Om Norrbottens föreningsarkiv Vid Norrbottens föreningsarkiv på Björkskatan i Luleå arbetar i dagsläget sex arkivarier och arkivassistenter. Vi delar arbetsplats med ytterligare sex kollegor vid Norrbottens museums arkiv och bibliotek. Atmosfären på arbetsplatsen är trivsam med mycket engagemang för vårt arbete. Norrbottens föreningsarkiv är en ideell förening och bildades 1965. Verksamhetens ändamål är att bidra till att Norrbottens föreningslivshistoria dokumenteras, bevaras och tillgängliggörs. Genom arkivtjänster, rådgivning och kunskapsförmedling är Norrbottens föreningsarkiv också ett servicenav för regionens föreningar. Alla ideella föreningar i regionen är välkomna som medlemmar och att lämna in sina arkiv för professionell vård och förvaring. Norrbottens föreningsarkiv tar även emot arkiv som donationer från nedlagda föreningar och privatpersoner. I dagsläget förvaltar vi omkring 3600 olika arkiv om cirka 2,5 hyllkilometer jämte ljudinspelningar, böcker, föremål, tidningslägg, fanor och digitala filer. Norrbottens föreningsarkiv driver Arkivcentrum Norrbotten tillsammans med Norrbottens museum, med gemensamma arkivlokaler, personalutrymmen och en forskarsal. Där har forskare, studenter och den intresserade allmänheten möjlighet att ta del av arkivhandlingar och delta i arkivvisningar och annan arkivpedagogisk verksamhet. Arbetsuppgifter Som arkivchef har du verksamhets- budget- och personalansvar och rapporterar till Föreningsarkivets styrelse. Tillsammans med styrelsen ansvarar du för de strategiska framtidsfrågorna och den övergripande verksamhetsplaneringen, samtidigt som du i hög grad också leder och arbetar operativt i den dagliga verksamheten. Utifrån din arkivariekompetens leder du bland annat kurser för arkivbildare (föreningsaktiva), besvarar förfrågningar från arkivanvändare, tar ställning till donationserbjudanden och tar fram styr- och rutindokument. I mindre utsträckning hinner du också ordna och förteckna arkiv i förteckningssystemet Visual Arkiv och omhändertar leveranser till e-arkivet. Till stöd i budget- och redovisningsarbetet har du en extern redovisningsbyrå, som även hanterar löneutbetalningar. I programverksamheten arbetar du tillsammans med kollegorna på Norrbottens museum och bokar in föreläsare och kursledare enligt de behov som identifieras i verksamhetsplanen. Som arkivchef representerar du Föreningsarkivet gentemot externa parter och odlar en god relation inte minst till medlemsföreningarna, Norrbottens museum och Region Norrbotten. Ett viktigt sammanhang är också Föreningen för Sveriges länsarkivarier (FSLA), där du kan utbyta erfarenheter och ta ett gemensamt grepp om olika frågor med arkivcheferna vid landets alla enskilda länsarkiv. Föreningsarkivet har nyligen anslutit till Enskilda e-arkivet, en samarbetsorganisation med en e-arkivlösning. De närmaste åren kommer det att vara en central uppgift att implementera e-arkivet på ett bra sätt och stödja medlemsföreningarna i att göra digitala arkivleveranser. Om dig Krav Arkivarie - erfarenhet efterfrågas Eftergymnasial utbildning, tre år eller längre Goda kunskaper i svenska – tal och skrift Erfarenhet av ledarskap Meriterande Erfarenhet från föreningsliv Chefserfarenhet Universitetsutbildning i historia, idéhistoria eller närliggande ämnen Erfarenhet av utåtriktat arbete och kulturarvspedagogik Meänkieli eller finska – tal och skrift Vi tror att du har flerårig erfarenhet som arkivarie. Du har också erfarenhet av att leda andra och vill utveckla din ledarskapsförmåga. Vi tror också att du har ett starkt intresse för historia och erfarenhet av föreningsliv. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv på verksamheten. Du har även god samarbetsförmåga. Som ledare har du ett inlyssnande och tillitsbaserat förhållningssätt och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Ansökningsperiod: Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Tillträde: Från 1 september eller efter överenskommelse
