Programledare till anstalt och häkte i Skänninge

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om Anstalten Skänninges verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/skanninge/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som en viktig del av arbetet med att förebygga återfall i brott och arbeta efter Kriminalvårdens vision "Bättre ut" bedrivs omfattande programverksamhet för klienter både i grupp och enskilt. Behandlingsprogrammen är manualstyrda och bedrivs med hög kvalitet och enligt principerna för evidensbaserad praktik. De bygger företrädelsevis på kognitiv beteendeterapi samt social inlärningsteori. Vid anstalten Skänninge bedrivs program riktade mot kriminalitet och missbruk. Det sammansatta programutbudet innebär att du parallellt kommer att leda flera olika program. Programledarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillsammans med kriminalvårdsinspektör och övriga programledare planera, leda, utveckla och följa upp programverksamheten på anstalten. Tillsammans med övrig personal svarar du för säkerhets och ordningsfrågor under behandlingsarbetet. Viktigt är ett gott samarbete såväl med andra programledare som med personal på anstalten. I tjänsten ingår förutom att leda program även administrativa arbetsuppgifter. Arbetet med klienterna sker utifrån ett kognitivt förhållningssätt. Som programledare arbetar du med behandling i grupp för ett antal intagna med betoning på grupprocess. Du har även enskilda samtal som en del i behandlingen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt och har lätt för att samarbeta med andra människor. I stressiga situationer behåller du ditt lugn och har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Du ska även ha en fysisk status som möjliggör att agera fysiskt om situationen så kräver. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning med beteendevetenskaplig inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • Kriminalvårdens Programledarutbildning • Kriminalvårdens certifiering i Krimfokus Det är meriterande om du har: • Godkänd grundutbildning inom Kriminalvården • Eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap • Övriga utbildningar med behandlingsinriktning som Kriminalvården bedömer relevanta • Klientnära kriminalvårdserfarenhet • Övrig klientnära arbetslivserfarenhet inom vård och behandling eller inom socialt arbete • Relevanta språkkunskaper • B-körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Butikssäljare Fisk & Delikatess

Till vår City Gross i Mantorp söker vi en butikssäljare till vårFisk & Delikatessavdelning City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Bli en av oss! Som Butikssäljare Fisk/Delikatess kommer du att: Medverka till att erbjuda våra kunder en fräsch och inbjudande fisk & delikatessavdelning Arbeta medkundservicei form avmanuell försäljning över disk samt att ta hand om kundbeställningar Arbeta med varupåfyllnad Tillsammans med dina kollegor medverka till en trivsam, effektiv och säljande arbetsmiljö Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet. Vi sökerdig som: Har ett brinnandeintresse för mat/färskvaroroch gärna delar med dig av tips ochideér Är en lagspelare och brinner för att leverera god kundservice Har du kallskänksbakgrund är det meriterande Erfarenhet av arbete med Fisk & Delikatess är meriterande, likaså erfarenhet av arbete inom detaljhandeln.Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.För att lyckas i rollen som Butikssäljare Fisk & Delikatess ser vi att du har god samarbetsförmåga och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat.Du trivs i mötet med kunden och strävar alltid efter att göra det lilla extra för att överträffa kundens förväntningar. Vi erbjuderPå City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll. Startdatum: 2024-05-27Tjänstens omfattning: 30h/veckan Anställningsform: Provanställning/Tillsvidare Sista ansökningsdag: 2024-05-26 Din ansökanVi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!Vi tar endast emot ansökningar via vår karriärsida www.jobb.citygross.se Rekrytering på City Gross Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder. På City Gross använder vi oss utan personlighetstester i samtliga rekryteringar som en del i rekryteringsprocessen. Du kommer därför direkt efter din ansökan bli ombed att fylla i två tester. Det är ett sätt att säkerställa att det urval vi gör görs på objektiva och rättvisa grunder och hjälper oss hitta potential som inte endast kommer fram via ett CV. Har du frågor kring testning på City Gross, kontakta [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Produktionschef - Walkies/SP Produktion

