Vi på KFC söker dig som har en ambition att hela tiden lära dig mer och vill ge det lilla extra för att gästen ska bli nöjd och komma tillbaka med sina bästa vänner. Med rätt inställning och insats finns stora förutsättningar att gå vidare inom företaget. Arbetsuppgifter Som del i vårt team är du vårt ansikte utåt som hälsar gäster välkomna och ger service med högsta kvalitet. Du arbetar i kassan, Drive-thrun, matsalen eller i köket. Som kassa-och Drive-Thru medarbetare arbetar du med att paketera beställningar och servera gästerna med den absolut bästa och snabbaste servicen. I köket är du ansvarig för att med våra unika recept och metoder tillaga kycklingen, vår viktigaste råvara. Du ser till att det alltid finns härligt fräscha, väldoftande och välsmakande portioner av kycklingen som dina glada arbetskamrater serverar våra hungriga gäster. Arbetet innebär skiftarbete på olika tider och dagar. Vem är du? Vi söker dig som är en positiv, utåtriktad, och ansvarsfull person. Med din härliga personlighet bidrar du med mycket energi som gör arbetsdagen ännu roligare för dig och dina kollegor. Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi anser att personlighet och attityd väger tyngre än meriter och ser därför att du gärna svarar på videofrågorna, för att vi ska få en bättre bild av dig. Notera att de som svarar på videofrågorna prioriteras i urvalet.
Gillar du att vara ute på vägarna samt vara en ambassadör utåt? MK Manning söker nu kompetenta och erfarna lastbilschaufförer för sommarvikariat under en intensiv högsäsong från början av maj till sista augusti. Detta är en unik möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk miljö med ett professionellt team och moderna fordon. Kvalifikationer: Erfarenhet av balkning är ett absolut krav. Erfarenhet som lotschaufför eller fjärrchaufför. Flexibilitet att arbeta på alla tider av dygnet. God vana att backa med bil och släp. CE-körkort och giltigt YKB (krav). Dina arbetsuppgifter: Arbetet sker dygnet runt, med varierande arbetstider. Ena veckan kan innebära tidiga morgonpass, nästa vecka sena kvällspass. Transport och leverans av gods enligt schemalagda rutter och tidtabeller. Säker lastning och lossning av gods. Dagliga kontroller av fordonets skick och rapportering av tekniska problem. Följa säkerhetsföreskrifter och trafikregler för att garantera säker transport. Använda vår digitala app för att koordinera körningar och arbetsuppgifter. Vad vi kan erbjuda dig: Konkurrenskraftig lön och goda förmåner. Samarbete med ett erfaret team. Möjlighet till fast anställning och långsiktig utveckling. En intensiv och utvecklande arbetsperiod med stor variation i arbetsuppgifterna. En professionell och säker arbetsmiljö med tillgång till moderna och välunderhållna fordon. Anställningsinformation: Placeringsort: Mjölby Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Sommarvikariatet sträcker sig från början av juni till sista augusti. Ansökningsprocess: Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer.Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du vara en del av en innovativ och världsledande organisation som står i framkant när det gäller digitalisering och verksamhetsutveckling? Hos Toyota Material Handling i Mjölby söker vi nu en driven Projektledare inom IT som vill spela en central roll i att driva våra digitaliseringsinitiativ och verksamhetsförbättringar. Är du en erfaren projektledare med ett stort intresse för processutveckling och IT-lösningar? Då kan detta vara rollen för dig! Som Projektledare inom IT på Toyota kommer du att arbeta med: * Projektledning av både stora och mindre initiativ, där du leder och driver projekt för att säkerställa effektivitet och kvalitet i genomförandet. * Strategisk portföljhantering: Hantera och prioritera affärskritiska initiativ i nära samarbete med ledning och nyckelpersoner för att förbättra affärsresultaten genom samordning och kommunikation i enlighet med verksamhetens behov. * Identifiera behov och realisera verksamhetsutveckling genom digitalisering i nära samarbete med företagets olika funktioner som R&D, Produktion, Inköp, Ekonomi och HR etc. * Utveckling av metodik för verksamhetsutveckling och projektledning, där du tillsammans med teamet ständigt förbättrar våra arbetsmetoder för att säkerställa framgång i leveransen. Som Projektledare inom IT / Process Developer kommer du att vara en central del av vårt projektkontor inom IS/IT. Du får möjlighet att vara med i hela förändringsprocessen, från att identifiera förbättringsmöjligheter till att leda och implementera lösningar i nära samarbete med olika funktioner inom företaget. Du ansvarar för tidplan, kvalité och budget genom hela projektet. Till tjänsten som Projektledare / Process Developer söker vi dig som har/är: * Civilingenjör eller motsvarande inom relevant område * Arbetslivserfarenhet av projektledning * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi söker dig som kan agera gränssnitt mot verksamheten, anpassat efter mottagare och situation. Du trivs med att ta eget ansvar och driva projekt framåt självständigt, samtidigt som du har