Lantmännen Lantbruk i Tidan söker processoperatörer

Om företaget Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. De ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlas åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. I Lantmännens koncern är det Lantbruket som är hjärtat och som utgör kärnverksamheten. Lantmännen har en helt unik värdekedja där man tar ansvar från jord till bord varje dag. Besök gärna Lantmännen Lantbruks hemsida www.lantmannen.se/om-lantmannen/organisation-och-verksamhet/division-lantbruk/ för att få reda på mer om deras verksamhet. Tjänstebeskrivning Just nu söker vi på NearYou personer som drivs av varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo till rollen som processoperatör på Lantmännen spannmålsanläggning i Tidan. Vill du ha ett jobb som innehåller mycket kundkontakt, där du tillsammans med kollegorna skapar en rolig och trivsam arbetsplats både för kunder och er anställda. Då kan detta verkligen vara din nästa utmaning. Välkommen med din ansökan till oss på NearYou! Jobbet som processoperatör går främst ut på • styrning och övervakning av processen med torkning, rensning och lagring • mottagning av spannmål med provtagning, klassning och kvalitetsarbete • sköta den dagliga städningen och andra förekommande arbetsuppgifter ute på anläggningen • kontakt med kunder vid lossning och lastning Kvalifikationer Till uppdraget söker vi dig som har teknisk utbildning. Dessutom ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av processindustri. Det krävs att du har god datorvana, B-körkort och tillgång till egen bil. Har du erfarenhet av lastmaskin är även det meriterande. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att du har ett stort driv och att du vågar ta egna initiativ. Vidare är det viktigt att du drivs av att skapa en positiv kundupplevelse och att du gillar problemlösning. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet då spannmålshanteringen är livsmedelsklassad med höga krav på kvalitet. Slutligen är du en flexibel person som är samarbetsvillig. Sommaren är högsäsong för Lantmännen Lantbruk så start på uppdraget är runt vecka 25. Under upplärningstiden jobbar du dagtid till och med vecka 31. Under veckorna 32–37 är det 2 skift som gäller varpå man sen går över till dagtid igen från vecka 38. Finns möjlighet till ledighet under veckorna 28-29. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att kontakta konsultchef Jennifer Andersson på mail [email protected]. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Account manager

Vårt mål är att genom våra produkter, lösningar och koncept bidra till en bra arbetsmiljö, som effektiviserar och förenklar arbetsdagen och stärker varumärket. Vi har ett sortiment som passar väldigt många företag och som ständigt är i utveckling. Vår filosofi är att genom personliga möten på plats i kundens miljö skapa långsiktiga relationer. Men ingenting av detta hade varit möjligt om vi inte hade haft framgångsrika säljare. Och nu vill vi bli fler! Vad erbjuder vi då? Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet. Fast lön med bra provisioner och höga bonusar Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning Personliga utveckling med daglig coaching Säljtävlingar med spännande priser Grymma kollegor i hela landet Roliga konferenser Hälsoprofil med fokus på ditt välmående Och vad förväntar vi oss av dig? Självständig person med ett högt driv Stark vilja och motivation att tjäna pengar Brinnande intresse för att göra affärer Mycket energi och positiv inställning Egenskapen att alltid ta ansvar Du söker tjänsten genom att maila eller/och ringa! [email protected] Vill du veta mer om oss? Ring eller klicka in på timosweden.com

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Servicetekniker till Brandt Bil i Mariestad

Företagsinformation Brandt Bil startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget. Koncernen består av tre företag, Bröderna Brandt Personbilar AB, Bröderna Brandt Lastvagnar AB och Brandt Fordon AB - och har totalt 34 anläggningar på 19 orter. Koncernen har idag ca 800 anställda. Vår ledstjärna är långsiktigt nöjda kunder till vilka vi erbjuder ett utbud av varor och tjänster så att deras totala fordonsbehov tillgodoses. Arbetsuppgifter Brandt Fordon söker nu en servicetekniker till Mariestad. Tjänsten innefattar arbete i huvudsak bilmärkena Ford och MG. I rollen som tekniker kommer du att jobba med service, reparation samt felsökning av våra kunders bilar.  Kvalifikationer Gymnasiekompetens och körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har god lokalkännedom och tidigare erfarenhet av bilreparationer. Du är en lagspelare som trivs med att tillsammans i grupp jobba mot uppsatta mål. Att du har ett starkt fokus på resultat och nöjda kunder. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har alltid kundnöjdhet i åtanke. Du är strukturerad och uppskattar rutiner och processer att jobba efter   Villkor Provanställning sex månader och därefter tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid i Mariestad. Vi tillämpar löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Circle K Mariestad Ulriksdal söker butikssäljare för deltid

Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Är du vår nästa talang? Då hittar du vänner för livet här på Circle K. Vi söker nu dig som vill jobba oss på Circle K Mariestad Ulriksdal. Tjänsten är en tillsvidare tjänst med inledande provanställning på 6 månader. Ditt schema kommer vara varannan fredag, lördag och söndag där du arbetar både dagtid och kvällar. Tjänsten motsvarar cirka 23,5%. Vi ser gärna att du kan börja i tjänsten omgående. Varmt välkommen in med din ansökan senast 20.05.2024 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas, kanske är du redo för mer ansvar. * Du har förmodligen arbetat inom service och är redo för nästa steg i karriären. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik.   * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor.  * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.

4 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Service Technician (52193)

Har du ett intresse samt erfarenhet av elektronik och mekanik? Är du lösningsorienterad och har ett optimistiskt synsätt? Vill du arbeta med att underhålla våra vindkraftsverk? Då är den här tjänsten för dig! Region NCE > SBU NCE Service > Norra Götaland Vestas Northern and Central Europe försöker uppnå att vara den högst presterande affärsenheten inom Vestas, gällande såväl modern energi och kundnöjdhet som att vara den mest attraktiva arbetsplatsen. Med dessa målsättningar har serviceteknikern som tar hand om kundernas turbiner en viktig roll i frontlinjen av våra serviceavtal. I denna roll kommer du att få arbeta i en spännande bransch i team med engagerade medarbetare. Just nu söker vi servicetekniker till Mariestad, som kommer att ingå i serviceteam med ansvar för service och underhåll av vindkraftverk i området. Vi söker dig med positiv attityd som tycker om att arbeta i team. Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och professionalitet då vi är ytterst måna om att vårt servicearbete utförs med högsta säkerhet och kvalitet. För att lyckas fullt ut med arbetsuppgifterna tror vi att du är en person som har goda kunskaper i el eller mekanik, är serviceinriktad och affärsmässig. Arbetsuppgifter Service, underhåll och på sikt felsökning av vindkraftverk i enlighet med serviceavtal Kundkontakt med ägare kring kommande service och tydlig rapportering av utförda åtgärder Ansvar och skötsel av servicebilen inkl. dess lager Daglig rapportering och registrering i vårt affärssystem Kvalifikationer Erfarenhet eller utbildning inom el eller mekanik. Du är även villig att utveckla dina färdigheter inom områdena God allmän datorvana Goda kunskaper i både svenska och engelska (koncernspråk) i tal och skrift Tidigare erfarenhet som servicetekniker eller liknande arbete är meriterande Körkort B Kompetenser Du trivs med att arbeta i team, att kommunicera med andra delar av organisationen och du är serviceinriktad Du är lösningsorienterad, ansvarstagande, strukturerad och kan arbeta under eget ansvar Då arbete sker på hög höjd krävs god kroppsfysik Du har ett högt säkerhetstänk Vad vi erbjuder Våra anställda är vår största tillgång. Förutom en bra lön och fördelar, så som friskvårdsbidrag och snabb tillgång till specialiserad sjukvård, investerar vi i din utveckling. Efter en grundlig introduktionskurs erbjuder vi fortlöpande utveckling av din kompetens med ett väletablerat utbildningsprogram. Du får arbeta i ett team med stor mångfald och motiverade servicetekniker i en stimulerande miljö, i ett snabbt växande internationellt företag där god kommunikation och struktur är nyckeln till bra resultat. Då Vestas verkar för en jämställd arbetsplats välkomnar vi variationen bland våra sökanden. Övrig information I tjänsten utgår man från Mariestad. Tjänsten innebär resande med övernattningar för olika vidareutbildningar samt assistans i andra områden, det kan bli upp till 50 resdagar om året men även dagliga resor till vindkraftverken. För denna tjänst är förståelse vad det gäller eventuella resor för utbildningssyften och arbetstider viktigt. Ett krav för att erhålla anställning är att man blir godkänd för mast- och stolpintyg, vilket består av ett belastnings-EKG och läkarundersökning, vilket utförs under rekryteringsprocessen. För mer information om tjänsten kontakta rekryterare Rebecka Thorell, [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande så ansök gärna med ett CV på engelska så snart som möjlig, eller senast den 02/06/2024. Vi förbehåller oss rätten att ändra eller dra tillbaka våra jobb när som helst, inklusive före det annonserade slutdatumet.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Vattenvårdshandläggare miljögifter Länsstyrelsen Västra Götaland

