Lediga jobb i Lycksele

Sök totalt 46 lediga jobb i Lycksele

Personlig assistent på 75-85% till vår kund i Lycksele
Aktiv Assistans Norr AB
Personliga assistenter

På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra kunder i Lycksele. Det är en tjänst på 75-80% och du arbetar dag, kväll och natt med sovande jour. Tillträde sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN I arbetet som personlig assistent hjälper du kunden till att leva sitt liv fullt ut, genom att stötta upp vid de delar kunden själv har svårigheter att utföra. Det viktigaste är att vi tillsammans utgår ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker en engagerad person som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och en god förmåga att förstå och anpassa sig efter individens behov. Du är initiativrik, lyhörd och har lätt för att hitta meningsfulla aktiviteter att göra tillsammans med kunden, både i och utanför hemmet. Kunden önskar kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! Sysselsättningsgrad: 75-85%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

Igår
Sista ansökan:
11 juli 2025
Maskinförare till gallringslag i Lycksele
Sveaskog Förvaltnings AB
Förare av jordbruks- och skogsmaskiner

Sveaskog Västerbotten söker nu maskinförare till Gallringslaget i Lycksele Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Då finns en grön värld av möjligheter hos oss, vi erbjuder dig möjligheten att vara med och vara världsledande inom hållbart värdeskapande i skogen Ett större ansvar Vårt ansvar går bortom att vara skogsbrukare. Eftersom vi brukar skogen på uppdrag av staten tar vi hand om skogen så att den kan fortsätta fylla en viktig funktion i framtiden. Vi vill vara världsledande inom hållbart värdeskapande i skogen och för att lyckas behöver vi jobba med drivna, nyfikna människor som är modiga och vill ta ett ansvar som visar oss vägen till ett hållbart samhälle. Om tjänsten Som skogsmaskinförare jobbar du mot mål gällande kvalitet, uppföljning, produktion, miljö och naturvård. Du är en viktig del i en hel kedja där kraven är höga på noggrannhet och ansvarstagande. På Sveaskog ser vi alla våra roller som lika viktiga i kedjan och Teamet och vi jobbar efter att göra varandra bättre. Vi söker dig som tycker om ditt arbete och har ett genuint intresse för maskiner, service och underhåll. Du är beredd att köra både skördare och skotare. Du är inte rädd att använda viss IT-utrustning och ser enklare administration som en del av ditt arbete. Du är intresserad av och tar ett stort ansvar i ditt arbete som står för skogens olika värden så som produktion, skötsel och naturvård. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där Sveaskogs värdeord Ansvar, Mod och Nyfikenhet speglar mycket vem vi söker. Som maskinförare är du en viktig länk i värdekedjan, och du ser möjligheter och förbättringar som drivs av våra värdeord. Du kommer tillhöra ett självgående arbetslag bestående av 3 maskinförare som arbetar i skift med gallring. Tjänsten innehåller ansvarsområden som i viss mån kan anpassas efter din kompetens och dina styrkor. Du kommer att ha lokal kontakt mot åkerier, maskinverkstäder, områdesansvariga och vägentreprenörer. Placering Lycksele. Om din kompetens Du har en gymnasial skoglig utbildning eller erfarenhet som motsvarar dessa kunskaper. En del av arbetet sker digitalt varför datakunskap är en del i arbetet. Körkort B är ett krav. Vill du veta mer? För information om tjänsten kontakta intraprenör My Granbom 072-2333631 eller produktionsansvarig Nils Nilsson 070-2221870 För facklig information kontakta Lars Djerf (GS-Facket). 070-2634350 Din ansökan Välkommen att söka jobbet senast 25-08-10. Rekrytering kommer ske löpande. Sveaskog eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare till industritekniska programmet
Lycksele kommun
Lärare i yrkesämnen

