Sommarvikariat: Erfarna Lastbilschaufförer för Intensiv Säsong
MK Manning AB
Lastbilsförare m.fl.

Gillar du att vara ute på vägarna samt vara en ambassadör utåt? MK Manning söker nu kompetenta och erfarna lastbilschaufförer för sommarvikariat under en intensiv högsäsong från början av maj till sista augusti. Detta är en unik möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk miljö med ett professionellt team och moderna fordon. Kvalifikationer:God vana att backa med bil och släp. Har CE-körkort och giltigt YKB (krav). Dina arbetsuppgifter:Arbetet sker dygnet runt, och flexibilitet för varierande arbetstider är nödvändig. Ena veckan kan innebära tidiga morgonpass, medan nästa vecka kan innebära sena kvällspass. Körningar och arbetsuppgifter koordineras via en digital app. Köra och leverera gods enligt schemalagda rutter och tidtabeller. Ansvara för säker lastning och lossning av gods. Utföra dagliga kontroller av fordonets skick och rapportera tekniska problem. Rapportera status, eventuella förseningar och problem under körning. Följa säkerhetsföreskrifter och trafikregler för att garantera säker transport. Vad vi kan erbjuda dig:En konkurrenskraftig lön och goda förmåner. Möjligheten till en fast anställning med chans att utvecklas långsiktigt. En professionell och säker arbetsmiljö. Tillgång till moderna och välunderhållna fordon. Samarbete med ett erfaret team. En intensiv och utvecklande arbetsperiod med stor variation i arbetsuppgifterna. Om anställningen: Placeringsort: Mariestad Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Anställningsform: Timanställd Sommarvikariatet sträcker sig från början av juni till sista augusti. Om ansökningsprocessen Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer.Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent sökes till kund i Mariestad
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu två personliga assistenter till en man i 70 års åldern med Parkinson som bor i Mariestad. Han har ett intresse för historia, spelar gärna schack och brädspel. Uppskattar även att vara ute på promenader och att umgås med sin familj. Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, det finns möjlighet att arbeta ca 50%. Under juli månad finns det möjlighet att arbeta ca 75%. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stötta med dagliga rutiner, lyft, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda både vardagar och helger enligt följande: 06.30 - 14.30 14:30 - 21:30 Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, lugn, positiv och flexibel. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav att du Har kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du Har kunskaper i Bosniska  Har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg samt personlig assistent Har körkort och tillgång till bil Omfattning: Extra vid behov.  Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse men vi ser gärna att du har möjlighet att börja omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Lärare i biologi/kemi Högelidsskolan 7-9
MARIESTADS KOMMUN
Grundskollärare

Högelidsskolan är en F-9-skola som ligger i den östra delen av Mariestad. I anslutning till skolan finns mycket fina grönområden och en friidrottsarena. Högstadiet har en mycket välkomnande entré där du möts av Cafeét som är en populär mötesplats för både elever och personal. På skolan arbetar vi aktivt för att våra ungdomar ska känna sig trygga, både med sig själva och fungera i olika grupper och konstellationer. Nu söker vi en lärare till årskurs 7-9 i biologi och kemi som ska vara en del i vårt arbete för att eleverna ska nå sina kunskapsmål. Är du en lagspelare som är engagerad och drivs av utvecklingsarbete? Har du god pedagogiskt förmåga som inspirerar till lustfyllt lärande? Då kan det var dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som lärare i årskurs 7-9 i biologi och kemi. Med engagemang och entusiasm skapar du en trygg lärandemiljö som stimulerar elever till lustfyllt lärande och eget ansvarstagande. Att hålla sig à jour om utveckling i den pedagogiska omvärlden är ett naturligt inslag i uppdraget som lärare. Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar med kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans pedagogiska arbete. Du är en del i ett arbetslag  som gillar lagarbete och är genuint intresserad av att skapa goda förutsättningar för lärande. Stämmer detta in på dig, hoppas vi på att få glädjen att arbeta tillsammans med dig! Du är även mentor för elever i en klass tillsammans med en annan lärare. För denna tjänst finns även möjlighet till ett uppdrag som förstelärare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare åk 7-9 med behörighet i biologi och kemi. Du ser värdet i teamarbete och vill vara med och utveckla skolans verksamhet tillsammans med andra. Du har lätt att kommunicera och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Digitala verktyg används i den pedagogiska verksamheten för dokumentation och utveckling och därför är din erfarenhet av digitala verktyg viktig. I din yrkesroll är du en tydlig ledare, har en personlig mognad och ett professionellt bemötande av elever, föräldrar och kollegor. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Rekrytering sker löpande vilket innebär att intervjuer kan hållas redan under ansökningsperioden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Elektriker

DS Smith är en multinationell förpackningskoncern med verksamhet i 34 länder med ca. 30 000 medarbetare. DS Smith Sverige har runt 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Det svenska huvudkontoret ligger i Värnamo. Företaget har även verksamhet i Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv DS Smith fokuserar på att förverkliga potentialen hos våra anställda varje dag, och du kommer att få stöd och utveckling i ditt dagliga arbete i en god och mångfaldig arbetsmiljö. Vi som alla DS Smith-kollegor är stolta över möjligheten att göra en hållbar skillnad i ett marknadsledande företag. Om tjänsten  I rollen som elektriker har du det ansvaret för det elektriska underhållet av vår maskinpark och fastighet. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att lösa akuta uppdrag samt säkerställa och förbättra tillförlitligheten i på våra maskiner genom förbättringsarbete och förebyggande underhåll. Visst installationsarbete ingår också. Om Dig Vi söker dig som är utbildad elektriker och har erfarenhet av att arbeta inom producerande verksamhet. Det är en stor fördel om du även har god mekanisk förståelse. Vi har en hög grad av automatisering i vår maskinpark så det är en fördel om du har kunskap om felsökning och felsökning via PLC.  Då du kommer att tillhöra en serviceavdelning, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett högt säkerhetstänk och tycker om att samarbeta med andra, samtidigt som du är självgående och engagerad. Problemlösning är en naturlig del av din vardag, där du får användning för ditt kreativa, analytiska, och kundorienterade förhållningssätt. Du tycker om att vara där det händer och kommunicerar med lätthet med dem omkring dig. För tjänsten behöver du ha svenskakunskaper på minst B2-nivå. Din framtida arbetsplats Hållbarhet utgör hjärtat i vår affärsmodell och vi är stolta över vår hållbarhetsstrategi For Now and For Next, som fokuserar på dagens utmaningar såväl som på de som kommer att påverka framtida generationer. Vi har en väletablerad organisation som jobbar nära marknaden med starkt kundanpassade koncept. Att förverkliga potentialen hos våra medarbetare har högsta prioritet. Hos oss får du möjlighet till självständig prioritering av ditt dagliga arbete i en modern miljö med kollegor i olika åldrar och nationaliteter. En trygg och hälsosam arbetsmiljö och att stötta våra medarbetares välmående är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi våra medarbetare en rad förmåner, bl a: Sjukförsäkring Friskvårdsbidrag Regelbundna hälsoundersökningar Tandvårdsförsäkring Subventionerad lunch Förmånscykel Aktiesparande m.m Fair recruitment på DS Smith På DS Smith har vi åtagit oss att rekrytera från ett brett urval av kandidater. Vi eftersträvar att vara en arbetsplats med mångfald där alla kan förverkliga sin potential. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och vi hoppas att du söker tjänsten även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla krav. Ansökan och mer information  Tjänsten är en tillvidareanställning med placering i Mariestad. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Underhållschef Mats Jönsson, [email protected] eller på tlf. 0501-67872. Kontakta vårt rekryteringsteam via [email protected] om du har frågor om processen eller problem med din ansökan. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Vi använder arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Tillträde så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan - vi ser redan fram emot att höra från dig!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Byggnadsantikvarier till kulturmiljöenheten

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning Kort om oss: Kulturmiljöenheten består av funktionen för kulturmiljöprövning och funktionen för kulturmiljöförvaltning och ingår som en av fem enheter i samhällsavdelningen. Kulturmiljöenheten har drygt 20 medarbetare med placering på kontoren i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Vi söker nu två byggnadsantikvarier för placering på någon av våra kontorsorter, men hela länet kommer vara ditt arbetsfält. Anställningen är tidsbegränsad fram till 2025-12-31, men kan komma att förlängas. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta tillsammans med enhetens handläggargrupp inom byggnadsvård. Rollen passar dig som är relativt ny i arbetslivet och behöver bygga upp dina erfarenheter. Exempel på arbetsuppgifter är enklare handläggning av ärenden, registerföring, dokumentation och sammanställningar. Uppgifterna kan anpassas efter din bakgrund och kompetens. Placeringsort: Mariestad, Göteborg eller Vänersborg Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Krav: - Du har en relevant akademisk utbildning med inriktning mot bebyggelse/byggnadsvård. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från arbete med byggnadsvård. - B-körkort. Personliga egenskaper - Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. - Du har förmåga att prioritera, hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. - Du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra men kan även arbeta under eget ansvar med tilldelade uppgifter. Sist men inte minst: du har en positiv grundinställning och öppet sinne gentemot andra i din omgivning. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Välkommen med din ansökan! Bra att veta Anställningsform: Visstid Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Du som har skyddade personuppgifter postar din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Arkeologer till kulturmiljöenheten
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning Kort om oss: Kulturmiljöenheten består av funktionen för kulturmiljöprövning och funktionen för kulturmiljöförvaltning och ingår som en av fem enheter i samhällsavdelningen. Kulturmiljöenheten har drygt 20 medarbetare med placering på kontoren i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Vi söker nu två arkeologer för placering på någon av våra kontorsorter, men hela länet kommer vara ditt arbetsfält. Anställningen är tidsbegränsad fram till 2025-12-31, men kan komma att förlängas. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta tillsammans med enhetens handläggargrupp inom arkeologi och kulturlandskap. Rollen passar dig som är relativt ny i arbetslivet och behöver bygga upp dina erfarenheter. Exempel på arbetsuppgifter är enklare handläggning av ärenden, registerföring, dokumentation och sammanställningar. Uppgifterna kan anpassas efter din bakgrund och kompetens. Placeringsort: Mariestad, Göteborg eller Vänersborg Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Krav: - Du har en relevant akademisk utbildning med inriktning mot arkeologi/kulturlandskap/kulturgeografi. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från arbete med arkeologi/kulturlandskap. - B-körkort. Personliga egenskaper - Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. - Du har förmåga att prioritera, hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. - Du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra men kan även arbeta under eget ansvar med tilldelade uppgifter. Sist men inte minst: du har en positiv grundinställning och öppet sinne gentemot andra i din omgivning. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Välkommen med din ansökan! Bra att veta Anställningsform: Visstid   Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Du som har skyddade personuppgifter postar din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
1:e socialsekreterare vuxen
