Vill du göra skillnad i människors liv vid en av de svåraste stunderna? Vi söker nu en engagerad och pålitlig Begravningsentreprenör till vårt team. Om tjänsten: Som Begravningsentreprenör hos oss ansvarar du för att planera, organisera och genomföra begravningstjänster med omsorg och respekt. Du kommer att arbeta med att förbereda och genomföra ceremoniella moment, hantera praktiska uppgifter samt ge stöd till anhöriga under en svår tid. Dina arbetsuppgifter: - Planera och genomföra begravningar och gravsättningar. - Hantera transporter av avlidna. - Samordna med kyrka, krematorium och andra samarbetspartners. - Ge professionellt och empatiskt stöd till anhöriga. - Ansvara för administrativt arbete relaterat till begravningsverksamheten. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av liknande arbete, gärna inom begravningsverksamhet. - Är empatisk, noggrann och har god social förmåga samt innehar en stor ansvarskänsla. -Har god fysik då b.la tunga lyft förekommer i arbetet. - Talar svenska flytande, meriterande om du behärskar fler språk. - Har B-körkort (meriterande om du har truck-kort). - Är flexibel och kan arbeta både vardagar och helger samt regelbunden schemalagd beredskap kvällar, nätter och helger. Vi erbjuder: - En meningsfull tjänst i ett värderingsstyrt företag. - Goda möjligheter till utbildning och vidareutveckling. - Ett stödjande och omtänksamt arbetslag. - Lön enligt kollektivavtal och förmåner. Vi tror på att ge våra medarbetare möjlighet att ta eget ansvar samtidigt som vi förstår vikten av tydlighet och tillit. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du har friheten att forma dina arbetsuppgifter och fatta beslut, men också ansvarar för att leverera resultat och bidra till teamets framgång. Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 18 augusti 2025. Rekryteringsprocessen sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske tidigare. Vi värdesätter dina tidigare erfarenheter och ser gärna att du kan styrka dem genom referenser. I samband med eventuell erbjuden tjänst kan vi komma att kontakta tidigare arbetsgivare eller referenspersoner för att få en bättre bild av din kompetens och arbetsmoral. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny på [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig och kanske just du blir en del av vårt viktiga arbete.
Join a company where innovation meets purpose. At Toyota Material Handling's R&D department, Auto Solutions, we're not just developing autonomous warehouse vehicles - we're shaping the future of logistics. As System Engineer, you'll have the opportunity to work close to the products in an environment that values collaboration, continuous learning, and real impact. Here, your ideas matter, your growth is supported, and your contribution helps us move the world smarter, safer, and more sustainably. Become part of something bigger-where technology drives progress and people drive innovation. Your team and task to look forward to At Auto Solutions we invest and have an exciting journey ahead of us. Currently, we are approx. 70 team members within Auto Solutions. The system team consists of 10 team members working with complete vehicle engineering. We work in an agile setup in the intersection where hardware meets software. As part of the systems team, your focus will be on vehicle development - creating new models, improving existing ones, and tailoring solutions for customers. As a System Engineer, your responsibilities can include: * Design system solutions for autonomous vehicles (forklifts), a safety-critical system including both hardware and software. * Work with technologies such as localization, perception-based navigation, and vision systems. * Define products and platforms, and ensure standard compliance. * Collaboration with project and product management. * Contribute to continuous refinement of our way of working. For the position of System Engineer, we are seeking candidates who have: * A degree in Applied Physics, Electrical / Electronics, Mechatronics, Computer Science or equivalent. * Experience within a relevant field preferably related to software engineering, e.g. design of autonomous vehicles, system design and requirements engineering. * Proficiency in both spoken and written English. Proficiency in Swedish is a plus. We believe you love to solve cross-functional technical challenges with a systematic approach. You stay updated on industry trends and contribute