Erfaren Kock sökes för Indisk Restaurang

Title: Job Opportunity: Indian Restaurant WOW Indian Restaurant is looking for a chef with a minimum of 2 years of experience working in Indian restaurants for a full-time position. Requirements: Minimum 2 years of experience working in an Indian restaurant. Ability to handle and prepare various Indian dishes. Knowledge of Indian spices and spice blends. Ability to work under pressure and deliver high-quality dishes. Application: For more information and to apply, please contact us via email at: [email protected]. Come and join our passionate team at WOW Indian Restaurant, where we serve authentic Indian dishes to our guests every day.

7 april 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Mark kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Mark kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

7 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fastighetsskötare

Marks Bostads AB är ett av kommunen helägt allmännyttigt bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ca 200 mindre lokaler på 14 orter inom Marks kommun för uthyrning till privatpersoner och kommunal omsorg. Tillsammans är vi i nuläget 65 medarbetare som jobbar inom bolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden nära våra hyresgäster medan andra jobbar utifrån huvudkontoret som finns på Boråsvägen 35 i Kinna. Hos oss finns en mängd av yrkeskategorier representerade men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma vision att tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners skapa trygga och trivsamma bostäder för alla. Vill du bli en av våra fastighetsskötare och arbeta på ett av våra områden i Kinna - Marks kommun? Är du flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer? Är du självständig och kunnig inom fastighetsskötsel med ett brett kompetensområde? Då kommer du att trivas hos oss!   Som Fastighetsskötare hos oss arbetar du både inom- och utomhus och har daglig kontakt med våra hyresgäster. Våra hyresgäster kommer att uppskatta dina insatser och det syns i vår kundnöjdhet som vi mäter kontinuerligt. Du ingår i en grupp av fastighetsskötare som tillsammans planerar era arbetsuppgifter för dagen och veckan. Du arbetar både självständigt och med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår Fastighetsservicechef. NÅGRA AV ARBETSUPPGIFTERNA   - Ta emot och hantera felanmälan. - Utföra enklare reparationer och byten inom VVS, el, vitvaror, samt läsa av och dokumentera förbrukningsvärden. - Utföra egenkontroller enligt rutin samt systematiskt brandskyddsarbete. - Tillsyn av, och byta filter i ventilationsaggregat i samarbete med drifttekniker. - Verksamhetsservice i våra fastigheter med äldreboenden - Lägenhetsvisningar vid behov samt städkontroller vid avflyttning. - Sköta inre och yttre städning i trapphus mm samt sköta grönytor, snöröjning och sandning beroende på säsong och väder.   DINA PERSONLIGA EGENSKAPER - Du tar ansvar och är drivande och motiveras av att visa goda resultat. - Du är öppen och lyhörd, praktiskt lagd och har stort intresse av att lära dig nya saker. - Du trivs med att ge service och ett gott bemötande, vilket är mycket viktigt både i relationen till arbetskamrater och i dialogen med alla hyresgäster. - Du tycker om att arbeta strukturerat och planerar gärna dina arbetsdag.   DIN KOMPETENS Vi tror att du har någon erfarenhet inom liknande verksamhet och/eller arbetsuppgifter och det är en fördel om du har en fastighetsskötarutbildning eller liknande. Du talar svenska och har du fler språkkunskaper kan det vara till fördel. B-körkort är ett krav. Har du dessutom utökad behörighet (B96) samt utbildning och vana av att köra lastmaskin så är det ett plus. Du är van att använda relevanta digitala verktyg och mobiltelefon i ditt jobb som ett stöd vid kommunikation och för att hitta relevant information.   Urval Urval sker löpande så ansök redan idag.  Referenser från tidigare arbetsgivare kommer efterfrågas längre fram i processen.  Vi vill  informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att som kommunalägt bolag omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.    Bra att veta Vi vill ta tillvara på de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald medför verksamheten. Vi tar endast emot ansökningar via platsannons, ej via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmail som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.    Anställningsform : Tillsvidareanställning, med provanställning 6 månader.   Frågor innan du söker? Om du har frågor om jobbet är du välkommen att kontakta fastighetsservicechef Stefan Fogelberg, 0320-217316, eller HR Linda Wikfjärd, 0320-218318.

