Strategy Manager to Ikano Bank
SJR in Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

We are looking for a Strategy Manager to Ikano Bank. In this role you will be a key part in driving strategy development, M&A projects, the Bank’s overall business planning, and enable the execution of the related transformation initiatives. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/07/Ikano_storytellning-1.jpg About the role The role of the Strategy Manager is to support the Bank through leading, facilitating, and guiding strategy development and other project. The team holds responsibility for supporting the Bank’s management team with: • Strategy development – Development of the Bank’s strategy, and targeted deep-dives in select significant areas • Business planning – Driving and facilitating the business planning for the Bank • M&A - Taking lead on process and/or specific areas of higher attention for M&A projects • Other - Special engagements on a need’s basis The Strategy Manager reports to the Deputy CFO/Head of CFO Office. The CFO Office unit has Bank wide responsibility for Corporate Strategy and M&A, Sustainability, Transformation, and Finance strategy as well as Finance Product Management. You will be central in facilitating the development of the bank’s strategy, business plans and high-impact projects in close collaboration with all areas of the Bank. Consequently, you will get the opportunity to play a key role and be part of the rapid transformation and profitability of the bank. Qualifications You have: • Strong interest in strategy development, and translating strategy into executable plans • Good understanding and a strong interest in the banking industry • Experience from strategic change management, bank/finance and/or management consulting • Curious and innovative mindset and the experience and confidence to challenge and facilitate the right priorities, content and focus of the bank’s strategy and transformation roadmap • Excellent communication and stakeholder management skills You need the ability to plan, manage and execute activities as well as manage stakeholder expectations. You have a strong drive to continuously develop and improve, and you have a strong focus on results and value. The role will require collaboration with multiple units and executive management. You have a solution-oriented mindset, a “can do” attitude and a minimum of 3-5 years of work experience from a relevant role within Consulting, Corporate Finance, Strategy or similar. You have a strong academic record and excellent skills in Microsoft Office (Excel, Power Point, Word, etc.). The position will also require strong verbal and written communication skills, as well as the ability to travel from time to time. Culture This is an exciting opportunity to join a bank that is in the middle of a significant transformation, where growth is the key to profitability, where you will be a key part in shaping the way forward. The role offers a chance to take a holistic perspective, and to make a real impact in an international environment with a fast-moving and down-to-earth culture, where long-term thinking and the ability to collaborate are central. About the company Ikano Bank offers simple and fair financial services to consumers and businesses. As part of the Ingka Group we aim to create possibilities for better living through meaningful, sustainable solutions on fair terms. Contact Information This recruitment is handled by SJR. For more information, please contact Tomas Vinnersten, Recruitment Consultant, +46 766 471 614. We review applications continuously – apply soon.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vi söker en Administratör till Elite Takvård!
Elite takvård söder AB
Ordersamordnare m.fl.

Vi söker en Administratör till Elite Takvård! Elite Takvård växer – och nu söker vi en strukturerad och serviceinriktad administratör som vill bli en viktig del av vårt team! 🧾 Om tjänsten: Som administratör hos oss får du en varierad roll med ansvar för att hålla ordning på företagets administrativa flöden. Du är spindeln i nätet mellan kundkontakt, planering och intern organisation. ✅ Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Kundkontakt via mejl och telefon Fakturering och löpande ekonomi (enkla bokföringsuppgifter) Schemaläggning av jobb och hantering av bokningar Uppföljning av offerter och kundärenden Stöd till arbetsledning och VD 👤 Vi söker dig som: Är noggrann, självgående och gillar struktur Har god datorvana (Officepaketet, e-post, ev. ekonomiprogram) Är positiv, lösningsorienterad och trivs med kundkontakt Tidigare erfarenhet av administration är meriterande, men inte ett krav 📍 Plats: [Malmö] 🕐 Omfattning: Heltid / Deltid – enligt överenskommelse 📅 Start: Snarast eller enligt överenskommelse 🔹 Ansök idag! Skicka CV och ett par rader om dig själv till [e-postadress] Frågor? Ring oss på [telefonnummer] Välkommen till Elite Takvård – ett företag där kvalitet, teamkänsla och utveckling står i centrum!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker nya medarbetare till Elite Takvård
Elite takvård söder AB
Saneringsarbetare m.fl.