to a define strategies for systems and components. We believe you have good communication skills, contributing to a positive and supportive team environment. We believe that your attitude is as important as your skills! Who is R&D Toyota Material Handling? Toyota Material Handling is a world leader in material handling and we are making large investments to meet the needs of the future. At our R&D department in Mjölby, 300 employees work on the development of our products and services as well as new innovative solutions. At Toyota, we work with a holistic perspective where employees have responsibility from concept to finished product. At Toyota, we combine classic design with modern technology in automation, IoT and AI. Our product portfolio ranges from manual hand trucks to driverless vehicles with advanced technology. In the R&D department, we work with short development cycles to meet the demand of a rapidly growing market. Together, we work in cross-functional teams with agile working methods. Everyday life at R&D alternates between theory and practice, with great opportunities for our engineers to test their new technical solutions in practice in our extensive modern test lab. Our large-scale production lies side by side with R&D, which creates good conditions for direct feedback from the practical application of the products. The employees in R&D describe our managers and leaders as inclusive, attentive and without prestige. We at Toyota are keen to create a familiar working climate with opportunities for personal development and good career prospects. Toyota as an employer At Toyota Material Handling, we strive to be a friendly, safe, and progressive workplace. The culture is based on Toyota's values, where respect and caring actions are key words in the daily work. Our ambition is to strengthen competitiveness by increasing diversity in operations and taking advantage of differences. Through our environmental work, ambitious climate goals and our personnel policy, we work to be a sustainable employer. In order to create the conditions for a sustainable everyday life, we offer our employees flextime and the opportunity to work remotely on a part-time basis. We have good training opportunities with free access to gyms and group training, as well as a generous wellness allowance. Application Send your application no later than 2025-08-10. If you are applying for a job and have a protected identity you should contact HR, who will guide you further for a secure application process. For more information please contact: Maria Strahl, Manager Complete Vehicle Engineering, [email protected] Josefin Nilsson, TA-partner, [email protected] Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS
* Vi söker dig som har erfarenhet av kantpressning och är noggrann med att arbeta med hög precision. Du trivs i en produktionsmiljö och är van vid att arbeta med plåtmaterial. Du har god teknisk förståelse och kan läsa ritningar. Det är viktigt att du är självgående, ansvarstagande och har ett öga för detaljer. Teamarbete är också en viktig del av arbetet, så vi söker dig som kan samarbeta väl med andra. För att bidra till en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen ser vi gärna kvinnliga sökande till tjänsten. Om tjänsten Du blir visstidsanställd hos oss på Montico och uthyrd på uppdrag hos kund. Efter 6 månader visstidsanställning finns möjlighet att få en tillsvidareanställning hos oss eller bli övertagen för anställning hos kund. Krav för denna tjänst är; - Körkort och tillgång till bil - Arbetstider:2-skift - Goda svenskakunskaper i tal och skrift - Truckkort - Traverskort Arbetsbeskrivning Som kantpressare kommer du att arbeta med att använda kantpressmaskiner för att forma och böja metallkomponenter enligt specifika ritningar och krav. Du kommer att ansvara för att säkerställa att varje detalj bearbetas med noggrannhet och precision. Arbetsuppgifterna kan variera och inkludera både enklare och mer avancerade bearbetningsprocesser för att producera högkvalitativa plåtkomponenter. Vi söker dig som Vi söker dig som har erfarenhet av kantpressning och trivs med att arbeta med precisionsarbete. Du är noggrann, ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt. Du är van vid att följa ritningar och specifikationer för att leverera högkvalitativa produkter. Vidare är du en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och har ett genuint intresse för bearbetning av plåtmaterial.
