Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & vi & jobbet PostNord är alltid i rörelse. Gods, paket och försändelser sorteras, packas och skickas för att nå en väntande destination. Dagens förväntningar på leveranser är höga och här är du som terminalarbetare en viktig del för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Tillsammans hjälps vi åt för att leverera en hållbar och pålitlig kedja av eviga leveranser. Är du student eller har en annan sysselsättning och vill jobba extra? Det här är ett jobb för dig som är flexibel med arbetspass som oftast sker med kort varsel. Du kommer att jobba mellan 0 och 39,9 % av en heltidstjänst och kommer att kunna bli erbjuden arbetspass under dag/kvälls/nattid, måndag till fredag med varierande arbetstider mellan kl.15.00 - 04:00. Terminalen ligger på Cementvägen 8 i Luleå.Flexibel start, viktigast att du kommer att vara tillgänglig för jobb under hösten. Vad du kommer att göra - Sortera brev, paket eller pall, manuellt eller med hjälp av maskin - Arbeta med inleverans/utleverans Vem du är - Självständig: En del av jobbet gör du ensam, men teamkänslan är viktig. - Inre lugn: Många saker samtidigt kan vara stressande, men behöver inte vara det. - Strukturerad: Kunder är beroende av sina leveranser. Ditt ansvar matchar deras förväntningar. - Positiv & orädd: Dela dina tankar och bidra till förbättring. Mångfald av människor och idéer gör oss bättre. - God styrka och rörlighet: Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete. - Lagspelare: Kan inte nog poängteras. Samarbete vinner alltid i längden. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Samarbetsförmåga och laganda - Flexibilitet och positiv attityd - Svenska i tal och skrift - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Vill du vara en del av Luleås bästa nagelsalong? Om oss Ta din karriär till nästa nivå med oss på Nail Haus i Luleå. Vår vision är att erbjuda stans bästa tjänster inom skönhet. Vi finns på Smedjan Galleria i Luleå. Nail Haus står för: kvalité, renlighet & engagemang. Jobbeskrivning Som nagelskulptör hos oss arbetar du med att erbjuda tjänster inom nagelförlängning, nagelreparation, målning av naglar, manikyr och pedikyr. En vanlig arbetsdag består av att ta emot kunder på bokade besök. Genom dina kunskaper och engagemang, skall du erbjuda kunderna möjligheten att välja design och önskemål. Om dig Vi tål att jämföras! Som stans fräckaste skönhetssalong har vi minimumkrav på våra anställda. Du som söker denna tjänst ska: vara utbildad nagelteknolog, alt. minst 1 års erfarenhet inom yrket. kunna tala svenska, engelska eller vietnamesiska Utöver ovanstående krav, så är det mycket meriterande om du också: har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö. Företrädesvis i Singapore, USA, Europa eller annat land som arbetsgivaren bedömer likvärdig. har erfarenhet från ledande befattningar inom branschen, som exempelvis Salongchef / Salongansvarig. Vad vi erbjuder? En konkurrenskraftig lön för personer som har en enastående bakgrund inom branschen En tillsvidareanställning på heltid* *(Provanställning kan tillämpas) För att söka tjänsten, vänligen mejla ditt CV till: [email protected] Obs: Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens gått ut. Märk ansökan: Jobb Nail Haus Vi behöver inte extern hjälp med rekrytering för denna tjänst. Vi ber därför samtliga rekryteringsfirmor att respektera detta! _________________________________________________ Do you want to be part of Luleå's best nail salon? About us Take your career to the next level with us at Nail Haus in Luleå. Our vision is to offer the city's best beauty services. We are located at Smedjan Galleria in Luleå. Nail Haus stands for: quality, cleanliness & commitment. Job description As a nail sculptor / nail technichian, you work is to offer services in nail extension, nail repair, painting of nails, manicure and pedicure. A normal working day consists of receiving customers on booked visits. Through your knowledge and commitment, you must offer customers the opportunity to choose designs and help them to fulfill their needs. About you We can bear to be compared! As the city's most daring beauty salon, we have minimum requirements for our employees. You who apply for this position must: be a trained nail technologist, or minimum 1 years of experience within industry. have knowledge of the swedish language at a relevant level, or english, or vietnamese. In addition to the above requirements, it is highly advantageous if you also: has experience of working in an international environment. Preferably in Singapore, the USA, Europe or another country that the employer deems equivalent. has experience from leading positions in the industry, such as salon manager / team leader. What we offer? A competitive salary for people who have an outstanding background in the industry A permanent full-time employment* *(Probationary employment may apply) To apply for the position, please email your CV to: [email protected] Mark the application: Jobb Nail Haus Note: The position may be filled before the application deadline. We do not need external help with this recruitment. We therefore ask all recruitment companies to respect this!