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet och vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med? Arbetsbeskrivning Din främsta uppgift blir att arbeta med miljögifter inom ramen för vattenförvaltning i enlighet med EU:s vattendirektiv. I arbetet ingår kartläggning och analys av miljögifter i sjöar, vattendrag och kustområden i Västra Götalands län. Du kommer att ingå i vårt beredningssekretariat som bland annat arbetar med att bedöma vattnets kemiska och ekologiska status och tar fram åtgärdsförslag för att nå miljökvalitetsnormerna. Du kommer att bidra med din kompetens i miljögiftsfrågor i sekretariatets arbete samt ge stöd i handläggning av ärenden enligt miljöbalken när det gäller att bedöma miljökvalitetsnormer enligt vattenförvaltningen. Du kommer även att arbeta med övervakning av miljögifter i vatten inom vår regionala miljöövervakning. I huvudsak innebär det att följa upp undersökningar som genomförts, initiera nya undersökningar samt bearbeta data och kommunicera resultat muntligt och skriftligt. Det finns möjlighet att göra fältarbete. Ditt arbete är självständigt, men du arbetar även tillsammans med andra kollegor på vår länsstyrelse. En viktig del i arbetet är samverkan med externa kontakter som kommuner, vattenråd, andra länsstyrelser, nationella myndigheter, verksamhetsutövare och konsulter. Du kommer att tillhöra vattenavdelningen, som har cirka 95 medarbetare som tillsammans arbetar för en bättre vattenmiljö och en trygg vattenförsörjning. Vattenavdelningen får kontinuerligt nya uppdrag och projekt, vilket kan innebära nya arbetsuppgifter för den som arbetar här. Enheten för vattenmiljö är ett trevligt gäng på cirka 20 medarbetare. På enheten arbetar vi med EU:s olika direktiv för vatten, våra vattenrelaterade miljömål, miljöövervakning och vattenförbättrande åtgärder. Enhetens medarbetare finns i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Placeringsort: Göteborg, Vänersborg eller Mariestad. Vi erbjuder möjlighet att arbeta på distans en del av arbetstiden. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Krav: - Naturvetenskaplig/teknisk högskoleutbildning inom miljökemi, ekotoxikologi eller utbildning som vi bedömer likvärdig - Du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska - B-körkort Meriterande: - Kunskap om bearbetning och analys av miljögiftsdata - Erfarenhet av miljöövervakning av miljögifter i vatten, biota eller sediment - Erfarenhet av arbete med vattenförvaltning enligt EU:s vattendirektiv - Kunskaper inom GIS och arbete med stora datamängder i Excel eller Power BI - Erfarenhet av att leda projekt - Erfarenhet av ärendehantering enligt miljöbalken Personliga egenskaper: - Du är bra på att arbeta självständigt och driva egna frågeställningar, men även att samarbeta i grupp - Du kan ta ett helhetsperspektiv och har analytisk förmåga - Du är målinriktad och slutför dina uppdrag i tid - Du tycker om att skapa kontakter, är kommunikativ och har förmågan att anpassa tal och skrift till olika målgrupper - Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och arbetar strukturerat - Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös - Du har en positiv inställning och förmåga att se lösningar i komplexa frågeställningar Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Välkommen med din ansökan! Övrig information Du söker jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:725272/ Har du frågor om tjänsten är du välkommen att vända dig till Annika Kjellkvist, enhetschef, tel 010-224 51 57, e-post [email protected]. Anställningen kan komma att inledas med provanställning sex månader. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

3 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Lärare idrott och hälsa f-6

Grangärdets skola är en enhet med drygt 150 elever. Skolan är belägen i ett gemytligt område och har närhet till skolskogen och andra utflyktsmål. På skolan är det en klass av varje årskurs f-6 samt 2 fritidshemsavdelningar. Som lärare i idrott och hälsa är du en viktig del i vårt arbetslag. Du har relation till många elever och är därmed självklart inkluderad då vi samarbetar för ett hälsosamt och hållbart skolliv där eleverna upplever sig sedda, förstådda, trygga och motiverade. Att röra på sig är en viktig del i barns liv och utveckling. Vi ser gärna att du som lärare i ämnet sprider inspiration även utanför dina lektioners gränser. Rörelsepauser för att stimulera inlärning och välmående sker flera gågner under barnens skoldag. Vid temadagar innehållande joggning, orientering, skridskoåkning, simundervisning mm är din roll av stor betydelse för att planering och logistik ska fungera väl. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som lärare i ämnet idrott och hälsa har du lektioner i åk 1-6, eventuellt även f-klass beroende på schemaläggning. Om behov och önskemål finns kan tjänsten få högre tjänstgöringsgrad kopplat till fritidshemmets verksamhet. Det är fördelaktigt att träffa eleverna i olika sammanhang för att skapa relation. Du förväntas planera, förbereda, genomföra, utvärdera och följa upp din undervisning så väl som elevernas måluppfyllelse. Vi arbetar med dokumentering via bland annat Unikum som du får stöd i att lära dig om du är obekant med det systemet. Du får en gedigen introduktion hos oss på Grangärdet. Vi är mån om att du ska lyckas i ditt uppdrag och bli en del av vårt drivna och positiva team. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i idrott och hälsa. Du är flexibel och lyhörd med god förmåga att skapa trygghet och struktur. Du utgår från beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund samt utför ditt arbete i enlighet med lärares etiska förhållningssätt och värdegrund. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

