i våra team Kommunikation, Linux, Windows och Middleware. Är du den vi söker? Du har en examen från en eftergymnasial utbildning inom IT eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som vi kan bedöma som relevant för vår verksamhet inom IT Produktion, förvärvad de senaste fem åren. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har erfarenhet av något av följande • Brandväggsadministration och nätverkssäkerhet • Serverhårdvara och server-OS (Linux, Windows) • Lagring och backup • Virtualisering • Containerteknik • Grafdatabas och AI • Drift av storskaliga IT-driftsmiljöer • Agila arbetsprocesser och verktyg • DevOps Personliga egenskaper Som person är du en ambitiös, ödmjuk och kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett systematiskt arbetssätt med förmåga att ta initiativ och nå resultat. Du arbetar proaktivt, är van sätta upp mål, följa upp, prioritera och slutföra. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverket kommer du att vara delaktig i arbete med ny teknik och nya tekniska lösningar. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa ditt arbete, dina kollegor och dig. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2025-15713 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Tullverkets är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Fredrik Bredemo, 0920-25 98 28, Kerstin Vennberg 0920-25 97 84 eller Patrik Rutqvist 0920-25 96 56. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare: OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 Saco-S Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/ meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 18 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Tunaskolan F-9, belägen på området Tuna mitt emellan Mjölkudden och Notviken har ett av Luleås större upptagningsområden. Skolan har från ht 25 ca 600 grundskoleelever, ca 200 av dessa går även på vår fritidshemsverksamhet. Inne i Tunaskolan bedriver också grundsärskolan, med ca 130 elever, sin verksamhet vilket innebär att vi inom vår skola får möjligheter att samverka med varandra. Skolan är självförsörjande vad gäller lokaler vilket gör att vi slipper resor till andra skolor då eleverna ska ha de praktiskt-estetiska ämnena. Skolan har totalrenoverats under några år vilket innebär att klassrum och inventarier håller hög standard. På området har vi vidare goda kontakter med andra aktörer så som Notvikens IK, Kyrkan, SPF samt Hyresgästföreningen. Skolan kan även nyttja Notvikens IKs hela idrottsanläggning som är anknuten till skolområdet genom en tunnel under Mjölkuddsvägen. Likaså finns närhet till egen utomhusrink eller Coop Norrbotten arena under vinterhalvåret. Tunaskolans centrala läge gör att skolans elever har lätt att nå evenemang som anordnas i centrum eller på universitetsområdet, något som också förvaltas väl av våra skickliga pedagoger. Trots sitt centrala läge har Tunaskolan även närheten till naturen och vattnet vilket i sin tur ger stora möjligheter till variation i undervisningen. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i musik på Tunaskolan kommer du att undervisa elever i årskurserna 4-6. Du kommer att ingå i ett arbetslag om ca 8-10 personer och i tjänsten ingår mentorskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i musik åk 4-6. Vi ser att du har ett djupt liggande intresse att arbeta med elever och elevers lärande. Vidare förutsätter vi att du är duktig på att samarbeta med andra och att du delar med dig av de kunskaper och erfarenheter som du själv besitter. Vi vill att du är väl insatt i de styrdokument som reglerar skolan och att du agerar utifrån dessa i mötet med elever och personal. Eftersom vi anser att Luleå kommuns gemensamma värdegrund är viktig som en ledstjärna i arbetet kommer vi att sätta stor vikt vid att du som söker har engagemang i ditt arbete med våra elever, att du agerar och verkar ansvarstagande i din roll som lärare inom Luleå kommun, och självklart också att du har rätt kompetens då vi tillsätter denna tjänst. Tjänsten är vikariat på 50% med ferie. Vikariatet sträcker sig ett läsår. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du behöva visa ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Välj ett jobb för att visa detaljer