Intresseanmälan – Väktare/Ordningsvakt – Luleå/Boden Vi på Tempest söker dig som är utbildad väktare eller ordningsvakt och vill arbeta med säkerhet och trygghet i fokus. Vi letar efter både dig som är ny i yrket och dig med lång erfarenhet – så länge du har rätt utbildning och rätt inställning. Observera: Vi tar endast emot ansökningar från dig som har giltigt utbildningsbevis (VU1/VU2 eller ordningsvaktsutbildning med förordnande). Saknar du detta? Håll utkik efter våra andra annonser. Vem är du?För att trivas i rollen ser vi gärna att du är: En lagspelare med hög ansvarskänsla Noggrann, pålitlig och flexibel Bekväm med att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter Serviceinriktad med ett professionellt bemötande Flytande i svenska – både i tal och skrift Van vid att skriva rapporter och arbeta med teknik Grundkrav: Fullständig och giltig väktarutbildning (VU1 + VU2) eller ordningsvaktsutbildning + förordnande B-körkort Ostraffad, drogfri och med ordnad ekonomi Godkänd av Länsstyrelsen för arbete inom auktoriserat bevakningsföretag Det är en fördel om du också har: Tidigare erfarenhet av bilburen tjänst Genomförd GMU Flerspråkig Vad erbjuder vi? Hos Tempest får du ett omväxlande arbete där du både arbetar självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att matcha rätt person till rätt uppdrag och arbetar nära både våra kunder och våra medarbetare. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse – urval och intervjuer sker löpande. Är det dig vi söker?Välkommen att skicka in din ansökan med: CV Personligt brev (berätta gärna varför du passar för rollen) Relevanta utbildningsbevis Vi ser fram emot att höra från dig!
Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför allt på Ons-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan! //Brand Impact Teamet
Säljande receptionist till Nordic Wellness Luleå Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Luleå. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: Heltid/Deltid på en av våra anläggningar I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation AnsökanSom en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER
Närpsykiatrin i Luleå, Regionens största öppenvårdsmottagning, söker nu engagerade medicinska sekreterare till vårt team. Med cirka 60 medarbetare arbetar vi aktivt just nu med ett förändringsarbete för att förbättra vår verksamhet. Arbetet baseras på omställningen till Nära vård och syftar till att utveckla innovativa lösningar som gynnar våra patienter genom effektiva vård- och insatsprogram. Välkommen att bidra till vår fortsatta utveckling och forma framtiden för specialistpsykiatrin hos oss! Vi sökerVi söker dig som är medicinsk sekreterare/vårdadministratör med goda språkkunskaper i tal och skrift. Meriterande är utbildning i diagnoskodning och redaktörsutbildning samt erfarenhet av läkarbokning. Erfarenhet av psykiatrisk öppen- eller slutenvård är också meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressande eller pressande situationer. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt samtidigt som du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det här får du arbeta med Vårdadministratörer har en central roll inom mottagningen vilket innebär kontakt med patienter, vårdgrannar och samtliga medarbetare - något som gör arbetet varierande och roligt. Du och dina närmsta kollegor har ett övergripande ansvar för att den dagliga administrativa verksamheten inom verksamhetsområdet ska fungera. Arbetet är stimulerande och omväxlande med varierande arbetsuppgifter som till exempel medicinsk dokumentation i journalsystemet VAS (från hösten 2024 journalsystemet Cosmic), diagnoskodning, kassa-/receptionsarbete, upprättande och lagring av dokument i VIS (regionens kvalitets- och ledningssystem), läkarbokning, uppdatera våra hemsidor och övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. På mottagningen samarbetar en mångsidig grupp av kompetenser, inklusive medicinska sekreterare, sjuksköterskor, läkare, skötare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, psykoterapeuter, psykologer och kuratorer. Vi är en stor och trevlig arbetsgrupp som inkluderar både nyfikna nykomlingar och erfarna medarbetare som gärna delar med sig av sin kunskap. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter ett snabbt och professionellt omhändertagande med hög kvalitet. Det här erbjuder vi dig - En möjlighet att vara med och påverka utformningen av framtidens psykiatriska specialistvård - Individanpassad introduktion efter behov - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Är du en serviceinriktad person som gillar kundkontakt och vill arbeta med ett starkt varumärke? Då kan det vara just dig vi söker som vår nya Servicerådgivare till Bilia Mercedes-Benz i Luleå. Hos oss värderar vi din potential och drivkraft att växa tillsammans med oss. Om tjänstenI rollen som Servicerådgivare är du den första kontakten för kunder, både på plats och via telefon samt mejl. Du ger råd om service och reparationer, lämnar ut prisuppgifter, hanterar försäkringsärenden och fakturering. Genom ditt professionella bemötande ser du till att varje kund får service i världsklass och bästa möjliga upplevelse genom hela serviceprocessen. Tillsammans med ditt team arbetar ni för att utvecklas och nå gemensamma mål. Din profil Vi ser gärna att du har ett starkt servicefokus och en vilja att bygga långsiktiga kundrelationer. Ditt engagemang för att leverera god service märks tydligt, och du har ett naturligt intresse för att skapa förtroende och kontinuitet i kundkontakten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från serviceyrken, och särskilt inom fordonsbranschen. Du har god problemlösningsförmåga, trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att arbeta i digitala miljöer och affärssystem. Körkort är ett krav. Du talar och skriver obehindrat på svenska. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlighet, vilja att utvecklas samt rätt inställning och en positiv attityd som gör att du trivs och växer inom företaget. Ansökan och tillträde Denna rekrytering sker i samarbete med Starfinder AB. För frågor om tjänsten och processen, Amanda Svenberg på 076 009 77 46. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen. Om Bilia Bilia är idag en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia är ett bolag i ständig utveckling, med starkt fokus på hållbarhet, innovation och ledarskap. Idag har vi Mercedes-Benz-anläggningar på tolv orter runt om i landet – från Gällivare i norr till Norrköping i söder.
Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team! Vad vi erbjuder dig ett härligt gäng kollegor att arbeta med kollektivavtal friskvård möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar och myror men även mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig från vecka 25–33, där vi har som störst behov vecka 28–32. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Exakt tidsperiod bestäms med kandidaten. Se videon som beskriver tjänsten närmare här. Din profil Vi söker dig som behöver ett extra arbete vid sidan om exempelvis högskolestudier. Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning. Välkommen med din ansökan!
Stabsassistent GSS/K till Fälthållningspluton F 21 Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Norrbottens Flygflottilj, F 21, är Sveriges nordligaste flygflottilj, huvudbasen är i Luleå med sidobaser i Jokkmokk och Vidsel. F 21´s uppgift är att leverera luftoperativ effekt genom stridsflygdivisionerna och JAS39. F 21 förfogar över ett av världens största flygövningsområden som används av både svenska flygvapenförband och förband från andra länder. Sökande enhet Fälthållningspluton ingår i R3-kompaniet F 21. Kompaniet är ansvarigt för driften av tre flygplatser varav en är igång dygnet runt, årets alla dagar. Flygplatsfälthållningen på Kallax flygplats är en viktig del inom flygplatsdriften på flygplatsen och tillgodoser tillgänglighet samt flygsäkerhet för såväl det civila- som det militära flyget. Fälthållningsplutons huvuduppgift är att bedriva fälthållningstjänst exempelvis snöröjning, halkbekämpning och viltavvisning. Övriga uppgifter är bland annat reparera skador på bana eller andra ytor, fältarbeten samt röjning av oexploderad ammunition. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter som stabsassistent vid Fälthållningspluton innebär att vara ett stöd för plutonchef och plutonsledning vid olika administrativa uppgifter samt att hantera inkommande och utgående information i olika ledningsstödsystem. Du deltar också vid förberedelser samt vid genomförande av övningar, i olika roller som stabsassistent eller kommendant. Anställningen kan innebära periodvis bortavaro på övningar och tjänsteresor, såväl inom Sverige och utomlands. Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och strukturerad. Vi ser att du har ett öppet sinnelag, är serviceinriktad och har en positiv inställning. Du tycker om att tillhöra ett team men ansvarar för självständiga arbetsuppgifter. Du bidrar aktivt till gott samarbete och till bra stämning i arbetslaget. Du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. KRAV Kvalifikationer · Genomförd grundutbildning (GU) med godkända betyg alternativt värnplikt med godkända betyg · God datorvana, Officepaketet · B-körkort Personliga egenskaper · Hög personlig mognad då tjänsten ställer stora krav på omdöme och integritet · God förmåga att arbeta i grupp · God förmåga att prioritera för att kunna leverera underlag med kvalitet inom givna tidsförhållanden · Hög inlärningsförmåga på grund av intensiva utbildningar och övningar · Hög flexibilitet eftersom övnings- och insatsmiljön ofta är dynamisk Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE · Godkänd befattningsutbildning mot sökt befattning · Erfarenhet av administration/administrativa arbetsuppgifter · Utbildad stabsassistent · Tjänstgöring i militär stab på taktisk nivå · Militära förarbevis · Ytterligare körkortsbehörigheter För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tidsbegränsad anställning på heltid. Anställningen sker enligt Försvarsmaktens avtal för gruppbefäl, soldater och sjömän (GSS/K), inleds med 6 månaders provanställning som övergår i en anställning upp till 8 år, med möjlighet till förlängning i 4år. Sysselsättningsgrad heltid Arbetsort Luleå Militär befattning Tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen lämnas av plutonchef Per Ekman. Information om rekryteringsprocessen lämnas av A1 F 21. Fackliga företrädare OFR/O, OFR/S, SEKO och SACO. Samtliga nås genom F 21 växel telefon 0920-23 40 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-07-25. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrbottens flygflottilj, F 21, är Sveriges nordligaste flygflottilj. Huvudbasen är i Luleå, med sidobaser i Jokkmokk och Vidsel. F 21 övar kontinuerligt för att kunna leverera följande luftoperativa förmågor i såväl fred, kris som krig: - Kontroll av luftrummet. - Mark- och sjömålsbekämpning. - Underrättelseinhämtning. - Luftburen transport. - Stöd till övriga stridskrafter, totalförsvaret och samhället i övrigt. F 21 försvarar - tillsammans med övriga förband i Försvarsmakten - Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Tillsammans med övriga flygvapnet bevakar och skyddar vi Sveriges luftrum dygnet runt, året runt. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Humanas öppenvård i Luleå söker barn/ungdomsbehandlare Vill du arbeta med att skapa positiva förändringar i människors liv och vara en del av en engagerad och växande verksamhet? Vi söker nu en ungdomsbehandlare med terapeutiskt fokus till vår öppenvård i Luleå. Som ungdomsbehandlare hos oss får du möjlighet att arbeta med barn, ungdomar och deras familjer i behandlande syfte. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och hjälpa till att stärka och utveckla vår verksamhet i Region Norr, där vi bedriver modern, evidensbaserad öppenvård. Om oss: Humana är en av Sveriges ledande aktörer inom kvalificerad öppenvård och erbjuder flexibla insatser för både barn och vuxna. Vi genomför våra insatser i klientens hem, i jour- eller familjehem, HVB och stödboende. Vår verksamhet värdesätter kontinuerlig metodutveckling, och vi erbjuder bland annat utbildning och handledning i metoderna IHF (Intensiv Hemmabaserad Familjebehandling), Connect och TFCO (Treatment Foster Care Oregon). Läs mer om vår verksamhet på https://www.humana.se/individ-och-familj/oppenvard. Vi är ett eftertraktat komplement till kommuners egna resurser och erbjuder kvalificerade insatser som är skräddarsydda efter klientens behov. Våra metoder är forskningsbaserade och utvärderade, och vi strävar alltid efter att hålla högsta standard i vårt arbete. Om tjänsten: Vår öppenvård i Norr växer, och vi söker nu en behandlare till vårt team i Luleå. I den här rollen kommer du att arbeta med barn och ungdomar samt deras familjer och vara med och etablera Luleåenhetens öppenvård. Enhetens insatskatalog består bland annat av IHF, Omsorgsbedömning, A-CRA, B-12, ERASOR, Connect och Marte Meo och du kommer att få relevant utbildning för att kunna arbeta enligt våra metoder. Arbetet innebär både digitala möten, möten på kontoren i Luleå och Umeå och resor inom vårt upptagningsområde, vilket ställer krav på flexibilitet och planering. En stor del av arbetet utförs i klienternas hem, vilket gör att du får möjlighet att göra en verklig skillnad i deras liv. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kompetent team, där vi har roligt på jobbet och ständigt utvecklas tillsammans. Vi söker dig som vill: Arbeta systematiskt med barn och ungdomar samt deras familjer för att skapa hållbara förändringar. Använda evidensbaserade metoder, evidensbaserad praktik och standardiserade verktyg för skattningar och dokumentation. Arbeta tätt i ett team där varje medarbetares insats fyller en viktig funktion för ett gynnsamt förändringsarbete. Arbeta med komplexa ärenden och bidra till att utveckla och höja kvaliteten på socialt arbete. Arbeta i ett öppet arbetsklimat där våra värdegrundsord glädje, engagemang och ansvar lever varje dag. Vem är du? Vi tror att du trivs i rollen om du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra. Du är nyfiken, systemiskt orienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är också bra på att uttrycka dig skriftligt och gillar att arbeta med utmanande ärenden där du tillsammans med ditt team hittar lösningar och strategier. Arbetet innebär visst kvälls- och helgarbete, och en del av arbetet sker på annan ort vilket medför resor och ibland övernattningar. I tjänsten ingår telefonberedskap cirka var sjunde vecka, där du vid behov ger stöd och vägledning till familjer per telefon. Flexibilitet och god tillgänglighet är därför viktiga egenskaper för att lyckas, och trivas, i rollen. Kvalifikationskrav: Socionom eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete. Meriterande: Utbildning i IHF, TFCO, MST, FFT, A-CRA, HAP eller liknande. Steg 1 Grundläggande psykoterapiutbildning. Kunskap om trauma. Har erfarenhet från en liknande roll. Erfarenhet av utrednings- och bedömningsarbete. Vi erbjuder: En utvecklande karriärmöjlighet med stor påverkan på ditt eget arbete och möjlighet att växa inom företaget. Interna och externa utbildningar samt handledning. En arbetsmiljö där glädje, ansvar och engagemang är centrala värderingar. Förmåner som friskvårdsbidrag, förtroendearbetstid och möjlighet till förmånsbil. Varaktighet/Arbetstid: Tillsvidareanställning, heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Vad händer nu? För anställning hos oss krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Kontaktuppgifter: Carina Söderström, Enhetschef carina.soderstrom@humana 070-2057397 Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och utveckla framtidens vård? Vi är ett glatt gäng som nu söker fler kollegor. Vårt mål är att alla patienter känner sig delaktiga och är nöjda med vården hos oss. Vill du vara en del av detta, välkommen till oss! Vi söker Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Trivs du att arbeta tillsammans med andra människor, har ett positivt förhållningssätt, sätter patienten i centrum och tycker att det är spännande att vara med och utveckla verksamheten? Då är du den vi söker! Det här får du arbeta med På avdelningen vårdas internmedicinska patienter med bland annat njurmedicinska, gastroenterologiska och endokrinologiska sjukdomar. Arbetet hos oss är varierande och utvecklande. Du får möta människor i många olika situationer, både akut sjuka och planerade patienter. Som sjuksköterska leder du omvårdnadsarbetet och har nära samarbete med undersköterskorna i ditt team. Det finns läkare, arbetsterapeut och fysioterapeut kopplade till teamet. Vi har en koordinator dagtid som hjälper till vid in och utskrivningar och med den sociala planeringen av patienter som är anslutna till kommunal omsorg. Hos oss kan du växa och utvecklas. Vårt arbetsklimat präglas av att vi hjälper varandra över gränserna mellan vårdlagen och lägger stor vikt vid god planering samt tydliga rutiner. Vi välkomnar frågor och delar gärna med oss av både kunskap och erfarenheter. På avdelningen finns teamledare och utvecklingsledare, de fungerar bland annat som mentorer och stöd i det dagliga arbetet. Vi erbjuder individuell introduktion som planeras efter dina behov och erfarenheter. Är du nyexaminerad sjuksköterska har du möjlighet att gå "kliniskt basår" som en del i din introduktion. Detta ger fördjupade kunskaper och förutsättningar till en god start i din nya yrkesroll som sjuksköterska. Det här erbjuder vi dig - Vi erbjuder internutbildningar - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Vi erbjuder flyttbidrag till dig som är bosatt utanför Norrbotten - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extra-satsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/Jobb-och-utbildning/Jobba-hos-oss/Sjukskoterska/ Information om tjänsten Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet till deltid. Arbetstider: Dag, kväll samt helgtjänstgöring. Möjlighet till natt. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer