Klinikkoordinator, Kinna

I Folktandvården Västra Götaland bidrar du till jämlik hälsa från första tanden till den sista – för alla människor i alla livets stunder. Här möter du en kultur präglad av samarbete, engagemang och glädje och har tillgång till ny teknik och experter inom alla områden. Det finns alltid någon att lära av och många att trivas med. Vi erbjuder stabiliteten för en trygg vardag och möjligheter att växa under hela ditt fortsatta yrkesliv. Bli en del av något större. Välkommen till Folktandvården! Vi söker nu en klinikkoordinator för ett vikariat på 1,5 år. Vill du vara en del av en framgångsrik, värderingsstyrd organisation där utveckling är en självklarhet? Då kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utmanande arbete som klinikkoordinator här hos oss på Folktandvården Kinna. Vi kännetecknas av positiva och duktiga medarbetare som är stolta över vår arbetsplats. För oss är bra service till våra patienter mycket viktigt. Folktandvården Kinna har 7 behandlingsrum. På kliniken arbetar idag 5 tandläkare, 2 tandhygienister och 9 tandsköterskor.  Klinikens öppettider är 07-19 måndag till torsdag och 7-16 fredagar.  Vill du bli en del av vårt härliga gäng är du välkommen med din ansökan! Om jobbet Arbetet som klinikkoordinator innebär att säkerställa att den dagliga driften av kliniken fungerar genom planering och arbetsledning. Det är ett självständigt och omväxlande arbete. Som klinikkoordinator ingår du i klinikledningen, vilket innebär att du är arbetsgivarföreträdare. Tillsammans med klinikchefen är du aktiv i att leda, utveckla och följa upp verksamheten för att säkerställa att målen nås i enlighet med uppdrag och klinikkontrakt. Klinikkoordinatorn ansvarar för ett flertal administrativa arbetsuppgifter så som: Schemaläggning Personalrapportering Inköp av varor och tjänster Fakturahantering Vård- och budgetuppföljning IT-samordning Om dig Du är utbildad tandsköterska eller tandhygienist. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som för oss betyder att du har en god förmåga till kommunikation och samarbete, är ärlig, lyhörd och ansvarsfull samt kan agera sansat även i komplicerade situationer. Du är strukturerad, har en god organisationsförmåga samt är öppen och prestigelös. Vi söker dig som är lösningsorienterad, har förmågan att skapa ett positivt klimat och fungerar väl i en arbetsledande roll där du bidrar till engagemang och samverkan. Vi ser gärna att du har intresse av systematiskt förbättringsarbete, har goda IT-kunskaper och kan hantera Officepaketet, Sharepoint, Heroma och T4. Intervjuer sker på kliniken i Kinna.  Välkommen med din ansökan! Folktandvården Västra Götaland gör kontroller i Misstanke- och Belastningsregister innan beslut om anställning.  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2024
Resande Servicetekniker med ansvar för tekniskt underhåll och kundservice
Nr.1 Personalpartner AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om kundföretaget SGA Conveyor System grundades 1990 av Sven Gunnar Andersson med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i snart 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA Conveyor System har blivit en stor aktör på marknaden som ofta anlitas av etablerade e-handelsföretag. Mer information om företaget finns på https://sga-conveyor.se/ Arbetsuppgifter Som Resande Servicetekniker på SGA Conveyor System blir du en central del av ett team som säkerställer att kunders system fungerar felfritt. Du kommer att arbeta både med förebyggande underhåll och akuta reparationer samt bygga starka kundrelationer genom hög servicenivå. Resor inom Sverige och internationellt ingår i tjänsten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Att arbeta med avancerade logistiksystem på plats hos våra kunder. - Planera och genomföra regelbundna underhållsinsatser i nära samarbete med kunder. - Teknisk support och rådgivning via telefon och mail för att snabbt lösa kunders problem - Rapportering och dokumentation över utförda servicearbeten enligt företagets rutiner och riktlinjer. - Säkerställa att produkter används på rätt sätt efter att du tillhandahållit kunder och kollegor utbildning och instruktioner. - Vid behov, hjälpa till med installation och montering av nya system, både i Kinna och hos kund. - Deltaga i beredskapstjänst med support och utryckning under kvällar och helger. Arbetstid: Dagtid (beredskap kvällar och helger) Placering: Utgångsort Kinna Bakgrund och personliga egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av tekniskt arbete och service, gärna inom områden som el, maskin eller automation. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med fältbaserade projekt, och är van vid att hantera både planering och utförande på plats hos kund. Krav: B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet från liknande roll Kunskaper inom el, maskin eller automation Certifikat för Saxlift/Fallskydd Som person är du lösningsorienterad, självgående och ansvarstagande. Du har en naturlig känsla för service och kan skapa goda relationer med såväl kollegor som kunder. Din flexibilitet och stresstålighet gör att du hanterar oförutsedda situationer med lugn och effektivitet. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vid frågor kan du kontakta Ellen Eriksson via mail, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2024
Behandlingssamordnare med roll som programledare
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Fagared tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosociala problem, kriminalitet och missbruk. Vi har avdelningar i Lindome, i Öxnevalla och i Göteborg. Arbetsbeskrivning Vi söker en behandlingssamordnare med roll som programledare till våra två avdelningar som ligger i Marks kommun i Öxnevalla, Horred. Avdelningarnas målgrupp är pojkar i åldern 16–21 år omhändertagna enligt LVU. Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssamordnare hos SiS ett meningsfullt arbete. Utgångspunkten i vårt behandlingsarbete är att motivera ungdomar till nya och mindre destruktiva sätt att leva. Inom SiS utgår behandlingsstrategier och tekniker från kognitiv beteendeterapi och social inlärningsteori. MI (motiverande samtal) är också en viktig del i arbetet både som förhållningssätt och samtalsmetod. För att förebygga återfall i missbruk och kriminalitet bedrivs behandlingsprogram. Vi använder kunskapsbaserade metoder och lägger stor vikt vid att programmen bedrivs med hög kvalitet. Som programledare kommer du främst att arbeta med behandlingsprogrammen A-CRA (Adolescent Community Reinforcement Approach) och PULS Problemlösning Umgänge Livsmål Självkontroll samt ÅP (återfallsprevention). Som programledare arbetar du i ett team med fyra kollegor som bedriver programverksamhet vid ungdomshemmet. Behandlingsprogram utförs både enskilt och i grupp (tillsammans med en programledarkollega) med ungdomar. Övriga programledare har arbetsort Lindome så du kommer samordna och vara länken mellan avdelningarna och programverksamheten vid enhet Öxnevalla. Resor mellan enheterna förekommer. Du arbetar i ett team av engagerade kollegor och med er samlade kompetens har ni möjlighet att nå goda resultat. Som programledare kommer du att planera, genomföra och följa upp programverksamhet. Du håller behandlingssamtal och har ett särskilt ansvar för dokumentation och de formulär och instrument som används i behandlingen. Du samverkar med olika funktioner kring kartläggning, upprättande och uppföljning av behandlingsinsatser. Arbetstiden är huvudsakligen förlag till dagtid men viss del av arbetstiden kan förläggas utanför kontorstid utifrån verksamhetens behov. Kvalifikationer • Lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, socialpedagog eller annan vård/beteendevetenskaplig utbildning, alternativt eftergymnasial utbildning som t.ex. behandlingspedagog, med gedigen erfarenhet av arbetsuppgifterna. • Erfarenhet av att bedriva motivations- och behandlingsarbete enskilt och/eller i grupp. • God svenska i tal och skrift. • B- körkort Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, är empatisk och kan skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också en god förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. I din roll som programledare kommer du ha eget ansvar för genomförandet av behandlingsprogram som kräver erfarenhet och förmåga att samordna det arbetet. Du behöver vara bara på att planera och strukturera ditt arbete, kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Då behandlingsarbetet dokumenteras och diskuteras med flera olika aktörer ställshöga krav på god svenska i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av arbete med behandlingsprogram är en merit. Likaså erfarenhet av annat socialt behandlingsarbete och arbete med målgruppen. Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper i KBT och MI. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24 november 2024 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

