Fordonstekniker till Mora
Starfinder AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Arbetsuppgifter Vi söker dig som brinner för teknik, mekanik och bilar, samt vill utvecklas i din roll som tekniker. Du kommer att arbeta hos en auktoriserad märkesverkstad med ett team av flera duktiga tekniker. Arbetet består av att utföra liten och stor service, olika typer av reparationer, felsökningar samt förebyggande underhåll på personbilar. Du kommer att jobba på en anläggning i Mora. Din profil Utbildad fordonstekniker eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att göra service på bilar hos en professionell verkstad Manuellt B-körkort är ett krav Göra dig förstådd på svenska och/eller engelska För att passa in i den här rollen behöver du vara självgående och ha en positiv attityd gentemot dina kollegor. Vi söker någon som är redo att arbeta hårt och har förmågan att ta sig an tekniska utmaningar med entusiasm. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag till fredag. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Välkommen med din ansökan!

140 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Fordonstekniker till Mora
Starfinder AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du utbildad fordonstekniker och har du en passion för bilar? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Arbetsuppgifter Vi söker dig som brinner för teknik, mekanik och bilar, samt vill utvecklas i din roll som tekniker. Du kommer att arbeta hos en auktoriserad märkesverkstad med ett team av flera duktiga tekniker. Arbetet består av att utföra liten och stor service, olika typer av reparationer, felsökningar samt förebyggande underhåll på personbilar. Du kommer att jobba på en anläggning i Mora. Din profil Utbildad fordonstekniker eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att göra service på bilar hos en professionell verkstad Manuellt B-körkort är ett krav Göra dig förstådd på svenska och/eller engelska För att passa in i den här rollen behöver du vara självgående och ha en positiv attityd gentemot dina kollegor. Vi söker någon som är redo att arbeta hårt och har förmågan att ta sig an tekniska utmaningar med entusiasm. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag till fredag. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Välkommen med din ansökan!

142 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Mora – timvikarier och sommarvikarier
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

Vill du göra en positiv skillnad i människors liv? Vi Omsorg söker nu engagerade och flexibla personliga assistenter för arbete som timvikarie med start enligt överenskommelse, samt sommarvikarier inför sommarsäsongen. OM TJÄNSTEN Som personlig assistent hjälper du våra kunder runt om Mora med deras dagliga rutiner, personlig omsorg och aktiviteter. Du är en viktig del av deras vardag och ditt arbete bidrar till att de kan leva ett självständigt och aktivt liv. Arbetstiderna varierar och kan omfatta både vardagar och helger, beroende på kundens behov och situation. VI SÖKER DIG SOM Är intresserad av att arbeta som timvikarie eller sommarvikarie. Är lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Har förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Erfarenhet inom personlig assistans är meriterande, men inget krav. Tjänsterna är främst baserade i Mora, men det kan finnas kunder som bor i närliggande områden. Om du kan tänka dig att resa kortare sträckor, uppskattar vi om du anger detta i din ansökan. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och ange om du är intresserad av timvikariat, sommarvikariat eller båda. Vi ser fram emot att höra från dig! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
VikaVimo söker Arbetsledare!
Boss Business Partner North AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