Vi utökar nu vårt fastighetsskötarteam i Mjölby. Vi söker dig som trivs med en varierad fysisk arbetsvardag. Tillsammans skapar vi en trivsam och välskött boendemiljö till våra kunder. Som fastighetsskötare hos oss på HSB arbetar du nära kunden i deras bostadsmiljö och har en varierad fysisk arbetsdag då du jobbar med både inre och yttre fastighetsskötsel. Du är HSB:s ansikte utåt och ger kunden professionell service utifrån aktuella serviceavtal så som trädgårdsskötsel, enklare reparationer, tillsyn/avläsningar i undercentraler, snöröjning och viss lokalvård. Under vintersäsong ingår du i snöberedskapen. Jobbet passar dig som trivs med högt tempo och som är en problemlösare som ser möjligheter. Du är nyfiken och tycker det är roligt att anta nya arbetssätt och uppdrag så som exempelvis tilläggsbeställningar från våra kunder. Du är en lagspelare som också är trygg att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter och att planera arbetet på ett effektivt sätt. Du trivs i mötet med kund och är prestigelös i samarbetet med kollegor. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och har en god digital vana då arbetsorderna administreras via våra telefoner och datorer. Din kompetens Vi söker dig som tidigare har arbetat med service och/eller teknisk verksamhet och som har erfarenhet av grönyteskötsel, vana att köra maskiner, har B-körkort och är praktiskt lagd. Har du med dig en utbildning inom fastighetsskötsel, park, mark är det meriterande. Vad HSB erbjuder Vi erbjuder dig en tillsvidare anställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Kontakt Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Robert Bergenudd, [email protected], 010-442 40 97 Frågor rörande rekryteringsprocessen besvaras av HR-chef Lina Landström, [email protected], 010 442 40 07 Välkommen med din ansökan senast den 29 juni. Inför rekryteringen har HSB Östergötland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag. ___________________________________________________________________________________________ Om HSB Östergötland HSB Östergötland bygger, äger och förvaltar fastigheter i västra Östergötland. Vi är en av regionens ledande bostadsaktörer på en intressant och expansiv marknad. Vår vision är: ”Tillsammans gör vi livet enklare”, vilket fungerar som vår ledstjärna i det dagliga arbetet och i hela vår verksamhet. Vi har kontor i Linköping, Motala och Mjölby och förvaltar cirka 200 bostadsrättsföreningar och 19000 medlemmar. Vi ägs av våra medlemmar och vårt uppdrag är att tillsammans skapa det goda boendet. Som kooperativ organisation går all vinst tillbaka för att utveckla hållbarhet och trygghet i vår samlade verksamhet inom fastighetsförvaltning, medlemsverksamhet, nyproduktion och hyresrätter. Vi anpassar oss efter våra medlemmars behov och har fokus på medlemsnytta och medlemsinflytande. Läs mer på hsb.se/ostergotland
* Montico söker nu montörer och materialhanterare till våra industrikunder i Mjölby med omnejd. Du kommer att bli anställd av Montico och arbeta ute hos kund. Arbetet sker i 2-skift och kräver flexibilitet, noggrannhet och en positiv inställning. Efter 6 månader finns goda möjligheter till tillsvidareanställning. Om tjänsten Montico söker nu montörer och materialhanterare till våra industrikunder i Mjölby med omnejd. Du blir visstidsanställd av Montico och arbetar ute hos någon av våra kundföretag. Arbetet sker i 2-skift, vilket innebär att du behöver vara flexibel gällande arbetstider. Efter sex månader finns goda möjligheter till en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Som montör eller materialhanterare kommer du att arbeta i en industriell miljö där du har en viktig roll i produktionen. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag, men kan bland annat innefatta: Montering av produkter och komponenter enligt instruktion eller ritning Hantering, sortering och förflyttning av material inom produktionen Kontroll av färdiga produkter och enklare kvalitetsarbete Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa ett effektivt produktionsflöde Du kommer att ha ett praktiskt och varierande arbete i ett team där lagarbete och noggrannhet är avgörande för resultatet. Vi söker dig som Vi söker dig som För att lyckas i rollen ser vi att du är arbetsvillig, samarbetsinriktad och har ett intresse för industriproduktion. Krav: Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift B-körkort och tillgång till egen bil Möjlighet att arbeta 2-skift Meriterande: Erfarenhet från industri, produktion eller lager Förmåga att läsa och tolka ritningar Vi lägger stor vikt vid din personliga inställning och ser gärna att du är ansvarsfull, noggrann och har en vilja att utvecklas i din yrkesroll. Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Montico – där människor och möjligheter möts!
Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus - genom hela livet. Samhällsbyggnadsförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att planera, bygga och förvalta parker, fastigheter, vatten rena avlopp och avfallshantering. producerar och levererar måltider och utför lokalvård. Förvaltningen har även en projektenhet och en administrativ avdelning. Totalt består förvaltningen av ca 250 medarbetare Du tillhör Gatu- och parkavdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Tillsammans utför avdelningens ca 60 medarbetare drift och underhåll av gator, gång och cykelvägar, parker, fastighetsmark, grönområden och andra allmänna platser. Vi utför även anläggningsarbeten i egen regi och har en verkstad- och förrådsenhet. Verkstad/förrådsenheten innefattar ca 8 anställda bestående av produktionssamordnare, förrådsarbetare, fordonsreparatörer och administratörer. Du kommer tillhöra verkstad/förråd/administration med placering på Ramstadgatan i Mjölby Vill du arbeta med att driva och utveckla Mjölby kommuns administration. ARBETSUPPGIFTER Som administratör inom enheten ska du bistå såväl ledning som medarbetare med administrativ hjälp. Du kommer arbeta med Raindance , KomMa och Personec P. I uppdraget ingår bland annat personaladministration, schemaläggning, fakturahantering, intäktsredovisning, diarieföring, arkivering, post och dokumenthantering, samordning av friskvårdsarbete och digital kommunikation. Dina arbetsuppgifter spänner över flera avdelningar och du kommer vara en viktig del i vår fortsatta utveckling. Som administratör är du beredd att successivt ta dig an nya arbetsuppgifter och att ständigt utvecklas i ditt arbete. Din arbetstid är schemalagda vardagar, måndag - fredag klockan 08.00-17.00, flextid finns enligt avtal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gymnasieutbildning, det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och ekonomi, eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av administrativt arbete och har mycket goda kunskaper i Officepaketet samt god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Som person är du serviceinriktad och har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Vi är en trygg och hållbar arbetsgivare. Stor nog att erbjuda medarbetare goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter. Liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande. Med fokus på vårt uppdrag, att göra nytta för samhället, möjliggör vi utrymme för eget ansvar och kreativitet. Tillsammans driver vi kommunen och den hållbara samhällsutvecklingen framåt. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. I din ansökan bifogar du relevanta utbildningsintyg och examensbevis som styrker ditt CV. Om du kommer vidare till intervju kommer vi kontrollera din ID-handling. Lös med om vår rekryteringsprocess på www.mjolby.se/ledigajobb.
Vi serverar mat och utvecklar människor - Vill du vara med? ChopChop söker 2 nya stjärnor till vårt team! Gillar du att ge bra service, lära dig nya saker och vara en del av ett schysst gäng? Perfekt! Vi söker dig som vill jobba deltid (50–75%) – arbetet är förlagd på dagtid, kvällar och helger. Vad gör man egentligen på ChopChop? Bra fråga! Här kommer en tydlig bild av vad jobbet innebär – så att du vet vad du kliver in i (och förhoppningsvis blir taggad på att göra det!): Dina huvudsakliga uppgifter : Ta hand om våra gäster – med ett stort leende, genuint engagemang och schysst service. Vi vill att gästerna ska känna sig sedda och nöjda, oavsett om de är stressade lunchätare eller fredagsmysande familjer. Jobba i kassan – du tar beställningar, ger rekommendationer (ja, du kommer snart kunna vår meny utantill) och hanterar betalningar på ett smidigt och professionellt sätt. Förbered och servera mat – det ska gå snabbt, men aldrig slarvigt. Vi jobbar med kvalitet och stolthet, så vi vill att varje rätt du lämnar över ska kännas som en liten smaklig gåva. Hålla rent och snyggt – både för gästernas skull och din egen. Ingen gillar att jobba i kaos – så vi hjälps åt med städning, disk och att hålla ordning i kök och matsal. Samarbeta i team – här jobbar vi tillsammans. Ingen lämnas ensam med disken eller kvällspasset. Vi täcker för varandra, stöttar varandra och skrattar tillsammans – även när det är stressigt. Vad förväntar vi oss av dig? Att du dyker upp i tid, redo att ge 100 % (och gärna med ett leende). Att du är nyfiken, engagerad och inte rädd för att ta egna initiativ. Att du gillar att ha kul på jobbet – samtidigt som du är professionell. Att du visar respekt – både för kollegor, gäster och rutiner. Och vad kan du förvänta dig av oss? Ett roligt och omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Kollegor som peppar dig, lär dig nytt och firar dina framsteg. Möjligheter att utvecklas – vill du bli skiftledare eller kliva upp i organisationen? Då hejar vi på dig! Det här är jobbet för dig som vill ha en arbetsplats där du får göra skillnad för människor varje dag, växa som person – och dessutom ha kul på vägen.