Vill du bli en del av ett av världens största och mest välrenommerade HR- och rekryteringsföretag? Har du gedigen erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och trivs med ett högt affärsfokus? Nu har du chansen att växa med oss på Adecco! Om rollen Som rekryteringskonsult på Adecco får du det bästa av två världar – en affärsdriven roll där du kombinerar dina specialistkunskaper inom rekrytering med försäljning och kundutveckling. Du ansvarar för att driva och genomföra rekryteringsprocesser från start till mål, samtidigt som du arbetar aktivt med att identifiera och bearbeta nya kunder samt vidareutveckla befintliga samarbeten. Du arbetar nära våra kunder och blir en rådgivande partner i deras kompetensförsörjning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Driva och kvalitetssäkra kompetensbaserade rekryteringsprocesser • Aktivt arbeta med search, urval, personbedömning/tester, intervjuer och kandidatpresentationer • Bearbeta nya kunder och utveckla befintliga samarbeten • Bidra till att bygga Adeccos varumärke och närvaro på din lokala marknad Här får du stor frihet att påverka din vardag, dina affärer och din egen utveckling – samtidigt som du har roligt längst vägen! Vem är du? Vi söker dig som har: • Minst tre års erfarenhet av rekrytering, gärna inom olika branscher och sektorer (privat/offentlig) • Gedigen kunskap om kompetensbaserad rekrytering och god vana att arbeta med strukturerade processer • Erfarenhet av search och verktyg som Linkedin Recruiter • Vana att arbeta med testverktyg (med fördel Assessio som är den testleverantör vi använder) • Erfarenhet av försäljning, nykundsbearbetning och nätverksbyggande Det är meriterande om du dessutom har: • Akademisk examen inom HR, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande • Tidigare arbetslivserfarenhet från branschen • Ett befintligt nätverk av kunder som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss Som person är du affärsdriven, relationsskapande och lösningsorienterad. Du motiveras av att skapa värde för både kund och kandidat, och har förmågan att kombinera kvalitet i leverans med ett starkt resultatfokus. Varför Adecco? Vi är en del av The Adecco Group, en global koncern verksam i över 60 länder. I Sverige har Adecco funnits sedan 1992 och är en väletablerad aktör nationellt. Hos oss får du kraften av ett välkänt varumärke i ryggen och blir en del av ett engagerat, affärsdrivet och stöttande team. Vi erbjuder dig: • En flexibel arbetsmiljö där du får påverka din vardag och dina affärer • Kollektivavtal, trygga anställningsvillkor och ett fördelaktigt förmånspaket • Tydliga tillväxtplaner och en innovativ företagskultur • Interna utvecklingsprogram och utbildningar • Möjlighet till internationell karriär Redo att ta nästa kliv? Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas ned innan sista ansökningsdag. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen eller vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta rekryterande chef Tommy Norberg på [email protected]. Tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer! Vid frågor angående registrering och ansökan, kontakta [email protected] eller ring vår växel på 010-173 73 00. Varmt välkommen med din ansökan!
