MYP Coordinator/MYP Vice Principal till Malmö International School
Malmö kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Ref: 20250648 Arbetsuppgifter Till nybyggda Malmö international School söker vi nu en engagerade ny kollega. Tjänsten utformning är 50% MYP biträdande rektor och 50% MYP Coordinator. Vill ni arbeta tillsammans med erfaren rektor i en trygg organisation med drivna och kompetenta medarbetare är detta ett spännande uppdrag för dig.  Malmö international School är Malmös kommunala IB skola som skapar möjlighet för undervisning även för de elever som läser den internationella läroplanen. I rollen ansvarar du för den pedagogiska undervisningen, utvecklingen och uppföljningen. I tjänsten har du 20 medarbetare till hjälp för att driva skolan och MYP framåt och skapa varje elevs bästa skola. Tillsammans med övriga chefer och ledare i Malmö stad ingår det i ditt uppdrag att verka för ett socialt hållbart Malmö där varje elev ges likvärdiga möjligheter att nå uppställda mål. Du ska vara drivande i att skapa en kreativ och trygg arbetsmiljö för våra elever och medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk examen med minst 180HP och erfarenhet av arbete inom IB skolor samt erfarenhet av att arbeta som MYP Coordinator. Ledarerfarenhet krävs för tjänsten det är meriterande om du har gått eller påbörjat rektorsutbildning eller annat ledarutvecklingsprogram. Pedagogisk insikt är ett krav för tjänsten vilket omfattar minst 30 hp i pedagogik samt minst tre års elevnära arbete i skolverksamhet. Tidigare erfarenhet av skolledarskap och ledarskap är meriterande. För tjänsten behöver du ha kunskap i professionell engelska och svenska, det är meriterande om du tidigare arbetat i Malmö stad IT-system samt ICT kompetens i Office 365 Då ingen arbetsdag är den andra lik hos oss är det viktigt att du är flexibel. Du är positiv som person och ser problem som möjligheter, Ytterligare är du balanserad där du i pressade situationer kan hålla dig stabil och känslorna i check. För tjänsten behöver du vara samarbetsvillig där teamarbete värderas högt för att lyckas i tjänsten. Om arbetsplatsen Malmö International School – MIS – provides IB education in English for students aged 3–16. MIS is a place where our aim is that each and every student feels successful, appreciated and involved. The school is an international school where different cultures meet in unity, mutual respect and understanding. MIS strives to create an atmosphere where intellectual growth, personal reflection and international mindedness are the main concerns of everyone. Our primary goal is to prepare our students for lifelong learning. MIS Vision We are a community of globally minded citizens. Together we take positive action to make a difference in the world. Mission statement Malmö International School celebrates diversity and fosters holistic learning. All are encouraged to become open minded, life-long learners. We are responsible for ourselves, each other, and our environments. MIS adheres to the International Baccalaureate (IB) programmes of study: MYP (incl. EY) and MYP. The IB Learner Profile is the core of the programmes. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Igår
Sista ansökan:
28 mars 2025
Grundskollärare åk 6-9 i Franska & Sv till Bäckagårdsskolan
Malmö kommun
Grundskollärare

Ref: 20250647 Arbetsuppgifter Är du en erfaren och engagerad grundskollärare som brinner för varje elevs utveckling? Nu söker Bäckagårdsskolan en grundskollärare i franska och svenska. Här välkomnas du till en stabil skola med ett positivt klimat där vi gärna samarbetar och lär av varandra. Tillsammans med arbetslaget ansvarar du för elevernas lärande och utveckling. I samarbete med övriga lärare kommer du att planera, genomföra och följa upp undervisningen utifrån läroplanen. Ert fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en utvecklande, trygg och tillitsfull lärmiljö. Undervisningen bygger på aktuell forskning och anpassas till varje elevs förutsättningar. I rollen ingår mentorskap, på vår skola arbetar vi utifrån ett hälsofrämjande perspektiv. Du deltar med engagemang i skolans utvecklingsarbete där du tillsammans med övrig skolpersonal aktivt jobbar för att upprätta och bibehålla en god lär- och arbetsmiljö för elever och medarbetare på vår skola. Hos oss på Bäckagårdsskolan får du en chef som står för ett tillitsbaserat ledarskap. Tillsammans kommer vi att fortsätta lägga fokus på skolans åtaganden där vi fördjupar oss inom området läsning och utarbetning av en särskild lektionsstruktur – unik för Bäckagårdsskolan. Ta chansen att arbeta för varje elevs bästa skola tillsammans med oss på Bäckagårdsskolan! Hos oss lär vi för livet och tillsammans bygger vi en stark framtidstro. Kvalifikationer Du som söker är legitimerad grundskollärare 6-9 med ämnesbehörighet franska och svenska. Tidigare erfarenhet av att arbeta som grundskollärare på högstadiet ses som meriterande. I rollen som lärare har du en god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och kan på ett effektivt sätt använda dem i ditt dagliga arbete. Du har en god didaktisk och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa en god lärandemiljö åt eleverna. Utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är du med och utvecklar verksamheten. Samtidigt har du en god vana av, och arbetar därför effektivt och med god kännedom med relevanta, digitala verktyg. I tjänsten ingår också uppdrag som medmentor för en klass. Självklart har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med våra elever, deras vårdnadshavare och alla dina kollegor på skolan. För att passa som grundskollärare hos oss tror vi att du har en god förmågan att ta initiativ och ett genuint intresse för utvecklingsarbete inom skola. Vi söker dig som är en positiv och tydlig ledare med ett relationellt förhållningssätt. Vi tror också att du kan inspirera andra och är trygg, både i dig själv och i rollen som lärare. På Bäckagårdsskolan gillar vi att samarbeta över ämnesgränserna vi har en stark tro på att alla våra elever ska lyckas. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan Om arbetsplatsen Bäckagårdsskolan är en F-9 skola totalt ca 560 elever och ca 100 medarbetare. Skolan ligger i östra Malmö intill grönområdena Gyllins trädgård och Husie mosse. Den omgivande naturen och skolans lokaler erbjuder en kreativ och hälsosam inlärningsmiljö. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Igår
Sista ansökan:
28 mars 2025
Drifttekniker Natt till Pågen i Malmö
Pågen AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Nu söker vi dig som vill arbeta med akut teknisk avhjälpning på en hög teknisk nivå, som gillar en händelserik och utvecklande vardag och som vill vara en del av vårt erfarna och engagerade team.  Vad erbjuder vi dig? Du erbjuds ett roligt och inspirerande jobb där du får en händelserik vardag med nya utmaningar och en möjlighet att använda ditt tekniska kunnande och din problemlösande förmåga. Du kommer att arbeta i ett högt automatiserat bageri som förser svenska och internationella konsumenter med välkända produkter som Lingongrova, Levain och Pågenlimpan. Du ingår i ett engagerat team med stor samlad kompetens och får möjlighet till utveckling och lärande. Vi lägger stor vikt vid att du ska kunna bygga vidare på din kompetens. Du kommer att tillhöra ett stabilt och framgångsrikt familjeföretag som har en ständig vilja att optimera och utveckla. Om arbetet Som Drifttekniker, Natt på Pågen är du en viktig del i att säkra våra leveranser av färska bageriprodukter genom att lösa akut uppkomna fel och oplanerade stopp i produktionen. Du arbetar med felsökning och reparationer, både el och mekaniskt, och du kommer att medverka i tekniska projekt samt vara support för operatörer i underhålls- och maskinrelaterade frågor. Du är en viktig kugge i bageriet där samarbete och kommunikation både inom och utom verksamheten är en del av framgången. Du arbetar med högt automatiserade maskiner och styrsystem av varierande ålder. Vem är du? Tjänsten innebär stora mått av problemlösning och du behöver ha en god förmåga att lösa komplexa problem och tänka utanför boxen. Du har många kontaktytor inom bageriet och behöver kunna samarbeta, vara prestigelös och lyhörd. Då nya situationer och utmaningar uppstår varje natt behöver du vara självständig, stresstålig och flexibel samtidigt som du arbetar strukturerat och noggrant. För att trivas i rollen bör du även vara mål- och serviceinriktad och tycka om nya utmaningar och att lära dig nytt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet d v s att du är drivande, strukturerad, hjälpsam och kommunikativ. Du har gymnasieutbildning eller motsvarande med inriktning inom teknik, fordon, el eller mekanik. Du har erfarenhet av elektrisk felsökning/installation eller utbildning inom el alternativt arbetslivserfarenhet med teknisk eller mekanisk inriktning. Du är dessutom strukturerad och metodisk i din problemlösning och behärskar svenska språket väl i tal och i skrift. Det är meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet från liknande arbete i en större tillverknings-/processindustri • bakgrund inom strukturerad problemlösningsteknik och förebyggande underhåll • kunskap inom Automation/PLC. Sök tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning, ständig nattjänstgöring på heltid. Vi tillämpar provanställning. Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan! Vi gör urval löpande men behöver ditt CV och personliga brev senast den 2 april 2025. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Teknikledare Edin Jusufi [email protected]. Om Pågen På Pågen bakar vi med kärlek – det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt och med medarbetare över hela landet, kan Pågen varje dag förse landets butiker och konsumenter med färskt bröd. Mer information hittar du på www.pagen.se

Igår
Sista ansökan:
2 april 2025
Strateg inom samhällsbyggnad till VA SYD
VA SYD
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara med och utveckla och påverka framtidens vattentjänster i samarbete med våra medlemskommuner och andra intressenter? VA SYD söker en strateg inom samhällsbyggnad med fokus på samarbete och partnerskap för hållbara vattentjänster.   Din kommande roll   I rollen som strateg inom samhällsbyggnad ansvarar du för att:     samarbeta med våra medlemskommuner i olika strategiska frågor utveckla relationer med nyckelkunder och externa intressenter, exempelvis kommuner och näringsliv driva och delta i intressentanalyser och intressentdialoger  utveckla processer, leda uppdrag och driva förändringsarbete inom VA SYD sprida kunskap och erfarenhet såväl internt som externt omvärldsbevaka och påverka i strategiska VA-frågor bidra med idéer och lyfta behov inom forskning, utveckling och innovation   Avdelningen Samhällsbyggnad har i uppdrag att arbeta med VA SYDs strategier för hur olika typer av vatten ska hanteras och samarbetar med kommunerna kring VA i den långsiktiga, fysiska planeringen. Avdelningen består av två enheter; Strategiska partnerskap (som denna roll tillhör) samt Strategisk planering. Strategiska partnerskap består idag av ett team med strateger inom samhällsbyggnad, affärsutveckling, externa relationer, forskning och utveckling samt VA-strateger. Vi erbjuder Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över vårt samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. På avdelningen Samhällsbyggnad drivs vi av att skapa förändring och utveckla VA SYDs roll i samhällsbyggnadsprocessen genom öppenhet och mod. Vi jobbar tillsammans målinriktat, iterativt och drar stor nytta av våra olika kompetenser och erfarenheter. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare. VA SYD är stolta mottagare av utmärkelsen ”Excellent arbetsgivare 2024” för Attraktiv Arbetsgivarindex hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att våra satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat.  Vem är du? Du som söker har ett högt engagemang för samhällsutvecklingsfrågor och drivs av att vara med och utveckla och påverka framtidens vattentjänster i samarbete med andra. Du är en god kommunikatör som inspirerar och som har lätt för att samarbeta och bygga relationer med olika människor på ett konstruktivt och förtroendegivande sätt.  För att trivas i rollen behöver du tycka om att utmana arbetssätt och gamla sanningar och därmed vara bekväm med att navigera dig själv och andra i förändring. Du tycker om att samskapa och har fokus på att leverera värde. Rollen kräver förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Vi är öppna för nya perspektiv och erfarenheter, både från offentlig och privat saktor.  Vi söker dig som står bakom vår miljöidentitet och våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet.  Dina erfarenheter  Vi söker dig som har:    relevant akademisk utbildning, exempelvis som ingenjör eller samhällsvetare erfarenhet av att hantera och utveckla professionella relationer, exempelvis med kommuner och intressenter erfarenhet av att leda och genomföra uppdrag, projekt och processer inom strategiskt arbete och förändringsledning erfarenhet och kunskap inom samhällsbyggnad, infrastruktur och hållbarhet är meriterande flerårig erfarenhet av att arbeta som strateg eller motsvarande roll är meriterande  Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan! Vilka är VA SYD?   VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Vår verksamhet är igång dygnet runt, har över en halv miljon kunder och omsätter en och en halv miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.  Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.