3 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Barnskötare till Bybarna

Vi söker dig som är utbildad barnskötare, med erfarenhet av arbete i förskolan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% -100% Om oss: Föräldrakooperativet Bybarna är en liten förskola uppdelad på två avdelningar: Humlan för de yngre och Ekorren för de äldre barnen. Under morgon och eftermiddag arbetar vi integrerat mellan avdelningarna. Förskolan ligger naturskönt i Ubbhult och stor del av vår verksamhet bedrivs utomhus. Vi har en stor grönskande gård och nära till en alldeles egen skog. Våra yngsta barn på Humlan sover utomhus i sovsäckar och vagnar på vår altan. Vi har härliga, kreativa lärmiljöer som möjliggör uppdelning av barnen i små grupper i lekar och aktiviteter både inne och ute. Maten lagas på plats av vår egen kock och vi äter i omgångar för att alla ska få matro. Fokus i vår verksamhet ligger på det lustfyllda lärandet, sociala relationer, utomhuspedagogik samt att skapa hållbara dagar för både stora och små. För att se mer av vår verksamhet kan du kika in på vår hemsida bybarna.se samt Facebooksidan Föräldrakooperativet Bybarna. Om dig: Vi söker dig som vill ha ett stimulerande, självständigt och varierande arbete som barnskötare i barngrupp. Du är positiv, driven, noggrann och har en god förmåga att arbeta strukturerat och kan ta egna initiativ. Vi vill att du bidrar med ett tryggt förhållningssätt och har ett alltigenom empatiskt bemötande av såväl barn, kollegor och vårdnadshavare. I uppdraget som barnskötare kommer du tillsammans med ansvarig förskollärare och övriga arbetslaget att planera och genomföra den pedagogiska verksamheten med utgångspunkt i läroplanen för förskolan. Vi söker dig som har erfarenhet och ser möjligheter i att bedriva pedagogisk undervisning utomhus. Det är särskilt meriterande om du har utbildning inom friluftsfrämjandet eller motsvarade. Alla barn och vårdnadshavare ska känna sig välkomna till vår förskola. Vi som arbetar på Bybarna är måna om att varje barn ska känna trygghet, bli respekterade och lyssnade på med möjlighet till inflytande. Glädje, positiv energi och hög kvalitet på verksamheten är viktigt för oss. Kunskaper om lågaffektivt bemötande är meriterande och en öppen och inlyssnande attityd till stora som små är nödvändig för att arbeta hos oss. Pedagogerna på Bybarna arbetar efter en läsårsstruktur med tydliga fokusområden. Utefter den här strukturen sker den pedagogiska dokumentationen löpande. Vi använder också plattformen Tyra för kommunikation mellan hem och förskola. IT-vana är därför ett krav. Vi kan erbjuda dig: En trivsam och lustfylld arbetsmiljö tillsammans med positiva kollegor, engagerade föräldrar och underbara barn Fria pedagogiska måltider Friskvårdsbidrag Arbetskläder för utevistelse Enskild och gemensam planering i arbetslaget Kollektivavtal Lön enligt överenskommelse Aktivt verkande för en hållbar arbetsmiljö, för barn och vuxna. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kontinuerligt kallar intressanta sökande till intervju och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan innehållande CV och personligt brev mailas till [email protected] Vid frågor kontakta rektor Frida Håkansson 0708-763090 Facklig representant för Kommunal: Helena Axelsson 0708-763091 I samband med eventuell anställning skall du kunna visa upp ett utdrag från belastningsregistret.(https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) Vi undanber oss all extern rekryterings och annonseringshjälp i samband med denna annons.

29 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Särnmark söker personliga assistenter i Kinna med omnejd

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kunder som bor i Kinna med omnejd Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen  Vi söker både personal för schemarader med anställningsform För viss tid så länge assistansuppdraget varar och timvikarier, löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

28 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarvikariat som personlig assistent - Kinna med omnejd

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Om jobbet som personlig assistent Vi söker nu flera sommarvikarier som personlig assistent till kunder som bor i Västra Götaland. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Om anställningen Som vikarie är anställningsformen Anställning per arbetad timme och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Till vissa av tjänsterna krävs det att du har körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Engagerade assistenter sökes till en kvinna

