Medicinsk sekreterare, CFOG, Lycksele

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Centrum för obstetrik och gynekologi Västerbotten är en länsorganisation där länets tre sjukhus ingår och samarbetar. Kvinnokliniken i Lycksele består av specialistmödravård, förlossning/BB, BB-hemvård, gynekologisk mottagning, gynekologisk kirurgi samt barnmorskemottagning. Är du nyfiken på att jobba för kvinnors bästa hälsa? Vi söker nu en medicinsk sekreterare till oss på CFOG i Lycksele. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Här arbetar två medicinska sekreterare med olika arbetsuppgifter för att tillsammans skapa ett gott resultat. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där din kompetens och erfarenhet tas tillvara. På kliniken arbetar vi processinriktat och i dessa processer är medicinska sekreterare en viktig del. Alla medicinska sekreterare arbetar med dokumentation inom gynekologi (System Cross) och obstetrik (Obstetrix). Utöver det ingår arbetsuppgifter såsom diagnosklassificering, IT, fakturahandläggning, vara ett administrativt stöd till avdelningschef samt egna arbetsområden. Arbetsuppgifter och förutsättningar kan komma förändras över tid. Du är med och bidrar till klinikens utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker en medicinsk sekreterare som vill bli en del av vår arbetsgrupp, där vi trivs och har trevligt tillsammans. Du har vårdadministratörsutbildning alternativt medicinsk sekreterarutbildning med goda administrativa kunskaper och god kunskap i Officepaketet. Du tilltalas av nytänkande och förbättringsarbete samt vill vara delaktig i klinikens utveckling. För att du ska trivas hos oss är du ansvarsfull, lojal och trygg i dig själv. Vi värdesätter egenskaper som flexibilitet, positiv attityd, servicetänk och engagemang. Vi förutsätter ett professionellt arbetssätt och förmåga att organisera samt prioritera ditt arbete. Som person är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Om du vill ha stor variation och utvecklas i din yrkesroll kommer du att trivas hos oss på CFOG i Lycksele. Välkommen med din ansökan, vi vill träffa dig så snart som möjligt! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Lastbilschaufför C Lycksele, Sommarvikariat

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige.   Du & Vi & Jobbet Som lastbilschaufför hos PostNord är du oersättlig. Du hittar vägen och ditt jobb är en resa mot klimatneutrala godstransporter. Transporter är ett måste för att nå hela Sverige och vi tar ansvar från söder till norr, från landsbygd till storstad. Vi arbetar målmedvetet för att minska vår miljöbelastning och du kommer att vara en viktig del av detta genom att bland annat att utbildas i sparsam körning. Tillsammans jobbar vi för att bli fossilfria år 2030. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar v.25 och pågår fram till v.33. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid - förmiddag och eftermiddag.                                                                                                                            Vad du kommer att göra - Lastning, hämtning och distribution av paket och pall. - Möta våra kunder, där de är. Oavsett om de är ombud, privat- eller företagskunder.   Vem du är - Nyfiken och självgående: En stor del av jobbet gör du ensam, men lagandan är viktig. - Tålmodig & trygg: Livet på väg är en blandning av lugn och stress. Du håller balansen. - Ordningsam: Smart packning (tänk pussel) förberedelser och leverans är nyckelord. Liksom ordning och punktlighet. Våra kunder ska kunna räkna med att du och deras försändelser kommer i tid. - Har god fysik: Ja, du är stillasittande under färd, men behöver kunna ta i vid hämtning och lämning. För detta behöver du ha en god styrka och rörlighet. - Anpassningsbar: Oplanerade saker kräver flexibilitet. - Serviceinriktad: Kundrelationer behöver rätt attityd och känsla. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vad du tar med dig - C-körkort - Giltigt YKB - Giltigt digitalt färdskrivarkort - Svenska i tal och skrift - God kundservice- och kommunikationsförmåga - Positiv attityd och en förmåga att hitta lösningar   Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på http://www.postnord.se.   Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.   Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” här i annonsen och bifoga ditt CV.  Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på mailto:[email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.  Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/om-oss/karriar/fragor-och-svar/facklig-kontakt

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Personlig assistent heltid i sommar

Jag är en ung tjej som bor i egen lägenhet i Lycksele och behöver en sommarvikarie på heltid till min grupp under två månader. I jobbet ingår omvårdnad, förflyttningar och hushållssysslor. Erfarenhet av att jobba som personlig assistent är nödvändigt. Rullande schema dag/kväll/helg samt vissa nätter. Är du intresserad av att sommarjobba hos mig, sök omgående, vi tillsätter vikariatet under april.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Norr-Don AB söker elektriker till gruvindustrin

Om företaget När Norr-Don AB grundades 1986 i Åmliden var tillverkning av uttagscentraler den huvudsakliga verksamheten. Sedan dess har Norr-Don fortsatt vidareutvecklas och fått ett bredare produkt- och tjänsteutbud. Norr-Don AB är idag även ett elföretag specialiserat på elinstallationer inom gruvnäringen. Nu söker vi drivna och självgående industrielektriker som brinner för yrket och vill arbeta inom gruvnäringen. Företaget har sitt säte i Norsjö kommun men arbetar geografiskt brett inom gruvsektorn. Företaget besitter en stor kunskapsbank om alla frågor relaterade till felsökning, materialval och installation. Nu söker vi medarbetare med placering i Skelleftefältet. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är utbildad elektriker och har minst några års erfarenhet inom yrket och som vill ta nästa steg i karriären. Som elektriker hos Norr-Don kommer du att arbeta i en spännande och utmanande miljö där du ansvarar för underhåll, felsökning, reparation och nyinstallation av elsystem i gruvor. Har du erfarenhet av automation och styrteknik så är det meriterande. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till vår strävan efter att upprätthålla hög driftsäkerhet och effektivitet. Placeringsort är skelleftefältet i Västerbotten men din bostadsort kan vara någonstans i norra Sverige. Arbetet är ett sk. 7-7 jobb vilket innebär att du jobbar sju dagar för att sedan vara ledig i sju dagar. Traktamente utgår och NorrDon står för boende i närheten av arbetsplatsen. Det mesta av arbetet sker i befintliga gruvor under jord. Du har B-körkort och behärskar svenska språket i tal och i skrift. Vi söker även elektriker för installation i gruvmaskiner. Där bör du ha erfarenhet av både hög- och lågspänning. Arbetet sker i verkstadslokal och utförs dagtid måndag – fredag. En stor del av arbetet går ut på att installera samt underhålla och reparera utrustning inom gruvindustrin. Vill du utvecklas som elektriker och jobba med komplexa installationer så är det här jobbet för dig. Placeringsort: Norsjö Din bakgrund/Dina egenskaper Som person är du serviceinriktad, flexibel och har god känsla för kvalitét. Du arbetar självgående, strukturerat och har en mycket god problemlösningsförmåga. Du är engagerad och sätter alltid kunden i fokus, agerar långsiktigt och tar ansvar. Vi sätter stort värde på ett högt säkerhetstänk då arbetet utförs i en krävande miljö. I arbetet förekommer viss kundkontakt vilket gör att vi lägger särskilt stor vikt vid personliga egenskaper, men all kunskap och erfarenheter från el- och installationsarbeten är meriterande. Har du dessutom vana av underjordsarbete så är det meriterande. Information och kontakt Uppge i den ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av. Wikan Personal utför rekryteringen men du blir anställd av Norr-Don AB. Ansökningar tas emot via Wikan Personals hemsida och urval sker löpande, så skicka in din ansökan direkt. Sista ansökningsdag är 5 maj. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kenneth Vidmark på Wikan Personal i Skellefteå 0910-770981 Välkommen med din ansökan

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Butikssäljare Postservice/varuplock

Vi på ICA Supermarket Lycksele söker nu dig som vill vara med och skapa kundservice i världsklass! Anställningen är ett vikariat på 30 h/vecka (ca 78%) och behöver tillträdas snarast möjligast och sträcker sig t.o.m. augusti 2024 ut. Eventuellt finns goda möjligheter till fortsättning efter det. Hos oss arbetar du med blandade arbetsuppgifter såsom mottagning av postleverans, inläsning av postpaket/brev, kundkontakt i postutlämningen, visst kassaarbete och varuplock. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande vi kan vara otroligt stolta över. Vidare är det viktigt för oss på ICA Supermarket Lycksele att alltid försöka hjälpa kunden samt att ständigt medverka i butikens förbättringsområden och utveckling. Vi ser gärna att du är som person är "serviceminded", villig att lära, framåt, engagerad, driven och noggrann. Du är nyfiken på branschen och inte rädd för att fråga det du undrar. Du trivs med ett högt tempo, utvecklande miljö och framåtanda då du aktivt kommer att arbeta med butikens utveckling. Som person är du flexibel och inte rädd för att ta dig an nya uppgifter. Du känner dig bekväm bland mycket folk, både kollegor och kunder. Ditt mål skall vara att ge kunden den bästa tänkbara servicen. Tidigare butiksarbete är meriterande. Du ska ha avklarat dina studier och vara tillgänglig både dag- & kvällstid. Helgarbete förekommer. Är du intresserad av att jobba tillsammans med oss? Tjänsten behöver tillsättas omgående så ansök redan idag, dock senast 12/5. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt person. Anställningen är en bra fot in i verksamheten och innebär eventuellt möjlighet till fortsatt arbete framöver. Välkommen med dig ansökan, personligt brev och CV till: [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Butikssäljare online

Vi på ICA Supermarket Lycksele söker en butiksmedarbetare online! Vi är ute efter någon som vill vara med och driva vår näthandel mot nya mål gällande effektivitet, kvalitet och service. Anställningen är ett vikariat på 31 h/vecka (81%) och ett mycket bra sätt att kunna känna sig för i en ny bransch. Tjänsten behöver tillträdas 1 maj 2024 och räcker t.o.m. augusti 2024 ut, med goda möjligheter att få fortsatt arbete. Hos oss arbetar du med blandade arbetsuppgifter såsom orderplock, kundkontakt, utkörningar/hemleveranser samt i viss mån kassaarbete och varuplock. Vår näthandel ska ligga i framkant både vad gäller kvalitet, effektivitet och service. Vidare är det viktigt för oss på ICA Supermarket Lycksele att alltid försöka hjälpa kunden samt att ständigt medverka i butikens förbättringsområden och utveckling framåt. Eftersom utkörningar hör till tänsten så är kravet B-körkort. Vi ser gärna att du är som person är en tävlingsmänniska och villig att lära, framåt, engagerad, effektiv, driven och noggrann. Du är nyfiken på branschen och inte rädd för att fråga det du undrar. Du trivs med ett högt tempo, utvecklande miljö och framåtanda då du kommer att arbeta med butikens utveckling. Som person är du flexibel och inte rädd för att ta dig an nya uppgifter eller komma med idéer för att effektivisera det dagliga arbetet. Du känner dig bekväm bland mycket folk, både kollegor och kunder. Ditt mål skall vara att ge kunden den bästa tänkbara servicen. Tidigare butiksarbete är meriterande. Du ska ha avklarat dina studier så att du är tillgänglig att arbeta på ett schema som innehåller både dagstid, kvällstid och visst helgarbete. Är du intresserad av att jobba tillsammans med oss? Tjänsten behöver tillsättas senast 1/5 så ansök redan idag. Vi gör löpande urval för arbetsintervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas direkt om vi hittar rätt person. Anställningen är en bra fot in i verksamheten och innebär eventuellt möjlighet till fortsatt arbete efter vikariatets slut. Välkommen med dig ansökan, personligt brev och CV till: [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vi söker bemanningssjuksköterskor till ett flertal kommuner i Västerbotten

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård och särskilt boende. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Vi rekryterar löpande för behov under våren och sommaren. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som har lång erfarenhet inom socionombemanning och som sedan ett år tillbaka även riktat in sig på sjuksköterskebemanning. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Fysioterapeut/Sjukgymnast

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vi söker nu en fysioterapeut/sjukgymnast till Rehabgruppen inom Stöd, vård och omsorg i Lycksele kommun. Uppdraget är att verka för god hälsa genom att underlätta personers möjligheter att fungera, vara aktiva och delaktiga. Arbetet innebär att rehabilitera, bibehålla, underlätta och utveckla rörlighet/förflyttning/hälsa och välbefinnande. Det handlar om att utifrån problemformulering och önskemål bedöma och bidra med lämpliga åtgärder och uppföljningar. I arbetet ingår också förebyggande insatser och vägledning på individ- och gruppnivå med exempelvis anhöriga och arbetsgrupper. Förskrivning och hantering av hjälpmedel ingår också i tjänsten. Vår enhet Rehabgruppen består av fysioterapeuter/sjukgymnaster och arbetsterapeuter. Målgruppen finns inom ordinarie och särskilda boenden, LSS-boenden, korttidsboenden och daglig verksamhet. Vi har hela Lycksele kommun som arbetsfält.  Som fysioterapeut/sjukgymnast hos oss arbetar du både självständigt och i samarbete med andra professioner. Du medverkar vid interna och externa teamträffar och gruppträffar på särskilda boenden och hemtjänst utifrån behov. Du deltar i utvecklingsarbete inom Rehabgruppen och med övriga enheter inom stöd, vård och omsorgsenheten. Gemensamt arbetar vi för att skapa helhetslösningar. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och som gärna har viss yrkeserfarenhet. Körkort B och körvana krävs för tjänsten. Du har ett genuint intresse för att hjälpa de människor du möter och söker kreativt efter lösningar. Du är engagerad, positiv och mån om att vara behjälplig för kunden. Du har även en förmåga att kunna ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar. Att samarbeta, ta ansvar och bidra till ett gott arbetsklimat är självklart för dig. Vi är en väderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: https://www.lycksele.se/levailycksele  OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare  Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 02, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in i vår arbetsgrupp? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 914, senast 2024-05-15. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele. Vid frågor kontakta enhetschef Jennie Eriksson, se kontaktuppgifter nedan. Exempel på frågor kan vara hjälp vid inflyttning, boende eller tjänster.