Är du en person som gillar att arbeta utomhus, är noggrann och inte rädd för höjder? Då kan du vara den vi söker! Vi på Elite Takvård är ett växande företag som erbjuder professionell taktvätt, Fasadtvätt och underhållstjänster till både privatpersoner och företag. Vi söker dig som: Är punktlig och ansvarstagande Har god fysik och gillar praktiskt arbete Inte har problem med att jobba på höga höjder Har B-körkort ( krav) Tidigare erfarenhet av takarbete är ett plus, men vi lär upp rätt person! Vi erbjuder: Ett härligt team och god stämning på jobbet Tydliga rutiner och introduktion Konkurrenskraftig lön Möjligheter till vidareutbildning och utveckling Intresserad? Skicka din ansökan till [e-postadress] eller ring oss på [telefonnummer] för mer information. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att höra av dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Ytmontör | Inission | Malmö
Lernia Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vad innebär tjänsten? Som Ytmontör arbetar du med tillverkning i våra automatiserade processer inom ytmontering. Du blir en viktig del av vårt produktionsteam där du tillsammans med kollegor säkerställer en hög kvalitet och effektivitet i vår tillverkningsprocess. Arbetet sker i nära samarbete med teamledare och andra funktioner i produktionen. Inledningsvis kommer du att vara anställd av Lernia Bemanning och arbeta som konsult hos Inission. För rätt person finns goda möjligheter till en framtida anställning direkt hos Inission. Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Malmö och innebär arbete enligt ett tvåskiftsschema. Vi ser gärna att du har möjlighet att tillträda i augusti. Exempel på arbetsuppgifter: • Säkerställa den dagliga driften av ytmontering och tillhörande processer enligt planering, instruktioner och ställda kompetenskrav. • Rapportera avvikelser och bidra till förbättringsarbete. • Följa instruktioner för skötsel och underhåll. • Medverka vid skiftöverlämning, daglig styrning och avdelningsmöten. • Bidra till ett säkert och kvalitetsmedvetet arbetssätt. • Utföra andra tilldelade arbetsuppgifter vid behov. Vem söker vi? Vi söker dig med ett starkt tekniskt intresse och en passion för att lära sig nya saker. Du arbetar metodiskt och med stor noggrannhet, vilket säkerställer att alla uppgifter utförs korrekt och effektivt. Med ditt tålamod kan du hantera utmaningar och komplexa problem med lugn och uthållighet. Du är bekväm med att övervaka stora maskiner och har goda kunskaper i att hantera olika tekniska system. Dessutom trivs du med att arbeta i team och bidrar aktivt till en positiv och produktiv arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har: • Utbildning och/eller erfarenhet inom styr- och reglerteknik. • Erfarenhet av elektronikbranschen och automationsprocesser. • Vana av att arbeta med ytmonterade komponenter. • Löd- och IPC-certifikat (meriterande). • God svenska i tal och skrift. Om Inission Inission är en lönsam totalleverantör av skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industriteknik. Vi utvecklar och tillverkar kompletta lösningar och komponenter till kunder inom medicinteknik, fordonsindustri, mätteknik, marin och styr- och reglerteknik. Koncernen har huvudkontor i Karlstad och finns representerad på flera orter i Sverige samt i Estland, Norge och Finland. Totalt omsätter vi cirka 1.150 MSEK och har omkring 585 anställda. Inission är börsnoterat på Nasdaq First North. Inission värdesätter mångfald och allas lika värde. I vårt företag är vi stolta över att ha medarbetare från många olika nationaliteter, vilket berikar vår kultur och stärker vår gemenskap. Företaget befinner sig i en spännande och expansiv fas – ett perfekt tillfälle att kliva ombord och vara med på vår fortsatta resa framåt! Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Konsultchef Susanne Moe, mobil: 0722 541154 eller Kandidatansvarig Olivia Gunnarsson, mobil: 0722 549293. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Vi söker erfarna Betongare
Prowork Bemanning AB
Betongarbetare

Vi letar efter dig som er en erfaren och passionerad betongare. Om du trivs med oss och vi trivs med dig så kommer du att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat projekt antingen hos oss på Prowork eller direkt hos kunden. Som betongarbetare kommer du att utföra olika typer av betongarbeten, formning, armering, gjutning och efterbehandling. Du kommer att få arbeta tillsammans med andra erfarna och drivna betongare där fokus ligger på att utföra ett bra jobb samtidigt som man trivs och mår bra. För att trivas och lyckas i rollen som betongarbetare hos oss behöver du: - Ha minst 3 års erfarenhet av betongarbete - Ha god samarbetsförmåga och ansvarskänsla - Ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har: - Yrkesbevis eller annan relevant utbildning inom betongarbete - Certifikat för heta arbeten, fallskydd eller liknande Vi erbjuder dig: - En provanställning på 6 månader med konkurrenskraftig lön - Ett varierande och stimulerande arbete med stora utvecklingsmöjligheter Välkommen in med din ansökan idag! ​​​​​​​ "För en smidig och rättvis rekryteringsprocess använder vi AI i det första urvalet. Vår digitala AI-assistent 'Sara' kan därför kontakta dig via chatt eller telefon. Detta ger snabbare hantering, ökad flexibilitet och en objektiv bedömning. Går du vidare, kan du bli kontaktad av en rekryterare."

