Automationsingenjör till TePe i Malmö

TePe är ett expansivt och globalt företag med huvudkontor och produktion i Malmö. Med utgångspunkt i vår vision om munhälsa för alla, skapar vi produkter som bidrar till friska leenden världen över. På TePe får du möjlighet att påverka och vara med från idé till driftsatt utrustning. All teknikutveckling sker i Malmö och du behövs för att vara del av och säkerställa våra tekniska investeringar. Detta är en drömplats för dig som vill vara nära såväl produktion som utveckling. TePe växer och behöver förstärkning inom automation. Vill du jobba med teknikutveckling och påverka morgondagens produktionslösningar? Som automationsingenjör på TePe är du en del av utvecklingsprojekten, från idégenerering till driftsatt maskin. Vi utvecklar såväl små, snabba specialmaskiner med servostyrning som hela produktionslinjer med delvis inköpta maskiner där robotar spelar en central roll. Produktion och teknikutveckling finns inhouse vilket ger en unik och inspirerande daglig närhet till verksamheten.Dina arbetsuppgifterDu arbetar framförallt i projektform och ansvarar för att utforma, implementera och dokumentera styrsystem för nya produktionsmaskiner och produktionslinjer till vår egen produktion, men även att genomföra förändringar och förbättringar i befintliga styrsystem och maskiner. Du rapporterar till Manager Automation & Electronics och blir en del av vår automationsgrupp som samlar automationsingenjörer, elkonstruktörer och industrielektriker. Teamet ansvarar för elkonstruktion, installation och driftsättning och arbetar med programmering av PLC, robot, servo och säkerhet likaväl som HMI, vision och datainsamling. Automationsgruppen är del av ett större team med ca 25 medarbetare som arbetar med teknikutveckling. I projekten samarbetar du med projektledare, mekanikkonstruktör, elkonstruktör och testingenjör för att hitta de bästa tekniska lösningarna.KvalifikationerVi söker dig som har en ingenjörsexamen med inriktning mot automation eller motsvarande och ett antal års arbetserfarenhet som automationsingenjör med goda kunskaper i PLC-programmering och erfarenhet av både robot och servo. Du har erfarenhet av programmering och driftsättning för tillverkningsindustri och känner dig bekväm med programmering i strukturerad text. Du har goda kunskaper inom elektronik och elektriska system, grundläggande kunskaper inom något högnivåspråk är meriterande. För att lyckas i rollen tror vi att du är en initiativrik och lösningsorienterad person med stort intresse för teknik. Du är nyfiken, nytänkande och kreativ i ditt problemlösande men också tålmodig med en förståelse för riskminimering och säkerhetstänk. Du trivs i en föränderlig miljö där du kan lära dig nya saker och att ta initiativ, ansvar samt att självständigt planera och driva ditt arbete är naturligt för dig. Vi värdesätter din samarbets- och kommunikationsförmåga högt. Du har lätt för att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift och du bygger goda och långsiktiga relationer. Du trivs i en miljö som är kompetent, lyhörd, nyfiken, prestigelös och utforskande där idéer tas fram gemensamt.Vår produktion växer och utvecklas snabbt, att kontinuerligt utveckla även våra processer och arbetsmetoder är en nödvändighet. Det är därför viktigt att du vill påverka och bidra till vår gemensamma utveckling.KontaktFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jörgen Björkman, 0739-80 83 95. Vi arbetar med ett löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Hjullastarförare för sommaruppdrag

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker för vår kunds räkning två erfarna hjullastarförare för uppdrag på återvinningscentral i Malmö under juni, juli och augusti. Som hjullastarförare behöver du vara bekväm med att hantera ditt fordon och vara en van förare. Du kommer att jobba med att lasta, lossa och förflytta olika typer av material så som exempelvis, papp, plast, järn och metall. Detta arbete kräver en person som är ordningsam och kan arbeta självständigt. Du som söker behöver vidare vara ansvarstagande, punktlig samt serviceinriktad som person. Det kan förekomma tungt arbete så du behöver också ha god fysisk förmåga. Det är viktigt att du uttrycker dig obehindrat i svenska språket för kommunikation med kollegor samt kunder. Krav: Förarbevis för hjullastare Erfarenhet av att köra hjullastare Arbetssam med bra fysik Obehindrad svenska i tal Kan arbeta obehindrat under perioden v.24-33 (10 juni -16 augusti) Arbetstiden är måndag - fredag kl.7.00-16.00. Lön - Enligt avtal Tjänsten är en sommarinhyrning till vår kund där du blir anställd av oss på PIKE Personal. För rätt person kan det finnas chans till förlängt arbete. Är du intresserad? Varmt välkommen in med din ansökan idag! PIKE Personal verkar som en extern HR-partner där vi bistår våra kunder med personallösningar. Vi arbetar med rekrytering och personaluthyrning för såväl tjänstemän som kollektivpersonal- från kontor till produktion. PIKE Personal har lokal förankring, och våra kunder är främst aktörer inom logistik och industrinäringen i Öresundsregionen.