Är du en trygg och strategisk ledare med stort intresse för produktion? Vår nuvarande produktionschef går vidare till nya utmaningar inom företaget, så nu finns en möjlighet till en spännande roll för dig som är en erfaren chef med intresse för både medarbetare och produktion. Avdelning Walkies/SP (Special Products) tillverkar truckar i olika utföranden, såsom staplare och orderplockare samt kundanpassade truckar. Rollen som produktionschef innebär att du kommer leda och ansvara för tre monteringsflöden samt en produktionsteknisk avdelning. Du har det yttersta ansvaret för ett produktionsområde som för närvarande omfattar ca 250 medarbetare som är fördelade på 9 underställda chefer. Ditt område är ett av åtta produktionsområden inom Manufacturing Operations I arbetsuppgifterna som produktionschef ingår att: * Planera, leda och utveckla avdelningens verksamhet och mål * Kommunicera avdelningens mål till medarbetarna * Kontinuerligt följa upp, initiera och driva förbättringar för att uppnå verksamhetens mål * Utveckla din ledningsgrupp och jobba med teambuildning för att stärka samarbetet * Coacha dina underställda chefer, och ge dem förutsättningar att jobba med ledarskapet i sina grupper * Medverka i ledningsgruppen för Manufacturing Operations Vilka är Toyota Material Handling? På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa. Vi är nummer ett i världen inom materialhantering och fortsätter hela tiden vår utvecklingsresa. Vi gör stora investeringar i vår verksamhet inför framtiden och vi rekryterar personal till flera av bolagets funktioner. För att lyckas i rollen som produktionschef ser vi att du: * Är en kommunikativ ledare, som gillar att utveckla människor och ser dina medarbetares vilja och förmåga att utvecklas * Är en person som lockas av utmaningar och att hitta nya förbättrade arbetssätt * Har ett öppet sinne och är bra på samarbete över gränserna * Har en teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskap, kompletterad med flera års erfarenhet från produktion och ledarskap. Din ansökan Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2024-05-23. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. För ytterligare information kontakta gärna: Krister Björk, Fabrikschef, 070-205 46 46 Cecilia Lantz, HR Business Partner, 076-135 87 66 Hållbar arbetsgivare På Toyota eftersträvar vi att vara en hållbar arbetsgivare genom vårt framstående miljöarbete och vår personalpolitik. Vi har i dagsläget bland annat en koldioxidneutral produktion och en KRAV-märkt personalrestaurang. Vidare erbjuder vi vår personal goda träningsmöjligheter genom gruppträning, ett nyrenoverat gym och digitala friskvårdstjänster. Pendling och distansarbete Vi har goda pendlingsmöjligheter med pendeltåg och bil från de flesta städerna i Östergötland, 30 minuter från Linköping och 20 minuter från Motala. Vi erbjuder gratis parkering med motorvärmarplats inom 5 minuters promenadavstånd från din arbetsplats. På Toyota erbjuder vi även våra medarbetare möjlighet till distansarbete på deltid. Möjligheten till distansarbete varierar utifrån tjänstens krav och förutsättningar.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Ung tjej i Nykil söker personlig assistent

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Botkyrka, Eskilstuna, Västervik, Södertälje, Värmdö och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker dig som vill arbeta som assistent hos en tjej i 15-årsåldern boendes i Nykil. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på daglig verksamhet, nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja uppdragsgivaren genom dagen. Om tjänsten: Som personlig assistent till vår uppdragsgivare är du en aktiv del av hennes vardag och du stöttar henne såväl hemma som på ev aktiviteter. Det är meriterande om du har erfarenhet av autism. Tjänsten är deltid på en fast schemarad, cirka 80% med möjlighet till heltid. Om dig: Du har erfarenhet av assistansyrket och har arbetat med ungdomar med NPF. Du behöver vara driven i ditt arbete, engagerad och ha en förmåga att kunna arbeta självständigt och kunna motivera tjejen samtidigt som det är viktigt att inte vara för "på". Du har lätt att följa instruktioner och är ödmjuk, och kan ta initiativ och planera. Utdrag från polisregister är obligatoriskt. Familjen bor i Nykil och körkort och tillgång till bil är ett krav då kollektivtrafiken inte går alla tider. Varmt välkommen med din ansökan och till oss på SAAND! OBS!! Vänligen ange ''PA Nykil'' i ämnesraden i din ansökan.

3 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Enhetschef hemtjänst

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss? Omsorgs- och socialförvaltningen har ett tydligt uppdrag - att finnas till för människor. Genom våra tjänster bidrar vi till ett självständigt och aktivt liv med meningsfull sysselsättning. Utveckling och trygghet i vardagen är drivkraften. Den gemensamma målbilden är att skapa bra välfärdstjänster för alla. Det förutsätter ett stort och kunnigt engagemang. Likaså modiga satsningar på innovativ teknik i framkant. I verksamhetsområdet Äldre och Hälso- och sjukvård ingår hemtjänst och hälso- och sjukvårdsenheten vars mål är att alla som vi har kontakt med ska erbjudas en god, nära, jämlik och samordnad hälso-och sjukvård, omsorg och socialtjänst som förebygger ohälsa och stärker hälsan. I hemtjänsten har vi påbörjat ett arbete med tillitstyrd planering. Målet med tillitstyrd planering är att medarbetarna ska vara delaktiga i insatsplanering för att skapa förutsägbarhet både för medarbetare och hemtjänsttagare utifrån IBIC-individen behov i centrum. Är du en prestigelös och motiverande lagledare med kunden i fokus? Har du modet att leda för framgång och utveckling? ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som enhetschef inom hemtjänsten innebär att leda en viktig verksamhet som finns till för människor och som möjliggör för äldre att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Som enhetschef leder du kunniga och engagerade medarbetare i sina arbeten och att har ett fullt ansvar för enheten genom personal- och ekonomiansvar samt ett verksamhets- och kvalitetsansvar. Uppdraget består av att planera, utveckla och kvalitetssäkra verksamheten så att utförda tjänster möter dagens behov utifrån gällande lagstiftning. Du arbetar utifrån nämndens mål och ansvarar för att insatser utförs med utgångspunkt i ett personcentrerat synsätt där det även ingår att möta framtida utmaningar inom innovativ teknik. Arbetet förutsätter ett stort och kunnigt engagemang och ett ledarskap präglat av det coachande och närvarande förhållningssättet. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen för hemtjänst/hälso- och sjukvård och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, där arbetet kännetecknas av en stöttande och samarbetsinriktad kultur. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen, beteendevetenskaplig kandidatexamen, är legitimerad sjuksköterska eller har annan kandidatexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet som ledare eller chef, det är meriterande om du har haft din ledande roll inom en politisk styrd organisation. Vidare har du flerårig erfarenhet av kommunalt vård- och omsorgsarbete. Det är meriterande om du har genomfört ledarskapsutbildning samt har B-körkort. För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad och flexibel vilket innebär att du kan hantera varierande arbetsuppgifter samt behålla lugnet i pressade situationer. Du sätter upp tydliga mål för verksamheten och engagerar dina medarbetare så att ni tillsammans når verksamhetens mål. Du har fokus på resultat samt förmågan att anpassa verksamheten mot framtidens utmaningar. Du har även förmåga att arbeta tillsammans med andra och är lyhörd, kommunikativ och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är kreativ och nyfiken. Mjölby kommun är en arbetsgivare som bygger för framtiden och där du som individ blir sedd och får möjlighet att utvecklas. Omsorgs- och socialförvaltningen har under många år byggt upp stödfunktioner för att våra chefer ska ges rätt förutsättningar i sina uppdrag. Ett arbete som fortsätter i takt med att våra uppdrag förändras. Första året som ny chef i Mjölby Kommun deltar du i ett kommunövergripande chefsintroduktions- och utbildningsprogram. Vi erbjuder dig en arbetsplats med en positiv jobbkultur. Vi testar och utmanar, vi tänker nytt och tar verksamheten till nya nivåer. Att arbeta med frihet under ansvar stärker oss i vår roll. Tillsammans är vi möjliggörare. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 28 000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Anläggningsarbetare, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss? Samhällsbyggnadsförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att planera, bygga och förvalta gator, parker samt fastigheter. Levererar vatten, rena avlopp och avfallshantering. Producerar och levererar måltider och utför lokalvård. Förvaltningen har även en projektenhet och en administrativ avdelning. Totalt består förvaltningen av ca 250 medarbetare. Du tillhör Gatu- och parkavdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Tillsammans utför avdelningens ca 60 medarbetare drift och underhåll av gator, gång och cykelvägar, parker, fastighetsmark, grönområden och andra allmänna platser. Vi utför även anläggningsarbeten i egen regi och har en verkstad- och förrådsenhet. Du kommer tillhöra anläggningssidan med placering på Ramstadgatan i Mjölby. Vill du ta chansen att vara med och utveckla Mjölby kommuns anläggningssida? ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av väg och vattenbyggnad, rörläggning, finplanering, platt och stensättning, montering av lekplatsutrustning samt VA underhåll. Du kommer att utföra dessa arbetsuppgifter inom olika underhålls- och exploateringsprojekt. Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom bygg- och anläggningsteknik eller motsvarande utbildning/erfarenhet, som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. B-körkort är ett krav. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Som person är du noggrann och har förmågan att arbeta såväl självständigt som i samarbeten tillsammans med andra. Du är utåtriktad och kvalitetsmedveten, kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter, är tillmötesgående i ditt bemötande och kan samarbeta med andra. Följer instruktioner och arbetsmetoder samt behåller lugnet i stressande situationer. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en växande kommun där vi får jobba med det mesta inom anläggning. Är du nyfiken på att få vara med om att nya kvarter växa fram och även underhålla vårt vägnät likväl som vårt va-nät, ja då är du rätt person. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 28 000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
En man i Mjölby söker sin nästa assistent

