Lösningsarkitekt till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden. Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!

60 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Java-utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med över tre års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

60 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Besiktningsman Luleå/Boden
Infranord AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som besiktningsman är ett av våra uppdrag att genomföra besiktningar av våra spåranläggningar. Du ansvarar bland annat för säkerhets-, ibruktagande- samt underhållsbesiktning. I arbetsuppgifterna ingår även felavhjälpning och att hantera och tidigt korrigera avvikelser som uppstår inom ansvarsområdet. Det är ett varierande arbete och vi vistas ofta utomhus tillsammans i vårt arbetslag. För att lyckas i rollen som besiktningsman är det viktigt att du är noggrann, analytisk och har en stark förståelse för säkerhetsföreskrifter och standarder. Du bör också vara en god kommunikatör och trivas med att arbeta både självständigt och i team. Du har möjlighet att vara flexibel eftersom resor, beredskap i hemmet samt helg- och nattarbete förekommer. Annonsen avser 3-5 tjänster med placering i Boden eller Luleå. Vi söker Besiktningsman till områdena Bana/El/Signal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Godkänd gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller bygg- och anläggningsprogrammet. • Goda kunskaper om järnvägsinfrastruktur och säkerhetsföreskrifter. • B-körkort (manuell). • Godkänd behörighet som besiktningsman. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av spårbesiktning eller andra arbetsuppgifter inom järnvägsbranschen. • C-körkort. • Behörighet att framföra spårgående fordon. ÖVRIGT Vi hoppas du tar chansen och söker tjänsten för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega. Urvalsarbetet sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

60 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Löneadministratör
Streetfood från Norrbotten AB
Löne- och personaladministratörer

Löneadministratör till Bastard Burgers Är du en person som älskar ordning och reda, har koll på detaljer och trivs i en administrativ roll med stort ansvar? Har du grundläggande kunskaper i både lön och redovisning, och vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Vi söker nu en Löneadministratör till Bastard Burgers huvudkontor i Luleå, med tillsättning omgående! Om rollen I den här rollen får du ett helhetsgrepp om flera centrala administrativa delar i vår verksamhet. Tjänsten innebär cirka 50 % arbete med lönehantering och cirka 50 % med uppgifter inom ekonomi samt övrig administration. Du kommer att vara en del av vårt Finance-team. Du behöver inte vara en färdig redovisningsekonom, men vi ser gärna att du har viss erfarenhet eller utbildning inom området. I din roll kommer du bland annat att arbeta med: Löneadministrationen ut mot våra restauranger Rapportering (försäkringar, pension etc.) Enklare ekonomirelaterade uppgifter (fakturahantering, kvittoredovisning, avstämningar) Administrativ support till övriga avdelningar Dokumenthantering Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Grundläggande kunskaper av lön – genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Meriterande med erfarenhet från löneadministration inom restaurangbranschen med medföljande kollektivavtal. Meriterande med viss vana av administrativa system (t.ex. Caspeco och Fortnox) Meriterande om du har grundläggande kunskap inom redovisning Vi söker dig som är: Noggrann och strukturerad Självständig men samarbetsvillig Ansvarstagande – du förstår vad det innebär att ha ansvar för lön och administration Nyfiken och villig att lära dig mer Vad vi erbjuder En spännande och ansvarsfull roll i en internationell restaurangkoncern. En arbetsplats där du får möjlighet att påverka och utvecklas Konkurrenskraftig lön och förmåner Om Bastard Burgers Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för våra gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som grundades i Luleå, Sverige, år 2016. Idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland och Norge. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa vår personlighet. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Vårt kontor, beläget i en rymlig och trivsam lokal strax utanför centrala Luleå, erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där vi värdesätter både engagemang och gemenskap. Här finns möjligheter att koppla av och umgås med kollegor genom aktiviteter som shuffleboard, biljard, basket och dart. Dessutom har vi ett testkök där vår produktchef regelbundet provar nya innovativa produkter – och du får ofta chansen att vara bland de första att smaka. Här kombinerar vi höga ambitioner med en skön stämning – för vi tror att framgång byggs av både engagemang och en bra arbetsmiljö. Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

