Service Desk - Supporttekniker till Umeå eller Lycksele

Serviceinriktad supporttekniker Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?   Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.   Om dig  Du behöver inte vara någon superhjälte eller inneha svart bälte i något teknikområde. Däremot tror vi att du som söker har ett stort intresse för IT, kundrelationer och ser glädjen i att få arbeta med att lösa problem, teknik och människor. Hos oss kommer du komma långt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.    Vi ser att du som söker har  - Gymnasial utbildning eller högskoleutbildning/yrkesutbildning - En förmåga att obehindrat uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift - Ett starkt driv av att lära dig nya saker - Är serviceinriktad och gillar kontakt med kunder - Teknikintresse där goda IT kunskaper och tidigare erfarenhet är meriterande   Om rollen som Supporttekniker  Som Supporttekniker är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet, och vårt ansikte utåt mot våra kunder. En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, chat eller via vårt ärendesystem bistår med support, ger tekniska råd och hanterar driftstörningar i våra kunders IT miljö. Genom varierande arbetsuppgifter och en nära kundrelation har du goda möjligheter att lära dig mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens.  I rollen som Supporttekniker tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och med hög kvalitét. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för att lösa problem och driva utveckling för att effektivisera arbetet genom att nyttja teknikens möjligheter. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det behövs.   Om Nordlo  Vi är cirka 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge och levererar IT- och digitaliseringstjänster till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.  För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur därför ser vi positivt på kvinnliga ansökningar. Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:  - En god balans mellan arbetstid och fritid - En stor delaktighet och möjlighet att påverka - Ett nära samarbete mellan team och kollegor - Ett lyhört och närvarande ledarskap   Är du sugen på en ny utmaning? Tveka inte på att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig.

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
THS CARE söker IVA-sjuksköterska till Västerbotten 👩‍⚕️

Krav: Minst 2 års dokumenterad relevant erfarenhet Om THS CARE THS Care är ett bemanningsföretag beläget i Sundsvall med erfaren personal inom vård och omsorg. Vår vision är att bemanna sjukvården med kompetent vårdpersonal som tillför att vården bedrivs på ett tryggt och säkert sätt. Det som skiljer oss från andra bolag är att vi själva är sjuksköterskor och därmed kan vägleda och stötta våra konsulter på ett unikt sätt. Vi finns med genom hela processen så att konsulten kan lägga fokus på att bidra med sina kärnkompetenser som verksamheten behöver. Som Konsultsjuksköterska hos oss : Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, tjänstepension från 6 % Dina närmaste konsultchefer är legitimerade sjuksköterskor och vi finns här alla dagar i veckan för att vägleda dig, du är aldrig ensam. För oss är det viktigt att du som konsult mår bra! Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 4000 kr/år Vården är under ständig utveckling och vi med den. Vi kommer erbjuda kompetenshöjande utbildningar såsom HLR samt specifika utbildningar inom de uppdrag du söker. För oss är det viktigt att du som sjuksköterska ska känna dig trygg och utvecklas i din roll. THS care har bemanningsuppdrag i hela Sverige. Är du nyfiken på hur det är att jobba som konsultsjuksköterska ? Hör av dig så kan vi berätta lite mer om vad det innebär. Varmt välkommen in med din ansökan! Hälsningar Sara Rekvik Leg .Sjuksköterska / Konsultschef 076-8516803 / [email protected]

10 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vikarierande diakon / diakoniassistent 50 %

Välkommen till Lycksele församling! Lycksele församling som ligger i hjärtat av Norrland har närhet både till vildmark och erbjuder dig en möjlighet till ett mer harmoniskt liv. I Lycksele blir du välkomnad med generositet och värme av ortens invånare, det här är platsen som ger dig utrymme att hitta själslig ro in naturen samtidigt som du får tid över till att få familjepusslet att gå ihop. Här finns en stort förtroende för kyrkan från både församlingsbor och samhället i stort. Kyrkan- en samlingspunkt Lycksele har ett engagerat och sammansvetsat arbetslag som strävar efter att vara en öppen kyrka för människor i Lycksele kommun. En underbar plats att leva på I Lycksele församling har vi nära till naturen och här finns det ett flertal idrottsföreningar, skolor och ett brett utbud av friluftsaktiviteter som ger barnfamiljer möjligheten att lägga familjepusslet utan stress. Några utav världens kanske bästa jakt och fiskeområden ligger precis utanför dörren och som bosatt här står du på tröskeln till hela Lappland. Vi söker dig som vill Vi söker dig som vill arbeta med människor i alla åldrar och livssituationer och är intresserad av diakonalt arbete i församling. Du kommer att arbeta tillsammans med andra yrkesgrupper i församlingen och ha ett särskilt ansvar för diakonalt arbete bland unga. I ungdomsarbetet och konfirmandundervisningen vill vi ha dig som en resurs med inriktning på socialt arbete/ diakoni. I tjänsten ingår även arbete mot skolkyrkan. Skolkyrkan är ekumenisk vilket innebär att du kommer att samverka med andra kristna kyrkor i Lycksele med verksamhet på och för skolorna. Som diakon/diakoniassisten är du en naturlig del av församlingens gudstjänstliv. I tjänsten ingår också arbete med ideella och diakonalt arbete bland vuxna och äldre människor. Vi ser gärna att du är vigd som diakon i Svenska kyrkan. Är du inte vigd, men har meriterade utbildningar som t.ex. socionom eller likande, och är intresserad att bli diakon i Svenska kyrkan finns möjligheter att kombinera arbetet och diakonutbildningen. Varmt välkommen med dina frågor eller ansökan! Tjänsten är ett vikariat på 50 % i första hand 5 månader från 19 augusti 2024 till och med 17 januari 2025, med eventuell förlängning. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista sökdatum är den 19 maj 2024 men rekryteringsprocessen kan slutföras tidigare. Sedvanliga ansökningshandlingar skickas till: Södra Lapplands pastorat, Storgatan 51 912 32 Lycksele eller: [email protected] För mer information Bettina Radler, komminister/arbetsledare 0950-276 63 Facklig kontakt KyrkA Peter Werner 0911-27 41 15 Vision Elisabeth Asplund 072-722 39 87 Vi ser fram emot din ansökan Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