Igår
Sista ansökan:
13 april 2025
Hälso - och arbetsmiljöansvarig
E.On Sverige AB
Personal- och HR-specialister

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Välkommen till oss på E.ON – där vi driver på verkliga förändringar för klimatomställningen. Vi tar ansvar för en bättre framtid genom stabila och fossilfria energilösningar för människor, städer och industrier. Vi är nytänkande och modiga, samtidigt som vi är empatiska och pålitliga. Om du har passion och tror på kraften i att arbeta tillsammans, då är E.ON platsen för dig. Om oss På E.ON arbetar vi aktivt och engagerat för en hållbar och trygg arbetsmiljö, där både människor och verksamheten mår bra och utvecklas. Vi söker nu en erfaren och drivande Hälso- och arbetsmiljöansvarig till E.ON Sverige AB som vill arbeta med operativa och strategiska frågor inom hälsa- och arbetsmiljöområdena, med samarbete och omtanke i fokus. I rollen blir du en rådgivande partner till våra och du arbetar nära vår hälsospecialist för att säkerställa en integrerad strategi för hälsa och arbetsmiljö. Din roll Som Hälso- och arbetsmiljöansvarig kommer du att koordinera, planera och följa upp vårt systematiska hälso- och arbetsmiljöarbete samtidigt som du stöttar operativt i HR-frågor. Du säkerställer att vi arbetar strukturerat och kundorienterat, samtidigt som du bidrar med nytänkande lösningar för en hållbar arbetsmiljö. Du stöttar chefer i arbetsmiljörelaterade frågor såsom rehabilitering, riskbedömningar och frågor kopplade till alkohol och droger. Rollen innebär även att analysera data, dra rapporter och driva kontinuerliga förbättringar inom våra årliga processer. Du blir en del av E.ONs kontaktnät för arbetsmiljöfrågor och samarbetar nära både HR och verksamheten. Tjänsten är placerad i Malmö. Dina erfarenheter Vi söker dig med erfarenhet inom hälsa- och arbetsmiljöområdet i kombination med relevant universitetsutbildning inom exempelvis arbetsmiljö, hälsovetenskap eller HR. Du behöver ha god kunskap inom lagstiftning, regelverk och arbetsmiljöarbete i praktiken. Erfarenhet av att driva och leda projekt inom området är en förutsättning för att bidra på bästa sätt i rollen. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom andra HR-områden. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig tydligt på både svenska och engelska. Du är trygg i olika typer av samtal och har vana av att agera rådgivande partner till chefer och medarbetare. Vi söker en person som är initiativtagande och självständig, med förmåga att driva frågor framåt och skapa struktur i sitt arbete. Eftersom du samarbetar med hela verksamheten hoppas vi att du är nyfiken på personers olika beteenden och behov och att du har ett professionellt, lyhört och ödmjukt förhållningssätt som gör att du bygger förtroende. Hur är det hos oss? Din närmsta chef, Malin Emilson, värnar om ett samarbetsinriktat, positivt och välkomnande arbetsklimat. Ni kommer att ha ett nära och utvecklande samarbete där du uppmuntras att bidra med engagemang, empati och en nyfiken inställning. På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas. Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill! Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 30 mars. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Malin Emilson, +46 703 625082 För fackliga frågor, vänligen kontakta:  Hanna Rosen, +46 705 705254 Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Igår
Sista ansökan:
31 mars 2025
Compliance Specialist to Web Manuals
Web Manuals International AB
Lednings- och organisationsutvecklare

