Utesäljare till Renta i Luleå!

Är du en ambitiös tävlingsmänniska med erfarenhet inom bygg-, maskin- eller anläggningsbranschen? Är du en skicklig förhandlare med ett intresse för att bygga relationer och skapa affärer? Då är du den vi söker till Renta i Luleå! Nu söker vi en engagerad Utesäljare som vill vara med och bygga relationer, hitta affärer och utveckla Renta vidare. Rollen som Utesäljare: Som utesäljare på Renta ansvarar du för att hitta nya affärsmöjligheter och bygga långsiktiga relationer med kunder. Du kommer att arbeta både med nya och befintliga kunder, där du skapar lösningar för maskinuthyrning hos allt från mindre byggföretag till stora riksbyggare. Dina arbetsuppgifter inkluderar kundbesök, offertskrivning, förhandlingar och att arbeta med prospektlistor samt följa upp försäljningsmål tillsammans med ditt team. Du kommer att vara en viktig del av det lokala teamet i Luleå och samtidigt bidra till Renta som helhet. Vi söker dig som: Är en social och engagerad lagspelare som trivs i alla typer av sociala sammanhang med daglig kundkontakt och försäljning. Har en god förmåga att analysera kundbehov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Har B-körkort och är bekväm med att använda Office-paketet. Har god lokalkännedom om Luleå och regionen. Har ett starkt driv, är målinriktad och har en entreprenöriell anda. Meriterande: Erfarenhet av försäljning inom bygg-, maskin- eller anläggningsbranschen – eller en annan relevant bransch. Erfarenhet av att arbeta mot både lokala och nationella kunder. Arbetat med att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla prospekt. Tidigare arbete med uthyrning av maskiner och kunskap om marknaden för bygg- och anläggningsutrustning. Varför Renta? Hos Renta arbetar du i en sammansvetsad, familjär och variationsrik arbetsmiljö, här blir du direkt en del av ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra. Renta är ett entreprenörsdrivet och växande företag med starkt lokalt engagemang. Dom tror på frihet under ansvar och att skapa en arbetsmiljö där man hjälps åt att utvecklas och ha roligt tillsammans. Hos Renta är ingen dag den andra lik och du får vara del av en fartfylld vardag och en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad. Varaktighet och lön: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om sex månader. Tillträde sker snarast möjligt. Vi erbjuder en fast lön med möjlighet till bonus samt tillgång till tjänstebil. Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Renta samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, tjänsten som Utesäljare är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos Renta i Luleå. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på 070-336 67 30. Är du den som vill anta denna utmaning och utveckla Renta i Luleå mot nya framgångar? Skicka in din ansökan idag och bli en del av deras engagerade team! Om Renta Vi är maskinuthyrarna som bryr oss – om våra kunder, våra kollegor och vår gemensamma framgång. Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 700 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Vi växer eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våran nr 10 - kunderna, för bygga är en lagsport. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
15 februari 2025
Är du vår nästa vinnarskalle? Sök som Utesäljare till Renta!

Är du en ambitiös tävlingsmänniska med erfarenhet inom bygg-, maskin- eller anläggningsbranschen? Är du en skicklig förhandlare med ett intresse för att bygga relationer och skapa affärer? Då är du den vi söker till Renta i Luleå! Nu söker vi en engagerad Utesäljare som vill vara med och bygga relationer, hitta affärer och utveckla Renta vidare. Rollen som Utesäljare: Som utesäljare på Renta ansvarar du för att hitta nya affärsmöjligheter och bygga långsiktiga relationer med kunder. Du kommer att arbeta både med nya och befintliga kunder, där du skapar lösningar för maskinuthyrning hos allt från mindre byggföretag till stora riksbyggare. Dina arbetsuppgifter inkluderar kundbesök, offertskrivning, förhandlingar och att arbeta med prospektlistor samt följa upp försäljningsmål tillsammans med ditt team. Du kommer att vara en viktig del av det lokala teamet i Luleå och samtidigt bidra till Renta som helhet. Vi söker dig som: Är en social och engagerad lagspelare som trivs i alla typer av sociala sammanhang med daglig kundkontakt och försäljning. Har en god förmåga att analysera kundbehov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Har B-körkort och är bekväm med att använda Office-paketet. Har god lokalkännedom om Luleå och regionen. Har ett starkt driv, är målinriktad och har en entreprenöriell anda. Meriterande: Erfarenhet av försäljning inom bygg-, maskin- eller anläggningsbranschen – eller en annan relevant bransch. Erfarenhet av att arbeta mot både lokala och nationella kunder. Arbetat med att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla prospekt. Tidigare arbete med uthyrning av maskiner och kunskap om marknaden för bygg- och anläggningsutrustning. Varför Renta? Hos Renta arbetar du i en sammansvetsad, familjär och variationsrik arbetsmiljö, här blir du direkt en del av ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra. Renta är ett entreprenörsdrivet och växande företag med starkt lokalt engagemang. Dom tror på frihet under ansvar och att skapa en arbetsmiljö där man hjälps åt att utvecklas och ha roligt tillsammans. Hos Renta är ingen dag den andra lik och du får vara del av en fartfylld vardag och en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad. Varaktighet och lön: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om sex månader. Tillträde sker snarast möjligt. Vi erbjuder en fast lön med möjlighet till bonus samt tillgång till tjänstebil. Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Renta samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, tjänsten som Utesäljare är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos Renta i Luleå. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på 070-336 67 30. Är du den som vill anta denna utmaning och utveckla Renta i Luleå mot nya framgångar? Skicka in din ansökan idag och bli en del av deras engagerade team! Om Renta Vi är maskinuthyrarna som bryr oss – om våra kunder, våra kollegor och vår gemensamma framgång. Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 700 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Vi växer eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våran nr 10 - kunderna, för bygga är en lagsport. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
15 februari 2025
Orderadministratör / Administratör
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Nu finns möjligheten att starta din karriär inom administration och kundservice hos Telia i Luleå. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter Som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar till privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att berörda parter är informerade. I rollen ingår kontakt med både dina kollegor och kunder. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll, tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder. Första veckorna på din anställning erbjuds du en introduktion och utbildning. Därefter har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura. Du får stöttning i ditt dagliga arbete för att ta nästa steg i din utveckling och få kunskap inom ytterligare kompetensområden. Beroende på din utveckling och intresse finns det goda möjligheter att vidareutveckla din karriär inom Telia. Telia erbjuder en modern och flexibel arbetsplats med möjligheter att arbeta hemifrån när du blivit självgående i din roll. • Administrera order, felregistreringar och avvikelser • Supportera ärenden via telefon och chatt • Samarbeta med kollegor för att lösa kundens behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande I rollen som orderadministratör är det viktigt att du visar ett stort engagemang till att bidra med en god service och nöjda kunder. Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift då du hanterar många olika kontaktytor. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter. Du ingår i ett team där det är viktigt att man värnar om varandra, därav ser vi att du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra. Övrig information Start: 24e februariPlats: LuleåLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-02.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Gymnasielärare till Teknikprogrammet på NTI Gymnasiet Luleå