Luleå University of Technology is in strong growth with world-leading competence in several research areas. We shape the future through innovative education and ground-breaking research results, and based on the Arctic region, we create global social benefit. Our scientific and artistic research and education are conducted in close collaboration with international, national and regional companies, public actors and leading universities. Luleå University of Technology has a total turnover of nearly SEK 2,1 billion per year. We currently have 1,900 employees and 18,700 students. In the coming years, multi-billion investments will be made in large projects in Northern Sweden to create a fossil-free society both nationally and globally. Luleå University of Technology is involved in several of these cutting-edge research projects and in the societal transformation that they entail. We offer a broad range of courses and study programmes to match the skills in demand. We hope that you will help us to build the sustainable companies and societies of the future.Do you want to help shape the sustainable business models of the future in the industrial green transition? We are looking for a postdoctoral researcher to join an applied research track focused on business model innovation in the context of digitalization, AI, and the green transition. You will work in close collaboration with leading industrial partners to explore and enable new ways of creating value during a time of transformation. Through your research, you will contribute to both cutting-edge academic work and real-world industrial impact. You will be part of the research group Entrepreneurship and Innovation, one of Sweden’s leading research and teaching environments in the field. The research group collaborates with large national and international companies, small and medium-sized enterprises (SMEs), decision makers and other research groups. Research results are produced in close collaboration with industry and other actors. The research topic has a strong track record of publications in top journals, such as Academy of Management Journal, Journal of Management, Strategic Management Journal, Entrepreneurship Theory and Practice, Journal of Product Innovation Management, MIT Sloan Management Review, California Management Review and others. Subject description The research group Entrepreneurship and Innovation comprises organizational development with a specific focus on firm development based on innovative products, services, production solutions or management modes. Project description We are now seeking a postdoctoral researcher to join our research track focused on business model innovation driven by digital transformation, AI, and the green transition. A significant part of the research is aimed at addressing business needs by identifying challenges, proposing improvement methods, and supporting the implementation of those methods. The empirical work primarily focuses on innovative supplier companies – both small and large – that develop digital and sustainable solutions for the process industries (such as steel and mining) and the manufacturing sector. Examples of such solutions include AI-based systems for optimization and decision support, electrified machines and components, as well as technologies for resource recovery and circular flows. These suppliers are key players in the industrial transition and serve as important research partners. The position also includes applying for research funding. This role is particularly well-suited for candidates who wish to engage in research conducted in close collaboration with industry. Duties As a postdoctoral researcher you have the following main tasks: • Contact companies in the region and conduct research in close collaboration with them • Initiate, design and conduct data collection in collaboration with other senior researchers in the group, mainly based on case study- based research/qualitative methods as well as interactive workshop with companies • Co-authorship of scientific articles together with other researchers Writing research applications • Plan and implement popular science dissemination activities (e.g, webinars, popular science articles, workshops, presentations). Develop and teach courses in business administration and/or industrial engineering and management Qualifications In order to be eligible for employment as post doctor you must have a PhD or a foreign degree equivalent to a PhD in Entrepreneurship and innovation, or a related subject (e.g. industrial marketing). You should have strong research credentials related to the project described above. We expect you to have experience publishing in journals at ABS levels 2-4. A background in conducting applied qualitative research in close collaboration with industry is meritorious. A doctoral degree awarded no more than three years before the application deadline provides a useful qualification. Candidates who have been awarded a doctoral degree at an earlier date may also be considered if there are special grounds, for example, different types of statutory leave of absence. The position requires good skills in oral and written communication in English. Good knowledge of the Swedish language is an advantage. Information Full-time fixed term employment for two years with possibility of extension up to one year. Location is in Luleå. The position can start as per agreement. For further information, please contact: Associate Professor David Sjödin, +46 920-491819, [email protected] Union representative: ACO-S Diana Chroneer, +46 920-492037, [email protected] OFR-S Lars Frisk, +46 920-491792, [email protected] In case of different interpretations of the English and Swedish versions of this announcement, the Swedish version takes precedence. Application Please apply for this position by clicking the apply button below. The application must include a CV, personal letter reflecting on the project's topic and how you intend to contribute (approx. 