At Web Manuals, we’re redefining aviation with our state-of-the-art SaaS solutions. Our mission? To revolutionize how aviation professionals work while reaching new heights of innovation and service. As a bootstrapped company, we chart our own course, breaking barriers and setting our sights on the stars and beyond. We’re proud to offer an environment where you can soar—both professionally and personally—and explore a world of opportunities within an international team. With offices in Malmö (HQ), San Diego, New York, Sydney and Singapore, we’re growing rapidly. Now, we’re on the hunt for a Compliance Specialist to join our team in Malmö! Take the leap and join Web Manuals on our journey to revolutionize aviation—apply today! About the role As a Compliance Specialist at Web Manuals, you will play a key role in ensuring that our company adheres to all relevant regulations, standards, and internal policies. You will also collaborate with various departments to implement and monitor compliance practices that support our business goals. This is an excellent opportunity for someone who wants to drive quality and security management systems in a fast-growing and exciting global SaaS company in aviation! Your key responsibilities Ensure compliance with internal policies and applicable regulations and standards by managing the company's management system. Develop, implement, and maintain compliance programs and policies to safeguard the organization’s operations. Provide training and guidance to employees on compliance standards, procedures, and best practices. Conduct internal audits and risk assessments to identify areas of improvement and potential compliance issues. Manage ISO certificates and audits and prepare the organization for audit. Manage deviations and incidents and ensure they are properly addressed. Maintain accurate records of compliance activities and reports. Encourage a mindset of quality, risk awareness, and information security among employees. Represent the company to customers, suppliers, partners, and other external parties on compliance matters. What we're looking for University degree in business, management, law, information technology or other relevant study areas. Previous experience in compliance, auditing and/or risk management. Experience in or familiarity with ISO 9001, ISO 27001, and SOC 2 is preferred. Strong communication and interpersonal skills with ability to build strong relationships with internal personnel and external stakeholders. A passion for learning and mentoring, with a commitment to staying informed on evolving compliance standards and regulations. Excellent attention to detail, critical thinking abilities, and a diligent approach to all tasks. A strong commitment to ethical practices and integrity in all aspects of work. Ability to work independently and collaborate effectively within a team. Proficient in English, with strong written and verbal communication skills. Experience in or familiarity with SaaS organization or aviation is desirable. Other information Start date: ASAP Location: Malmö Work extent: Full-time As part of our recruitment process, we use the Predictive Index (PI) assessment to ensure a great fit between your skills and our company culture.

Igår
Sista ansökan:
13 april 2025
Erfaren konstruktör till Vattenbyggnad
Wsp Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vilka är vi? Vi lever i en föränderlig värld och på WSP tar vi ansvar för att förbereda samhället för de tuffa utmaningar det kontinuerligt ställs inför. Transport & Infrastructure jobbar med fokus på samarbete, innovation, teknik- och medarbetarutveckling. Vi är med och leder utvecklingen i vårt samhälle. Sektion Bro- och anläggningskonstruktion är en av fem sektioner under Transport & Infrastructure. En viktigt grundpelare i sektionen är avdelningen Vattenbyggnad som främst jobbar med förstudier, konstruktion och projektering av vattenkraftsdammar och andra marina konstruktioner