12 dagar sedan
Sista ansökan:
24 november 2024
Produktionsmedarbetare till Sjuhäradsbygdens Färgeri
Nr.1 Personalpartner AB
Övriga maskinoperatörer, textil-, skinn- och läderindustri

Om kundföretaget Sjuhäradsbygdens Färgeri är Nordens mest kompletta färgeri och beredningsverk. I vår strävan att bli det mest klimatsmarta och hållbara textila beredningsverket har vi en stor miljömedvetenhet. Vår vision är att erbjuda marknaden de mest hållbara och innovativa tjänster och produkter med så små miljömässiga fotavtryck som möjligt. Sedan starten 1935 har vi färgat och berett vävar och garner inom de mest varierande områden och idag drivs företaget av fjärde generationen. Vi kan erbjuda allt från en behandling på kundens egna material till att leverera en färdig produkt där vi är med och tar fram rå-garn eller rå-väv för att uppnå kundens krav. Läs gärna mer på www.7hfargeri.se Arbetsuppgifter Sjuhäradsbygdens Färgeri växer och behöver utöka sitt team med fler produktionsmedarbetare! Dina främsta arbetsuppgifter innebär att övervaka maskinerna så produktionen rullar och går. Du fyller på material i maskinerna och packar material i slutprocessen. I arbetet ingår även att ställa maskinerna samt utföra lättare underhåll vid behov. Arbetstiden är förlagd till 2-skift, natt kan förekomma vid enstaka tillfällen. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är belägen strax utanför Kinna. Bakgrund och personliga egenskaper Du som söker har god industrivana och det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat som inom textilindustrin. Krav: Körkort och tillgång till bil Som person är du driven och noggrann och förstår vikten av att hålla en hög kvalitet på produkterna som tillverkas. Du trivs med att arbeta både självständigt som i team och har ordning och reda omkring dig. Vidare är du en flexibel och hjälpsam kollega som gärna hugger i och hjälper till där det behövs. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vid frågor kan du kontakta Ellen Eriksson via mail, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
5 november 2024
Maskinoperatörer till textilindustrin!
Nr.1 Personalpartner AB
Övriga maskinoperatörer, textil-, skinn- och läderindustri

Om kundföretaget Till vår kund inom textilindustrin söker vi nu två Maskinoperatörer. Kundföretaget framställer inredningstextilier och klimatvävar till växthus. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att övervaka driften av virkmaskinerna och se till så att dessa är igång. Vid behov utför du även visst löpande underhåll av maskinerna och utför kvalitetskontroller av textilprodukterna. Arbetstid: 2-skift Placering: Marks kommun. Bakgrund och personliga egenskaper Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och trivs med att jobba i en industrimiljö. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som maskinoperatör. Du är händig, noggrann och tar ansvar för ditt arbete och hjälper till där det behövs. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
5 november 2024
Lärare grundskola, Örbyskolan 4-6
Marks kommun
Grundskollärare

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. Örbyskolan är en modern F-6 skola som ligger i ett naturskönt område strax öster om Kinna. På skolan går ca 350 elever. Vi nyttjar skolans småskalighet och lokala förankring och arbetar aktivt för att åstadkomma en lugn och trygg lärandemiljö för våra elever. Skolan har en engagerad, kompetent och utvecklingsbenägen personalgrupp som gemensamt arbetar för att stödja elevernas utveckling både kunskapsmässigt och socialt genom hela grundskoleperioden. ARBETSUPPGIFTER Lärare i främst matte, svenska, NO och teknik i årskurserna 4-6 med klassföreståndarskap. Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i främst matte, svenska, NO och teknik, men gärna fler ämnen inom grundskolan. Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande, är en tydlig ledare och tycker om att samarbeta. Du har förmåga att inspirera och utgår från varje elevs förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du ingår i ett av skolans arbetslag och tillsammans ansvarar ni för att planera, dokumentera, analysera, utvärdera och följa upp elevernas utveckling. Arbetet innebär även samarbete med övriga pedagoger/personal, elevhälsan, föräldrar samt aktörer utanför skolan. Du ser dokumentation och bedömning av elevernas kunskapsutveckling som en självklar del i ditt arbete och du utvecklar ständigt din undervisning, och har alltid lärandet i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad för undervisning i årskurs 4-6. • tidigare arbetat på grundskola. Vi ser att du är relationsskapande och aktivt tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du är strukturerad och arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vi vill att du är kreativ och ser utanför boxen, tänker i nya banor och finner nya lösningar på gamla problem. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med elever med NPF. Du som väntar på din legitimation är också välkommen att söka. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
4 november 2024
Bokbusschaufför / biblioteksadministratör
Marks kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en bokbusschaufför / biblioteksadministratör till Bibliotek Mark. Bokbussen är en av sex folkbiblioteksenheter i kommunen. Utöver fysiska och digitala böcker erbjuder folkbiblioteken ett stort antal medier, tjänster samt programverksamhet. Biblioteken är viktiga mötesplatser i lokalsamhället. Som bokbusschaufför på Bibliotek Mark ansvarar du bland annat för nedanstående arbetsuppgifter: • köra bussen, tung lastbil • Skötsel, städ, tvätt och tillsyn av bokbussen samt bibliotekets tjänstefordon • vara kontaktperson mot verkstäder gällande service och reparationer Du har också arbetsuppgifter som biblioteksadministratör då du tillsammans med övrig personal på bokbussen ansvarar för: • service och vägledning till besökarna med ett gott bemötande • handledning i digitala tjänster och digitala verktyg • utlåning och återlämning av medier • mediehantering, iordningställande av böcker och tidskrifter samt posthantering • delta i arbete med att utveckla, planera och genomföra läsfrämjande aktiviteter KVALIFIKATIONER • Du har körkort med behörighet lägst BC • Du har dokumenterad yrkeserfarenhet av att köra tunga fordon • Du är fordonstekniskt kunnig och har erfarenhet av fordonsskötsel • Du har goda IT-kunskaper, både för att kunna använda bibliotekets datasystem och för att kunna möta besökarnas frågor och behov • Du har god kommunikativ förmåga Vi lägger mycket stor vikt vid gott bemötande och söker därför dig som är socialt utåtriktad med en stark känsla för service. Du ska trivas med att samarbeta i ett arbetslag. Arbetet innehåller fysiskt krävande moment såsom tunga lyft. Meriterande: • Erfarenhet av arbete i serviceyrke • Intresse för och kunskap om barnlitteratur och kultur • Erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
3 november 2024
Lärare F-3 Örbyskolan
Marks kommun
Grundskollärare

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Vi är en skola på väg framåt och söker medarbetare som vill fortsätta det goda arbetet som pågår på vår skola. Vi söker en engagerad och inspirerande lärare för årskurs F-3 som brinner för att utveckla undervisningen för våra unga elever. Tjänsten innebär att arbeta ämnesvis och på så sätt kan skapa en stimulerande och inkluderande lärmiljö som främjar elevernas utveckling och lärande i tidiga skolår. Tillsammans med kollegor planerar du undervisningen så att eleverna får en likvärdig undervisning med god kvalitet och så god kunskapsutveckling som möjligt. Du är placerad i ett arbetslag och har ett uppdrag som mentor för en grupp elever. I mentorskapet ingår att ha regelbunden kontakt med elever och deras vårdnadshavare. Du deltar aktivt i skolans utvecklingsarbete och samarbetar väl med i kollegial fortbildning i ämnet-ÄDK. För oss på Örbyskolan är det kollegiala lärandet en viktig del i att utveckla vår skola för en ännu mer tillgänglig undervisning för alla elever. KVALIFIKATIONER Lärarutbildning med inriktning mot F-3. Du är legitimerad lärare och behörig för undervisning i årskurs F-3 i flera ämnen och har erfarenhet av pedagogiskt arbete, inklusive pedagogisk dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet om du är van vid att skapa lärande i kreativa miljöer med olika extra anpassningar. Din kunskap främjar kreativa och inkluderande lärmiljöer. I ditt pedagogiska ledarskap är du en tydlig ledare och i klassrummet har du förmågan att skapa en tillgänglig lärmiljö som präglas av trygghet och studiero. Du följer aktivt med i forskning och utveckling. Genom att planera, följa upp, analysera, dokumentera och utveckla utbildningen skapar och delar du med dig av kunskap om vad som leder till högre måluppfyllelse. Du skapar goda relationer till elever och kollegor och arbetar för en god laganda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett förtroendeingivande förhållningssätt, är lösningsfokuserad och har goda ledaregenskaper. Du är kommunikativ, har en god samarbetsförmåga och har lätt att bygga relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2024