1 - 2 A4 pages) and copies of verified diplomas from university (with list of courses with grades). Attach also two to three academic papers and/or essays that demonstrate your scientific competence. Mark your application with the reference number below. Your application, including diploma, must be written in English or Swedish. Reference number: 2532-2025 Closing date for applications: August 3, 2025
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker en Regionchef till Parmaco i Norrland – för dig som vill vara med och bygga ett hållbart och framtidssäkrat samhälle. Vill du vara med och driva förändringen i bygg- och fastighetsbranschen? Hos Parmaco utvecklar vi dynamisk arkitektur – byggnader som är lika rörliga och flexibla som de samhällen de tjänar. Istället för permanenta konstruktioner som riskerar att bli icke ändamålsenliga över tid, designar, tillverkar och hyr vi ut byggnader som enkelt kan anpassas, flyttas och återanvändas. Detta sänker inte bara kostnader för våra kunder, utan minskar också bygg- och fastighetsbranschens klimatavtryck – en avgörande faktor för en mer hållbar framtid. Vi söker nu en engagerad Regionchef som vill vara med och skapa nya möjligheter för kommuner och företag att möta framtidens krav på hållbarhet, flexibilitet och kvalitet. Här får du en roll med stort ansvar, starkt mandat och utrymme att verkligen göra skillnad. Om rollen Som Regionchef har du ett övergripande ansvar för affärsutveckling och försäljning inom din region. Du arbetar nära våra kunder – framför allt kommuner – och hjälper dem att hitta rätt lösningar för deras lokalförsörjning, både på kort och lång sikt. Rollen innebär stor frihet men också stort ansvar, där proaktivt kontaktskapande och mötesbokning är en naturlig del av vardagen. Tjänsten utgår från hemmakontor, helst med placering i Luleå, men andra orter kan också vara aktuella, och innebär frekventa resor inom regionen. Ditt arbete kommer att präglas av: Strategisk försäljning och kundbearbetning Bygga och vårda långsiktiga kundrelationer Identifiera nya affärsmöjligheter och driva affären från första kontakt till avslut Representera Parmaco i din region och delta vid kundmöten, nätverk och mässor Tätt samarbete med vårt team för att utveckla och genomföra regionens affärsplan Vi söker dig som är: Målinriktad och självgående, med ett starkt driv att lyckas i dina affärer En förtroendeingivande kommunikatör som lyssnar in kundens behov Nyfiken, lösningsorienterad och van att tänka nytt Bekväm med att aktivt ta kontakt med nya kunder Intresserad av samhällsutveckling och förstår hur samhällsbyggande fungerar Din bakgrund: Minst 5 års erfarenhet av försäljning eller affärsutveckling, gärna med fokus på fastigheter eller samhällsbyggnad Erfarenhet av marknadsanalys och att arbeta strategiskt med kundsegment Förståelse för hur kommuner arbetar och gärna erfarenhet av offentlig upphandling Flytande svenska i tal och skrift Vana av ett självständigt arbete som kräver resor inom regionen Vi erbjuder: En meningsfull roll i ett företag som ligger i framkant när det gäller hållbara och flexibla byggnadslösningar Stora möjligheter att påverka din region och utvecklas i takt med bolaget Ett dedikerat team som delar din vilja att bygga framtidens samhälle Ansökan och kontakt I denna rekrytering samarbetar Parmaco AB med Rubino Rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911. Skicka din ansökan så snart som möjligt, då vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan! Om oss Parmaco är en föregångare inom dynamisk arkitektur med över 60 års erfarenhet av att designa, tillverka och hyra ut flexibla byggnader som kan anpassas, flyttas och återanvändas för att möta samhällens föränderliga behov. Med verksamhet i Finland, Sverige och Tyskland och över 400 levererade byggnader – från skolor och förskolor till kontor, bostäder, äldreboenden, vårdmiljöer och säkerhetsklassade byggnader – skapar Parmaco dynamiska lösningar som integreras sömlöst i sin omgivning och skapar utrymme för en mer hållbar framtid. Läs mer på https://parmaco.se/
