Lärare i fritidshem, Krokslättsskolan

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Krokslättsskolan är en anrik F-5 skola med ca 290 elever och ca 40 personal. Vi ligger geografiskt invid Safjällets fot, med närhet till både natur och stad. ARBETSUPPGIFTER Du ansvarar för planering och genomförande av en stimulerande miljö för förskoleklass-elever i lärande, med skapande verksamhet och digitala verktyg som återkommande inslag. Ni skapar tillsammans en miljö som är inspirerande, lärorik och lustfylld utifrån styrdokument och aktuell forskning. Under skoltid undervisar du/deltar i undervisning, du har även din planeringstid samt tid för möten under förmiddagen. Efter skoltid arbetar du i arbetslag på fritidsavdelningen och tillsammans skapar ni utifrån läroplanen, elevernas intresse och behov en meningsfull fritidsverksamhet. I arbetet utgår du från fritidshemmets kompensatoriska och kompletterande uppdrag i utformandet av verksamheten. Du ser möjligheter till samverkan mellan personal och mellan elever. Du finner ditt uppdrag i förskoleklass som viktigt och du är stolt över ditt arbete. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer - Skallkrav Du är legitimerad lärare i fritidshem. Du är strukturerad och har ett stort intresse för fritidsverksamheten och finner det viktigt med ett målmedvetet arbete för att utveckla verksamheten utifrån gällande styrdokument. Du trivs med att arbeta både självständigt och i arbetslag och du har ett professionellt förhållningssätt till elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är lyhörd och lyssnar in kollegor och elever, du är också noga med att följa gemensamma överenskommelser och beslut. Du har höga förväntningar och är engagerad, har god förmåga till samarbete och bidrar med arbetsglädje och kreativitet. Du har lätt för att fånga elever och skapa förtroendefulla relationer, både enskilt och i grupp. Du leder eleverna i deras kunskapsmässiga och sociala utveckling. Du vill, tillsammans med oss, arbeta för att skolan ska vara en tillgänglig verksamhet för alla elever. Du har ett tydligt ledarskap och du har erfarenhet av att arbeta med elever med olika behov. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Waiter (Servitör/Servitris) Scandic Mölndal, Sommar

Scandic Mölndal ligger centralt beläget vid Mölndals Galleria med goda kommunikationer till Göteborg. Hela hotellet är nyligen nyrenoverat och har en mycket inbjudande miljö för våra gäster. Våra mötesrum är personliga och vår lobby är ett vardagsrum där våra gäster sluter upp. Vi är alla delar av samma team och jobbar tillsammans med mycket glädje och engagemang. Vi har alltid fokus på vårt gemensamma arbete och sluter upp tillsammans där det behövs. Vi är övertygade om att en god stämning bland oss medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Nu söker vi en skicklig medarbetare till restaurangen på Scandic Mölndal i Sommar. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen? Du är den första gästen möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att servera mat och dryck och att ansvara för egen kassa. Du stöttar dessutom förstås upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och presigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en sommaranställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och hur det är att arbeta på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Montör och Packare av Plastdetaljer

Om oss: Vi är ett växande företag specialiserat på tillverkning av plastdetaljer, med fokus på hög kvalitet och effektivitet. Vår verksamhet präglas av ett engagerat och dynamiskt team som arbetar tillsammans för att leverera produkter av högsta standard till våra kunder. Arbetsbeskrivning: Vi söker en engagerad och ansvarsfull montör och packare av plastdetaljer som kommer att ingå i vårt lilla men dedikerade team. I denna roll kommer du att ha en nyckelroll i produktionsprocessen och bidra till att säkerställa att våra produkter når våra kunder i tid och med hög kvalitet. Exempel på arbetsuppgifter inkluderar: Byta och sätta nya lådor för producerade plastdetaljer vid maskiner. Montera ihop plastdetaljer till komplett slutprodukt. Klippa av ingjutna delar på plastdetaljer. Packa plastdetaljer i enskilda förpackningar. Krav och Kvalifikationer: Vi söker dig som är mycket engagerad och tar ansvar för hela produktionskedjan. Du trivs i en miljö där ständig förbättring är nyckeln och är motiverad att bidra till att optimera processer för ökad effektivitet och kvalitet. Erfarenhet inom tillverkningsindustrin är meriterande men inte ett krav, då vi erbjuder intern utbildning för rätt kandidat. Förmåner: Möjlighet till att vara en del av ett nära sammanhållet team. Stor möjlighet till påverkan och delaktighet i förbättringsprocesser. Konkurrenskraftig ersättning och förmånspaket. Möjlighet till personlig och professionell utveckling. Anställningsvillkor: Detta är en heltidsanställning och vi ser långsiktigt på anställningen. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår organisation och arbeta tillsammans för att fortsätta leverera kvalitetsprodukter till våra kunder.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Maskinoperatörer sökes till medicinteknisk industri!