som fiskvandringsleder, slussar & hamnar. Efterfrågan av förnyelsebar energi är ständigt ökande. Vattenkraften är en viktig del av Sveriges energiproduktion och många dammar och andra marina konstruktioner närmar sig sin tekniska och ekonomiska livslängd. Det finns därför ett stort behov av renoveringar och förnyelse. Nu vill vi utöka avdelningen med fler drivna och kompetenta medarbetare som vill vara med och framtidssäkra samhället med oss. Vad erbjuder vi dig? Vi vet att en kombination av handlingsutrymme, engagemang och ansvar ofta leder till fantastiska prestationer. Vi är därför beredda att ge dig som är inställd på att satsa framåt de verktyg som du behöver för att lyckas. Våra arbetsmetoder är moderna och det är även vårt tankesätt. Detta för att kunna leva upp till vårt goda rykte som en hållbar samhällsutvecklare. Vår ambition är att fortsätta ligga i täten och vi behöver bli fler och söker Dig som är erfaren konstruktör. Placeringsort är Stockholm och du kommer till en öppen och utvecklingsbenägen avdelning med stort engagemang för branschen, tekniken och kollegorna. Vi tycker också om att ha kul på jobbet och strävar alltid efter en balans mellan arbete och privatliv. Välkommen till en arbetsplats där vi erbjuder spännande arbetsuppgifter, personlig utveckling och hög trivsel! Vad blir dina arbetsuppgifter? Som handläggande projektör/konstruktör ansvarar du för en avgränsad del av uppdragen. Beroende på din erfarenhet och kvalifikationer kan rollen som handläggande variera med allt från att vara teknikansvarig för konstruktioner i stora multidisciplinära projekt till att ansvara för projektering och följa upp arbete på verkstäder och byggarbetsplatser. Du förväntas också vara uppdragsansvarig och- eller teknikansvarig i mindre uppdrag inom ditt teknikområde samt att stödja och granska andra i deras arbete. Vem letar vi efter? Har du minst 5, gärna 10 års dokumenterad erfarenhet av något av nedanstående områden och vill jobba för en arbetsgivare som tar stort ansvar för att säkra framtidens vattenbyggnadskonstruktioner? Vill du samarbeta i en nationell sektion som dessutom har alla fördelar av att vara en del av en global organisation kanske WSP kan vara din nästa arbetsgivare? Vattenkraft Dammsäkerhet Vattenbyggnad Marina konstruktioner Rådgivning och optimering Förstudier Tekniska beskrivningar Konstruktion Uppdragsledning Besiktning och inspektion Vi tror att du är civilingenjör eller högskoleingenjör inom samhällsbyggnad eller maskinteknik. Du har en hög beräkningskompetens inom betong- och/eller stålkonstruktioner alternativt erfarenhet av fyllningsdammar. Kompetens inom hydrauliska frågor mot vattenkraft är meriterande. Vi söker dig som är engagerad och som är van att ta egna initiativ och stort ansvar. Du är förtroendeingivande och lyhörd med hög social kompetens och samarbetsförmåga. Språkliga kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift är självklara. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag Urval sker löpande men vi vill senast få in din ansökan 2025-04-30. Kontakt Avdelningschef: Daniel Ekström, [email protected] Rekrytering: Connie Larín [email protected] OM WSP I SVERIGE WSP är en av världens ledande teknikkonsulter. Med en enastående bredd av ingenjörer, rådgivare och forskare förenas våra globala talanger för att utveckla lokala lösningar. WSP är verksamma i över 50 länder och har cirka 73 000 medarbetare, eller som vi säger Visionärer. På WSP i Sverige jobbar cirka 3 800 konsulter med att leverera innovativa projekt inom transport, infrastruktur, byggnation, miljö, projektledning, strategisk rådgivning och energi. Följ oss gärna på WSP Sverige (LinkedIn), WSP Sverige (Facebook), eller @wspsweden (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.

