Budbilsförare sökes för Helgtjänster V.29-32
Måltidsfabriken AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Måltidsfabriken AB bedriver idag måltidsservice gentemot offentlig sektor och privata företag. Bolaget finns i 18 orter i Sverige och arbetar till stor del med måltidstransporter där man har ganska regelbundna transporter. Vi söker nu en person med B-kort som kan köra budbil på helger eller vardagar. Att arbeta hos oss innebär stort ansvar och kräver personligt engagemang. * Ansvarstagande och pliktotrogenhet är viktigt då du arbetar själv i detta uppdrag. * Du är en lagspelare som hjälper och är flexibel mot kundens önskemål. * B-Körkort är ett krav Arbetsuppgifterna kommer i huvudsak att bestå av Mattransporter: * Fylla i egen kontroll, körjournal och kvalitetsförebyggande arbete * Enklare lyft kan förekomma * Flexibilitet för förändringar * Förekommer sena kvällar, Omgående anställning! Ange referens Mark vid ansökan! #Jobbjustnu Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Assistenter sökes till 25 årig kille
Levanda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Levanda Personlig Assistans är ett litet och personligt assistansföretag med stor omsorg för våra anställda. Vi önskar engagerade och positiva medarbetare som brinner för att arbeta med människor. Levanda Personlig Assistans är ett litet och personligt assistansföretag med stor omsorg för våra anställda. Vi önskar engagerade och positiva medarbetare som brinner för att arbeta med människor. Vi söker nu två stycken personliga assistenter till en kille på 25 år. Kunden är rullstolsburen. Han är en glad och positiv kille med mycket humor vars störta intresse är datorer, så som Programmering och Spel men tycker även om musik. Kunden studerar på distans och bor i dagsläget tillsammans sina föräldrar i deras hus i Tostared. Familjen har katt och det är därför viktigt att du som assistent inte är allergisk mot pälsdjur.  Du som söker bör vara en glad och humoristisk person med glimten i ögat. Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent är meriterande men inte ett krav. Det viktigaste är att du har rätt personlighet och attityd för att fungera bra tillsammans med Kunden. Du bör även vara lyhörd, flexibel och ansvarstagande som person. Kunden söker personer som är mellan 20 - 40 år gamla. Ett krav är att du har körkort och egen bil.   Lön: God timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående  Arbetstid/Varaktighet: Heltid/Varierande - dag, kväll, helg.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Arkivarie - tillfällig tjänst
Marks kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Är du van vid att arbeta med myndighetshandlingar inom bygg- och miljöområdet? Har du goda kunskaper i arkivlagen och intresse för struktur och utveckling av informationsflöden? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig. Bygg- och miljöförvaltningen söker en tillfällig förstärkning med inriktning på arkivering och informationshantering. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att: • Gå igenom äldre handlingar inom förvaltningen (båda fysiska och digitala) inför leverans till kommunens centralarkiv. • Kvalitetssäkra, strukturera och förbereda handlingar enligt gällande regelverk och kommunens riktlinjer. • Ta fram en konkret plan för arkivleveransen i samråd med berörda funktioner. • Ta fram en arkivbeskrivning. • Medverka i arbetet med att utveckla eller revidera vår informationshanteringsplan (IHP). • Samverka med registratorer, handläggare och kommunens arkivfunktion. Tjänsten är placerad på förvaltningsgemensamt stöd som är en administrativ enhet inom bygg-och miljöförvaltningen. Enheten består av sex medarbetare och en chef med uppdrag att stödja samt utveckla förvaltningens olika processer inom nämndadministration, diarieföring och arkiv samt ekonomi och personalfrågor. KVALIFIKATIONER Vi ser helst att du har utbildning inom arkivvetenskap eller annan relevant erfarenhet inom dokument- och informationshantering. Du behöver ha mycket god kännedom om arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen samt hantering av allmänna handlingar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna med dokumenthantering inom bygglov, miljö eller liknande områden. Du behöver ha arbetat med ärendehanteringssystem och digitala arkivlösningar. Som person är du noggrann vilket innebär att du är mån om att ditt arbete utförs korrekt och att du har ett strukturerat arbetssätt. Inom ramen för ditt uppdrag behöver du ha förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du behöver kunna samarbeta med andra. Du arbetar lösningsfokuserat för att driva på och komma framåt i arbetet. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om möjligt planeras intervjuer till v 29.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Hyrstol

Frisör sökes – hyrstol ledig i trivsam salong i centrala Kinna! *Clipp's Hairstudio Kinna Vi söker en driven och passionerad frisör som vill hyra stol i vår mysiga och välbesökta salong. Hos oss får du möjlighet att driva din egen verksamhet i en kreativ och avslappnad miljö tillsammans med ett härligt team. Vi erbjuder: En frisörstol med bra läge Flexibla arbetsdagar och tider Tillgång till gemensamma utrymmen och kundmottagning En mysig arbetsmiljö med sammansvetsade kollegor Möjlighet till samarbete och kundutbyte Vi söker dig som: Är utbildad frisör och har F-skattsedel Vill arbeta självständigt men också vara en del av ett team Är serviceinriktad och brinner för yrket Låter det intressant? Hör av dig till oss med en kort presentation så bokar vi gärna in ett möte! Kontakt: EMMA LINDBLOM Clipp's Hairstudio 076-131 31 17 [email protected] Klockaregatan 51154 Kinna

28 dagar sedan
Sista ansökan:
3 november 2025
Personlig assistent sökes till ung tjej utanför Sätila
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Nu söker vi engagerade och varma personliga assistenter till en glad tjej med epilepsi och utvecklingsstörning. Hon bor med sin familj och en gosig röd katt i utkanten av Sätila, och deltar i daglig verksamhet några gånger i veckan.   Hos denna tjej är det dubbelassistans dygnet runt. Hon har humor och älskar fart och fläkt, gillar att vara ute i friska luften, uppskattar närhet och trygghet.   • Du som söker ska vara trygg, flexibel och lyhörd. • Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknade arbete (men inget krav) • Är rökfri och har tillgång till körkort och bil, då vi ej har kollektivtrafik. • Trivs i ett familjehem där man arbetar nära med sina kollegor och anhöriga.   Vi söker timvikarier, sommarvikarier och dig som vill arbeta deltid.  Arbetsuppgifter som personlig assistent Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, och matlagning – till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Om anställningen Lön och övriga anställningsvillkor gäller enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal.   I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

28 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Leveranschafför till Forsbergs i Hyssna

Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs fritidscenter vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med? Vi fortsätter växa och söker nu en glad person som vill jobba hos oss som leveranschafför. Som leveranschafför hos Forsbergs i Hyssna... ....kommer du att arbeta med att köra våra fordon till exempelvis besiktning, och i enstaka fall kan det även röra sig om längre körningar av fordon till något av våra andra center runt om i landet. Tjänsten är en behovsanställning och ersättning betalas per timme med timlön. Tjänsten kan innebära vissa fasta körningar per vecka som vi vet om i förväg, men det är önskvärt att kunna vara tillgänglig för körningar med någon dags varsel, då det ibland är många fordon och leveranser samtidigt vilket gör att behovet och antalet körningar varierar över veckorna. Vi erbjuder dig en stimulerande tjänst i en verksamhet som genomsyras av glädje, nytänkande och framåtanda. Tillsammans med dina kollegor kommer du att med en hög serviceanda förvalta det förtroende våra kunder gett till oss. Våra kunder har höga krav och stora förväntningar på de produkter vi levererar. Det vill vi leva upp till! Din roll är i huvudsak transport av fordon, men även andra sysslor som exempelvis tvätt och polering av fordon förekommer. Ditt närmsta team består av fordonstekniker, servicerådgivare samt Servicechef som du också rapporterar till. Utöver kollegorna på Eftermarknad har du även ett gäng härliga kollegor på säljavdelningen och ni samarbetar dagligen över avdelningarna för en så sömlös och problemfri upplevelse för våra kunder (och kollegor) som möjligt. Vi söker dig som... ....tycker om att köra och ta hand om fordon, samt vill ha ett extrajobb där du kan hoppa in när det behövs! Du behöver kunna tala, skriva och läsa svenska samt även behärska engelska, då många av de tekniska specifikationerna är på engelska. C1-körkort (eller behörighet att framföra fordon personbilsklass 2) är ett krav för tjänsten då många av våra fordon kräver denna behörighet. BE-körkort är meriterande. Vi värdesätter noggrannhet, ödmjukhet och positivitet. Då vi är ett företag som ständigt utvecklas vill vi att du är flexibel, drivande och bidrar med nytänkande och ständiga förbättringar. Vi sätter stort värde i att vårda vårt team så det är en förutsättning att Du besitter en god social kompetens och är van att jobba både självständigt och i grupp, är positiv och tycker om att vara en del av ett sammanhang. Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag! Frågor gällande tjänsten besvaras av Peter Larsson, Servicechef. Mail: [email protected]. På Forsbergs lever vi våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi strax under 100 anställda och stolt del av KVD-koncernen. Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll samt ett drogtest, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare, trygga arbetsmiljön för våra medarbetare och möta regelkrav.

57 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
SYSTEMANSVARIG TILL AB LUDVIG SVENSSON
Nexer Recruit AB
Systemförvaltare m.fl.

Vill du kombinera teknik, affär och innovation i ett svenskt familjeföretag med global påverkan? Hos AB Ludvig Svensson får du möjlighet att arbeta i ett företag som utvecklar textila lösningar för både offentliga miljöer och växthusodling – med hållbarhet, design och funktion i fokus. Nu söker vi dig som vill ta ett helhetsansvar för våra digitala plattformar och bidra till en smartare och mer sammanhängande systemmiljö. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! VI ERBJUDER Hos AB Ludvig Svensson får du arbeta i ett familjeägt företag med starka värderingar, internationell närvaro och korta beslutsvägar. Vi är långsiktiga, pålitliga och nyfikna – och vi letar efter dig som delar dessa värden. Du får stor frihet under ansvar, ett nära samarbete med olika delar av verksamheten, och möjlighet att påverka både arbetssätt och systemutveckling i en central roll för bolagets fortsatta digitala resa. Tjänsten är placerad i Kinna och omfattar viss internationell kontakt samt resor inom Europa några gånger per år. DIN VARDAG Vi står mitt i en spännande förändringsresa där digitalisering är ett av våra viktigaste verktyg för att skapa effektivare processer, stärka säljstödet och fatta bättre datadrivna beslut. I rollen som systemansvarig spelar du en central roll i detta arbete. Du ansvarar för att våra digitala plattformar – bland annat CRM, PIM och interna verktyg som konfigurator och ljudsimuleringssystem – utvecklas och fungerar som en sammanhållen och framtidssäker helhet. Ditt ansvar spänner över såväl teknisk stabilitet som användarnytta. Du fungerar som produktägare för nyckelsystemen, samlar in och prioriterar krav, koordinerar utveckling med leverantörer och arbetar kontinuerligt med förbättringar – allt inom ramen för uppsatt budget. Du ser till att system och integrationer fungerar som de ska, driver testning och releaser, hanterar incidenter och håller i dokumentation, support och utbildning för användarna. Rollen är både strategisk och operativ, där du växlar mellan att skapa långsiktig struktur och att lösa konkreta behov i vardagen. Du samarbetar tätt med interna funktioner, särskilt inom säljorganisationen, där digitala verktyg är en viktig del av kunddialogen. Samtidigt har du kontakt med externa utvecklingspartners och kollegor i exempelvis Holland och Kina. VEM ÄR DU? Vi söker dig som vill ha en nyckelroll i att knyta samman teknik, affär och användarbehov. Du är trygg i din kompetens men också nyfiken på nya perspektiv, och du trivs när du får kombinera det operativa med det mer strategiska. Du har minst en eftergymnasial utbildning inom IT, systemvetenskap eller liknande, och har några års erfarenhet som system- eller applikationsansvarig – gärna med affärskritiska system. Du är van att samarbeta med olika delar av verksamheten och trivs i dialogen med både kollegor och externa parter. Din kommunikativa förmåga gör att du lätt skapar förtroende, och du tycker om att förklara teknik på ett sätt som andra förstår. Att möta människor och skapa struktur i samarbete med andra är något du verkligen uppskattar. Har du erfarenhet av plattformar som Salesforce, Norce eller liknande CRM-, PIM-, CPQ- eller e-handelslösningar, och har koll på API:er och integrationer, är det ett stort plus. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att driva projekt – gärna i gränslandet mellan IT och verksamhet. VILL DU VETA MER? Känner du att detta är rätt roll för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Värmfors på 0730 821 230 / [email protected] eller Jenny Nilsson på 070 301 82 79 / [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt! OM AB LUDVIG SVENSSON AB Ludvig Svensson är ett familjeägt företag grundat 1887 som ägs och drivs av fjärde generationen. Under varumärket Svensson erbjuder vi klimatlösningar för offentlig miljö och professionell växthusodling. Vi är ett mål- och värderingsstyrt företag med korta beslutsvägar organiserat i två affärsområden: Klimatvävar och Inredningstextil. Med djupa rötter i Kinna och Knallebygden har vi världen som arbetsfält med dotterbolag i Nederländerna, USA, Mexiko, Kina, Norge, Finland, Estland, Spanien, Tyskland och Sydkorea. Textilierna produceras i våra egna fabriker i Kinna Sverige, Shanghai Kina och i Elva Estland för export till över 130 länder. Koncernen omsätter 700 MSEK och har totalt 360 medarbetare. Läs mer på www.ludvigsvensson.com samt se vår film för att bättre förstå de produkter vi utvecklar  Svensson Corporate Film

78 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Lärare i engelska på Leteboskolan
Letebo Utbildning AB
Grundskollärare

Leteboskolan (www.leteboskolan.se) är en kristen friskola. Huvudman är Letebo Utbildning AB, ägare är församlingen Staden på Berget (www.stadenpaberget.se). Leteboskolan är en F-9 skola med ca 170 elever. Vi har också några elever inom Anpassad Grundskola. Inom ramen för Letebo Utbildning ABs verksamhet drivs även förskolorna Letebo Förskola och förskolan Rönnbäret. Leteboskolan ligger vackert nära skog och sjö, på landsbygden utanför Horred. Skolan drivs utifrån gällande skollag och den svenska läroplanen. Leteboskolans kristna profil märks framförallt i värdegrundsarbetet. Eleverna möter det kristna budskapet i samlingar på morgonen, innan skoldagen börjar. Vi vill också att den personal som arbetar här ska tjäna eleverna “med Jesus i händerna”. Vi söker legitimerade lärare för arbete med undervisning i spanska, för klass 6-9. Anställningsvillkor: Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2025-08-11 Enligt överenskommelse. Som pedagog arbetar du tillsammans i ett arbetslag nära dina kollegor i skolan, elevhälsan och resurspedagoger. Vi tror att du har en förmåga att arbeta självständigt men också i samarbete med kollegor ser vi som självklart för att utveckla hög kvalitet i elevernas utbildning. Som pedagog har du också en god förmåga att skapa och bibehålla relationer med främst elever och kollegor men också deras vårdnadshavare. Du är förtrogen med läroplanen och andra styrdokument och har förmåga att omsätta teori till praktik. Du har god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlighet och det vi söker är en trygg person med ett förhållningssätt som stämmer överens med skolans värdegrund. Du har en öppenhet inför mötet med elever och vuxna med olika bakgrund och förutsättningar. Du är anpassningsbar och har lätt för att samarbeta. Du är duktig på att kommunicera med såväl elever som vuxna och är van att anpassa din kommunikation. Du har en god elevsyn och förmåga att bygga förtroendefulla relationer. På Leteboskolan arbetar vi för en utbildning som ska kännetecknas av: Kunskap Ansvar Trygghet Meriterande: Erfarenhet av arbete som lärare. Erfarenhet av dokumentation. Är du den medarbetare vi söker? Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Skicka din ansökan till: [email protected] Du skickar ett personligt brev och ett CV. Tillträde 11 augusti

