Till housekeeping behöver vi nu förstärkning av en person som gillar att möta människor och ha många bollar i luften. Vi ser gärna att du har någon form av housekeepingerfarenhet men viktigast att du har en bra inställning och brinner för att ge god service. Du är en glädjespridare med ett skratt som smittar. Och på tal om att smitta - det är precis det din energi gör. Du har en skön stil, du är proffsig på ett avslappnat sätt och en talang på att socialisera och ge service. Du är pålitlig och tar fullt ansvar för att nå resultat. Du delar vår vision om att bli Sveriges trevligaste hotell och deltar aktivt i vårt arbete att sätta gästen i fokus. Vi är ett tajt team på Good Morning Hotels Lund och det är därför av hög vikt att du är en naturlig lagspelare. För mer information om hotellet och hotellkedja se: www.ligula.se
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se ”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke! Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna. Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång! Huvudsakliga ansvarsområden: Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk Ansvara för personalutveckling och utbildning Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål Lägga investeringsplaner och följa upp dessa Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark. Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift Din profil: Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande. Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden. Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt. Om tjänsten: Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se ”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke! Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna. Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång! Huvudsakliga ansvarsområden: Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk Ansvara för personalutveckling och utbildning Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål Lägga investeringsplaner och följa upp dessa Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark. Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift Din profil: Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande. Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden. Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt. Om tjänsten: Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se ”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke! Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna. Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång! Huvudsakliga ansvarsområden: Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk Ansvara för personalutveckling och utbildning Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål Lägga investeringsplaner och följa upp dessa Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark. Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift Din profil: Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande. Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden. Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt. Om tjänsten: Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!
Om Lysio Research Vi på Lysio Research arbetar med undersökningar och utredningar som leder till samhällsutveckling. Bland våra kunder finns de flesta kommuner i landet och flera regioner och myndigheter. De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört. Vi är ett växande företag som vunnit flera Gasellpriser. För nuvarande är vi 30 anställda (+ flertal intervjuare). Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och tjänstepension för våra anställda. Hos oss får du arbeta i en roll där du kan växa och utvecklas. Om tjänsten Vi rekryterar nu en junior projektledare som arbetar med att genomföra kundprojekt från start till mål. Arbetet innebär att du sköter kundkontakt, utformning och planering av projekt samt att du tar fram enkäter och ansvarar för alla steg till en färdig produkt. Du gör även en del av analysarbetet och drar slutsatser av resultaten som är till nytta för kunderna, därför behöver du ha en god grundförståelse för statistik. För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående och gillar att hitta lösningar. Det är också viktigt att du kan hantera en bredd av arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta med flera olika kunder och projekt parallellt. Du kommer även, precis som alla andra anställda i företaget, att vara delaktig i att på olika sätt arbeta med att utveckla företaget och våra arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv men du har också god uppbackning i duktiga kollegor och väl utvecklade arbetssätt och rutiner. Kvalifikationer: Akademisk examen inom ekonomi, statistik, samhällsvetenskap eller annan relevant inriktning Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Effektiv och självgående Noggrann och strukturerad Du har hög IT-vana med erfarenhet av Excel, SPSS eller annan statistikprogramvara. Allmänt intresse för siffror och data science Observera att vi har kontor i både Lund och Göteborg - via ansökningslänken får du ange var du helst vill arbeta. OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.
Do you want to work with the latest technologies and highly skilled colleagues at a world leading company? If yes, look at this opportunity! We're seeking an experienced IT Product Owner to lead our PLM applications portfolio and shape the future of some of our core systems. The role As an IT Product Owner for PLM applications at Axis, you'll be the connection between business stakeholders and technical teams, defining our application roadmap and driving continuous improvement. You'll work closely with various departments, gaining a deep understanding of our core business and developing strong relationships with internal and external partners. You will be working in a global environment and with our main corporate functions based in Lund, Sweden. Our responsibility covers the full application lifecycle including continuous improvement projects, day-to-day support and upgrades. Your responsibilities will for example include: * Manage the application roadmap related to both the technical platform and application functionality * Manage workshops together with the business and solution experts to identify improvement areas and the need for future functionality * Manage gap analysis related to new requests and new solutions * Manage vendor relations including agreement negotiations, license management and future needs * Manage the work related to Information Security Management including system documentation, risk analysis, system logging etc * Work together with our Infrastructure team with continuous improvements related to monitoring and system performance Who are you? Since the IT Product Owner for PLM applications is a new role within our organization this is a great opportunity to get a chance to shape the role along the way. This means that we're looking for someone who likes working in an environment where not everything is clear from the beginning since part of the responsibility will be to build new routines and collaboration with stakeholders. We also believe that you are a creative problem-solver with experience in managing standard applications (on-prem and cloud) as well as a team player who thrives in a dynamic environment, values open communication and is passionate about sharing knowledge and expertise. What Axis has to offer: By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you, but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion. Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Curious to discover more? We have a host of places where you can learn more about Axis, our products, solutions, company culture, and what working at Axis is really like. Check out: Life at Axis blog Engineering at Axis blog Innovation at Axis Ready to Act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. We welcome all applications. If you have any questions, please reach out to recruiting Manager Maria Malmborg,
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är en internationellt framstående handelshögskola som har s k trippel kvalitetsackreditering. Vi arbetar i en internationell miljö och har eftertraktade utbildningar på grund-, masters- och forskarnivå. Ekonomihögskolan har ett nära samarbete med företag och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar kontinuerligt med att utvecklas som en attraktiv arbetsgivare. Vi söker gästprofessorer till Ekonomihögskolan vid Lunds universitet för att tillföra internationella perspektiv till en (eller flera) av fakultetens institutioner: - Ekonomisk historia - Företagsekonomi - Handelsrätt - Informatik - Nationalekonomi - Statistik Gästprofessorprogrammet vid Lunds universitet Vi söker engagerade forskare som vill bli en del av vår dynamiska forskningsmiljö, känd för sin akademiska frihet och sina demokratiska värderingar. Universitetet har ett stort antal internationella studenter och forskare, vilket skapar en flerspråkig miljö där engelska är ett vanligt arbetsspråk. Som gästprofessor får du möjlighet att uppleva den nordiska akademiska kulturen, som kännetecknas av hög kvalitet, en platt organisationsstruktur och en öppenhet för samverkan även utanför akademin. Tidsbegränsad anställning som gästprofessor, 2 år, 20% Läs mer om universitetets gemensamma annonsering: https://www.lunduniversity.lu.se/shape-future-research Om oss: Ekonomihögskolan vid Lunds universitet Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är en av åtta fakulteter vid Lunds universitet och har över 4000 studenter samt cirka 400 medarbetare fördelade på sex institutioner: ekonomisk historia, företagsekonomi, handelsrätt, informatik, nationalekonomi och statistik. Ekonomihögskolan erbjuder en dynamisk och internationell forsknings- och lärandemiljö med starka kopplingar till näringsliv och samhälle. Hög akademisk kvalitet, tvärvetenskapligt samarbete och ett starkt engagemang för hållbarhet, innovation och globalt samarbete präglar fakulteten. Genom sina framstående utbildningsprogram och sin samhällsrelevanta forskning bidrar Ekonomihögskolan aktivt till att möta ekonomiska och samhälleliga utmaningar – både nationellt och internationellt. Arbetsuppgifter Som gästprofessor vid Lunds universitet kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att vara att utveckla ditt forskningsområde, erbjuda mentorskap och stimulera den bredare akademiska miljön genom aktivt engagemang i forskning, undervisning, handledning och samarbete. Viktiga delar av rollen inkluderar att främja internationella forskningsnätverk, handleda yngre kollegor samt initiera eller bidra till ansökningar om extern forskningsfinansiering. Det kan även finnas möjligheter att utveckla och förbättra kurser, särskilt på forskarnivå, med potential att attrahera internationella studenter och stärka fakultetens akademiska utbud. Fokuset och omfattningen av dina uppgifter kommer att anpassas individuellt, med hänsyn