Igår
Sista ansökan:
30 april 2025
Quality Control Technician
Emploid AB
Laboratorieingenjörer

Om företaget Bona är ett drygt hundraårigt familjeägt företag grundat 1919. Idag är de en global koncern med koncernledning i Malmö, dotterbolag i 17 länder och fabriker i Malmö, Tyskland och USA. De är aktiva i mer än 80 länder och de omsätter över 3 miljarder kronor. I Malmö är de totalt 150 medarbetare, och internationellt 700.  Bona lägger ner sin själ i att ta fram det bästa i världens alla golv. De har ett komplett produktsystem för golvets hela livslängd, från installation till underhåll, rengöring och renovering. De utvecklar och tillverkar lacker, limmer, oljor, rengöringsprodukter och slipmaskiner. Deras produkter säljs till såväl hantverkare och parkettfabriker som direkt till konsumenter.  Genom sina värderingar passion, performance och pioneering bygger de sitt samarbete med affärspartners, kunder och medarbetare. Bona har ett starkt fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet, och är ett ISO 9001-, 14001- och 45001-certifierat företag.  Besök gärna Bonas hemsida: www.bona.com Om rollen Emploid har fått förnyat förtroende, och hjälper nu Bona att hitta en Quality Control Technician! Bona är världsledande i tillverkning av golvlacker och teamet på kvalitetslabbet är en nyckelfunktion för att säkerställa att denna kvalitet upprätthålls och fortsatt ligger i framkant. I rollen som Kvalitetstekniker kommer du i huvudsak köra rutinanalyser på alla produkter Bona producerar samt på råmaterial. Du kommer att arbeta med analysmetoder så som FTIR, GC, partikelstorleksbestämning och titrering. Dessutom kommer du utföra praktiska tester för att utvärdera egenskaper så som skumning och utflyt. Bonas stolthet över sina produkter genomsyrar hela verksamheten, där du kommer få möjlighet att vara högst delaktig i att ständigt förbättra och effektivisera arbetet. Du kommer ha ett väldigt nära samarbete med produktionen för att på bästa sätt säkerställa att den dagliga driften fungerar samt för att lösa problem som uppstår. Mer konkret innefattar tjänsten: - Utföra kemiska analyser på produktprover och råmaterial - Dokumentation av arbetet - Nära samarbete med produktionen samt dina närmsta kollegor - Vara delaktig i det löpande förbättringsarbetet Om dig Vi söker dig som har en naturlig nyfikenhet och ett analytiskt sinne – någon som vill förstå hur saker hänger ihop och som metodiskt söker svar när information saknas. Du tar ansvar för ditt arbete och strävar alltid efter att leverera resultat av hög kvalitet. Eftersom du kommer att arbeta i skift, i ett team där samarbete och kommunikation är avgö

Igår
Sista ansökan:
4 april 2025
Vi söker Sjuksköterskor till BUMS!
Malmö kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Ref: 20250609 Är du nyfiken på hur det är att jobba i bemanning, men vill ha tryggheten i en fast anställning? Då är tjänsten på BUMS något för dig! BUMS – "Bemanning Uthyrning Malmö Sjuksköterskor" – har funnits sedan 2003 och är Malmö stads eget resursteam bestående av sjuksköterskor och distriktssköterskor. Vi arbetar både mot Hälsa-vård och omsorgsförvaltningens alla verksamheter och Funktionsstödsförvaltningen. Just nu söker vi sjuksköterskor till vårt arbetsteam. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska ansvarar du för omvårdnaden av patienterna. Det innebär att du självständigt bedömer, planerar och organiserar medicinska - och omvårdnadsinsatser. Du ansvarar för att handleda och delegera omvårdnadspersonal. Du arbetar personcentrerat med att involvera patienten i beslut och samarbetar nära anhöriga och teamet kring patienten.  Du samverkar regelbundet med primärvård genom rond utifrån ett patientfokus. Du kommer även att samverka med flera aktörer enligt hälso- och sjukvårdavtalet där landsting, kommun och primärvård ingår för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov.  Tillsammans med dina kompetenta kollegor på BUMS säkerställer du att vård-och omsorgsarbetet fungerar professionellt när ordinarie personal är frånvarande eller i behov av extra resurser. Du kommer att trivas hos oss om du tycker att det är stimulerande att röra dig mellan olika verksamheter och arbetsplatser. Hos oss arbetar du dagar, kvällar samt helger.  Vi erbjuder dig • En individuell introduktion • Stort inflytande över din arbetstid • Garanterad arbetstid på din basplacering • Extra administrativ tid • Både intern och extern kompetensutveckling • Goda möjligheter att vidareutvecklas i din roll som sjuksköterska • Personlig el-cykel Urval och intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringen. Välkommen med din ansökan redan idag! Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, med minst tre års arbetslivserfarenhet. Utöver det har du:  • Mycket god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift • Insikt i gällande lagstiftning, fastställa mål och riktlinjer • God digital kompetens • B-körkort (manuellt) • Kan cykla Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet av att arbeta med personer som är multisjuka och/eller har demenssjukdom • Arbetslivserfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård  • Specialistutbildning inom relevant område • God vana av att samarbeta med andra myndigheter och ingå i olika nätverk • Kunskaper i dokumentationsprogrammet Procapita För att du ska trivas med uppdraget behöver du känna dig trygg med att arbeta självständigt och att handleda andra. Vi välkomnar nytänkande och ser stora fördelar med att du aktivt är med och utvecklar verksamheten. Som person är du drivande och lösningsfokuserad, och är van vid att prioritera i dina arbetsuppgifter. Du är flexibel, öppen för nya utmaningar samt har viljan och förmågan att arbeta i team. Du har också ett gott bemötande och bidrar till en god arbetsmiljö, och självklart har du ett engagemang och intresse för den äldre patientens hälsa! För oss är det viktigt att arbeta utifrån Malmö stads värdegrund: Respekt, engagemang och kreativitet. Om arbetsplatsen BUMS är ett bemanningsteam för alla Malmö stads verksamheter inom vård- och omsorgssektorn. Teamet består av sjuk- och distriktsköterskor med bred kompetens och lång erfarenhet. Deras uppdrag är att utföra insatser och bedömningar enligt hälso- och sjukvårdslagen och författningar samt att handleda omvårdnadspersonal. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta i BUMS: Friheten i att kunna styra sitt schema själv passar Jenni bra - Malmö stad (malmo.se)    Vi i Hälsa-vård och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse Urval och intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringen. Välkommen med din ansökan redan idag! Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se). Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! Kontaktperson Hassan Sosani Sektionschef BUMS 040-349203 [email protected] Johan Hallgren Jungman Facklig representant 0738622412 [email protected]

Igår
Sista ansökan:
4 april 2025
Subcontractor Planner (62594)
Vestas Northern Europe AB
Planerare och utredare m.fl.

Are you a team focused professional with intercultural mindset and great stakeholder management skills? Are you someone who is motivated to protect the environment? If you want to be a part of this large global team here is your opportunity. Region NCE > SBU NCE Service > Sub Supplier Management Backoffice Operating within the Vestas Northern & Central Europe North and West business unit, we focus exclusively on selling, constructing, and operating onshore wind power plants. The Sub. Supplier management team is responsible for the subcontractor hiring, operational and administration needs to ensure service and maintenance of our customers' wind power plants in all of the markets. Together with our colleagues throughout Vestas, we handle some of the largest operational projects, for some of the most complex customers in Europe. We take pride in our collaborative and forward-thinking culture and to reach our targets, we offer our employees an open working environment where passion and motivation are the daily ingredients to embrace the opportunities of our exciting journey. We act as a regional partner, with the objective of making all needed activities in administration, ordering, onboarding, governance, and supporting sub-suppliers in their core business, thereby supporting the regional organization. Responsibilities Regional responsible for PR/PO creation, GR and invoicing Onboarding subcontractor technicians and maintenance of sub-supplier system profiles Supporting local functions in potential claims against sub-suppliers. Forecasting of Vestas subcontractor requirements and associated hiring of subcontractor companies Compliance with local and national legislation Qualifications Similar work experience Good IT skills in MS Office, experience with Salesforce, and SAP Experience in a cross-functional, international setting and understanding of team dynamics Extensive English skills both oral and written Competencies Ability to work both with limited supervision and in international teams Ability to handle multiple assignments, organize and prioritize tasks You are very structured and have a good overview Good understanding of the process and a proficient data discipline What we offer We offer an exciting position with good development opportunities professionally and personally. We have an open culture where collaboration and good communication skills are prerequisites for effectively delivering solutions. You will be part of a vibrant and growing sector, collaborating with fellow professionals who share your enthusiasm. We are all focused on wind energy and provide incomparable solutions to our customers. You will work in an open and motivated environment with skilled and collaborative colleagues who are prepared to assist when needed. Additional information Your will work from one of our office in Warrington GB, Dublin IE or Malmo SE. We look forward to seeing your application as soon as possible, as interviews will be held on a regular basis. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. Please be advised to apply on or before the 5th of April 2025. All inquiries are treated confidentially.

Igår
Sista ansökan:
5 april 2025