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Vill du vara med och forma framtidens hållbara affärer i industrins gröna omställning? Vi söker en postdoktor till ett tillämpat forskningsspår inom affärsmodellsinnovation kopplat till digitalisering, AI och grön omställning. Du kommer att arbeta i nära samverkan med ledande industripartners för att utforska och möjliggöra nya sätt att skapa värde i en omställningstid. Genom din forskning bidrar du till både akademisk frontlinjeforskning och praktisk påverkan i industrin. Du blir en del av forskarämnet Entreprenörskap och innovation, en av Sveriges ledande forsknings- och undervisningsmiljöer inom området. Forskargruppen samarbetar med stora nationella och internationella företag, små och medelstora företag (SMF), beslutsfattare och andra forskargrupper. Forskningsresultat tas fram i nära samarbete med industrin och andra aktörer. Forskningsämnet har en stark meritlista av publikationer i topptidskrifter, såsom Academy of Management Journal, Journal of Management, Strategic Management Journal, Entrepreneurship Theory and Practice, Journal of Product Innovation Management, MIT Sloan Management Review, California Management Review, med flera. Ämnesbeskrivning Forskningsämnet entreprenörskap och innovation omfattar organisationsutveckling med särskilt fokus på företagsutveckling baserad på innovativa produkter, tjänster, produktionslösningar eller sätt att leda och organisera verksamheten. Projektbeskrivning Vi söker nu en postdoktor till vårt forskningsspår med fokus på affärsmodellsinnovation sprunget ur digital transformation, AI och grön omställning. En betydande del av forskningen är inriktad på att möta affärsbehov genom att kartlägga utmaningar, föreslå metoder för förbättringar och underlätta implementeringen av de föreslagna metoderna. Det empiriska projektarbetet fokuserar främst på innovativa leverantörsföretag – både små och stora – som utvecklar digitala och hållbara lösningar för processindustrin (såsom stål- och gruvnäringen) och tillverkningsindustrin. Exempel på sådana lösningar inkluderar AI-baserade system för optimering och beslutsstöd, elektrifierade maskiner och komponenter samt teknik för resursåtervinning och cirkulära flöden. Dessa leverantörer är centrala aktörer i industrins omställning och utgör viktiga samarbetspartners i forskningen. Tjänsten innefattar även att ansöka om forskningsmedel. Denna tjänst är särskilt relevant för de sökande som vill engagera sig i forskning i nära samarbete med industrin. Arbetsuppgifter Som postdoktor har du följande huvuduppgifter: Kontakta företag i regionen och bedriva forskning i nära samarbete med dem Initiera, designa och genomföra datainsamling i samarbete med andra seniora forskare i gruppen, främst utifrån fallstudiebaserad forskning/kvalitativ metod, samt interaktiva workshops med företag Medförfattare av vetenskapliga artiklar tillsammans med andra forskare Skriva forskningsansökningar Planera och genomföra populärvetenskapliga spridningsaktiviteter (till exempel webbseminarier, populärvetenskapliga artiklar, workshops, presentationer) Utveckla och undervisa grundutbildningar i företagsekonomi och/eller industriell ekonomi (upp till 20% av anställningstiden) Kvalifikationer För att vara behörig för anställning krävs doktorsexamen eller motsvarande utländsk examen inom entreprenörskap och innovation eller närliggande ämnen (ex. industriell marknadsföring). Du bör ha starka forskningsmeriter relaterade till forskningsprojektet som beskrivs ovan. Vi förväntar oss att du har erfarenhet av att publicera i tidskrifter på ABS nivå 2–4. En bakgrund i att bedriva tillämpad kvalitativ forskning i nära samarbete med industrin är meriterande. Det är meriterande om din examen är avlagd högst tre år före sista ansökningsdag för denna anställning. Om det finns särskilda skäl kan den komma i fråga som avlagt doktorsexamen tidigare, exempelvis vid olika typer av lagstadgade ledigheter. Tjänsten kräver goda kunskaper i muntlig och skriftlig kommunikation på engelska. Goda kunskaper i svenska språket är meriterande. Information Anställningen är på heltid och är begränsad till två år med möjlighet till förlängning ett år. Placering i Luleå. Tillträde enligt överenskommelse. För ytterligare information, vänligen kontakta biträdande professor David Sjödin, 0920-491819, [email protected] Facklig företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Lars Frisk, 0920-49 1792 [email protected] Ansökan Vänligen ansök till denna tjänst genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Ansökan ska innehålla ett CV, personligt brev som reflekterar över projektets ämne och hur du tänker bidra (ca 1 - 2 A4-sidor) och kopior på verifierade examensbevis från universitet (med lista över kurser med betyg). Två till tre akademiska uppsatser och/eller uppsatser som visar din vetenskapliga kompetens. Märk din ansökan med referensnumret nedan. Din ansökan inklusive diplom ska skrivas på engelska eller svenska. Referensnummer: 2532–2025 Sista ansökningsdag: 3 augusti 2025
Hej Är du glad och tycker att vara ute? Då har vi perfekt tjänst för er som förare matleveranser i Luleå. Skicka din ansökan redan idag. Som bud kommer du att ansvara för att leverera mat från restauranger till kunder och sprida glädje. ------------------------ Are you an outdoor person and like to do cycling or drive? If yes, then we have a perfect job for you. We are hiring drivers for food deliveries in Luleå. If you are interested then send your application today. As a courier, you will be responsible for delivering food from restaurants to customers. Task: Must have a smartphone Accept maximum orders on the app, received from restaurants, and deliver to the customers. Cannot deny any order on the app if it is shown. Qualifications: Driver's license for a passenger car (minimum B driver's license). Have a Car Or have a moped to deliver the food. Good driving habits and the ability to drive vehicles in a safe and responsible manner. Ability to navigate and plan routes using Google Maps. If you are interested and want to be part of our team then please send your application at: Skicka ansökan till: [email protected]