Om tjänsten Adecco söker nu maskinoperatörer för kommande uppdrag i Mölndal. Har du tidigare erfarenhet av arbete som maskinoperatör eller inom produktion? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! I din roll som maskinoperatör kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis innebära: - Maskinövervakning, underhåll och reparation av tillverkningsmaskiner i renrum - Paketering - Andra manuella moment inom produktionen Du kommer arbeta antingen dag- eller kvällstider på ett rullande schema.  Tjänsten som maskinoperatör är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Om dig Vi ser gärna att du har erfarenhet av att tidigare arbetat inom industri eller har kompetens inom teknik. Vidare ser vi gärna att du är noggrann och kvalitetsmedveten och att du därutöver trivs med att arbeta i grupp. Viktigt för tjänsten är: - Flytande svenska i tal och skrift - God samarbetsförmåga - Nogrann- och kvalitetsmedveten - Trivas med att arbeta antingen fasta dagpass eller kvällspass   Meriterande - Tidigare erfarenhet som maskinoperatör  - Tidigare erfarenhet av montering Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om uppdragsgivaren Företaget är beläget i Mölndal och arbetar med tillverkning av medicinska produkter. Kontaktuppgifter Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] eller ansvarig rekryterare Mikael Ilievski: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Verksamhetschef till område förebyggande och hälso- och sjukvård

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. Hälso- och sjukvårdsområdet i Mölndal består av flera delar. Utöver hälso- och sjukvård så ingår korttidsenheten, trygg hemgång, förebyggande enheten och framöver även en förvaltningsövergripande nattorganisation. Övergripande målsättning för området är att säkerställa patientsäkerheten i Mölndals stad och genom att ha ett förebyggande och hälsofrämjande fokus möjliggöra att man kan leva självständigt så länge som möjligt. Är du en trygg ledare som kan driva förändringsarbete? Vill du vara en del av en verksamhet som fokuserar på utveckling och att vara i framkant? Då vill vi gärna att du ansöker när vi nu söker en verksamhetschef till område förebyggande och hälso- och sjukvård! ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetschef för område förebyggande och hälso- och sjukvård leder du åtta enhetschefer. Du ingår i ledningsgruppen för hälso- och sjukvård och rapporterar till strategisk verksamhetschef för hälso- och sjukvårdsområdet. Som verksamhetschef förväntas du driva verksamheten framåt utifrån strategiska mål. Du initierar, genomför och följer upp utvecklingen av verksamhetens arbete tillsammans med din ledningsgrupp. Du har det övergripande ansvaret för ekonomi, personal, arbetsmiljö och kvalitet inom ditt verksamhetsområde. I rollen som verksamhetschef kommer du att samverka i hög utsträckning med såväl interna som externa parter och du kommer att ingå i olika samverkansforum och nätverk. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en för tjänsten relevant 3-årig högskole- eller universitetsexamen. Det krävs att du har erfarenhet av att ha arbetat inom vård- och omsorg som chef. Det ses som meriterande om du har varit chef över chefer tidigare och om du har varit chef inom kommunal hälso- och sjukvård. För att lyckas i rollen ser vi att du är strategisk och tänker långsiktigt och har ett brett perspektiv. Du har en helhetssyn och förenar operativa planer med organisationens mål. Du är förändringsorienterad och ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas och du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå Vidare har du en god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Du anpassar även din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Rollen kräver även förmåga att skapa goda relationer och bygga nätverk med personer såväl internt som externt. Genom att du trivs i mötet med andra har du förmåga att hitta möjligheter till relevanta samarbeten. Som ledare har du förmåga att kommunicera de gemensamma målen och du leder gruppen i riktning mot att uppnå dem. Genom att fördela arbetet, delegera uppgifter och sätta upp konkreta delmål ser du till att andras kompetens tillvaratas. Du motiverar andra och ger råd, stöd och möjligheter till utveckling. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Supportansvarig IT-tekniker till Micropter // Mölndal

Söker du en ny teknisk utmaning där du får friheten att forma både din egen roll och vår supporthantering? Se hit! Om rollen Vi är på jakt efter en supportansvarig IT-tekniker som är redo att ta sig an en bredd av olika tekniska utmaningar! Här kommer du spela en central roll för vårt företag och samarbeta med både kollegor och kunder för att säkerställa en smidig verksamhet och effektiva IT-system. Dina primära uppgifter kommer bestå av att lösa generella IT-supportfrågor, hantera Office 365-tjänster och bidra till utvecklingen av vår supporthantering. Du kommer även leda och strukturera upp arbetsflödet internt, delegera ut ansvar och se till att uppgifter blir lösta. Utöver detta kommer du agera teknisk konsult ute hos våra kunder och hjälpa dem med IT-lösningar, drift och underhåll för att se till att deras IT-miljöer är säkra och högpresterande med hjälp av våra smarta molnlösningar. Hos oss blir din förmåga att hantera komplexa tekniska utmaningar avgörande för vår fortsatta framgång – och vi ser fram emot att ta del av ditt driv och dina idéer! Din profil: Till denna roll söker vi dig med lika delar humor, teknisk kunskap, prestigelöshet, driv och vilja att sätta ditt avtryck på en växande verksamhet. Dessutom har du: Tidigare erfarenhet av en teknisk konsultroll Kunskap i Office 365, användarstöd, nätverk, brandväggar och support En god kommunikativ förmåga och vana att jobba självständigt Körkort Svenska och engelska Om oss: Från vårt härliga kontor i Mölndal hjälper vi våra kunder runt om i Västsverige med alltifrån inköp, drift, underhåll till smarta molnlösningar, användarstöd, IT säkerhet och hosting. Vi är helt enkelt en IT-avdelning för små och medelstora företag som inte har någon egen. Det har vi varit sedan starten 1993. Vi är själva en liten organisation på 16 engagerade medarbetare, vilket gör att vi vet hur mindre företag fungerar – och vilka IT-lösningar som funkar bäst. Våra tjänster bygger på den erfarenheten och är en kombination av personlig service, taktiskt stöd, snabb support och smarta molntjänster. Vi kallar det närproducerad IT. Vi har haft en stabil och stark tillväxt de senaste åren och vår utnämning till Gasellföretag är ett kvitto på att våra kollegor och vårt erbjudande attraherar både befintliga och nya kunder. Är du vår nästa kollega? Vill du bli en del av vårt företag och sätta ditt avtryck på vår tillväxtresa? Då ser vi fram emot din ansökan! START: Enligt överenskommelse/omgående PLATS: Mölndal, Norra Ågatan 38 OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Daniella Ravan, [email protected](för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Sjuksköterska