VikaVimo är ett byggföretag i Mora som hanterar alla typer av byggprojekt med genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar där allsidighet och kvalitet är vår största styrka. Oavsett om det är planering och design, nybyggnation eller renoveringar, är vi experter på att förverkliga våra kunders byggprojekt, allt från stora entreprenader såsom brf:er och industrihallar till större rot-projekt och fastighetsservice. Med fokus på kvalitet och service levererar vi pålitliga lösningar för alla behov! Med ett fokus och engagemang har vi under åren ökat vår kapacitet och idag är vi 35 medarbetare, allt från snickare, arbetsledare, ingenjörer och administratörer och det som började med att bygga timmerhus har nu mynnat ut i ett komplett byggföretag. Vi söker nu ytterligare en engagerad arbetsledare som vill ta nästa steg i karriären och utvecklas mot en mer ansvarsfull roll! Om jobbet I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för att kalkylera och följa upp dina projekt, samtidigt som du leder arbetet på plats och ser till att allt flyter på enligt tidsplan och budget. Du kommer att arbeta nära både kunder, underentreprenörer och kollegor, där du skapar och upprätthåller goda relationer för att säkerställa framgångsrika projekt. Din vardag kommer vara varierad med fokus på planering, samordning och leda teamet samt att ansvara för säkerhet och kvalitetssäkring ute på bygget. Om dig Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom byggteknik eller att du har erfarenhet som arbetsledare och kalkylering inom branschen, men vi välkomnar även dig som är snickare med ambitionen att utvecklas och ta nästa steg i din karriär mot en arbetsledande roll med kalkylansvar. Som person har du goda ledaregenskaper och är affärsdriven, med förmågan att tänka långsiktigt och fatta välgrundade beslut. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och goda samarbeten. Ditt arbetssätt är strukturerat, du är initiativrik och kan planera och arbeta proaktivt. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel, oavsett om det kommer från utbildning eller praktisk erfarenhet. Det är också viktigt att du har god datorvana, eftersom mycket av arbetet sker digitalt och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. B-körkort är ett krav, och vi kan erbjuda förmånsbil om så önskas. Har du erfarenhet från byggservice och har arbetat med försäkringsskador är det meriterande, men inte ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din roll. Här arbetar du med varierande projekt och får chansen att påverka och bidra på riktigt. Oavsett om du redan har den tekniska utbildningen eller om du har arbetat praktiskt som snickare, kommer vi att ge dig möjligheten att växa och utvecklas i din yrkesroll. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt och senast 9 mars. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wester, 0739344394, [email protected]

147 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
VikaVimo söker Arbetsledare!
Boss Business Partner North AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

VikaVimo är ett byggföretag i Mora som hanterar alla typer av byggprojekt med genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar där allsidighet och kvalitet är vår största styrka. Oavsett om det är planering och design, nybyggnation eller renoveringar, är vi experter på att förverkliga våra kunders byggprojekt, allt från stora entreprenader såsom brf:er och industrihallar till större rot-projekt och fastighetsservice. Med fokus på kvalitet och service levererar vi pålitliga lösningar för alla behov! Med ett fokus och engagemang har vi under åren ökat vår kapacitet och idag är vi 35 medarbetare, allt från snickare, arbetsledare, ingenjörer och administratörer och det som började med att bygga timmerhus har nu mynnat ut i ett komplett byggföretag. Vi söker nu en driven arbetsledare som vill ta nästa steg i karriären och utvecklas mot en mer ansvarsfull roll! Om jobbet I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för att kalkylera och följa upp dina projekt, samtidigt som du leder arbetet på plats och ser till att allt flyter på enligt tidsplan och budget. Du kommer att arbeta nära både kunder, underentreprenörer och kollegor, där du skapar och upprätthåller goda relationer för att säkerställa framgångsrika projekt. Din vardag kommer vara varierad med fokus på planering, samordning och leda teamet samt att ansvara för säkerhet och kvalitetssäkring ute på bygget. Om dig Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom byggteknik eller att du har erfarenhet som arbetsledare och kalkylering inom branschen, men vi välkomnar även dig som är snickare med ambitionen att utvecklas och ta nästa steg i din karriär mot en arbetsledande roll med kalkylansvar. Som person har du goda ledaregenskaper och är affärsdriven, med förmågan att tänka långsiktigt och fatta välgrundade beslut. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och goda samarbeten. Ditt arbetssätt är strukturerat, du är initiativrik och kan planera och arbeta proaktivt. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel, oavsett om det kommer från utbildning eller praktisk erfarenhet. Det är också viktigt att du har god datorvana, eftersom mycket av arbetet sker digitalt och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. B-körkort är ett krav, och vi kan erbjuda förmånsbil om så önskas. Har du erfarenhet från byggservice och har arbetat med försäkringsskador är det meriterande, men inte ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din roll. Här arbetar du med varierande projekt och får chansen att påverka och bidra på riktigt. Oavsett om du redan har den tekniska utbildningen eller om du har arbetat praktiskt som snickare, kommer vi att ge dig möjligheten att växa och utvecklas i din yrkesroll. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt och senast 9 mars. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wester, 0739344394, [email protected]