12 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Elevhälsochef

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vi söker nu elevhälsochef till Lycksele kommun. Som elevhälsochef ansvarar du för den samlade barn- och elevhälsan inom alla skolformer i Lycksele kommun, samt för kommunens elevhem. Ditt uppdrag är att utveckla och driva ett förebyggande och hälsofrämjande arbete med fokus på tidiga insatser och stödja elevens utveckling mot utbildningens mål. Som elevhälsochef är du ansvarig chef för ca 30 medarbetare tillhörande olika yrkesgrupper inom elevhälsan och på elevhemmen. Du har ett resultat- och uppföljningsansvar för elevhälsan och kommunens elevhem, samt personal- arbetsmiljö- och budgetansvar. Det främjande och förebyggande arbetet ska bedrivas utifrån ett inkluderande förhållningssätt där elevhälsoarbetet sker så nära eleverna som möjligt och i samverkan med andra.  I uppdraget ingår även att redovisa statistik kring elevfrånvaro och kränkningsärenden i nämnd.  DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som har högskoleexamen med pedagogisk-, medicinsk-, psykologisk eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan akademisk utbildning som bedöms likvärdig. Vi förutsätter att du har god kunskap och kännedom om såväl skolans som elevhälsans lagstiftning och uppdrag. Erfarenhet av arbete som rektor eller annat ledningsuppdrag är meriterande. Du har god förståelse för en politiskt styrd organisation och du har lätt för att skapa goda relationer med din omgivning. Som elevhälsochef är du målorienterad, initiativrik, analytisk, och kreativ. Du har god samarbetsförmåga, har en helhetssyn, är lyhörd och kan ställa krav. Du har vilja och förmåga att motivera, engagera och utveckla dina medarbetare. Du är en sammanhållande länk vad gäller elevhälsa, har förståelse för att rektor leder sin inre organisation och är därför mån om en god kommunikation med medarbetare, rektorer och skolchefer.  Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: https://www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: 2024-07-01 eller enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som elevhälsochef i Lycksele kommun? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 905, senast 2024-04-30. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Service Desk - Supporttekniker till Umeå eller Lycksele

Serviceinriktad supporttekniker Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?   Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.   Om dig  Du behöver inte vara någon superhjälte eller inneha svart bälte i något teknikområde. Däremot tror vi att du som söker har ett stort intresse för IT, kundrelationer och ser glädjen i att få arbeta med att lösa problem, teknik och människor. Hos oss kommer du komma långt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.    Vi ser att du som söker har  - Gymnasial utbildning eller högskoleutbildning/yrkesutbildning - En förmåga att obehindrat uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift - Ett starkt driv av att lära dig nya saker - Är serviceinriktad och gillar kontakt med kunder - Teknikintresse där goda IT kunskaper och tidigare erfarenhet är meriterande   Om rollen som Supporttekniker  Som Supporttekniker är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet, och vårt ansikte utåt mot våra kunder. En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, chat eller via vårt ärendesystem bistår med support, ger tekniska råd och hanterar driftstörningar i våra kunders IT miljö. Genom varierande arbetsuppgifter och en nära kundrelation har du goda möjligheter att lära dig mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens.  I rollen som Supporttekniker tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och med hög kvalitét. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för att lösa problem och driva utveckling för att effektivisera arbetet genom att nyttja teknikens möjligheter. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det behövs.   Om Nordlo  Vi är cirka 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge och levererar IT- och digitaliseringstjänster till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.  För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur därför ser vi positivt på kvinnliga ansökningar. Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:  - En god balans mellan arbetstid och fritid - En stor delaktighet och möjlighet att påverka - Ett nära samarbete mellan team och kollegor - Ett lyhört och närvarande ledarskap   Är du sugen på en ny utmaning? Tveka inte på att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig.

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024