TYSKTALANDE KUNDTJÄNSTMEDARBETARE TILL ELFA I MALMÖ Vill du vara en del av ett engagerat kundtjänstteam och brinner för hög service, stort kundfokus och har ett intresse för förvaringslösningar? Då kanske vi har din nästa utmaning! ARBETSUPPGIFTER Som Kundtjänstmedarbetare hos Elfa intar du en central roll i vår internationella kundtjänst. Du kommer att hantera försäljning och orderregistrering, främst mot våra exportkunder, men även mot svenska kunder. Du ansvarar för att besvara inkommande frågor från Elfas kunder via mejl och telefon. I din roll är du en viktig del av vårt långsiktiga utvecklingsarbete, där du bidrar till att förbättra processer, rutiner och verktyg för att stärka vårt team och nå våra gemensamma försäljningsmål. Därutöver administrerar du i olika affärssystem samt Excel. Dina arbetsuppgifter kommer att variera, men de huvudsakliga ansvarsområdena inkluderar att: · Registrera och administrera beställningar från kunder. · Säkerställa att leveranser sker i tid och att kunderna får den information de behöver. · Bereda offerter för kunder, både internationellt och lokalt. · Besvara inkommande frågor via telefon och e-post, med fokus på att ge snabb och professionell service. · Aktivt delta i utvecklingsarbetet och arbeta mot uppsatta försäljningsmål. · Arbeta med kunduppföljning och aktivt söka nya affärsmöjligheter. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som Kundtjänstmedarbetare är du en lagspelare som klarar av att jobba självständigt och värdesätter hög service. Du gillar problemlösning och är en kommunikativ person som kan anpassa dig efter olika situationer och människor. Viktiga kvalifikationer för tjänsten: · Erfarenhet av servicearbete, gärna inom detaljhandeln eller byggbranschen. · Vana av att arbeta i affärssystem och Excel. · Flytande i både tyska och engelska, både muntligt och skriftligt. · Franska i tal och skrift är meriterande. · Kunskaper i danska är ett plus. · God laganda och förmågan att kommunicera effektivt och tydligt med både kunder och kollegor. OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag, och du arbetar i ett härligt team på Elfas huvudkontor i Malmö. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!
Why we will love you • You understand the unique needs of e-commerce SEO and don’t shy from exciting challenges, such as boosting the organic visibility of the IKEA brand in 40+ markets. • You have an advanced understanding of how SEO intersects with related fields as UX, SEM, Web Development, and Content Marketing. • You have experience forming, pitching, and implementing competitive strategies based on SEO research and digital trends. • You know how to optimize for search intent and user journey, approaching all assignments with a ‘customer-first mindset. • You employ a data-backed and analytical approach to identifying opportunities and resolving website issues, and you’re used to reporting on key SEO metrics. • Your knowledge of how to optimize for essential ranking factors is comprehensive, from schema markup to backlinks acquisition and local search. • You’re thoroughly familiar with SEO and Web Analytics tools such as Google Search Console, Google Analytics, SEMrush, BrightEdge, Majestic, Deepcrawl, Screaming Frog, and Excel. • Your command of written and spoken English is exceptional, allowing you to communicate complex topics in multi-national environments. What you'll be doing day to day • You’ll be a results-driven collaborator whose combination of creative thinking and technical skills will see you successfully optimize one of the world’s most visited websites. • Approach SEO with a global mindset that considers the unique needs and challenges of optimizing IKEA.com in multiple markets. • Collaborate closely with product and content teams to ensure SEO essentials are incorporated into the earliest stages of planning. • Contribute to awareness and knowledge of SEO across the organization. • Ensure search-friendly optimization of digital ventures and growth strategies, such as the transition to omnichannel experiences and the development of new digital products. • Strengthen IKEA’s digital reach, allowing IKEA to meet target audiences at every stage of their searcher journey. • Audit, identify and resolve technical SEO issues and bugs. • Test scalable methods of optimizing content and resolving technical issues through effective usage of data sources and experimentation. • Partner with Content Assignors, PR, Local