84 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Boendestödjare till sommaren på Nytida Sorbus AB i Skene
Nytida AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Nytida Sorbus AB. En tjänst är på heltid 100% . En deltidstjänst på 50 - 70%. Om Nytida Sorbus AB Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande.Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Om Nytida Sorbus Sorbus är ett vårdboende som vänder sig till personer med Huntingtons sjukdom och yngre personer med olika former av demenssjukdomar. Vi har specialist kompetens inom området och vill ge den bästa omsorgen och omvårdnaden för vår målgrupp. Genom tydliga individuella genomförandeplaner och med lyhördhet för den boende och de anhörigas önskningar, skapar vi tillsammans en meningsfull vardag. Vi tror på delaktighet, tydliga rutiner och ett respektfullt förhållningssätt med fokus på personen med sjukdom. Boendet som är byggt 2022 har 12 lägenheter där utemiljön släpps in genom generösa fönsterpartier för att få en ljus och trivsam inomhusmiljö. Lägenheterna består av sovrum/allrum, badrum med tvättmaskin, litet trinettkök och egen utgång till altan eller balkong. Husets har gemensamt kök, TV-rum, allrum, behandlingsrum, expedition, teknikrum mm. Vi ligger i en naturskön miljö i kanten av ett befintligt villaområde och gränsande till naturen i Skene. Tillgängligheten är god med närhet till busshållplats. Gästparkering finns för de som kommer med bil. På Nytida Sorbus finns 25 medarbetare undersköterskor, boendestödjare och köksbiträden som arbetar dag, kväll och natt, utöver detta har vi sjuksköterskor tillgängliga dygnet runt, tillgång till arbetsterapeuter och sjukgymnaster vid behov och planerade besök. Våra medarbetare har erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen och alla får specialutbildning inom de diagnoser de boende har. De har relevant utbildning inom social omsorg i form av till exempel omvårdnadsprogram. Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: Lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer.- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom vård och omsorg. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse men senast i juni 2025 Sista ansökningsdag: 2025-04-28 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Enhetschef Elaine Jerebko 0760 30 57 46 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig.

84 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Sommarvikarie som köksbiträde/kock till Nytida Sorbus AB
Nytida AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Nu söker vi ett köksbiträde/kock till vårt team på Nytida Sorbus AB. Vi erbjuder ett utvecklande sommarjobb och timanställning under hela året, där du är med och gör skillnad! En tjänst 100% Om Nytida Sorbus AB Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande.Du tycker om att laga mat och förgylla våra boendes smakupplevelse. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik.Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat matlagning samt med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Nytida Sorbus Sorbus är ett vårdboende som vänder sig till personer med Huntingtons sjukdom och yngre personer med olika former av demenssjukdomar. Vi har specialist kompetens inom området och vill ge den bästa omsorgen och omvårdnaden för vår målgrupp. Genom tydliga individuella genomförandeplaner och med lyhördhet för den boende och de anhörigas önskningar, skapar vi tillsammans en meningsfull vardag. Vi tror på delaktighet, tydliga rutiner och ett respektfullt förhållningssätt med fokus på personen med sjukdom. Boendet som är byggt 2022 har 12 lägenheter där utemiljön släpps in genom generösa fönsterpartier för att få en ljus och trivsam inomhusmiljö. Lägenheterna består av sovrum/allrum, badrum med tvättmaskin, litet trinettkök och egen utgång till altan eller balkong. Den egna lägenheten är ca 33 kvm och husets totala storlek med gemensamt kök, TV-rum, allrum, behandlingsrum, expedition, teknikrum etc. är ca 1 000 kvm. Vi ligger i en naturskön miljö i kanten av ett befintligt villaområde och gränsande till naturen i Skene. Tillgängligheten är god med närhet till busshållplats. Gästparkering finns för de som kommer med bil. På Nytida Sorbus finns 25 medarbetare undersköterskor, boendestödjare och köksbiträde som arbetar dag, kväll och natt, utöver detta har vi sjuksköterskor tillgängliga dygnet runt, tillgång till arbetsterapeuter och sjukgymnaster vid behov och planerade besök. Våra medarbetare har erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen och alla får specialutbildning inom de diagnoser de boende har. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: Lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om tillagning av mat, bakning och livsmedelshygien och egenkontroller. Du är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad inom matlagning och har arbetat några år inom restaurang eller annat tillagningskök. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse men senast i juni 2025 Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Enhetschef Elaine Jerebko 0760 30 57 46 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se Om rollen I rollen som köksbiträde/kock får du laga mat till våra boende varje dag. Även baka, göra inköp samt ansvara för livsmedelshygien och egenkontroller i köket. Arbetstiden är förlagd dagtid. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten.

85 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025