17 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Utvecklingssekreterare

Ref: 20241028 Arbetsuppgifter Brinner du för att hitta innovativa lösningar som kan utveckla en organisation framåt? Är du samtidigt en hejare på administration, kommunikation och som triggas av att skapa kreativa sätt att arbeta med uppföljning? Är svaret ja på dessa frågor kan du bli vår nya vikarierande utvecklingssekreterare på avdelningen för stöd, assistans och daglig verksamhet! Som utvecklingssekreterare är du direkt underställd en avdelningschef. I rollen som utvecklingssekreterare fungerar du som ett strategiskt och administrativt stöd till avdelningschefen. Du har en navigerande roll där du samordnar och säkrar upp processer på flera nivåer gentemot chefer och andra avdelningar, bland annat driver du delar av avdelningens utvecklingsarbete i nära samarbete med avdelningschefen. Det administrativa arbetet består bland annat av mötesplanering och sekreterarskap för avdelningens ledningsgrupp och andra avdelnings- och förvaltningsövergripande möteskonstellationer. Utöver detta innebär tjänsten diverse punktinsatser såsom utredningsarbete och besvarande av remisser. En annan viktig del i ditt arbete är målarbetet för avdelningen. Din roll är att samordna avdelningens målarbete genom hela processen – från planering till uppföljning och utvärdering. Arbetet sker i nära samarbete med avdelningschefen. Kvalifikationer Vi söker dig som har examen från samhällsvetenskaplig universitets-/högskoleutbildning eller annan universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha kompetens inom att kunna att skriva rapporter, beslutsunderlag och presentationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation. Det är önskvärt att du har erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete och av att samordna styr- och ledningsprocesser. Vidare ser vi det som en fördel om du har erfarenhet av ha arbetat med verksamhetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är analytisk, självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god arbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper. Med enkelhet designar du tilltalande och tillgängliga presentationer och är bekväm i att arbeta i olika IT-baserade verksamhetssystem och i Office-paketet. Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Du har även lätt för att ta till dig ny information, samla information för ett ordentligt beslutsunderlag, samt en förmåga att dela med dig av kunskap och erfarenheter som organisationen kan ha nytta av. Om arbetsplatsen Avdelning stöd, assistans och daglig verksamhet består av fem enhetschefer (andra linjen chefer) samt en avdelningschef som arbetar med flertalet inspirerande och värdefulla insatser enligt LSS och SoL, daglig verksamhet, personlig assistans, ledsagarservice, avlösarservie och kontaktpersonsverksamheten.  Avdelningen präglas av mycket energi, framåtsträvande och en vilja av ett prestigelöst och givande tillsammansarbete. Skrattet och glädjen är närvarande och ger oss den energi som behövs för att skapa en god och hållbar arbetsmiljö. Vi är inte rädda för att lyfta på varje sten för att utveckla verksamheten och uppnå högsta kvalitet.  I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare, kontaktperson,  avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: 1 års vikariat, 240819-250831 Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Övrigt I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal samt att alla erforderliga beslut tas. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Tactical Buyer to J2 Sourcing

