Lokal- och fastighetsansvarig till Atleva Specialistvård
Atleva Specialistvård AB
Fastighetsskötare

Lokal- och Fastighetsansvarig till Atleva Specialistvård – Var med och forma framtidens vårdmiljö Om oss Atleva Specialistvård erbjuder högkvalitativ specialistvård inom Hand-, Fot- och ortopedisk kirurgi. I våra nya och moderna lokaler på GoCo Health Innovation City i Mölndal arbetar ett engagerat team med målet att ge varje patient den bästa möjliga vården och servicen. Vi växer – och nu söker vi dig som vill ta ansvar för våra lokaler och fastigheter i en ny och mångsidig roll. Du kommer att utgå från Mölndal, men arbete på våra andra enheter i Stockholm, Malmö och Linköping kan förekomma. Om rollen Som Lokal- och Fastighetsansvarig ansvarar du för drift, tillsyn och underhåll av vår fastigheter inom koncernen. Du arbetar nära våra verksamheter och behöver därför ha ett lösningsorienterat förhållningssätt, god servicekänsla och förståelse för den särskilda vårdmiljö som en vårdenhet utgör. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Felavhjälpande underhåll, felsökning och enklare installationsarbeten - Drift och tillsyn av tekniska system, inklusive larm- och passersystem - Hantera felanmälningar i vårt interna system - Ansvara för det systematiska brandskyddsarbetet och interna brandkontroller - Delta i planering och uppföljning av förebyggande underhåll - Medverka vid myndighetsbesiktningar och andra kontroller - Utföra enklare hantverksinsatser och samarbeta med externa leverantörer - Ta emot leveranser och sköta godsmottagning - Planera och prioritera eget arbete - Notera och rapportera framtida underhållsbehov - Vara kontaktperson för våra hyresgäster Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av fastighetsdrift eller liknande arbete – gärna från sjukhusmiljö eller annan offentlig verksamhet. Vi ser att du har: - Utbildning inom fastighet, drift eller motsvarande yrkeserfarenhet - God förståelse för tekniska system - Förmåga att driva mindre projekt - God datorvana, systemförståelse samt enklare IT-installationer  - B-körkort   Vi erbjuder - Arbetstid: Måndag–fredag - Friskvårdsbidrag på 4000 kr/år - Fri frukost, kaffe och frukt på arbetsplatsen - Tjänstepension enligt ITP 1 - Sjukvårdsförsäkring - Möjlighet till förmånscykel

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker en rörläggare till Mölndals stad
Mölndals kommun
Anläggningsarbetare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Stadsserviceförvaltningen har ett viktigt och spännande uppdrag i att leverera, samordna och utveckla servicen för invånare och förvaltningar i Mölndals stad. Förvaltningen har cirka 550 medarbetare och är organiserad i fyra verksamhetsområden; måltid och lokalvård, vatten och återvinning, stadsunderhåll samt stab och kund. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu ytterligare en rörläggare/anläggningsarbetare som vill ha ett varierat och utvecklande arbete. Du kommer att ingå i ett arbetslag som bland annat arbetar med att utföra ledningsförnyelse och driftjobb, såsom att laga vattenläckor, häva avloppsstopp, sätta brunnar, byte av brandpost med mera på Mölndals stads VA-ledningar. Arbetet omfattar även att utveckla rörnätet med nya ledningar, ventiler och servisledningar till nya fastigheter samt återställning av schakter enligt kommunens krav. Tjänsten innebär även beredskapstjänstgöring. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med som har utbildning inom rörläggning/anläggning eller annan relevant utbildning och som har erfarenhet av anläggningsarbete och rörläggeri och därmed har god kunskap om ledningsmaterial och runtomsvängande maskiner. Du behöver även för den här tjänsten ha B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har någon utbildning såsom Arbete på väg 1-2-3, Schakta säkert och Heta arbeten. Det är även meriterande om du har truckkort och erfarenhet av VA-arbete i kommunal verksamhet. Du är en ansvarstagande och självgående person som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du bemöter din omgivning på ett lyhört och lösningsorienterat sätt och har alltid kundens bästa i fokus. För att lyckas i uppdraget behöver du även vara kommunikativ och ha lätt för att skapa förtroende i samarbetet med andra. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och intervjuer i denna rekrytering, så vänta inte med att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personbilssäljare
Hedin Göteborg Bil AB
Butikssäljare, fackhandel

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Personbilssäljare på vår Mercedes-anläggning i Mölndal. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Om rollen Som Personbilsäljare hos oss får du chansen att arbeta med Mercedes-Benz. Din huvudsakliga uppgift blir att guida kunder genom hela försäljningsprocessen – från första kontakten till att leverera nycklarna till deras nya bil. Du hjälper kunder att hitta rätt lösningar genom att presentera våra modeller, ge råd om tillbehör och finansieringsalternativ, samt säkerställa att varje kund får en upplevelse som överträffar förväntningarna. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med försäljningsteamet och rapportera till Platschefen. Vem är du? Vi tror att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och överträffa kundernas förväntningar. Vidare ser vi att du har: Några års erfarenhet av försäljning. Förmåga att självständigt strukturera ditt arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort. Tidigare erfarenhet av bilbranschen är ett stort plus. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Timvikarie sökes till förskolan Föräldrakooperativet Vetekornet

Vi söker dig som vill arbeta extra hos oss med start i augusti 2025, vid behov när vår ordinarie personal är frånvarande. Om oss Vetekornet är en liten, familjär förskola med 17 barn (1–6 år). Vi har hög personaltäthet och ett nära samarbete mellan personal och engagerade föräldrar. Här är trygghet, lek och lärande i fokus. Din roll Som vikarie stöttar du barnen i vardagen, deltar i aktiviteter och samarbetar med personalen för att skapa en trygg miljö. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med barn Är flexibel, ansvarstagande och trygg Är engagerad och nyfiken Utbildning inom barnomsorg är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du studerar till förskollärare. Vi erbjuder: Ett engagerat och stabilt arbetslag Väl etablerad verksamhet med tydliga rutiner En trygg och utvecklande miljö Möjlighet till längre vikariat vid behov Ansök med CV och kort presentation till: [email protected] Intervjuer sker löpande. Du behöver utdrag ur belastningsregistret vid anställning

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Säkerhetssamordnare till Mölndals stad
Mölndals kommun
Planerare och utredare m.fl.

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Som säkerhetssamordnare i Mölndals stad är du placerad på stadens säkerhets- och beredskapsenhet som tillhör avdelningen för juridik och myndighetsstyrning inom stadsledningsförvaltningen. Enheten består för närvarande av en enhetschef, tre säkerhetssamordnare och en informationssäkerhetssamordnare. Tillsammans ansvarar enheten för styrning, samordning, stöd och uppföljning av stadens arbete med krisberedskap, civilt försvar, informationssäkerhet och vissa andra säkerhetsfrågor enligt gällande lagstiftning och överenskommelser. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och stärka stadens förmåga att motstå störningar i samhällsviktiga verksamheter. Din huvuduppgift kommer initialt att vara att ansvara för planering och genomförande av stadens övergripande risk- och sårbarhetsanalys. Du kommer även att, genom rådgivning och utbildning, ge stöd till övriga förvaltningar i deras arbete med kontinuitetsplanering. Du kommer också att vara sammanhållande för stadens arbete med Styrel - prioritering av samhällsviktiga elanvändare. Arbetsuppgifterna innebär mycket samverkan med stadens olika verksamheter och du kommer att delta i interna och externa nätverk. I uppdraget ingår att i tillämpliga delar ta fram styrdokument och rutiner, delta i upphandlingar samt svara på remisser. Du kommer även att delta i andra uppdrag inom enhetens ansvarsområde, exempelvis kris- och krigsorganisation, utbildning och övning. Innehållet i tjänsten kan komma att utvecklas efter hand. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du bör ha kompletterande utbildningar och erfarenhet av krisberedskap, civilt försvar, säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Det är meriterande om du har arbetat inom ovanstående områden i offentlig verksamhet.  Som person är du ansvarstagande, strukturerad, analytisk och noggrann. Du är en god skribent med erfarenhet av att utforma handlingsplaner, rapporter och utvärderingar. Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga och är van vid att arbeta självständigt. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta både inom egna förvaltningen och med andra verksamheter i kommunen, kommunledning, kommunala bolag, andra myndigheter och övriga externa parter. I rollen som säkerhetssamordnare krävs både lyhördhet, riskmedvetenhet och hög integritet. För att bli aktuell för tjänsten som säkerhetssamordnare behöver du ha svenskt medborgarskap, då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. ÖVRIGT Provanställning kan komma att tillämpas.  Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Igår
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Vi söker simlärare med start vecka 35
Mölndals Allmänna Simsällskap
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

OM DIG Vi söker dig som är ansvarsfull, engagerad och som gillar att lära ut. Självklart behöver du även trivas i och omkring vatten. Tidigare erfarenhet av ledaruppdrag kopplat till simning, simskola och/eller annan undervisning är meriterande. Vi lägger dock stor vikt vid personliga egenskaper vid rekrytering. OM FÖRENINGEN Mölndals Allmänna Simsällskap (MASS) är en ideell och medlemsstyrd förening som bedriver simundervisning och simträning för barn, ungdomar och vuxna. Vi bedriver all vår verksamhet på Åbybadet i Mölndal och följer Svensk Simidrotts riktlinjer. MASS är en förening som välkomnar alla och som arbetar för hjärta, utveckling och framgång. OM UPPDRAGET Vi söker dig som vill ha ett ledaruppdrag inom vår sim- och teknikskola under hösten (och vidare framåt), med start vecka 35. Tiden är förlagd till en-tre dagar/vecka (veckoeftermiddagar från 16.00, lördags för-/ eftermiddagar eller söndags för-/eftermiddagar), längden på passen varierar mellan tre-fyra timmar.  I sim- och teknikskola möter du med barn mellan 4-12 år och lär ut grunderna inom simning. Du är aktiv i vattnet för att visa och korrigera barnen, tillsammans i team om två-tre ledare, med ett delat ansvar för grupperna.  ALLMÄN INFORMATION Detta är ett ideellt ledaruppdrag. Arvode i form av ersättning per timme betalas ut månadsvis.  Du behöver fylla 16 år under året för att söka, då det är lägsta åldern för att få delta på de utbildningar som erbjuds.  Obligatoriskt deltagande för kommande ledaruppdrag på introduktionsutbildning torsdagen den 14 augusti ca kl. 09.30-16.00. Du behöver även kunna delta på ett uppstartsmöte under vecka 34 (mer exakt datum meddelas senare) Tidigare erfarenhet inom utbildning och/eller simning är uppskattat, likaså genomförd utbildning via Svensk Simidrott eller Svenska Livräddningssällskapet. Föreningen kräver att du som blir ledare genomgår HLR (hjärt- och lungräddning) under hösten (2h), antingen via oss eller via annan aktör. Utbildningen bekostas av föreningen.  Du behöver även visa upp ett utdrag ur belastningsregistret för att bli ledare.  Notera även att återkoppling kommer ske löpande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Skoladministratör till Sinntorpskolan, vikariat
Mölndals kommun
Övriga handläggare