till din expertis och Ekonomihögskolans strategiska prioriteringar. Krav – vad du måste ha för att kunna utföra arbetsuppgifterna Vi söker kandidater som: För närvarande är anställda som professorer vid lärosäten utanför Sverige. Har en vetenskaplig meritlista av högsta internationella standard inom sitt expertområde. Har kompetens inom, eller är verksamma inom, ett område som är av särskild betydelse för forskare eller forskargrupper vid en eller flera av våra institutioner, vilket ska framgå av den korta presentation som bifogas ansökan. Visar starkt akademiskt ledarskap, med dokumenterad förmåga att utveckla forskningsmiljöer och akademiska gemenskaper. Har utmärkt kommunikationsförmåga. Behärskar engelska i både tal och skrift. Meriterande – det som vi gärna ser att du också har Vi vill att du ska trivas och få ut så mycket som möjligt av din tid vid Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Därför ser vi det som en fördel om du kan visa att du: har god samarbetsförmåga och förmåga att stödja och handleda yngre kollegor, aktivt bidrar till att främja en inkluderande och innovativ akademisk kultur, har erfarenhet av eller intresse för att bygga internationella samarbeten och nätverk. För närvarande är en majoritet av våra medarbetare män, och vi strävar efter att stärka vår forsknings- och utbildningsmiljö genom ökad mångfald. Av denna anledning uppmuntrar vi särskilt kvinnor att söka. Anställningsform Tidsbegränsad anställning, 2 år, 20%, enligt 4 kap 12a högskoleförordningen. Ansökningshandlingar: Kort presentation (1–2 sidor) där du beskriver ditt intresse för Lunds universitet och dina mål som gästprofessor Kort CV (2–3 sidor) Publikationsförteckning Namn på en nuvarande samarbetspartner vid Ekonomihögskolan – om tillämpligt Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
An exciting opportunity to work together with inspiring colleagues making tomorrow a better world - in a company offering great culture and development opportunities. The project sourcing lead will have a central role in our development projects securing short time to market, optimal supply chain and best possible cost. All with direct connection to Axis continued growth and bottom line, are you the one we are looking for? Who is your future team? Project Sourcing is a team of skilled and dedicated professionals that greatly contribute to our company's and each other's success! We work with a high sense of individual responsibility and continuously use our team strength by supporting each other and finding improved common ways of working. Always with an inclusive team spirit and solid believe in our personal potential. What you'll do here as (Job Title)? The project sourcing lead is responsible for supporting new product development projects regarding sourcing related tasks, from concept phase until hand over for volume production. Working as buyer you will have a wide network of contacts internally across Axis and externally with suppliers and manufacturing partners. Even though focusing on sourcing and procurement related tasks, you will grow your knowledge in many other areas when co-operating with other company departments as they have vital input to the decisions you will take together with the projects. Typical responsibilities include: * Evaluate quotes, negotiate, and select suppliers together with the projects and stakeholders. * Review and analyze BOM (Bill of Material) in term of costs, lead times and risk to review if best possible components are selected. * Order placement and follow up towards suppliers to support the project time plan. * Close collaboration with contract manufacturing partners to ensure all components and materials are secured for prototype builds and production ramp up. * Cooperation with other departments as R&D, Industrial Lead, Supply and Quality during development phase. * Enter and maintain component and supplier information in business system. Who are we looking for/Who are you? We believe that you are a relationship builder who enjoys working together in teams and like taking initiative. You are analytical, well-structured and result oriented with a keen interest in the business. We also believe that you are a service minded individual with an open mind, like to co-operate with people and have strong drive to make an impact. A positive attitude with focus on finding solutions and how you personally can contribute to them is highly beneficial in the role. It is also important that you strive in a high pace environment, managing both short- and long-term tasks. We'd love to hear that you have/are: * A degree in Industrial Economy, Business, Supply Chain Management or similar * Technical or market knowledge about electronics and mechanical components * About 2 years of purchasing experience, or other relevant work experience during studies if recently graduated. * Excellent MS Office skills, comfortable working in ERP or other IT-systems. * Experience and understanding of different cultures through-out the world. * Excellent skills in English and intermediate, or better, skills in Swedish What Axis have to offer In exchange for your dedication Axis can offer you an innovative and global organization with an environment where you can develop both as a professional and as an individual. You will have a great opportunity to make a difference to our business. Ready to Act? If this sounds like the right opportunity for you, send in your application or call to find out more about the position from our Manager Global Project Sourcing, Anna Ågren +46 761 759802 About Axis Communications Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Our commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions. Together, we re-imagine tomorrow For more information about Axis, please visit our website www.axis.com.