10 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Iris behöver förstärka våra team med ytterligare en arbetsterapeut till Lyc

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? - Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning? Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!  Vi söker nu arbetsterapeut till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor. Vad är mina arbetsuppgifter? Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet. Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a. motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten - Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning. - Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen. - Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC) - Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång. - Övrig redovisning och administration. Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis arbetsterapeuter,  studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulent. Vem passar för tjänsten?  Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten: - Model of human Occupation screening Tool (MOHOST) - Dialog om arbetsförmåga (DOA) - Assessment of work Characteristic (AWC) - Assessment of work Performance (AWP) - Worker role interview (WRI) Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten.  Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ett eget nätverk. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav, då resor i tjänsten kan förekomma. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid/deltid som startar med 6 månaders provanställning. Iris tillhandahåller utan kostnad övernattningslägenhet i närheten av vårt kontor Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-05-08 För frågor kring tjänsten kontakta Arbetsterapeut Hanna Friman, [email protected], +46 76 677 31 57 eller Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller [email protected]  För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på [email protected].   Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Juniora montörer till norr

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom elmätning och har vunnit flera stora projekt som kommer att pågå till minst 2025. Eltel har med sin långa erfarenhet av elmätarprojekt i hela Norden utvecklat ett unikt framgångsrikt arbetssätt, uppskattat av både medarbetare och kunder! "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga kollegor och jag gillar möjligheten att tjäna mycket pengar tack vare bonussystemet! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär byten av elmätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Du utgår hemifrån eller från det boendet som Eltel tillhandahåller på arbetsorten. Arbetet är initialt förlagt på olika orter i Norrbotten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente, vilket gör det möjligt för dig att söka tjänsten även om du inte bor i arbetsområdet. Du arbetar i så kallad 14/14 rotation d.v.s arbete i 14 dagar med en ledig dag i mitten följt av 14 dagars ledighet. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Goda möjligheter att tjäna mycket pengar enligt Eltels pålitliga och generösa bonussystem! • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i högt tempo under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Placering: Resjobb. Placeringen varierar projektvis. Arbetstider: Schemalagd rotation Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Start: Maj 2024 Omfattning: Heltid på lång sikt. Projektet pågår till 2025. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Sjuksköterskor till särskilt boende och hemsjukvård

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vill du växa i din yrkesroll och utveckla din kompetens såväl praktiskt som teoretiskt? Lycksele kommun söker nu sjuksköterskor för uppdrag inom hemsjukvård och särskilt boende. I Lycksele kommun strävar vi efter att erbjuda kvalitativ service till våra medborgare. Som sjuksköterska i Lycksele kommun har du ett spännande och givande arbete där vi ständigt jobbar med förbättringar för framtiden. Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter som utvecklar och tillvaratar din kompetens. Hos oss har du ett självständigt arbete men du har även kollegialt stöd genom att du är kopplad till ett team, där vi alltid försöker att hjälpa varandra. Vi värnar om att ha en öppen dialog medarbetare emellan, men också mellan medarbetare och arbetsgivare. Vi arbetar med mottot ”kvalitet före kvantitet”, där brukaren och din arbetsmiljö är i fokus. Ditt jobb är att ansvara för patientens omvårdnad där bland annat medicinska bedömningar, hantering av läkemedel samt stöd och rådgivning till dina medarbetare ingår. Arbetet innebär ett stort eget ansvar eftersom du är patientansvarig sjuksköterska för ett boende eller område. Om du saknar relevant arbetslivserfarenhet får du arbeta tillsammans med en rutinerad kollega under två månader eller längre. Detta då vi vet att introduktionen är väldigt viktigt för både dig och oss. Hos oss har du goda möjligheter att själv planera din arbetsdag. Du har stor frihet i ditt uppdrag, vilket underlättas av en egen arbetsplats där du kan arbeta ostört. Du får även goda möjligheter till kompetensutveckling, vi vill helt enkelt att du ska känna att du får möjlighet att utvecklas och växa i arbetet! DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med stor ansvarskänsla. Erfarenhet av vård av äldre ses som positivt. Är du vidareutbildad inom äldrevård, psykiatri och/eller som distriktsköterska är det meriterande. För tjänsten krävs B-körkort och körvana.  Det är viktigt att du tycker om att träffa människor, har god samarbetsförmåga samt en god kommunikativ förmåga. Du bör även uppskatta utmaningar och vi ser gärna att du vill bidra med nya idéer och tankesätt. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta självständigt med eget ansvar. Vårt uppskattade inskolningsprogram anpassas utifrån din erfarenhet och kunskap, så att du ska känna dig bekväm i ditt uppdrag. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: https://www.lycksele.se/levailycksele   OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare samt vikariat Omfattning: Heltid och deltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten, 0950-16206, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman-/kvinna. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss - att du skulle passa in som sjuksköterska i Lycksele kommun? Välkommen med din ansökan märkt med 734, senast 2024-06-30. Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