SEOs, Merchandisers, Product Owners, and Communicators, providing search behavior insights, keyword research, and SEO best practices. • Communicate and collaborate with vendors for optimal utilization of procured tools. • Monitor performance and analyze data in the context of seasonality, world events, user behavior, algorithm updates, industry trends, and website updates. • You will be key to IKEA’s digital growth - contributing towards visibility, authoritative positioning, and conversion goals. Together as a Team Our mission lies in understanding the customer, optimizing according to their needs, and maximizing the accessibility of the IKEA brand in the most essential digital channel: search. We are inclusive, supportive, humble, curious, and ambitious. We are forever learning from each other and looking toward the future. Why we will love you • You understand the unique needs of e-commerce SEO and don’t shy from exciting challenges, such as boosting the organic visibility of the IKEA brand in 40+ markets. • You have an advanced understanding of how SEO intersects with related fields as UX, SEM, Web Development, and Content Marketing. • You have experience forming, pitching, and implementing competitive strategies based on SEO research and digital trends. • You know how to optimize for search intent and user journey, approaching all assignments with a ‘customer-first mindset. • You employ a data-backed and analytical approach to identifying opportunities and resolving website issues, and you’re used to reporting on key SEO metrics. • Your knowledge of how to optimize for essential ranking factors is comprehensive, from schema markup to backlinks acquisition and local search. • You’re thoroughly familiar with SEO and Web Analytics tools such as Google Search Console, Google Analytics, SEMrush, BrightEdge, Majestic, Deepcrawl, Screaming Frog, and Excel. • Your command of written and spoken English is exceptional, allowing you to communicate complex topics in multi-national environments. What you'll be doing day to day • You’ll be a results-driven collaborator whose combination of creative thinking and technical skills will see you successfully optimize one of the world’s most visited websites. • Approach SEO with a global mindset that considers the unique needs and challenges of optimizing IKEA.com in multiple markets. • Collaborate closely with product and content teams to ensure SEO essentials are incorporated into the earliest stages of planning. • Contribute to awareness and knowledge of SEO across the organization. • Ensure search-friendly optimization of digital ventures and growth strategies, such as the transition to omnichannel experiences and the development of new digital products. • Strengthen IKEA’s digital reach, allowing IKEA to meet target audiences at every stage of their searcher journey. • Audit, identify and resolve technical SEO issues and bugs. • Test scalable methods of optimizing content and resolving technical issues through effective usage of data sources and experimentation. • Partner with Content Assignors, PR, Local SEOs, Merchandisers, Product Owners, and Communicators, providing search behavior insights, keyword research, and SEO best practices. • Communicate and collaborate with vendors for optimal utilization of procured tools. • Monitor performance and analyze data in the context of seasonality, world events, user behavior, algorithm updates, industry trends, and website updates. • You will be key to IKEA’s digital growth - contributing towards visibility, authoritative positioning, and conversion goals. Together as a Team Our mission lies in understanding the customer, optimizing according to their needs, and maximizing the accessibility of the IKEA brand in the most essential digital channel: search. We are inclusive, supportive, humble, curious, and ambitious. We are forever learning from each other and looking toward the future. Questions and support? Let's connect! S
Vill du arbeta som IT-chef i en av samhällets viktigaste funktioner? Som IT-chef kommer du att vara en viktig del i VA SYDs digitaliseringsresa och utöver att leda och samordna specialister inom den egen avdelningen kommer du även att ha ansvar för det verksamhetsövergripande digitaliseringsarbete. Din kommande roll I rollen som IT-chef och enhetschef ansvarar du för den operativa verksamheten där du förväntas driva egna frågor inom enhetens ansvarsområden, men du har också ett strategiskt ansvar att leda och samordna de övergripande uppdrag som finns på avdelningen samt bidra till VA SYDs IT- och digitaliseringsresa. Till din hjälp har du teamledare som ansvarar för det dagliga arbetet, IT-tekniker samt IT-ingenjörer. Enhetschefens arbetsuppgifter innefattar att: Leda, driva, samordna och utveckla arbetet inom IT-området. Tillhandahålla service av god kvalitet som underlättar för våra avdelningar. Ansvara för personal och budget samt stödja teamledare som i sin tur ansvarar för det dagliga operativa arbetet på IT Servicedesk. Enhetschefen rapporterar till avdelningschef Säkerhet och rollen är placerad på VA SYDs huvudkontor i centrala Malmö, men du arbetar inom hela VA SYDs geografiska verksamhetsområde. I din roll kommer du att ansvara för IT i en samhällsviktig verksamhet där vårt uppdrag är att säker-ställa en god lagefterlevnad samtidigt som vi ska tillhandahålla ett modernt och tillgänglig IT stöd med fokus på bra användarupplevelse. Du ansvarar också i rollen som enhetschef att medarbetare på enheten upprätthåller IT-beredskap 24/7/365. Säkerhetsavdelningens uppdrag Avdelningens uppdrag är att stödja hela VA SYD med användarnära support, säker drift samt innovativt utvecklingsarbete och består utöver enheten IT-Service även av Säkerhetssamordning samt Fastighet. Det betyder att vi levererar service med god kvalitet som underlättar våra kollegors vardag, att vi utför uppdrag och stödjer i den dagliga driften. Vi ansvarar även för system-, informations- och dokumenthantering, utbildar eller på annat sätt bistår organisationen med expertkunskap, både proaktivt och reaktivt. Som enhetschef kommer du vara en viktig del i avdelningens ledningsgrupp där du har möjlighet att påverka vårt framtida serviceuppdrag och säkerhetsarbete i en viktig bransch. Vi erbjuder Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare. VA SYD är stolta mottagare av utmärkelsen ”Excellent Arbetsgivare 2024” hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att våra satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat. Vem är du? Vi söker dig som vill leda i enlighet med VA SYDs miljöidentitet och våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet i en verksamhet som ständigt utvecklas. Som enhetschef är du strukturerad, med förmåga att både samordna och planera arbetet som finns inom enhetens uppdrag. Du bygger relationer och gott samarbete med interna såväl som externa aktörer och myndigheter genom din goda kommunikation, i tal och skrift på svenska. Rollen kräver även att du är kundorienterad utifrån verksamhetens behov med förmåga att växla mellan ordinarie strategiska arbetsuppgifter till akut hantering av oförutsedda händelser. Dina erfarenheter Vi söker dig som: Har stor erfarenhet av att kommunicera och leda IT- och digitaliseringsfrågor. Har vana av upphandlingar och ekonomisk styrning, till exempel inom offentlig sektor. Har fungerat som förändringsledare och haft ansvarat för arbete som påverkat din organisations informationshantering. Har en god förståelse för omvärlden och de krav som följer i en föränderlig omvärld. Har ansvarat för att implementera övergripande systemlösningar med erfarenhet inom till exempel ITIL processer. Vi ser samtidigt att du är nyfiken och har en förståelse för hur olika delar i en verksamhet interagerar, både ur ett mänskligt och digitalt perspektiv. Kvalifikationer: Akademisk examen som är relevant för rollen som IT-chef Flerårig chefserfarenhet och erfarenhet av förändringsledning De senaste 5 åren fungerat som IT-chef eller i annan motsvarade roll som anses vara likvärdig Välkommen med din ansökan! VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Vår verksamhet är igång dygnet runt, har över en halv miljon kunder och omsätter en och en halv miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval. Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.
Är du student och innehar truckkort (B3, A2 och A4)? Just nu letar vi efter en ny stjärna som vill bli en del av teamet på Skånemejerier! Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen bestå av att lasta och lossa företagets produkter med hjälp av truck. Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter så som paketering, utkörning av pallar samt orderplock. Arbetspassen kommer att vara treskift vilket innebär att du ska kunna vara flexibel i ditt arbete samtidigt som du klarar av att hålla ett högt tempo. Arbete utan truck kan också förekomma. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara studerande på högskola, universitet eller Komvux och vara flexibel så du kan jobba såväl dag, kväll som natt. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd till vår kund. Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. De har fyra anläggningar i södra Sverige: på den största anläggning i Malmö tillverkas de flesta av deras färskvaror, på de två enheterna i Kristianstad producerar de ost och förädlar och packar den. I Hjo finns den ekologiska tillverkningen. Sedan 2012 ingår Skånemejerier i franska Groupe Lactalis-koncernen, världens största ostproducent. Skånemejerier arbetar för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Slutkandidat till tjänsten kommer därför att bli ombedd att presentera ett utdrag ur belastningsregistret och genomföra ett drogtest. Som en del i deras förebyggande arbete så genomför de även slumpvisa alkohol- och drogtester. DETTA SÖKER VI - Innehar truckkort B3, A2 och A4 - Har god fysik och är van att arbeta i ett högt tempo - Är positiv, flexibel och har en stark arbetsvilja - Studerar på minst 50% i minst 2 år framöver - Kan jobba minst 3 pass/vecka - kan jobba upp mot heltid i sommar Företaget ligger i Fosie industriområde i Malmö. Om du inte bor i Malmö är det ett krav att du har tillgång till egen bil då det är svårt att ta sig till arbetsplatsen med kollektivtrafik. Intresserad? Sök då tjänsten redan idag! Vi gör löpande urval och kommer tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Nu söker vi en riktig teamplayer till TePe:s lager i Malmö! Studerar du och är på jakt efter ett roligt extrajobb på en bra och trygg arbetsplats? Då har vi jobbet för dig! TePe är ett expansivt, internationellt företag med huvudkontor och all produktion i Malmö. TePe skapar produkter som bidrar till friska leenden världen över. I varje led, från produktutveckling och tillverkning till marknadsföring och försäljning, är det deras kompetenta och engagerade medarbetare som driver företaget framåt genom nytänkande och smarta lösningar. Till TePe:s lager söker vi nu engagerade, positiva och lösningsorienterade studenter. Som lagermedarbetare kommer du arbeta med orderplock, lastning, lossning samt truckkörning. Varje vecka skickas TePe:s välkända produkter världen över och du kommer vara en viktig del i denna process. Som konsult på TePe befinner du dig i fräscha lokaler där ordning och reda samt god arbetsmiljö är ledorden. Teamet består utav 11 kompetenta och hjälpsamma medarbetare som ser fram emot att få en ny stjärna i gänget. På lagret arbetar man tvåskift och arbetstiderna kommer vara förlagda måndag - fredag 06.00-14.00 eller måndag - torsdag 14.00-23.00. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du ska ha möjlighet att arbeta minst två pass i veckan samt möjlighet att arbeta både dags- och kvällspass. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd som konsult till TePe vars lager och produktion ligger i Fosie. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som sprider bra energi, är ansvarstagande och tycker om att jobba i ett team som arbetar mot samma mål. Vi tror att du tycker om att ta egna initiativ och ser saker och ting ur ett positivt perspektiv. Du är noggrann, strukturerad och självgående. Krav: - Student på högskola/universitet/komvux på minst 50 % i minst 1,5 år framåt - Truckkort samt måste innehar behörighet B4 och B5 Det är meriterande om du tidigare har arbetat med truckkörning framförallt höglyftande och smalgående. Det är även meriterande om du har god förståelse för olika datorsystem som används inom lagerhantering. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer - sök därför tjänsten redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vi söker nu dig som studerar, söker ett långsiktigt extrajobb och vill bli en del av det härliga teamet på Skånemejeriers kyl. StudentConsulting söker nu studenter till en av våra största kunder, Skånemejerier. Företaget satsar fullt ut på en trivsam arbetsmiljö och du kommer att ingå i en pool av medarbetare som arbetar såväl dag som kväll på lagret. Arbetsplatsen kännetecknas av glädje och teamwork. Som orderplockare kommer din främsta uppgift vara att plocka ordrar till Skånemejeriers kunder med hjälp av Pick by Voice. Detta betyder att du kommer få direkta instruktioner från en öronsnäcka under arbetets gång. Det krävs att du kan jobba i skift och helger, då tillverkningen sker dygnet runt alla dagar i veckan. Vi gör löpande urval och kommer tillsättas så fort vi hittar rätt kandidat. Du kommer vara anställd av StudentConsulting och uthyrd till kund. Som student ska du kunna jobba minst 3 dagar i veckan och vara flexibel med arbetstider. Vi ser även att du kan jobba upp till heltid i sommar! Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. De har fyra anläggningar i södra Sverige: på den största anläggning i Malmö tillverkas de flesta av våra färskvaror, på de två enheterna i Kristianstad produceras ost och förädlar och packar den. I Hjo finns den ekologiska tillverkningen. Sedan 2012 ingår Skånemejerier i franska Groupe Lactalis-koncernen, världens största ostproducent. DETTA SÖKER VI - du som söker skall vara studerande minst 2 år fram - du ska ha hög arbetsmoral - du ska vara punktlig och noggrann - du bör ha ett flexibelt schema och kan hoppa in med kort varsel - erfarenhet av lager- eller produktionsarbete sedan innan är meriterande men det är ännu viktigare att du har viljan att göra ett bra jobb - som person har du lätt för att samarbeta med andra och trivs med fysiskt och monotont arbete. Det är meriterande om du har truckkort men inget krav. Du ska ha möjlighet att ta dig till Fosie alla tider på dygnet. Låter detta som ett extrajobb för dig? Sök då tjänsten redan idag, vi arbetar löpande med urval och intervjuer. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du en engagerad student intresserad av områden som biologi, kemi eller livsmedelstillverkning? Trivs du i labbmiljö och vill utforska ett extrajobb som kan leda till heltidsarbete på sommaren? Då kan du vara den vi söker! Vi söker en dedikerad laboratorieassistent till Skånemejerier i Malmö som kan bli en värdefull del av vårt dynamiska team. I rollen som laboratorieassistent kommer du att fokusera på mikrobiologiska och delvis kemiska arbetsuppgifter. Vi letar just nu efter studerande kandidater som kan arbeta 16 timmar per vecka under terminerna, och uppemot heltid på sommar och andra lov. Arbetspassen varierar mellan korta och långa pass, och är förlagda både dag och natt måndag-söndag. Tjänsten är baserad i Fosie, Malmö. För den som strävar efter yrkesutveckling inom branschen finns det gott om möjligheter att växa inom både rollen och bolaget. För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har minst två år kvar på dina studier och kan starta omgående. I rollen som labbassistent kommer man få ansvara över flera olika stationer i labbet, och därav krävs en längre upplärningsperiod. Dina dagliga aktiviteter kommer att omfatta: • Utförande av bakteriologiska provtagningar och odlingar • Mätning av pH-halt • Provtagning och analys av fetthalter och protein • Sensoriska provningar och utvärdering av mejeriprodukter • Noggrann dokumentation av arbetsprocesser • Samarbete och kommunikation med olika avdelningar inom företaget DETTA SÖKER VI För att passa in i denna roll ser vi gärna att du uppfyller följande kvalifikationer: • Du är för närvarande student med minst 2 år kvar av dina studier • Du har ett påtagligt intresse inom områden som biologi, kemi eller livsmedelstillverkning • Du är flexibel och kan ställa upp att jobba vid kort varsel, samt heltid under lov och sommar • Noggrannhet, samarbetsvilja och ansvarskänsla är viktiga egenskaper • En förkärlek för mejeriprodukter, då sensoriska bedömningar ingår i arbetet Välkommen med din ansökan och ta chansen att vara en del av vårt team som laboratorieassistent hos Skånemejerier! Vi ser gärna att du gör testerna som finns tillgängliga på din sida. Vi jobbar med urvalet löpande, så ansök redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vi söker nu dig som studerar, söker ett extrajobb och vill bli en del av det härliga teamet på Skånemejerier. Ett tillfälligt projekt på Skånemejerier gör att vi nu söker studenter som kan hjälpa till med manuell packning av produkter i deras produktion. Arbetsuppgifterna kommer innebära att sätta lock på färdiga produkter samt packa dem på pallar. Behovet sträcker sig initialt till augusti där du behöver kunna arbeta treskift; dag, kväll, såväl som natt, främst på vardagar, men helg kan också förekomma då tillverkningen sker dygnet runt alla dagar i veckan. DETTA SÖKER VI - du som söker skall vara studerande i 1 år framåt. - truckkort är ett krav då det kan förekomma truckkörning (A1, A2) - du ska kunna jobba minst tre skift i veckan. - du ska vara punktlig och noggrann - du behöver ha ett flexibelt schema för att ha möjlighet att komma in med kort varsel. - erfarenhet av lager- eller produktionsarbete sedan innan är meriterande men det är ännu viktigare att du har viljan att göra ett bra jobb - som person har du lätt för att samarbeta med andra och trivs med fysiskt och monotont arbete. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu Arbetsterapeut till ett sommar uppdrag! Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Arbetsterapeut ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
Ref: 20251095 Valdemarso gymnasium söker nu flera speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning för undervisning i anpassad gymnasieskola. Vi strävar efter att vara en förebild när det gäller en tillgänglig lärmiljö och att skapa de bästa förutsättningarna för våra elevers lärande och utveckling. Arbetsuppgifter Vi söker speciallärare med stort engagemang för att skapa goda förutsättningar för elevers lärande och hälsa. Som speciallärare hos oss behöver du utforma undervisningen utifrån elevernas individuella behov och planera samt genomföra den i enlighet med gällande styrdokument för individuellt program inom anpassad gymnasieskola. Många av våra elever har ett stort intresse för praktisk-estetiska ämnen samt idrott och rörelse – du ser gärna till att integrera dessa intressen i undervisningen. I ditt uppdrag ingår även mentorskap för en grupp elever, där du ansvarar för både gruppens och den enskilda elevens utveckling. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att varje elev ska få så god utveckling som möjligt, både kunskapsmässigt och socialt. Uppdraget kan även omfatta omvårdnads- och egenvårdsuppgifter. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att: • Planera, genomföra och analysera undervisning • Bedöma och dokumentera • Vara mentor • Samverka nära med elevassistenter och andra professioner • Ha god kommunikation och samverkan med vårdnadshavare • Samverka med externa samarbetspartners • Aktivt bidra till en utvecklande verksamhet genom att ta del av pedagogisk forskning för att stärka elevernas lärande Kvalifikationer Krav: • Förskollärare-, lärar- eller fritidspedagogexamen samt påbyggnadsutbildning till speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning • Erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med funktionsnedsättningar • Vana vid externa kontakter och samarbete med personal, barn, elever, vårdnadshavare, habilitering, BUP, Individ och Familjeomsorg • Erfarenhet av att använda digitala verktyg i undervisningssammanhang samt vid dokumentation av elevers utveckling, bedömning och vid närvarorapportering • Mycket god svenska i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av undervisning inom anpassad gymnasie- eller grundskola • Kunskap och erfarenhet av AKK samt teckenspråk • Erfarenhet av undervisning för elever inom autismspektrumtillstånd • Kompetens inom de praktisk-estetiska ämnena och/eller inom idrott och hälsa • Erfarenhet av specialpedagogiskt arbete Hos oss bedrivs undervisningen i nära samarbete med elevassistenter och anpassas efter elevgruppens behov. Därför behöver du ha god samarbetsförmåga och ett intresse för att arbeta tillsammans i team. Ditt förhållningssätt är relationellt och salutogent, med fokus på att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel och lyhörd, och har lätt för att skapa förtroende samt bygga goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och externa samarbetspartners. Om arbetsplatsen Valdermarsro gymnasium är en anpassad skola som arbetar för att vara en förebild för hur man utformar en tillgänglig lärmiljö utifrån alla elevers olika förutsättningar. Här skapas dagligen utrymme för lärande och utveckling i en varm och inkluderande miljö. Skolan erbjuder utbildning inom individuella och nationella program med en stor ämnesbredd; hälsa, vård och omsorg, handel och varuhantering, estetiska verksamheter samt fastighet, anläggning och byggnation. Som medarbetare får du engagerade kollegor i en av Sveriges största verksamheter för anpassad skola. Vi verkar för att våra elever ska bli självständiga individer med möjlighet att uttrycka sig, göra aktiva val och utöva meningsfulla aktiviteter. Vill du veta mer om oss? Besök: Valdemarsro gymnasium - Malmö stad Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 6 Tillträde: Enligt överenskommelse Urval sker löpande. Tillsättning sker först efter sista ansökningsdatum. Övrigt Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer