Amanuens vid Fakulteten för kultur och samhälle
Malmö Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss!  Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss      Vi söker     Amanuens vid Fakulteten för kultur och samhälle, Institutionen för konst, kultur och kommunikation.    Vi söker verkstadshjälp i Orkanen-verkstaden, en så kallat amanuens, som är student på någon av utbildningarna i programmet Produktdesign, Interaktionsdesign, Arkitektur, visualisering och kommunikation eller Produktutveckling och design och som kommer att fortsätta sina studier under anställninsgperioden. Som amanuens har du som huvudsakliga arbetsuppgift att assistera ordinarie personal.   Innehåll och arbetsuppgifter     Prototyp är ett centralt begrepp inom design och produktutveckling och den som söker tjänsten bör vara intresserad av att utveckla sina kunskaper om prototyparbete och tillämpa sina kunskaper i undervisning. Under anställningen som amanuens kommer du främst att vara behjälplig i digitalt och fysiskt prototyparbete (design, material och konstruktion) i K3:s modellverkstad. Arbetsuppgifter kan till exempel vara att hjälpa till med förberedelse av undervisning, datasupport av CAD/CAM för laser- och 3D-print. Även administrativa arbetsuppgifter och medverkan i forskningsprojekt eller konstnärligt utvecklingsarbete kan förekomma. Arbetstiden kommer till stor del att vara flexibel för att kunna utföras i kombination med studier och innebär 15%, dvs i snitt 1 dag i veckan från den 29 september. Den sökande ska vilja utveckla sina kunskaper om olika material som ingår i det typiska modellarbetet tex trä, kompositer, cibatool, kartong, lera och färg och du ska vilja förmedla dina kunskaper i undervisning. Undervisning sker huvudsakligen på svenska och på engelska vid behov. Behörighet     Behörig att anställas som amanuens: För denna tjänst är enbart de som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå inom Produktdesign, AVK eller Interaktionsdesign behöriga. Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (Högskoleförordningen 5 kap 10 §).  Särskilt meriterande för denna anställning:     • Ha erfarenhet av att undervisa eller på olika sätt dela sin kunskap • Kunskaper i maskin och verktyg: ha verkstadskörkort samt stor vana vid arbete med maskiner och verktyg av den typ som förekommer i Orkanen-verkstaden • Kunskaper i prototyparbete: erfarenhet att arbeta i olika material och tekniker för att skapa prototyper och modeller. • Ha kunskaper i digitala verktyg, dvs vana vid att arbeta i de vanligaste förekommande digitala verktygen i Fusion 360 eller motsvarande 3D-modelleringsprogram är också meriterande. Adobe Creative Suite, så som Illustrator, Photoshop och InDesign. Att ha kunskaper i Solid Works, Bedömningsgrunder • Ha intresse och förmåga att arbeta med undervisning i prototyparbete i Orkanen-verkstaden • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. • Ha viljan att utveckla sina egna kunskaper genom arbete i tjänsten.   Upplysningar    För information om tjänsten och institutionen, vänligen kontakta tf enhetschef vid designenheten, K3 Helena Ondrus, [email protected]   För allmän information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR-specialist Victoria Kockum, [email protected]. Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.     Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-08-17. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de nordiska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts vid behov.     Ansökan skall innehålla:  • Meritförteckning  • Relevanta betyg och intyg  • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten  • Referenser, intyg etc som styrker framförallt meriterande delar i ansökan. • Möjligt tillträdesdatum   Övrigt     Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen avser en tidsbegränsad anställning om högst 15% av en heltid till och med 260131 (med möjlighet att förnyas). Placering vid Institutionen för konst, kultur och kommunikation. (Enligt HF får en amanuensanställning vara högst 50% i längst 1 år och får förnyas, den sammanlagda anställningstiden får omfatta högst 3 år.) Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.     Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning Tillträde     29 sept eller enligt överenskommelse.    Fackliga företrädare     Saco-S Rebecka Johansson, [email protected] OFR/ST, Martin Reissner, [email protected] Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Jobb för studenter under sommaren och till hösten
Uniflex Sverige AB
Taxiförare m.fl.