förmågan att hantera hela intressesfären. Du kan ta till dig IT-området och har en vilja att utvecklas samt ser värdet av att tillämpa change management. Du är lösningsorienterad och bidrar med ett innovativt tänkande för att kunna identifiera nya affärsmöjligheter. Du är handlingskraftig i kombination med en strukturerad och analytisk förmåga som gör att du levererar resultat i tid och med hög kvalitet. Det är meriterande om du har med dig: * Tidigare erfarenhet av att leda IT-projekt * Arbetserfarenhet av verksamhetsutveckling * Erfarenhet av projektmetodik Hållbar arbetsgivare På Toyota Material Handling eftersträvar vi att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Kulturen bygger på Toyotas värdegrund, där respekt och ett omsorgsfullt agerande är ledord i det dagliga arbetet. Vår ambition är att stärka konkurrenskraften genom att öka mångfalden i verksamheten och ta vara på olikheter. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid. Möjligheten till distansarbete varierar utifrån tjänstens krav och förutsättningar. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till gym och gruppträning samt ett generöst friskvårdsbidrag. Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2025-06-29. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Kontakta gärna våra medarbetare för mer information: Marcus Håstlund, Head of Process management, 073 033 9367 Josefin Nilsson, HR, [email protected] Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS
TLIMS är i en expanderande fas och vill nu förstärka sitt team! Vill du vara en del av företaget som gör det omöjliga möjligt? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi söker dig som är: Noggrann Flexibel Positiv Har en god kommunikationsförmåga Söker ett extrajobb Arbetsuppgifter: Städning hos våra kunder på deltid Måndag, onsdag & fredag Start den 4 augusti TLIMS erbjuder: Möjligheten att utvecklas i företaget Trygg anställning med goda arbetsvillkor Vara del i ett fantastiskt team som alltid vill framåt Interna utbildningar Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Sushikock sökes till ChopChop i Mjölby ChopChop är Skandinaviens första drive thru restaurang med inriktning på det asiatiska köket. Vår första restaurang öppnades i Eskilstuna 2011, och sedan dess har vi öppnat många fler över hela Sverige. Vi erbjuder våra gäster ett bättre alternativ till dagens snabbmat längs vägarna, på ett snabbt och tillgängligt sätt. Vårt mål är att slå sönder bilden av traditionell snabbmat och omdefiniera hela upplevelsen för våra kunder. Detta uppnår vi genom att använda oss av råvaror av bästa kvalité och erbjuda våra gäster en lugn och trivsam miljö för ett besök utan stress. Gillar du teamwork, nya utmaningar och har viljan att utvecklas? Då gillar vi dig! Vi vill utvidga vårt team och söker dig som kan börja jobba relativt omgående och dig som vill ha en trygg arbetsplats med god sammanhållning. Vi ser gärna att du är: Har ett genuint intresse för matlagning Nogrann Stresstålig Lugn och fokuserad Har en god förmåga när det kommer till att planera ditt arbete Har minst 2 års erfarenhet som sushikock Vad kan vi erbjuda? En snygg och fräsch arbetsplats med fantastiska kollegor. Möjlighet till att sprida dina kunskaper och din entusiasm för matlagning. Vi erbjuder även stora utvecklingsmöjligheter då vi är under en expansiv fas. Vi söker efter någon som vill vara med i våran resa och göra ett avtryck i Västerås! Låter tjänsten intressant? Tveka inte att söka till oss. Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsplats: ChopChop Mjölby
Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus – genom hela livet. Vifolkaskolan 7-9 ligger i Mantorp, ett stenkast från pendeln, och har cirka 340 elever fördelade på 12 klasser. Personalgruppen består av såväl erfarna lärare som har varit hos oss under många år, lärare som är i början av sin lärarkarriär och av kompetenta medarbetare som administratör, elevassistent, kurator, skolsköterska, vaktmästare, bibliotekspersonal och studie- och yrkesvägledare. Hos oss står undervisningen och relationer mellan personal och elever i fokus. Vi har en väl fungerande organisation med tydliga och effektiva rutiner för vårt elevhälsoarbete. Vill du vara en del av en skola med en väl fungerande organisation, kompetent personal och där undervisningen och relationer mellan elev och personal står i fokus? ARBETSUPPGIFTER På Vifolkaskolan 7-9 arbetar vi som ämneslärare och en stor del av arbetet sker i ämneslag, så även i dessa tjänster. Du arbetar utifrån verksamhetens mål och uppdrag, genom att främja lärandet där individen stimuleras att inhämta och utveckla kunskaper och värden. I ditt arbetet ska du i samarbeta med hemmen främja elevers allsidighet personliga utveckling till aktiva, kreativa, kompetenta och ansvarskännande individer och medborgare. Du ska utifrån de mål som ställs upp verka för att eleverna skall få en så god utveckling som möjligt, såväl kunskapsmässigt som socialt, samt aktivt påverka och stimulera eleverna till att uppnå målen. Du skapar undervisning som utifrån lärarens tolkning och förståelse möter kraven i skollag, läroplan, kursplan och ämnesplan. Du ska vara ämneskunnig, handleda elever, planera och leda undervisningen, bedöma och betygssätta kunskapsutvecklingen. Du deltar aktivt i skolans utveckling och hjälper till att utveckla verksamheten. I din yrkesroll som ämneslärare åk 7-9 är du verksam inom grundskolans verksamhetsområde och arbetsleds av rektor på skolan. I uppdraget ingår mentorskap. En viktig del i uppdraget är att skapa goda relationer till både dina mentorselever och de du undervisar. KVALIFIKATIONER Du som söker har ämneslärarexamen och är behörig i bild och eventuellt ett annat ämne. Du har lärarlegitimation. Vi söker dig som tycker om att vara lärare och är nyfiken på nya människor. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och struktur och du har förmågan att leda och motivera elever samt skapa en trygg och lärorik undervisningsmiljö med hög grad av studiero. För att arbetet ska vara framgångsrikt behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara relationsskapande, då goda relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor är grundläggande för arbetet. Du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar när det händer mycket omkring dig. Du blir en del av en engagerad och kompetent personalgrupp. På skolan arbetar vi utifrån en helhetssyn på eleverna och elevhälsoarbetet har en central funktion. För dig som nyutexaminerad erbjuder vi en introduktionsperiod med mentor. Det är vår förhoppning att du vill vara med på vår resa och bidra till att göra oss till en bättre skola. Vi är en trygg och hållbar arbetsgivare. Stor nog att erbjuda medarbetare goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter. Liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande. Med fokus på vårt uppdrag, att göra nytta för samhället, möjliggör vi utrymme för eget ansvar och kreativitet. Tillsammans driver vi kommunen och den hållbara samhällsutvecklingen framåt. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. I din ansökan bifogar du relevanta utbildningsintyg och examensbevis som styrker ditt CV. Om du kommer vidare till intervju kommer vi kontrollera din ID-handling. Lös med om vår rekryteringsprocess på www.mjolby.se/ledigajobb.
In Toyota Material Handling Europe, we are 13,000 colleagues passionate about supporting companies of all sizes with todays and tomorrow's Material handling challenges. Because we know that our business and our industry are essential and sometimes even critical for you, for daily life and society at large. In our respective Headquarters in Mjölby and Gothenburg, Sweden, Willebroek, Belgium, in our Sales companies across Europe or in our Factories in France, Italy and Sweden, you can be part of an extraordinary journey. And together we will Move the world towards easy and sustainable. The Position Toyota Material Handling Commercial Finance AB offers financial products for Toyota Material Handling customers across Europe via internal sales companies, external dealers and branches in France, Italy, and Germany. We are now strengthening our team and are looking for an engaged Business Support Manager. Your Responsibility Your responsibility in the role is leading and coaching the team, managing the integration of ERP system from M3 to SAP. Planning, implementing, and monitoring of the system transition from M3 to SAP. Analyse, identify and implement strategies to improve system efficiency, business processes and user experience in line with the organisation's goals. Identify and manage IT requirements and liaise with the IS/IT department to ensure that they are in line with the needs and objectives of the business. Ensure that the new rental model integrates into the business system. Overall responsibility for the effectiveness and integration of systems and new digital solutions to support strategic and operational objectives. Collaborate with internal and external stakeholders to identify and resolve system related concerns. Support and train team members and co-workers in the use of new systems and processes. Your Profile A couple of years' experience in managing IT projects and leading teams. Proven track record of successful implementation of new ERP systems. Strong business acumen with excellent presentation and stakeholder management skills, and the ability to navigate between technology, people, and organizational dynamics effectively. Excellent verbal and written communication skills in both English and Swedish. Degree in Information Systems, Business Administration, Computer Science, or a related field. Our Offer In a rapidly growing high-tech industry in fast transformation, Toyota Material Handling is stable, global, and influential. We offer a dynamic, diverse, and welcoming local work environment where you always act within an international context. The position is based in Mjölby, Sweden but the possibility to work remotely a few days a week is a natural part of the deal. So is an attractive benefit package and a yearly bonus. Most importantly, we have great people like yourself onboard who continuously learn, improve, and collaborate to deliver quality in everything we do. While you keep moving us forward, we look forward to seeing your career move in remarkable ways. Time for you to make a MOVE! Your application Send your application, CV and cover letter in English no later than July the 6th, 2025. We screen continuously, so don't miss out and send in your application today! For more information please contact: Martin Kennerud, Commercial Director, [email protected] For more information regarding the recruitmentprocess, please contact: Patrik Schultzén, Talent Acquisition Specialist, [email protected]. #EUROPE