Maskinoperatör till industri i Hörby Är du noggrann, ansvarsfull och har du erfarenhet av att arbeta som maskinoperatör? Då kan det här vara ett jobb för dig! Om tjänsten: Vi söker nu en maskinoperatör till vår kund i Hörby. I denna roll kommer du bland annat att sköta och övervaka maskiner, fylla på material samt ställa om och justera maskinerna vid behov. En del av arbetet innebär också att kontrollera färdigproducerade detaljer, förpackningar och bipacksedlar. Dessutom kommer du att arbeta med dokumentation på både svenska och engelska. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda 5-skift alternativt 3-skift- Vem söker vi? Vi söker dig som är positiv, framåt och självgående. Eftersom arbetet kräver noggrannhet och tålamod är det viktigt att du är noga med detaljer och kan arbeta självständigt. Då arbetsplatsen är verksam inom den medicintekniska branschen, ställs det höga krav på kvalitet och precision, så tidigare erfarenhet från en kvalitetsmedveten industri är ett plus. Du måste också vara rök- och snusfri för att kunna arbeta hos oss. Krav för tjänsten: - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Datorvana och erfarenhet av dokumentation. - Erfarenhet som maskinoperatör eller annan teknisk bakgrund. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänken nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se
Om rollen och dina arbetsuppgifter Arbetsmarknads- och socialförvaltningen söker en förvaltningsjurist. Du kommer att ingå i den nybildade Enheten för kansli och juridik med ansvar för bland annat registratur, nämndadministration, ärendeberedning, juridiskt stöd och regelefterlevnad. Enheten består för närvarande av kanslichef, nämndsekreterare, förvaltningsövergripande chefsstöd och utvecklingssekreterare. Som verksamhetsnära förvaltningsjurist kommer du ha huvudansvar för: - Verksamhetsnära juridiskt stöd och utvecklingsarbete med fokus på rättssäker handläggning och korrekt myndighetsutövning. - Stöd till verksamheten i enskilda komplicerade frågor på individnivå. - Framtagande och genomförande av utbildningsinsatser för arbetsgrupper. - Praktiskt stöd i rättsprocesser utifrån verksamhetens behov. Det verksamhetsnära juridiska stödet riktas främst till första linjens chefer och 1:e socialsekreterare inom den myndighetsutövande delen av socialtjänsten. Du kommer tillsammans med kanslichefen, som ansvarar för juridiskt stöd till arbetsmarknads- och socialnämnden och förvaltningsledning, att utforma stödet så att det möter arbetsmarknads- och socialförvaltningens nuvarande och framtida behov. Tillsammans med övriga enheten kommer du dessutom att: - Medverka i förvaltningens verksamhetsutveckling med fokus på rättssäkerhet och implementering av ny lagstiftning. - Främja regelefterlevnad av övergripande styrdokument i verksamheten. - Ge stöd till verksamheten gällande hantering av allmänna handlingar och i sekretessfrågor. - Bistå med juridisk omvärldsbevakning. - Ge stöd och avlastning i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter. Vi söker dig Vi söker dig som har juristexamen. Du har goda kunskaper i relevanta rättsområden såsom förvaltningsrätt och socialrätt samt minst två års erfarenhet av juridiskt arbete på exempelvis förvaltningsdomstol eller myndighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av juridisk verksamhetsutveckling och tvärprofessionellt arbete på myndighet. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och med stor vana i att uttrycka dig skriftligt. Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För uppdraget krävs personlig mognad och integritet. Du är självgående med god samarbetsförmåga och förståelse för andra perspektiv än det juridiska. Du har en god och tydlig muntlig kommunikation samt en god språklig analytisk förmåga. Intresse av socialtjänstens uppdrag och socialrätt är en förutsättning för att trivas med ditt uppdrag. Vi vill att du anger löneanspråk i samband med ansökan. Urval kommer att genomföras löpande. Intervjuer planeras till 8 och 9 juli, sökande ombedes att reservera datum för eventuell intervju. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Välj ett jobb för att visa detaljer