Om jobbet Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Botkyrka, Västervik, Loftahammar, Karlstad och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker nu en personlig assistent för att vårt assistansteam ska bli komplett! Vi vill hitta dig som brinner för jobbet och som vill stanna en längre tid på en tjänst hos vår kund. Du kommer att jobba hos en man som bor i lägenhet i Mjölby! Du blir anställd av oss på Saand men utför själva jobbet i hans hem. Mannen är i 63-årsåldern och har MS och diabetes. Det ingår i jobbet att hela tiden följa honom i hans vardag och hjälpa honom att göra det vi alla gör varje dag, som på grund av hans funktionsnedsättning är omöjligt för honom att genomföra på egen hand. Mannen har bemanning dygnet runt och viss tid är dubbel bemannat. KÄNNER DU IGEN DIG? Vi ser att du är man eller kvinna i åldern 24-55 år. Du har erfarenhet av att arbeta med personer som har liknande funktionsnedsättning eller inom andra verksamheter inom LSS. Du har lätt att följa instruktioner och är ödmjuk men har samtidigt skinn på näsan och kan ta initiativ och planera. Du är rökfri och gärna helt tobaksfri. Du behöver vara driven i ditt arbete, engagerad. Du kan planera och ta egna initiativ och kunna läsa av situationer. Du är ödmjuk och lyhörd. Viktigt att du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift. OBS!! Vi tillämpar en timanställning till en början. Fast schemarad för rätt person finns! Referenser skall lämnas ut vid begäran! Varmt välkommen med din ansökan och till oss på SAAND! OBS!! Vänligen ange ''PA Mjölby MS'' i ämnesraden i din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Skill söker materialhanterare och montörer till Toyota Material Handling

Om företaget Är du Toyotas nya montör eller materialhanterare? Nu finns chansen att få in en fot på ett globalt och nytänkande företag: Toyota Material Handling i Mjölby. Dina arbetsuppgifter Montör Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer innebära att montera företagets truckar. Arbetet varierar beroende på vilken avdelning du arbetar och det finns allt från enklare montering till mer avancerad där du bör ha gedigen monteringserfarenhet sedan tidigare för att trivas. För samtliga monteringsmoment finns det ett elementblad/ritning att följa för att underlätta arbetet. Detta innebär att arbetet kan passa både dig som är ny inom montering, men också dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom området. Du bör ha god fysik då arbetet både kan innebära att arbeta på knä och montera underdelar på fordonet, men också att stå upp hela arbetsdagen på ett rullande monteringsband. På avdelningen ingår arbetsrotation, vilket innebär att du kommer få lära dig flera arbetsstationer och rotera mellan dessa, för att säkerställa att du får variation i arbetet. På många av avdelningar arbetar man utifrån takttider, vilket innebär att du har ett bestämt antal minuter på dig för att utföra varje arbetsmoment. Vid arbete som montör är det mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av någon slags montering, att ha mekat med bilar/fordon, eller att ha haft ett praktiskt jobb som exempelvis snickare. Materialhanterare Arbetet som lagermedarbetare/materialhanterare varierar beroende på vilken avdelning du arbetar på och kan innebära: • Truckkörning • Kittning av material (plocka artiklar och lägga i lådor som sedan skickas till monteringslinorna) • Registrering av material i IT-system • Arbete vid godsmottagning/utlastning Vid arbete som lagermedarbetare/materialhanterare är det mycket meriterande om du har erfarenhet av truckkörning eller lagerarbete sedan tidigare. Din profil För att trivas bör du vara praktiskt lagd och uppskatta fysiskt arbete. Du är flexibel och tycker om att arbeta effektivt men samtidigt behålla kvalitén och standarden i arbetet. Du är samarbetsvillig och gillar ha kul på jobbet. Då du kommer tillhöra ett team är det viktigt att vara en god kollega som bidrar till det dagliga arbetet och en trevlig stämning. Tillsättningarna sker löpande, därför rekommenderar vi att skicka in din ansökan i närtid. Du behöver kunna arbeta 2-skift då detta är standardarbetstiden. Arbetstiderna är dagvecka: måndag-torsdag 06:30-14:30 och fredag 06:30-16:00. Kvällsvecka: måndag-torsdag 14:30-00:00. Övriga krav för tjänsten • Körkort och tillgång till bil, alternativt boende i Mjölby. • Truckkort A1-4 B1-6, D1 samt Traverskort. Ansökningsförfarande Tjänsten är en konsultlösning där du blir anställd på Skill men uthyrd som konsult hos Toyota Material Handling i Mjölby. Efter 6 månaders anställning hos Skill finns goda chanser till en tillsvidareanställning. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Matilda Hertz, [email protected] . Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tjäna 30 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Proxytel för att tjäna 30 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 30 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 30 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024