OM JOBBET Nu söker vi en personlig assistent till en äldre man bosatt ca 15-20 minuters bilfärd söder om Boxholm. Mannen är halvsidesförlamad, har afasi efter en stroke samt epilepsi. Han bor i en villa i naturskön omgivning och arbetet kommer främst utföras i hemmet. Mannen behöver stöd i vardagen med bland annat kommunikation och träning. I arbetet ingår även att hjälpa till med hushållssysslor samt att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Eftersom arbetsplatsen ligger avsides kommer du arbeta främst dygnspass och andra längre pass, vilket också medför att du kommer få chans till mycket ledighet eller att jobba extra. Några kortare pass förekommer dock också. DU SOM SÖKER ÄR Vi söker dig som är mogen, glad och omtänksam. Det är meriterande om du har vårdutbildning eller erfarenhet av att jobba som personlig assistent, men dina personliga egenskaper är avgörande. Vi ser också gärna att du är självständig och trygg i dig själv. ÖVRIGA EGENSKAPER VI SER HOS DIG Du behöver ha körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har! ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD Kunden har assistans dygnet runt vilket innebär att du kan komma att jobba olika tider på dygnet, jour ingår i tjänsten. Du kommer främst arbeta dygnspass med sovande jour, men också något kortare pass på 6,5 - 13 h. Vi söker en assistent som kan jobba ca 75-85% LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns. TILLTRÄDE Snarast enligt överenskommelse. ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-15. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret". Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans
Tranås Anläggningsservice är ett företag med kontor i Tranås och Mjölby, med verksamhet i Östergötland och Småland. Vårt fokus är mark- och anläggningsentreprenader med ett brett kundsegment. Vår verksamhet fortsätter på den tidigare inslagna tillväxtresan. Av den anledningen behöver vi nu förstärka vårt team och söker dig som vill arbeta som anläggningsarbetare och därigenom vara med på vår fortsatta utveckling framåt. Som anläggningsarbetare på TAS har du varierande arbetsuppgifter, beroende på storleken på entreprenaden. Vi söker dig som har erfarenhet av VA, gata/väg, finplaneringar, dräneringar, men även dig med bygg/snickarerfarenhet. Vi är i behov av att anställa flertalet personer med olika kompetenser och erfarenheter. Vårt verksamhetsområde sträcker sig normalt från Aneby i söder till Linköping uppe i Östergötland. Vi delar in våra områden i region ”Tranås med omnejd” och region ”Östergötland”. Du kommer vara huvudsakligen placerad i en av dessa regioner, men förväntas även jobba i den andra regionen vid speciella tillfälligheter. Vi vill att du har erfarenhet inom anläggningsbranschen eller byggbranschen sedan flertalet år. Vidare har du en god planeringsförmåga, är ansvarstagande och självklart även serviceinriktad som person. Du förväntas dela och jobba efter TAS värderingar: ”Kundfokus, Ärlighet och Ansvar”. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. B-körkort är ett krav och övriga körkort och utbildningar inom branschen är meriterande. Vid intresse kontakta oss enligt nedan och skicka sedan din skriftliga ansökan inklusive information om tidigare arbetslivserfarenhet till mailadressen [email protected] Vi tillsätter tjänsterna löpande, så skicka in din ansökan om du är intresserad. Vill du veta mer om tjänsterna så kontakta främst David Glader Produktionschef Entreprenad på telefon 073-529 37 36. Titta också gärna in på vår hemsida för mer information om bolaget, vår verksamhet och våra medarbetare. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent för en 4-årig flicka med Aicardis syndrom och svårbehandlad epilepsi, bosatt i Mjölby tillsammans med sin mamma, pappa och storasyster. Uppdragsgivaren har ett omfattande hjälpbehov – hon kan inte gå eller förflytta sig själv och behöver ständig tillsyn på grund av sin epilepsi. Hon kommunicerar inte verbalt utan uttrycker sig genom mimik och kroppsspråk. I dagsläget förflyttas hon manuellt med hjälp av ståskal och en specialanpassad barnvagn, och hon sondmatas. Vi söker dig som är barnkär, ansvarsfull och har stort tålamod. Erfarenhet inom vård och/eller utbildning som undersköterska är ett stort plus, särskilt med tanke på epilepsin. Du bör vara minst 25 år. Krav: Kvinnlig sökande Ingen krav på körkort Tillgänglig som vikarie på nätter, arbetstid kl. 22:00–08:00 Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer