Vi söker en Orderadministratör och Administrativ Assistent till ett ledande svenskt företag inom livsmedelsindustrin. Uppdraget innebär att stötta ett team som ansvarar för att leda tekniska projekt och order. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa att projektadministrationen fungerar smidigt och effektivt. Om rollen I rollen som Orderadministratör och Administrativ Assistent kommer du att: Följa upp kostnader och budget för projektorder. Utfärda och följa upp inköpsordrar. Förbereda budgetar och kostnadsuppföljningar tillsammans med projektledare. Fungera som länk mellan företaget och externa leverantörer. Hantera leveransinstruktioner och koordinera aktiviteter inom projekten. Utföra andra administrativa uppgifter vid behov. Vi söker dig som Har erfarenhet av att hantera flera parallella arbetsuppgifter i olika faser. Är beslutsam och har en god problemlösningsförmåga. Har goda kunskaper i kostnadsanalys och uppföljning. Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Är en skicklig användare av MS Outlook och MS Excel. Är systematisk, initiativtagande och har ett starkt servicetänk. Meriterande kompetenser: Erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem. Erfarenhet av inköp och orderhantering. Övrig information Start: Så snart som möjligt Slut: 31 december 2025 (med möjlighet till förlängning) Plats: Lund Distansarbete: Ej möjligt (på plats 100%) Onboarding: Drogtest krävs innan uppdragets start. Uppdragsperiod: 27 januari 2025 – 31 december 2025 (med möjlighet till förlängning)Arbetstid: 100%Plats: Lund, Sverige Vi arbetar med löpande urval och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 22 januari 2025 kl. 23:59 Välkommen med din ansökan! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
ArbetsuppgifterTill vår kundsöker vi en Orderadministratör och Avdelningsassistent. Du kommer att stödja Order Project Leader-teamet som ansvarar för att leda ingenjörsbeställningar. Du kommer att arbeta nära tillsammans med Order Project Leaders och stötta på ett proaktivt sätt.Dina huvudsakliga ansvarsområden: Stöd med kostnadsuppföljning av projektordrar Utfärda och följa upp inköpsorder Ge support till Order Projektledare med förberedelse för budget och kostnadsuppföljning Definiera, planera och hantera kvalitetsaktiviteter för att möta projektkrav genom att använda nödvändiga processer, metoder och verktyg Fungerar som ett gränssnitt mellan affärsenheten och tankleverantörerna Koordinera de aseptiska tankarna med beställningsteamet Utfärda fraktinstruktioner Övriga administrativa uppgifter Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet från en roll som Orderadministratör. Du har goda kunskaper i kostnadsanalys och kostnadskontroll. Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Du är flytande i engelska, i såväl tal som skrift. Du är en van användare av MS Office och Outlook. Meriterande om du har erfarenhet av SAP. Meriterande om du har erfarenhet av inköp. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Orderadministratör så ser vi gärna att du skakunna hantera många olika beställningar och uppgifter samtidigt men i olika skeden. Du har ett systematiskt förhållningssätt samt förmåga att ta initiativ, driva egna aktiviteter och är serviceminded. Företagspresentation Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående/enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning då kunden ser detta som ett långsiktigt behov. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Lund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Nova i Lund. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Som Serviceassistent inom bla flyttstäd och storstäd har du en viktig roll. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning, moppning och fönsterputsning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Fönsterputs Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi har alltid vetat att vår yrkeskår är viktig, och vi slutar inte städa upp i branschen förrän det är rent i varje hörn. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil (KRAV) Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Lund Anställning:50-70% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Teamledare sökes Vi söker nu vår nya kollega som Teamledare på kontoret i Lund. Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Serviceassistenter. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Serviceassistent, så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag. Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Serviceassistent (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret, men till stor del arbetar du ute på fältet, nära ditt team och era kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. En bra Teamledare är en person som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort och tillgång till bil har tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella. Teamet består idag av ett antal Serviceassistenter, samt andra Teamledare och några tjänstemän på kontoret. Tillsammans arbetar ni för att bli just – Bättre tillsammans. Placering: Hemkontor Lund Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss
Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Lund. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 06:00-08:00 och efter kl 17:00Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Lund Anställning:Timanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Forma framtidens mobilitet med Hedin AutomotiveSom en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Lund. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med bilmärket XXX. Du kommer ingå iett sammansvetsat teamdär dina arbetsuppgifterhuvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor:Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhetalltid står i fokus. Med din serviceinriktade ochlösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vi ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har envilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsidawww.hedinautomotive.se
Vi söker en passionerad och driven utvecklare, som har gedigen erfarenhet av att arbeta i Linux-miljö och vill bidra till att skapa innovativa lösningar hos Axis communications i Lund. Om rollen:I rollen som utvecklare kommer du att vara en nyckelperson i utvecklingen av företagets VMS (Video Management System) och andra applikationer, där du kommer att arbeta med att skapa lösningar som effektivt kopplar samman användare och produkter. Eftersom systemen är byggda för att köras på Linux, söker vi dig som har flera års erfarenhet av att utveckla och underhålla applikationer i en Linux-miljö. Erfarenhet av C#/.NET är meriterande, men vi värdesätter framförallt din djupa förståelse och praktiska erfarenhet av Linux. Vad vi söker: Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i en Linux-miljö (utveckling, administration, eller systemintegration) Erfarenhet av C#/.NET (gärna med fokus på applikationsutveckling i Linux) Vi ser gärna någon form averfarenhet i moderna teknologier, såsom: Containers (Docker, Kubernetes) Webbutveckling (Fluent UI, React, Typescript, Node.js) GoLang och/eller C++ Relevant utbildning Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Är du en lagspelare som vill bygga en karriär inom försäljning? Har du en tävlingsinstinkt, nyfikenhet och driv att lyckas? På Cloudo söker vi dig som inte är rädd för att lyfta telefonen, ta kontakt och skapa resultat – varje dag! Cloudo – Innovation i framkant: Cloudo är en snabbväxande leverantör av moln-, IT- och telefonitjänster för företag. Vi befinner oss mitt i en expansiv fas och söker nu unga och drivna säljare som vill ta en central roll i vår tillväxtsresa. I dinroll som säljande teamleader kommer du vara nyckelspelare i vår framgångssaga. Du kommer jobba med datorn och telefonen som främsta verktyg och har lätt att skapa relationer via dessa kanaler. Du är en naturlig säljare som motiverar andra genom att leda vägen och visar var ribban ska ligga. Du kommer att: Lyfta luren och skapa kontakt: Ta initiativ till samtal, nå ut till potentiella kunder och öppna dörrar för nya affärsmöjligheter. Bygga starka kundrelationer: Följ upp och utveckla långsiktiga samarbeten med företag. Identifiera nya möjligheter: Hitta nya möjligheter och skräddarsy lösningar som gör skillnad för våra kunder. Genomföra förhandlingar och stänga affärer: Driva dialoger som leder till framgångsrika avtal och tillväxt för både våra kunder och Cloudo. Leda och motivera ditt team. Vem är du? Vi söker dig som: Som förstår vikten av båda kvalitet och kvantitet. Har jobbat med försäljning över telefon tidigare och som nu vill ta nästa steg och leda/motivera team. Har en naturlig nyfikenhet och driv att ständigt lära dig nytt. Är tävlingsinriktad och älskar känslan av att nå och överträffa mål. Inte är rädd för att använda telefonen som ditt främsta arbetsverktyg – du vet att framgång börjar med ett samtal. Vad vi erbjuder dig! Karriärsutveckling: En tydlig väg mot framgång i en snabbt växande organisation. Påverkan från dag ett: Möjlighet att sätta din prägel på vår verksamhet och växa med oss. Stöd och verktyg för framgång: Vi ger dig den utbildning och de resurser du behöver för att lyckas. En inspirerande arbetsmiljö: Ett energiskt team där engagemang och prestation står i fokus. Redo att lyfta telefonen och ta första steget mot din framtid? Ansök idag och bli en del av Cloudo – en arbetsplats för unga talanger som är redo att göra skillnad och växa i en spännande bransch. Välkommen till Cloudo – här börjar din framgångssaga!
We are now looking for a machine/mechanical design engineer who can start as soon as possible for a 12-15 week contract in Skåne. Required qualifications: - A fewyears work experience in machine/mechanical design.- Education in a relevant field.- Knowledge of SolidWorks and the PDM system Teamcenter.- You can take personal responsibility for your work.- Excellent verbal and written communication skills in Swedish or English. Location: Malmö/Lund Duration: 1 Feb 2025 (or sooner) to 30 Apr 2025 Remote: Minimum 3 days onsite
Välj ett jobb för att visa detaljer