Söker du ett fysiskt arbete inom lager och logistik? DHL söker nu engagerade lagerarbetare som vill bli en viktig del av logistikflödet. Här får du chansen att arbeta i ett högt tempo med lossning, sortering och transport av gods på en av världens ledande logistikaktörer. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vad du kommer att göra Som terminalarbetare hos DHL ansvarar du för att hantera styckegods, skanna paket, lossa lastbilar samt transportera gods inom terminalen. Arbetet är fysiskt krävande och sker i högt tempo, där du bidrar till att logistikkedjan fungerar smidigt och effektivt. Övrig information Placeringsort: Luleå Arbetstider: Måndag-fredag 5.30-11.00 Anställningsform: Behovsanställning, du bör kunna jobba runt 2-3 pass i veckan Vi söker dig som För att passa för denna tjänst ser vi att du: * Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (studier, annat jobb, pension, elitidrott eller eget företag) * Har truckbehörighet A1-A4 samt B1-B3 * Talar och skriver svenska flytande Erfarenhet av lagerarbete och truckkörning är meriterande men inget krav. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Vad erbjuder Manpower? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Hur söker jag jobbet? Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: [email protected] Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Välkommen till oss på avdelning 63! Vi söker dig som vill vara en viktig kugge i ett spännande lagbygge, där du arbetar med och utvecklar den medicinska cancervården inom hematologi och palliativ vård. Grunden till god kompetens och ett gott samarbete lägger vi genom en välorganiserad inskolning av våra nya kollegor. Avdelningen är inne i ett intressant utvecklingsläge, där du kan bidra med ditt engagemang och dina erfarenheter. Vi arbetar i team med alla professioner och behöver dig som är legitimerad sjuksköterska som vill arbeta i ett positivt arbetslag som sätter patienten i centrum. Känner du att du vill ha nya utmaningar och kan bidra med din kunskap, kreativitet och arbetsglädje? Då kanske du är lagspelaren vi söker? Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du flexibel, serviceinriktad och självgående, med en förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv. Det här får du arbeta med Avdelning 63 har 12 vårdplatser med specialiteterna Hematologi, Palliativ vård. Hematologiska enheten på Sunderby sjukhus har ett länsuppdrag med inriktning på utredning och behandling av såväl hematologiska bristsjukdomar som avancerad behandling av maligna blodsjukdomar, samt vård efter stamcellstransplantation. Palliativ vård är den vård som ges när bot inte längre är möjligt. De palliativa patienterna besväras ofta av komplexa symtom och har behov av specialiserad palliativ vård, där strävar vi efter att ge optimal omvårdnad och stöd. Vi arbetar i team med läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist, kurator, sjukhustandvården, Sjukhuskyrkan och ett palliativt rådgivningsteam. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, eller deltid, enligt överenskommelse. Arbetstid dag/kväll- och helg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten akn tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Brinner du för att jobba med barn och familjer? Hos oss får du en viktig roll i barnens tidiga utveckling med både eget ansvar och starkt teamstöd. Hälsocentralen är belägen i hjärtat av Piteå med cirka 10 000 listade patienter som vi erbjuder en trygg och säker vård. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad distriktsköterska eller barnsjuksköterska. Meriterande om du har erfarenhet av barnhälsovård, primärvård, telefonrådgivning eller egen mottagning. Det är även meriterande om du har kunskaper i Cosmic. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som person har du en helhetssyn över arbetet och ser till det större perspektivet. Du är relationsskapande och har ett gott samarbete där du värderar och ser nyttan av att samarbeta med andra. Det här får du arbeta med Tjänsten innebär ett omväxlande och meningsfullt arbete där du följer barnens utveckling och ger stöd till familjer, enligt riktlinjerna i Rikshandboken för barnhälsovård. Du kommer att vara en av två BVC-sköterskor som arbetar självständigt med ”egna barn och familjer”, men också ha täta samarbeten – både med din kollega och vid teamträffar med läkare. Vi söker dig som är distriktsköterska med intresse för barn och familj Vill arbeta långsiktigt och självständigt i nära kontakt med föräldrar Trivs i en omväxlande vardag och ser värdet i gott teamarbete Viss mottagningsverksamhet utöver BVC ingår i tjänsten. Det här erbjuder vi dig - En varm arbetsmiljö - Gott teamarbete med engagerade kollegor - En chans att göra verklig skillnad – från livets allra första början - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/Jobb-och-utbildning/Jobba-hos-oss/Sjukskoterska/ - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid alternativ till deltid finns. Arbetstiden är förlagd till dagtid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer