Frukt & Grönt ansvarig ICA Supermarket Fäladstorget Lund
Rosénssons Consulting AB
Butikssäljare, dagligvaror

Nu söker vi dig som ser dig som Frukt & Grönt ansvarig på ICA Supermarket Fäladstorget i Lund!"Vi är din butik på hemmaplan där kärleken till maten, trakten och alla som bor här alltid står i centrum. Vi gör det enkelt för dig att handla alla dagar i veckan. Upptäck vårt breda och prisvärda sortiment som sätter god smak på både vardag och helg.Upptäck vårt breda sortiment av prisvärda varor för veckans alla stunder. Vi gör det enkelt att äta godare" ICA Supermarket Fäladstorget drivs avFamiljen Wieloch medpersonal! Nu söker vi en ny Frukt & Grönt ansvarig till vår butik. Vi är belagda i norra Lund med goda pendlingsmöjligheter. Vi söker dig som vill arbeta i ett tajt team i en aktiv butik. Som ansvarig för frukt och grönt har du en viktig roll i att säkerställa en säljande, fräsch och inspirerande avdelning. Iarbetsuppgifterna ingår bland annat att arbeta aktivt med och vara ansvarig för sortimentet, inköp och volymer. Du har stort intresse av att följa säsonger och trender. Du och ditt team säkerställer attavdelningen alltid är välfylld och att det alltid är rent och snyggt. Tillsammans med dina kollegor har du ha fokus på positivt kundbemötande, försäljning och se till att vi håller högsta kvalitet. Du är intresserad av närodlat och avvad som säljer.Du blir en viktig del i kedjan mot en inspirerande butiksupplevelse med extra fokus på frukt och grönt, en av butikens viktigaste avdelningar som du möts av i entrén i butiken.Som ansvarig har du huvudansvarig för din egna avdelning.Du ansvarar för sortiment och lönsamhet, kampanjplanering och orderläggning samt den dagliga driften.För att passa i denna tjänsten behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo och kunna leda sitt team. Personligaegenskaper Du är estetiskt lagd och gillar färg och form.Du är organiserad och effektiv,en positiv lagspelare ochförmåga att motivera, engagera och involvera medarbetare. Som person är du glad och positiv och gillar människor. Du ser till att kunden alltid lämnar butiken nöjd!Du är bra på att arbeta effektivt och personligt. Du är trygg i dig själv och är en god kommunikatör. Du brinner för service och är redo för nya utmaningar. Du har tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln och vill ta nästa steg i din karriär. Kvalifikationer Du har tidigare dokumenterad erfarenhet från ICA eller annan butik i dagligvaruhandeln. Du hanterar AOB och Min Butik eller liknande system. Du ser din närmsta framtid i butik. Du är noggrann och tummar aldrig på kvaliteten. Du har god fysik, hanterar tunga lyft och drivs av försäljning och kundnöjdhet. Du drivs av ökad försäljning, marginalkronor och kundavtal. AnställningsformLön enligt överenskommelse. Butikens öppettider 7-22 alla dagar.Tjänsten på heltid och start snarast. Morgon, helg och någon kväll förekommer. Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast. Rekrytering Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning AB ansvarar för rekryteringen och bemanning. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor, kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!

151 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Besiktningstekniker till Carspect Gastelyckan i Lund
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Gastelyckan i Lund. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

151 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Engineering Manager – Marine Systems
Ps Partner AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

We are seeking an experienced Engineering Manager – Marine Systems to join our team, reporting to the Delivery Director. The core responsibility of this role will be to lead the design work in various marine engineering projects, from concept to final design, ensuring the successful execution of design tasks and project objectives. You will manage technical teams, work on system design, and ensure compliance with marine standards while providing technical leadership and guidance to your team. Key Responsibilities Lead the technical team through all stages of the project, from concept phase to detailed design, collaborating with reactor design engineers, construction engineers, CAD engineers, and other development engineers. Manage the overall system design, including mass balances, PI&D, functional descriptions, and dimensioning of balance of plant components. Recommend and select suitable materials for marine vessel and system construction, considering factors such as chemical compatibility, temperature, pressure, and corrosion resistance. Ensure that designs comply with relevant marine standards and adhere to environmental, health, and safety regulations. Oversee the implementation of design modifications based on testing results and project learnings. Prepare technical design reports, functional descriptions, and operation manuals for the systems. Lead technical reviews with customers. Provide guidance and foster innovation within the engineering team. Train and support commissioning engineers, including occasional on-site customer support. Qualifications Master’s Degree in Engineering. Preferably in Naval Architecture, Marine Technology, Maritime Sciences, Mechanics, or a related field. Minimum 5 years of experience in the marine sector, with a strong background in similar roles. Ability to communicate effectively with customers and stakeholders. Familiarity with Relevant Software: Experience with CAD software such as SolidWorks or AutoCAD. Experience in Building Marine Systems: Knowledge of mass balance, P&IDs, and functional descriptions. Knowledge of gas systems for marine applications is advantageous. Marine Standards: In-depth understanding of marine standards. Commissioning Experience: Hands-on, practical experience in commissioning marine systems. Opportunity to work on cutting-edge marine projects. If you have experience in marine engineering and have the qualifications, we encourage you to apply. Join us in shaping the future of marine technology! This recruitment process is managed by PS Partner. For questions regarding the process, please contact Louise Harrysson at 072 311 98 39 or [email protected]. Company Catator delivers cutting-edge catalyst solutions to the hydrogen industry. The world is rapidly transitioning to renewable energy sources like wind and solar. However, to store energy when the sun is not shining or the wind is not blowing, large amounts of hydrogen are needed: according to the International Energy Agency about 650 megatons of hydrogen per year by 2050. That’s a lot of hydrogen! To accelerate this green transition, Catator offers its patented and world-leading catalyst solutions to the hydrogen industry. Catator’s solutions are used by manufacturers of fuel cell systems and hydrogen producers. We work exclusively with OEM customers, several of which are leading multinational companies. Catator was founded in 1990 by a group of researchers at Lund University. Over the years we have developed deep IP and know-how in catalysis and catalytic process design. Our headquarters are located in Lund. Our premises are well adapted to our business and include in-house production of catalysts and advanced research and test facilities.

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Fitness24Seven söker en Employee Relations Specialist!
Fitness 24Seven AB
Personal- och HR-specialister

Är du en passionerad relationsbyggare som vill göra skillnad på riktigt? Brinner du för att skapa inkluderande arbetsmiljöer där människor trivs, utvecklas och presterar på topp? Vill du vara en del av ett dynamiskt företag med en stark tillväxtresa? Då är du den vi söker! Om rollen Som Employee Relations Specialist hos Fitness24Seven får du en nyckelroll i arbetet att utveckla och driva initiativ som skapar en arbetskultur präglad av engagemang, inkludering och välmående. I rollen stödjer du chefer i operativa och strategiska HR-frågor (likt en HR Business Partner – HRBP) och bidrar aktivt till att stärka relationerna mellan medarbetare, chefer och HR. Du kommer att arbeta brett med att hantera medarbetarrelationer, konflikter och driva förändringar inom kultur och arbetsmiljö samtidigt som du har lead på att stärka vårt employer brand genom strategiska initiativ som attraherar och behåller talanger. Du kommer att vara en del av vårt dedikerade HR-team för Sverige och Norge och rapporterar till HR Manager Sweden & Norway. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla och implementera initiativ för att skapa och upprätthålla en positiv, inkluderande och engagerande arbetskultur Hantera och medla i konflikter samt arbeta fram hållbara lösningar som stärker relationerna mellan medarbetare och chef Genomföra medarbetarundersökningar, feedbacksessioner och analysera resultat för att identifiera förbättringsområden. Fungera som strategisk partner och rådgivare till organisationens chefer inom olika områden Samarbeta med fackliga representanter och hantera MBL-förhandlingar Identifiera, förebygga och hantera arbetsmiljörisker i linje med företagets riktlinjer och policys Driva strategier för att attrahera och behålla talanger genom att stärka företagets Employee Value Proposition (EVP) i Sverige och Norge Följ upp relevanta KPI:er och vidta åtgärder för att säkerställa att vi når våra mål Om dig För att lyckas i denna roll ser vi att du drivs av att utveckla arbetsmiljöer där människor trivs, växer och når sin fulla potential. Du är en skicklig kommunikatör och naturlig relationsbyggare som har förmågan att skapa stort förtroende och engagemang på alla nivåer inom organisationen. Du är lösningsorienterad, analytiskt och har ett öga för både helheten och detaljerna. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom Personalvetenskap, HR, arbetsrätt eller liknande Har minst 3 års erfarenhet av en roll som HR-generalist, HR-specialist eller HRBP, gärna i en snabbföränderlig organisation Har erfarenhet av att arbeta med medarbetarrelationer, chefsstöd och kompetensutveckling Erfarenhet av Employer Branding-initiativ Goda kunskaper i såväl engelska som svenska Det är meriterande om du har varit med eller drivit MBL-förhandlingar på egen hand. Praktisk information Period: Vikariat våren 2025 till våren 2026 Tillträde: Mars eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Lund på vårt HQ (ej möjlighet till distansarbete) Vi erbjuder Hos Fitness24Seven får du möjlighet att vara en del av en dynamisk, innovativ och entreprenöriell miljö. Vi erbjuder en roll med stort eget ansvar där hälsa och välmående står i fokus – både för våra medlemmar och våra medarbetare. Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling. Ansök nu och bli en del av vårt team! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så sök redan idag!

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kundservicemedarbetare
The Place AB
Kundtjänstpersonal

Om uppdraget Vi söker nu efter en engagerad kundservicemedarbetare till vår fina kund i Lund. Här kommer du att bli endel av ett härligt team och du kommer att hantera inkommande samtal, e-post och chatt där du hjälper kunder med deras frågor och behov. Utöver detta ingår även enklare administrativa uppgifter såsom registrering och hantering av listor. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark känsla för service, god kommunikativ förmåga och lätt för att lära dig nya system. Du kommer att arbeta med att ge professionellt stöd och vägledning, samtidigt som du håller dig uppdaterad om företagets produkter och tjänster. Branschen är i ständig utveckling, och vi söker därför dig som är stresstålig, anpassningsbar och gillar förändring. Önskat startdatum: 1a Mars 2025 Kvalifikationer Erfarenhet av kundservice eller annat arbete med kundkontakt. Goda systemkunskaper Flytande i både svenska och engelska, i både skrift och tal Meriterande Erfarenhet från energibranschen eller teknisk support där komplexa samtal förekommer. Mer kring tjänsten Detta är ett konsultuppdrag med start 1a mars 2025 (start kan eventuellt ske tidigare) till och med 1a september 2025. Du blir anställd via oss på The Place och det finns en eventuell chans till förlängning eller övertag från kundföretaget. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, då urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Forenede Care söker engagerade undersköterskor under sommaren 2025 till ...
Forenede Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Forenede Care söker dig som är undersköterska och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Björkbacken. Som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende och varje dag är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Björkbacken äldreboende i Lund ligger lantligt och i vackra omgivningar i utkanten av Dalby med naturen runt knuten och gångavstånd till centrum. Här erbjuder vi en trygg, välkomnande och gemytlig atmosfär med stort fokus på ditt önskemål kring omvårdnad, aktiviteter och måltider. När vädret tillåter under den varmare årstiden flyttar vi ut aktiviteterna i vår fina trädgård eller i lusthuset. Björkbacken har en somatisk inriktning med 42 platser som fördelas på 3 avdelningar. Vid enheten arbetar många duktiga medarbetare, sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, gruppledare, verksamhetschef samt Leva livet inspiratör. Till oss i Dalby kan du antingen ta dig via buss från Lund eller om du kör egen bil så finns parkering direkt i anslutning till boendet. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få nya vikariat eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flertalet undersköterskor för att göra en bra sommar för våra boende. Sysselsättningsgrader kan vara varierande, dock ser vi gärna om möjligt att du arbetar minst 75% eller mer för att kunna arbeta på schemarad. Anställningsform är vikariat över sommaren juni-augusti men kan komma att förlängas. Beräknat startdatum är 2025-06-01 där vikariatet inleds med introduktion på aktuell avdelning samt även viss form av utbildning som ingår i att arbeta hos oss på Björkbacken samt inom Forenede Care. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa och bibehålla relationer, har ett stort engagemang i de uppgifter du utför och i de relationer du har till både våra boende, anhöriga och övriga kollegor. Du är serviceinriktad och gillar att ge av dig själv för att på så vis skapa en meningsfull och givande vardag för våra boenden. Hos oss jobbar vi dels i team men även självständigt så det är viktigt att du är bekväm i bägge delar. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Övrigt För att vara aktuell för tjänst som undersköterska behöver du uppvisa underlag för godkänd utbildning samt av Socialstyrelsen utfärdattillstånd att använda yrkestitel undersköterska. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag 250331 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Forenede Care söker engagerade vårdbiträde under sommaren 2025 till Björ...
Forenede Care AB
Vårdbiträden

Vi på Forenede Care söker dig som vill jobba som vårdbiträde och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Björkbacken. Som vårdbiträde hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende och varje dag är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Björkbacken äldreboende i Lund ligger lantligt och i vackra omgivningar i utkanten av Dalby med naturen runt knuten och gångavstånd till centrum. Här erbjuder vi en trygg, välkomnande och gemytlig atmosfär med stort fokus på ditt önskemål kring omvårdnad, aktiviteter och måltider. När vädret tillåter under den varmare årstiden flyttar vi ut aktiviteterna i vår fina trädgård eller i lusthuset. Björkbacken har en somatisk inriktning med 42 platser som fördelas på 3 avdelningar. Vid enheten arbetar många duktiga medarbetare, sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, gruppledare, verksamhetschef samt Leva livet inspiratör. Till oss i Dalby kan du antingen ta dig via buss från Lund eller om du kör egen bil så finns parkering direkt i anslutning till boendet. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som vårdbiträde och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som vårdbiträde hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få förlängning av tjänsten eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flertalet vårdbiträden för att göra en bra sommar för våra boende. Sysselsättningsgrader kan vara varierande, dock ser vi gärna om möjligt att du arbetar minst 75% eller mer för att kunna arbeta på schemarad. Anställningsform är vikariat över sommaren juni-augusti men kan komma att förlängas. Beräknat startdatum är 2025-06-01 där vikariatet inleds med introduktion på aktuell avdelning samt även viss form av utbildning som ingår i att arbeta hos oss på Björkbacken samt inom Forenede Care. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa och bibehålla relationer, har ett stort engagemang i de uppgifter du utför och i de relationer du har till både våra boende, anhöriga och övriga kollegor. Du är serviceinriktad och gillar att ge av dig själv för att på så vis skapa en meningsfull och givande vardag för våra boenden. Hos oss jobbar vi dels i team men även självständigt så det är viktigt att du är bekväm i bägge delar. Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som vårdbiträde får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag 250331 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

152 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Bli en del av en global organisation som Payroll Specialist i Lund! 🌟
Sway Sourcing Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en erfaren Payroll Specialist med passion för noggrannhet och struktur? Vi söker dig som vill ta dig an en ny utmaning i en internationell och dynamisk miljö! Om rollen Som Payroll Specialist ansvarar du för att leverera högkvalitativa löneprocesser inom ditt ansvarsområde. Du säkerställer att löner betalas korrekt och i tid, att regelverk och policys efterföljs, samt att rapportering och administration fungerar smidigt. Rollen erbjuder möjligheten att arbeta nära externa löneleverantörer, hantera frågor relaterade till skatt och socialförsäkring samt bidra till förbättringar i lönehanteringssystem och processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra och säkerställa korrekta löneprocesser, betalningar och uppdateringar i lokala löne- och tidshanteringssystem. Hantera skatte- och socialförsäkringsfrågor, särskilt för anställda med internationella avtal. Samarbeta med externa löneleverantörer och säkerställa korrekt hantering av tidrapporter och fakturor. Administrera förmåner, hantera anställdas anspråk och stödja relevanta revisioner. Ge support genom att besvara frågor i ärendehanteringssystemet och skapa en databas för vanliga frågor. Delta i ad hoc-projekt för att förbättra processer och effektivitet. Kvalifikationer: Minst 3 års erfarenhet inom lönehantering. Universitetsexamen eller motsvarande erfarenhet. God kunskap om arbetsrätt, industrilagar och skatteprinciper. Dokumenterad erfarenhet av databehandling och analys. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder: Uppdragsperiod: 17 februari 2025 – 17 maj 2025 (möjlighet till förlängning). Omfattning: 36 timmar per vecka. Plats: Lund, Sverige. Start: Omgående Möjlighet att arbeta i en global organisation med varierande arbetsuppgifter och ett engagerat team. Ansökan Är detta din nästa utmaning? Skicka in din ansökan idag och bli en del av ett engagerat team som sätter kvalitet och noggrannhet i fokus!Sista ansökningsdag är 31 januari Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Junior Mechanical Design Engineer
Radeptus i Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Junior Mechanical Design Engineer (MDE) - COMSYS AB Comsys AB, is a Swedish company creating smart cleantech solutions meeting the new challenges arising in the electrical power industry. Join Comsys, a thriving Cleantech company at the forefront of innovation, collaborating with a team of highly skilled technical professionals. Our company values fresh perspective, encourages innovation, and fosters an environment where your contributions are not just welcomed but embraced. If you’re passionate about driving transformative approaches and seeing a role where your expertise makes a significant impact, this opportunity is tailored for you! In the role as junior MDE you participate in development of new products as well as maintenance of existing products. During the first time you work under the tutorship of a senior mechanical engineer. This is a terrific opportunity to learn fast and have access to a wealth of competence. You work in projects according to Comsys Gate model, in line activities or in other processes and use available development tools such as Solidworks and belonging guidelines. Responsibility areas Investigation and analysis of new technologies and materials Concept designs Mechanical design and dimensioning Cost reductions Component and supplier selection Prototype verification and validation Participate in pre-compliance and type approvals Tools and development of work procedures Technical support to Operations (BOM, parts, supplier qualification) and production The role can include a subset of the areas and the split of work between junior and senior designer will be dynamic with the objective to fully handle the mechanical design role.Qualifications Master’s degree in Mechanical Engineering or equivalent, with a few years of experience in mechanical design. Proficient in both Swedish and English, with excellent spoken and written communication skills. Strong interest in collaborating with suppliers and working with manufacturing techniques that influence mechanical design decisions. Experience with SolidWorks is a bonus. You are systematic, thorough, and practical by nature. You aspire to take full responsibility for mechanical design and develop expertise within the field over the next five years. What we offer We are a fast-growing company focused on innovative solutions. Our future is bright, and we are looking for team members who want to grow with us. We provide a flexible and collaborative workspace where you will have the opportunity to contribute significantly to our future, while working alongside experienced colleagues. Work location is Lund, Sweden You will be reporting to the R&D Manager For more information about COMSYS, please visit www.comsys.se We hope that you want to join us! Apply today! This recruitment is handled by Jenny Månsson at Adeptus.If you have questions regarding the position, give her a call +46 703 31 85 06 or email at [email protected] Interviews will be conducted continuously, and we will close the recruitment when finding the right person.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Ekonomichef till Btj
Insikta AB
Ekonomi- och finanschefer

Btj söker en engagerad och operativ ekonomichef. Vår nuvarande ekonomichef Stefan ska vara föräldraledig och vi söker dig som kan kliva in som vikarie från maj-november 2025. Som Ekonomichef spelar du en nyckelroll i att säkerställa vår ekonomiska stabilitet, kontroll och tillväxt. Du leder och utvecklar ekonomiavdelningen, säkerställer att de finansiella processerna är effektiva och transparenta, och ger ledningsgruppen stöd i strategiska beslut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att övervaka och ansvara för bolagets ekonomiska rapportering, budgetering, prognoser, säljstöd och kalkyler. Du leder och säkerställer en effektiv och god arbetsmiljö och arbetsfördelning för sex medarbetare. Då Btj nyligen köptes upp av Bokusgruppen kommer du även att ha kontakter och samordning med Bokusgruppens ekonomiavdelning. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen tillsammans med VD, Försäljningschef, Marknads-, Produkt och Digitaliseringschef. Du utgår från Btj nybyggda huvudkontor i Lund där alla 50 medarbetare sitter. I rollen ingår: • Säkerställa att alla ekonomiska regler och riktlinjer efterlevs• Ansvara för redovisning, internkontroll och skattefrågor• Driva budget- och prognosprocesser• Ansvara för månadsbokslut och rapportering till ägarkoncernen.• Övervaka kassaflöde och likviditet• Presentera ekonomiska rapporter för ledningsgrupp och ägare• Har förmåga att se helheten och komma med förbättringsförslag• Ge stöd till ledningen i strategiska och operativa affärsbeslut genom att tillhandahålla djupgående analyser och affärsinformation. Vem är du? Du har erfarenhet av att leda personal och har hanterat ett bolags ekonomiska rapportering, budgetering, prognoser, säljstöd och kalkyler. För att passa in hos oss är du kommunikativ, prestigelös och värdesätter ett gott samarbete. För att lyckas i rollen har du god affärsförståelse och förmåga att koppla ekonomiska insikter till beslut. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Du är intresserad av och har en god vana av olika affärssystem. Du är en mycket god användare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet för koncernrapportering. I bagaget har du utbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller likvärdigt. Vi erbjuder: Hos oss på Btj får en självständig roll där du leder ett dynamiskt team i en stimulerande och nytänkande arbetsmiljö. Koncernen kännetecknas av "frihet under ansvar". I denna roll får du stor möjlighet att påverka och styra ditt eget och ekonomiavdelningens arbete. Ansök Kan detta vara ett nästa uppdrag för dig? Skicka din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Har du frågor, ring eller mejla vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911, [email protected] Vi är BTJ – specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett klokare och mer inkluderande samhälle. I över 80 år har vi arbetat för Sveriges bibliotek. Det är vår viktigaste marknad, men inte den enda. Idag jobbar vi dessutom mot skolan och företagsvärlden. Oavsett bransch är vårt mål att underlätta för våra kunder och frigöra tid och resurser för dem. Vi står aldrig still, utan rör oss alltid framåt med mod och handlingskraft. Digitalt, effektivt och kreativt. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter 100 MSEK. Adress Mobilvägen 4 Lund

153 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025