. Inspirera Assistans AB i Linköping söker Personliga assistenter som vill ingå i vårt Inspirera team. Vi söker dag, kväll och nattarbetare som kan gå in och arbeta vid ordinarie assistenters semester och frånvaro hos vår manliga kund i 35 års åldern som är bosatt i Mantorp Kunden har beslut om dubbelassistans dygnet runt. Du kommer behöva hjälpa kunden med allt i hans vardag såsom förflyttningar med lift, hygien, sondmatning. Kunden har en hjärnskada som gör att han inte kan kommunicera med tal. Allt kring kunden får man lära sig vid introduktionen. Profil på dig som söker: * Du som söker ska vara 18 år eller äldre * Vi söker dig som är en lugn, omtänksam, och noggrann person. * Du har erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsvariationer. * Innehar Mobilt BankID för att kunna godkänna din tidrapport * Pratar flytande svenska i både tal och skrift. Du ska kunna föra kundens talan vid alla vårdkontakter samt dokumentera skriftligen på svenska. * Vara lyhörd då kund inte kan kommunicera * Vara flexibel * Önskvärt är att du har erfarenhet av Epilepsi * Pliktrogen och kunna passa tider Arbetsuppgifterna innebär: * Kunden behöver hjälp med alla förflyttningar som sker med lift. * Behöver hjälp och stöttning med all daglig livsföring. * Sondmatning * Stöttning med att planera sin dag och kommunicera åt kunden (såsom aktiviteter, läkarbesök m.m.) * Kunden sitter i rullstol och kan inte kommunicera med tal. Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Urval sker löpande så ansök i god tid. Lön och avtal: På Inspirera Assistans har vi induviduell lönesättning som innebär en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 9 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder ger trygghet och bättre service, detta är vår största styrka då vi har som mål att bistå människor oavsett funktionshinder med den i särklass tryggaste assistansen samt vara en attraktiv arbetsgivare genom att vi finns i närområdet och kan stötta och finnas för våra medarbetare. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Som anställd hos Inspirera Assistans får du utbildning, den introduktion just du behöver för att vara trygg i rollen som personlig assistent, kontinuerliga personalmöten och friskvårdsbidrag. Läs gärna mer på inspireraassistans.se
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Mjölby! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att kombinera våra synundersökningar i butik med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Midhat Karic på 0142-218 36. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Vill du vara med och forma framtidens hållbara inköp? Hos Toyota Material Handling får du chansen att arbeta i ett globalt företag med starkt fokus på innovation, hållbarhet och utveckling - både för våra produkter och våra medarbetare. Nu söker vi en Tactical Buyer inom indirekt material & tjänster som vill vara med och göra skillnad. Är du en skicklig förhandlare med ett öga för affärer och trivs i en roll med många kontaktytor? Då kan det här vara din nästa utmaning! Som Tactical Buyer på Toyota kommer du att arbeta med att säkerställa att våra inköp håller hög kvalitet, är kostnadseffektiva och bidrar till våra hållbarhetsmål. Du kommer att: * Genomföra upphandlingar av produkter och tjänster * Hantera löpande inköp baserat på verksamhetens behov * Förhandla priser och avtal med leverantörer * Arbeta med ständiga förbättringar av vårt produktsortiment * Vidareutveckla användningen av vårt inköpssystem MediusFlow * Bidra till att öka värdet av vårt inköpta sortiment i linje med vår inköpsstrategi Du leder arbetet med att identifiera rätt leverantörer och säkerställer att våra inköp stödjer verksamhetens behov inom hela det indirekta inköpsområdet. I denna tjänst har du