Kundservicemedarbetare
The Place AB
Kundtjänstpersonal

Om uppdraget Vi söker nu efter en engagerad kundservicemedarbetare till vår fina kund i Lund. Här kommer du att bli endel av ett härligt team och du kommer att hantera inkommande samtal, e-post och chatt där du hjälper kunder med deras frågor och behov. Utöver detta ingår även enklare administrativa uppgifter såsom registrering och hantering av listor. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark känsla för service, god kommunikativ förmåga och lätt för att lära dig nya system. Du kommer att arbeta med att ge professionellt stöd och vägledning, samtidigt som du håller dig uppdaterad om företagets produkter och tjänster. Branschen är i ständig utveckling, och vi söker därför dig som är stresstålig, anpassningsbar och gillar förändring. Önskat startdatum: 1a Mars 2025 Kvalifikationer Erfarenhet av kundservice eller annat arbete med kundkontakt. Goda systemkunskaper Flytande i både svenska och engelska, i både skrift och tal Meriterande Erfarenhet från energibranschen eller teknisk support där komplexa samtal förekommer. Mer kring tjänsten Detta är ett konsultuppdrag med start 1a mars 2025 (start kan eventuellt ske tidigare) till och med 1a september 2025. Du blir anställd via oss på The Place och det finns en eventuell chans till förlängning eller övertag från kundföretaget. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, då urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Forenede Care söker engagerade undersköterskor under sommaren 2025 till ...
Forenede Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Forenede Care söker dig som är undersköterska och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Björkbacken. Som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende och varje dag är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Björkbacken äldreboende i Lund ligger lantligt och i vackra omgivningar i utkanten av Dalby med naturen runt knuten och gångavstånd till centrum. Här erbjuder vi en trygg, välkomnande och gemytlig atmosfär med stort fokus på ditt önskemål kring omvårdnad, aktiviteter och måltider. När vädret tillåter under den varmare årstiden flyttar vi ut aktiviteterna i vår fina trädgård eller i lusthuset. Björkbacken har en somatisk inriktning med 42 platser som fördelas på 3 avdelningar. Vid enheten arbetar många duktiga medarbetare, sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, gruppledare, verksamhetschef samt Leva livet inspiratör. Till oss i Dalby kan du antingen ta dig via buss från Lund eller om du kör egen bil så finns parkering direkt i anslutning till boendet. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få nya vikariat eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flertalet undersköterskor för att göra en bra sommar för våra boende. Sysselsättningsgrader kan vara varierande, dock ser vi gärna om möjligt att du arbetar minst 75% eller mer för att kunna arbeta på schemarad. Anställningsform är vikariat över sommaren juni-augusti men kan komma att förlängas. Beräknat startdatum är 2025-06-01 där vikariatet inleds med introduktion på aktuell avdelning samt även viss form av utbildning som ingår i att arbeta hos oss på Björkbacken samt inom Forenede Care. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa och bibehålla relationer, har ett stort engagemang i de uppgifter du utför och i de relationer du har till både våra boende, anhöriga och övriga kollegor. Du är serviceinriktad och gillar att ge av dig själv för att på så vis skapa en meningsfull och givande vardag för våra boenden. Hos oss jobbar vi dels i team men även självständigt så det är viktigt att du är bekväm i bägge delar. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Övrigt För att vara aktuell för tjänst som undersköterska behöver du uppvisa underlag för godkänd utbildning samt av Socialstyrelsen utfärdattillstånd att använda yrkestitel undersköterska. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag 250331 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Forenede Care söker engagerade vårdbiträde under sommaren 2025 till Björ...