Beskrivning av tjänsten som Personlig assistent Nu söker vi fler personer att utöka vårt team hos vår kund som är en ung kvinna bosatt i Fjärås, nära gränsen till Marks kommun. Kunden bor i ett stort hus tillsammans med sin mamma och pappa och det finns katt i hemmet. Kunden har en varierad vardag där hon varvar fritid och arbete på daglig verksamhet. Du och dina framtida kollegor gör stor skillnad genom att få kundens liv att fungera och hjälpa henne att delta i samhället på lika villkor. Exempel på förekommande arbetsuppgifter: - Övervaka och hantera Epilepsi - Sköta kundens hygien - Ledsaga kunden på daglig verksamhet - Delta och bidra till kvalitetsarbetet - Delta i planering och uppföljning av uppdraget - Följa med och bada Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker teammedlemmar som är trygga och långsiktiga. Du som söker är en kommunikativ lagspelare med en god förmåga att anpassa dig till olika faktorer som kundens mående eller avbrott i kundens planerade aktiviteter. För denna tjänst krävs ingen utbildning men vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans. Erfarenhet av Epilepsi är ett plus. Vidare är du som söker väl förtrogen med det svenska språket i tal och skrift. - Körkort och tillgång till bil är ett krav i denna tjänsten. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Arbetstid: Varierande Dag/kväll/natt/helg - Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 20240326 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Hicham Hussein 010-1303616. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Sjuksköterskor för vaccination - Skene

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Skene. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 150 platser i Sverige - både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

16 februari 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Behovs och sommarvikarier

Vassebro är beläget i Horred, Marks kommun. Miljön är lantlig i vacker natur. Serigmo Care, Vassebro är ett behandlingshem HVB med 22 platser. Klienterna har varierande former av missbruk och ofta någon form av neuropsykiatrisk funktions variation eller psykisk ohälsa. Både kommuner och kriminalvården placerar på Vassebro. Verksamheten skräddarsyr behandlingsinsatserna efter individuella behov/uppdraget. Planerade enskilda samtal och samtal i grupp förekommer dagligen. Även sysselsättning och olika former av aktiviteter planeras och genomförs enligt schema. Vi söker dig som är trygg och stabil med driv och engagemang. Att arbeta med vuxna på ett HVB-hem ställer stora krav på din förmåga till tålamod och att i din yrkesroll skapa tillitsfulla och professionella relationer samt en gott samarbete med kollegor. Ensamarbete förekommer. Formella krav Minst undersköterska. Meriterande är examen eller påbörjad utbildning exempelvis socialpedagog, socionom, beteendevetare. Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift samt god datavana. Körkort B är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

13 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Löneadministratör till Norlandia Health & Care Group Services AB

Norlandia Health & Care Group Services AB (NHC) söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till löneavdelningen. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i starkt tillväxt. NHC (Norlandia och Frösunda) erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom äldreomsorg, förskolor, individ och familj på den svenska marknaden. Med 11 000 med­arbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher. På vårt Shared Service Center avseende redovisning, reskontra, kundadminstration och lön har vi 50 medarbetare. Denna tjänst är placerad i Skene. Dina arbetsuppgifter Som löneadminstratör hos oss kommer du att få lära dig våra system och tillhörande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med hantering av anställningsavtal, utfärda arbetsgivarintyg och övriga intyg, svara på förfrågningar, redovisa statistik, löneberedning, och övriga administrativa uppgifter som uppstår på avdelningen. Vara en support till verksamheterna inom lönefrågor. Vi använder oss av tidsrapporteringssystemet Medvind och HR- och lönesystemet HR-Plus 8. Dina egenskaper Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas i snabb takt och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Du känner dig bekväm med att snabbt kunna prioritera om, när så krävs. Vi söker dig som är intresserad av administrativt arbete ur ett löneperspektiv, och vill ha en aktiv roll i utvecklingen av våra processer. Som person har du god samarbetsförmåga, är engagerad, serviceinriktad, vågar ta initiativ, är kvalitetsmedveten, kan hantera deadlines och gillar många kontaktytor. Du är även strukturerad och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att dessa utförs på ett så effektivt sätt som möjligt. Tillträde och varaktighet Tillträde enligt överenskommelse Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut. Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

21 november 2023
Sista ansökan:
9 maj 2024