Kvällssjuksköterskor till våra vård- och omsorgsboenden!

Ref: 20240974 Söker du efter ett arbete där du får göra skillnad på riktigt? Är du nyfiken på att prova på att arbeta kväll på vård- och omsorgsboenden? Malmö stad storsatsar för att möta framtidens vård. Nu utökar vi antalet tjänster och söker därför efter en kvällssjuksköterska till våra vård- och omsorgsboenden! Våra boenden finns i hela Malmö, här finns patienter med demenssjukdom eller patienter med fysiska vårdbehov. Arbetstiden är cirka 14.45-22.45 med tjänstgöring varannan helg. Som kvällssjuksköterska har du din bas i våra lokaler på Erikslust och Söderkullagatan. Du arbetar med både fasta insatser, bedömningar och akuta ärenden på våra 38 vård- och omsorgsboende. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med frihet att kunna planera och strukturera ditt arbete självständigt. Du får också möjlighet till kompetensutveckling via professionella nätverk och vidareutbildning till specialistsjuksköterska under arbetstid. Som ny sjuksköterska hos oss kommer du att få en individuellt anpassad introduktion utefter dina behov och en sjuksköterskakollega fungerar som din mentor under hela första året. Vi är också intresserade av timavlönade sjuksköterskor inför sommaren och storhelger. Som timavlönad sjuksköterska arbetar du där det finns behov inom våra vård- och omsorgsboenden. Kanske är du pensionär och önskar hjälpa oss som timavlönad? Kanske har du ändrat karriärsbana men vill tillbaka under en begränsad tid? Kanske söker du efter nya utmaningar i yrket? Vill du veta mer? Se intervju med kollegan Magnus eller läs mer om våra boenden samt ditt uppdrag som sjuksköterska i Malmö stad: Alla boenden - Malmö stad (malmo.se) Magnus uppskattar de varierande arbetsuppgifterna på kvällspassen - Malmö stad (malmo.se) Uppdragsbeskrivning leg SSK.pdf (sharepoint.com) Rekryteringen pågår löpande under ansökningstiden – välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Som kvällssjuksköterska ansvarar du för omvårdnaden av patienterna. Det innebär att du självständigt bedömer, planerar och organiserar medicinska - och omvårdnadsinsatser. Du ansvarar för att handleda och utbilda omvårdnadspersonal. Du arbetar personcentrerat med att involvera patienten i beslut och samarbetar nära anhöriga och teamet kring patienten. Som kvällssjuksköterska utför du akuta och planerade insatser ute på vård-och omsorgsboendena. Du kommer att samverka med flera aktörer enligt hälso- och sjukvårdavtalet där landsting, kommun och primärvård ingår för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov. På våra vård-och omsorgsboenden arbetar vi med kvalitetssäkringssystemen BPSD, Senior Alert och Palliativregistret. Nyanställda sjuksköterskor erbjuds två dagars demensutbildning. Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska med minst ett års arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som är multisjuka och/eller har demenssjukdom samt om du har specialistutbildning inom relevant område. Vi ser gärna att du har god vana av att samarbeta med andra myndigheter och ingå i olika nätverk. För att du ska trivas med uppdraget är du självständig, ansvarsfull, lösningsfokuserad och har ett självklart engagemang och intresse för den äldre patientens hälsa. Vi välkomnar nytänkande och ser stora fördelar med att du aktivt är med och utvecklar verksamheten. Du är flexibel, öppen för nya utmaningar samt har viljan och förmågan att arbeta i team. Du har ett gott bemötande och bidrar till en god arbetsmiljö. Arbetet kräver en god digital kompetens, insikt i gällande lagstiftning, fastställa mål och riktlinjer samt mycket god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift. För oss är det viktigt att arbeta utifrån Malmö stads värdegrund: Respekt, engagemang och kreativitet. Om arbetsplatsen Särskilt boende är uppdelat i fem sektioner med flera boenden per sektion. Vart du än väljer att jobba är vårt mål att bedriva en så personlig och sömlös hälso- och sjukvård som möjligt med hög kvalitet och närvaro. Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/  Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen. När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.  Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.   Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare + Timavlönad Omfattning: Heltid/Timavlönade  Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstid: Arbetstiden är förlagd mellan ca 14:45-22.45 med tjänstgöring varannan helg. Tjänsterna kan komma att tas i anspråk. Vi utformar introduktion och bredvidgång utifrån din individuella kompetens och dina behov.  