6 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Undersköterska till Maskrosens gruppboende

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Nu söker vi en undersköterska till Maskrosens gruppboende för tillsvidareanställning. Maskrosen är ett särskilt boende för äldre personer med olika demenssjukdomar. Vårt arbete är att göra skillnad för dem som bor hos oss, så att deras livskvalitet blir så bra som möjligt. Att få vara den som kan göra skillnad gör jobbet mycket trivsamt. Det viktigaste arbetsredskapet vi har är vårt bemötande och vårt leende, så att våra boende får känna sig sedda och bekräftade. Hos oss på Maskrosen jobbar vi som ett team med både undersköterskor och vårdbiträden samt ansvarig sjuksköterska. Vi ger varandra stöd och råd, så att vi kan gå hem nöjda efter vår arbetsdag tillsammans. I vårt jobb måste vi vara flexibla, då en dag sällan är den andra lik. I arbetsuppgifterna ingår att ha samordningsansvar för en eller flera brukare. Det innebär att du ansvarar för att se till att personen får den omvårdnad och omsorg den behöver genom att göra genomförandeplaner och se till att de är uppdaterade och att de efterföljs samt att du har kontinuerlig kontakt med anhöriga. I dina arbetsuppgifter ingår även andra kvalitetssäkrande uppgifter som att dagligen dokumentera i vårt journalsystem LifeCare , göra riskbedömningar i Senior Alert, delta på gruppträffar, vara delaktig i ombudsroller som t ex kostombud, aktivitetsombud mm. Inom Stöd, vård och omsorg arbetar vi för att göra heltidsarbete till norm. När fler arbetar heltid skapas bättre förutsättningar för kontinuitet, kvalitet och jämställdhet - både i verksamhet och privatliv. För att möjliggöra heltidsarbete krävs flexibilitet i organisationen. Det innebär att du som anställd hos oss kan komma att arbeta på olika enheter inom vårt verksamhetsområde vid behov. Arbetstiden är förlagd enligt schema med dag-, kväll- och helgtjänstgöring. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller har annan omvårdnadsutbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från äldreomsorg och demensvård. Vi tror att det är en fördel, men inte ett krav, om du i tidigare anställningar varit medicindelegerad. För att lyckas i rollen som undersköterska bör du vara duktig på att dokumentera och kommunicera i tal och skrift. Som person har du förmåga att ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar. Du ser arbetsgruppen som en tillgång för stöttning och erfarenhetsutbyte, samtidigt som du har förmåga att självständigt ta ansvar och driva ditt arbete framåt. Du har ett positivt förhållningssätt som smittar av sig på din omgivning där du ser möjligheter i stället för hinder. För oss är det viktigt att utgå från brukarens perspektiv och därför söker vi dig som har lätt för att lyssna och sätta dig in i den enskildes behov. Vi är en värderingsstyrd organisation och det är viktigt att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du i ditt personliga brev motiverar varför just du är den vi söker. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: https://www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas. Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie anställning arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som undersköterska hos oss på Maskrosen? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 906, senast 2024-05-12. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Driven Maskinmäklare till Maskinera.

Tjänstebeskrivning & erbjudande Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Västerbottens län. I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på. Vi erbjuder dig: • Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa. • En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision. • Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag. • Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor. • Arbeta i en organisation där du har nära till beslut. • En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential. Arbetsuppgifter: • Prospektera och initiera kontakt med nya kunder. • Driva försäljningsprocessen framåt. • Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet. • Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna. • Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning. • Dokumentera och Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil: Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”. Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du: • Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning. • Är social, utåtriktad och har hög energi. • Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget. • Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsplats: Hemifrån. Arbetstider: Kontorstider, flextider. Plats: Västerbottens län. Företagspresentation Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.

27 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024