möjlighet att lära ditt ett brett område. Till tjänsten som Tactical Buyer söker vi dig som * Har en högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom inköp * Är van att förhandla och har ett strategiskt tänk * Har god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska Vi söker dig som är analytisk, affärsmässig och har ett naturligt driv. Du trivs i en dynamisk miljö där du får ta ansvar och samarbeta med många olika funktioner. Är strukturerad men flexibel, och kan snabbt sätta dig in i nya områden Det är bra om du har med dig: * Erfarenhet av inköp inom industrin * Systemvana Vilka är inköpsfunktionen på Toyota Material Handling? Toyota Material Handling är världsledande inom materialhanteringsbranschen och det görs stora satsningar för att möta framtidens behov av materialhantering. På vår inköpsfunktion i Mjölby arbetar drygt 70 medarbetare utifrån visionen "Be the ONE for supply chain". Genom en stark investeringsvilja med fokus på förbättringar, ny teknik och hållbarhet vill vi på Toyota Material handling ligga i framkant. Inköp är en viktig funktion för företagets utveckling framåt och här blir du en central pusselbit i helheten vilket innebär intressanta uppdrag och globala kontaktytor. Medarbetare på inköp beskriver kulturen som öppen, inkluderande och prestigelös med en god gemenskap och frihet under ansvar. Det finns en stark framåtanda och ambition att nå uppsatta mål samtidigt som vi har roligt på jobbet. Ledare inom inköp strävar efter att ge medarbetare variation, bredd i kompetensområden och möjligheten att växa i sin personliga utveckling. "Som chef är det roligaste med mitt jobb att stötta och pusha mina medarbetare att ta sig an nya utmaningar, växa och utvecklas i sina roller"- Gruppchef, inköp. Toyota som arbetsgivare På Toyota Material Handling eftersträvar vi att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Kulturen bygger på Toyotas värdegrund, där respekt och ett omsorgsfullt agerande är ledord i det dagliga arbetet. Vår ambition är att stärka konkurrenskraften genom att öka mångfalden i verksamhet och ta vara på olikheter. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till gym och gruppträning samt ett generöst friskvårdsbidrag. Din Framtid på Toyota Material Handling På Toyota Material Handling strävar vi efter att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Vår kultur bygger på Toyotas värdegrund, där respekt, omtanke och samarbete är centrala i det dagliga arbetet. Vi arbetar aktivt med mångfald och inkludering för att ta vara på våra olikheter och tillsammans stärka vår konkurrenskraft. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid, beroende på tjänstens krav och förutsättningar. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till vårt nyrenoverade företagsgym och gruppträning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag och en hållbar lunchrestaurang. Vi på Toyota erbjuder dig inspirerande utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärsteg som motiverar dig att nå dina mål. Hos oss får du utrymme för dina idéer och kreativitet i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder våra medarbetare en trygg anställning med marknadsmässig lön och värdeskapande förmåner. Våra förmåner innefattar bland annat bonus, sjukvårdsförsäkring, föräldralön och mycket mer. Din ansökan Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2025-08-17. Vi arbetar med löpande urval, med paus över semester, så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Kontakta gärna våra medarbetare för mer information * Sofia Bjelm, Group Manager Category Management, +46722168029 * Josephine Tykesson Rahman, Rekryteringsspecialist, +46722091188 Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS
Välj ett jobb för att visa detaljer