Om oss Capio Vårdcentral Mölndal välkomnar dig till vårthärliga gäng på ca 25 medarbetare.Visätter teamarbete i fokus och jobbar tillsammans för att ge våra ca 10300 listade patienter det bästa omhändertagandet. Vårdcentralen ligger i Mölndals centrum med nära avstånd till buss, tåg och spårvagnsförbindelser. Alldeles utanför finns Mölndals Galleria och ett stort utbud av lunchrestauranger. För den som kör bil finns flera P-hus i närheten. Din roll Tjänsten som mottagningssjuksköterska innebär sedvanliga arbetsuppgifter på vårdcentral med bl.a. drop-in-mottagning, telefonrådgivning, lab och arbete i vår chattfunktion (Flow).Du har ett nära samarbete med våra läkare och övriga professioner på vårdcentralen, bland annat fysioterapeuter och psykologer. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för patienten och likaså möjligheter till kompetensutveckling mellan varandra. Din roll som mottagningssköterska förutsätter att du är en person som gillar varierande arbetsuppgifter och att ha många bollar i luften samtidigt. Du tycker om att träffa patienter i alla åldrar och tillfredsställs av såväl administrativa som praktiska uppgifter. Din kontakt med våra patienter sker såväl fysiskt som digitalt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt i tak och härlig stämning där vi trivs på arbetet och tillsammans. Här finns närvarande chefer och kollegor som ställer upp för varandra och verksamheten ochdär du har möjlighet att vara med och utveckla verksamheten. Vi tycker det är viktigt att allt känns rätt och värdesätter en individuell introduktion utefter dina önskemål och behov. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi tycker det är viktigt med kompetensutveckling både internt och externt. På fredagar bjuder vi medarbetarna på fika. Friskvårdsbidrag erbjuds alla fast anställda. Om dig Du som söker är legitimerad sjuksköterskaoch är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av mottagningsarbete. Har du arbetat på vårdcentral tidigare är det meriterande. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 240524 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Chaufför, B-körkort

Vi på HWT Transport söker nya medarbetare. Just nu växer företaget och vi är i behov av fler chaufförer. Arbetet består av hemleveranser till privatpersoner i och runt om Göteborg. Arbetstiden för hemleveranser är förlagd till kvällstid mellan ca kl15-23. Vi levererar från söndag till fredag. Vi söker folk som vill köra varje dag, 5 dagar i veckan. Vi ser gärna att både killar och tjejer söker tjänsterna. ------------------------------------------------------------- Som chaufför bedöms man utifrån en algoritm efter varje arbetspass och blir sedan lagt på en driverlevel mellan 5-10. Lönen är prestationsbaserad och ser ut som följer. *Minimilön 140kr/h +OB mellan 19-23 145kr/h + OB mellan 19-23 150kr/h + OB mellan 19-23 160kr/h + OB mellan 19-23 *Försäkring (AFA) och extra Tjänstepension (SAF-LO) via Fora *Semesterersättning 12% ------------------------------------------------------------- Krav B-körkort. Kunna flytande svenska i tal och skrift.(Meriterande) Alternativt flytande engelska. ------------------------------------------------------------- Då vi har otroligt mycket att göra under dagarna så besvarar vi frågor via mail. Maila till [email protected] om du har funderingar. Vi tar emot alla arbetsansökningar via E-post. CV och Personligt brev skickas till [email protected] OBS, nämn i titeln på ansökan: "Jobbansökan HWT Transport hemleverans"

5 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Lärare till barnskötarutbildningen på Campus Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Campus Mölndal strävar efter att erbjuda en stimulerande och inkluderande lärandemiljö där varje individ ges möjlighet att utveckla sin fulla potential. Vi är dedikerade till att främja lärande och innovation genom att integrera modern teknik, samarbete och praktisk tillämpning i våra utbildningsprogram. Som en del av Mölndals stad har vi en stark koppling till samhällets behov och strävar efter att vara en ledande institution inom vuxenutbildning och kompetensutveckling. ARBETSUPPGIFTER På Campus Mölndal kommer vi under hösten att behöva en driven yrkeslärare till våra barnskötarutbildningar. Vi erbjuder Barnskötarutbildning med språkstöd och som Flex, vilket är en blandning av studier på plats och distans. Uppdraget omfattar i huvudsak arbete med yrkeskurser i vår språkstödsutbildning tillsammans med lärare i svenska och övrig lärare i arbetslaget. Du ska ha god förmåga att planera, genomföra och utvärdera din undervisning i enlighet med styrdokument. Vi söker dig som värdesätter samarbete med kollegor samt har eleven i fokus. I samarbete med kollegor i arbetslaget skapar ni de bästa tänkbara förutsättningarna för att våra elever ska nå sina mål. Du har en god samarbetsförmåga och ett coachande förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker en legitimerad lärare och/eller person med likvärdig erfarenhet som är behörig eller kan undervisa i ämnet pedagogik samt yrkesämnen på barnskötarutbildningen. Det är önskvärt om du har arbetat inom barn- och fritidsprogrammet tidigare. Erfarenhet inom förskolan och/eller pedagogisk verksamhet är meriterande kunskap. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Låter detta uppdrag intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Business Controller Assortment