149 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker snickare till Mora!
Boss Business Partner North AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Drömmer du om att arbeta som snickare i hjärtat av Dalarna, omgiven av vacker natur och ett härligt gäng? Vi söker nu duktiga och engagerade snickare till vår kund som har en stark förankring i regionen och som kan erbjuda en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vår kund har varierande projekt som sträcker sig från nybyggnationer av drömhus till flexibla byggserviceuppdrag. Om jobbet Som snickare kommer du att arbeta med allt från stomresning och montering av väggar, tak och golv till finsnickeri. Du kommer få arbeta med om- och nybyggnationer, entreprenader till försäkringsskador alltid med kvalitet och kundens behov i fokus. Om dig Vi ser gärna som söker har yrkesbevis som träarbetare eller har likvärdig erfarenhet inom yrket. Det viktigaste är för oss är att du är engagerad, intresserad och driven. Du har en yrkesstolthet och vill ständigt utvecklas i din roll. Du är professionell i ditt bemötande och drivs av att leverera kvalitet i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbetssätt. Vi kan erbjuda dig möjligheten att få bo och arbeta omgiven av skogar, sjöar och fjäll. Här får du vara en del av ett sammansvetsat och positivt team som stöttar varandra och har kul tillsammans. Urval görs löpande, skicka in en ansökan så snart du kan! Vi vill att det ska vara lätt för dig att skicka in din ansökan och har valt att arbeta med urvalsfrågor och tagit bort möjligheten att skicka in personligt brev.

149 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Redovisningsekonomer sökes!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Vi har en stor efterfrågan på redovisnings- och lönekonsulter just nu och söker brett efter både dig mer flera års erfarenhet som är redo att axla ett nytt, spännande uppdrag likväl som dig som är ny inom området. Om jobbet Arbetsuppgifterna kan vara allt från löpande redovisning, års- och månadsbokslut, avstämningar, löneadministration, avtalsfrågor och koncernbokslut. Andra uppgifter kan vara att upprätta kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete och prognoser. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kontrollerar in- och utbetalningar, betala in och kontrollerar skatt, moms och arbetsgivaravgifter, löpande månadsbokslut och sammanställa årsbokslut efter räkenskapsårets utgång. Vi tror att du har bra koll på hur en årsredovisning upprättas och har förståelse för posterna på både resultat och balanssidan. Du agerar stöd till VD och ledningsgrupp genom att analysera ekonomisk historik, likviditet och uppföra andra ekonomiska kalkyler och ta fram nyckeltal. Inom löneområdet arbetar du brett med allt från löpande lönehantering, beräkningar, arbetsgivardeklaration, rapportering, redovisning kopplat till lön samt strategisk rådgivning. Du sätter upp strukturer och rutiner i digitala system, beräknar förmåner, tar fram nyckeltal och statistik. Alltid med företagets viktigaste resurs i fokus: de anställda! Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och digitalisera processerna vilket kan röra sig från implementering av ett projekt- och tidredovisningssystem, effektivisera flödet av leverantörsfakturor eller förbättra ekonomiuppföljningen. I detta ingår även att på ett bra sätt kunna kommunicera med dina interna kollegor, bolagets kunder och fångar upp deras behov och levererar något de förstår och har nytta av. Om dig Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Meriterande är om du är auktoriserad. Har du haft en roll som konsult, controller eller ekonomiansvarig är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer och affärer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och ödmjuk som person med en stor förståelse för interna utmaningar där du kommer med lösningar för våra kunders verksamheter. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av ett självständigt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta proaktivt med att hitta nya uppdrag och kunder. Urvalsprocessen sker löpande Vi vill rekrytera både jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, därför har vi valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev i denna process! För frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Boss Business Partner, Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester 073-9344394

150 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

157 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

157 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Mystery Shopper sökes till uppdrag i Mora

Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Mora ivår. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är att rekommendera. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 30 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) samt milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/

166 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025