Är du student och söker ett givande extrajobb i sommar med chans till förlängning i höst? Har du ett intresse för fordon och produktion och vill kombinera praktiskt arbete med flexibla arbetstider? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker nu ett antal studenter som vill arbeta extra under sommaren och även till hösten. Arbetet sker utomhus i alla väder, alternativt inomhus nattetid, så du behöver trivas med ett fysiskt aktivt jobb i varierande miljöer. Vi ser helst att du kan börja jobba omgående och har möjlighet att jobba extra under sommaren och även till hösten. För att vara aktuell för denna tjänst måste du studera på minst 50 %. Om tjänsten Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Varierar beroende på uppdrag. Dagtid eller natt. Vi erbjuder två olika uppdrag inom olika verksamheter. Fordonsförflyttare I rollen som fordonsförflyttare ansvarar du för att transportera och förflytta bilar inom ett avgränsat område i Östra hamnen. Du kommer också att genomföra enklare besiktningar för att säkerställa att fordonen är fria från synliga skador. Arbetstider: Måndag-torsdag: kl. 07.00-15.45 Fredag: kl. 07.00 -14.55 Tjänsten förväntas fortsätta under hösten, cirka 3 dagar per vecka. Produktionsmedarbetare I rollen som produktionsmedarbetare arbetar du i en modern produktionsmiljö där textilier, framförallt handdukar och lakan, bearbetas i industriella maskiner. Du ansvarar för att mata maskinerna, övervaka driften, kontrollera kvalitet och ibland packa färdiga produkter. Arbetet är rutinerat men kräver noggrannhet och ansvarstagande. Arbetstider: Onsdag-lördag: kl. 00.00-07.00 (nattpass, start natten mellan tisdag och onsdag, avslut lördag morgon) Period: juli-augusti Vem är du? Vi söker dig som: • Är flexibel och kan arbeta utifrån schema och verksamhetens behov • Är ansvarstagande och förstår vikten av säker körning – för fordonets skull, din egen och andras säkerhet • Trivs med fysiskt arbete i ett högt tempo • Har god förmåga att hantera stressiga situationer och behålla lugnet Krav för tjänsten: • B-körkort för manuell växellåda (minst 1 års erfarenhet av aktiv körning) • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Pågående studier om minst 50 % (du behöver kunna styrka detta med intyg) Om verksamheten Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Grundskollärare åk 1-3 till Katrinelundsskolan
Malmö kommun
Grundskollärare

Ref: 20251764 Arbetsuppgifter Katrinelundsskolan söker till nästa läsår en grundskollärare med ansvar för undervisningen i en av våra treor där du även har mentorsuppdrag. I uppdraget ingår planering av undervisning, genomförande av undervisning och bedömning av elevers förvärvade kunskaper. Det ingår även att utvärdera och utveckla det pedagogiska arbetet utifrån skolans styrdokument och elevernas behov och intressen, enskilt såväl som tillsammans med arbetslaget. Du bedriver en modern och kreativ undervisning och hittar strategier för att nå varje elev och stärka denne i såväl kunskapsutveckling som i den personliga utvecklingen. Du förväntas samarbeta med övrig skolpersonal för en god lär- och arbetsmiljö för såväl elever som personal och deltar aktivt i skolans utvecklingsarbete. Du verkar för att eleverna ska få en så god utveckling som möjligt, såväl kunskapsmässigt som socialt, samt påverkar aktivt och stimulerar eleverna till att utvecklas så långt som möjligt för att uppfylla kunskapskraven. Kvalifikationer Du som söker är legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i svenska och/eller svenska som andraspråk samt matematik i grundskolans åk. 1-3. Det är meriterande med en bred ämnesbehörighet för åk. 1-3, tidigare erfarenhet av att arbeta som grundskollärare för åk. 1-3 samt erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik, alternativ och kompletterande kommunikation samt lågaffektivt bemötande. Vi söker dig som har god insikt och kunskap i skolans styrdokument samt kunskap i att tillämpa dem i det dagliga arbetet. Du har även kunskap att leda och organisera arbetet för att skapa studiero och en god lärandemiljö under hela dagen samt kan utveckla ditt arbete utifrån evidensbaserad forskning. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Välkommen till Katrinelundsskolan, Sveriges största resursskola – en unik möjlighet att vara med och skapa tillgänglighet på riktigt! I Malmö Stad satsar vi på att skapa en inkluderande och tillgänglig lärmiljö för alla elever, och nu har du chansen att bli en del av den nya resursskolorganisationen som startar i augusti 2025. Vi startar fem nya resursskolor för elever med omfattande behov av specialiserat och varaktigt särskilt stöd – och den största av dem, Katrinelundsskolan, söker nu nya medarbetare. Katrinelundsskolan kommer att byggas upp genom sammanslagning av Kommunikationsskolan, Rönnens Resursskola och de centrala kommungemensamma undervisningsgrupperna. Här får du möjligheten att vara med och skapa en helt ny organisation tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor. Det är en spännande resa där vi tillsammans skapar en tillgänglig lärmiljö som står på en solid grund av kvalitet, kunskap och förtroende. Vi söker engagerade och kompetenta medarbetare som delar vår vision om att skapa en lärmiljö där varje elev har möjlighet att växa och utvecklas. Här ställs höga krav på att arbeta aktivt för att säkerställa en tillgänglig och anpassad undervisning för alla elever. Om du brinner för att göra skillnad och har förmågan att anpassa ditt bemötande efter elevernas individuella behov, då har du det som krävs. Vår värdegrund är tydlig och bygger på förtroende, kvalitet och kunskap – värderingar som vi alla står bakom och som genomsyrar vårt arbete varje dag. Vill du vara med och skapa något stort? Bli en del av vår skola och var med och utveckla Sveriges största resursskola från grunden! Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Konsulter inom anläggningsövervakning
Qflow Group AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Övergripande för våra uppdrag Moresco Projektledning fortsätter växa och söker nu fler erfarna konsulter inom anläggningsövervakning samt samordnad provning och driftsättning. Hos oss får du möjligheten att arbeta i några av Sveriges mest komplexa och samhällskritiska infrastrukturprojekt – ofta med offentlig sektor som beställare och alltid med fokus på långsiktiga lösningar, kvalitet och samarbete. Våra uppdrag sträcker sig ofta över flera år och präglas av höga tekniska krav och ett tydligt samhällsansvar. Som konsult hos oss får du ta ett aktivt ansvar genom hela projektets livscykel – från tidiga projektskeden under entreprenadgenomföranden till driftsättning, överlämning samt stöd i driftskedet. Våra uppdrag omfattar bland annat teknisk samordning och utveckling av styr- och övervakningssystem, stöd och rådgivning vid implementeringen av systemen samt planering och genomförande av provning och driftsättning. I nära samverkan med våra kunder ser vi till att tekniken fungerar som den ska i praktiken för brukaren av anläggningen - över tid och med människors säkerhet i fokus. Om tjänsterna och dig som kandidat Vi söker dig som är trygg i din tekniska kompetens men också nyfiken på att bidra till helheten. Du har erfarenhet från större projekt, gärna inom områden som järnväg, VA, energi eller processindustri. Rollerna ställer krav på att kunna hantera komplexa situationer, samverka med olika aktörer och hålla hög kvalitet i både tekniskt innehåll och dokumentation. Erfarenhet av styrsystem såsom SCADA eller DCS är meriterande, liksom vana från provningsverksamhet och teknisk samordning i större projekt. Vi ser gärna att du har B-körkort då en del resor och övernattningar kan vara förekommande i arbetet. Oavsett vilken roll du kliver in i – om det så är med fokus på anläggningsövervakning, teknisk samordning eller driftsättning – så blir du en viktig del av ett engagerat team där vi tillsammans skapar värde, tydlighet och utveckling för våra kunder. Varför Moresco? Hos oss på Moresco får du möjlighet att växa med dina uppdrag i några av de mest intressanta projekten i Sverige. Vår drivkraft är att skapa långsiktiga lösningar som verkligen gör skillnad för samhället. Du kommer att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö där din kompetens och erfarenhet tas tillvara. Vi erbjuder en miljö där du får ta ansvar, påverka och utveckla såväl teknik som process. Vår kultur bygger på öppenhet, omtanke och ett starkt fokus på samhällsnytta – och vi tror att just det gör oss till en attraktiv arbetsplats för dig som söker mer än bara nästa uppdrag. Vi tror på långsiktiga relationer – både internt och externt – och värdesätter människor som tar ansvar, både tekniskt och relationellt. Moresco är även en viktig del av Qflow Group som samlar de bästa specialistbolagen inom samhällsbyggnad. Tillsammans skapar vi ett smartare och mer hållbart samhälle. Låter det som nästa steg för dig? Hör gärna av dig – vi ser fram emot att lära känna dig.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Group Business Steering – Business Navigator
Ingka Services AB
Backofficepersonal m.fl.

Who you are Do you want to sit at the core of creating the future of IKEA and Ingka? Do you combine business understanding from how we operate the IKEA Retail business with a passion for data and data driven decision making? You are both in love with our past and know we have enormous opportunity to reap in Ingka’s future. This might be the opportunity you are looking for… The context Group Business Steering (GBS) is taking ever more responsibility in helping shape the future of in Retail business. GBS steers, guides and leads Ingka towards a better company, a better planet, better homes and better lives through holistic performance management and decision making. Our company is in transition in various ways. City penetration, Sustainability, Omnichannel, Automation and new Distribution models. These are some of the topics which we support in while Ingka changes the way we meet and inspire customers, fulfil home furnishing needs, contribute to a better planet and ensure our continued financial independence. As a BN in GBS Retail operations team you work in one of the teams supporting Fulfilment & Core Services, Growth & Marketing or Omni meeting points and with close collaboration with other global functions. Your main responsibilities are to be a BN partner for the business owner, to navigate operations and development agenda, to steer countries on performance related topics for Ingka Retail. To strengthen our team, and with specific focus on retail operations we are currently looking for Business Navigators. There are a few characteristics, describing who we are looking for. You have passion for IKEA, the retail business and the perseverance needed to work towards goals, to stay the course, despite obstacles and challenges. You have worked several years in the IKEA Retail business in one of our countries or units and in different functions, always with a passion for numbers. You combine the ability to master details, while able to zoom out to connect the dots to understand the bigger picture, bridging the non-financial with the financial perspective. You have strong leadership capabilities, with focus on change, collaboration and building trust-based relationships. You are clever and positive when dealing with challenges at work, because almost any problem can be solved by involving the right people, thinking deeply, and communicating clearly. You prefer to focus on the actual work over the process, action over discussions, truth over agreement, facts over feelings, and simplicity over complexity. Your strengths and skills Strong business acumen and skilled to work with data with ability to collaborate closely with specialists, data analysts and developers. Strong communicator with the ability to reduce complex topics to its essence and pro-active speaking partner to senior business leaders across the Ingka Group, in global functions and countries. Experience in driving change and delivering results, while working self-driven in a vibrant and changing environment Your experience You have a strong Business Navigation background in IKEA Retail environment and have a solid understanding of our retail operations and steering performance. You understand, work with, and use data effectively to make informed decisions. You demonstrate strong ability to prioritize, provide clear directions and multitask and have proven skills in building functional relationships for successful collaboration. We look for candidates that have a minimum of 7 years experience and have demonstrated continued growth in their career Your responsibilities: You support and drive the overall retail performance management agenda and with main focus on retail operations, the development portfolio, country steering and commitment to financial health and affordability. You communicate, educate and engage your stakeholders on the importance of a better IKEA and better for our customers You will be working on with data & insight and work with business leaders to understand and