Forenede Care AB
Vårdbiträden

Vi på Forenede Care söker dig som vill jobba som vårdbiträde och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Björkbacken. Som vårdbiträde hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende och varje dag är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Björkbacken äldreboende i Lund ligger lantligt och i vackra omgivningar i utkanten av Dalby med naturen runt knuten och gångavstånd till centrum. Här erbjuder vi en trygg, välkomnande och gemytlig atmosfär med stort fokus på ditt önskemål kring omvårdnad, aktiviteter och måltider. När vädret tillåter under den varmare årstiden flyttar vi ut aktiviteterna i vår fina trädgård eller i lusthuset. Björkbacken har en somatisk inriktning med 42 platser som fördelas på 3 avdelningar. Vid enheten arbetar många duktiga medarbetare, sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, gruppledare, verksamhetschef samt Leva livet inspiratör. Till oss i Dalby kan du antingen ta dig via buss från Lund eller om du kör egen bil så finns parkering direkt i anslutning till boendet. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som vårdbiträde och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som vårdbiträde hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få förlängning av tjänsten eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flertalet vårdbiträden för att göra en bra sommar för våra boende. Sysselsättningsgrader kan vara varierande, dock ser vi gärna om möjligt att du arbetar minst 75% eller mer för att kunna arbeta på schemarad. Anställningsform är vikariat över sommaren juni-augusti men kan komma att förlängas. Beräknat startdatum är 2025-06-01 där vikariatet inleds med introduktion på aktuell avdelning samt även viss form av utbildning som ingår i att arbeta hos oss på Björkbacken samt inom Forenede Care. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa och bibehålla relationer, har ett stort engagemang i de uppgifter du utför och i de relationer du har till både våra boende, anhöriga och övriga kollegor. Du är serviceinriktad och gillar att ge av dig själv för att på så vis skapa en meningsfull och givande vardag för våra boenden. Hos oss jobbar vi dels i team men även självständigt så det är viktigt att du är bekväm i bägge delar. Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som vårdbiträde får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag 250331 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Bli en del av en global organisation som Payroll Specialist i Lund! 🌟
Sway Sourcing Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en erfaren Payroll Specialist med passion för noggrannhet och struktur? Vi söker dig som vill ta dig an en ny utmaning i en internationell och dynamisk miljö! Om rollen Som Payroll Specialist ansvarar du för att leverera högkvalitativa löneprocesser inom ditt ansvarsområde. Du säkerställer att löner betalas korrekt och i tid, att regelverk och policys efterföljs, samt att rapportering och administration fungerar smidigt. Rollen erbjuder möjligheten att arbeta nära externa löneleverantörer, hantera frågor relaterade till skatt och socialförsäkring samt bidra till förbättringar i lönehanteringssystem och processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra och säkerställa korrekta löneprocesser, betalningar och uppdateringar i lokala löne- och tidshanteringssystem. Hantera skatte- och socialförsäkringsfrågor, särskilt för anställda med internationella avtal. Samarbeta med externa löneleverantörer och säkerställa korrekt hantering av tidrapporter och fakturor. Administrera förmåner, hantera anställdas anspråk och stödja relevanta revisioner. Ge support genom att besvara frågor i ärendehanteringssystemet och skapa en databas för vanliga frågor. Delta i ad hoc-projekt för att förbättra processer och effektivitet. Kvalifikationer: Minst 3 års erfarenhet inom lönehantering. Universitetsexamen eller motsvarande erfarenhet. God kunskap om arbetsrätt, industrilagar och skatteprinciper. Dokumenterad erfarenhet av databehandling och analys. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder: Uppdragsperiod: 17 februari 2025 – 17 maj 2025 (möjlighet till förlängning). Omfattning: 36 timmar per vecka. Plats: Lund, Sverige. Start: Omgående Möjlighet att arbeta i en global organisation med varierande arbetsuppgifter och ett engagerat team. Ansökan Är detta din nästa utmaning? Skicka in din ansökan idag och bli en del av ett engagerat team som sätter kvalitet och noggrannhet i fokus!Sista ansökningsdag är 31 januari Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Junior Mechanical Design Engineer
Radeptus i Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Junior Mechanical Design Engineer (MDE) - COMSYS AB Comsys AB, is a Swedish company creating smart cleantech solutions meeting the new challenges arising in the electrical power industry. Join Comsys, a thriving Cleantech company at the forefront of innovation, collaborating with a team of highly skilled technical professionals. Our company values fresh perspective, encourages innovation, and fosters an environment where your contributions are not just welcomed but embraced. If you’re passionate about driving transformative approaches and seeing a role where your expertise makes a significant impact, this opportunity is tailored for you! In the role as junior MDE you participate in development of new products as well as maintenance of existing products. During the first time you work under the tutorship of a senior mechanical engineer. This is a terrific opportunity to learn fast and have access to a wealth of competence. You work in projects according to Comsys Gate model, in line activities or in other processes and use available development tools such as Solidworks and belonging guidelines. Responsibility areas Investigation and analysis of new technologies and materials Concept designs Mechanical design and dimensioning Cost reductions Component and supplier selection Prototype verification and validation Participate in pre-compliance and type approvals Tools and development of work procedures Technical support to Operations (BOM, parts, supplier qualification) and production The role can include a subset of the areas and the split of work between junior and senior designer will be dynamic with the objective to fully handle the mechanical design role.Qualifications Master’s degree in Mechanical Engineering or equivalent, with a few years of experience in mechanical design. Proficient in both Swedish and English, with excellent spoken and written communication skills. Strong interest in collaborating with suppliers and working with manufacturing techniques that influence mechanical design decisions. Experience with SolidWorks is a bonus. You are systematic, thorough, and practical by nature. You aspire to take full responsibility for mechanical design and develop expertise within the field over the next five years. What we offer We are a fast-growing company focused on innovative solutions. Our future is bright, and we are looking for team members who want to grow with us. We provide a flexible and collaborative workspace where you will have the opportunity to contribute significantly to our future, while working alongside experienced colleagues. Work location is Lund, Sweden You will be reporting to the R&D Manager For more information about COMSYS, please visit www.comsys.se We hope that you want to join us! Apply today! This recruitment is handled by Jenny Månsson at Adeptus.If you have questions regarding the position, give her a call +46 703 31 85 06 or email at [email protected] Interviews will be conducted continuously, and we will close the recruitment when finding the right person.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Ekonomichef till Btj
Insikta AB
Ekonomi- och finanschefer

Btj söker en engagerad och operativ ekonomichef. Vår nuvarande ekonomichef Stefan ska vara föräldraledig och vi söker dig som kan kliva in som vikarie från maj-november 2025. Som Ekonomichef spelar du en nyckelroll i att säkerställa vår ekonomiska stabilitet, kontroll och tillväxt. Du leder och utvecklar ekonomiavdelningen, säkerställer att de finansiella processerna är effektiva och transparenta, och ger ledningsgruppen stöd i strategiska beslut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att övervaka och ansvara för bolagets ekonomiska rapportering, budgetering, prognoser, säljstöd och kalkyler. Du leder och säkerställer en effektiv och god arbetsmiljö och arbetsfördelning för sex medarbetare. Då Btj nyligen köptes upp av Bokusgruppen kommer du även att ha kontakter och samordning med Bokusgruppens ekonomiavdelning. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen tillsammans med VD, Försäljningschef, Marknads-, Produkt och Digitaliseringschef. Du utgår från Btj nybyggda huvudkontor i Lund där alla 50 medarbetare sitter. I rollen ingår: • Säkerställa att alla ekonomiska regler och riktlinjer efterlevs• Ansvara för redovisning, internkontroll och skattefrågor• Driva budget- och prognosprocesser• Ansvara för månadsbokslut och rapportering till ägarkoncernen.• Övervaka kassaflöde och likviditet• Presentera ekonomiska rapporter för ledningsgrupp och ägare• Har förmåga att se helheten och komma med förbättringsförslag• Ge stöd till ledningen i strategiska och operativa affärsbeslut genom att tillhandahålla djupgående analyser och affärsinformation. Vem är du? Du har erfarenhet av att leda personal och har hanterat ett bolags ekonomiska rapportering, budgetering, prognoser, säljstöd och kalkyler. För att passa in hos oss är du kommunikativ, prestigelös och värdesätter ett gott samarbete. För att lyckas i rollen har du god affärsförståelse och förmåga att koppla ekonomiska insikter till beslut. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Du är intresserad av och har en god vana av olika affärssystem. Du är en mycket god användare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet för koncernrapportering. I bagaget har du utbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller likvärdigt. Vi erbjuder: Hos oss på Btj får en självständig roll där du leder ett dynamiskt team i en stimulerande och nytänkande arbetsmiljö. Koncernen kännetecknas av "frihet under ansvar". I denna roll får du stor möjlighet att påverka och styra ditt eget och ekonomiavdelningens arbete. Ansök Kan detta vara ett nästa uppdrag för dig? Skicka din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Har du frågor, ring eller mejla vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911, [email protected] Vi är BTJ – specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett klokare och mer inkluderande samhälle. I över 80 år har vi arbetat för Sveriges bibliotek. Det är vår viktigaste marknad, men inte den enda. Idag jobbar vi dessutom mot skolan och företagsvärlden. Oavsett bransch är vårt mål att underlätta för våra kunder och frigöra tid och resurser för dem. Vi står aldrig still, utan rör oss alltid framåt med mod och handlingskraft. Digitalt, effektivt och kreativt. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter 100 MSEK. Adress Mobilvägen 4 Lund

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Ansvarig för kall o varmkök- Ica Malmborgs Clemenstorget i Lund
MRC Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Spännande Möjlighet som Köksansvarig till ICA Malmborgs Clemenstorget i Lund ICA Malmborgs på Clemenstorget i Lund är en populär destination för både lokalbefolkning och besökare. Här skapas en inbjudande atmosfär med vänlig personal och ett sortiment som imponerar med sina färska och högkvalitativa produkter. Detta är en plats där kunderna inte bara handlar, utan också känner sig väl omhändertagna. Vi på MRC Bemanning söker nu en engagerad och erfaren Köksansvarig som vill bli en nyckelperson i ICA Malmborgs köksteam. Detta är en roll med stort ansvar där du får möjlighet att leda och utveckla butikens köksverksamhet, inklusive catering, varm och kall mat till försäljning, sallader, baguetter och bakverk. Du kommer även att ha ansvar för ekonomi, personalplanering och driva förbättringar inom både sälj och drift. Arbetsuppgifter: Leda och organisera arbetet inom köksavdelningen. Ansvara för produktion och försäljning av cateringmat, varm och kall mat, sallader, baguetter och bakverk. Säkerställa hög kvalitet på produkter och mathantering. Personalansvar och schemaläggning. Ansvara för ekonomi och säljresultat, samt driva utvecklingsarbete för att optimera drift och försäljning. Kvalifikationer: För att vara en stark kandidat för denna tjänst bör du ha: Erfarenhet av att arbeta inom kök, delikatessavdelning eller en ledande roll inom restaurangbranschen. Förmåga att leda och organisera ett team med fokus på trivsel, effektivitet och försäljning. Goda kunskaper i livsmedelshygien och egenkontroll (meriterande, gärna HACCP-kunskap). Ett driv att ta initiativ och genomföra förbättringar. Förståelse för ekonomi och försäljning inom dagligvaruhandeln. Erfarenhet från ICA-koncernen eller liknande dagligvaruhandel är meriterande. Personliga Egenskaper: Vi söker dig som har en passion för matlagning och en djup förståelse för mathantering. Du trivs med att arbeta i en miljö och har en förmåga att prioritera och fatta beslut snabbt. Din positiva inställning och lösningsorienterade arbetsmetod kommer vara viktiga för att skapa ett framgångsrikt team och en välfungerande köksavdelning. Om du är en driven, serviceinriktad och självgående person som vill ta nästa steg i din karriär inom dagligvaruhandeln, ser vi fram emot din ansökan. Tillsammans kan vi skapa en köksavdelning som både inspirerar och levererar högkvalitativa produkter. Så här ansöker du: Skicka in din ansökan via länken nedan, då urval sker löpande. För eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Hardware System Integrator (Lund)
Dvel AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Do you want to build systems that enable research andinnovation? Do you enjoy diverse assignments in different technological fields? Are you interested in working at a smaller, specialized consulting company where your ideas are valued? If so, you would be a great fit for Prevas Test & Measurement! We want to offer you an inclusive and supportive work environment where your technical skills and knowledge will be used well. We have been part of Prevas since October 2023, constituting our unit specialized in test and measurement technology. About the Role As a consultant, you can work onsite with our customers or on projects at our office. We create solutions that help our customers get valuable insights from physical measurements.As a system developer, you will design and implement both software and hardware solutions in large research facilities and research-heavy industries. This typically includes integrating electronics, sensors, measurement instruments, and control units. A wide set ofsoftware tools and programming languagesare essential means to reach the end goal.You will maintain infrastructure for large-scale data handling and ensure smooth operations for cutting-edge researchers. About YouYou have a good understanding of physics, possibly through a research background, while being experienced in writing code for hardware control and instrumentation.You enjoy taking initiative when needed and work well both independently and in a team. This means you are driven and able to take responsibility for your contributions. Additionally, you value the balance between listening to others and contributing your ideas, making you a highly appreciated coworker. You are driven by curiosity and motivated to find technical solutions to humankind’s big challenges. You have an MSc in electrical engineering, engineering physics, or equivalent. You have at least two years ofwork experience or a PhDin a relevant field. You have professional experience working as a software developer or possess skills at the equivalent level. You have experience in interfacing hardware with code that you have written. You are well-versed in Python, C++, and/orLabVIEW. You are comfortable in a Linux environment (Experience in Tango or Epics is a plus). You are proficient at speaking/reading/writing in English (Swedish is a plus). To succeed in this role you have experience with one or more of the following... Measurement system development Automated hardware testing The interface hardware/software Control systems such as Tango or EPICS Sensor integration Communication protocols such as TCP/IP, RS-232 Signal Processing Our Offer At Prevas Test & Measurement you will have the opportunity to engage in both professional and personal growth. We offer flexible work hours, supportive leadership, and regular social activities that strengthen our company community. Our projects are challenging and diverse, we take on anything that can be physically measured, and engage with all industries that handle hardware. Our Commitment to SustainabilitySustainability is at the core of our mission. We prioritize working with and supporting businesses that develop green technology to tackle environmental challenges. As a part of our team, you will contribute to creating sustainable solutions that exceed our customers’ expectations. We place a lot of focus on creating a fun and sustainable working environment for all our coworkers. On our mission for an equal and inclusive environment, we aim to reach at least a 40% female workforce. Apply Now!Have we sparked your interest? Send us your application as soon as possible! Applications close: 2025-03-31. More About Prevas Test & MeasurementPrevas Test & Measurement (formerlyDVel) specializes in hardware test automation at our office in central Lund. We offer consulting services and/or deliver complete measurement systems and test rigs. Our projects are highly diverse, and our customers exist within several different industries. At present, we have 30 employees and look forward to growing with your addition. As of October 2023, we became a part of Prevas. We are a business unit within Prevas South and will continue to provide expertise in test and measurement.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
.NET Application Developer
Radeptus i Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

.NET Application Developer We are looking for a .NET Application Developer to join a successful and growing tech company in Lund. The R&D-team consists of about 20 people. Both the company and the team are characterized by large flexibility, high skill-levels and clear customer focus. The company is driven by an open culture with close collaboration within the company, where high quality and delivery to customers is key. These values are important success factors and are nurtured, lived and encouraged daily. About the role We seek to extend our .NET team with one more talent. Our customers seek the ability to have control of all their data and being able to easily create reports. Our desktop application together with our mobile app opens-up new use cases and possibilities, and you will play a pivotal role in driving the company and our ecosystem forward. Requirements The successful candidate must have Bachelor in Computer Science degree, or similar More than five years of experience in .NET application development Experience from working with React for frontend Experience from both Networking and USB Proven knowledge from working with databases Strong proficiency in English, both spoken and written The successful candidate should have Experience of making user friendly and easy to use applications Component selection and evaluation Advanced testing and root cause analysis Experience from designing and documenting APIs for customers to integrate Speaking and understanding Swedish is a plus Work location is the company’s headquarters in Lund You will report to the R&D Manager We hope and believe that this description sparks your curiosity and interest in applying for the position. We look forward to receiving your application! How to apply The recruitment is handled by Radeptus and Jenny Månsson. Please apply here with your CV and personal letter. We will make selections and interviews on an ongoing basis, so do not wait to apply! If you have any questions feel free to contact Jenny Månsson by email [email protected] or phone +46 703 318506

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Mobile Application Developer
Radeptus i Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are looking for a mobile application developer to join a successful and growing tech company in Lund. The R&D-team consists of about 20 people. Both the company and the team are characterized by large flexibility, high skill-levels and clear customer focus. The company is driven by an open culture with close collaboration within the company, where high quality and delivery to customers is key. These values are important success factors and are nurtured, lived and encouraged daily. About the role Our customers are increasingly transitioning to a mobile environment and seek the ability to create reports directly in the field. A mobile app opens up new use cases and possibilities, and you will play a pivotal role in driving the company and our ecosystem forward. Requirements The successful candidate must have Bachelor in Computer Science degree, or similar More than five years of experience in Mobile app development Experience from working with React Native Experience from both iOS and Android Strong proficiency in English, both spoken and written The successful candidate should have Experience of making user friendly and easy to use applications Component selection and evaluation Advanced testing and root cause analysis Experience in Bluetooth communication with devices Speaking and understanding Swedish is a plus Work location is the company’s headquarters in Lund You will report to the R&D Manager We hope and believe that this description sparks your curiosity and interest in applying for the position. We look forward to receiving your application! How to apply The recruitment is handled by Adeptus and Jenny Månsson. Please apply with your CV and personal letter here, as soon as possible. We will make selections and interviews on an ongoing basis, so do not wait to apply! If you have any questions feel free to contact Jenny Månsson by email [email protected] or phone +46 703 318506

154 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025