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Since 2004, J2 Sourcing has been supporting many leading OEM’s and Contract Manufacturers, throughout Europe and the world, with Semiconductors and Supply Chain Solutions. We aim to support every industry segment with tailor-made solutions to achieve efficiency in the supply chain, while adhering to strict quality standards and providing excellent customer service. We are approx. 100 employees and 30 nationalities. Do you  have a genuine passion for business with a true customer focus? Then this opportunity is for you. Welcome to create flow with J2 Sourcing. We are on an exciting journey and ready to welcome another colleague to the team. To be successful in this role, we believe you are an adventurous and self-motivated professional with a strong service mind skillset, who also think about or consider things in a new and creative way. Your Knowledge and Skills: Bachelor’s Degree in Business administration and/ or professional work experience within procurement Superb collaboration, troubleshooting and problem-solving skills Capacity to multitask in a fast-paced environment Flair for customer service Excellent written and verbal communication skills in English Hands-on ERP experience and superb command in MS Office Your Offer You will be working in one of our dynamic customer business units and your main responsibilities will include: Enter or modify purchase requisitions and purchase orders Place approved purchase orders with selected vendors Review open PO reports, check order status, modify quantities or due dates Follow up on deliveries and resolving of any deviations Monitoring and reporting customer KPI Updating customers regarding their orders Evaluate quality of suppliers Negotiation of pricing, quantity, and delivery schedules Maintaining relationships with existing suppliers to ensure a high service level Other administrative tasks relevant for the position This is a full-time position based at our Malmö HQ. You will receive a competitive compensation package, including benefits at work, as well as for health and financial security. This is us We have a strong value-based culture, and we offer a place to professionally grow together with highly professional colleagues that are passionate about their work. We live by our motto; to reimagine. We are committed to always question what has previously been considered as unthinkable. To find new solutions to old problems. To challenge both our own, our customers and our stakeholders’ perception of what sourcing really is about. Our mission is creating flow - today, tomorrow, together. Application Process Apply by clicking the link. Interviews will be conducted throughout the process so welcome with your application already today. Final day to submit your application is June 16th, 2024. For questions regarding the position and the process, you are very welcome to reach out to Marcus Engblad, SHRBP at [email protected] . Welcome to J2 Sourcing. We’re looking forward to hearing from you.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Förstelärare F-3 i SvA till Kryddgårdsskolan

Ref: 20241098 Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som förstelärare för F-3 på Kryddgårdsskolan! Du kommer att ingå i ett team av lärare som arbetar tillsammans i en årskurs där ni tillsammans planerar och ansvarar för elevernas utbildning och utveckling samt beslutar om eventuella behov av till exempel ämnesintegrering. Ert fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en trygg och tillitsfull miljö. Du kommer att undervisa elever i grundskolans åk F-3 där du utbildar och stöttar eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. Du utmanar elever att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. Vi prioriterar tvålärarskap på lektioner i Sv/SvA och matematik. Huvuddelen av ditt uppdrag som förstelärare är undervisning med tillhörande uppgifter i F-3. Vilken årkurs som blir aktuell beror på verksamhetens behov. Din undervisning är baserad på forskning och beprövad erfarenhet och du drivs av att få utveckla undervisning tillsammans med andra kollegor. Våra åtaganden inom Sv/SvA och matematik har sin utgångspunkt i språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt och du kommer att ha en viktig roll att utveckla det arbetet tillsammans med förstelärarkollegor och specialpedagoger. Inför nästa läsår kommer vi fördjupa vårt åtagande med att ha särskilt fokus på läsning i alla ämnen. På Kryddgårdsskolan arbetar sju förstelärare med att leda ämnesgrupper i Sv/SvA och matematik där lärarna tillsammans driver det kollegiala lärandet inom ämnena. Vi arbetar undervisningsnära med att utveckla vår praktik tillsammans där språkutveckling står i fokus. Som förstelärare är du också aktiv i planering och genomförande av fortbildningsinsatser kopplade till vårt systematiska kvalitetsarbete samt arbetar med handledning av skolans lärare. Kryddgårdsskolan är en trygg och stabil skola med stort utvecklingsfokus och där våra elever är i centrum. Vårt systematiska kvalitetsarbete präglas av undervisningsnära frågor och drivs av skolledning, förstelärare och elevhälsan i samarbete. I ditt uppdrag ingår det att vara mentor för några elever. I din roll som mentor har du ett specifikt ansvar över en grupp elever som du därigenom får möjligheten att följa närmre i deras studieutveckling och personliga mognad. Som mentor informerar och håller du elevens vårdnadshavare underrättade om elevens studieutveckling genom regelbundna utvecklingssamtal.  Kvalifikationer Du som söker är legitimerad lärare med behörighet för undervisning mot årskurs F-3 där behörighet i svenska som andraspråk är ett krav, men vi ser gärna att du är behörig även i svenska och något mer ämne. Du har en god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och kan på ett effektivt sätt använda dem i ditt dagliga arbete.  För att vara aktuell för uppdraget som förstelärare ska du, genom dokumentation, kunna redovisa för minst fyra års väl vitsordat arbete efter examen med undervisning inom ramen för en eller flera anställningar inom skolväsendet. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att handleda andra lärare eller driva pedagogiska utvecklingsprocesser. Har du erfarenhet av att leda andra i språkutveckling, tidig läs- och skrivutveckling eller läsning ser vi det som särskilt meriterande. Utifrån evidensbaserad forskning kan du utveckla ditt arbete och med en god kännedom och vana arbetar du effektivt med relevanta digitala verktyg. Självklart har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med våra elever, deras vårdnadshavare och alla dina kollegor på skolan. Välkommen med din ansökan!  Om arbetsplatsen I Malmös östra delar i de grönskande områdena mellan Cronhielmsparken och Östra kyrkogården ligger Kryddgårdsskolan och hos oss går ca. 350 elever i årskurserna F-6. Språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt genomsyrar all vår undervisning, både i skola och på fritidshemmet. Vår undervisning präglas av tydliga språkliga mål, kontextrikedom, interaktion och stöttning. Vi har stort fokus på att utveckla våra elevers förmågor inom läsa, skriva och räkna och vårt läsfrämjande arbete innefattar bland annat ett nära samarbete med vårt skolbibliotek. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2024-08-08 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Stödassistenter & Stödpedagoger Dag eller Vaken natt till helgvistelse LSS

Ref: 20240711 Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår det att aktivera och handleda personer med autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning under deras lägervistelse. Du förväntas delta i det vardagliga arbetet tillsammans med övrig personal, omvårdnadsuppgifter kan förekomma. Tillsammans med övriga medarbetare ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av aktiviteterna och verksamheten i övrigt. Det stöd och den service som ges ska vara grundat på respekt för brukarens självbestämmande och integritet. Stödet ska ges på ett sådant sätt att det stärker brukarens tilltro till sin egen förmåga. Uppgifterna utförs utifrån brukarens delaktighet, självbestämmande och helhetssyn. Som medarbetare dag är man på plats på gården från fredag till söndag och arbetar dag- och/eller kväll varannan helg samt mötestider dagtid och kvällar i veckan enligt schema under höst- och vårtermin.  Som medarbetare natt är man på plats på gården 4 nätter i månaden (arbete varannan helg 2 nätter) samt mötestider dagtid och kvällstid i veckan enligt schema under höst och vårterminen. Som vaken nattpersonal är du ensam i tjänst under natten, men har tillgång till stöd från sovande personal i huset utifrån behov. För perioden då sommarkollo är i gång gäller särskilt schemaupplägg. Kvalifikationer Stödpedagog: Eftergymnasial utbildning som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 hp. Utbildningen ska ha en tydlig inriktning mot funktionshinderområdet och/eller det beteendevetenskapliga området. Stödassistent: Gymnasieprogram med yrkesexamen från vård och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Har du erfarenhet av att arbeta med personer med autism och/eller tydliggörande pedagogik, minst 1 år, är det meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS/kollo/lägervistelse är meriterande samt B-Körkort för manuell växellåda. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och har stort tålamod.  Vi söker dig som eventuellt har en deltidsanställning i Malmö stad och som önskar öka din sysselsättningsgrad genom att tjänstgöra två extra helger i månaden. Vi söker även efter nya medarbetare som ser detta uppdrag som ett spännande komplement till annan sysselsättning på arbetsmarknaden/utbildning. Urvalet kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan till detta spännande uppdrag! Om arbetsplatsen Funktionsstödsförvaltningen erbjuder helgläger för barn och ungdomar mellan 8-23 år. Du kommer att arbeta med målgruppen barn/ungdomar med autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Insatsen korttidsvistelse enligt LSS i form av helgläger ska bidra till goda levnadsvillkor. Syftet med insatsen är social utveckling, meningsfulla aktiviteter och miljöombyte för den enskilde, men kan även fungera som en avlastning för anhöriga. Verksamheten bedrivs på gårdar i natursköna miljöer i Skåne. Under helgen erbjuds deltagarna möjlighet att träffa kompisar, göra roliga aktiviteter samt att åka på spännande utflykter i närområdet. Vi anordnar läger varje helg, fredag till söndag. Verksamheten kommer att bestå av 5-8 medarbetare per grupp av 6-8 brukare. Gruppen arbetar tätt tillsammans med varandra under hela terminen. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Antal tjänster: 15 dagtjänster och 4 natt-tjänster Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Dag 35% med Tjänstgöring fredag-söndag, varannan helg samt mötestider i veckorna eller efter annan överenskommelse under höst- och vårtermin alternativt Natt 35% med tjänstgöring sammanlagt 4 nätter i månaden, fredag-söndag varannan helg samt mötestider i veckorna eller efter annan överenskommelse. För perioden då sommarkollo är i gång gäller särskilt schemaupplägg. Tillträde: 27/8 2024 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor som specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Kom och bli en del av Sveriges trendigaste företag lön inom 24 tim

VÄLKOMMEN TILL FAMILJEN! På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM. ALC Servitör / servitris / hovmästare/bankett alla tjänster OBS erfarenhet krävs Jobba när du vill, som du vill (ish) Betalda resor till och från jobbet när restiden är mer än 30 min Kontinuerlig utbildning inom mat, dryck och service Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte tjafsa om sånt som är självklart Börja jobba direkt efter intervju Löpande löneutbetalningar hela månaden , vem vill vänta till 25? Vi ser att du har en annan huvudsysselsättning FLEXIBEL LÖN Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat – och möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? OM OSS FRAM är Sveriges fräschaste bemannings- och utbildningsföretag inom hotell och restaurang. Vi är ett familjeföretag som drivs av att göra besöksnäringen till en bättre plats och vi lägger stort fokus på att vår personal ska må bra. Som anställd på FRAM arbetar du ute hos våra kunder, som består av en uppsjö av hotellkedjor, arenor, banketter, företagsrestauranger, barer, fine dining och bättre à la carte krogar. Självklart anslutna till kollektivavtal via både Almega och Visita.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
CE-marking Quality Control Engineer

Nipromec Group is an international consulting and engineering company founded in 2003. We offer design and consulting services for multiple industries with emphasis on energy and construction. Nipromec offices in Finland are located in Rauma, Turku, Tampere and Helsinki. Nipromec Group also has offices in Malmö (Sweden), Erlangen (Germany), Bristol and London in the United Kingdom. We are now looking for a CE-marking Quality Control Engineer for a project in Lund, Sweden for our client ESS. The European Spallation Source (ESS) is a European Research Infrastructure Consortium (ERIC). The European Spallation Source is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. The facility design and construction include the most powerful linear proton accelerator ever built. The vision is to build and operate the world’s most powerful neutron source, enabling scientific breakthroughs in research related to materials, energy, health and the environment, and addressing some of the most important societal challenges of our time. The position is scheduled to start as soon as possible, taking into account notice period. The estimated duration of the project is 12 months with the possibility of extension. Please note that this job requires 100% on-site presence in the office in Lund, Sweden. As a CE-marking Quality Control Engineer main tasks include: • Witness tests, controls and inspections carried out on the related equipment. • Perform reviews throughout the design, manufacturing and installation workflow. • Interpret requirements from the technical/control regulations for equipment in the plant. • Execute specific inspections on materials, equipment and construction/installation activities on site. • Check conformity with the Project Quality Plan, obtain relevant documentation, check procedures and equipment to be used in tests, controls and inspections, manage documents certifying tests, controls and inspections. • Participate in FAT & SAT testing. • Perform inspection of installed equipment with specific focus on legal compliance and safety. We expect: • Engineering degree in a relevant field or an equivalent education and relevant work experience. • Fluency in both written and spoken English is required. • 5 years of experience working with equipment compliance and CE marking. • Knowledge and understanding of relevant directives and in particular Directives 2006/42/EC (MD), 2014/35/EU (LVD) and 2014/68/EU (PED) are required. • Experience in CE-marking of equipment according to the above-mentioned directives. • Experience in performing risk assessments, compiling technical documentation. • Knowledge in the production of user documentation/instruction is merited. • Proficient user of MS Office. Who are we looking for: • Is structured and has an organized approach towards work, being able to set priorities and plan tasks with results in mind. • Is organized, thorough and has attention to details. • Excellent communication and coordination skills to work effectively within the team and with external groups. • Effective technical communication (verbal and written) skills with proven ability to present to variating technical backgrounds. For more information please contact Nipromec Group HR & Recruiting Administrator Rania Salman. E-mail: [email protected] Telephone number: +46 (0)76-630 59 00 The position will be filled as soon as suitable candidate is found, so apply this position immediately. Please note that by applying you agree that your data is handled according to our recruitment register procedure. Finnish Nipromec Group consists of Nipromec Oy Ltd, Nipromec UK Ltd, N-Pro Resources Oy Ltd, Nipromec GmbH, Nipromec Sweden Ab, Nipromec EP and Nipromec Site Services units. Nipromec Group is audited and certified by Bureau Veritas and holds the ISO 9001/14001 and ISO 45001 certificates. 2020 Nipromec Group turnover was 19 million Euros. For more information please visit www.nipromec.com.