Övrigt Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur.  Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa!   Läs mer om finskt förvaltningsområde här:  Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetschef för Sortiment till verksamhetsområde hjälpmedel i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Har du viljan och modet att leda en specialiserad och kompetent enhet framåt i sin utveckling? Är du en ledare som är utvecklingsfokuserad, med förmåga att samverka och skapa goda relationer både internt och externt? Då är detta en spännande möjlighet för dig! Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel som ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter. Sortimentsenheten tillhör område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten. I området ingår även enheterna kundservice, administration, och logistik. Enheten för sortiment har sortiment- och avtalsansvar för de olika hjälpmedelsområdena samt ansvar för hjälpmedelsanvisningarna. Vi leder upphandlingsarbete och följer upp avtal, sortiment och anvisningar i syfte att säkra att Region Skånes patienter får rätt produkter. Vi på Sortimentsenheten är ett organiserat arbetslag och hanterar Region Skånes förskrivningsbara hjälpmedel. Vårt syfte är att göra livet mera möjligt för Skånes invånare som nyttjar hjälpmedel. ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en enhetschef till enheten för sortiment. Enheten består av cirka tio medarbetare och som enhetschef har du ansvar för enhetens samlade verksamhet, ekonomi och personal. Du leder medarbetare som är specialiserade inom sina olika områden och rollen kräver ett kommunikativt och tydligt ledarskap som i sin tur skapar en god och hållbar arbetsmiljö samt arbetsglädje. Som enhetschef säkerställer du att verksamheten bedrivs med förväntad effektivitet och ger medarbetarna förutsättningar för att kunna arbeta med ständiga förbättringar i vardagen. Du är bra på att motivera och entusiasmera och du fungerar som en inspiration och mentor för medarbetare genom att ha en vision för enhetens arbete. På ett professionellt och förtroendeingivande sätt stärker du länkar mellan enheten och dess samarbetspartners och du representerar enheten för verksamheten som helhet. I rollen som enhetschef har du stort fokus på att utveckla arbetet utifrån hjälpmedels processbaserade arbetssätt, därutöver driver du strategiska frågor rörande enheten och ibland på en övergripande nivå. Verksamheten utgår ifrån LEAN-filosofin och har skapat en struktur där samtliga medarbetare deltar i lokala puls- och förbättringsmöten. I dessa möten hanteras avvikelser och förbättringar utifrån givna processer. Perspektivet är kundcentrerat, där kunden primärt är förskrivaren och slutkunden är patienterna. Du rapporterar direkt till områdeschefen för order/logistik och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i områdets ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Därtill har du flerårig erfarenhet av en ledande befattning. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda medarbetare inom politiskt styrd organisation. Utöver detta är det fördelaktigt om du har utbildning inom organisation och/eller ledarskapsutbildning. Har du erfarenhet av upphandlingsarbete och kunskap om lagen om offentlig upphandling samt andra relevanta lagar och avtal inom området är detta till en fördel. Som person är du värderingsstyrd, engagerad och har ett prestigelöst förhållningsätt. Du står stadigt i din ledarroll där du tar ditt chefsansvar för att styra och koordinera enheten. Vidare trivs du bra med att arbeta med utvecklingsfrågor där ditt ledarskap präglas av en tydlighet och din förmåga att utgå från ett helhetsperspektiv. Som ledare använder du dig av ett coachande förhållningsätt samt en rak kommunikation för att uppmuntra dina medarbetare och teamet att utvecklas samt hitta nya samarbetsformer. Därutöver är du nyfiken och lyhörd till din medarbetargrupp där ett utvecklingsfokus är en självklarhet för dig och du styr och koordinerar enheten på ett strukturerat sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag från misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer planeras hållas 2024-06-03 samt 2024-06-06 ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Jobba Som Fältsäljare

Sök jobbet som fältsäljare på Impressive Relations för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

8 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Business Development Manager

Magle is growing and we looking for an ambitiousBusiness Development Manager that can strengthen ourBusiness Development team. We are looking for you who have experience fromCDMO activities, pharmaceuticals, and medical devices, and who us keen on identifying new business opportunities, managing client relationships, and contributing to our growth strategy. Key Responsibilities: Identify and develop new business opportunities in the pharmaceutical and medical device sectors, with a focus on expanding our CDMO services. Stakeholder management - maintain and strengthen relationships with existing clients, understanding their needs and providing tailored solutions that enhance client satisfaction and retention. Analyze market trends and competitive landscape to develop strategic plans for entering new markets or expanding in existing ones. Collaborate with cross-functional teams, including R&D, Regulatory Affairs, and Marketing, to develop compelling proposals and presentations for potential clients. Participate in industry conferences and networking events to represent Magle Group and identify potential business leads. Manage the end-to-end sales process from initial contact through contract negotiation and closure, ensuring alignment with the company’s strategic objectives and compliance standards. Prepare regular reports on sales activities, pipeline, and forecasts for senior management. Support the development and execution of strategic partnership agreements and alliances. Provide feedback from the market to the product development and operations teams to help shape future strategies and innovations. Qualifications: Bachelor’s degree in Business Administration, Marketing, Life Sciences, or a related field; an MBA is a plus. Minimum of 3 years of experience in business development, preferably within the pharmaceutical, CDMO, or medical device sectors. Demonstrated track record of successful sales and client management. Strong understanding of the pharmaceutical and medical device industries, including regulatory and market trends. Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills, with the ability to engage and influence stakeholders at all levels. Proven ability to work effectively in a dynamic, team-oriented environment. Willingness to travel as needed to meet business objectives. Strong communication skills Fluent in English both written and oral - additional language such as any Nordic language,French, German and Spanish considered a plus If you find the above position interesting, it is in line with profileand you want to join a company who has interesting journey ahead , we would love to hear from you. We are a value driven organization and we expect you to share our passion to make an impact by making life better, therefore we also look to find a person who not only fit the qualifications but also shares our values and fit our organisation personal wise. In this process we will have an continuous recruitment, please submit your CV and a short cover letter telling us why you find the position interesting. The position is placed at our office in Malmö and will be a full time position. To find out more about us please visit our group webb page. www.maglegroup.com

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sjuksköterska till särskilt boende Jylland samt resurssjuksköterska, HSL 3

Ref: 20240649 Vi söker nu efter en erfaren och självgående sjuksköterska till vårt särskilda boende, Jylland, ett vård-och omsorgsboende i hjärtat av Dammfri, på Ängdalavägen 22. Här finns 56 stycken lägenheter. Vi söker även efter en sjuksköterska till HSL-sektion 3 i avdelningen för särskilt boende inom hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen i Malmö stad, som önskar arbeta resursbaserat på våra sju boenden. Båda tjänsterna erbjuder ett omväxlande arbete med frihet att kunna planera och strukturera arbete självständigt. Möjligheter till kompetensutveckling via professionella nätverk och vidareutbildning till specialistsjuksköterska under arbetstid. Individuellt anpassad introduktion och mentorskap första året, utifrån din kompetens och dina behov. Nyanställda sjuksköterskor erbjuds två dagars demensutbildning. Arbetstiden är förlagd dagtid 07.00 – 15:30 med tjänstgöring var sjätte helg. Inför sommaren och storhelger är vi också intresserade av timanställda. Som timanställd sjuksköterska arbetar du där det finns behov inom sektionens sju särskilda boenden som ligger runt om i Malmö. Vill du veta mer? Se intervju med kollegan Anna eller läs mer om våra boenden samt ditt uppdrag som sjuksköterska i Malmö stad: Alla boenden - Malmö stad (malmo.se) Utveckling, nyfikenhet och närhet till patienterna driver Anna i sitt arbete som sjuksköterska - Malmö stad (malmo.se) Uppdragsbeskrivning leg SSK.pdf (sharepoint.com) Rekryteringen pågår löpande under ansökningstiden, välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Som sjuksköterska ansvarar du för omvårdnaden av patienterna. Det innebär att du självständigt bedömer, planerar och organiserar medicinska - och omvårdnadsinsatser. Du ansvarar för att handleda, utbilda och delegera omvårdnadspersonal. Du arbetar personcentrerat med att involvera patienten i beslut och samarbetar nära anhöriga och teamet kring patienten.  Du samverkar regelbundet med primärvård genom rond utifrån ett patientfokus. Du kommer även att samverka med flera aktörer enligt hälso- och sjukvårdavtalet där landsting, kommun och primärvård ingår för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov. På våra vård-och omsorgsboenden arbetar vi med kvalitetssäkringssystemen BPSD, Senior Alert och Palliativregistret. Vi söker dig som… Är legitimerad sjuksköterska med minst två års arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som är multisjuka och/eller har demenssjukdom samt om du har specialistutbildning inom relevant område. Vi ser gärna att du har god vana av att samarbeta med andra myndigheter och ingå i olika nätverk. För att du ska trivas med uppdraget är du självständig, ansvarsfull, lösningsfokuserad och har ett självklart engagemang och intresse för den äldre patientens hälsa. Vi välkomnar nytänkande och ser stora fördelar med att du aktivt är med och utvecklar verksamheten. Du är flexibel, öppen för nya utmaningar samt har viljan och förmågan att arbeta i team. Du har ett gott bemötande och bidrar till en god arbetsmiljö. Arbetet kräver en god digital kompetens, insikt i gällande lagstiftning, fastställa mål och riktlinjer samt mycket god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift.  För oss är det viktigt att arbeta utifrån Malmö stads värdegrund: Respekt, engagemang och kreativitet. Om arbetsplatsen Särskilt boende är uppdelat i fem sektioner med flera boenden per sektion. Vart du än väljer att jobba är vårt mål att bedriva en så personlig och sömlös hälso- och sjukvård som möjligt med hög kvalitet och närvaro.  Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/  Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen. När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.  Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.   Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur.  Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa!   Läs mer om finskt förvaltningsområde här:  Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundassistent på deltid till Øresundsbron