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen i Mariestads kommun pågår ett ständigt förbättringsarbete för att ge bästa möjliga stöd för våra klienter. Vi söker nu en 1:e socialsekreterare som vill arbetsleda våra handläggare på vuxenenheten. Med god sammanhållning i våra arbetsgrupper och kompetensutveckling lägger vi grunden för ett gott arbete. Tillsammans har vi roligt på jobbet! Är du en erfaren socionom som trivs med handledning och metodutveckling? Då kan detta vara något för dig! ARBETSUPPGIFTER I din roll som 1:e socialsekreterare på vuxenenheten är du placerad i Maria Novas lokaler i centrala Mariestad. På denna enhet arbetar vi för klienter med beroendeproblematik, socialpsykiatri, hemlöshet, våld i nära relationer och andra sociala frågor. I arbetsgruppen arbetar socialsekreterare tillsammans med mottagningssekreterare inom alla områden. Här arbetar du också mot öppenvården med beroendecentrum. Som 1:e socialsekreterare stöttar du i metodutveckling, fördelar ärenden, håller i ärendegenomgångar och ärendehandledning samt handleder i SoL- och LVM-relaterade frågor. En viktig del i arbetet är också omvärldsbevakning där du skapar och reviderar riktlinjer och rutiner utifrån förändringar i lagar som styr myndighetsutövningen exempelvis nya socialtjänstlagen. Vi satsar på dig! Detta genom att erbjuda kontinuerlig kompetensutveckling och handledning såväl internt som externt, bland annat inom juridisk rådgivning. Förutom att du kommer till arbetsgrupper som präglas av stort engagemang, humor och professionalitet kan vi också erbjuda; • Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten • Friskvårdsbidrag • Semesterväxling • Möjlighet till distansarbete viss del av tid • Löneväxling till pension • Föräldraförmån • Försäkringsförmåner • Cykelförmån • Personalklubb • Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad Du kommer till en arbetsplats med öppenhet inför dina idéer! KVALIFIKATIONER Till tjänsten som 1:e socialsekreterare söker vi dig som: • Är utbildad socionom • Har tidigare arbetslivserfarenhet från socialtjänst och myndighetsutövning • Innehar B-körkort Meriterande är tidigare ledarskapserfarenhet samt utbildningsinsatser i metoder kopplade till den enhet du är intresserad av att arbeta inom. Eftersom arbetet till stor del innebär handledning och metodutveckling krävs det att du har god förmåga att både förmedla information, lära ut metoder och stärka medarbetarnas kompetenser. Detta gör du på ett inspirerande och motiverande sätt. Som 1:e socialsekreterare ska du hantera akuta situationer där du förväntas kunna prioritera och delegera i dessa utifrån de lagar och regler som styr våra verksamheter. Vi ser att du som söker har en god struktur på ditt arbete samt är flexibel och kreativ för att kunna anpassa dig efter möten, situationer och oförutsägbara dagar. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt, därför ser vi att du värnar om ett gott samarbete och är teaminriktad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så dröj inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen att bli en del av oss! I din ansökan vill vi ha ett cv där dina meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot bortse ifrån eftersom du istället får besvara några urvalsfrågor i din digitala ansökan. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Elektriker
Hirely AB
Industrielektriker

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Metsä söker nu Elektriker till Framtidsfabriken i Mariestad Metsä Group är en framgångsrik koncern inom skogsindustrin med rötter i de finska skogarna – vårt moderbolag är ett kooperativ av över 90 000 skogsägare. Metsä Groups affärsområde för mjukpapper och mat- och bakplåtspapper, Metsä Tissue, tillverkar hygienprodukter för hushåll och professionellt bruk, samt mat- och bakplåtspapper. Våra högkvalitativa lokalt producerade varumärken – Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA – skapar en renare vardag. Metsä Tissues vision är att etablera Framtidsfabriken i Mariestad, som tar Metsäs bruk in i en ny era av mjukpappersproduktion. Med investeringen i Mariestad på 370 MEUR blir Metsä Tissue ett ledande företag vad gäller hållbar mjukpappersproduktion i Sverige och i Skandinavien med våra starka varumärken Lambi, Serla och Katrin. Investeringen är en av de största i Europa och den största inom Metsä Tissue. Metsä befinner sig i en expansiv fas och arbetar nu med att modernisera fabriken i Mariestad. Det kommer att vara en innovativ arbetsplats med högkvalitativa maskiner, ny teknologi med drifts- och miljöprestanda i världsklass samt hållbarhet som ledstjärna. Metsä behöver nu förstärka sitt team med flera engagerade, kvalitetsmedvetna och resultatinriktade Elektriker som vill vara en del av Metsäs utvecklingsresa. Läs mer nedan och sök redan idag! Vad blir din roll på Metsä? Som Elektriker kommer du arbeta med maskiner och utrustningar där pappersmaskiner, konverteringslinjer och övrig utrustning för processen ingår. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra underhållsaktiviteter såväl avhjälpande, förebyggande och planerat. Du kommer även att arbeta med installationer och vara delaktig vid omyggnationer. Du utför förbättringsarbete och optimering av maskinutrustningar mot uppsatta mål. Du är en lösningsorienterad person som ser möjligheter då problemlösning och felsökning är grunden i en stor del av arbetet. Vi söker personal till dagtid. Skift och beredskapstjänstgöring kan förekomma. Vem är du? Som elektriker hos oss kommer du att arbeta med avancerade maskiner och utrustning som innefattar pappersmaskiner, konverteringslinjer, höglager och annan processrelaterad teknologi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att utföra avhjälpande, förebyggande och planerat underhåll. Du kommer även att medverka vid installationer, ombyggnationer samt arbeta med förbättringar och optimering av maskinutrustning i linje med uppsatta mål. Kvalifikationer Gymnasieutbildning inom el/automation eller motsvarande erfarenhet Gedigen erfarenhet inom el, programmering (PLC, DCS) och drivsystem God praktisk förmåga och erfarenhet av felsökning God datorvana God förmåga att kommunicera i svenska och engelska i såväl tal som skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet av elkonstruktion och arbete i CAD Kunskap om papperstillverkningsprocessen Vad erbjuder Metsä? Säkerhet och professionalism – Bli en del av vårt team som håller våra anläggningar i drift. Var och en av oss är specialist inom sitt område och har möjlighet att förbättra och förnya sitt arbetssätt. Med modern teknik och fokus på säkerhet skapar vi trygga och moderna arbetsplatser där du kan se fram emot en lång och givande karriär. Genom att använda och utveckla olika kompetenser varje dag tillför vi variation och utmaningar till vårt dagliga arbete. I denna tjänst kommer du att erbjudas en rolig och spännande resa där du kommer att vara en viktig del i utvecklingen av Metsäs verksamhet. På Metsä erbjuds du chansen att få arbeta på ett spännande företag i teknisk framkant. Vi erbjuder en unik produktionsmiljö, kompetenta kollegor, ett stimulerande arbete med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område, med både interna- och externa utbildningsmöjligheter. Läs gärna mer om Framtidsfabriken på https://www.metsagroup.com/sv/metsatissue/framtidsfabriken-i-mariestad/ Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Metsä Tissue med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Metsä Tissue. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare  Amanda Eksell via e-post: [email protected] alternativt Stefan Larsson via e-post: [email protected] . Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-15 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Projektmedarbetare
MARIESTADS KOMMUN
Övriga yrken inom socialt arbete

Enheten för stöd och försörjning i Mariestads kommun har fått ett ESF-projekt beviljat mellan perioden 250801-280531. Projektet syftar till att skapa långsiktiga lösningar genom att stärka samarbetet mellan myndigheter och erbjuda individanpassat stöd för personer som står utanför arbetsmarknaden. Vi söker dig som är nyfiken och orädd som vill driva processer framåt för den enskilde. Låter det intressant? Då kan du vara den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Antalet hushåll som erhåller ekonomiskt bistånd i Mariestads kommun har ökat. Vi ser ett stort behov av samordnade, individanpassade insatser för att hjälpa dessa personer till att stegförflyttas mot självförsörjning. Målgruppen för projektet är individer mellan 18 och 64 år som står utanför arbetsmarknaden eller har svårt att etablera sig där, med särskilt fokus på arbetslösa, sjukskrivna och unga vuxna. Projektet ska minska diskriminering och socialt utanförskap genom att anpassa insatser efter deltagarnas behov. Många av dessa individer har komplexa problem som psykisk ohälsa, NPF-diagnoser och utanförskap, vilket gör det svårt för dem att komma närmare arbetsmarknaden eller studier. En särskild utmaning är att nå utomeuropeiskt födda personer, som har språk- och integrationssvårigheter på arbetsmarknaden. I din roll som projektledare kommer du att stötta individer både enskilt och i grupp där du använder beprövade metoder såsom BIP-modellen, Motiverande samtal och Empowerment. Du har ett nära samarbete med andra aktörer däribland Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Tillsammans stärker ni er samverkan med målet att deltagarna blir självförsörjande genom arbete, studier eller annan försörjning. Din arbetsplats utgår från Maria Nova vuxenresurs centralt beläget i Mariestad och du arbetar dagtid måndag-fredag 8-17. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet och vana av att möta människor i utsatta situationer. Har du tidigare arbetat med att stötta individer mot stegförflyttning mot arbete/studier/självförsörjning är det meriterande och gärna om du har använt dig av metoder som Empowerment, MI och BIP-kartläggning. Som projektledare är det en fördel om du är bekväm med att dels hålla enskilda samtal men även att kunna leda gruppaktiviteter. Du ser också styrkan i att kunna samverka på ett bra sätt både med interna och externa aktörer. Viktiga egenskaper hos dig som person är att du ska vara uppfinningsrik, nyfiken och orädd. Du behöver också vara drivande i processerna framåt för den enskilde. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Körkort krävs för tjänsten. Intervjuer planeras att starta tidigast i vecka 31 när rekryterande chef är åter. Vid frågor om tjänsten går det bra att maila [email protected] och svar kommer då att kunna ges från v. 31. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Stödpedagog
MARIESTADS KOMMUN
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Funktionsstöd är en avdelning inom äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestads kommun. Nu satsar vi och utökar med två stödpedagoger till bostad med särskild service enligt LSS. Är du pedagogiskt lagd och har god kunskap om LSS-lagstiftning? Trivs du med att arbeta över flera enheter? Då kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER I detta uppdrag jobbar du som ett pedagogisk stöd till dina kollegor, detta innebär att; - Arbeta för att öka brukarnas delaktighet, integritet, självständighet och självbestämmande. - Ha ett särskilt ansvar för den pedagogiska verksamhetens utveckling. - Samla och sprida kunskap om hållbara och evidensbaserade pedagogiska metoder med syftet att driva verksamheten framåt. - Aktivt lyssna in personalens tankar och idéer och försöka att inkorporera dem. - Fungera som bollplank och stöd till övrig personal gällande dokumentation och upprättande av genomförandeplaner. - Bistå och stödja personalen med utvecklingsarbeten i pedagogiska metoder för att öka den enskilde brukarens delaktighet i sin vardag och främja brukarens självständighet. - Handleda elever från relevanta utbildningar kopplade till stödpedagoguppdraget. - Vara aktivt deltagande i regelbundna nätverksträffar. I arbetet har du samarbete med de andra stödpedagogerna i kommunen. Du har också kontakt med exempelvis anhöriga, medarbetare och kollegor på grupp/servicebostäder, sjuksköterska, enhetschef med flera. KVALIFIKATIONER För att arbeta som stödpedagog behöver du ha en lämplig utbildning såsom eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet med pedagogisk inriktning som omfattar minst 200 yrkeshögskolepoäng eller 60 högskolepoäng. Alternativt har du en kombination av YH- och högskolepoäng som motsvarar minst två terminers heltidsstudier. Som stödpedagog krävs att du har god förståelse för olika funktionsnedsättningar och hur dessa påverkar individens vardag samt vara lyhörd för dennes behov. Du har förmåga att kommunicera tydligt och effektivt med både brukare och kollegor. Detta inkluderar både verbal och icke-verbal kommunikation. I rollen krävs också kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och att du kan arbeta lågaffektivt.  Du är duktig på att motivera och engagera dina kollegor i utvecklingsarbetet. Vidare behöver du vara ansvarstagande, se lösningar istället för hinder och tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter och arbetsplatser. Att du har ett ödmjukt förhållningssätt samt värdesätter ett gott samarbete ser vi som en självklarhet. Det är meriterande om du har kunskap om åldrandets sjukdomar bland annat demens. Vi ser gärna att du också har kunskap väldfärdsteknik inom området funktionsstöd.  Vi ser att du har kunskap om gällande LSS-lagstiftning, dokumentation och kvalitetssäkring samt har vana att planera, reflektera och utvärdera ditt arbete. Som stödpedagog finns möjlighet att påverka arbetets utformning i nära samarbete med kollegor och enhetschef. B-körkort är ett krav. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället för du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Provanställning kan komma att tillämpas. Rekryterande chefer går omlott pga semestrar men det går bra att maila [email protected] eller [email protected] vid eventuella frågor om tjänsterna. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025