60 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Senior uppdragsledare och projektingenjör inom el- och instrument Luleå
Eurocon Engineering AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du arbeta på en modern arbetsplats där vi bryr oss om varandra, har stor framtidstro och är övertygade om att teamwork är nyckeln till framgång? Vi på Eurocon växer och söker nu fler uppdragsledare och projektingenjörer inom el och instrument till vårt team i Kiruna och Luleå. Möjligheterna för dig att växa med oss är stora och i rollen som konsult hos oss kommer du att arbeta med att effektivisera och framtidssäkra industrin i norra Sverige. Vill du vara med på vår resa? Läs vidare! OM JOBBET Som konsult i vårt team ansvarar du för att skapa och upprätthålla hög prestanda och produktivitet i våra kunders anläggningar. Vi är med i hela kedjan, från förstudie till idrifttagning. Du kommer att arbeta med moderna gränssnitt mellan processens utrustning och DCS/PLC-system samt konstruktion av ställverkslösningar och motorstyrningar samt även fältutrustning. Dina arbetsuppgifter kommer vara detaljprojektering samt beräkningar, inköp och projektplanering. Det finns möjlighet att du tar en ledande roll som handledare till yngre kollegor eller som uppdragsledare. Din viktigaste uppgift i teamet är att bidra med hög kvalitet inom disciplinen i våra industrikunders projekt. Ofta är projekten multidisciplinära och du samarbetar då med övriga discipliner. Vidare kommer ditt arbete bestå av: - Delaktighet i hela kedjan, från förstudie till driftsättning av uppförda anläggningar - Framtagning av lösningar och layouter - Detaljkonstruktion inom hela el-området - Beräkningar, inköp och projektplanering - Tekniskt stöd och montageassistans under hela projektet Vi har flera spännande förfrågningar på gång och kunderna återfinns inom ett flertal olika segment till exempel industriprojekt inom process- och tillverkningsindustri, infrastruktur och informationssystem av alla storlekar och komplexitet. VEM ÄR DU? Vi letar efter dig som är erfaren projektingenjör och trivs i konsultrollen, där du ständigt får utmana och utveckla våra kunder! Precis som vi är du en person som gillar att ha roligt på jobbet och tycker att samarbete med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet. Du har en bred och övergripande förståelse för teknik och är van att jobba mot uppsatta mål. Att arbeta som konsult innebär att uppdragen och arbetsuppgifterna varierar från enklare till mer komplexa och därför vill vi att du är prestigelös och flexibel som person, men har inga problem med att vara din egen ”projektledare” när det behövs. Du ser dig själv som en teamspelare med god social kompetens. Skulle vi skriva en önskelista över vilka kompetenser och erfarenheter du har skulle den se ut ungefär så här: - Teknisk utbildning på universitet, högskola, yrkeshögskola eller arbetat dig till motsvarande kunskap inom elkraft, elektroteknik, automation eller liknande - Några års erfarenhet som konstruktör inom el- och instrument - Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom industri- och energisektorn är meriterande - Erfarenhet av CAD-verktyg och projektering - Har erfarenhet av detaljprojektering i databas och/-eller DCS/PLC-system (meriterande, men inget krav) - God datorvana och grundläggande kunskaper i MS Office-paketet - Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift - Har tekniskt intresse, en vilja att lära, är nyfikenhet på yrket och har initiativförmåga Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som bör andas nyfikenhet, engagemang och motivation. Att du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap till andra ser vi som en självklarhet. Det är så vi gör på Eurocon. VAD DU FÅR På Eurocon blir du en del av en öppen och välkomnade atmosfär, samtidigt som du arbetar i en framtidsinriktad verksamhet med starkt utvecklingsfokus präglad av nyfikenhet, stor frihet och glädje. I en region som växer allt starkare inom industrin ser vi ljust på framtiden och har stora möjligheter att växa genom flera intressanta och utvecklande projekt. Det här är ett gyllene tillfälle för dig att få vara med och utveckla verksamheten tillsammans med oss. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen, Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Eurocon!

63 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Administratör / orderadministratör
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du utvecklas inom administration och kundservice? Nu finns möjligheten att starta din karriär hos Telia i Luleå! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar över sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia.  Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett ledande företag inom IT och telekommunikation som hjälper både privatpersoner och företag att kommunicera smidigt, effektivt och hållbart. Med en stark närvaro i sju länder och omkring 21 000 medarbetare – varav cirka 4 700 i Sverige – erbjuder Telia uppkoppling i några av världens bästa nät. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i toppklass, och just nu moderniserar Telia mobilnätet med förbättrat 4G och utbyggnad av 5G. Genom att driva digitalisering och investera i framtidens teknik bidrar Telia till ett mer uppkopplat och hållbart samhälle. Digitaliseringen skapar nya möjligheter att kommunicera och dela information – oavsett tid och plats. Telia tillhandahåller den digitala grund som får företag, samhällen och människor att mötas och utvecklas. Välkommen till Telia – för bättre nät och bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I den här rollen ansvarar du för att hantera och registrera kundbeställningar i flera system. Du administrerar en variation av privatkundsorder och ser till att alla uppgifter registreras korrekt. Du kommer även att hantera felregistreringar och avvikelser, med målet att lösa dessa ärenden och hålla både kunder och kollegor uppdaterade. Arbetet innebär också regelbunden kontakt med kollegor, och du blir en del av ett team som samarbetar för att hitta effektiva lösningar och säkerställa positiva kundupplevelser. Vid anställningens början får du en omfattande introduktion och utbildning för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Du kommer också att få kontinuerligt stöd och feedback från både din närmaste chef på Telia och Bravura, för att hjälpa dig växa och bredda din kompetens över tid. • Administrera order, felregistreringar och avvikelser • Support kring ärenden via telefon och chatt • Samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande I rollen som orderadministratör är det viktigt att du är engagerad och strävar efter att leverera hög service och nöjda kunder. Du har en god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, eftersom du kommer att hantera många olika kontaktytor. Rollen kräver att du är självgående, tar egna initiativ och har förmågan att anpassa dig efter föränderliga situationer och arbetsuppgifter. Du arbetar i ett team där samarbete och ömsesidigt stöd är centralt, och därför ser vi att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till gruppens gemensamma mål. Övrig information Start: 2 juni Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-10. #Nextgen

63 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Erfaren utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Servicetekniker till Staffare AB
Stegra Rekrytering AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Staffare AB är i en expansiv fas och utökar sin verksamhet. Vill du vara med på deras spännande resa i ett företag med över 40 års erfarenhet? Staffare AB, en pålitlig partner inom maskinbranschen, söker nu en driven ny kollega till deras växande team med utgångspunkt i Luleå! Om Staffare Staffare AB grundades 1982 och har utvecklats från ett litet försäljningskontor till en stor aktör med ca 120 anställda och anläggningar på 11 orter. Staffare är kända för att erbjuda produkter och tjänster av högsta kvalitet, alltid med kunden och medarbetaren i fokus. Hos Staffare finner ni några av de största varumärkena inom sina segment, Huddig, Hyundai, Weidemann, Manitou, Massey Ferguson, mfl. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du är med och kan påverka din egna arbetsdag. Företagskulturen präglas av långsiktighet och kundfokus, och tjänsten passar dig som vill ha mycket eget ansvar och möjligheten att arbeta med problemlösning. Om rollen Som servicetekniker hos Staffare ansvarar du för service, underhåll och reparation av entreprenad- och lantbruksmaskiner. Du har ett lösningsorienterat och serviceinriktat arbetssätt, och trivs i roller där nära kundkontakt är en naturlig del av vardagen. Genom ditt arbete säkerställer du att kundernas maskiner och redskap fungerar som de ska. På Staffare AB kan du räkna med ett omväxlande och engagerande arbete där du får jobba med olika fordon och märken. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar allt från serviceärenden och avancerad felsökning inom el och hydraulik, till både mindre och mer omfattande reparationer. Tjänsten utgår från verkstaden i Luleå, men du kommer även att arbeta ute på fält. Din profil Vi ser gärna att du har en fordonsteknisk utbildning alternativt arbetat med service och underhåll av maskiner och fordon vilket gett dig mekanisk kompetens. Du arbetar självständigt, är skicklig på felsökning och besitter en lösningsorienterad arbetsstil. Samtidigt är du en lagspelare som värdesätter goda kundrelationer. Du är ansvarsfull, noggrann och har ett starkt fokus på kvalitet i ditt arbete. Krav för tjänsten B-körkort Erfarenhet av service och underhåll av maskiner och fordon God datorvana Flytande i svenska i tal och skrift Meriterande Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos Staffare AB. Ort: Luleå Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via 076 022 49 82 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

66 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Arbetande arbetsledare till Polygon, Luleå
Polygon Sverige AB
Saneringsarbetare m.fl.

Är du en driven ledare som trivs med att arbeta praktiskt? Har du erfarenhet av arbetsledning och vill kombinera detta med ett operativt arbete inom sanering? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Vi söker en engagerad och strukturerad arbetande arbetsledare som vill vara en del av vårt team på Polygon. I denna roll kombinerar du arbetsledning med praktiskt arbete inom sanering och rivning, där du har en central roll i att leda och motivera ditt team samtidigt som du själv är aktiv ute på fältet. Som arbetande arbetsledare kommer du att: Planera och leda det dagliga arbetet för ditt team Utföra arbetsledning och besiktning av nya projekt Ha löpande kundkontakt och bygga långsiktiga relationer Genomföra kundbesök och stötta dina medarbetare i deras arbete Arbeta operativt med sanerings- och rivningsuppdrag (asbest/PCB, brand- och vattenskador) Sköta administrativa uppgifter såsom skadeinspektioner, åtgärdsplanering, kostnadskalkylering och uppföljning Om dig För att trivas i rollen ser vi att du är en trygg ledare med god kommunikationsförmåga. Du har en naturlig fallenhet för att organisera och strukturera arbetet samtidigt som du inspirerar ditt team att nå gemensamma mål. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av arbetsledning, gärna inom bygg- eller saneringsbranschen Har god samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt Behärskar svenska i tal och skrift Har god datorvana Innehar B-körkort Meriterande: Erfarenhet av MEPS eller likvärdiga rapporteringsverktyg Utbildning inom PCB och Asbest Vad vi erbjuder På Polygon är vi stolta över vår starka teamkänsla och företagskultur. Vi stöttar varandra och skapar en arbetsmiljö där kompetensutveckling och karriärmöjligheter står i fokus. Hos oss får du: En dynamisk arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter Intern och extern utbildning för att utvecklas inom din roll Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten En arbetsgivare som satsar på långsiktiga relationer och medarbetarnas trivsel Känns det som helt rätt jobb för just dig? Då är vi förmodligen din drömarbetsplats.

66 dagar sedan
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Saneringstekniker till Luleå med omnejd
Polygon Sverige AB
Saneringsarbetare m.fl.

När olyckan är framme är det vi som ställer upp. Som saneringstekniker hos Polygon  hjälper du människor och företag att återställa sina hem och lokaler efter bränder, vattenskador och andra skador. Det är ett jobb med mening, där du ser resultatet av ditt arbete varje dag.  Om tjänsten Du kommer tillhöra vårt distrikt i Luleå, men ha hela norrbottenskusten (fyrkanten) som arbetsområde, och arbeta med olika typer av saneringsuppdrag där både rivning och asbest/PCB- sanering förekommer. En arbetsdag på Polygon är varierande och spännande då våra uppdrag ofta kommer in med kort varsel. Vi arbetar med alla olika typer av rivningar, saneringar m.m. i varierande omfattning efter framför allt brand- och vattenskador i fastigheter, men även inför renoveringar och ombyggnationer. Vi letar efter dig som trivs med att arbeta i team, är lösningsorienterad och gillar att ha ett jobb som är både fysiskt och varierande. Hos oss får du rätt utbildning, ett starkt team och möjligheten att göra verklig skillnad. Är du den vi söker? I din roll som saneringstekniker kommer du att: Rengöra och återställa byggnader efter brand-, fukt- och mögelskador Arbeta med specialiserad sanering och avfuktning Samarbeta med kollegor, kunder och försäkringsbolag Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Lära dig nya tekniker och arbeta med modern utrustning Vem är du? Vi anställer människor med rätt inställning, resten kan vi lära dig! Vi söker efter dig som gillar att arbeta fysiskt, är noggrann och serviceinriktad. Erfarenhet av sanering eller bygg är meriterande, men vi värdesätter din inställning och vilja att lära högre än dina tidigare erfarenheter. Du har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta både självständigt och i team.  Ditt arbetssätt karakteriseras av initiativtagande och driv för att slutföra uppgifter samt att du är genuint engagerad av att ge den bästa servicen till såväl kunder som kollegor. Du behöver vara noggrann och ha inställningen att kvalitet är utav största vikt. Om du har tidigare erfarenheter inom rivningar, saneringar, flytt, transport, bygg/flyttstädning, snickarkunskaper och ASBEST/PCB-utbildning är det något vi ser som meriterande, men är inget krav. Vad vi erbjuder Vi är stolta över vår teamkänsla och kultur på bolaget, där vi alla hjälper och stöttar varandra, oavsett roll på bolaget. Att vi har många medarbetare som arbetat hos oss i över 20 år ser vi som ett kvitto på att kompetensutveckling och karriärmöjligheter är rätt väg att gå. Vi på Polygon vill att våra medarbetare ska trivas och känna sig engagerade. Detta gör vi bland annat genom att satsa på utbildning och erbjuder ett unikt utbud av interna och externa utbildningar. Vi uppmuntrar till utveckling, engagemang och delaktighet. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter! Känns det som helt rätt jobb för just dig? Då är vi förmodligen din drömarbetsplats.

66 dagar sedan
Sista ansökan:
9 oktober 2025