Om tjänsten Øresundsbron är en unik arbetsplats som bidrar till integration i regionen. Leveransavdelningen har i uppdrag att hantera alla våra kunder före, under och efter resan, och vårt motto är att vi ska leverera en snabb, säker och smidig passage 24 timmar om dygnet. Vi utvecklar ständigt vårt arbetssätt och använder den senaste tekniken. Som kundassistent är du vårt ansikte utåt. Du erbjuder en enastående kundupplevelse i en aktiv miljö där ingen dag är den andra lik, och du har lätt för att anpassa dig efter dagens förlopp. Du arbetar främst med att informera, sälja och ta emot betalning, dirigera trafiken och lösa de problem som kan uppstå - hela tiden med fokus på våra kunder. Du möter pendlare på väg till arbetet på andra sidan sundet, förväntansfulla turister från många europeiska länder, kunder på väg för en avkopplande helg och affärskunder. Arbetsplatsen är öppen alla dagar om året och ditt arbete kan ske både remote från en arbetsstation eller utomhus. Vi förväntar oss att du kan och vill: • Möta kunden och ge god service - helt enkelt ge kunden en enastående upplevelse. • Vara lagspelare som tänker på helheten, samtidigt som du ofta arbetar självständigt. • Ta ansvar inom våra ramar och låta sunt förnuft vara avgörande i kundmötet och det interna samarbetet snarare än detaljer och regler. • Förstå och använda vårt tekniska system, inklusive goda datakunskaper och administrativa förmågor. • Vara noggrann och omtänksam. • God förståelse för både det svenska och danska språket. Du är bra på att uttrycka dig på engelska och det är en fördel om du talar ytterligare språk. Tjänsten som kundassistent är ett konsultuppdrag på deltid via Adecco och inleds med en gedigen introduktion. Då Øresundsbron har öppet 24/7 är arbetsdagarna måndag-söndag. Arbetstiderna är tre skift: dag, eftermiddags- och nattpass. Viktigt att ha i åtanke att man inte alltid kan förlita sig på kollektivtrafiken för transport ut till arbetsplatsen under obekväma arbetstider. Viktigt för tjänsten är: • Du är studerande på minst 50% eller har annan huvudsaklig sysselsättning • Du har minst tre terminer kvar på dina studier • Du kan arbeta cirka 16h per vecka och är även tillgänglig för heltidsarbete inför kommande lov Meriterande för tjänsten är: • Erfarenhet från servicebranschen • Flytande danska eller övriga språk • B – Körkort Om Øresundsbron Vi kan erbjuda En spännande och mångsidig tjänst på en visionär och dynamisk dansk-svensk arbetsplats, som utgör navet i en pulserande region där du är med och påverkar utvecklingen. Vi är 145 medarbetare som jobbar för att Øresundsbron ska vara den bästa vägen till upplevelser och möjligheter på andra sidan Öresund. Våra medarbetare skapar möjligheter till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet, förändringsvilja och öppenhet. Ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att nå våra mål. Och därför är vi på Øresundsbron hjälpsamma brobyggare. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringen vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via [email protected]. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Kundassistent, Kundvärd, Service, Administration, Malmö, Öresundsbron, Adecco

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
GT Nordics söker en Performance Engineer till en tidsbegränsad anställning

Vill du vara med och forma framtiden för hållbar energi? Uniper söker nu en driven Performance engineer med ett stort engagemang för verksamhetsutveckling och samarbete. Anslut dig till ett team där ditt arbete gör skillnad för både miljön och samhället. Här är en möjlighet att vara med på en spännande resa inför energiomställningen. Om detta känns intressant så är denna tjänst något för dig! Hej! Det är vi som är Uniper, ett internationellt energiföretag som driver utvecklingen mot fossilfri elproduktion. Vår framgång bygger på en arbetsplats där människor med olika perspektiv, tankesätt, kompetenser och erfarenheter möts. Vi tror på en arbetsplats där varje människa kan bidra med något värdefullt. Där alla känner sig lika uppskattade och respekterade, oavsett om man arbetar vid våra produktionsanläggningar, kontoret eller hemma. Det är så vi utvecklas som företag och skapar en framtid tillsammans. Vi kallar det för Uniper Way, vår företagskultur. Vi tror att vägen till en hållbar framtid går genom att steg för steg utveckla och förändra, genom att sätta upp mätbara mål som vi uppnår tillsammans. Tror du också på en fossilfri framtid? Följ med oss på vår resa. Energy evolution starts with U! Din roll hos oss GT-Nordics är en kraftverksorganisation med åtta gasturbiner på fyra anläggningar inklusive Öresundsverket i södra Sverige. Vi bidrar vi till svensk försörjningstrygghet genom att leverera el när behovet är som störst. Vi har ett engagerat team som alltid är redo att leverera. GT-Nordics är en del av bolaget Sydkraft Thermal Power AB med anläggningar i Malmö, Karlshamn, Barsebäck och Halmstad. Vi drivs i nära samarbete med övriga gasturbinkraftverk och funktioner inom Uniper koncernen internationellt. Till Sydkraft Thermal Power söker vi nu en Performance engineer med placering på Öresundsverket i Malmö. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under en föräldraledighet med start snarast till och med januari 2026. Vad kommer du jobba med? Tjänsten är ett stöd till verksamheten för att följa upp prestandan på våra kraftverk. Du kommer även jobba med kvalitetsprocesser inom drift och underhåll samt identifiera, samordna, utveckla och driva projekt inom till exempel digitalisering och verksamhetsutveckling. Förutom att vara ett stöd till verksamheten kommer du även att arbeta nationellt och internationellt med våra kollegor från Uniper inom liknande roller. Uniper jobbar med Operational Excellence, vilket inom Uniper härrör från kulturen och metoderna för ständiga förbättringar som till största delen utgår från Lean Management och Six Sigma. Vi strävar efter att optimera verksamheten och tjänsten innefattar att leda arbetet med att ta fram och följa upp nyckeltal för detta. Tjänsten kommer också att vara ett stöd för verksamheten i att ta fram och hålla rutiner och instruktioner inom området uppdaterade i det verksamhetsledningssystem som finns. Arbetet sker i nära samarbete med övriga delar inom GT Nordics samt med de stödfunktioner som finns både inom bolagets stödfunktioner i Sverige samt internationellt. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter Analysera och optimera anläggningarnas effektivitet utifrån ett driftperspektiv för att maximera den kommersiella nyttan av anläggningarna. Utvärdera driftdata och analyserar processflöden för att upptäcka flaskhalsar och ineffektivitet. Utmana etablerade affärsmetoder och strategier för att utveckla ständiga förbättringar och en kultur av bästa praxis. Ansvara för digitaliserings-initiativ för att modernisera och effektivisera processerna inom underhåll och drift. Samarbeta med Underhåll & Drift för att genomföra och övervaka processförbättringar. Implementera energi-effektiviseringslösningar och optimerar processer för att förbättra produktionen. Leda och samordna operativ spetskompetens för att minska otillgänglighet på anläggningar och maximera bästa praxis och resultat i alla operativa skiftlag. Vem vi söker Vi söker dig med ett stort engagemang för verksamhetsutveckling och som är duktig på att samarbeta för att hitta effektiva lösningar för att uppfylla de krav som ställs och som är applicerbara i en driftverksamhet. Du har examen som civilingenjör eller högskoleingenjör och gärna minst ett års operativ erfarenhet av energiproduktion. Du är strukturerad, har en förmåga att samarbeta med olika typer av människor och kan anpassa din kommunikation därefter. Du har lätt för att sätta dig in i olika typer av systemstöd och får saker gjorda. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper som t ex egen drivkraft och att du är strukturerad, kommunikativ, analytisk och samarbetsvillig. Du behöver ha god förmåga att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska. Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bl.a. av regler kring säkerhetsskydd, exportkontroll och nukleär icke-spridning. Vi kommer därför att genomföra säkerhetsprövning av alla våra tjänster och komplettera med registerkontroll för säkerhetsklassade befattningar, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Uniper är en del av samhällskritisk verksamhet i Sverige varför den här befattningen kan omfattas av krigsplacering. Vi erbjuder lön, förmåner och kompetensutveckling Våra anställda är vår viktigaste tillgång. Därför erbjuder vi personalförmåner och arbetsvillkor för att du som anställd ska kunna göra ett bra jobb. Trygghet Att arbeta hos oss ska kännas både utvecklande och tryggt. Vi ser till att alla våra anställda får bra försäkringar och pensionslösningar. Familj Barn är en naturlig del av livet. Vi erbjuder alla anställda med barn extra ekonomiskt stöd under tiden man är föräldraledig. Flexibilitet Det är viktigt med balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder möjlighet till flextid, distansarbete och arbetstidsförkortning. Utveckling Vi gillar innovation och utveckling. Hos oss får du hjälp med bidrag till studier och verktyg som mentorskap och coaching. Hälsa Jobb och hälsa hänger ihop. Vi erbjuder alla anställda företagshälsovård, friskvårdsbidrag, fri medicin, läkarvård samt ett årligt ekonomiskt stöd via ”Uniper-kontot”. Kontakt Vid frågor kontakta: Rekryterande chef, Anna Thunell 072-2066253 Fackliga kontaktpersoner; Magnus Notini, Unionen, 070-655 01 27 Henning Holmberg, Sveriges Ingenjörer, 070-660 12 30

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Svenska kyrkan Malmö söker administratörer