17 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Processmekaniker - Uppvärmningspanna

Om tjänsten Nu söker vi tillsammans med en av våra kunder i Malmö efter en processmekaniker! Verksamheten är en av Europas största tak och tätskiktsföretag, på deras produktionsenhet i Malmö tillverkar de olika sorters tak och underlagspapp. Du kommer huvudsakligen att arbeta med daglig övervakning, felsökning av fabrikens eldningspanna med kringutrustning, tryck/kul kompressorer och fabrikens processdel. Arbetsområdena i tjänsten är väldigt bred och arbete med pumpar, ventiler, rörsystem, uppblandningssystem, uppvärmningspannor är förekommande. Arbetet är förlagt på dagtid, (jour och skiftarbete kan förekomma). Start snarast eller enligt överenskommelse. Din profil För att trivas i rollen tror vi att du som söker är en nyfiken person som gillar felsökning och problemlösning. Du är en lagspelare som trivs av att i arbeta i team där man hjälps åt, samtidigt som du klarar att jobba självständigt. Det är en fördel om du har industriell bakgrund, och erfarenhet av processer, system samt har lift och Truckkort. Det är meriterande om du har förståelse för elarbeten, pneumatik och hetoljepannor. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av reningsverk eller värmeverk. Har du dessutom pannoperatörscertifikat är det väl meriterande. I övrigt är du i bra fysisk form då det förekommer tunga lyft. Du är kunnig i svenska språket då kommunikation, säkerhet och att förstå instruktioner är viktigt. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tactical Buyer to J2 Sourcing

Since 2004, J2 Sourcing has been supporting many leading OEM’s and Contract Manufacturers, throughout Europe and the world, with Semiconductors and Supply Chain Solutions. We aim to support every industry segment with tailor-made solutions to achieve efficiency in the supply chain, while adhering to strict quality standards and providing excellent customer service. We are approx. 100 employees and 30 nationalities.Do you have a genuine passion for business with a true customer focus? Then this opportunity is for you. Welcome to create flow with J2 Sourcing. We are on an exciting journey and ready to welcome another colleague to the team. To be successful in this role, we believe you are an adventurous and self-motivated professional with a strong service mind skillset, who also think about or consider things in a new and creative way. Your Knowledge and Skills: Bachelor’s Degree in Business administration and/ or professional work experience within procurement Superb collaboration, troubleshooting and problem-solving skills Capacity to multitask in a fast-paced environment Flair for customer service Excellent written and verbal communication skills in English Hands-on ERP experience and superb command in MS Office Your OfferYou will be working in one of our dynamic customer business units and your main responsibilities will include: Enter or modify purchase requisitions and purchase orders Place approved purchase orders with selected vendors Review open PO reports, check order status, modify quantities or due dates Follow up on deliveries and resolving of any deviations Monitoring and reporting customer KPI Updating customers regarding their orders Evaluate quality of suppliers Negotiation of pricing, quantity, and delivery schedules Maintaining relationships with existing suppliers to ensure a high service level Other administrative tasks relevant for the position This is a full-time position based at our Malmö HQ. You will receive a competitive compensation package, including benefits at work, as well as for health and financial security. This is us We have a strong value-based culture, and we offer a place to professionally grow together with highly professional colleagues that are passionate about their work. We live by our motto; to reimagine. We are committed to always question what has previously been considered as unthinkable. To find new solutions to old problems. To challenge both our own, our customers and our stakeholders’ perception of what sourcing really is about. Our mission is creating flow - today, tomorrow, together. Application Process Apply by clicking the link. Interviews will be conducted throughout the process so welcome with your application already today. Final day to submit your application is June16th, 2024. For questions regarding the position and the process, you are very welcome to reach out to Marcus Engblad, SHRBP at [email protected] . Welcome to J2 Sourcing. We’re looking forward to hearing from you.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024