Vikariatet är 50-70% fördelad på  Sinntorpsskolan F-3 och Sinntorpsskolan 4-9. Sinntorpsskolan åk 4-9, är en grundskola med ca 470 elever och 65 medarbetare och leds av en rektor och en biträdande rektor. Sinntorpsskolan F-3 är en skola med ca 250 elever och 32 medarbetare med en rektor. Skolorna ligger bredvid varandra i Östra Lindome. På Sinntorpsskolan värnar vi om en trygg och trivsam arbetsmiljö, för både elever och personal. Vi har ett inkluderande arbetssätt och strävar efter att skapa en lärmiljö där alla ges möjligheten att lyckas utifrån sina egna förutsättningar I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Som skoladministratör har du en viktig roll på skolan då du har kontakt med elever, medarbetare och vårdnadshavare. Du arbetar tillsammans med ledningen på skolan och utgör ett nära administrativt stöd till rektor. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med skoladministrativa arbetsuppgifter såsom betygsadministration, hantering av elevakter, fakturahantering, inköp och vikarieanskaffning. I vissa delar kan även löneärenden och administration inom våra personalsystem förekomma. I rollen ingår även annat administrativt stöd som framtagande av informationsmaterial, olika sammanställningar och utvärderingar. En viktig del i arbetet är att se över arbetssätt, utveckla och öka kvaliteten inom området och effektivisera arbetet. Som skoladministratör på skolförvaltningen ingår du i ett nätverk med andra skoladministratörer där ni gemensamt tar ansvar för att utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen inom offentlig administration, alternativt inom en annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet av och är en van användare av digitala system. Som person är du utvecklingsinriktad, fokuserar på mål, resultat och kvalitet. Du är strukturerad och välorganiserad. Du kan leda dig själv och vågar tänka nytt. Du ser helheten och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Kunskaper inom andra språk är meriterande. ÖVRIGT  Intervjuer sker under vecka 27-29. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Systemutvecklare
Kvaser AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Systemutvecklare Vill du vara del av en tillväxtresa på ett branschledande, anrikt och internationellt bolag där du skapar nytta för befintliga och nya kunder likväl för den interna organisationen? Vill du arbeta i ett team med kompetenta kollegor, spännande utmaningar och med ett ledande varumärke? Gillar du att ta ansvar, analysera och hitta innovativa lösningar? Vill du vara en nyckelperson i en dynamisk arbetsmiljö där en stark problemlösningskultur uppskattas och främjas? Sök då tjänsten som systemutvecklare på Kvaser! Om rollen Du kommer att ansvara för integrationerna mellan våra interna system, samt för utveckling och underhåll av API:et mellan våra system och webben. Som systemutvecklare med fokus på systemintegration kommer du att inneha en central roll på bolaget. Du kommer att ansvara för att integrera och samordna olika delar av våra verksamhetssystem. Därutöver samarbetar du nära våra olika avdelningar för att säkerställa en sömlös och effektiv integration och utveckling av nya API:er baserade på affärsbehov. För att trivas med jobbet tror vi att du är strukturerad och ansvarstagande. Du gillar att göra livet mer effektivt genom att skapa smarta lösningar och integrationer mellan system. Du dokumenterar ditt arbete väl för att säkerställa långsiktigt hållbara lösningar. Du gillar komplexa utmaningar och är riktigt duktig på att skapa kontroll över processer, information och system. Krav Du har en relevant högskoleutbildning inom Teknik/Systemvetenskap/Datateknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av systemutveckling. Mycket goda erfarenheter av databas och SQL-programmering Behärskar PHP Goda kunskaper i både svenska och engelska Du har en god problemlösningsförmåga och är skicklig på att felsöka och lösa integrationsproblem Erfarenhet av och kunskaper inom: Erfarenhet av integrationer mot affärssystem. Erfarenhet och kunskaper inom databaser, applikationsserver, integrationer och API (JSON, REST), Weblogic Erfarenhet av teknisk kravanalys och kravhantering Erfarenhet av design och konfiguration av databaser Erfarenhet av systemtestarbete och kvalitetssäkring av leverans Vilka är Kvaser och vi som jobbar här? Kvaser är ett av CAN-marknadens (Controller Area Network) allra äldsta och mest meriterade bolag med över 40 år i branschen. Vi är stolta över vårt rykte som innovatörer inom CAN-industrin och vi fortsätter att växa med ambitionen att fortsätta vara tekniskt ledande inom vårt område. Kvaser är ett internationellt bolag med huvudkontor i Mölndal och med dotterbolag i USA, Kina och Hong Kong. I dag återfinns våra produkter hos över 250 partners världen över och vi ser en ökad efterfrågan inom flera branscher exempelvis; fordon (elbilar), medicinteknik och industriautomation. All produktutveckling sker på kontoret i Mölndal och vi har all tillverkning i Sverige vilket vi är stolta över. Generellt brinner vi för teknik men nördar ner oss i mycket annat också, så vi kan alltid garantera engagerade och intressanta samtal, där man tar den plats man själv är bekväm med. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med passionerade proffs där kunskapsfördjupning främjas. En snäll, dynamisk och stödjande arbetsplats med härliga kollegor. Möjligheter att utvecklas med bolaget. Teknikbolagens kollektivavtal, inklusive arbetstidsförkortning och flextid. En övertygelse om att balans mellan arbete och fritid är viktigt både för individen och Kvaser. Start: Snarast enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning Placering: Aminogatan 25 A, Mölndal Kontakt & frågor: Maila till [email protected] Senaste ansökningsdag: 31/8 2025 Vi arbetar dock löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan! Då annonsen ligger uppe under semesterperioden kan vår svarstid vara lite längre än vanligt, men det betyder inte att du blivit bortglömt utan vi lovar att återkoppla så fort vi har möjlighet. Trevlig sommar önskar vi på Kvaser!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Lärare åk 4-6
Mölndals kommun
Grundskollärare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Hallenskolan ligger belägen i Kållered och är en F-9 skola med ca 450 elever. Vi har en fritidsverksamhet uppdelad på fyra avdelningar. På skolan arbetar ca 50 engagerade medarbetare som alla månar om att våra elever ska nå goda resultat, ha en trygg skol-och fritidstid och trivas i verksamheten.  På skolan finns ett elevhälsoteam med alla lagstadgade professioner som samarbetar nära verksamheten tillsammans med lärare och pedagoger. I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som brinner för arbetet som lärare. Du kommer att undervisa i ma och No i åk 5 och 6. I arbetet ingår planering, genomförande av undervisning, bedömning och andra för lärare förekommande arbetsuppgifter. I tjänsten ingår mentorskap för dina elever. Du kommer att ingå i och ha ett nära samarbete med engagerade kollegor i ditt arbetslag. I tjänsten ingår mentorskap tillsammans med en kollega. KVALIFIKATIONER Lärarexamen, behörig i ma och NO. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Arbetsterapeut, Omtanken Rehabcenter Åby

Vi utökar vårt rehabteam och söker arbetsterapeut till Omtanken Rehabcenter Åby På Omtanken Åby hittar du vårdcentral, BVC och rehabcenter, allt under samma tak. Vår arbetsmodell bygger på teamarbete både inom yrkesgruppen och tvärprofessionellt. Bredden av kompetens gör att vi kan ta ett helhetsgrepp om patientens hälsa och ge bästa vård utifrån patientens behov. Vi utökar nu vårt rehabteam och söker dig som är arbetsterapeut som vill vara med och utveckla vår verksamhet tillsammans med oss. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar där du som medarbetare har möjlighet att utveckla och påverka ditt arbete. Vi arbetar enligt Vårdval Rehab Västra Götaland. Samtliga av våra medarbetare omfattas av kollektivavtal. Arbetsbeskrivning Som arbetsterapeut hos oss kommer du bland annat arbeta med Utredning och behandling av funktion och aktivitetsförmåga Utredning och behandling vid nedsatt handfunktion Utredning och behandling av stressrelaterad ohälsa Utprovning och förskrivning av hjälpmedel Intyg för bostadsanpassning Hembesök Patienterna kan ha en komplex symtombild så vi lägger stor vikt vid att du kan arbeta både självständigt och i team med andra yrkeskategorier. Vi har ett nätverk för kompetensutveckling, erfarenhetsutbyte och stöttning där alla arbetsterapeuter på våra rehabmottagningar i Göteborg och Mölndal ingår.  Om dig Du är legitimerad arbetsterapeut, gärna med några års erfarenhet av primärvård. Vi tror att du känner dig trygg och trivs i din yrkesroll och drivs av att utveckla dig själv och vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i teamet.  Omfattning: 80-100% Anställning: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månader provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse  Förmåner: Friskvårdsbidrag, gruppförsäkring, cykelförmån, erbjudanden på träningskort på flera etablerade träningsanläggningar, rabatt hos Specsavers Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan!   Mer om oss Omtanken - en del av Medtanken Group Medtanken Group är en primärvårdsaktör i Västra Götalandsregionen och Region Skåne med 25 vårdcentraler samt flertalet rehabcenter, mottagningar för Ungas psykiska hälsa, seniorhälsa samt mycket mer. Vi bedriver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med regionerna. Vi bedriver även privat vård genom vårt specialistsjukhus samt företagshälsor. Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för våra patienter. Vårt arbete kännetecknas av att vi vill ge våra patienter en hög tillgänglighet till medicinsk bedömning samt ha ett tillitsskapande bemötande i världsklass. Detta samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra engagerade medarbetare som ges möjligheten att jobba på toppen av sin kompetens. Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7, Kvarterskliniken och HMC - Hälsomedicinskt center.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025