Administratörer till Svenska kyrkan Malmö! Svenska kyrkan Malmö befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Vi formar framtidens kyrka i en snabbt växande storstad med landets yngsta befolkning, där 50% av invånarna är mellan 0–35 år. Utmaningarna i Malmö är stora samtidigt som möjligheterna är många. Med Malmö universitet, Öresundsbron, innovationer inom arkitektur, kultur och företagande, är Malmö en stad i framkant. Här finns också segregation och utanförskap och behovet av livstolkning och växande i tro och tillit är stort. Svenska kyrkan Malmö består av 6 församlingar och 22 kyrkor. Här finns även en kyrkogårdsförvaltning och stödfunktioner såsom HR, IT, ekonomi, kommunikation och fastighet. Sammanlagt är vi ca 500 anställda samt många ideella och förtroendevalda.    Vad innebär tjänsterna? När Svenska kyrkan gick från att vara statskyrka till att bli trossamfundet Svenska kyrkan, kom kyrkan överens med staten om, att i princip behålla samma dokumentationskrav för den kyrkliga delen av verksamheten som för begravningsverksamheten (som Svenska kyrkan utför på statens uppdrag). Diarieföring och arkiv syftar bl.a. till att skapa möjlighet för framtida forskning, utöver att hålla ordning och skapa sökbarhet internt. Arkivhanteringen styrs i Lagen om Svenska kyrkan, Begravningslagen, Kyrkoordningen och Kyrkans bestämmelser. Vi följer en detaljerad Dokumenthanteringsplan som är verksamhetstyrd i sina olika delar. Till Kyrkogårdsförvaltningen och till Verksamhetsstöd söker vi två administratörer som i huvudsak ska ha ansvar för diarieföring och arkiv. Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra en projektanställning. Båda tjänsterna är på heltid. Vi tänker att de två tjänsterna ska arbetsväxla och jobba ihop, så att man kan hjälpa varandra och gå in för varandra vid ledighet etc. En tjänst kommer att ha sin huvudsakliga arbetsplats på Kyrkogårdsförvaltningens kontor vid Sallerupsvägen på Östra kyrkogården och den andra på Verksamhetsstöd, som sitter i del av S:t Mikaels församlingshus vid Lindeborgs torg, ett stenkast från Hyllie.  Vem är du? Vi söker dig som gillar ordning och reda, att ordna och systematisera. Om du är utbildad Arkivarie är det meriterande. Vi ser också gärna att du har ett IT-intresse. Krav för tjänsterna: - Erfarenhet av administrativt arbete - IT-vana - Flytande svenska i både tal och skrift  Meriterande: - Utbildad Arkivarie - Arbetat i Public 360 Om tjänsterna Anställningsform: 1 tillsvidare samt en projektanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-06-02 Våra förmåner är bland annat friskvårdsbidrag, flextid och erbjudande om lunchförmån. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar ej emot ansökningar via mail eller brev. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Avgift och hyresförvaltare

Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan? Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Hos Nabo vill vi vara modiga och engagerade. Vi jobbar mot tydliga mål och driver vår egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara våra medarbetares höjdpunkt i karriären. Om tjänsten Vi befinner oss mitt i en spännande tillväxtresa och rekryterar därför nya kollegor till vårt team med Avgift och hyresförvaltare med placeringsorti Malmö eller Stockholm. Som Avgift och hyresförvaltare har du kundansvar för flera bostadsrättsföreningar och stöttar styrelser och medlemmar i frågor som rör ekonomi och administration. Det är en bred roll och dina arbetsuppgifterkommer exempelvis vara att: Hantera kundärenden gällande lägenhetsregister, köhantering och avtal gällandeparkering och lokalhyresgäster. Supportera kunder i Nabos portal och digitala arbetssätt. Supportera kunder över telefon och mail. Ansvara för avisering och fakturering. Arbeta med kundnöjdhet och vara ansiktet utåt för Nabos tjänster. Administrativa uppgifter kopplat till dina ansvarsområden. Vid behov deltar du på styrelsemöten och stöttar styrelsemedlemmars arbete. Dina tidigare erfarenheter I den här rekryteringen lägger vi störst vikt vid i dina personliga egenskaper och vilja att utvecklas. På Nabo är vi många experter inom bostadsrättsförvaltning och därför förväntar vi oss inte att du har tidigare erfarenhet från branschen. Det kommer vi kunna lära dig på plats. Vi ser att du som söker har erfarenhet service och administration där du med fördel har drivit och utvecklat egna kundrelationer. Vi ser också att du har en god systemvana och ett intresse för digitala arbetssätt. Eftersom du arbetar med att ge support över telefon/mail ser vi att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter Erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar Tidigare erfarenhet av att arbeta med avisering och/eller fakturering Personliga egenskaper Noggrann Serviceinriktad Kommunikativ Nyfiken Ansvarstagande Lösningsorienterad Relationsskapande Så ansöker du Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna Leon Olofsson, Talent Partner på Nabo. Placeringsort Malmö eller Stockholm

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Telefonförsäljare till välkända varumärken

Om UNIQ Dialog Din nya arbetsplats för inspiration, tillväxt och framgång. År 2007 slog UNIQ Dialog upp sina dörrar, och sedan dess har vi format oss till att bli en ledande kraft i Malmö, en plats där ungdomar tar sina första, förtroendefulla steg in i arbetslivet. Sedan starten har vi äran att ha blivit utsedda till "Årets Jobbkomet" i Malmö, ett erkännande av vår passion för att odla talanger och skapa framtida ledare. Vår styrka har också belönats med en plats på Veckans Affärers prestigefyllda lista över Sveriges 442 superföretag, vilket tydligt visar vår dedikation och hängivenhet att vara de bästa inom vårt område. Vi är stolta över att ha mottagit Gasellpriset tre år i rad, vilket ytterligare bekräftar vårt engagemang för tillväxt och innovation. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en familj som delar en gemensam vision. Som medlemmar i branschföreningen Kontakta, är vi engagerade i att främja utvecklingen av högkvalitativ och seriös distansförsäljning. Vi samarbetar aktivt med föreningen för att fördjupa vårt engagemang och bidra till att höja branschstandarderna. På UNIQ Dialog är vi ivriga efter att fortsätta växa, lära och uppnå tillsammans. Ta steget in i en värld av möjligheter, och bli en del av vår framgångsrika resa. Steg för steg mot försäljningstoppen Är du ny inom försäljning över telefon eller vill du ta dina försäljningsfärdigheter till nästa nivå? Då har du kommit rätt! Här på UNIQ Dialog får du stöd av våra kunniga och erfarna coacher som hjälper dig att bli bäst på det vi gör. Vad vi vill se från dig? En positiv inställning, massor av energi och viljan att ge allt. Vi tar hand om resten och ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Så, är du redo att växa med oss? Din spännande resa inom försäljning börjar här! Passar du in hos oss? - Du är en mästare på svenska i tal och skrift - Du gillar utmaningar och älskar tanken på att din insats bestämmer din lön - Du är en energibomb, alltid på G och vet hur man kommunicerar effektivt - Du siktar alltid högt, har en tävlingsinstinkt och älskar att nå dina mål - Du förstår att framgång tar tid och är beredd att visa både tålamod och envishet för att utvecklas Här är vårt erbjudande till dig: - Omfattande produkt- och säljutbildningar för att du ska bli en expert inom området - Daglig coachning och stöd för att du ska nå din fulla potential - En fartfylld och dynamisk arbetsplats där du utmanas och får möjlighet att växa - Spännande utvecklingsmöjligheter som hjälper dig att bygga din karriär inom försäljning - Inspirerande tävlingar som ger dig chansen att belönas för ditt hårda arbete - Trygghet genom kollektivavtal som värnar om dina rättigheter och förmåner - Möjligheten att arbeta med välkända varumärken och skapa starka relationer - Bekväm och gratis parkering precis utanför kontoret för en smidig pendling - Vårt fulla engagemang för att stötta din framgång och personliga utveckling - Ett team av likasinnade personer som delar din entusiasm och passion för försäljning Jobba heltid och väx med oss Arbetstider: Heltid, måndag till fredag, kl. 08:00-17:00 Lön: Fast timlön + provision Anställningsform: Tillsvidareanställning med en initial provanställning på 6 månader Vi strävar alltid efter att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll hos oss. Vi tror på en öppen och ärlig dialog med högt i tak. Genom att skapa ett sammanhållet och positivt team bygger vi grunden för framgång. Ta steget till nästa nivå och ansök redan idag! Vi ser fram emot att träffa dig och välkomna dig till vårt team!

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024