influence cost development through a combination of everyday improvements, developments and transformation. You work with and improve how we report and follow up on business performance, to secure one source of truth. You identify potential through data, insights and analytics and work with stakeholders to improve efficiency. You create business impact that contributes to growth at lower cost. Together as Team You will have the opportunity to work with leaders within Ingka, get mentors from GBS that will help you navigate the organization and gain perspective on our business you might not have received before. We expect you will enjoy sharpening your analytical thinking, business acumen, collaboration with diverse teams, influencing and communication skills. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Konsulter inom anläggningsövervakning
Qflow Group AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Övergripande för våra uppdrag Moresco Projektledning fortsätter växa och söker nu fler erfarna konsulter inom anläggningsövervakning samt samordnad provning och driftsättning. Hos oss får du möjligheten att arbeta i några av Sveriges mest komplexa och samhällskritiska infrastrukturprojekt – ofta med offentlig sektor som beställare och alltid med fokus på långsiktiga lösningar, kvalitet och samarbete. Våra uppdrag sträcker sig ofta över flera år och präglas av höga tekniska krav och ett tydligt samhällsansvar. Som konsult hos oss får du ta ett aktivt ansvar genom hela projektets livscykel – från tidiga projektskeden under entreprenadgenomföranden till driftsättning, överlämning samt stöd i driftskedet. Våra uppdrag omfattar bland annat teknisk samordning och utveckling av styr- och övervakningssystem, stöd och rådgivning vid implementeringen av systemen samt planering och genomförande av provning och driftsättning. I nära samverkan med våra kunder ser vi till att tekniken fungerar som den ska i praktiken för brukaren av anläggningen - över tid och med människors säkerhet i fokus. Om tjänsterna och dig som kandidat Vi söker dig som är trygg i din tekniska kompetens men också nyfiken på att bidra till helheten. Du har erfarenhet från större projekt, gärna inom områden som järnväg, VA, energi eller processindustri. Rollerna ställer krav på att kunna hantera komplexa situationer, samverka med olika aktörer och hålla hög kvalitet i både tekniskt innehåll och dokumentation. Erfarenhet av styrsystem såsom SCADA eller DCS är meriterande, liksom vana från provningsverksamhet och teknisk samordning i större projekt. Vi ser gärna att du har B-körkort då en del resor och övernattningar kan vara förekommande i arbetet. Oavsett vilken roll du kliver in i – om det så är med fokus på anläggningsövervakning, teknisk samordning eller driftsättning – så blir du en viktig del av ett engagerat team där vi tillsammans skapar värde, tydlighet och utveckling för våra kunder. Varför Moresco? Hos oss på Moresco får du möjlighet att växa med dina uppdrag i några av de mest intressanta projekten i Sverige. Vår drivkraft är att skapa långsiktiga lösningar som verkligen gör skillnad för samhället. Du kommer att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö där din kompetens och erfarenhet tas tillvara. Vi erbjuder en miljö där du får ta ansvar, påverka och utveckla såväl teknik som process. Vår kultur bygger på öppenhet, omtanke och ett starkt fokus på samhällsnytta – och vi tror att just det gör oss till en attraktiv arbetsplats för dig som söker mer än bara nästa uppdrag. Vi tror på långsiktiga relationer – både internt och externt – och värdesätter människor som tar ansvar, både tekniskt och relationellt. Moresco är även en viktig del av Qflow Group som samlar de bästa specialistbolagen inom samhällsbyggnad. Tillsammans skapar vi ett smartare och mer hållbart samhälle. Låter det som nästa steg för dig? Hör gärna av dig – vi ser fram emot att lära känna dig.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Teknisk Support till Panasonic Fire & Security!
Academic Work Sweden AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Vill du arbeta i en tekniskt utmanande roll där din kompetens gör verklig skillnad? På Panasonic Fire & Security erbjuds du en bred och varierad tjänst där du får möjlighet att fördjupa dig i avancerad teknik och bidra till säkerhetskritiska lösningar. Vi söker dig som har ett starkt tekniskt intresse, trivs med problemlösning. Hos Panasonic blir du en nyckelperson i ett litet men mycket kompetent team, välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Panasonic Fire & Security Europe AB är ett Malmöbaserat företag med 25 medarbetare och ingår som ett helägt dotterbolag i den globala Panasonic koncernen. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer produkter avsedda för installation i brandlarmsystem inom industri, kommersiella fastigheter och kommunal/statlig förvaltning samt säljer produkter för hemlarmsystem. Produkterna har som syfte att rädda liv och egendom i händelse av brand, och det är därför av största vikt att produkterna både håller hög kvalitet och är noggrannt testade. Panasonic Fire & Security har god lönsamhet och omsätter över 300 miljoner årligen samt hela Panasonics koncern omsätter över 600 miljarder per år. Bolaget sitter i toppmoderna lokaler i Västra hamnen 15 minuters promenad från centralstationen. I rollen som Teknisk Support kommer du att arbeta med inkommande ärenden och felsökning av brandlarmsystem för både nationella och internationella kunder. Du blir en del av ett kvalificerat supportteam och kommer att arbeta i nära samarbete med tekniker, säljare och produktspecialister. En stor del av arbetet sker via telefon och e-post, men även hantering av returprodukter och felsökning av kretskort samt teknisk dokumentation ingår. Du erbjuds - En tekniskt utmanande roll med stort eget ansvar - Möjlighet att arbeta nära produkten och kunden - Kompetenta kollegor och god teamkänsla - Möjligheter till vidareutveckling, exempelvis inom utbildning, teknik eller försäljning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Teknisk felsökning och support av brandlarmssystem * Hantering av ärenden via ärendehanteringssystem och telefon * Administrera och felsöka inkomna returprodukter (RMA) * Medverka vid och/eller leda tekniska kundutbildningar * Bidra till utveckling och uppdatering av teknisk dokumentation VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet från en roll som servicetekniker eller teknisk support, gärna med fältbakgrund - Har god teknisk förståelse och gärna erfarenhet av felsökning - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift - Innehar B-körkort - Är van vid att arbeta strukturerat, självständigt och lösningsorienterat Det är meriterande om du har - Erfarenhet av brandlarmssystem eller liknande säkerhetssystem - En teknisk utbildning, exempelvis inom el, elektronik eller automation - Kunskap i ytterligare språk såsom norska, danska, tyska eller finska - Erfarenhet av att arbeta med elektronikkomponenter, t.ex. kretskort För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Stresstolerant - Social - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. - Observera att rekryteringsprocessen är pausad under veckorna 29–32 på grund av semesterperiod. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Panasonic Fire & Security!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Terminalarbetare sökes för extrajobb natt i Malmö!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Är du en person som trivs att jobba fysiskt i en fartfylld organisation? Söker du ett extrajobb på nätterna vid sidan av dina studier? Då kan vi ha tjänsten för dig! Vår kund är ett erkänt post- och logistikföretag. De erbjuder standardtjänster för paket, pall, express samt olika logistiklösningar för systemtransporter, tredjepartslogistik och spedition. Som lagermedarbetare kommer du arbeta med paketsortering, lastning och lostning på lastbilar samt andra diverse arbetsuppgifter som kan förekomma på ett lager/terminal. Arbetet är fysiskt krävande då det förekommer stora paket som ska packas av och på lastbilarna. Terminalen har öppet dygnet runt. För denna tjänst är arbetstiderna 00.00-07.30 måndag-fredag. Vi ser gärna att du som söker kan arbeta minst 3 nätter i veckan. Uppdraget förväntas starta omgående. Inbokning av dessa pass sker oftast samma dag som passet är. Så det är viktigt att du är flexibel. I detta uppdrag har du möjlighet att påverka dagarna du vill jobba, då du själv lägger din tillgänglighet i vårt system för att kunna kombinera dina studier eller annan huvudsaklig syssla. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men arbetar ute hos vår kund i Toftanäs DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, som är flexibel, arbetsvillig och driven. Arbetet är fysiskt krävande, vilket innebär att vi gärna ser att du har god fysisk och inte är rädd för att ta i när det behövs. Har du tidigare erfarenhet av terminal/lagerarbete är detta meriterande. Vidare är det ett krav att du behärskar svenska i både tal och skrift. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Erfaren städare till hotell

Har du tidigare erfarenhet av hotellstädning och letar efter en arbetsplats där du kan använda dina färdigheter? Vi på RA Hospitality söker nu en erfaren städare för hotell! Om rollenVi söker en noggrann och detaljorienterad person för städning av hotellrum. Vi erbjuder anställning för enstaka dagar med omedelbart tillträde. Arbetsuppgifter Städning av hotellrum och allmänna utrymmen Samarbete med andra teammedlemmar för att säkerställa högsta kvalitetsnivå Rapportering av eventuella skador eller behov av underhåll Krav och kvalifikationer Minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige Flexibel och kan arbeta vid behov Positiv, driftig och lojal, med en inställning att inte vara rädd för hårt arbete Kommunicerar flytande på svenska eller engelska Noggrann och med sinne för detaljer Trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö Vad vi erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att lära känna nya kollegor och få ett starkt nätverk inom branschen Flexibla arbetstider där du själv kan välja när och var du vill arbeta Aktiviteter och personalförmåner för att stärka sammanhållningen i teamet Rabatterade träningskort och hotellrabatter i Norden Utbildningar och möjligheter till vidareutveckling inom branschen Trygg och säker anställning med konkurrenskraftig lön genom kollektivavtal Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
18 december 2025
Pedagog till Vårdbiträdesutbildning i Malmö
Enrival AB
Lärare i yrkesämnen

Om EnRival Utbildning AB Utbildning är en kritisk faktor för den som söker jobb. Oavsett hur duktig man är kräver arbetsgivaren nästan alltid en formell utbildning av något slag. EnRival Utbildning erbjuder tjänster som sluter gapet mellan utanförskap och anställningsbarhet. Vägen går via karriärvägledning och utbildning, fram till en stark position på arbetsmarknaden. EnRival AB söker åt kunds räkning just nu pedagog till vårdbiträdesutbildning! Ditt uppdrag Uppdraget innebär platsbunden vuxenutbildning inom vårdämnen. Som pedagog ger du deltagarna individuellt anpassat stöd under utbildningen. Det kan vara att stödja med yrkesspråk, vid praktiska moment, ge deltagarna stöd i deras studieteknik samt uppföljning av deltagarnas APL. Du kommer att jobba i ett team med flera kollegor, framförallt yrkeslärare. Undervisningen bedrivs på plats i Malmö. Din kompetens och bakgrund • Du skall ha minst 60 högskolepoäng inom pedagogik. • Du skall ha minst ett (1) års yrkeserfarenhet på heltid av arbete med pedagogisk verksamhet för vuxna, från 16 år och uppåt, inom de senaste 6 åren. Vi blir glada om du även har någon av följande kompetenser: • yrkeserfarenhet från vård och omsorgsarbete • goda språkkunskaper i t.ex. arabiska Dokumentation Tjänsten innebär även viss dokumentation mot uppdragsgivare, elev och huvudman. Dessutom samarbete med myndighetsutövare samt branschorganisationer. God digital kompetens krävs, då vi använder oss av flera digitala verktyg. Din personlighet Du älskar att hjälpa människor, och du brinner för att förmedla kunskap. Du har en god förmåga att motivera eleven till att nå sina mål. Som person är du trygg, inkännande och empatisk. Ditt flexibla förhållningssätt gör att du kan lösa problem. Du har en god social kompetens samt vilja och förmåga att arbeta i grupp/nätverk. På EnRival Utbildning behöver du vara en lagspelare med positivt driv och klokskap. Anställningsform Heltid. Tillsvidare eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Tillträde i september. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vår e-rekrytering. Observera de formella kraven under kompetens och bakgrund, dessa är obligatoriska ska-krav. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information och frågor, kontakta Menaida Hasanovic, HR-chef på [email protected]

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025