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Elektronikmontör | Inission | Malmö
Lernia Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vad innebär tjänsten? Som elektronikmontör arbetar du med montering, handlödning, enklare tester samt box-build och packning av produkter. Du blir en viktig del av vårt produktionsteam där du tillsammans med kollegor säkerställer en hög kvalitet och effektivitet i vår tillverkningsprocess. Arbetet sker i nära samarbete med teamledare och andra funktioner i produktionen. Inledningsvis kommer du att vara anställd av Lernia Bemanning och arbeta som konsult hos Inission. För rätt person finns goda möjligheter till en framtida anställning direkt hos Inission. Tjänsten är på heltid med placering i Malmö. Arbetstiden är i huvudsak dagtid, måndag till fredag, men skiftarbete kan förekomma. Vi ser gärna att du kan påbörja din anställning i början av augusti. Exempel på arbetsuppgifter: • Utföra moment i eftermontering enligt planering, instruktioner och kompetenskrav. • Hantera produktionsutrustning enligt gällande rutiner. • Rapportera avvikelser och bidra till förbättringsarbete. • Följa instruktioner för skötsel och underhåll. • Delta vid daglig styrning, skiftöverlämning och avdelningsmöten. • Bidra till ett säkert och kvalitetsmedvetet arbetssätt. • Utföra andra tilldelade arbetsuppgifter vid behov. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett starkt intresse för elektronik och brinner för att utvecklas inom teknik och produktion. Du arbetar metodiskt, är noggrann och har en vilja att förbättra både dina egna arbetsmetoder och processerna runt dig. Du trivs med att arbeta i team, är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du är bekväm med att arbeta med både små komponenter och större produktdelar. Vi ser gärna att du har: • Tidigare erfarenhet av elektronikmontering och produktion. • Erfarenhet av handlödning och enklare testarbete. • Vana vid att arbeta med box-build och packning. • Löd- och IPC-certifikat (meriterande). • Erfarenhet av arbete med ytmonterade komponenter och mikroskop. • Gymnasial utbildning inom teknik eller industri (meriterande). • God svenska i tal och skrift. Om Inission Inission är en lönsam totalleverantör av skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industriteknik. Vi utvecklar och tillverkar kompletta lösningar och komponenter till kunder inom medicinteknik, fordonsindustri, mätteknik, marin och styr- och reglerteknik. Koncernen har huvudkontor i Karlstad och finns representerad på flera orter i Sverige samt i Estland, Norge och Finland. Totalt omsätter vi cirka 1.150 MSEK och har omkring 585 anställda. Inission är börsnoterat på Nasdaq First North. Inission värdesätter mångfald och allas lika värde. I vårt företag är vi stolta över att ha medarbetare från många olika nationaliteter, vilket berikar vår kultur och stärker vår gemenskap. Företaget befinner sig i en spännande och expansiv fas – ett perfekt tillfälle att kliva ombord och vara med på vår fortsatta resa framåt! Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Konsultchef Susanne Moe, mobil: 0722 541154 eller Kandidatansvarig Olivia Gunnarsson, mobil: 0722 549293. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Vi söker Snickare i Malmö
Prowork Bemanning AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi på Prowork söker nu självgående snickare för flera kunders räkning i Malmö. Du som söker bör ha arbetat som snickare 3 år eller längre inom ROT och eller Nyproduktion. Utöver att ha en hög kompetens inom ditt yrke så är det väldigt viktigt att du respekterar dina kollegor och att du har en hög arbetsmoral. Krav Gymnasial utbildning Minimum 3 års erfarenhet av att arbeta som snickare Kan läsa ritningar Göra sig förstådd på svenska Yrkesbevis eller motsvarande Meriterande Heta arbeten Säkra lyft Mobila arbetsplattformar Lift Välkommen in med din ansökan idag! "För en smidig och rättvis rekryteringsprocess använder vi AI i det första urvalet. Vår digitala AI-assistent 'Sara' kan därför kontakta dig via chatt eller telefon. Detta ger snabbare hantering, ökad flexibilitet och en objektiv bedömning. Går du vidare, kan du bli kontaktad av en rekryterare."

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Butiksbiträde sökes
Lucu Food i Malmö AB
Butikssäljare, dagligvaror

Butiksbiträde sökes på Lucu Food i Malmö AB. Om jobbet Vi söker dig som älskar serviceyrket och som alltid ser till kundens bästa med ett leende och glatt humör! Vi värdesätter respekt och omtanke för alla. Är du flexibel, passionerad och redo att bidra till vårt lilla team. så kanske du är den vi söker. Du kommer att möta våra kunder och vara ansiktet utåt i butiken, skylta om, sätta upp varor på hyllorna, och ibland även stötta upp andra delar av verksamheten. Arbetstiderna kommer att variera och helger förekommer.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Performance Marketing Specialist
E-commerce Recruit Nordic AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

About CHIMI Founded in 2016 by Daniel Djurdjevic (CEO) and Charlie Lindström (CD), CHIMI has rapidly grown from a Swedish eyewear start-up to a globally recognized brand. Known for its innovative designs and premium-quality products—including sunglasses, optical eyewear, and ski goggles—CHIMI is at the forefront of blending fashion and functionality. With the US as a key market for expansion, the company is now seeking a skilled and results-driven Performance Marketing Specialist to join its team. In this role, you will play a pivotal part in driving performance marketing efforts, optimizing ad campaigns, and ensuring measurable growth across digital channels. About the role As the Performance Marketing Specialist, you will drive CHIMI’s digital marketing efforts. Working closely with the CMO, you will execute strategies across various paid platforms to ensure revenue and profitability targets are met. Your focus will be on driving international growth and enhancing brand awareness through performance marketing. In this role, you will: Execute paid campaigns and digital strategies to optimize channels for maximum revenue generation and scalable growth, focusing primarily on Meta, while also driving performance across Google (SEM) and TikTok Allocate and manage budgets across campaigns and markets while continuously evaluating performance data to ensure alignment with company objectives Stay at the forefront of digital marketing by adapting to new media trends, tools, and best practices to seize growth opportunities Lead A/B testing and refine target group analysis, ensuring data-driven decisions to improve user engagement Collaborate with cross-functional teams—marketing, product development, sales, and customer service—to align efforts with overall business objectives Support the CMO in analyzing KPIs across all digital platforms and use analytics to forecast trends and drive profitable growth Work closely with the Content Manager to manage content creation, ensuring strong alignment with paid strategies and overall brand vision About You We’re looking for someone who is results-driven, creative, and analytical. You should have a strong background in performance marketing with specific expertise in Paid Social, particularly Meta (Facebook & Instagram). We value a person who can manage large budgets, collaborate effectively with content teams, and develop strategies that drive growth and align with CHIMI's vision. You are someone who: Has 3+ years of experience in performance marketing, with a proven track record of driving growth in e-commerce or D2C environments Has a strong analytical background and the ability to make data-driven decisions. A relevant educational background in areas like business or engineering is a plus Has experience running large-scale Meta & TikTok campaigns is essential, along with SEM skills Has a passion for content and works closely with content teams to ensure materials align with paid strategies and campaign goals Is proactive and results-driven, also dedicated to executing tasks with efficiency Possesses creativity, strategic thinking, and the ability to innovate while staying aligned with business objectives Excellent written and verbal communication skills in English (Swedish is a plus) As a true brand ambassador, you not only love the brand but also deeply connect with its culture and values, driving performance marketing efforts with authenticity and passion. Placement & start This is a full-time position based at CHIMI's headquarters in central Stockholm. The preferred start date is as soon as possible but can be flexible based on mutual agreement. Application Process This recruitment process is handled through E-commerce Recruit, should you have any inquiries about the position, please feel free to reach out to Jennifer Holmgren at [email protected]. We evaluate applications continuously, so we recommend submitting yours early to be part of our review process. We are keen to see what you bring to the table!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Group R&D, Visual Security - Software Development Manager
Verisure Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Verisure Innovation in Malmö is Sweden’s award-winning innovation center for the connected & protected smart-home market. We create services and IoT products for smarter, safer and more secure homes, serving customers throughout Northern Europe. We are now looking for our next Software Development Manager, are you ready for your next challenge?  We’re looking for an experienced Engineering Manager to lead one of our embedded software teams building IoT devices. This is a full-stack role — you’ll be responsible not just for people management and technical leadership, but also for product ownership within the team: defining priorities, breaking down work, and driving delivery together with your engineers. You’ll need to thrive in cross-functional settings, bring clarity to complex situations, and drive both execution and innovation with energy and curiosity. About the role You are a humble, non prestigious and curious person who thrives in a complex role where you get to have a helicopter view of everything regarding your department. We believe you are a structured person and you have excellent communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively with cross-functional teams and stakeholders.    Key Responsibilities * Lead and manage the development and delivery of embedded software for IoT devices in a cross-disciplinary R&D environment. * Act as Product Owner for the team: own backlog planning, prioritize features and fixes, and guide the team in making product trade-offs. * Collaborate closely with peer managers across hardware, AI, and backend teams to ensure technical and organizational alignment. * Bring clarity in the unknown: structure ambiguous problems, break them down, and help the team navigate forward. * Own the team’s delivery schedule and capacity planning, keeping focus on the most impactful work. * Mentor and grow engineers through regular feedback, coaching, and goal setting. * Communicate proactively with stakeholders about team progress, challenges, and risks. * Drive the team’s innovation roadmap by encouraging prototyping, experimenting, and evaluating new tech. * Be an active voice in the management team — surfacing systemic issues, improving process, and representing team needs. * Maintain technical depth and good judgment on architecture, embedded tooling, and real-time constraints. Qualifications * Bachelor's or Master’s degree in Computer Science, Electrical Engineering, or a related field. * 5+ years of embedded or real-time software development experience. * 2+ years in a leadership role, ideally including both people management and product decision-making. * Strong record of delivering software under real-world constraints (power, timing, regulatory). * Proven ability to lead teams through ambiguity and collaborate across functions (e.g., product, hardware, QA). * Strong communicator — able to translate between engineering detail and stakeholder needs. * High energy and curiosity: asks questions, follows through, and motivates others to do the same. * Experience with Agile development, planning tools (e.g., JIRA), and embedded toolchains (e.g., Git, CI, test frameworks). About Verisure  Verisure is a global leading provider of professionally monitored security solutions. We are an international company with a start-up mindset, fast, agile, and lean, high-performance and value driven. We protect million of customers in 17 countries. Our business model integrates product development, design and sales with installation, outstanding service and a 24/7 professional monitoring solution. We protect people from intrusion, fire, and flood - and we save lives.  Over the past years, Verisure has experienced an exceptional and resilient financial performance with a very long track record of double-digit growth - thanks to continuous drive for Innovation, our very sophisticated Go-To-Market approach and replicable business model for expansion into new countries. We are now supporting the business’ next phase of growth with a robust business plan for value creation. Verisure’s success depends on its people, and we invest in them every day. Working with Verisure is being part of an industry leading world-class company that has a strong entrepreneurial spirit.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025