NTI Gymnasiet Macro AB
Gymnasielärare

NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra skolor på www.ntigymnasiet.se. Vi söker lärare i teknik, matematik, kemi och/eller programmering till vårt teknikprogram. Du ska vara kunnig i • Teknik, konstruktion, materialkunskap • Innovationsprocesser • Matematik • Kemi - grundläggande nivå (till hösten) Vi vill gärna att du testat eller är nyfiken på • Makerspace – teknik i sin praktiska tillämpning • 3D-skrivare med tillhörande program • Java, C#, C++ och/eller andra aktuella programmeringsspråk Det här söker vi Vi söker dig som är utbildad lärare, behörig att undervisa i tekniska och matematiska ämnen på gymnasienivå samt har erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Är du behörig i kemi och kunnig i tekniska ämnen har vi jackpot! Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov och kan variera din undervisning. Du är ordningsam och har goda strukturer. Vidare har du lätt att skapa förtroende med elever och är van att ha föräldrakontakter. Vi vill skapa ett starkare band mellan Teknikprogrammet och Designprogrammet, därför vill vi att du gillar att driva projekt tillsammans med andra under paraplyet TECH & DESIGN. Självklart är du lyhörd för andras kunskaper och vill tillsammans med oss arbeta för att skapa den bästa skolan för både lärare och elever. Det här erbjuder vi dig Som lärare hos oss kommer du under våren att undervisa i teknik och matematik men till hösten kommer vi att kunna erbjuda en större tjänst om du också har kunskaper i kemi och/eller programmering. Du har stor möjlighet att påverka och utveckla din egen undervisning och genom kollegialt lärande och arbete i lärteam bidra till hela skolans utveckling. Som medarbetare hos oss blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, senast 3 mars 2025 Tjänstens/tjänsternas omfattning: 65 -100% beroende på ämneskombinationer Placeringsort: Luleå Anställningsform: Tillsvidare – Ferietjänst. Vi tillämpar provanställning och individuell lönesättning Ansökan och kontakt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna Rektor Charlotte Pittja,[email protected] Bitr rektor Britta Hermansson, [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
21 februari 2025
Virkesköpare
Randstad AB
Inköpare och upphandlare

Arbetsbeskrivning Är du vår nya kollega? Billerud Wood Supply förstärker teamet och söker virkesköpare i Södra Norrbotten och Norra Västerbotten. Har du ett stort intresse för skog och affärer och vill vara med och utveckla verksamheten? Då är detta något för dig. Vi erbjuder dig en flexibel roll i skog och natur med ett intressant förmånspaket. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med hållbart skogsbruk. Vår skogsavdelning ansvarar för att försörja våra svenska industrier med massaved, flis och biobränsle. Vi bedriver fältköpsverksamhet i Mellansverige och Norrbotten där vi köper virke från privata skogsägare. Som Virkesköpare hos Billerud blir du en nyckelspelare i att säkra vår råvaruförsörjning genom att bygga långsiktiga relationer med privata skogsägare. Din främsta uppgift är att etablera affärsrelationer med skogsägare, ge rådgivning gällande skogsskötsel samt att köpa avverkningsrätter och leveransvirke. Tjänsten som virkesköpare är mångfacetterad och bred, där du kommer i kontakt med alla delar i värdekedjan. Du är skogsägarens kontakt i allt som rör skogsägandet såsom skoglig rådgivning, avtalstecknande, planering, avverkning och skogsvård. En framgångsfaktor är att du till din hjälp har ett gediget team med hög kompetens inom skogsbranschen där vi tillsammans stöttar och hjälper varandra för bästa möjliga lösningar för våra kunder. Med din skogliga kunskap, förvärvad genom flerårig erfarenhet och/eller utbildning, kommer du att vara en nyckelspelare i att säkra vår råvaruförsörjning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning. Ditt arbete driver du och planerar självständigt med friheten att planera dina dagar och resor inom distriktet. Du värdesätter samarbete och delar vår vision om hållbarhet och säkerhet. Vi värdesätter din förmåga att etablera nya relationer och ditt engagemang för att lära och växa tillsammans med oss. Du är den som med ett lyhört och nyfiket sinne skapar långsiktiga band med våra leverantörer och kollegor. Resan börjar i skogen där vårt mål är att ta hand om skogens alla värden för en hållbar framtid. Vill Du ta vara på skogens alla värden? I denna rekrytering samarbetar Billerud med Randstad. Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Anna Lindqvist, [email protected] eller Madeleine Scherling, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 2025-02-09. Urval och intervjuer sker löpande.   Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Ansvarsområden ·        Förvalta och etablera nya affärsrelationer ·        Planera och självständigt arbeta målinriktat ·        Skogsägarens kontakt i allt som rör skogsägandet såsom skoglig rådgivning, avtalstecknande, planering, avverkning och skogsvård i form av markberedning, plantering och röjning, samt skogsbruksplaner. Kvalifikationer ·        Erfarenhet av att arbeta inom skog och/eller skoglig utbildning ·        Förståelse för affären ·        Intresse för skog och natur ·        B-körkort ·        God datorvana ·        Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift Meriterande ·        Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning Om företaget BillerudKorsnäs Skog & Industri AB Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vi jobbar med hållbarhet i alla led för att skapa en hållbar framtid – från produkt till människan. Genom våra globala program Hållbara medarbetare och Hållbara ledare sätter vi våra medarbetare i fokus – att de ska utvecklas med oss och bli mer hållbara. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss! Våra rötter och vår stolta historia inom skogs- och pappersindustrin sträcker sig mer än 150 år tillbaka i tiden. Vår utgångspunkt är att nyfiber från långsamt växande nordiska skogar utgör grunden för några av de bästa presterande förpackningsmaterialen. Som Sveriges största brukare av fiberråvara är skogsavdelningens uppdrag att trygga företagets svenska industrier med massaved, flis och bränsle.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
9 februari 2025
Folkbildningsutvecklare Musik, kultur och samhälle - Luleå
Studiefrämjandet
Studie- och yrkesvägledare

Vill du arbeta inom musik- och kulturområdet med social hållbarhet som ledstjärna? Har du stark teknisk förmåga inom scenteknik och ljud? Drivs du av att skapa delaktighet och stimulera samarbete? Då kan du vara vår nya folkbildningsutvecklare! Om StudiefrämjandetStudiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet i hela Sverige. Vi är en demokratiskt styrd ideell organisation grundad av 19 medlemsorganisationer som verkar inom våra profilområden natur, djur, miljö och kultur. Varje år anordnar vi tusentals studiecirklar i samarbete med grupper och föreningar. Vi verkar för att fler människor engagerar sig i samhällslivet och bidrar till demokratisk förnyelse och hållbar utveckling. Studiefrämjandet Norr består av landets fyra nordligaste län, med verksamhet i de flesta kommuner i regionen. Vi har ca 25 medarbetare utspridda på våra 8 lokala kontor inom avdelningen. Avdelningen Norr kännetecknas av samspel mellan kollegorna som stöttar varandra och bidrar till hållbar samhällsomvandling i Sveriges nordligaste län. Vi söker nu en kollega som ska skapa folkbildningsverksamhet i samverkan med våra medlemsorganisationer, föreningar och samarbetspartners inom musik, kultur och samhälle. Tjänsten som folkbildningsutvecklareDu omsätter folkbildningens idé och Studiefrämjandets strategi i praktiken genom att utveckla verksamhet utifrån samhällets och deltagarnas behov. Du leder och stöttar lärande hos grupper, individer och civilsamhällets organisationer, och använder din kompetens inom bildning, lärande, föreningsliv och demokrati för att skapa mervärde. Du har god insikt i Studiefrämjandets pedagogik och är duktig på att skapa och vårda relationer. I rollen kommer du bland annat att: utveckla lokal folkbildningsverksamhet inom musik, kultur och samhälle ansvara för Studiefrämjandets replokaler och scener i Luleå/Norrbotten ansvara för verksamhet inom övriga kulturformer som t.ex. dans, konst och teater ansvara för verksamhet inom social hållbarhet som t.ex. jämställdhetsfrågor, etniska föreningar, inkludering och HBTQI frågor. planera, starta, följa upp och administrera folkbildningsverksamhet utveckla och tillgängliggöra folkbildningen för prioriterade målgrupper företräda Studiefrämjandet lokalt gentemot finansiärer och externa intressenter utveckla kursutbud, planera och marknadsföra kurser säkerställa att verksamheten följer administrativa krav och budget marknadsföra och kommunicera verksamheten i relevanta kanaler Din profil Självklart står du bakom vår grundsyn om allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom humaniora eller motsvarande och minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande med erfarenhet av folkbildning, civilsamhälle/ideell sektor eller föreningsverksamhet. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet inom något av Studiefrämjandets strategiområden demokrati, lärande, föreningsliv, hållbarhet samt erfarenhet av att leda och driva projekt. Du har ett starkt samhällsengagemang och är en duktig samordnare. Vidare är du en erfaren arrangör med god förmåga att planera och genomföra evenemang. Du besitter grundläggande kunskaper inom administration och ekonomi samt har en mycket god datorvana och erfarenhet av digitala mötesverktyg. Vi ser även att du har en god kommunikativ förmåga i svenska både i tal och skrift. Som person är du strukturerad, pedagogisk samt har en förmåga att självständigt initiera, planera, driva och fullfölja dina projekt. Du har en god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa och vårda relationer. Vi ser förstås även att du delar vår vision om att alla människor ska ha kunskap, kraft och utrymme att delta i utvecklingen av ett hållbart och demokratiskt samhälle. Vi erbjuder Ett fritt och flexibelt jobb med stort eget ansvar. Möjlighet att arbeta med folkbildning utifrån en tydlig etisk kompass. En inspirerande arbetssituation med engagerade eldsjälar. Arbeta med människors fritid, vilket innebär en del arbete utanför kontorstid. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start våren 2025 och inleds med 6 månaders provanställning. Kollektivavtalet är "Tjänstemän inom civilsamhället". Vi tillämpar individuell lönesättning. Arbetstiden är målstyrd med en genomsnittlig arbetstid på 37,5 timmar per vecka. Delar av arbetet sker på kvällar och helger och kan även komma att innebära tunga lyft. Placeringsort för tjänsten är Luleå, men arbete inom hela avdelning Norr kan förekomma. Körkort och tillgång till egen bil krävs. AnsökanVi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag då vi önskar tillsätta tjänsten innan påsk. Sista ansökningsdag 2025-02-19. Ansök genom att klicka på "Ansök nu" och bifoga CV och personligt brev. För att säkerställa hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR tar vi endast emot ansökningar via denna länk. Vid frågor om tjänsten, kontakta verksamhetschef Luka Anic, [email protected]. Fackligt ombud för Unionen-klubben är Linus Råde, [email protected].

23 dagar sedan
Sista ansökan:
19 februari 2025
Brevbärare, Luleå
PostNord Sverige AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tillsvidareanställning med en sysselsättningsgrad på 75% med start enligt överenskommelse. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid mellan kl.06:00-17:00 måndag - fredag.Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du kommer att utgå från Cementvägen 8 i Luleå. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon eller moped - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
17 februari 2025
AI/ML-utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en AI/ML-utvecklare med bakgrund inom mjukvaruutveckling? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning och ha roligt på jobbet? Då hade du gillat oss på Softhouse! Vad vi kommer att göra tillsammans AI och Machine Learning blir allt viktigare i många av våra projekt. Som AI-utvecklare bidrar du och leder regionens arbete inom AI/ML-området och delar din tid i flera aktiviteter. Vi tror att dina arbetsuppgifter kan se ut såhär: I tidiga faser av projekt, som t.ex. införsäljning och förstudier, bidrar du med att se potential, affärsmöjligheter och hjälper kunden att förstå AI. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. I utvecklingsfasen bidrar du hands-on och driver arbetet med att integrera AI samt stötta våra utvecklare och kunder. I projektens slutfas hjälper du till med lösningar och rutiner för att säkerställa långsiktig förvaltning av modeller och dataflöden. Då området är nytt för oss i regionen kommer du att vara först in på rollen lokalt, men ingår i koncernens AI-grupp med fler kollegor från olika kontor. Vi ser flera möjligheter där du också kommer kunna bidra lokalt genom att tillföra kunskap kring AI/Data engineering, och hämta inspiration och kunskap från t.ex. lokala nätverk, för att sedan sprida vidare på vårt kontor i form av workshops, föreläsningar samt i projekten. Om dig För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet - vi värdesätter vår konsultmässighet och hur vi agerar mot varandra i team och i dialog med kund. Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd, och agerar förtroendeingivande gentemot både kund och kollegor. Du har driv och förmåga att ta dig an varierande roller, viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa kollegor att växa. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Ca 5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll och vana att arbeta med hantering och analys av data. Solida kunskaper inom tekniker för Deep learning, Neurala Nätverk och optimering av modeller för effektiv hantering. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vad du får hos oss På Softhouse blir du en del av ett framåtsträvande bolag med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi är prestigelösa teamspelare och drivs av att leverera produkter, tjänster och mjukvara av högsta kvalitet. Och, förutom kollegor i världsklass och garanterat roligt på jobbet erbjuder vi även: Möjlighet attvara med och forma strategioch lokalt erbjudande för hur vi arbetar med AI på Softhouse i Norr. Möjlighet att utmanas tekniskt med kompetenta kollegor i en mix av kunduppdrag och leveransmodeller. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor, både lokalt och över kontoren. En given plats i ett tight team som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet, varje dag. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord:Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
It-arkitekt med fokus på lösningsarkitektur i Luleå
Försäkringskassan
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Lösningsarkitekt i stora utvecklingsuppdrag Du kommer arbeta som lösningsarkitekt i hela flödet från verksamhetsbehov till leverans i olika utvecklingsuppdrag. Där ansvarar du för att ta fram och kvalitetssäkra lösningsarkitekturen samt att driva förflyttningen av it-stödet enligt vår målarkitektur. Du kommer även arbeta med att utveckla it-arkitekturen, bland annat genom att ta fram referensarkitektur, mönster och modeller inom olika arkitekturdomäner. Ett viktigt mål är att it-arkitekturen leder till verksamhetsnytta. För att lyckas håller du dig hela tiden insatt i Försäkringskassans inriktning och organisationens behov. Du följer även trender inom it-arkitektur både inom systemutveckling och infrastruktur. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av arbete i egenutvecklingsprojekt som lösningsarkitekt eller mjukvaruarkitekt • har flerårig erfarenhet inom agil systemutveckling • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga • har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har • har en certifiering som it-arkitekt • har god ledarskapsförmåga och kan fatta beslut • har erfarenhet av utveckling av containerbaserade microservice-lösningar • har erfarenhet av utveckling i RedHat OpenShift-miljö • har flerårig erfarenhet som mjukvaruarkitekt eller kodutvecklare och gärna på flera olika plattformar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: företrädesvis Luleå men Karlskrona eller Sundsvall kan komma ifråga.  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Marcus Sällstedt, 010-112 73 94 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Klas Lindblad 010-113 10 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Simo Dzeletovic, Saco-S Per Sandemalm, Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 9 februari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
9 februari 2025
Går du ut gymnasiet i sommar? Se hit för en spännande möjlighet
Sensor Försäkring Norden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vi på Sensor sitter i fräscha lokaler i centrala Luleå och är alltid på jakt efter nya talanger och vill ge dig en unik chans att tillsammans med oss påbörja en kul och lärorik tid men även ge dig en språngbräda in i arbetslivet - eller bara en chans att testa något nytt. Du kommer utvecklas som individ samtidigt som du så klart, tjänar pengar. Arbetsplatsen präglas av glädje, öppenhet och gemenskap. Här kommer du till ett företag där du får alla verktyg som behövs för att du ska lyckas i din roll som säljare. Som säljare hos oss består dina arbetsuppgifter av att kontakta både befintliga och potentiella nya kunder, i avsikt att skapa sund försäljning och långvariga kundrelationer. Telefonen och datorn är dina främsta arbetsverktyg och dina kunder återfinns över hela landet. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av försäljning eller försäkring, vi står för både utbildning och de certifikat som krävs inom rollen. Om Sensor Försäkring Sensor Försäkring är en nytänkande utmanare på svenska försäkringsmarknaden. Vi har idag ca 165 anställda och planerar tillväxt inom samtliga avdelningar inom det närmaste året.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
30 mars 2025