2 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Slöjdlärare

Vi söker en lärare till ämnet slöjd. Vi ser det som fördelaktigt om du som slöjdlärare samverkar med din kollega och insoireras av att arbeta med slöjd som ett ämne. Lokalerna är traditionellt utformade och båda slöjdsalarna är tillgängliga för dej som undervisar. Som slöjdlärare möter du elever från Grangärdet och Ullervads skola som undervisas i Högelidsskolans lokaler. Du undervisar även på Lyrestads och Hassles skolor som har egna slöjdsalar. Som slöjdlärare samarbetar du med övriga slöjdlärare med planering, utvärdering samt beställning av material. ARBETSUPPGIFTER Undervisa i ämnet slöjd samt ansvara för dokumentation och kontakt med elevernas klasslärare. Planering, utvärdering och uppföljning av undervisningen är en naturlig del av uppdraget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i ämnet slöjd. Du har ett tydligt och relationellt ledarskap. Du är flexibel. Du arbetar medvetet genom ledning och stimulans för att nå eleverna där de befinner sig på såväl grupp och individnivå. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

2 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Skolkurator, vikariat

Barn- och elevhälsoteamens uppgift är att stödja och samverka med pedagoger, arbetslag, elever, vårdnadshavare och rektor. Inom skolan finns elevhälsoteam, EHT, där medicinsk, psykosocial och specialpedagogisk kompetens ingår. Elevhälsoteamet organiseras inom varje enhet, träffas regelbundet och leds av rektor. Vi söker nu en vikarierande skolkurator som vill vara med och bidra i vårt viktiga arbete för våra elever! Utbildningsförvaltningen bedriver verksamhet för 3500 barn och elever inom förskola och pedagogisk omsorg, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt barn- och elevhälsa. I utbildningsförvaltningen ingår även kommunens kostavdelning. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en Skolkurator till Barn- och elevhälsan i Mariestads kommun. Det handlar om ett vikariat med placering/tillhörighet till Prismaskolan, F-6. Som skolkurator kommer du att vara en del av Mariestads kommuns hela barn- och elevhälsoarbete och skolutveckling och samtidigt tillhöra den specifika skolenhetens elevhälsoteam. Du kommer att ingå i elevhälsoteamet på skolan, där du arbetar nära elever, lärare och skolledning. Hos oss arbetar du som skolkurator främjande och förebyggande på både -, organisations- grupp- och individnivå och i din roll är du en del i att skapa och utveckla goda lärmiljöer och förutsättningar för alla våra elever, att utvecklas så långt som möjligt mot skolans kunskapsmål. Arbetet är omväxlande och kommer att innebära samverkan och många viktiga kontakter med såväl interna som externa aktörer såsom kollegor i barn-och elevhälsan, kollegor på skolan, vårdnadshavare samt andra samarbetspartners, såsom primärvård, socialtjänst och BUP. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen som socionom, socialpsykolog eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från stödjande arbete med barn och ungdomar och kunskap och erfarenhet av samarbete med andra verksamheter, som till exempel BUP och IFO, är meriterande. Det är viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt med ett helhetsperspektiv på verksamheten och du förväntas ha en god förmåga att samarbeta i ett team med andra professioner. Vi vill att du ser möjligheter i förändringar och har ett positivt och tillmötesgående förhållningssätt samt att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett intresse för och kunskap om systematiskt kvalitetsarbete och en vana att analysera samt utvärdera resultat som grund för förbättringsarbete. Du är en närvarande, lyhörd, tydlig och organiserad person som agerar prestigelöst samt har en förmåga att skapa relation, engagemang, förtroende och delaktighet. Du är strukturerad och arbetar målinriktat och du har en god språklig, skriftlig och analytisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom social kompetens, flexibilitet och samverkansförmåga. Stämmer beskrivningen in på dig och din kompetens? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se

2 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024