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vi söker nu en lärare som har möjlighet att jobba som vikarie på industritekniska programmet till hösten. Välkommen till Tannbergsskolan, Södra Lapplands ledande utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och anpassad skola för ungdomar och vuxna. Skolan är belägen med närhet till natur- och fjällupplevelser samt en ny multifunktionsbana runt knuten. Vår vision grundar sig på elevernas lärande – ett lärande som är nyckeln till livet.  Tjänsten innebär undervisning på industritekniska programmet samt andra sedvanliga uppgifter som tillfaller läraryrket. Industritekniska programmet erbjuder eleverna en bred utbildning, där teori varvas med praktiskt arbete. Eleverna lär sig att arbeta med tillverkning, produktionsstyrning, kvalitetssäkring, svetsning, underhåll och reparation. Utbildningen leder till en yrkesexamen med inriktning CNC-operatör eller svetsare. Tjänsten kan eventuellt kombineras med andra ämnen beroende på just din ämneskombination. Vi har höga förväntningar och en stor tilltro till elevernas förmågor. Undervisningen genomsyras av utmanande och motiverande pedagogik som anpassas för varje enskild elev. På Tannbergsskolan jobbar vi med utgångspunkten att eleven alltid är i fokus och som lärare har du ett nära samarbete med elevhälsan. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor, friskvård och löpande kompetensutveckling. Vill du följa oss på en spännande resa? Tillsammans lägger vi grunden för det livslånga lärandet. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är behörig lärare med lärarlegitimation alternativt en gedigen erfarenhet/utbildning med motsvarande kompetens inom svetsning i olika former. Kunskaper och erfarenhet inom maskin- och produktionsteknik och CNC är även intressant. Erfarenhet från pedagogiskt arbete är meriterande. Vi söker dig som sätter eleven i fokus och som känner ett stort engagemang för läraryrket. Det är viktigt att du har en god social kompetens och ett gott bemötande, mot såväl elever och vårdnadshavare som medarbetare. Du ska ha god samarbetsförmåga samt vilja och intresse av att samarbeta i arbetslag och ämneslag. Det är även positivt om du är intresserad av att jobba med kollegialt lärande och att sträva efter att stärka vi-känslan inom arbetsgruppen och organisationen. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Visstidsanställning Omfattning: 50-100% Tillträde: Höstterminen 2025 eller enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.  I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på Utbildningscentrum? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1167, senast 2025-08-05. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Almia söker sjuksköterska till avdelning Lycksele
Almia AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från Avdelning. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Lycksele intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Personliga assistenter sökes för sommarjobb / timvikarier i Lycksele
Aktiv Assistans Norr AB
Personliga assistenter

På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren med möjlighet till fortsatt arbete som timvikarie till hösten! Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder / brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Lycksele som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Skolbibliotekarie till Tannbergsskolan
Lycksele kommun
Bibliotekarier och arkivarier

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Utbildingscentrum söker en skolbibliotekarie till Tannbergsskolans bibliotek. Vi är södra Lapplands största utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och anpassad skola för ungdomar och vuxna. Vår vision är att tillsammans skapa drivkraft för det livslånga lärandet enligt devisen – hjärna med hjärta!  Vi söker en skolbibliotekarie till Tannbergsskolans nyrenoverade bibliotek. Du kommer ha ansvar för utlåning och återlämning av läromedel och skönlitteratur. Ett uppdrag av yttersta vikt är att aktivt bidra till att göra biblioteket till en pedagogisk resurs samt att stimulera eleverna till läsning i nära samarbete med gymnasiets rektorer och lärare. Som skolbibliotekarie kommer du att ansvara för inköp, gallring samt att hålla god ordning och trivsel i biblioteket. Du bemannar bibliotekets utlånings- och informationsdisk, håller i biblioteksintroduktion för elever och samarbetar med skolans pedagogiska personal. Att upprätta och uppdatera en biblioteksplan samt att samarbeta med kommunens stadsbibliotek är en annan del i uppdraget. Du kommer att ingå i skolans servicegrupp (administratörer) vid planering av vissa skolövergripande aktiviteter. Som skolbibliotekarie arbetar du tillsammans med en biblioteksassistent på ca 50%.  DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom biblioteks-/informationsvetenskap eller motsvarande och som tycker om att arbeta med barn och ungdomar. Högskoleexamen inom Biblioteks- och informationsvetenskap eller annat likvärdigt område ses som meriterande. Tidigare arbete med barn och ungdomar är en fördel. Du bör ha goda kunskaper i datahantering samt i litteraturvetenskap. Erfarenheter av biblioteksarbete är meriterande.  Vi söker dig som kan leda och organisera ditt arbete så att en trygg och inkluderande lärmiljö för våra elever skapas. Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du ser nyttan i att samarbeta och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra. Du ser biblioteket som en viktig pedagogisk resurs och naturlig del i lärandet i skolan. Du kan leda grupper av elever som behöver introduktion till hur biblioteket fungerar, samt entusiasmera elever till läsning. Vi är en värderingsstyrd organisation och därför är det viktigt att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.  Omfattning: 75-100% Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.  I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapstränare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på Utbildningscentrum? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1133, senast 2025-07-06. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Köksbiträde helger, Kirurgisk vårdavdelning, Lycksele
REGION VÄSTERBOTTEN
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Lycksele sjukhus är ett lagom stort, välutrustat sjukhus. Vi bedriver ett nära samarbete med alla kliniker på sjukhuset. Närheten till varandra ger en unik möjlighet till utveckling och till stark gemenskap. Kirurgiskt centrum södra Lappland är en klinik med bred verksamhet och hög kompetens. Inom kliniken finns vårdavdelning, mottagning, operationsavdelning, akutmottagning, intensivvårdsavdelning, uppvakningsavdelning och helikopterverksamhet. Vårdavdelningen har 21 vårdplatser på vardagar och 16 vårdplatser på helger som ska bemannas dygnets alla timmar. Vi har stor variation av diagnosgrupper på vår kirurgortopediska avdelning. Vi bedriver elektiv vård till största delen i form av höft-, knä- och överviktskirurgi. Den akuta verksamheten består bland annat av bukobservationer och trauman av skiftande slag. Vi söker nu ett köksbiträde under helgerna. ARBETSUPPGIFTER Som köksbiträde hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du kommer ansvara för patientköket under helgtid, lördag och söndag kl 07.00-14.00. Detta innebär att iordningsställa frukost, lunch och eftermiddagsfika, göra livsmedelsbeställningar sköta disk och rengöring samt övriga kökssysslor. Du kommer att ha ett nära samarbete med undersköterskor och sjuksköterskor på avdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning. Det är meriterande med utbildning i vårdservice samt erfarenhet av arbete som köksbiträde. Tycker du om att ha kontakt med människor, är social och har blick för service är detta rätt plats för dig. Är du flexibel, tycker om att arbeta i team såväl som självständigt och är pålitlig och noggrann besitter du rätt egenskaper för arbetet. Det är viktigt att du har ett gott bemötande till personal, patienter och anhöriga i sjukhusmiljö. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Klassmentor
Lycksele kommun
Elevassistenter m.fl.

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Nu söker vi en till två klassmentorer till Norrängsskolan under förutsättning att erfoderliga beslut fattas. Norrängsskolan är en F-6 skola med ca 300 elever. Vi har under en längre tid jobbat med ett projekt för att förbättra personalens arbetsmiljö. Detta har lett till att vi nu permanent jobbar med lösningen klassmentorer. På Norrängsskolan är vi ett sammansvetsat gäng med högt i tak och ett driv framåt. Vi tror på vikten av samverkan och att alla ska känna sig delaktiga. En klassmentors uppdrag är: - Följa med som trygghet för gruppen under skoldagen. Vara aktiv under lektionerna och skapa studiero. - Finnas i klassrummet under lektionstid som resurs till eleverna. - Kontakt med vårdnadshavare. - Ansvarig för viss dokumentation gällande normer och värden. - Rastvärdsskap. - Tid i fritidshemsverksamhet. - Kollegialt lärande och fortbildning tillsammans med övriga mentorer och undervisande lärare. - Eftersträva en god relation till eleverna och vårdnadshavarna som bygger på ömsesidig respekt. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig med godkänd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Vi ser gärna att du har någon form av ledarskapsutbildning eller erfarenhet av ledarskap, tex. inom föreningsrörelsen. Som person har du intresse/motivation att arbeta med barn och ungdomar och du är aktiv i ditt uppdrag. I rollen som klassmentor är det viktigt att du har förmåga att arbeta bra med andra människor. Din styrka är att skapa och bibehålla goda relationer med både elever, lärare och vårdnadshavare. Du kommer att ingå i ett engagerat och flexibelt team som sätter eleven i centrum. Vi är en värderingsstyrd organisation och därför är det viktigt att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Vikariat 1 år (1-2 tjänster) Omfattning: 100 % Tillträde: 2025-08-11 Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.  I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som klassmentor på Norrängsskolan? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1166, senast 2025-07-04. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Te Crea Care söker sjuksköterskor till uppdrag inom bemanning!
Te Crea Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kundmottagare sökes omgående till Lycksele
Mekonomen Detaljist AB
Övriga förmedlare

Vi söker nu en serviceminded och driven kundmottagare till vår bilverkstad. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Du bör ha en god kunskap om bilar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad• Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen• Ordningssinne• God datorvana• Goda kunskaper i engelska• B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025