Welcome to workdays filled with development, creativity, and fantastic colleagues! Are you driven, commercial and business oriented – apply to this exciting position as Business Controller Assortment today! We offer you This is a position with a large amount of responsibility, daily challenges, and possibility to influence your own work. As a Business Controller Assortment, you work in close cooperation with both the controller team and the buying team in one of our areas. Together with the Assortment Manager in the buying team, you are responsible for the economic strategies and follow-up. Your main responsibilities will be: - Establish sales- and purchasing budgets. - Business follow-up and analysis used as decision basis for actions and future KPI’s. - Focus on prices, volumes, margins, sales and stock levels, all with sustainability in mind. - Participate in developing assortment controlling. - See the whole picture and translate analysis to actions clearly communicated to the buying team. The best part of this job is that every day will be different. Our team spirit is positive, supporting and we share knowledge with each other. It's the perfect role for you who likes challenges and working in a team! Your profile We seek you who have a master’s degree in Economics or similar. We think that you have previous experience as a Business Controller, preferably within retail. Success in this role requires an analytic mindset, independent action, team collaboration, strong communication, and commercial acumen. Self-leadership is key, reflecting your self-management and drive for excellence. Proficiency in Excel, interest in digitalization and AI, and fluency in English (written and spoken) are essential. Preferably fluent in Swedish. You are a proactive person who drives tasks to completion, maintaining attention to detail without losing sight of the overarching goals. You thrive in a dynamic environment, working at a brisk pace. As we navigate through a period of transformation, your enthusiasm for innovation and commitment to ongoing improvement, in partnership with your colleagues, will be valued. And of course, you have a big interest in fashion and recognize yourself in our values – Inclusive, Courageous and Joyful! We believe you are Inclusive, you share your knowledge with your colleagues and are always easy to approach. You are Courageous, open to change and strive for clarity. And we also believe you are Joyful, passionate and inspiring. Are you interested? This is a permanent position at our head office in Mölndal. Start in August 2024 by agreement. Kappahl wants to be A Place To Belong therefore we work with a hybrid working environment, where the majority of the working time will be in the office. This means you can work remotely when it is more suitable for your work schedule. Kappahl celebrate diversity and strive to eliminate all forms of discrimination. We are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. You apply easily by answering a few questions and attaching your CV (please refrain from sending us your personal letter). We apply continuous selection in this recruitment process, which means that we might close the process before the set ending date. If this position is of interest – please do not wait to send us your application! If you have protected identity contact [email protected], and you will get help with submitting your application. /#LI-HYBRID Founded in 1953 in Gothenburg, Sweden, the Kappahl Group is a leading fashion chain in the Nordics, with around 360 Kappahl and Newbie stores in Sweden, Norway, Finland, Poland and the UK, and online in more than 20 markets throughout Europe and Asia. We want to make a difference in the fashion world and to lead the way by always keeping our promises: taking care of the world around us and minimizing the environmental impact for each garment. And at the same time fulfil our employee promise "We promise you the right to always be yourself - a place to belong”. The Kappahl team consists of some 4,000 colleagues in eight countries, all with different backgrounds, ages, skills and styles. Our common motivation is to create a responsible world of fashion and offer fashion to a wide variety of people and lifestyles. A responsible fashion that feels right, for the bearer and for the world we live in. Today, more than 85% of the products are made of certified and/or preferred materials. Our goal is 100% by 2025 and Kappahl Group’s overall climate goal is to halve the value chain's climate emissions by 2030.More information at www.kappahl.com.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024