Biståndshandläggare
Marks kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare på vår enhet är du en del av ett viktigt och meningsfullt arbete. Tillsammans med övriga kollegor kommer du att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen samt följa upp och ompröva beviljade insatser. På äldreomsorgens myndighetsutövning arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, färdtjänsthandläggare och bosamordnare. Du arbetar utifrån en helhetssyn med brukaren i centrum. I arbetet ingår kontakter och samverkan med andra myndigheter, organisationer, utförare och andra relevanta samarbetspartners, såväl internt som externt. KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vid annan utbildning än socionomutbildning behöver du ha läst socialrätt. Du ska ha goda kunskaper i gällande lagstiftning. B-körkort är ett krav för tjänsten. Kvalifikationer Tycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla samt har brukarens individuella behov i fokus? Då kan detta vara ett arbete för dig. Vi söker dig som är en kommunikativ person med god analytisk förmåga och som alltid är professionell i bemötandet. För övrigt är du flexibel och har lätt för att samarbeta både inom och utanför organisationen. Är du dessutom en person som gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter, samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra, tror vi att du kommer att trivas hos oss. Som person är du strukturerad, noggrann och effektiv i ditt arbete. Du är bra på att prioritera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är relationsskapande, prestigelös och lösningsorienterad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
4 november 2024
Erfaren redovisningsekonom till NHC Group i Skene
Meet a Group international AB
Redovisningsekonomer

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi på NHC söker nu en erfaren strukturerad och engagerad redovisningsekonom till vår redovisningsavdelning i Skene. Vill du bli en del av vårt härliga team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär tjänsten? I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för det löpande arbetet med redovisningen för flera av våra bolag. Arbetsuppgifterna består av löpande bokföring, månatlig rapportering, avstämningar, hantering av leasingavtal (IFRS16), ansvara för bolagens skatter och deklarationer samt upprätta och ansvara för årsbokslut och årsredovisningar för både stora och små aktiebolag. Om NHC NHC group består av flera bolag och erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom områden så som äldreomsorg, förskolor, LSS och personlig assistans på den svenska marknaden. NHC Sverige ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern. Denna tjänst är placerad på vårt Shared Service Center i Skene. Där arbetar ca 25 medarbetare inom redovisning, lön och reskontra. Vem söker vi?  Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande YH/KY-utbildning och som har flera års erfarenhet inom redovisningsyrket. Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar, driva utveckling och har ett effektivt arbetssätt. Det krävs att du är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter så att deadlines hålls. Du trivs när du får ha eget ansvar för din planering och ditt arbete. Vi ser att du som person är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter och lära dig nya system. Vi arbetar aktivt med att digitalisera våra processer, så ett intresse för system och digitalisering är en fördel. Kunskaper i Visma Business är meriterande. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning 6 mån Omfattning: 100% Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Arbete på distans erbjuds 1 dag per vecka. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2024-10-25 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Namn: Karin Engelmann Titel: Redovisningschef Telefonnummer: 0320-430001 E-postadress: [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 november 2024